abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38093530
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik vond het ook tamelijk belachelijk dat er iemand zich druk zit te maken over de calorieen in paparika. Alsof er iemand ooit te dik is geworden van het eten van paprika.
Maar ik hield me maar in, dietende dames zijn nogal lichtgeraakt
Ik wil gewoon mijn calorieën per dag zo precies mogelijk bepalen zodat ik onder de 1500 blijf, is dat nou zo raar?
pi_38093652
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:26 schreef Maeghan het volgende:
Men gaat uit van ongeveer zes à zeven kilo geloof ik.
hmmm, ik ben met 11 kilo aangekomen misschien een halve maat 'gegroeid'.
pi_38099261
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:40 schreef diginoob het volgende:

Ik wil gewoon mijn calorieën per dag zo precies mogelijk bepalen zodat ik onder de 1500 blijf, is dat nou zo raar?
Voor mij wel. Ik doe niet aan calorieën. Ik weet waarom ik aangekomen ben (snoepen, snoepen, snoepen) dus ik weet ook hoe ik het er weer af gekregen heb (ophouden met snoepen).
Niemand wordt dik van paprika, banaan of appels eten, dus het is in mijn ogen echt onzinnig om je druk te maken over hoeveel calorieën er in zitten.
Maar goed, ieder zijn meug

[ Bericht 1% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 22-05-2006 21:16:21 ]
  dinsdag 23 mei 2006 @ 08:00:35 #229
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38111511
Als het je gerust stelt, lijkt het me niet verkeerd om het een keertje op te zoeken. Als dat voor iemand werkt, zou ik dat niet onzinnig noemen. Je moet je er niet te veel op focussen, maar soms blijkt er veel meer in iets te zitten dan je had verwacht. Dan is dat toch wel fijn om te weten. Banaan tikt trouwens flink aan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_38112996
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:43 schreef diginoob het volgende:

[..]

hmmm, ik ben met 11 kilo aangekomen misschien een halve maat 'gegroeid'.
op [url=http://www.voedingcentrum.nl ]www.voedingcentrum.nl [/url]staat een complete calorieënchecker. Je moet alleen wel even doorklikken om hem te vinden. Hij neemt het gemiddelde van alles, maar je kan ook alles per gram invullen voor als je het heel erg precies wilt weten, dan moet je alleen wel alles op de weegschaal gooien. Ik vind het een ideaal programma, ik weet nu precies wat ik wel en niet kan eten. En dan hoef je het ook niet telkens zelf op te zoeken en uit te rekeken.
pi_38113186
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 08:00 schreef YPPY het volgende:
Banaan tikt trouwens flink aan.
Meer dan chips, drop, patat, chocolade en koekjes?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 09:41:15 #232
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38113225
Hee hoi allemaal, zoals je in de beginpost ziet doe ik ook mee voor de laatste loodjes. Ik woog 66 kilo, ben nu 62/61 en wil naar de 59. Beetje gek getal, maar ik vind dat gewicht veiliger dan 60, omdat ik dan op de ene of andere manier makkelijk mijn grenzen verleg. Zo is het ook gekomen dat ik opeens 65-66 kilo woog en dat wil ik nooit meer! Het begint al goed, ik krijg vanavond een vriendin op bezoek die het Sonja Bakker- dieet doet. Ik doe vanavond wel met haar mee. Zelf doe ik niet aan dieeten, ik geloof daar niet in. Ik ben die 5 kilo afgevallen door minder snoepen en minder bier/alcohol en door 4-5 keer in de week sporten
  dinsdag 23 mei 2006 @ 09:53:45 #233
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38113569
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 09:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

Meer dan chips, drop, patat, chocolade en koekjes?
Tuurlijk niet, maar het is niet handig om onbeperkt banaan te eten. Dan kun je beter kiezen voor appels.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_38113635
Het is altijd handig om te weten wat je veel tot onbeperkt kunt eten en wat niet.Op een gegeven moment hoef je die calorieen dan niet meer te tellen, dan weet je het gewoon

@aventura: herkenbaar., mijn doel was ook altijd, onder de 60
pi_38113660
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 09:41 schreef Aventura het volgende:
Hee hoi allemaal, zoals je in de beginpost ziet doe ik ook mee voor de laatste loodjes. Ik woog 66 kilo, ben nu 62/61 en wil naar de 59. Beetje gek getal, maar ik vind dat gewicht veiliger dan 60, omdat ik dan op de ene of andere manier makkelijk mijn grenzen verleg. Zo is het ook gekomen dat ik opeens 65-66 kilo woog en dat wil ik nooit meer! Het begint al goed, ik krijg vanavond een vriendin op bezoek die het Sonja Bakker- dieet doet. Ik doe vanavond wel met haar mee. Zelf doe ik niet aan dieeten, ik geloof daar niet in. Ik ben die 5 kilo afgevallen door minder snoepen en minder bier/alcohol en door 4-5 keer in de week sporten
You go girl! .
  dinsdag 23 mei 2006 @ 10:16:06 #236
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38114164
Dankje!
Het gaat me supergemakkelijk af tot nu toe, alleen die laatste 3 kilootjes...die zijn het moeilijkst. Je moet ook bedenken dat de laatste keer dat ik onder de 60 woog, ik 18 was
pi_38114205
Welkom Aventura en succes.
pi_38115007
Ik ben 5 kg afgevallen en heb nog steeds maat 38 en soms 40.
Al moet ik zeggen dat mijn maat 38 broeken veel beter zitten en de maat 40 broeken lekker ruim.
Aan mijn bovenkant verander ik nooit qua maat, heb smalle schouders en geen heel grote borsten.
Heb ook dikke bovenarmen, waar dus eigenlijk nooit iets vanaf gaat.
pi_38115175
Steeds meer mensen die bij de laatste kilootjes zijn volgens mij, wat goed!
Meten jullie je benen, borst, buik, armen e.d. wel eens? Wil dat wel eens proberen, maar heb het idee dat het nooit echt realistisch is omdat je wel steeds op dezelfde plek moet meten en niet het lintje strakker moet aantrekken dan de andere keer. Tips zijn welkom!
pi_38115373
Nog steeds geen weegschaal in huis, maar vind het belangrijker dat het er strakker uitziet, dan dat ik dat op de weegschaal zie. Helaas stoppen alle cursussen op de sportschool er de aankomende tijd mee, vanwege de zomervakantie. Dat is dus wel een grote tegenvaller, waar ik helemaal niet aan gedacht heb. Misschien me inschrijven bij een andere sportschool, maar dat zal dan niet voor een onbeperkt aantal keren per week zijn.

Iemand nog tips voor leuke(!) gratis sporten, die je zelf buiten kan beoefenen? Hardlopen is niets voor mij.
Sweet and innocent...
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:03:45 #241
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38115529
Succes Aventura!

Zwemmen in een gratis natuurplas, wandelen, snel-wandelen, fietsen, touwtje springen
*OUD heilige*
pi_38115621
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:57 schreef Innocence het volgende:
Nog steeds geen weegschaal in huis, maar vind het belangrijker dat het er strakker uitziet, dan dat ik dat op de weegschaal zie. Helaas stoppen alle cursussen op de sportschool er de aankomende tijd mee, vanwege de zomervakantie. Dat is dus wel een grote tegenvaller, waar ik helemaal niet aan gedacht heb. Misschien me inschrijven bij een andere sportschool, maar dat zal dan niet voor een onbeperkt aantal keren per week zijn.

Iemand nog tips voor leuke(!) gratis sporten, die je zelf buiten kan beoefenen? Hardlopen is niets voor mij.
Wandelen. Paar keer per week een uurtje lekker doorstappen is erg gezond. Ik probeer ( als het tenminste niet zoals nu giet) in mijn pauze altijd nog een half uurtje te gaan lopen.

Om strak te worden doe ik vaak ook nog wat Yoga oefeningen. Ik merk dat ik daar een mooi strak lichaam van krijg, maar dat zal voor iedereen anders zijn.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:11:56 #243
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38115789
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:57 schreef Innocence het volgende:

Je kan ook gewoon lopen of fietsen, of skaten.
Binnen kan je misschien Billy Blanks Bootcamp doen of een andere sportvideo
pi_38120183
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 09:53 schreef YPPY het volgende:
Tuurlijk niet, maar het is niet handig om onbeperkt banaan te eten. Dan kun je beter kiezen voor appels.
Het is überhaupt niet handig om wat dan ook onbeperkt te eten. Je kan jezelf veel beter aanleren dat niet elke 'trek' moet resulteren in knagende kaak bewegingen.
pi_38120868
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het is überhaupt niet handig om wat dan ook onbeperkt te eten. Je kan jezelf veel beter aanleren dat niet elke 'trek' moet resulteren in knagende kaak bewegingen.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je moet nooit honger hoeven lijden om af te vallen.... daar krijg je juist weer eetbuiten van!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:53:02 #246
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38121202
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bedankt voor deze ontzettend goede tip!

Als je echt honger hebt, moet je kunnen eten. Dat leer je vanzelf onderscheiden van trek.
*OUD heilige*
pi_38121960
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:43 schreef wendy-tje het volgende:

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je moet nooit honger hoeven lijden om af te vallen.... daar krijg je juist weer eetbuiten van!
'Trek' en 'honger' zijn heel erg verschillende dingen, dat onderscheid leren maken is volgens mij het belangrijkste van afvallen en op gewicht blijven. Je moet leren 'trek' niet te honoreren, honger lijden is nergens voor nodig. Als je 3x per dag normaal eet heb je geen honger.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 14:28:27 #248
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38122517
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

'Trek' en 'honger' zijn heel erg verschillende dingen, dat onderscheid leren maken is volgens mij het belangrijkste van afvallen en op gewicht blijven. Je moet leren 'trek' niet te honoreren, honger lijden is nergens voor nodig. Als je 3x per dag normaal eet heb je geen honger.
Als ik sterretjes ga zien en bijna door mijn benen zak, heb ik wel honger. En dan ga ik wat eten. En zeg niet dat ik geen onderscheid kan maken tussen honger en trek en daardoor niet af kan vallen.
*OUD heilige*
  dinsdag 23 mei 2006 @ 14:35:06 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_38122779
quote:

[..]

Als je 3x per dag normaal eet heb je geen honger.
En dat gaat dus in lang niet alle gevallen op
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38123895
quote:

[..]

Als het kan, eet ik 6 keer per dag kleinere porties, op vaste tijdstippen (dat houdt de verbranding op gang). Reken maar dat ik op die momenten dan ook honger heb.

Het is leuk dat je meedenkt, maar je moet er niet altijd vanuit gaan dat jouw methode voor iedereen de enige goede is.
Are you pondering what I'm pondering?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')