Als iemand die op dieet is wil weten hoeveel caloriën er in een paprika zitten dan lijkt mij dat ze dat wil omdat ze bang is over de schreef te gaan met haar 'tussendoortjes' (of wanneer de neuk ze ook een paprika wil wegkanen). Niet uit pure interesse van "goh, vanmorgen vroeg ik me toch ineens iets af!".quote:Op maandag 22 mei 2006 13:05 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over bezuinigen op paprika's?
Wenneke, Jeej je bent terug, de enige die ook afvalt als ze zondigt. Ik heb me weken lang keurig aan de caloriën gehouden, en er ging niks vanaf. De vorige 2 weken heb ik gewoon lekker spagettie gegeten, en een gebakje als er iemand jarig was op mijn werk, een ijsje, een koekje, huzaren salade op brood, vlees bakken in roomboter en chips. En voila, iedere week braaf een kilo eraf. Ik sta dus echt voor een compleet raadsel..quote:Op maandag 22 mei 2006 13:28 schreef wenneke1 het volgende:
Zow iedereen is weer goed bezig geweest zie ik.
Na een weekje vol feest en voor mijn gevoel ongezond gegeten te hebben, bleek vanmorgen dat ik toch wel weer wat ben afgevallen. Dus ook met zondigen ( lees verjaardagen bij oma's die je vreselijk veel lekkers voorzetten) ben ik weer afgevallen.
Lastig, die vooroordelen.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:37 schreef Electrocute het volgende:
[..]
Als iemand die op dieet is wil weten hoeveel caloriën er in een paprika zitten dan lijkt mij dat ze dat wil omdat ze bang is over de schreef te gaan met haar 'tussendoortjes' (of wanneer de neuk ze ook een paprika wil wegkanen). Niet uit pure interesse van "goh, vanmorgen vroeg ik me toch ineens iets af!".
Over het algemeen wordt het hier niet zo gewaardeerd als mensen ons precies komen vertellen hoe je moet afvallen, terwijl wij ons er allemaal behoorlijk in verdiept hebben, het zelf al maanden met succes doen en daardoor onderhand best wel ervaringsdeskundigen zijn.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:37 schreef Electrocute het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook maar mijn mening. Net als het mijn mening is dat je met elke dag een half uur bewegen en 3 keer in de week een uurtje sporten en gewoon 3 maaltijden zonder al te veel vet per dag eten en niet aan ongezonde tussendoortjes doen prima kan afvallen. Caloriën tellen is zo overrated.
Neej, ben ik te lui voorquote:Op maandag 22 mei 2006 13:35 schreef wenneke1 het volgende:
[..]
Herkenbaar, van een mooie kleine b naar een mooie a helaas... ( terwijl ik goede hoop had dat ze zouden blijven...)
Doe jij iets om je bilspieren te trainen??? Ik vraag me altijd af of dat werkt en welke oefeningen je het beste kunt doen.
Misschien omdat we minder tussendoortjes snoepen en minder grote porties nemen van al dat lekkers. Of mss hebben we onze stofwisseling wel een extra boost gegeven met ons netjes eten.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:46 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Wenneke, Jeej je bent terug, de enige die ook afvalt als ze zondigt. Ik heb me weken lang keurig aan de caloriën gehouden, en er ging niks vanaf. De vorige 2 weken heb ik gewoon lekker spagettie gegeten, en een gebakje als er iemand jarig was op mijn werk, een ijsje, een koekje, huzaren salade op brood, vlees bakken in roomboter en chips. En voila, iedere week braaf een kilo eraf. Ik sta dus echt voor een compleet raadsel..
mee eens. Het moet geen obsessie worden. Eten is ook genieten.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:51 schreef karoltje het volgende:
Groenten en fruit tel ik niet hoor. Het lijkt me een beetje te als je de calorieen van een appel gaat tellen.
Precies. Daarnaast wegen de goeie dingen in een appel gewoon ruimschoots op tegen die paar calorieën die erin zitten. Beter 10 gram vet (oid) minder kwijtraken dan allerlei vitaminen mislopen.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:53 schreef wenneke1 het volgende:
[..]
mee eens. Het moet geen obsessie worden. Eten is ook genieten.
Ben ook al weer twee weken niet geweest, maar das ook dankzij mijn werkgever die me een opleiding heeft aangeboden, dus das wel een legitiem excuus.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:51 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Neej, ben ik te lui voor, maar ik heb wel al meerdere malen gelezen dat de beste oefening voor billen zo gaat:
op je handen en knieen gaan zitten, en dan 1 been helemaal naar achter uitstrekken en die dan zo hoog mogelijk op en zo laag mogelijk neer bewegen, net als push-ups, totdat je je spier voelt branden, en dan je volgende been, en dan nog een keer de 1 en dan nog een keer de ander.
Maarja, ik ben niet zo trainerigik sta al een half jaar ingeschreven bij de sportschool en ik ben er 3 keer heen geweest, toen vond ik me wel weer sportief genoeg geweest. Ik ben niet zo een doorzetter, ik eet liever niks dan dat ik me in het zweet werk.
Dat bedoel ik dus. Dankuzeer.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:53 schreef wenneke1 het volgende:
[..]
mee eens. Het moet geen obsessie worden. Eten is ook genieten.
Dat lijkt me eigenlijk onmogelijk. Als je dezelfde hoeveelheid kaas smelt, komen er toch niet opeens calorieën bij? Er loopt hooguit wat vet uit dat je niet mee opeet.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:55 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Maar heeft iemand enig idee of gesmolten kaas erger is dan 'gewone' kaas? Dat zei een collega van mij namelijk, maar ik kan het me niet voorstellen.
Mijn idee.. misschien dat het net zoiets is als limonde, doordat het niet veel moeite kost om te verteren neemt je lichaam het direct op en op die manier krijg je een energie overschot en we weten allemaal waar dat naartoe gaat. Maar iets in mij zegt nog steeds dat dat niet waar kan zijn..quote:Op maandag 22 mei 2006 13:56 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat lijkt me eigenlijk onmogelijk. Als je dezelfde hoeveelheid kaas smelt, komen er toch niet opeens calorieën bij? Er loopt hooguit wat vet uit dat je niet mee opeet.
Geen idee. Maar het is af en toe wel heel erg lekker op een bruine boterham met een beetje ketchup en een uitje. Even de oven in enquote:Op maandag 22 mei 2006 13:55 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Maar heeft iemand enig idee of gesmolten kaas erger is dan 'gewone' kaas? Dat zei een collega van mij namelijk, maar ik kan het me niet voorstellen.
Afhankelijk van waar je afvalt, dus dat is eigenlijk niet echt te zeggen.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:22 schreef Sannelie het volgende:
hoeveel kilo is 1 maat qua afvallen dus he
Ik wil gewoon mijn calorieën per dag zo precies mogelijk bepalen zodat ik onder de 1500 blijf, is dat nou zo raar?quote:Op maandag 22 mei 2006 13:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik vond het ook tamelijk belachelijk dat er iemand zich druk zit te maken over de calorieen in paparika. Alsof er iemand ooit te dik is geworden van het eten van paprika.![]()
Maar ik hield me maar in, dietende dames zijn nogal lichtgeraakt![]()
![]()
![]()
hmmm, ik ben met 11 kilo aangekomen misschien een halve maat 'gegroeid'.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:26 schreef Maeghan het volgende:
Men gaat uit van ongeveer zes à zeven kilo geloof ik.
Voor mij wel. Ik doe niet aan calorieën. Ik weet waarom ik aangekomen ben (snoepen, snoepen, snoepen) dus ik weet ook hoe ik het er weer af gekregen heb (ophouden met snoepen).quote:Op maandag 22 mei 2006 18:40 schreef diginoob het volgende:
Ik wil gewoon mijn calorieën per dag zo precies mogelijk bepalen zodat ik onder de 1500 blijf, is dat nou zo raar?![]()
op [url=http://www.voedingcentrum.nl ]www.voedingcentrum.nl [/url]staat een complete calorieënchecker. Je moet alleen wel even doorklikken om hem te vinden. Hij neemt het gemiddelde van alles, maar je kan ook alles per gram invullen voor als je het heel erg precies wilt weten, dan moet je alleen wel alles op de weegschaal gooien. Ik vind het een ideaal programma, ik weet nu precies wat ik wel en niet kan eten. En dan hoef je het ook niet telkens zelf op te zoeken en uit te rekeken.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:43 schreef diginoob het volgende:
[..]
hmmm, ik ben met 11 kilo aangekomen misschien een halve maat 'gegroeid'.
Meer dan chips, drop, patat, chocolade en koekjes?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 08:00 schreef YPPY het volgende:
Banaan tikt trouwens flink aan.
Tuurlijk niet, maar het is niet handig om onbeperkt banaan te eten. Dan kun je beter kiezen voor appels.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Meer dan chips, drop, patat, chocolade en koekjes?
You go girl!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:41 schreef Aventura het volgende:
Hee hoi allemaal, zoals je in de beginpost ziet doe ik ook mee voor de laatste loodjes. Ik woog 66 kilo, ben nu 62/61 en wil naar de 59. Beetje gek getal, maar ik vind dat gewicht veiliger dan 60, omdat ik dan op de ene of andere manier makkelijk mijn grenzen verleg. Zo is het ook gekomen dat ik opeens 65-66 kilo woog en dat wil ik nooit meer! Het begint al goed, ik krijg vanavond een vriendin op bezoek die het Sonja Bakker- dieet doet. Ik doe vanavond wel met haar mee. Zelf doe ik niet aan dieeten, ik geloof daar niet in. Ik ben die 5 kilo afgevallen door minder snoepen en minder bier/alcohol en door 4-5 keer in de week sporten
Wandelen. Paar keer per week een uurtje lekker doorstappen is erg gezond. Ik probeer ( als het tenminste niet zoals nu giet) in mijn pauze altijd nog een half uurtje te gaan lopen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:57 schreef Innocence het volgende:
Nog steeds geen weegschaal in huis, maar vind het belangrijker dat het er strakker uitziet, dan dat ik dat op de weegschaal zie. Helaas stoppen alle cursussen op de sportschool er de aankomende tijd mee, vanwege de zomervakantie. Dat is dus wel een grote tegenvaller, waar ik helemaal niet aan gedacht heb. Misschien me inschrijven bij een andere sportschool, maar dat zal dan niet voor een onbeperkt aantal keren per week zijn.
Iemand nog tips voor leuke(!) gratis sporten, die je zelf buiten kan beoefenen? Hardlopen is niets voor mij.
Je kan ook gewoon lopen of fietsen, of skaten.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:57 schreef Innocence het volgende:
Nog steeds geen weegschaal in huis, maar vind het belangrijker dat het er strakker uitziet, dan dat ik dat op de weegschaal zie. Helaas stoppen alle cursussen op de sportschool er de aankomende tijd mee, vanwege de zomervakantie. Dat is dus wel een grote tegenvaller, waar ik helemaal niet aan gedacht heb. Misschien me inschrijven bij een andere sportschool, maar dat zal dan niet voor een onbeperkt aantal keren per week zijn.
Iemand nog tips voor leuke(!) gratis sporten, die je zelf buiten kan beoefenen? Hardlopen is niets voor mij.
Het is überhaupt niet handig om wat dan ook onbeperkt te eten. Je kan jezelf veel beter aanleren dat niet elke 'trek' moet resulteren in knagende kaak bewegingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:53 schreef YPPY het volgende:
Tuurlijk niet, maar het is niet handig om onbeperkt banaan te eten. Dan kun je beter kiezen voor appels.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je moet nooit honger hoeven lijden om af te vallen.... daar krijg je juist weer eetbuiten van!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is überhaupt niet handig om wat dan ook onbeperkt te eten. Je kan jezelf veel beter aanleren dat niet elke 'trek' moet resulteren in knagende kaak bewegingen.
Bedankt voor deze ontzettend goede tip!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is überhaupt niet handig om wat dan ook onbeperkt te eten. Je kan jezelf veel beter aanleren dat niet elke 'trek' moet resulteren in knagende kaak bewegingen.
'Trek' en 'honger' zijn heel erg verschillende dingen, dat onderscheid leren maken is volgens mij het belangrijkste van afvallen en op gewicht blijven. Je moet leren 'trek' niet te honoreren, honger lijden is nergens voor nodig. Als je 3x per dag normaal eet heb je geen honger.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:43 schreef wendy-tje het volgende:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je moet nooit honger hoeven lijden om af te vallen.... daar krijg je juist weer eetbuiten van!
Als ik sterretjes ga zien en bijna door mijn benen zak, heb ik wel honger. En dan ga ik wat eten. En zeg niet dat ik geen onderscheid kan maken tussen honger en trek en daardoor niet af kan vallen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
'Trek' en 'honger' zijn heel erg verschillende dingen, dat onderscheid leren maken is volgens mij het belangrijkste van afvallen en op gewicht blijven. Je moet leren 'trek' niet te honoreren, honger lijden is nergens voor nodig. Als je 3x per dag normaal eet heb je geen honger.
En dat gaat dus in lang niet alle gevallen opquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
Als je 3x per dag normaal eet heb je geen honger.
Als het kan, eet ik 6 keer per dag kleinere porties, op vaste tijdstippen (dat houdt de verbranding op gang). Reken maar dat ik op die momenten dan ook honger heb.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
'Trek' en 'honger' zijn heel erg verschillende dingen, dat onderscheid leren maken is volgens mij het belangrijkste van afvallen en op gewicht blijven. Je moet leren 'trek' niet te honoreren, honger lijden is nergens voor nodig. Als je 3x per dag normaal eet heb je geen honger.
Helaas behoor ik dan toch tot de groep die na een uur of twee wel degelijk echt honger heeft en dat dan na een poos toch begin te merken.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij is dat trek en niet honger. Ik eet ook tussendoor iets kleins om mijn bloedsuikerspiegel op peil te houden, maar als ik druk ben vergeet ik dat en merk ik er eigenlijk niets van.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:06 schreef wenneke1 het volgende:
Helaas behoor ik dan toch tot de groep die na een uur of twee wel degelijk echt honger heeft en dat dan na een poos toch begin te merken.
Gek is als je met drie maatijden voldoende zou hebben, toch het advies gegeven wordt om de 2 a 2 en een half uur iets te eten om de bloedsuikerspiegel op peil te houden enjuist die "vreetbuien" te voorkomen.
trek is als je maag aangeeft van "ik zou eigenlijk wel weer wat lekkers willen eten" Honger is als je maag aan het creperen is en gilt dat ie nu iets moet eten en je bijna flauw valt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij is dat trek en niet honger. Ik eet ook tussendoor iets kleins om mijn bloedsuikerspiegel op peil te houden, maar als ik druk ben vergeet ik dat en merk ik er eigenlijk niets van.
Maar goed, ik blijf erbij, je druk maken over de caloriën van een paprika is niet zinvol.![]()
en je wordt ook niet dik van het eten van een banaan.![]()
Dat doort honger heeft te maken met een maagverkleining en dergelijkequote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:01 schreef Iksje het volgende:
Nou, dat soort honger mag je niet dus eigenlijk niet hebben. Daarom eet je best om de 2.5-3u. 3x volwaardige maaltijd en 2 tussendoortjes kan je prima plannen volgens dat schema.
Dat wandelen is inderdaad geen gek idee, gewoon de fiets of de bus 's laten staan en lopend ergens heen. Moet alleen wel eerder m'n bed uit danquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:06 schreef wenneke1 het volgende:
[..]
Wandelen. Paar keer per week een uurtje lekker doorstappen is erg gezond. Ik probeer ( als het tenminste niet zoals nu giet) in mijn pauze altijd nog een half uurtje te gaan lopen.
Om strak te worden doe ik vaak ook nog wat Yoga oefeningen. Ik merk dat ik daar een mooi strak lichaam van krijg, maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Dat ligt geheel aan de intensiteit van bepaalde bezigheden waarbij een partner onontbeerlijk isquote:
en de daarbij al dan niet toegepaste attributenquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat ligt geheel aan de intensiteit van bepaalde bezigheden waarbij een partner onontbeerlijk is
Een banaan is ongeveer even veel kcal als een klein zakje chips of twee roomboterkoekjes volgens mij.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Meer dan chips, drop, patat, chocolade en koekjes?
Ze doen het toch beter hoor, anders zaten ze ook wel in dat andere topicquote:Op donderdag 25 mei 2006 14:07 schreef Maeghan het volgende:
De kleinste zakjes chips zijn 30 gram. Nou ja vooruit, dan kom je op zo'n 150 uit dus het klopt idd niet helemaal en een banaan was 120 volgens mij. Alhoewel het er ook aan ligt hoe rijp ie is.
Die banaan is wel gezonder, alleen dat gezeik dat je niet moet zeuren over groente en fruit omdat er weinig in zit vind ik flauwekul. Als iemand nou bij wil houden wat ie eet, bemoei je daar dan niet mee. Je kunt wel zeggen dat het de moeite niet waard is om uit te vinden hoeveel kcal er in een bepaald soort groente of fruit zit, maar dat weet je pas op het moment dat je uitgevonden hebt hoeveel erin zit. Niet iedereen heeft een goed beeld van hoeveel energie ergens in zit en dan kun je het maar beter opzoeken.
Soms word ik in dit topic gewoon naar van al die mensen die hun 'wonderdieet' proberen op te dringen aan anderen. Zodra iemand het anders aanpakt, duiken er gelijk twintig mensen bovenop die zeggen dat je het op hun manier moet doen. Blegh. Ben ik blij dat ik in het andere topic hoor zeg.
Het intereseert mij geen ruk hoeveel caloriën er in een banaan zitten. Ik heb ook geen flauw idee hoeveel caloriën er in spruitjes zitten, of sinasappels, of appels, of wortels, of bloemkool. Het is helemaal niet nodig om je over caloriën of punten druk te maken. Als ik dat wil melden dan doe ik dat gewoon. Dat er dan een aantal dames helemaal over de rode gaan omdat ze denken dat hun 'dieet religie' wordt aangevallen is niet mijn probleem.quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:07 schreef Maeghan het volgende:
Die banaan is wel gezonder, alleen dat gezeik dat je niet moet zeuren over groente en fruit omdat er weinig in zit vind ik flauwekul. Als iemand nou bij wil houden wat ie eet, bemoei je daar dan niet mee. Je kunt wel zeggen dat het de moeite niet waard is om uit te vinden hoeveel kcal er in een bepaald soort groente of fruit zit, maar dat weet je pas op het moment dat je uitgevonden hebt hoeveel erin zit. Niet iedereen heeft een goed beeld van hoeveel energie ergens in zit en dan kun je het maar beter opzoeken.
Ik zou niet weten waarom een andere mening dan jouw mening posten opeens 'opdringen' is. Het gaat om dat je op de makkelijkste manier een bepaald doel wil bereiken en op een gezonde manier met voedsel om wil (leren) gaan. Er zijn meerdere wegen die naar Rome etc. Jouw weg is niet heilig.quote:Soms word ik in dit topic gewoon naar van al die mensen die hun 'wonderdieet' proberen op te dringen aan anderen. Zodra iemand het anders aanpakt, duiken er gelijk twintig mensen bovenop die zeggen dat je het op hun manier moet doen. Blegh. Ben ik blij dat ik in het andere topic hoor zeg.
Ik geef een mening. Dat is de bedoeling van een forum.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:44 schreef Maeghan het volgende:
waar bemoei je je dan mee?
Ik heb van huis uit niet meegekregen wat gezond eten is. Ik dacht dat een voedzame maaltijd bestond uit andijviestamppot met boter en jus, spekjes, nog een stuk spek en twee soorten worst. Dat is voor jou misschien heel lachwekkend, dat iemand niet wéét dat dat slecht is, maar ik wist niet beter. Toen ik me ben gaan verdiepen in calorieen en de glycemische index, heb ik een ander beeld gekregen van het soort voedsel dat goed voor me is.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:39 schreef computergirl het volgende:
Het intereseert mij geen ruk hoeveel caloriën er in een banaan zitten. Ik heb ook geen flauw idee hoeveel caloriën er in spruitjes zitten, of sinasappels, of appels, of wortels, of bloemkool. Het is helemaal niet nodig om je over caloriën of punten druk te maken.
Iemands levenswijze bekritiseren? Omdat ik niet snap waarom iemand zich druk maakt over de caloriën in paprika, zo'n beetje de meest gezonde groente die er bestaat? Nou ben je wel heel erg aan het overdrijven zeg.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:13 schreef Maeghan het volgende:
Een mening geven en iemands levenswijze zonder enige aanleiding of valide argumenten bekritiseren vind ik iets anders, maar soit. Bovendien denk ik, als het feit dat je je mening uit ervoor zorgt dat je overkomt als bemoeizuchtig, inconsequent en weinig intelligent, kun je maar beter je mond houden. Maar vooruit, dat is slechts mijn mening.
Als iemand zich alleen druk maakt om die ene paprika, zou je een punt hebben. Maar ik heb zelf ervaren dat calorieën tellen heel verhelderend kan werken.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Iemands levenswijze bekritiseren? Omdat ik niet snap waarom iemand zich druk maakt over de caloriën in paprika, zo'n beetje de meest gezonde groente die er bestaat? Nou ben je wel heel erg aan het overdrijven zeg.
Muesli is prima, maar er zijn mensen die dan 5 eetlepels nemen, en dat is natuurlijk niet goed. En verder inderdaad letten op de hoeveelheid suiker en extra vruchtjes, nootjes etc. erin zit.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:52 schreef Maeghan het volgende:
Een bakje yoghurt met muesli is echt niet erg hoor. Cruesli is wel erg calorierijk, maar een muesli die vooral bestaat uit havervlokken en dus niet bomvol zit met allerlei gesuikerde vruchtjes, nootjes, etc. is echt niet erg.
En ja, sommige mensen zijn echt onwetend. Ik ken zelfs iemand die niet wist hoeveel kcal er in water zaten!
nee hoor ik doe het ook voor de gezondere kant.quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:16 schreef Iksje het volgende:
nou, wie we daar weer hebben. Ook een meneertje 'wonderdieet'. Het feit dat het andere topic bestaat, wil niet zeggen dat de mensen daar slechter bezig zijn.
Het grote verschil zit er -volgens mij- tussen het doel van beide topics. Dit topic is voor de esthetische kant, het andere eerder voor de gezondere kant. En laat ieder nu zijn aanpak. In beide topics verliezen de mensen gewicht, en komen ze weer wat bij na wat 'zondigen'.
Maar goed, deze discussie was er gisteren ook al.
Als jij een zin begint met "het is niet nodig", komt het meer over als een feit dan als een mening. Je mag mijn manier van lijnen zo veel bekritiseren als je wilt, maar dat mag best op een iets bescheidenere, constructievere manier. C'est le ton qui fait la musique.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:39 schreef computergirl het volgende:
Het is helemaal niet nodig om je over caloriën of punten druk te maken. Als ik dat wil melden dan doe ik dat gewoon. Dat er dan een aantal dames helemaal over de rode gaan omdat ze denken dat hun 'dieet religie' wordt aangevallen is niet mijn probleem.![]()
hallo, ik denk dat iedereen blij is met wat voor hem/haar werkt en dat sommige mensen dit gewoon iets teveel benadrukken door anderen te vertellen dat ze het volgens hun manier moeten doen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:13 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als jij een zin begint met "het is niet nodig", komt het meer over als een feit dan als een mening. Je mag mijn manier van lijnen zo veel bekritiseren als je wilt, maar dat mag best op een iets bescheidenere, constructievere manier. C'est le ton qui fait la musique.
Je kunt best zeggen "ik heb het niet nodig" of "ik vind het niet handig", maar "het is niet nodig om je erover druk te maken" impliceert dat het nooit, voor niemand, nuttig is en dat is gewoon onzin. Zoals anderen al zeiden, niet iedereen heeft vanzelf kijk op wat wel en niet gezond is, en sommigen hebben gewoon zelf niet door hoeveel ze nou eigenlijk naar binnen werken. Veel mensen hebben er wel baat bij om calorieën te tellen zodat ze zich meer bewust worden van wat ze eten, daar is toch niks mis mee?
Dan nog, er zijn hier heel wat mensen die al maanden met succes aan het lijnen zijn en zich behoorlijk verdiept hebben in hoe je gezond kunt afvallen. Ik vind het een beetje arrogant om hier dan je eigen mening te gaan spuien alsof je ons hier allemaal eindelijk het licht komt laten zien. Misschien een beetje overdreven, maar het kwam op mij in elk geval erg onsympathiek over.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:28 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
hallo, ik denk dat iedereen blij is met wat voor hem/haar werkt en dat sommige mensen dit gewoon iets teveel benadrukken door anderen te vertellen dat ze het volgens hun manier moeten doen.
Ik geloof niet dat mensen er in essentie kwaad mee bedoelen.
5 eetlepels muesli is iets van 200 kcal, dat valt best mee..melk circa 55 kcal..zoveel is dat niet voor een ontbijtje als je er de hele ochtend mee doetquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Muesli is prima, maar er zijn mensen die dan 5 eetlepels nemen, en dat is natuurlijk niet goed. En verder inderdaad letten op de hoeveelheid suiker en extra vruchtjes, nootjes etc. erin zit.
Die persoon van dat water, dat moet een grap zijn
Nou ja,misschien zit ik niet helemaal goed met hoeveelheden, maar op mijn pak muesli staat 435 kcal per 100 gram. 'Vroeger' tiefte ik gewoon 100 gram in een bakje en daar overheen nog yoghurt. Er zullen vast meer mensen zijn die dat doen..Ik wilde alleen maar illustreren dat je niet hysterisch elke calorie moet tellen, maar dat een globaal idee van hoeveel energie je op een dag binnenkrijgt toch wel handig is als je wilt afvallen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:24 schreef Ils het volgende:
[..]
5 eetlepels muesli is iets van 200 kcal, dat valt best mee..melk circa 55 kcal..zoveel is dat niet voor een ontbijtje als je er de hele ochtend mee doet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |