abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:08:13 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_37881980
Vervolg van: Fok!Dieetclub deel 95

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in, deel 32 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar:
. Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen.
Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hm, dus jullie weten al een jaar van tevoren op welke dag je gaat trouwen? Is dat gebruikelijk ofzo? Mijn broer gaat volgende maand ook trouwen, maar die wist het echt nog niet in juni 2005 (ja wel dat 'ie ging trouwen , maar niet dat 'ie in juni 2006 zou trouwen)

Maar inderdaad heel leuk hoor: geniet van de voorpret hopelijk is je tweede trouwdag ook nog zo leuk
Nou, als je op een leuke locatie wilt trouwen zul je het soms flink van te voren vast moeten leggen. (Neem bijvoorbeeld de 07-07-07 dagen, die moet je echt al jaren van te voren vastleggen!). Aangezien wij graag in de dierentuin willen trouwen op een waarschijnlijk erg geliefde dag (dag voor hemelvaartsdag (niet moeilijk met mensen die de dag erna moeten werken en dus weer vroeg naar huis gaan) ) leek het ons verstandig om tijdig alles te regelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37882014
ik wou al een nieuwe gaan te maken maar er is al een nieuwe
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:20:17 #3
71384 Urnie
.... is een zij
pi_37882356
Profi Troel!
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_37882468
Ik was vanmorgen bijna een kilo kwijt in een week ondanks het feestje van afgelopen weekend

@Troel: Gefeliciteerd
..::Live the life you love and love the life you live::..
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:26:13 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_37882546
Hoe staan jullie er overigens tegenover om eventueel in ons auto-lijstje ook het lijstje van het slankdezomerin-topic op te nemen? Hmmm, ik zag het antwoord van Isabeau al in het andere topic
Wordt ook wel erg groot lijstje dan ja.
Even polsen wat en hoe, zij updaten nu nog steeds handmatig en ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om twee lijstjes te creeeren enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37882699
ff een klein vraagje aan de ervaren mensen:

Ik stond een tijd geleden op de weegschaal, en ik schrok me kapot! 91 Kilo!! (1m92)
Vroegah was ik altijd 80, en wat ik ook at, ik kwam niets aan of viel niet af. Ik sport niet tot nauwelijks.

Ik besloot op te houden met snetsen. Ik At 3 maal per dag een maaltijd en daar bleef het bij. Dus geen BicMacs meer, broodjes frikandel tussendoor, zakken chips e.d. Alleen in het weekend ong de gebruikelijke dosis bier.

En ik begon zelfs weer met fietsen, en hardlopen. Nu een maand later, kijk ik op de weegschaal... 2 kilo aangekomen! Hoe kan dit?
pi_37882865
muzas: je krijgt meer spieren, dat zal helpen, en misschien moet je toch tussendoor iets meer eten, je bent ws. ineens in de spaarstand geschoten..
Probeer eens wat meer gezonde tussendoortjes te eten, blijf genoeg drinken en geef niet op...

En wat betrefd het lijstje, ik dekn dat twee aparte lijstjes handiger zijn, sowieso omdat de topics anders zijn qua insteek/instelling en dergelijke
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37883030
Bovendien moet je lichaam nog wennen aan die nieuwe levensstijl en paradoxaal genoeg kan je daar in den beginne even van aankomen...
Dus gewoon evenwichtig blijven eten en tussendoor een stuk fruit of wat yoghurt of zo...
pi_37883120
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zijn niet zoveel risico's hoor Maar ik vind een injectie onzin als je het ook eerst even akn afwachten. In mijn geval is de pijn praktisch al verdwenen. Van kreupel lopen naar een beetje pijn bij traplopen binnen een week Maar je kan bijv. een infectie krijgen door de injectie (zéér kleine kans), je kan verergering van de pijn krijgen zo'n 6-12 uur na de injectie (kans van 1-2% en is na een paar dagen weer over) en je kan nog complicaties krijgen als je vaak injecties krijgt, maar dat is neem ik aan bij jou niet het geval. Dus al met al valt het reuze mee hoor!
Hou er trouwens wel rekening mee dat bij het heupgewricht je eigenlijk niet meer dan 3x per jaar een corticosteroid injectie mag hebben. Maar dit zou dan je eerste worden, toch?

En freecell, bedankt voor het knopje! Gevonden (had je morgen nog tijd voor me of niet?)
Het zou inderdaad mijn eerste injectie worden, de vorige keer is de ontsteking alleen met fysio verholpen. Na 18 behandelingen was 't eigenlijk zo goed als over. Tussendoor heeft de huisarts me nog een keer getracteerd op 2 weken lang 3 maal daags 600mg ibuprofen als ontstekingsremmer, omdat ik weer erge last kreeg. Dat wil ik in ieder geval niet meer, ben 2 weken stoned geweest, voelde niets als ik met mijn kop ergens tegenaan liep. Heel irritant was dat, want er kwam echt niets zinnigs meer uit.

Hoop eigenlijk dat 't deze keer weer met fysio verholpen kan worden. Maak me 't meeste zorgen om de oorzaak van de ontsteking, volgens mijn vorige fysio (ben verhuisd) wees alles op artrose. Misschien dat deze fysio een andere verklaring heeft... hoop ik stiekem...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_37885086
Even kort, moet koken
Isa: ik heb morgen wel tijd, maar vrijdag heb ik meer tijd
Was wel van plan om morgen nog even te klimmen, dus als je mee wilt?
Kost 9 euro entree en dan regel ik de materialen wel voor je (ik heb een maandabbonnement) maar je hoeft niet te zekeren, want dat mag niet :p
We krijgen Maarten waarschijnlijk ook wel mee. Kan ik ook de muur op
Maar als je wel wilt komen, maar niet klimmen is dat ook te regelen hoor
pi_37885354
Ok ik ga een onwijs leuke TVP plaatsen.

Ik heb nieuwe kleren gekocht

Broek= 42
Truitjes= beide L

(broek zit net goed. Had geen milimeter strakker moeten zitten, maar 1 maat groter zat voor geen meter )

Ymme blij is
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 18:32:07 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37886312
Ik heb geen goed klerennieuws Ik kan maar geen nieuw zomerjack vinden Was vandaag bij H&M (daar zijn nauwelijks jacks te vinden ) en bij Vögele, maar die gaan maar tot 48 en dat is nog nèt te klein.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37886903
Jeeeeeeeej ik heb net lekker gegeten. Van de week at ik Visfiasco (vis die op miraculeuze wijze niet gaar wilde worden met teveel piri piri saus - chilipeper is echt té heet... iemand het recept? ;-)) en ik voelde me zo'n loser die niet fatsoenlijk kon koken, maar vandaag heb ik een eiercurry gemaakt.

Recept:
Eiercurry met broccoli en rijst
Vegetarisch hoofdgerecht voor 4 personen (AllerHande 7-2005: 93)

Ingrediënten
300 gram zilvervliesrijst
6 eieren
600 gram broccoli
3 el olie
1 grote ui, gesnipperd
2 el kerriepoeder
400 ml kokosmelk
100 gram cashewnoten

Bereiden
Rijst gaarkoken volgens gebruiksaanwijzing. Eieren in 8 minuten bijna hard koken. Broccoliroosjes lossnijden, stronk schillen en in blokjes snijden. In ruim water met zout broccoli in 3-4 minuten beetgaar koken. In vergiet laten uitlekken.
In wok olie verhitten en ui 3 minuten zachtjes fruiten. Kerriepoeder erdoor scheppen en 2 minuten meebakken. Eieren pellen en halveren. Kokosmelk doorui roeren. Broccoli en eieren erdoor scheppen en curry nog 5 minuten zachtjes laten sudderen Cashewnoten erdoor scheppen. Pittig op smaak brengen met zout en peper. Curry met rijst serveren.

Bereiden: ca. 25 minuten
Bevat per eenpersoonsportie: 710 kcal, 26 gram eiwit, 36 gram vet, 71 gram koolhydraten

Alleen had ik geen kerriepoeder, dus ik heb zelf maar wat gerommeld met koriander, kardamomvruchten, zwarte peper en kurkuma (is ook geel, ja toch? ;-) en het smaakte prima. M'n rijst was gaar en m'n broccoli goed.

Alleen toen ik het ei wilde prikken voor ik het ging koken brak ie kapot, dus alles onder het ei, de kastdeur, aanrecht, m'n handen, de vloer, de eierprikker. Bij poging twee gooide ik het ei iets te hard in de pan, dus daar sijpelde wat ei uit, maar uiteindelijk kwam het toch goed. =D

Ik ga zo naar BodyJam, samen met een collega.
Sanity is (not) statistical
pi_37887455
deeltje 96 alweer.

Ik las in het vorige topic over een meeting Wanneer & Waar
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 19:18:53 #15
13151 crew  Rewimo
pi_37887601
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 19:19:40 #16
13151 crew  Rewimo
pi_37887619
Dat klinkt erg lekker, Maeghan

*lekkerbekje gegeten heeft*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 mei 2006 @ 20:28:14 #17
13151 crew  Rewimo
pi_37889982
Zo, een kwartier gestept en 10 minuten geroeid Ik merk wel dat ik het op moet bouwen.
pi_37891235
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:54 schreef Maeghan het volgende:
Recept
Dat is veelste veel punten voor een avondmaaltijd voor mij ik mag er 42 tot 46 op een dag hebben en kcal naar kjoules moet maal 4,2 doen dacht ik dus dat zou meer als 28 punten zijn en ik eet meestal rond de 20 punten voor een avondmaaltijd. Het klinkt anders wel lekker
pi_37898573
Ja, ik tel dus geen punten. Ik tel niks, tenzij ik zin heb om mezelf de put in te praten of enorm schuldig te laten voelen ;-)

Ik had nog niet eens naar de voedingswaarde gekeken. Met de hoeveelheid die ik op heb zal het wel ongeveer zoiets zijn. Ik heb wat minder rijst en wat meer ei (anderhalf ei werd zo onpraktisch) en wat meer broccoli. Ook zal ik wel weer te scheutig zijn geweest met de cashewnoten, maar die eet ik toch bijna nooit en ze zijn best nuttig.

Nou ja, boeiend. Ik kan het er toch niet meer uit halen ;-)

Ik heb dus net BodyJam gedaan, wat goed zou moeten zijn voor een kcal of 500. Ik vond het niet bijster inspannend en ik zal het niet weer doen. Dat vind ik zonde van m'n tijd eigenlijk, dan doe ik liever Combat of Step, waar je resp 700 en 900 kcal schijnt te verbranden. Bij Combat en Step voel ik tenminste dat ik wat gedaan heb, dit was een beetje lafjes.

Dus om het goed te maken heb ik net nog een half uurtje gestept, goed voor zo'n 310 kcal volgens de teller, maar ook vandaag heb ik er weer gewichtjes voor m'n armen bij gebruikt (2x1 kilo hoor, maar toch, 't is iets).

Dan is m'n avondeten er al wel af, toch? ;-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 07:19:03 #20
13151 crew  Rewimo
pi_37904724
Ik was gisteren op de sportschool waar Christan zwemles heeft, daar lag een of ander fitnessblad (wat ik normaal noooooooooit in zou kijken ) en daar stond een stuk in over roeitrainers. Van alle fitnessapparaten is de roeitrainer een van de meest calorieverslindende, en bovendien train je er de meeste spieren mee Toch maar even gelezen dus
  woensdag 17 mei 2006 @ 08:12:27 #21
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37905011
Ik heb altijd de neiging om dat soort apparaten in huis te halen
Maar ik weet van te voren al dat ik het toch nooit ga gebruiken Best wel jammer want aan de ene kant is het natuurlijk ideaal!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 08:22:53 #22
13151 crew  Rewimo
pi_37905085
Ik vind het zeker ideaal, ik kan 's avonds de deur niet uit omdat ik alleen woon met mijn zoontje. Dus een "thuisfitness" is erg handig voor mij
pi_37905298
Jeeeeeeeeeeej er is eindelijk wat af *feestje*
Stond in eerste instantie op 81.1 dus ik liep terug naar m'n kamer en daar dacht ik "huh, 81.1? niet 82.1? huh?" dus ik liep terug, weeg me nog een keer, staat ie op 81.4. En hij wou ook niet meer lager. Maar goed, het is beter dan een 82.nogwat =D

Ik dacht al wel dat m'n broek iets losser zat, maar toen dacht ik, ach, je hebt het je gewoon ingebeeld, want er is niks af, je broek zal wel gewoon opgerekt zijn...
pi_37905497
Gefeliciteerd Maeghan hopelijk zet het nu weer door
..::Live the life you love and love the life you live::..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 09:16:45 #25
13151 crew  Rewimo
pi_37905723
Ik ga morgen lekker een dagje Albert Cuyp doen met mijn moeder Kleren kopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')