abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37952595
Het ging om de linkse geloof ik.
De winnares

'klopt' ook niet:

Marjan Meijer
.Leeftijd 22
.Lengte|Gewicht 182 m | 77 kg
.Oogkleur|Haarkleur bruin | zwart
.Borst|Taille|Heup 97 cm | 80 cm | 109cm
.Confectie 44
.Schoenmaat 41

Met 1.82 m en 77 kg hoor je toch slank te zijn? Zij ziet er vrij stevig uit.
pi_37952677
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben zelf ook 1.68 m en woog 72 kilo op mijn zwaarst, en ik was een tikje chubby, maar niet mollig en zeker niet dik!
misschien jouw lichaamsbeeld wel niet helemaal juist
pi_37952766
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien jouw lichaamsbeeld wel niet helemaal juist
Misschien, maar ik kon gewoon maat 38 aan.
Check mijn fotoboek, op die pic met mijn zus ben ik zo'n 72 kg.
pi_37952819
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:15 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Misschien, maar ik kon gewoon maat 38 aan.
Check mijn fotoboek, op die pic met mijn zus ben ik zo'n 72 kg.
Ik moet zeggen dat je er daar wel erg dun uitziet, voor dat gewicht. Zware botten misschien?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37952888
Het is wel erg afhankelijk van de persoon, de bouw, waar de kilo's zitten enz...

Ik heb 2 vriendinnen, als je ons 3en ziet wijs je mij aan als de slankste, maar toch ben ik bijna 10 kilo zwaarder dan de rest

m.a.w. foto's zeggen niet altijd alles
..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_37952929
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:17 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat je er daar wel erg dun uitziet, voor dat gewicht. Zware botten misschien?
Ik ben dus de linker he, in het zwart. En 1.68 m.
Nou ik heb minipolsjes en smalle schouders, geen heel grote tieten, dat oogt slanker. Ik heb wel een erg compact lijf, geen flubber. Ik begrijp het ook niet eigenlijk......ik ben ook niet heel erg gespierd (spieren wegen zwaarder dan vet) dus dat is het ook niet.
pi_37952970
Ik heb ook wel eens patiënten ontkleed gezien die dan lichter dan ik waren bij vergelijkbare lengte en waarvan ik dan dacht: mijn grote goedheid, maar zó dik ben ik toch niet?! Het ligt er maar net aan waar het vet gaat zitten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37953208
Ja en het lijkt ook of het vet bij sommige mensen meer ruimte in neemt.
Wat ik net al zei ik ben 'compact', heb strakke vormen zeg maar, terwijl je bij anderen duidelijk 'uitsteeksels' ziet.
Wel gevaarlijk trouwens, want ik vond nooit dat ik te zwaar werd totdat op een dag mijn BMI 26 was.
pi_37953292
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook wel eens patiënten ontkleed gezien die dan lichter dan ik waren bij vergelijkbare lengte en waarvan ik dan dacht: mijn grote goedheid, maar zó dik ben ik toch niet?! Het ligt er maar net aan waar het vet gaat zitten.
Waar zou het moeten gaan zitten dan, behalve aan de buitenkant, volgens mij blijven er weinig plekken over als je wat steviger bent. Maar hoewel, als je veel spieren hebt vind ik toch al dat je er sneller stevig uitziet dat dat je meer vet hebt dan spieren. Mijn idee dan.. tenzij je naakt bent, dan zien de gespierdere er slanker uit..
pi_37955328
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:20 schreef Knuzzel het volgende:
Het is wel erg afhankelijk van de persoon, de bouw, waar de kilo's zitten enz...
En hoe je je kleedt. Om maar eens een bekend voorbeeld te nemen: Máxima kan er de ene week superslank uitzien terwijl ze er in een andere outfit een paar dagen veel dikker uitziet.

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 18-05-2006 16:34:51 (dt) ]
pi_37955386
Dat heb ik ook hoor, computergirl. Ik heb broeken waar ik best een mooi figuur in heb, maar ik heb ook een spijkerbroek waarin ik een tonnetje lijk

Maar de patiënte die ik in mijn hoofd had toen ik bovenstaande schreef had een enorm grote blubberbuik. En ze was lichter dan ik was. En ik heb, denk ik, geen enorm grote blubberbuik (wel een nijlpaardreet, maar dat terzijde)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37955602
Foto's zijn heel confronterend om te zien welke kleding je wel staat en welke niet
..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_37958506
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:38 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Als je antidepressiva slikt, kan het dan niet zijn dat je daardoor aangekomen bent in plaats van de pil?
nee, want ik ben veel korter aan de antidepressiva dan aan de pil terwijl het aankomen daarvoor begon + ik kwam ook niet aan toen ik met antidepressiva begon.
pi_37958791
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:13 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Hmm ik ga even tussen jullie gesprekken door hoor.

Maar ik was aan het kijken op internet naar de nieuwste mode (dan bedoel ik niet de mode van de H&M maar de echte dure disigners) En toen zag ik al die modellen en toen dacht ik, goh hoe zwaar zou zo iemand nou zijn. Dus ik naar een modellensite en daar kom ik meiden tegen die volgens mij niet helemaal eerlijk zijn over hun gewicht. En als ze dat wel zijn ga ik toch twijfelen over mijn zelfbeeld, of ik mezelf zo slank inschat en dat dat dus niet waar is.

Hier een paar linkjes:

Deze stevige dame is, volgens eigen zeggen, 58 kg bij 1.65 m

Deze dame zou 47.5 kg bij 1.65 zijn

Dit meisje is 61 kg bij 1.65

en dat terwijl deze 52 kg bij 1.65 is

Hoe kan de 2de 5 kg lichter zijn dan de laatste terwijl de laatste toch wel behoorlijk mager is en de 2de behoorlijk gezond? En al ik dan kijk naar de 1 na laatste en naar mezelf, dan ga ik twijfelen of ik zo'n verknipt beeld heb van mezelf of dat zij beweert een paar kilo lichter te zijn dan ze werkelijk is. Hellpp!!
Nou, volgens mij klopt het wel hoor.
pi_37958906
Ik heb mijn huisgenootje kunnen bewegen om over anderhalve week te beginnen met hardlopen en een vriendin van me tot badminton en misschien nog wel meer/anders (we hebben afgesproken voor volg. week zaterdag om het uit te denken). + Ik ben gestopt met de chocoladecruesli en halfvolle yoghurt -> ga andere mueslis/all bran e.d proberen met magere yoghurt. En ik probeer nu als ik eet niet meteen het volgende te pakken maar even te wachten. En ik ga dus de huisarts bellen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:35:04 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_37959032
En weer twee nieuwe accountjes!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37960549
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:35 schreef Troel het volgende:
En weer twee nieuwe accountjes!
En ik sta erin!
Dankje!
pi_37961001
Net heerlijk getraind. Had helemaal geen zin, maar als je er eenmaal bent en het gaat lekker geeft dat echt weer een heerlijk gevoel.

Diginoob: misschien is het verstandig om een afspraak te maken met de dokter en het allemaal uit te leggen? Hij heeft vast wel wat suggesties om je te helpen.
pi_37961243
Ik denk dat ik, nadat mijn sportschoolabbo a 77 euro per maand is afgelopen, een barbell ga kopen met gewichtsschijven en dan thuis ga trainen.
Ik doe nu bodypump, en ik ben ervan overtuigd dat dit vooral voor vrouwen een veel slimmere manier is van trainen dan cardio, zoals aerobics e.d.

Een pond spieren verbrandt namelijk in rust 9 keer zoveel kcals dan een pond vet.
Je metabolisme wordt dus een stuk hoger van krachttraining dus kun je ook meer eten.
En dan is een etentje of een Snickertje hier en daar geen ramp meer...
pi_37961528
Moet het toch even zeggen... 77 euro per maand!!! Dan is thuis trainen inderdaad erg aantrekkelijk.

pi_37961659
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:50 schreef _just_me_ het volgende:
Moet het toch even zeggen... 77 euro per maand!!! Dan is thuis trainen inderdaad erg aantrekkelijk.

Tja, ben er een beetje ingeluisd, Fitness First zit ik bij. Die hebben nogal onorthodoxe manieren van werven
Maja, ik was er zelf bij
Gelukkig is het maar voor 3 maanden. Enne...enne..wel met gratis sauna, DVD-huur,zonnebank, fruit en drankjes
pi_37962285
Nou dat maakt het nog een klein beetje goed. In de grote steden is het volgens mij al snel een stuk duurder?! Dat abonnement nog ff flink uitbuiten, heb je er in ieder geval heel veel plezier van gehad!
pi_37962657
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:09 schreef _just_me_ het volgende:
Nou dat maakt het nog een klein beetje goed. In de grote steden is het volgens mij al snel een stuk duurder?! Dat abonnement nog ff flink uitbuiten, heb je er in ieder geval heel veel plezier van gehad!
Ja duur, hier is onbeperkt sporten ook stukken goedkoper
pi_37963013
Dit is dus in Den Haag centrum , Ladies Only club. Het kan hier wel goedkoper, maar op minder dan 50 euro onbeperkt moet je niet rekenen!
pi_37965613
Ik zit in Rhoon bij een fitness die Les Mills programma's doet voor 40 euro onbeperkt. Net over de gemeentegrens van mijn eigen gehucht, dus aan de rand van Rotterdam, zit een fitness die hetzelfde aanbiedt voor 30 euro onbeperkt. Het kan dus echt goedkoper, ook in de grote steden.
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:30 schreef diginoob het volgende:
Ik heb mijn huisgenootje kunnen bewegen om over anderhalve week te beginnen met hardlopen en een vriendin van me tot badminton en misschien nog wel meer/anders (we hebben afgesproken voor volg. week zaterdag om het uit te denken). + Ik ben gestopt met de chocoladecruesli en halfvolle yoghurt -> ga andere mueslis/all bran e.d proberen met magere yoghurt. En ik probeer nu als ik eet niet meteen het volgende te pakken maar even te wachten. En ik ga dus de huisarts bellen.
Heel goed! Sporten komt zowel je lichamelijke als geestelijke gesteldheid zeker ten goede.
Hopelijk scheelt het als je een andere pil gaat gebruiken.
Sanity is (not) statistical
pi_37968001
Ben helemaal beetje hyper en zenuwachtig. Morgenochtend weer wegen, hoop echt zo dat er weer wat vanaf is! Ben er nu eigenlijk teveel mee bezig, valt het straks alleen maar tegen. Maar toch, ben nieuwsgierig!! sorry, moest het ff kwijt
pi_37968749
Ik ga dadelijk zondigen. Ik denk, biecht het maar alvast op, dan hebben we dat gehad. Morgenochtend heb ik mijn laatste tentamen ooit op UCU, maar daarvoor moet ik eerst nog even flink doorleren, dus ik vind dat ik wel wat extra voedingsstoffen verdien.
pi_37969201
Goed om eens te horen hoe jullie allemaal qua sportscholen zitten, ik twijfel momenteel namelijk behoorlijk. Ik sport normaal bij een sportschool midden in Groningen (Springs voor de kenners) en heb daar een '10-strippenkaart' voor ongeveer E 55,--. Ik doe het liefst mee aan groepslessen als steps/BBB etc, en doe dit nu 2x/week (met een kaart doe ik dus ongeveer 5weken).

Vanavond ben ik als introducée meegeweest met een vriendin naar Fitness First. Het aanbod aan groepslessen is daar groter, meer soorten en vaker, meer 'speciale' faciliteiten, die vriendin met wie ik dan dus wél kan sporten, het is alleen wel minimaal E 57,-- per maand en dan zit ik er een jaar aan vast.
Probleem is dat ik momenteel in een situatie zit dat mijn inkomen bestaat uit een basisbeurs stufi (tot september nog, daarna niks meer) en daarbij een lening van de IB-Groep, en ik kan er vanwege mijn fulltime stage moeilijk bij werken. Financieel is de keus dus ook wat lastig.
Wat zouden jullie doen?

Overigens wel leuk om te melden (best een beetje trots): ik stond daar op de weegschaal (wel zonder schoenen hoor en met dunne sportkleding aan): 68,6 kg, BMI van 21,9 , vetpercentage van 26,7% en een vet-massa van 18,3 kg!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  vrijdag 19 mei 2006 @ 07:34:49 #129
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_37977936
En ik sta ook in het rijtje

@ Ilske: Ik kom deze zomer ook in Groningen wonen, gaan we samen wel hardlopen, véél goedkoper!

Ik ga zaterdagochtend weer wegen.. Mijn vaste weegochtend.
Ik zat vorige week op 56 kilo. Hoop deze week weer!
Dan durf ik het lijstje ook bij te werken!

Weekend komt er weer aan
Maar verschrikkelijk voor mn eetpatroon!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 07:41:13 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_37977974
Jullie kunnen overigens de naam van jullie account zoals die zichtbaar is in het lijstje zelf aanpassen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37978264
Ik had gister een bedrijfsfeestje, met gratis wijn. Dus ik heb vreselijk gezondigd, 7 glazen wijn. Maar verder wel een trés leuke avond gehad Aangeschoten als ik was heb ik samen met een collega bij de slootkant zitten 'spelen' door elkaar met plantjes en slootwater nat te maken, toen kwamen we op het briljante idee om te gaan blowen (iets wat ik 2 keer per jaar doe om er vervolgens achter te komen dat het niet leuk is) en daarna ben ik bij hem wezen slapen.. op het logeerbed!! En hij is nog wel zo leuk.. Ik snap het niet, ik ben vast niet aantrekkelijk, ik heb hem vreselijk zitten versieren, maar mannen moet je schijnbaar een groot roze bord voor hun hoofd houden met de tekst 'Zoen Mij'. Misschien dat ze dan de hint snappen.. Maar ja, ik heb wel zijn huisje gezien, dus dat is wel weer een plus. Van het weekend nog maar even goed op het eten letten, want zondag moet ik natuurlijk niet over die 61 heen zijn, dat zou wel minder zijn..
  Boks-Chick vrijdag 19 mei 2006 @ 08:55:18 #132
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_37978626
spannende nachten BubblegumBarbie!
(eh... was het zelf beginnen met zoenen geen optie? )

Hopelijk volgende keer meer succes
lolwut
pi_37978881
Niet alle mannen begrijpen de 'zoen mij' signalen, BubblegumBarbie
pi_37979704
Sommige mannen hebben wat dat betreft ronduit een bord voor hun kop

En anderen denken dat een beetje flirten betekent dat je met ze het bed in wilt duiken

Wat betreft gewicht en figuur... het is gewoon een feit dat het er bij iedereen heel anders uitziet. Mijn zus en ik bijvoorbeeld. Mijn zus is stevig bij 60 kilo terwijl ze langer is dan ik. Ik niet dus.
Mijn zus is een stuk smaller gebouwd dan ik en ik heb van mezelf gewoon meer spieren dan zij.

Een collega waar ik weleens over verteld heb, due dus met dat tv-programma meedeed.... een stuk langer dan ik en maar 57 kilo aan het begin, maar wel een buik en borsten die bepaald niet slank waren. Wel heel mooie lange slanke benen.
Gewixht alleen zegt gewoon heel weinig!
pi_37980242
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 08:55 schreef BrandX het volgende:
spannende nachten BubblegumBarbie!
(eh... was het zelf beginnen met zoenen geen optie? )

Hopelijk volgende keer meer succes
Nee natuurlijk is dat geen optie! Ik wil graag verrovert worden. Volgens mij willen alle vrouwen dat, maar mannen worden er steeds luier in. Maar ik zit straks weer bij hem in de auto (ik rijd elke dag met hem mee) en dan zal ik nog even zeggen dat ik het erg gezellig vond en dat we het nog een keertje meoten doen. Of weet iemand anders een betere volgende stap?
pi_37980328
Net gewogen Nou weeg ik weer een kilo meer dan 2 weken geleden. Snap er echt niks van. Heb maandag wel wat chocolaatjes gehad en vorig weekend een beetje chips, maar dat moet af en toe kunnen. De afgelopen week wel echt super goed en gezond gegeten, lekker gesport en geen spierpijn! Ben wel ongesteld, voor de derde dag, kan dat er nog steeds mee te maken hebben dat je dan nog steeds wat zwaarder bent?
Grr.. had gehoopt dat vandaag de 3 in beeld zou komen, maargoed gewoon weer op de gezonde toer verder gaan maar. Al is het wel irritant als het al 2 weken rommelig is en je er geen pijl op kan trekken!
pi_37980971
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:06 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Nee natuurlijk is dat geen optie! Ik wil graag verrovert worden. Volgens mij willen alle vrouwen dat, maar mannen worden er steeds luier in.
Groot gelijk! Ik vind het ook fantastisch om te worden versierd, dat spel is gewoon te leuk om aan de kant te schuiven
pi_37981228
Vrouwen houden van mannnen die initiatief nemen en mannen houden ervan als vrouwen het initiatief nemen. Maar mannen worden dus wat luier. waar is die goede oude tijd dat hij heel romantisch op een wit paard naar je toe kwamen galoperen en je mee vroeg.
Konden we af en toe maar in zo`n romannetje leven.. dat zou toch wel wat zijn.
pi_37981418
Valt het op dat ik weinig post als ik niet zo mn best doe ?

Wel veel gefietst deze week (stage ver weg) maar ook weer veel meer trek daardoor. Ben niet erg braaf geweest dus..!
pi_37981468
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Groot gelijk! Ik vind het ook fantastisch om te worden versierd, dat spel is gewoon te leuk om aan de kant te schuiven
Inderdaad, en wat ik door de jaren heen heb geleerd is dat als je genoeg jaag-op-mij-signalen afgeeft ze vanzelf komen jagen.. Maar bij deze duurt het nu al 3 maanden.. En nog steeds geen succes.. Het is niet eerlijk.. Misschien moet ik maar een shirt kopen met de tekst 'Do Me' erop. Kijken of de hint dan wel overkomt..
pi_37981662
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:39 schreef karoltje het volgende:
Valt het op dat ik weinig post als ik niet zo mn best doe ?

Wel veel gefietst deze week (stage ver weg) maar ook weer veel meer trek daardoor. Ben niet erg braaf geweest dus..!
Ik heb ook niet mijn best gedaan, en ik ben daardoor een kilo afgevallen. Niet goed je best doen is chill..
pi_37981814
Hmm nu je het erover hebt..! Een kennis van mij was altijd heel slank, en is sinds 2 jaar een propje geworden, ze groeide echt dicht!! Ze werkt bij de Mac dus wij wisten wle hoe het kwam . Maar nu is ze 13 kilo afgevallen, vet goed. Dus ik vroeg hoe ze dat heeft gedaan. Zegt ze. ik eet nu meer bij de Mac, dat is zo licht verteerbaar!

.
pi_37982066
Als ik 1 Bigmacmenu per dag zou eten (met Cola Light) zou ik ook afvallen!
Dat bevat nl. zo'n 1000 kcals.
pi_37982189
En verder niets hè Ik zou daar zo'n honger van krijgen
pi_37982434
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:01 schreef Isabeau het volgende:
En verder niets hè Ik zou daar zo'n honger van krijgen
Ja, ik zou het misschien wel kunnen als ik 's ochtends de helft van de frietjes kon eten, 's middags de burger en dan 's avonds de rest van de frietjes.
Wel lekker overzichtelijk, je weet precies hoeveel kcals je binnenkrijgt.
Het is ook nog eens goedkoop, het kost je zo'n 6 euro per dag
Je spaart tijd uit want niet naar de supermarkt/koken/afwassen...het klinkt ideaal!
pi_37983237
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:08 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ja, ik zou het misschien wel kunnen als ik 's ochtends de helft van de frietjes kon eten, 's middags de burger en dan 's avonds de rest van de frietjes.
Wel lekker overzichtelijk, je weet precies hoeveel kcals je binnenkrijgt.
Het is ook nog eens goedkoop, het kost je zo'n 6 euro per dag
Je spaart tijd uit want niet naar de supermarkt/koken/afwassen...het klinkt ideaal!
Het nieuwe dieet! Het macdieet! We schrijven een boekje, verkopen het en we zijn rijk! Net als sonja.
pi_37983644
Volgens mij wordt je dan compleet rot van binnen . Zoals die man die alleen maar Mac-voedsel at!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:10:42 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_37984427
De salades bij de mac zijn toch best nog wel redelijk gezond?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37984511
Uhhmmm...NEE! . Moet je maar eens in de Mac calorientabel kijken of je Flexi Points. De gefrituurde kip en de dressing zijn niet echt bepaald mager!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:13:41 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_37984548
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:12 schreef karoltje het volgende:
Uhhmmm...NEE! . Moet je maar eens in de Mac calorientabel kijken of je Flexi Points. De gefrituurde kip en de dressing zijn niet echt bepaald mager!
Ik heb nog nooit van die salades gehad hoor Je kan toch ook salde bestellen zonder vlees en dressing? Of denk ik dat alleen maar en is dat niet zo, dat kan ook natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37984577
Dressing zit volgens mij wel apart ja...! Maar droge rauwkost is ook niet je van het natuurlijk .
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:15:19 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_37984608
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:14 schreef karoltje het volgende:
Dressing zit volgens mij wel apart ja...! Maar droge rauwkost is ook niet je van het natuurlijk .
Geef mij maar pure sla met tomaten en komkommer, heerlijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37986003
Geef mij maar extra veel yoghurtsaus over mijn sla.. Jummy!!
pi_37986058
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:54 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Onder het motto "van niet goed je best doen, val je af," zeker?
pi_37986118
Nee.. ik hou niet van kale sla.. maar mijn beredenering is: je kan beter sla, met een scheutje sla saus eten, dan kale sla met een stukje vlees en aardappels.
pi_37986431
Als ik alleen maar sla eet maak ik er ook een feestje van hoor. Anders heb ik het gevoel dat ik niks gegeten heb! Dat betekent of feta of parmaham of carpaccio oid. erbij!
pi_37986541
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:08 schreef karoltje het volgende:
Als ik alleen maar sla eet maak ik er ook een feestje van hoor. Anders heb ik het gevoel dat ik niks gegeten heb! Dat betekent of feta of parmaham of carpaccio oid. erbij!
Tuurlijk gaan er stukjes feta doorheen, maar dan nog scheelt het een hoop extra's die ik zonder de slasaus wel zou eten. En parmaham is best gezond.
pi_37986752
De salade met tonijn bij de mac is wel gezond.
En die 30 ml dressing die je erbij krijgt kan echt geen kwaad. Daar zitten juist gezonde vetten (overzadigde) in.

Alleen de prijs is erg ongezond (¤ 4,75)
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:18:08 #159
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_37986761
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:54 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Oh ja, heerlijk! Ik heb hier lekkere "griekse yogurt slasaus" gevonden, lekkere lichte yogurt met een beetje knoflook. Gekocht nadat ik schrok van de kcal in mijn andere slasaus (566 kcal / 100 ml!!).

Op het moment ben ik het niet eens met mijn weegschaal: redelijk slank gegeten, twee keer uitgebreid naar de sportschool geweest (1 uur op loopband, 30 min fietsen en wat gewichten) en verder alles per voet gedaan. Maar geen gram kwijt, zelf een kilo aangekomen!

Ik houd het nog maar even vol: straks weer vol goede moed naar de sportschool...
pi_37986920
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:18 schreef ennuik het volgende:

[..]

Oh ja, heerlijk! Ik heb hier lekkere "griekse yogurt slasaus" gevonden, lekkere lichte yogurt met een beetje knoflook. Gekocht nadat ik schrok van de kcal in mijn andere slasaus (566 kcal / 100 ml!!).

Op het moment ben ik het niet eens met mijn weegschaal: redelijk slank gegeten, twee keer uitgebreid naar de sportschool geweest (1 uur op loopband, 30 min fietsen en wat gewichten) en verder alles per voet gedaan. Maar geen gram kwijt, zelf een kilo aangekomen!

Ik houd het nog maar even vol: straks weer vol goede moed naar de sportschool...
Het kan ook zijn dat je er een kilo spieren bij hebt.
pi_37987458
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:23 schreef Goldfish80 het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat je er een kilo spieren bij hebt.
off topic: serieus.. je hebt een vis onder je naam staan..

on topic: Hoe heet die griekse slasaus dan? ik heb nu meestal de slasaus die kant-en-klaar bij de kant-en-klare salade zit. Maar magere variante die lekker zijn, zijn altijd welkom.
pi_37987621
Hoi , ik ben er ook weer even. Ik ben hartstikke moe, voel me alsof ik gisteren liters alcohol heb gedronken terwijl ik alleen maar water op heb en om 23 uur in mn bed lag. Vrienden maken er zelfs opmerkingen over, dat ik er zo 'fit' uit zie.

Die lustrumweek+stage+nieuwe appartement+extra vak beginnen toch wel hun tol te eisen geloof ik. Vanavond nog een laatste activieit en dan morgen lekker uitrusten en winkelen voor mijn nieuwe huisje.

En ondanks het slechte eten van deze week (steeds broodjes als avondeten en gisteren bbq) gaf de weegschaal vanmorgen nog steeds 67 kilo aan) (en ik schrijf nog steeds eerst 76 en verbeter dat dan, omdat ik denk dat mijn gewicht met een 7 moet beginnen, want dat deed het nou eenmaal altijd).
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37987649
Ow, en mijn sportkaart (zwemmen, fitness, tennisbaan huren, sporthal huren, squashen etc.) kost 60 euro per jaar .

Op de Technische Universiteit in Eindhoven, als student.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37988340
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:42 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

off topic: serieus.. je hebt een vis onder je naam staan..

on topic: Hoe heet die griekse slasaus dan? ik heb nu meestal de slasaus die kant-en-klaar bij de kant-en-klare salade zit. Maar magere variante die lekker zijn, zijn altijd welkom.
off topic: ja klopt

on topic: Ik weet niet hoe hij heet, maar je krijgt hem standaard bij de tonijnsalade.
Volgens mij is het de enige dressing van 30 ml.
pi_37988984
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:12 schreef karoltje het volgende:
Wat maakt het uit, als je maar meer kcals verbruikt dan erin gaat, zul je toch wel afvallen, of je nu mager eet of niet. Je moet alleen niet de binnenkant van je aderen bekijken na een aantal jaren McDieet
pi_37989028
Ach ja, als je toch al ongezond bezig bent kun je ook wel gewoon een glaasje gootsteenontstopper voor het slapen gaan aan je dieet toevoegen ;-)
pi_37989155
Ik doe trouwens niet aan magere alternatieven. Het enige wat ik dan wel doe, is Cola Light drinken.
Ik wil gewoon genieten van volvette kaas, sausjes en dressings. Anders ga je alleen maar snakken naar lekkers.
Het geheim is, eet er allemaal veel minder van dan je gewend bent...ik geef toe het is moeilijk, maar dit gaat mij beter af dan eten als een konijn.
pi_37989563
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Het geheim is, eet er allemaal veel minder van dan je gewend bent...ik geef toe het is moeilijk, maar dit gaat mij beter af dan eten als een konijn.
Same here. Liever een klein stukje lekkere, volle kaas met lekker brood erbij dan een pond van die smaakloze 30+ zooi. Dat doe ik ook als ik bij m'n ouders ben en zij bijvoorbeeld 's avonds met dat soort dingen komen. Dan pak ik gewoon meteen voor mezelf de portie die ik mag hebben en daar doe ik dan een hele tijd mee. Zo leer je om echt te genieten van elke hap, terwijl je anders misschien al een heel stuk naar binnen hebt gewerkt zonder op te letten wat je nou eigenlijk zit te eten.

Daarnaast gebruik ik trouwens wel magere alternatieven waar het kan, zoals magere melk, Optimel yoghurt en magere leverworst. Ik krijg toch wel genoeg vet binnen met de rest van wat ik eet, en dit zijn gewoon gezonde alternatieven die net zo lekker zijn als de minder magere versie. Maar goed, als een mager alternatief echt veel minder lekker is, zoals bij kaas, dan neem ik inderdaad liever wat minder van de gewone variant.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:24:18 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_37990741
Ik vind de Milner kaas heel goed te eten, zeker de belegen versie, maar mijn vriend vindt daar niets aan. Daarom sinds een paar weken ook bij mij thuis weer de gewone kaas. Dat eet hij namelijk wel (eigenlijk ook alleen maar als ik de kaas schaaf, maar ik eet vrij vaak kaas op brood, dus die paar plakjes voor hem schaven, dat doe ik er dan wel bij).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37991751
Moet je die 20+ kaas eens in de magnetron doen (broodje gesmolten kaas ). Resultaat: broodje warme rubber!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:56:35 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_37993600
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:57 schreef karoltje het volgende:
Moet je die 20+ kaas eens in de magnetron doen (broodje gesmolten kaas ). Resultaat: broodje warme rubber!
dat moet je ook niet doen. Het is namelijk het vet dat smelt en als er geen vet in zit, dan smelt het niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37994024
Kwam ik ook achter ja .
pi_38001270
weet iemand hier toevallig ofwel hoeveel gram een paprika is ofwel hoeveel calorieën in een paprika zitten?

Btw. ik houd nu een voedingsdagboek bij waarin ik alles opschrijf wat ik gegeten heb op een dag met de calorietjes. Werkt wel goed.
pi_38001943
Dat hangt heel erg van de grootte van de paprika af. Sommige wegen wel 300gr! Maar weinig kcal. Gok op zo'n 24à30/100gr. Alhoewel de rode variant meer kcal bevat dan de gele, de oranje en de groene. Even googlen dus ...
pi_38011740
Stel ik eet normaal 3000 calorieën, en ik houdt het nu op maximaal 1500. Val ik dan 'automatisch' af?
pi_38011748
+ weet iemand hoeveel gram boter je op een 1 boterham smeert?
pi_38011889
Normaalgesproken gaat men uit van 15 gram.

Het werkt niet helemaal zo, diginoob. Het ligt eraan van welke hoeveelheid kcal je afkomt, hoever je het vermindert en naar wat. Want als je drastisch vermindert maar het zit nog steeds boven wat je verbruikt, val je niet af. Naar meer dan 2100 kcal zul je ws. niet moeten gaan tenzij je veel beweegt, zonder aan te komen. Als je teruggaat naar een hoeveelheid daaronder zul je inderdaad af gaan vallen.

Sowieso went je lichaam er deels aan hoeveel energie je binnenkrijgt, dus als dat al heel lang veel is, dan ligt wat je verbruikt hoger dan wanneer je al heel erg lang zou lijnen en je lichaam gewend was aan weinig eten. Maar stel dat je van 3000 naar 1500 zou gaan, dan val je daarmee best wel vlot af denk ik. Aan de andere kant vraag ik me af of je lichaam niet heel erg 'schrikt' als je in ene keer je inname halveert en je je in eerste instantie niet erg beroerd gaat voelen omdat je opeens veel minder suiker e.d. binnenkrijgt.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:08:00 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_38011974
diginoob:

http://www.calorietabel.nl daar staat heel veel in
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38040930
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 11:08 schreef Troel het volgende:
diginoob:

http://www.calorietabel.nl daar staat heel veel in
ja, ik kijk op calorielijst.nl staat ook heel veel in, maar heel veel gaat per 100 gram. Ik heb geen flauw idee hoeveel gram boter ik op mijn brood smeer.
pi_38040978
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 11:02 schreef Maeghan het volgende:
Normaalgesproken gaat men uit van 15 gram.

Het werkt niet helemaal zo, diginoob. Het ligt eraan van welke hoeveelheid kcal je afkomt, hoever je het vermindert en naar wat. Want als je drastisch vermindert maar het zit nog steeds boven wat je verbruikt, val je niet af. Naar meer dan 2100 kcal zul je ws. niet moeten gaan tenzij je veel beweegt, zonder aan te komen. Als je teruggaat naar een hoeveelheid daaronder zul je inderdaad af gaan vallen.

Sowieso went je lichaam er deels aan hoeveel energie je binnenkrijgt, dus als dat al heel lang veel is, dan ligt wat je verbruikt hoger dan wanneer je al heel erg lang zou lijnen en je lichaam gewend was aan weinig eten. Maar stel dat je van 3000 naar 1500 zou gaan, dan val je daarmee best wel vlot af denk ik. Aan de andere kant vraag ik me af of je lichaam niet heel erg 'schrikt' als je in ene keer je inname halveert en je je in eerste instantie niet erg beroerd gaat voelen omdat je opeens veel minder suiker e.d. binnenkrijgt.
Ik doe nu maximaal 1500 per dag, en dat is best wel een verschil. Ik was de 1e 2 dagen wat misselijk, maar echt beroerd voel ik me niet hoor, dus volgens mij houd ik dat wel vol. (moet het natuurlijk wel tot resultaten leiden)
pi_38040993
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Geef mij maar pure sla met tomaten en komkommer, heerlijk!
Ja precies! (ik vind alle dressings vies en zonde van de salade. )
  zondag 21 mei 2006 @ 13:27:27 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_38043724
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:33 schreef diginoob het volgende:

[..]

ja, ik kijk op calorielijst.nl staat ook heel veel in, maar heel veel gaat per 100 gram. Ik heb geen flauw idee hoeveel gram boter ik op mijn brood smeer.
boter (halvarine 20-40% vet) 1 beleg 16 0.1 0.1 1.7
boter (halvarine 5% vet) 1 beleg 3.5 0.1 0.5 0.2
boter (halvarine 5-20% vet) 1 beleg 4.6 0.2 0.4 1.0
boter (margarine) 1 beleg 35 0 0 3.5

Staat dus per 1 beleg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38044901
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:35 schreef diginoob het volgende:

[..]

Ik doe nu maximaal 1500 per dag, en dat is best wel een verschil. Ik was de 1e 2 dagen wat misselijk, maar echt beroerd voel ik me niet hoor, dus volgens mij houd ik dat wel vol. (moet het natuurlijk wel tot resultaten leiden)
Nou ja, dat is de beste manier om te bepalen of het kwaad kan denk ik. Zolang je je er goed bij voelt en het vol kunt houden is het wel goed. Niet vergeten om extra veel water/thee te drinken he, zodat je afvalstoffen afgevoerd kunnen worden.
pi_38074063
Er is weer een kilo af! 6 eraf nog 6 te gaan.
  maandag 22 mei 2006 @ 08:11:09 #185
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38074111
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 10:54 schreef diginoob het volgende:
+ weet iemand hoeveel gram boter je op een 1 boterham smeert?
Je kunt ook eerst een boterham wegen, dan smeren en dan weer wegen. Dan weet je het zeker. Omdat sommige mensen erg veel of juist erg weinig smeren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_38077089
Gisteren een feestje gehad van een meisje dat heerlijk gebak kan maken, dus dat was niet zo goed voor mijn dieet. Toch was de weegschaal vanochtend lief voor me, dus nadat ik er drie keer op ben gaan staan om te checken, ga ik nu toch maar updaten.
pi_38079841
quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:52 schreef Mini_rulez het volgende:
Gisteren een feestje gehad van een meisje dat heerlijk gebak kan maken, dus dat was niet zo goed voor mijn dieet. Toch was de weegschaal vanochtend lief voor me, dus nadat ik er drie keer op ben gaan staan om te checken, ga ik nu toch maar updaten.
Wauw, je hoeft nog maar 1,3 kg en dan zit je op je streefgewicht!! Super goed! Hou je dit ook als streefgewicht of wil je toch nog wat lager?
pi_38080541
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:30 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Wauw, je hoeft nog maar 1,3 kg en dan zit je op je streefgewicht!! Super goed! Hou je dit ook als streefgewicht of wil je toch nog wat lager?
Dat weet ik eigenlijk nog niet. Soms ben ik al heel tevreden met hoe het nu is, soms denk ik "hm, er mag toch hier en daar nog wel wat vanaf". Maar ja, het vet gaat er ook niet altijd af op de plaatsen waar je het kwijt wilt, dus misschien haalt nog een paar kilo afvallen nog steeds niks uit.
Daar komt nog bij dat ik net een duur jasje heb gekocht voor mijn afstuderen, en als ik te veel afval past dat daarna niet meer en dat vind ik toch wel erg zonde.
Kortom, eerst maar eens naar de 56 en dan zien we wel verder. Als mijn gewicht stabiel zou blijven zoals het nu is, zou ik ook al heel blij zijn.
  maandag 22 mei 2006 @ 12:52:27 #189
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_38080554
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:25 schreef diginoob het volgende:
weet iemand hier toevallig ofwel hoeveel gram een paprika is ofwel hoeveel calorieën in een paprika zitten?
[...]
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:53 schreef Iksje het volgende:
Dat hangt heel erg van de grootte van de paprika af. Sommige wegen wel 300gr! Maar weinig kcal. Gok op zo'n 24à30/100gr. Alhoewel de rode variant meer kcal bevat dan de gele, de oranje en de groene. Even googlen dus ...
Jezus! Als je gezond wil eten ga je toch niet bezuinigen op paprika's. Als je het daar van moet hebben ben je wel heel vreemd bezig.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_38080955
Nee, maar je kijkt wel ongeveer naar hoeveelheden (omdat je bvb een minimum aan groenten wil halen) en omdat er wel meer in een paprika zit dan alleen de caloriën. Volgens mij zit er ook veel bètacaroteen in rode paprika's, en dat kan in je lichaam omgezet worden naar vit A. En van de KADE-vitamines kan je een overdosis krijgen.
Het is dus echt niet alleen om te bezuinigen dat mensen naar caloriën kijken. Enfin, ik in elk geval niet.
pi_38080983
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:52 schreef Electrocute het volgende:

[..]

[..]

Jezus! Als je gezond wil eten ga je toch niet bezuinigen op paprika's je bemoeit met een topic dan lees je toch eerst wat er staat. Als je het daar van moet hebben als een kip zonder kop gaat reageren ben je wel heel vreemd bezig.
Wie heeft het hier over bezuinigen op paprika's?
pi_38081063
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:52 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat weet ik eigenlijk nog niet. Soms ben ik al heel tevreden met hoe het nu is, soms denk ik "hm, er mag toch hier en daar nog wel wat vanaf". Maar ja, het vet gaat er ook niet altijd af op de plaatsen waar je het kwijt wilt, dus misschien haalt nog een paar kilo afvallen nog steeds niks uit.
Daar komt nog bij dat ik net een duur jasje heb gekocht voor mijn afstuderen, en als ik te veel afval past dat daarna niet meer en dat vind ik toch wel erg zonde.
Kortom, eerst maar eens naar de 56 en dan zien we wel verder. Als mijn gewicht stabiel zou blijven zoals het nu is, zou ik ook al heel blij zijn.
Waar wil je dan nog meer af hebben, want naar onze bmi te kijken denk ik dat we ongeveer hetzelfde figuur hebben, ik vind mijn bovenarmen nog veeels te dik, terwijl ik over de rest ondertussen best blij ben
pi_38081247
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:07 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Waar wil je dan nog meer af hebben, want naar onze bmi te kijken denk ik dat we ongeveer hetzelfde figuur hebben, ik vind mijn bovenarmen nog veeels te dik, terwijl ik over de rest ondertussen best blij ben
Mijn bovenarmen zijn ook best wel stevig, maar dat zit bij ons in de familie dus ik denk dat die nooit echt dun zullen zijn. Verder mijn heupen en billen. Ik was van het weekend weer eens bij mijn ouders, zij hebben zo'n grote spiegel (ik heb er zelf geen waar je jezelf helemaal in kunt zien), toen viel me op dat die toch nog best breed zijn in verhouding met de rest.
Maar goed, dat is ook weer zoiets. Als ik nu nog een paar kilo afval, krijg ik dan echt smallere heupen/billen of wordt mijn buik dan alleen nog platter en hou ik geen borsten meer over?
pi_38081462
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:05 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over bezuinigen op paprika's?
Ik vond het ook tamelijk belachelijk dat er iemand zich druk zit te maken over de calorieen in paparika. Alsof er iemand ooit te dik is geworden van het eten van paprika.
Maar ik hield me maar in, dietende dames zijn nogal lichtgeraakt
pi_38081603
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik vond het ook tamelijk belachelijk dat er iemand zich druk zit te maken over de calorieen in paparika. Alsof er iemand ooit te dik is geworden van het eten van paprika.
Maar ik hield me maar in, dietende dames zijn nogal lichtgeraakt
Ik vond het ook een beetje raar, maar ja, niet iedereen weet als ze beginnen met diëten al wat ze wel en niet kunnen eten, of wat ze moeten beperken. * Mini_rulez herinnert zich nog iemand die er heel verbaasd achter kwam dat Ben en Jerry's toch niet zo gezond is.
pi_38081762
Zow iedereen is weer goed bezig geweest zie ik.

Quinazoline, gefeliciteerd met je huisje. Wanneer mag je gaan verhuizen"???

Na een weekje vol feest en voor mijn gevoel ongezond gegeten te hebben, bleek vanmorgen dat ik toch wel weer wat ben afgevallen. Dus ook met zondigen ( lees verjaardagen bij oma's die je vreselijk veel lekkers voorzetten) ben ik weer afgevallen.

Btw, waarom zoveel calorieen tellen voor paprika's. Waraom niet gewoon normale porties groenten eten??? Te veel ergens van is nooit goed dus ik zou niet weten waarom ik daar dan op zou moeten bezuinigen.

Ow en niet alle dieetende dames zijn chagrijnig hoor... deze heeft nergens last van...
pi_38081808
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:23 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik vond het ook een beetje raar, maar ja, niet iedereen weet als ze beginnen met diëten al wat ze wel en niet kunnen eten, of wat ze moeten beperken. * Mini_rulez herinnert zich nog iemand die er heel verbaasd achter kwam dat Ben en Jerry's toch niet zo gezond is.
Ben en Jerry's
pi_38081832
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:13 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Mijn bovenarmen zijn ook best wel stevig, maar dat zit bij ons in de familie dus ik denk dat die nooit echt dun zullen zijn. Verder mijn heupen en billen. Ik was van het weekend weer eens bij mijn ouders, zij hebben zo'n grote spiegel (ik heb er zelf geen waar je jezelf helemaal in kunt zien), toen viel me op dat die toch nog best breed zijn in verhouding met de rest.
Maar goed, dat is ook weer zoiets. Als ik nu nog een paar kilo afval, krijg ik dan echt smallere heupen/billen of wordt mijn buik dan alleen nog platter en hou ik geen borsten meer over?
Dat probleem heb ik ook, maar als ik aan mijn heupen voel zijn ze toch echt hard en verwacht ik niet dat ik daar nog veel smaller zal worden, mijn kont word wel kleiner, maar ik wil niet een platte breede kont, ik wil een smalle ronde En ik ben ondertussen van een volle C-cup naar een grote B-cup gegaan, iets waar ik me dus heel erg aan irriteer.
pi_38081962
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:31 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik ook, maar als ik aan mijn heupen voel zijn ze toch echt hard en verwacht ik niet dat ik daar nog veel smaller zal worden, mijn kont word wel kleiner, maar ik wil niet een platte breede kont, ik wil een smalle ronde En ik ben ondertussen van een volle C-cup naar een grote B-cup gegaan, iets waar ik me dus heel erg aan irriteer.
Herkenbaar, van een mooie kleine b naar een mooie a helaas... ( terwijl ik goede hoop had dat ze zouden blijven...)

Doe jij iets om je bilspieren te trainen??? Ik vraag me altijd af of dat werkt en welke oefeningen je het beste kunt doen.
pi_38082020
Pff, wat een holbewoner in dat cupmaat-topic.

Ach, tot nu toe vond ik het niet erg dat mijn borsten kleiner werden, maar nu vind ik het wel genoeg geweest. En inderdaad, ik ben ook bang om zo'n platte, brede kont te krijgen in plaats van een mooie ronde. Problemen, problemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')