abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37906241
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:33 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Ja vond ik dus ook,en het blijven ontwijken van de bijzondere omstandigheden sloeg ook nergens op.
Ik snap wel dat ze daar niet aan wilt,maar op een gegeven moment begreep mn hond het nog
Haha ja precies.

Eigenlijk is het echt belachelijk hoe Verdonk blijft volhouden dat ze geen politieke nederlaag heeft geleden. De motie is in volledige tegenspraak met het debat dat ze de hele middag, avond en nacht heeft gevoerd. Zij zegt: er is geen ruimte meer, ik moest dit beslissen. De motie zegt: er is wel ruimte, je kon misschien ook iets anders beslissen. Dat zijn twee tegengestelde beweringen, en het is schandalig dat Verdonk eromheen bleef draaien en zelfs nu nog volhoudt dat het allemaal prima met elkaar te rijmen valt. Dat gaat ook helemaal in tegen haar principe van zeggen waar het op staat, als iemand een vies politiek/retorisch spelletje aan het spelen is, dan is het Verdonk zelf wel.
  woensdag 17 mei 2006 @ 09:39:55 #252
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_37906256
Het is weer een mooi voorbeeld van massahysterie, zoals in Nederland al vaker voorkomt. Als kip zonder kop met de meerderheid meelullen........ "O wat is Verdonk toch slecht!" Ik vind juist dat als zij Ayaan Hirschi Ali wel het voordeel van de twijfel had gegeven, DAN pas de normale asielzoeker voor lul staat.....

Dus toch: regels zijn regels. Wat ben je nu voor halfbakken minister als je die in het ene geval wel hanteert en het andere niet. Ze pakt het misschien soms niet helemaal handig aan, maar toch chapeau voor Verdonk (maar: wat een kutbaan)
pi_37906261
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:37 schreef schatje het volgende:
Tegen Kay van de Linde nu vast: "Nou, dat was toch niet zo'n goed plan".

Rutte is blij.
pi_37906269
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:38 schreef MrBean het volgende:

[..]

Waarom? Als ze een keurig kamerlid van Visserijzaken van het CDA was mocht ze van jou blijven?
Ja, ik vind de manier waarop iemand zich binnen de samenleving gedraagt wel van belang in zo'n situatie. Ze heeft behoorlijk bijgedragen aan het slechte imago van de moslimcultuur in ons land. Ze bouwt geen bruggen, maar blaast de nog overgebleven bruggen stuk voor stuk op.
  woensdag 17 mei 2006 @ 09:40:21 #255
16715 Mylene
*schatje*
pi_37906270
quote:
'Verdonk wist wel eerder van leugens'
DEN HAAG - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) was wel eerder op de hoogte van het feit dat Ayaan Hirsi Ali had gelogen bij haar asielaanvraag en vervolgens bij haar naturalisatie. Dat zei schrijver Leon de Winter dinsdag in het tv-programma NOVA in reactie op beweringen van de minister in het spoeddebat dat zij daar pas eind vorige week vanaf wist.

e Winter verwees naar een telefoongesprek dat Hirsi Ali enige tijd geleden bij hem thuis voerde met Verdonk over de scholiere Taïda Pasic. Hij stond ernaast. Hirsi Ali probeerde het voor de scholiere op te nemen en zei: „Maar Rita, ik heb ook gelogen.” Daarop zou de bewindsvrouw hebben geantwoord dat zij haar ook had uitgezet, als zij destijds minister was geweest.

Verdonk zei in het spoeddebat echter dat zij in algemene zin daarover iets tegen Hirsi Ali had gezegd. „Als jij ook over je asielverhaal had gelogen, had ik je ook uitgezet”. De minister zegt dat zij juist grote spoed heeft betracht zodra zij op de hoogte was van de leugens, volgens haar vorige week.

Ook zijn er twijfels over de bewering van Verdonk dat zij nooit heeft gemaild met Hirsi Ali. Zo had zij volgens Kamerlid Halsema van GroenLinks kunnen zien dat het mailadres van haar partijgenote haar echte naam Magan bevatte. Verdonk maakte heftig bezwaar tegen die suggestie en bleef geëmotioneerd bij haar ontkenning. Maar volgens een medewerkster van Hirsi Ali is er wel gemaild en gebeurde dat via een persoonlijke assistent van de minister. Technisch gezien zou zij dus wel het mailadres onder ogen hebben gekregen.
bron
pi_37906279
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:39 schreef Quoi het volgende:
Het is weer een mooi voorbeeld van massahysterie, zoals in Nederland al vaker voorkomt. Als kip zonder kop met de meerderheid meelullen........ "O wat is Verdonk toch slecht!" Ik vind juist dat als zij Ayaan Hirschi Ali wel het voordeel van de twijfel had gegeven, DAN pas de normale asielzoeker voor lul staat.....

Dus toch: regels zijn regels. Wat ben je nu voor halfbakken minister als je die in het ene geval wel hanteert en het andere niet. Ze pakt het misschien soms niet helemaal handig aan, maar toch chapeau voor Verdonk (maar: wat een kutbaan)
Waarom doet ze het dan niet een paar jaar eerder?
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_37906296
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:40 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Telegraaf .
pi_37906314
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:41 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Telegraaf .
Het was gister ook in Nova, als een linkse bron meer indruk op je maakt.
pi_37906325
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:40 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, ik vind de manier waarop iemand zich binnen de samenleving gedraagt wel van belang in zo'n situatie. Ze heeft behoorlijk bijgedragen aan het slechte imago van de moslimcultuur in ons land. Ze bouwt geen bruggen, maar blaast de nog overgebleven bruggen stuk voor stuk op.
Dat is dus discriminatie.
  woensdag 17 mei 2006 @ 09:42:48 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_37906334
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:40 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Zoals ik al zeg: al pakt ze dingen niet allemaal even handig aan........
pi_37906349
Komt hier eigenlijk nog een gevolg van op TV vandaag ? Ik vond het vannacht voor mijn gevoel toch wel opeens afgelopen. Weet iemand wat er vandaag nog bedebatteerd gaat worden en of dat uitgezonden wordt ?
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_37906368
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:39 schreef Quoi het volgende:

Nou, als regels regels zijn, dan had Verdonk gewoon moeten zeggen: ik voer deze motie niet uit. Nu maakt ze zichzelf ongeloofwaardig.
pi_37906373
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:40 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Het is niet zo gek dat sommige mensen een andere achternaam voeren in de media dan privé.
pi_37906381
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:42 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dat is dus discriminatie.
Helemaal niet, dat is een 'beschaafde' terrorist niet de hand boven het hoofd houden.
  woensdag 17 mei 2006 @ 09:45:27 #265
16715 Mylene
*schatje*
pi_37906410
Ik hoop dat Nova er vanavond een leuke montage van maakt. Verdonk die eerst zegt dat er absoluut geen ruimte is en later na een motie zegt te gaan onderzoeken of er ruimte is.

Verdonk .
pi_37906417
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:44 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Helemaal niet, dat is een 'beschaafde' terrorist niet de hand boven het hoofd houden.
Ik kan jou niet echt serieus nemen.
pi_37906422
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:31 schreef MrBean het volgende:

[..]

Maar regels zijn ook regels. Waarom een uitzondering maken voor de troetelneger van de VVD?
Idd. Vriendjespolitiek anyone?
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 09:46:18 #268
43556 miss_dynastie
pi_37906436
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou, als regels regels zijn, dan had Verdonk gewoon moeten zeggen: ik voer deze motie niet uit. Nu maakt ze zichzelf ongeloofwaardig.
Aan de ene kant: ja.
Aan de andere kant: als je thuis zit kan je er al helemaal niets meer aan veranderen.

Ik vind het eerder een schande dat de volksvertegenwoordiging die er zit voor ons allemaal zich middels een motie bezig houdt met de zaak van één leugenaar.
pi_37906453
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:45 schreef schatje het volgende:
Ik hoop dat Nova er vanavond een leuke montage van maakt. Verdonk die eerst zegt dat er absoluut geen ruimte is en later na een motie zegt te gaan onderzoeken of er ruimte is.

Verdonk .
Een compromis heet dat.
pi_37906461
quote:
Ik hoop dat Nova er vanavond een leuke momtage van maakt. Verdonk die eerst zegt dat er absoluut geen ruimte is en later na een motie zegt te gaan onderzoeken of er ruimte is.

Verdonk .
Precies, dat is de kern.

Haar argumentatie ook om toch vol te houden dat het wel met elkaar te rijmen is. Iemand die dat begreep en het na kan vertellen?
pi_37906466
quote:

Verdonk .
Inderdaad, zodat iedereen die afgelopen nacht sliep kan zien wat voor een ongelooflijk inconsistente minister Verdonk eigenlijk is.
pi_37906475
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:28 schreef Genverbrander het volgende:
Ook de felheid van Maxime Verhagen en het korte zinnetje waarmee hij aankondigde een derde termijn aan te vragen als Verdonk zo oeverloos eromheen bleef lullen was meesterlijk.
yup, dat heb ik nog gezien .. en ook het toontje cq diepe zucht van de voorzitter toen die het van 5 voor 2 naar 2 uur verschoof .. ghehe
(ik heb zowaar eens het idee dat die lui echt werken voor hun geld)

nou maar wachten op die mailtjes dus, niet dat het echt zoden aan de dijk zal zetten, hooguit dat de minister niet weet wat er op haar ministerie gebeurd of blijkbaar een van de minder intelligente nederlanders is, gezien het feit dat zij een van de weinigen is die, om het in haar eigen woorden te zeggen : Ik wist het niet
maar Bos haalde het ook even aan in die tweede termijn, de getuigenis van leon de winter die aanwezig was tijdens dat telefoontje ivm taïda, zijn ze daar nog op terug gekomen ?
Ik ben wel benieuwd hoe ze daar mee om gaan, of ze u gehakt van hem gaan maken .. schrijver, onbetrouwbaar als getuige ?
pleased to meet you
pi_37906508
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:45 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ik kan jou niet echt serieus nemen.
Dat is wel een hele makkelijke manier om je gelijk te halen .

Als iemand consequent een bepaalde subcultuur aanvalt op een manier die meer op een soap begint te lijken dan op de realiteit, dan draagt zo iemand weinig bij aan een verbetering van de situatie. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor Theo van Gogh. In mijn ogen kun je hem ook een soort terrorist noemen. Natuurlijk is het erg triest dat hij zo aan zijn einde is gekomen, maar ja, hij had de zaak ook anders aan kunnen pakken.
pi_37906514
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Aan de ene kant: ja.
Aan de andere kant: als je thuis zit kan je er al helemaal niets meer aan veranderen.

Ik vind het eerder een schande dat de volksvertegenwoordiging die er zit voor ons allemaal zich middels een motie bezig houdt met de zaak van één leugenaar.
Behalve de SGP, die hadden ook een motie die in de toekomst voor meer mensen zou gelden, alleen trokken ze die motie in
pi_37906522
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:40 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Een paar jaar? Taida is niet een paar jaar geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')