Ik wil gewoon mijn calorieën per dag zo precies mogelijk bepalen zodat ik onder de 1500 blijf, is dat nou zo raar?quote:Op maandag 22 mei 2006 13:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik vond het ook tamelijk belachelijk dat er iemand zich druk zit te maken over de calorieen in paparika. Alsof er iemand ooit te dik is geworden van het eten van paprika.![]()
Maar ik hield me maar in, dietende dames zijn nogal lichtgeraakt![]()
![]()
![]()
hmmm, ik ben met 11 kilo aangekomen misschien een halve maat 'gegroeid'.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:26 schreef Maeghan het volgende:
Men gaat uit van ongeveer zes à zeven kilo geloof ik.
Voor mij wel. Ik doe niet aan calorieën. Ik weet waarom ik aangekomen ben (snoepen, snoepen, snoepen) dus ik weet ook hoe ik het er weer af gekregen heb (ophouden met snoepen).quote:Op maandag 22 mei 2006 18:40 schreef diginoob het volgende:
Ik wil gewoon mijn calorieën per dag zo precies mogelijk bepalen zodat ik onder de 1500 blijf, is dat nou zo raar?![]()
op [url=http://www.voedingcentrum.nl ]www.voedingcentrum.nl [/url]staat een complete calorieënchecker. Je moet alleen wel even doorklikken om hem te vinden. Hij neemt het gemiddelde van alles, maar je kan ook alles per gram invullen voor als je het heel erg precies wilt weten, dan moet je alleen wel alles op de weegschaal gooien. Ik vind het een ideaal programma, ik weet nu precies wat ik wel en niet kan eten. En dan hoef je het ook niet telkens zelf op te zoeken en uit te rekeken.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:43 schreef diginoob het volgende:
[..]
hmmm, ik ben met 11 kilo aangekomen misschien een halve maat 'gegroeid'.
Meer dan chips, drop, patat, chocolade en koekjes?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 08:00 schreef YPPY het volgende:
Banaan tikt trouwens flink aan.
Tuurlijk niet, maar het is niet handig om onbeperkt banaan te eten. Dan kun je beter kiezen voor appels.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Meer dan chips, drop, patat, chocolade en koekjes?
You go girl!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:41 schreef Aventura het volgende:
Hee hoi allemaal, zoals je in de beginpost ziet doe ik ook mee voor de laatste loodjes. Ik woog 66 kilo, ben nu 62/61 en wil naar de 59. Beetje gek getal, maar ik vind dat gewicht veiliger dan 60, omdat ik dan op de ene of andere manier makkelijk mijn grenzen verleg. Zo is het ook gekomen dat ik opeens 65-66 kilo woog en dat wil ik nooit meer! Het begint al goed, ik krijg vanavond een vriendin op bezoek die het Sonja Bakker- dieet doet. Ik doe vanavond wel met haar mee. Zelf doe ik niet aan dieeten, ik geloof daar niet in. Ik ben die 5 kilo afgevallen door minder snoepen en minder bier/alcohol en door 4-5 keer in de week sporten
Wandelen. Paar keer per week een uurtje lekker doorstappen is erg gezond. Ik probeer ( als het tenminste niet zoals nu giet) in mijn pauze altijd nog een half uurtje te gaan lopen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:57 schreef Innocence het volgende:
Nog steeds geen weegschaal in huis, maar vind het belangrijker dat het er strakker uitziet, dan dat ik dat op de weegschaal zie. Helaas stoppen alle cursussen op de sportschool er de aankomende tijd mee, vanwege de zomervakantie. Dat is dus wel een grote tegenvaller, waar ik helemaal niet aan gedacht heb. Misschien me inschrijven bij een andere sportschool, maar dat zal dan niet voor een onbeperkt aantal keren per week zijn.
Iemand nog tips voor leuke(!) gratis sporten, die je zelf buiten kan beoefenen? Hardlopen is niets voor mij.
Je kan ook gewoon lopen of fietsen, of skaten.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:57 schreef Innocence het volgende:
Nog steeds geen weegschaal in huis, maar vind het belangrijker dat het er strakker uitziet, dan dat ik dat op de weegschaal zie. Helaas stoppen alle cursussen op de sportschool er de aankomende tijd mee, vanwege de zomervakantie. Dat is dus wel een grote tegenvaller, waar ik helemaal niet aan gedacht heb. Misschien me inschrijven bij een andere sportschool, maar dat zal dan niet voor een onbeperkt aantal keren per week zijn.
Iemand nog tips voor leuke(!) gratis sporten, die je zelf buiten kan beoefenen? Hardlopen is niets voor mij.
Het is überhaupt niet handig om wat dan ook onbeperkt te eten. Je kan jezelf veel beter aanleren dat niet elke 'trek' moet resulteren in knagende kaak bewegingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:53 schreef YPPY het volgende:
Tuurlijk niet, maar het is niet handig om onbeperkt banaan te eten. Dan kun je beter kiezen voor appels.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je moet nooit honger hoeven lijden om af te vallen.... daar krijg je juist weer eetbuiten van!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is überhaupt niet handig om wat dan ook onbeperkt te eten. Je kan jezelf veel beter aanleren dat niet elke 'trek' moet resulteren in knagende kaak bewegingen.
Bedankt voor deze ontzettend goede tip!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is überhaupt niet handig om wat dan ook onbeperkt te eten. Je kan jezelf veel beter aanleren dat niet elke 'trek' moet resulteren in knagende kaak bewegingen.
'Trek' en 'honger' zijn heel erg verschillende dingen, dat onderscheid leren maken is volgens mij het belangrijkste van afvallen en op gewicht blijven. Je moet leren 'trek' niet te honoreren, honger lijden is nergens voor nodig. Als je 3x per dag normaal eet heb je geen honger.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:43 schreef wendy-tje het volgende:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je moet nooit honger hoeven lijden om af te vallen.... daar krijg je juist weer eetbuiten van!
Als ik sterretjes ga zien en bijna door mijn benen zak, heb ik wel honger. En dan ga ik wat eten. En zeg niet dat ik geen onderscheid kan maken tussen honger en trek en daardoor niet af kan vallen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
'Trek' en 'honger' zijn heel erg verschillende dingen, dat onderscheid leren maken is volgens mij het belangrijkste van afvallen en op gewicht blijven. Je moet leren 'trek' niet te honoreren, honger lijden is nergens voor nodig. Als je 3x per dag normaal eet heb je geen honger.
En dat gaat dus in lang niet alle gevallen opquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
Als je 3x per dag normaal eet heb je geen honger.
Als het kan, eet ik 6 keer per dag kleinere porties, op vaste tijdstippen (dat houdt de verbranding op gang). Reken maar dat ik op die momenten dan ook honger heb.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
'Trek' en 'honger' zijn heel erg verschillende dingen, dat onderscheid leren maken is volgens mij het belangrijkste van afvallen en op gewicht blijven. Je moet leren 'trek' niet te honoreren, honger lijden is nergens voor nodig. Als je 3x per dag normaal eet heb je geen honger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |