Volgens je post van vandaag bedoel je echter:quote:Ik vind het prachtig.. Junkie is hier de enige die daadwerkelijk gelooft in chemtrails en ik sluit me er bij aan.. de wetenschap kan nog met zoveel mooie oplossingen komen, het bewijst voor mij NIETS
Dat is niet hetzelfde. Een stelling dat 'wetenschap' met mooie oplossingen kan komen maar dat dat voor jou NIETS bewijst, is op z'n zachtst gezegd 'een beetje dom', omdat je daarmee de essentie van wetenschap niet begrijpt. Nogmaals: wetenschap is een methode/structuur waarmee via feiten, hypothesen, toetsing etc. conclusies worden getrokken over wetmatigheden in het leven om ons heen. Het is juist die structuur die maakt dat je geen geloof in de uitkomst hoeft te hebben, aangezien alle stappen in het bewijs voor jou te controleren zijn. Wetenschap =per definitie= bewijs!quote:Het enige wat ik zeg, is dat mensen verder moeten kijken dan wat de media,de politiek of de wetenschap of de religie hen vertelt. Maar voor heel veel mensen is het niet te verkroppen dat er nog mensen zijn die kritisch staan tov het nieuwste heilige huisje: de wetenschap
Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over sproeien, i.m.o. onjuiste term.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat je kritisch bent is een goede eigenschap, maar tot nu toe heb ik niets anders gezien dan vage "aanwijzingen", foutieve aannames, "theorieën" die met zuiver wetenschappelijk, en logisch nadenken weerlegt kunnen worden en ronduit leugens.
Oei oei... beetje aangebrand vandaag? Ik heb je post nog even opnieuw gelezen en je zegt daarin het volgende:quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:08 schreef Circle het volgende:
Ja, dat zijn, in mijn opinie, vage aanwijzingen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:03 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over sproeien, i.m.o. onjuiste term.
Zijn Patenten of rapporten (zoals al ettelijke malen in dit topic gepost) opgesteld door 3000 wetenschappers vage aanwijzingen?
Is de brief van All Cuppet n vage aanwijzing?
Zijn de Labtesten van Carnicom leugens?
Is de vaagheid waarmee de ingredienten van b.v. JP8 zijn bedocumenteerd slechts n vage aanwijzing?
Is de i.m.o. onbetrouwbare EPA/RIVM die verantwoordelijk is voor Jet Fuel slechts n vage aanwijzing.
Is het FEIT dat de middelen om chemtrails te realiseren in handen zijn van n zeer klein groepje mensen slechts n vage aanwijzing?
Bewijzen dat iets niet bestaat is überhaupt onmogelijk.quote:Als je de bewijsvoering zou omdraaien (en ik weet dat is niet de gebruikelijke wetenschappelijke methode) is er bijna niks dat bewijst dat Chemtrails niet zouden bestaan.
Ja. Niets bewijst dat HAARP voor chemtrails gebruikt wordt. Dat is weer een conclusie die sommigen trekken op basis van vage aanwijzingen. En op die conclusie ga jij dan weer verder om je conclusie over chemtrails te baseren.quote:Is het bestaan van HAARP en bijbehorende Patenten die Chemtrails toejuichen slechts n vage aanwijzing?
Ik heb genoeg zelfgemaakte foto's van vliegtuigen die volgens mijn inschating lager dan 10km vliegen en toch dikke trails achterlaten.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:15 schreef The_stranger het volgende:
Waar zijn de foto's van een chemtrail vliegtuig, welke niet op 10 km hoogte vliegt?
Waar is het tastbare bewijs?
En het "feit" dat de middelen slechts in handen zouden zijn van een klein groepje? Dat is zo mogelijk nog vager, aangezien niet duidelijk is welke groep dat is, hoe ze het doen en waarom...
Waarom zet je daar je vraagtekens bij? Contrails kunnen in principe op elke hoogte voorkomen, en in de praktijk zeker beneden de 10 kmquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:34 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik heb genoeg zelfgemaakte foto's van vliegtuigen die volgens mijn inschating lager dan 10km vliegen en toch dikke trails achterlaten.
Maar volgens de experts kunnen die trails overal ontstaan mits er de juiste omstandigheden zijn, natuurkundig gezien is hier geen speld tussen te krijgen.
Of het waarschijnlijk is dat die omstandigheden boven nl ook zo zijn, daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Neem aan dat je (vooral) de resultaten over barium bedoelt?quote:Ik wijs je nogmaals op de labtesten van carnicom.
En hoe zou dit chemtrails bewijzen?quote:Dat selecte groepje? uhm.. zij die Enron, Mobile , Boeing, Lockheed e.d financieel beheren.
Er zijn wel meer schandalen in de openheid gebracht, neem watergate. Als de betrokkenen maar een fatsoenlijk verhaal hebben.quote:Wat voor bewijs zie jij als echte bewijzen dan?
Iemand (n insider) die zegt dat "het waar is " lijkt me net zo makkelijk te weerspreken als ieder andere uitspraak. Er zijn al ettelijke insiders die dit vertelden overigens.
Ook de labtesten kunnen wetenschappelijk gezien makkelijk worden weerlegd, achtergrondconcentraties, momentopname, etc.
Volgens de patenten zouden de metaal partikels na ongeveer n decenium terugvallen op aarde, vroeger of later zouden we dit dan moeten kunnen meten.. maar vrees dat het dan te laat is.
In bovenstaande probeer ik aan te geven dat de wetenschappelijke methode tot een altijd waar en geverifieerd resultaat MOET leiden. Dat is best te geloven voor de natuurwetenschappen (wis/natuurkunde, scheikunde, mechanica etc) maar kan af en toe betwijfeld worden zo gauw je in de sfeer van de gamma-wetenschappen komt. Sociologie/psychologie bedienen zich van wetenschappelijke methoden, maar vaak is de bewijsvoering gebaseerd op modelvorming en statistiek. Ook dit is wetenschappelijk, echter je moet goed in de gaten houden op wat voor manier de conclusies tot stand zijn gekomen. Het nadeel van statistiek is dat je gemakkelijk uitspraken kan doen die met een zekere nauwkeurigheid een gedrag voorspellen, maar de meeste statistische verdelingen laten 'outliers' toe. Zo'n outlier is dan meteen het bewijs dat de conclusie niet in alle gevallen waar is. Ergo conclusio: twijfel aan de uitkomst en voor veel tegenstanders van de conclusies het bewijs dat de conclusie gefalsifieerd is.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:16 schreef Boswachtertje het volgende:
Wetenschap =per definitie= bewijs!
daar ben ik het dus niet mee eensWetenschap is een beschrijving van de meest waarschijnlijke werkelijkheid, maar het blijft bij die beschrijving. Ik wil het niet als iets absoluuts aannemen, omdat ik zelf antwoorden zoek waar de wetenschappers al antwoorden op heeft gevonden, middels een bepaalde aanname/theorie (die mij dan weer niets zegt bv). Ik wil de waarheid ook zelf ontdekken middels mijn eigen ervaring
daar ben ik dus niet over begonnen en vind ik zelf ook moeilijk te geloven. Maar aan de andere kant denk ik dat er wel meer is buiten deze wereld, vandaar dat ik wel meer mogelijk acht, wat nog niet bewezen is/wordt/kan. Zegt niets over de wetenschap maar over mijzelf
Ben benieuwd naar de meningen op dit forum,quote:Je bent gast in een spelshow. De quizmaster laat je drie grote dozen zien, waarvan er eentje een TV bevat. Jij maakt je keuze en loopt naar de doos van keuze toe. Nog voordat je die doos bereikt, stopt de quizmaster je en laat je zien dat een van beide niet-gekozen dozen leeg is.
Mijn vraag: is het verstandig om op dat moment van keuze te wisselen (dus: vergroot je je kans door te wisselen) of blijf je bij je keuze ?
Wisselen, ook al klinkt het niet logisch, als je alle mogelijkheden uittekent, kom je toch op dat antwoordquote:Je bent gast in een spelshow. De quizmaster laat je drie grote dozen zien, waarvan er eentje een TV bevat. Jij maakt je keuze en loopt naar de doos van keuze toe. Nog voordat je die doos bereikt, stopt de quizmaster je en laat je zien dat een van beide niet-gekozen dozen leeg is.
Mijn vraag: is het verstandig om op dat moment van keuze te wisselen (dus: vergroot je je kans door te wisselen) of blijf je bij je keuze ?
Is idd een topic over geweest op fok.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:07 schreef The_stranger het volgende:
Wisselen, ook al klinkt het niet logisch, als je alle mogelijkheden uittekent, kom je toch op dat antwoord
Wiskundig gezien zou ik mijn keuze herzien.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 09:48 schreef Circle het volgende:
Raadseltje?
Weet je dat zeker ? Misschien is wisselen van keuze wel veel slimmer en wordt je kans op success groter. We houden het nog even spannend....quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:26 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wiskundig gezien zou ik mijn keuze herzien.
Je had kans 1op3, maar die is nu 1 op2.
Maakt dan niet uit welke deur je kiest, of dezelfde of de ander, De kans blijft 1 op2.
Wiskundig gezien zou ik mijn keuze herzien zeg ik toch?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:38 schreef Circle het volgende:
[..]
Weet je dat zeker ? Misschien is wisselen van keuze wel veel slimmer en wordt je kans op success groter. We houden het nog even spannend....
Kans was 1/3 wordt nu 2/3.. wiskundig gezien.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:56 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wiskundig gezien zou ik mijn keuze herzien zeg ik toch?
Erg knap, Resonancer. Ik stel je een simpele vraag, je geeft een vaag antwoord waarin je beide mogelijkheden kiest (enerzijds keuze herzien, anderzijds kans van 1/3 naar 1/2), daarna geef je bovenstaande reply waarbij je hetzelfde doet. Je kans springt nu van 1/3 naar 2/3 en je stelt dat er een nieuwe situatie ontstaat waarbij je opeens uitkomt op 50%. Dan lijk je ook het antwoord al te weten maar niet te begrijpen, gezien je opmerking over de derde deur. Het kan zijn dat ik je argumentatie niet begrijp en dat ik wel te snel vanuit de heup schiet, dus wellicht kan je nog eens aangeven wat je zou doen en waarom.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:05 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Kans was 1/3 wordt nu 2/3.. wiskundig gezien.
Maar... eigenlijk ontstaat er 'n nieuwe situatie.
De 3 in de 2/3 is niet meer relevant. De 3de deur doet op dat moment toch niet meer mee?
2 deuren , 1 keus..50 procent kans.
Maar de wiskunde rekent die 3de deur nog wel mee kennelijk?
Wiskunde?
De vraag of n getal oneindig groot of klein kan zijn?
Men neemt voor het gemak maar aan dat dat zo is.
Klopt... jammer dat dit alleen wordt geloofd door mensen die daarmee aangeven juist geen hersenen te bezitten (paradox). Trouwens... als aan het einde van een chemtrail dus een Al Quaida terrorist zit, is het wel heel erg makkelijk om ze te vinden.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:50 schreef Monocultuur het volgende:
chemtrails bestaan wel degelijk.
Ze komen van El Qaida af en werken in op onze hersenen zodat wij gaan geloven dat 911 door de amerikanen georganiseerd is.
Circle,quote:Op maandag 22 mei 2006 20:14 schreef Circle het volgende:
/off-topic
Resonancer,
Beetje laat en zeker buiten het bestek van dit topic, maar ik wilde je toch een reactie geven op:
[..]
Voor alle duidelijkheid: de NAVO bewaakt geen luchtruim, heeft geen eigen leger of vliegtuigen behalve de AWACS vloot en is dus zeker niet verantwoordelijk of betrokken bij hetgeen landen (US ?) op eigen initiatief uitspoken. De NAVO bestaat feitelijk alleen op papier, aangezien alle lidstaten de autonomie over hun grondgebied, hun legermacht en hun beslissingen hebben. Als er dus een CIA vlucht over bv Duitsland zou vliegen, dan is dat omdat Duitsland dat toestaat en niet omdat het Duitse luchtruim door de NAVO wordt bewaakt.
Ik stel voor dat je je eerst wat verder verdiept in de reikwijdte van nationale bevoegdheden en multi-nationale afspraken alvorens de verkeerde verantwoordelijkheden aan allerlei instanties of groeperingen toe te kennen. Ik begrijp je wens tot spannend 'samenzweringsdenken' maar een beetje realisme kan geen kwaad.
Groet,
Circle
/einde off-topic
Ik vond het ook al toch een beetje off-topicquote:Op maandag 29 mei 2006 20:16 schreef Resonancer het volgende:
Thx Ronald, mooi dat jij uit praktijkervaring kan putten, is toch n ander verhaal dan dat je het op papier ziet.
Dit is i.m.o in dit topic veel relevanter dan wiskundige "raadseltjes"
quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Hierin geef ik je ook 100% gelijk, contrails blijven uitlaatgassen en zolang een vliegtuig niet op waterstof "loopt", zullen er tussen de waterdeetjes ook andere verbrabdingsresten zitten.
Echter dit is natuurlijk niet anders dan de uitlaatgassen van een auto. Neem bijvoorbeeld diesel, is een van de meest giftige en vervuilende brandstoffen die we kennen en die worden vlak onder je neus uitgebraakt.
Mocht je ooit in staat zijn om het luchtruim te kiezen, ga eens op een mooie windstille zomerse dag. Je zult schrikken van de bruine/paarse/groene band troep die je ziet op ongeveer 1000 meter hoogte. Dit is de troep die op de grond geproduceerd wordt en een stuk omhoog in de atmosfeer verzamelt. Niet geheel onverwacht is deze troep het hevigste boven industrie en steden.
(Helaas) heeft onze staat van leven een groot nadeel, en dat is vervuiling. Echter de vervuiling van de luchtvaart valt in het niets vergeleken met de vervuiling van industrie en wegverkeer.
Bijkomend voordeel van de luchtvaart is dat de brandstofkosten een zeer groot deel van de totale kosten inneemt. Bijna alles in de luchtvaart staat dan ook in teken van brandstofbesparing, wat weer gunstig is voor de vervuiling... Kan ik op het moment nog niet zeggen van het wegverkeer, en met name de transport sector.
(uiteraard heeft dit niets te maken met (georganiseerde) chemtrails)
Da's niet zo vreemd hoor. Lijnvliegtuigen volgen namelijk vaste routes. Als er bv. tien minuten na elkaar een vliegtuig komt, en het waait een beetje, dan vormen die contrails mooie parallele banen. Zit je toevallig onder een kruispunt van vliegroutes, dan kan dat zo een mooi schaakbordpatroon opleveren.quote:Op maandag 29 mei 2006 23:57 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
[afbeelding]
dus dit vind je ook niet vreemd?
Kruislings door de lucht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |