Gisteravond toen het nog best wel warm was, stapte ik op het allerlaatste moment de trein in, over het algemeen transpireer ik niet zoveel en meestal enkel en alleen op mijn voorhoofd en dat was redelijk bezweet geraakt.
Omdat ik een bovengemiddeld hygiënisch persoon ben had ik, wetende dat het die dag warm was, heel wat extra schone kleren meegenomen
Ik had me die dag tevens reeds 2 keer omgekleed en het schoot me te binnen dat ik nog een stapel schoon ondergoed over had waar een deel van in mijn broekzak zat, maargoed eerst maar een plaatsje vinden.
Vlak bij het verkoelende open raam was nog een plekje vrij dus ik lekker zitten, echter al vanaf het moment dat ik ga zitten houdt mijn medepassagier tegenover me, mij voortdurend in het oog en alhoewel ik meestal wel in ben voor een kijkwedstrijd had ik na deze inspannende dag even geen zin in infantiele streken.
Dus ik haal mijn schouders zichtbaar op en pak een van mijn schone onderbroeken en veeg daar mijn gezicht en voorhoofd mee af, pas dan valt me een ongelooflijke zweetlucht op, niet normaal gewoon.
Nu moet men weten dat je zweetlucht hebt en zweetlucht en dit was de ergste soort die ik ooit heb geroken, na wat rondkijken blijkt het mijn overbuurman te zijn, die vergeelde zweetplekken als meloenen onder zijn oksels en rondom zijn nek heeft.
Hij kijkt me nog steeds aan, maar nu met een misprijzende blik om zijn mond, waarschijnlijk omdat ik mijn gezicht met een schone onderbroek heb afgeveegd.
De pure hypocrisie, het gebrek aan zelfkennis en de pure ranzige stank maakt deze ervaring uiterst beklagenswaardig.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.