Nee hoorquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:37 schreef Viking84 het volgende:
Verdonk heeft wel een reden om extra vaart achter Hirshi Ali te zetten: een kamerlid dat onrechtmatig het Nederlanderschap lijkt te hebben verkregen is toch wel aanleiding om snel in actie te komen.
Dat ben ik met je eens. Als je belang hecht aan die ruimte in de wet, is ze onzorgvuldig geweest.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies... en alleen al dáárom kan Verdonk niet volhouden dat haar onderzoek zorgvuldig was. Dat had juridisch nog een stuk verder uitgeplozen moeten worden. Heel eenvoudig, eigenlijk.
V.
Dat gebeurt al zolang er media zijn....quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:40 schreef doesss het volgende:
Met als kwalijkste punt het feit dat de media de politieke agenda mede bepaald.![]()
ja, en dat is ook helemaal niet kwalijk, eerder wenselijk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat gebeurt al zolang er media zijn....
Ja vooral omdat Verdonk vaag bleef in haar antwoorden en overal om heen aan het draaien was. Ze had gewoon tot half 8 's ochtends vol moeten houden dat ze niet anders kon en het probleem dat ze volgens Verhagen dan zou hebben gewoon moeten aanvaarden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Als je belang hecht aan die ruimte in de wet, is ze onzorgvuldig geweest.
Dat laat echter onverlet dat ik de vraag of er wel of geen ruimte is irrelevant vind.
Hirshi Ali heeft gelogen en leugenaars moeten het land uit, kamerlid of niet, en beter vroeg dan laat.
Ik had heel sterk het gevoel dat de discussie in de kamer net niet de kern van de zaak raakte.
Ik neem aan dat het hierom gaat:quote:
Hoe kan ze nou Nederlandse zijn als ze het Nederlanderschap feitelijk nooit heeft verkregen?quote:- De verdediging dat ze het snel heeft gedaan omdat de Kamer snel moet weten dat een kamerlid geen Nederlandse is en dus geen kamerlid snijdt geen hout omdat ze nog 6 weken wèl Nederlandse is
Niet in deze mate.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat gebeurt al zolang er media zijn....
Tsja, ik vind dat nou juist wèl relevant. Daar is het een precedent voor en daar bestaat Artikel 14 van de Rijkswet op het Nederlanderschap voor.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:40 schreef Viking84 het volgende:
Dat laat echter onverlet dat ik de vraag of er wel of geen ruimte is irrelevant vind.
Tjsa, dan kom je weer op het punt van de menselijkheid.quote:Hirshi Ali heeft gelogen en leugenaars moeten het land uit, kamerlid of niet, en beter vroeg dan laat.
Ik vond ook dat men, zij het andere, kwesties niet genoeg heeft doorgedrukt. En zo is er voor ieder wat wilsquote:Ik had heel sterk het gevoel dat de discussie in de kamer net niet de kern van de zaak raakte.
Ik mis alleen dat het Nederlanderschap wel met terugwerkende kracht wordt ontnomen of eigenlijk beter gezegd wellicht nooit bestaan heeft. Eigenlijk is het maar de vraag of AHA de komende 6 weken Nederlandse is, maar dat blijkt pas over 6 weken.quote:
Omdat ze geaddresseerd zijn aan mevrouw Hirschi Magan?quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:41 schreef moussie het volgende:
wat ik mij dan afvraag .. waarom kan/mag de kamer de onderzoeksmemo's van dat onderzoek in 2002 niet inzien ..
Prima toch! In de VS heb je volgens mij een 24uurs kanaal met uitzendingen vanuit het Huis van Afgevaardigden en de Senaat. Zoiets zou ik hier ook wel willen. Bovendien bepaalt de media niet de agenda van de regering en de 2de kamer door een debat uit te zenden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:43 schreef doesss het volgende:
[..]
Niet in deze mate.
Ik wijs in deze even op de live uitgezonden SOAP marathon van gisteravond.
Het wordt inderdaad intressant hoe de VVD en het CDA zich in de toekomst gaan opstellen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:42 schreef erikh het volgende:
Dan mogen al die partijen het ook even gaan openemen voor alle andere asielzoekers die bij de aanvraag hebben gelogen en waarvan het nederlanderschap is ontnomen.
Ja, laten we vooral de media de politieke agenda laten bepalen. Zeer wenselijk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:42 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
ja, en dat is ook helemaal niet kwalijk, eerder wenselijk.
Ja, DAN had je het debat maar beter moeten volgenquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hierom gaat:
[..]
Hoe kan ze nou Nederlandse zijn als ze het Nederlanderschap feitelijk nooit heeft verkregen?
Dus ze is nooit Nederlandse geweest, maar de komende 6 weken ineens wel?
Ja, dan had ik diep respect voor haar gehad.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja vooral omdat Verdonk vaag bleef in haar antwoorden en overal om heen aan het draaien was. Ze had gewoon tot half 8 's ochtends vol moeten houden dat ze niet anders kon en het probleem dat ze volgens Verhagen dan zou hebben gewoon moeten aanvaarden.
tot 03:15.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:45 schreef Slayage het volgende:
Tot hoe laat zijn ze doorgegaan eigenlijk? Ik ging om 0100 slapen. Ijzeren Rita is no more![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |