Wil je dat niet zeggen?quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:47 schreef Hooghoudt het volgende:
Hmm, goed idee, ik heb nog stokbrood en kruidenboter...
Wat een losers zijn het toch ook in die kamer, motie van wantrouwen is het zwaarste middel dat ze hebben maar het wordt nu voor ieder wissewasje gebruikt. Vergelijk het met de VS die iedere terrorist in Afghanistan opblaast met een atoombom.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:44 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Er zal wel een motie van wantrouwen komen. Die haalt het niet, omdat er geen sprake is van een breuk van het regeerakkoord. En dus gebeurt er niks.
Als je een week geleden had gezegd dat de kamer tot pakweg half drie 's nachts zou debatteren en het ook nog live zou worden uitgezonden, zou ik ook raar hebben opgekeken.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:48 schreef venomsnake het volgende:
[..]
haha, midden in de nacht een biefstuk bakken.![]()
Ja daarom noem ik ze ook apart.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:47 schreef the_disheaver het volgende:
Nawijn is geen LPF.
Die medeleden dachten eerst: "Eindelijk hebben we een potentieel waardige opvolgster van Bolkesteijn" wat nu zo langzamerhand evolueert (zoals Rita's "Je hebt niks te vrezen Ayaan" naar "Ayaan liegebeest!") naar "OMG! We've created a monster!"quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:44 schreef Steijn het volgende:
...
Overigens vind ik het walgelijk hoe de meeste VVD-kamerleden de eigen minister afvallen terwijl zij dezelfde harde lijn toepast zoals dat ook bij andere zaken is gebeurd. Maar nu het een collega van hun betreft bestaat die harde lijn ineens niet meer. Huichelaars zijn het.![]()
Juist.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:48 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Rutte zit nu zelfvoldaan met een grote glimlach vanuit zijn bed naar de TV te kijken terwijl hij ondertussen druk aan het bellen is met andere VVD-leden om zijn genoegen te uiten.![]()
Als ik dit vanmiddag had geweten had ik Bier en Chips in geslagen, ik zit nu een peperkoek weg te werken met aanmaaklimonade....quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:49 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Als je een week geleden had gezegd dat de kamer tot pakweg half drie 's nachts zou debatteren en het ook nog live zou worden uitgezonden, zou ik ook raar hebben opgekeken.
Ik volg de politiek heus wel, ook de commotie rondom Paisic, AHA en Verdonk.quote:
quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:50 schreef Chielus het volgende:
[..]
Als ik dit vanmiddag had geweten had ik Bier en Chips in geslagen, ik zit nu een peperkoek weg te werken met aanmaaklimonade....![]()
idemquote:Op woensdag 17 mei 2006 01:50 schreef Chielus het volgende:
[..]
Als ik dit vanmiddag had geweten had ik Bier en Chips in geslagen, ik zit nu een peperkoek weg te werken met aanmaaklimonade....![]()
Je moet wel nageven dat ze consequent is.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:51 schreef SCH het volgende:
Jezusmina, ik krijg steeds meer de indruk dat ze echt autistisch is
Eerst hield ze 6 uur lang in een live debat vol dat er GEEN ruimte is. Nadat de motie door de VVD is vastgesteld hield ze vol dat ze zou gaan onderzoeken in de zes weken of er ruimte is. Daar gaat de Kamer ZEER begrijpelijk niet mee akkoord want daarmee zou er niets aan de situatie veranderen als wat er aan het begin van de debat was vastgesteld. Maar enkele minuten nadat ze zei dat ze ging onderzoeken of de mogelijkheid tot ruimte er is, zegt ze ineens dat er WEL ruimte is. Iets wat de Tweede Kamer al vanaf het begin wilde horen want daar ging het allemaal om.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:48 schreef harrie1 het volgende:
ze had beter gelijk kunnen antwoorden en toe geven
dan was het nu afgelopen
en had ze waarschijnlijk kunnen blijven zitten na excuus
nu is het te ver gegaan en kan ze niet meer terug
De hele grap is volgens mij dat ze onderhand bereid is om nog eens te kijken naar de zaak zoals ook beschreven staat in de motie. Maar dat de kamer nu juist zit te hameren op dat ze inconsequent in het debat is geweest met uitspraken.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:45 schreef rashudo het volgende:
Als ze niet buigt voor de kamer, die steeds chagrijniger wordt naarmate de tijd vordert, zal ze toch af moeten treden lijkt mij?
Nee, dat is ze niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Je moet wel nageven dat ze consequent is.
Klopt deels. Wat de gehele kamer lijkt te vergeten nu het om toevallig Mevr. Hirsi Ali gaat, is dat de kamer niet zomaar bevoegd is om de bestaande wet- en regelgeving aan te passen en niet van een minister in een motie mag verlangen dat zij NU toegeeft dat er MEER ruimte zou zijn (geweest). Die ruimte is er niet volgens de minister - die zelf binnen haar departement genoeg juristen heeft om de interpretatie onder de loep te nemen.quote:Drs. Maria Cornelia Verdonk is geen juriste. Juristen in de kamer hebben al een andere mening dan de minister, hetgeen toch aangeeft dat er op zijn minst ruimte voor discussie is over dit punt.
Van een minister mag je verwachten dat ze over zaken die een impact kunnen hebben van deze omvang zich op zijn minst goed voorbereid heeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |