Scherp.quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:02 schreef corc het volgende:
Rouvoet net, over de vermeende ommezwaai van Verdonk: "Politiek begrijp ik het wel, maar kunt U het inhoudelijk uitleggen". Oftewel: "Ja, dit debat heeft twee kanten, we spelen een politiek spel en we lullen er alleen wat inhoudelijke crap omheen omdat dat nu eenmaal verwacht wordt."
Ik heb het echt geschoten met die dubbele agenda's van iedereen daar. Iedereen speelt nu alleen nog maar een politiek spel, het gaat allang niet meer over AHA, maar iedereen pist omstebeurt tegen Verdonk omdat ze haar willen zien vallen. Wouter die vanmiddag even tussendoor met slap en gemakkelijk sarcasme tegen D66 uitviel, Loesewies en Femke (de vermoorde onschuld) rond 20:00 met hun pruillipjes "Ja, mevrouw de Minister, een ding is me nu toch niet helemaal duidelijk: ...".
Alsof ze echt te dom waren om het allemaal te snappen, in plaats van dat ze erop uit waren wat inconsistenties uit de mond van Verdonk te horen. Die kutmotie waar ze helemaal niet achterstaan, maar die ze alleen maar 'net sterk genoeg' achtten om wel door Verdonk ondersteunt te worden, zodat ze daarna op de discrepantie met de rest van de avond konden wijzen. Ik kots erop.
Ik vond dat Verdonk haar geloofwaardigheid verloor door de AHA kwestie met zulke grote spoed in het weekend (lees: tijdens het VVD lijsttrekkerstemmen) wilde behandelen, maar al die andere mensen die in een rijtje voor de microfoon staan hebben vanavond ook al mijn achting, respect en geloofwaardigheid verspeeld.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:07 schreef the_disheaver het volgende:
En nawijn?
Nawijn is niet erg populair onder Weisglas
Is zijn weblog aan het updaten.quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:07 schreef the_disheaver het volgende:
SP?
Jan Marijnese is er evenmin. Geen idee wat hij aan het doen is.
Zij heeft de juiste beslissing gemaakt volgens jou maar absoluut NIEMAND in de Tweede Kamer op Nawijn na (quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:06 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Minister Verdonk is vanaf het begin af aan consequent geweest en heeft de juiste beslissingen genomen. Vandaar dat zij impopulaire beslissing heeft moeten nemen over haar partijgenote. Veel policici die terugverlangen naar deze voor hun 'goede oude politiek correcte tijd' willen haar graag zien verdwijnen.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:07 schreef TheManInBlack het volgende:
de scherpste van allemaal vandaag
(samen met Halsema en Bos af en toe)
Halsema en Bos toch nog wel de sentimentaliserende troef uitspelend af en toe hè.quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:07 schreef TheManInBlack het volgende:
[..]
de scherpste van allemaal vandaag
(samen met Halsema en Bos af en toe)
Nieuwe motie, Verdonk zit als een kat in het nauw met de semantiek van de motie te spelen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:07 schreef mcyodogg het volgende:
Heb de topics niet zo gevolgd, en het debat pas intensief voor anderhalf uur, maar wat moet er nou nog gebeuren dan? Verdonk heeft aangegeven de 'ruimte' te onderzoeken. De Kamer blijft maar herhalen dat die ruimte er is. Verdonk zegt dan weer dat ze die wil onderzoeken. Doodlopend einde. Wat moet er nog besproken worden nu?
Motie moet veranderd worden en Verdonk moet aftreden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:07 schreef mcyodogg het volgende:
Heb de topics niet zo gevolgd, en het debat pas intensief voor anderhalf uur, maar wat moet er nou nog gebeuren dan? Verdonk heeft aangegeven de 'ruimte' te onderzoeken. De Kamer blijft maar herhalen dat die ruimte er is. Verdonk zegt dan weer dat ze die wil onderzoeken. Doodlopend einde. Wat moet er nog besproken worden nu?
quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik post morgen wel weer, dit topic is leuk om de posts op te krikken maar veel waarde voegt het niet toe aan de kwestie.
Hmm, zowel Marijnissen als Kant nu op de buis te zien.quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:07 schreef the_disheaver het volgende:
MAg mijn faqje in deOP?
ff een FAQ:
JPB
JPB is er niet. Hij heeft niets met intergratie te maken
SP?
Jan Marijnese is er evenmin. Geen idee wat hij aan het doen is.
Waar? Stream?
De stream is te vinden op http://www.tweedekamer.nl/applicaties/livedebat/index.jsp
Wat nu?
De derde termijn zal om 2 uur beginnen. Blijkbaar wat later.
En nawijn?
Nawijn is niet erg populair onder Weisglas
De TK kan daar niet zo snel antwoord op geven. Er moeten juridische kenners aan te pas komen, adviseurs die de wet gaan uitleggen. Dat is echt de enige oplossing hiervoor.quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:09 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Zij heeft de juiste beslissing gemaakt volgens jou maar absoluut NIEMAND in de Tweede Kamer op Nawijn na () is het daarmee eens. Zou je dan nog kunnen stellen dat die beslissing juist is als niemand te vinden is die het daarmee eens is, ook binnen haar eigen partij?
Ooooohh dat is zo'n eeehhh.... zo'n ehhh...?quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ook, maar huisgenoot zweert bij senseo en ach, zolang hij het zet vind ik het prima...
quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:09 schreef PLAE@ het volgende:
Bibi de Vries gaat flippen. Ik voel het aan m'n water.
verdonk moet opstappenquote:Op woensdag 17 mei 2006 02:07 schreef mcyodogg het volgende:
Daar lijkt het nogal op ja.quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:09 schreef Ryan3 het volgende:
Van der Laan lijkt verdwaalt in de grotemensenwereld btw.
Joh, Nawijn is toch een geconditioneerde reflex, ik lach me dood. Van der Vlies heeft wel een interessante motie ingediend btw en van As heeft ook wel exact 2 punten gemaakt idd. 1 sta ik niet achter en wb die ander weaslede Donner.quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:09 schreef Steijn het volgende:
[..]
Bos en Halsema gebruikten allebei enkele politieke argumentatie. Voor zover ik heb kunnen zien hebben alleen, Rouvoet, van der Vlies, Nawijn en van As juridische argumentatie gebruikt in hun betogen.
Mijn favoriete poedel: Bibiquote:Op woensdag 17 mei 2006 02:11 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
wat?
Het is gewoon een vat vol frustraties volgens mij![]()
Duidelijk, er zit een hoofdelijke stemming aan te komenquote:Op woensdag 17 mei 2006 02:11 schreef Nielsch het volgende:
Hele SP fractie is gearriveerd...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |