abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 12:03:54 #51
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38329096
ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar als leesmoeder merk ik dat het heel belangrijk is dat kinderen wat langere tijd de concentratie kunnen vasthouden. de zwakkeren zijn vaak na een bladzij of 3 al overal mee bezig behalve lezen, de sterkeren redden met gemak het hele boekje.
de zwakkeren zijn ook die leerlingen die iedere keer op eenzelfde woordje kunnen blijven hangen, terwijl het bij de wat snellere na een paar keer blijft hangen.
  maandag 29 mei 2006 @ 12:06:15 #52
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_38329172
quote:
Op maandag 29 mei 2006 11:57 schreef Rewimo het volgende:
Maar wat moet ie op taalgebied dan concreet kunnen om naar groep 3 te gaan?
Dat kun je dus niet precies zeggen. Sterre had vorig jaar al wel interesse in letters. Kon niet te moeilijke woordjes lezen. Probeerde zelf te schrijven (niet woordjes overschrijven, maar dingen schrijven bij tekeningen die ze maakte). En toch is zij toen niet overgegaan naar groep 3. Het gaat om het totaalbeeld van een kind, het is niet precies af te meten aan wat hij/zij al kan of niet. Het concentratieniveau moet bijvoorbeeld goed genoeg zijn, om een taakje af te kunnen maken.
  maandag 29 mei 2006 @ 12:07:02 #53
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_38329201
Ah, lady-wrb schrijft ook wat ik bedoel, zie ik net.
pi_38329214
Ik ken de eisen niet precies omdat ik in de hogere groepen werk. Ik weet wel dat het van belang is dat het kind bepaalde begrippen kent en kan toepassen (hier, daar, hieronder, tussen enzovoort). Verder moet hij meerledige opdrachten kunnen uitvoeren en geïnteresseerd zijn in letters, lezen en schrijven. Ook op het gebied van voorbereidend lezen en schrijven is het wenselijk dat een bepaalde ontwikkeling is doorgemaakt. Als het goed is, zijn dit zaken waar de Cito op toetst.

Ik noem nu wat zaken die zo in me opkomen. Moonah weet er vast veel meer van als groep 3-leerkracht. Moonah?
pi_38329257
O, en wat Spuuglokje zegt: het gaat om het totaalbeeld! Concentratie en taakgerichtheid zijn ook belangrijk inderdaad.
  maandag 29 mei 2006 @ 12:10:25 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_38329307
quote:
Op maandag 29 mei 2006 11:50 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ech waar? Waarom dan? Wordt er dan aangenomen dat het emotionele aspect sneller bijtrekt?
Op het moment dat de kinderen echt fanatiek bezig zijn met het rekenen en ook al bezig zijn met taal en het interessant vinden, dan kan het best zijn dat het spelen op dit moment nog wel belangrijk is, maar voordat het schooljaar afgelopen is zijn er nog een paar maanden. Je kan sowieso NU nog niet zeggen dat het kind wel of niet over zal gaan.
Als het kind de interesse heel erg heeft, is het vaak verstandiger om het kind over te laten gaan, want je hebt nou eenmaal niet altijd de kans om het kind materiaal te geven, laat staan dat het materiaal er op school is. Vaak trekt het kind ook nog bij qua emotioneel gedoe.
De kans is gewoon groter dat het kind aversie zal ontwikkelen als het bij de kleuters blijft, dan dat het mis zal gaan in groep 3.
Dat is wat er vorig schooljaar door meerdere docenten onderwezen is op de Pabo (zowel onderwijskunde als de andere vakken).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38329692
Maar Troel, jij noemt nu ook meerdere zaken: rekenen én taal. Christan is toch alleen bezig met rekenen?
Bovendien hangt het er ook van af hoe het precies zit met de sociaal-emotionele ontwikkeling: ligt die iets achter of juist redelijk ver. Dat scheelt nogal.
Nogmaals, ik zeg niet dat Christan in groep 2 moet blijven of juist naar groep 3. Dat kan ik niet beoordelen op afstand. Ik wil alleen aangeven wat lady-wrb en Spuuglokje eigenlijk ook zeggen: het gaat niet om één aspect maar juist om de combinatie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:03:06 #58
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38330727
Nee, hij is niet alleen bezig met rekenen. Hij kent alle letters, hij heeft een enorme woordenschat, hij kan letters combineren tot woordjes (als je s o k zegt weet hij dat het sok is), hij schrijft woordjes na, hij kan tijdenlang bezig zijn met iets zonder dat je hem hoort.

Ik heb eerlijk gezegd een tikje wantrouwen tegenover de school, ze gaan er prat op dat ze twee groepen 3 van maximaal 15 kinderen te bieden hebben. Ik heb zomaar het gevoel dat er precies 30 "oudste" kleuters overgaan (er zijn 3 kleuterklassen) en de rest blijft "dus" zitten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38330728
Wat ook nog kan meespelen is dat juist bij kinderen die cognitief voorlopen de sociaal-emotionele ontwikkeling ook voorloopt, maar doordat ze daardoor geen aansluiting hebben bij de kinderen in de klas gaan ze zich afwijkend gedragen waardoor de leerkracht denkt dat het kind achterloopt.
Sommige orthopedagogen die testen afnemen schijnen juist daarom te kijken naar de ego-ontwikkeling (vraag me niet wat dat precies inhoudt) omdat daaraan beter af te meten is waar het kind sociaal-emotioneel 'zit'.

En een kind dat in groep 2 nog speels is kan best in staat zijn zich in groep 3 goed aan te passen, en stil en netjes door te werken. Daar kom je alleen niet achter als je het kind een jaartje laat zitten.
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 13:06:04 #60
43556 miss_dynastie
pi_38330801
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:03 schreef Rewimo het volgende:
hij kan tijdenlang bezig zijn met iets zonder dat je hem hoort.
Hebben we gisteren heel duidelijk gezien ja
Ik kan me trouwens voorstellen dat je wantrouwig bent, want het is wel allemaal héél toevallig
  maandag 29 mei 2006 @ 13:08:02 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_38330841
Het blijft iets ongrijpbaars, natuurlijk. Volgens mij kom je nooit uit deze discussie. Als je echt het gevoel hebt dat de school niet het beste met Christan voorheeft is het misschien toch zinvoller om een andere school te zoeken. Hoe sta jij nu zelf in deze discussie, Rewimo? Ik had het idee dat je je er bij neergelegd had, maar nu krijg ik toch weer het gevoel dat je het er niet bij wil laten zitten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 29 mei 2006 @ 13:10:53 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_38330921
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:22 schreef sombie het volgende:
Maar Troel, jij noemt nu ook meerdere zaken: rekenen én taal. Christan is toch alleen bezig met rekenen?
Bovendien hangt het er ook van af hoe het precies zit met de sociaal-emotionele ontwikkeling: ligt die iets achter of juist redelijk ver. Dat scheelt nogal.
Nogmaals, ik zeg niet dat Christan in groep 2 moet blijven of juist naar groep 3. Dat kan ik niet beoordelen op afstand. Ik wil alleen aangeven wat lady-wrb en Spuuglokje eigenlijk ook zeggen: het gaat niet om één aspect maar juist om de combinatie.
Het gaat inderdaad om de combinatie. Maar Christan is ook met de taal bezig. Die so-em ontwikkeling ligt in vergelijking met de kids op mijn laatste stageschool eerder voor dan achter
Ik ken het jochie wel persoonlijk en ikzelf denk dat het onverstandig is om hem nog een jaar te laten kleuteren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:13:53 #63
13151 crew  Rewimo
pi_38331001
Ik kreeg van zijn juf ook nog het volgende te horen: jij denkt toch dat Christan hoogbegaafd is?

Ze hebben bij het vorige gesprek duidelijk iets gemist. Ik heb toen aangegeven dat ikzelf veel problemen (o.a. vervelen) heb ondervonden op school doordat *ik* hoogbegaafd ben. Christan is niet hoogbegaafd voorzover ik dat uit eigen ervaring kan inschatten en dat heb ik dus ook nooit beweerd. Ik heb wel gezegd dat ik bang ben voor verveling als hij nog een jaar moet kleuteren. Maar dat hebben ze kennelijk opgevat als: ik denk dat hij hoogbegaafd is.

Hij is gewoon een zich normaal ontwikkelende kleuter met een nogal vergaande belangstelling voor cijfers en een volgens mij gemiddelde taalontwikkeling (behalve dan zijn woordenschat, die is aanzienlijk groter dan die van zijn vriendjes, zal het vele voorlezen allicht iets mee te maken hebben - en het feit dat hij heel veel vraagt over van alles en nog wat).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:18:01 #64
13151 crew  Rewimo
pi_38331103
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:08 schreef livelink het volgende:
Het blijft iets ongrijpbaars, natuurlijk. Volgens mij kom je nooit uit deze discussie. Als je echt het gevoel hebt dat de school niet het beste met Christan voorheeft is het misschien toch zinvoller om een andere school te zoeken. Hoe sta jij nu zelf in deze discussie, Rewimo? Ik had het idee dat je je er bij neergelegd had, maar nu krijg ik toch weer het gevoel dat je het er niet bij wil laten zitten.
Nee, ik wil het er ook niet bij laten zitten. Ik heb een vader met ruim 41 jaar onderwijservaring, die Christan natuurlijk goed kent, en die er ook van overtuigd is dat het zonde is om hem nog te laten kleuteren. Hij heeft talloze eerste klassen onder zijn hoede gehad en kan dat goed inschatten.

Ik denk inderdaad ook na over een andere school als blijkt dat met de huidige school echt niet te praten valt. Ik heb voorgesteld Christan in elk geval tot de kerstvakantie naar groep 3 te laten gaan. Dan kunnen we zien of hij het kan. Hoe ze daarop gaan reageren weet ik nog niet.
pi_38331140
Oke, nu je wat meer informatie geeft, begrijp ik wat je bedoelt, Troel.

Het lijkt me heel lastig, Rewimo. Ik kan me zelf niet voorstellen dat een leerkracht een kind laat doubleren omdat anders de klassen te groot worden. Maar ja, dat komt omdat ik dat zelf nooit zou doen. Ik kijk naar het kind en wat ik denk dat het beste is voor het kind. En dat doe jij natuurlijk ook bij Christan.

Het lijkt me een heel moeilijke situatie als jij heel andere ideeën hebt over zijn ontwikkeling dan de school. Heb je je twijfels geuit bij de school/leerkracht? Hoe is daarop gereageerd? En weet je al hoe je verder wilt?
  maandag 29 mei 2006 @ 13:21:57 #66
37150 livelink
pi_38331207
Weet Christan zelf dat deze discussie speelt? Heb je al bij andere scholen geinformeerd of ze hem daar wel direct naar groep 3 willen laten gaan, anders is dat natuurlijk ook geen optie.
pi_38331266
mijn kleuterschool wilde mij vroeger ook een jaar extra laten kleuteren. mijn ouders waren het daar toendertijd ook echt niet mee eens, ik kon al redelijk lezen en sociaal gezien zat het ook goed. toen mijn ouders ermee kwamen dat ze me naar een andere school zouden laten gaan kon ik op die eerste school ineens wél naar groep 3. misschien dat het helpt als je dat meldt, dat je daar serieus over denkt omdat jij denkt dat dat het beste is voor je kind? en mochten ze dan nog vinden dat hij een jaar extra kleuterklas moet doen, dan zou ik hem echt naar een andere school doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:25:24 #68
13151 crew  Rewimo
pi_38331307
Christan weet nu dat hij in principe niet naar groep 3 mag.

Als de school deze week negatief reageert op mijn voorstel ga ik bij twee andere scholen in de omgeving informeren naar hun standpunt. Ik zit ook te denken aan een eventuele onafhankelijke test. Ik weet alleen niet precies waar ik daarvoor terecht kan. Maar iemand hier vast wel

Ik waardeer het overigens heel erg dat jullie zo meedenken
pi_38331320
Ik zie nu pas je post voor de mijne, Rewimo. Ik ben erg benieuwd hoe de school op je voorstel reageert.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:27:21 #70
13151 crew  Rewimo
pi_38331383
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:24 schreef SilverStar het volgende:
mijn kleuterschool wilde mij vroeger ook een jaar extra laten kleuteren. mijn ouders waren het daar toendertijd ook echt niet mee eens, ik kon al redelijk lezen en sociaal gezien zat het ook goed. toen mijn ouders ermee kwamen dat ze me naar een andere school zouden laten gaan kon ik op die eerste school ineens wél naar groep 3. misschien dat het helpt als je dat meldt, dat je daar serieus over denkt omdat jij denkt dat dat het beste is voor je kind? en mochten ze dan nog vinden dat hij een jaar extra kleuterklas moet doen, dan zou ik hem echt naar een andere school doen.
Ik heb "naar een andere school" nog niet laten vallen, maar ik ben wel van plan dat te noemen in het komende gesprek ja
  maandag 29 mei 2006 @ 13:28:03 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_38331397
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:19 schreef sombie het volgende:
Oke, nu je wat meer informatie geeft, begrijp ik wat je bedoelt, Troel.

Het lijkt me heel lastig, Rewimo. Ik kan me zelf niet voorstellen dat een leerkracht een kind laat doubleren omdat anders de klassen te groot worden. Maar ja, dat komt omdat ik dat zelf nooit zou doen. Ik kijk naar het kind en wat ik denk dat het beste is voor het kind. En dat doe jij natuurlijk ook bij Christan.

Het lijkt me een heel moeilijke situatie als jij heel andere ideeën hebt over zijn ontwikkeling dan de school. Heb je je twijfels geuit bij de school/leerkracht? Hoe is daarop gereageerd? En weet je al hoe je verder wilt?
Het zou ook enkel om het kind moeten gaan, maar ja.
Aan het begin van dit schooljaar liep deze discussie ook al een beetje en toen had de juf van Christan echt hard gezegd dat hij nooit over zou gaan nog, toch Rewimo?
Persoonlijk vind ik het belachelijk om dit al aan het begin van het schooljaar te zeggen, omdat een kind zich ontwikkeld, maar ook het verhaal van de maximaal zoveel kinderen geeft mij het gevoel dat er gewoon maar 30 kindertjes straks overgaan en dat de rest pech heeft. Mocht dat zo zijn, dan ben ik bang dat er ook echt niet zoveel extra materiaal zal zijn. Een kind dat interesse toont in rekenen en dergelijke, die moet simpelweg gewoon dat materiaal aangeboden krijgen. Of is dat nou weer mijn Montessori achtergrond die op begint te spelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38331463
Voor die onafhankelijke test kun je anders ook op het hiq-forum kijken Rewimo, omdat daar veel ouders-van-hb-kinderen rondlopen hebben ze veel ervaring met testbureaus.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:32:48 #73
13151 crew  Rewimo
pi_38331540
Klopt. De oudste kleuters krijgen muziekles en Christan niet. Toen ik vroeg waarom niet werd al gezegd dat hij een middelste kleuter was en dat die volgend jaar muziekles krijgen als ze oudste kleuters zijn. Overigens mocht halverwege het jaar Christans boezemvriendje (5 dagen ouder) ineens wèl naar muziekles. Hij heeft geweigerd omdat Christan niet meemocht Boezemvriendje gaat ook niet over dus. Jongetje uit hun klas dat vele malen speelser is, maar geboren op 1 oktober (!) gaat wel over...
  maandag 29 mei 2006 @ 13:34:15 #74
37150 livelink
pi_38331584
Het verhaal interesseert mij omdat ik straks met Job (19 november) natuurlijk een beetje in hetzelfde scenario terecht kom. Met Katja speelt het niet zo, want die is van 2 januari en 2,5 jaar kleuteren lijkt me eigenlijk wel prima.

Mezelf kennende zou ik me snel neerleggen bij de expertise van de school, maar als je het gevoel krijgt dat je de school niet kunt vertrouwen ligt het natuurlijk weer anders.
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 13:35:53 #75
43556 miss_dynastie
pi_38331630
Het is toch te gek voor woorden dat die niet meer bestaande grens nog steeds op heel veel scholen als criterium wordt gebruikt!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:37:24 #76
13151 crew  Rewimo
pi_38331678
Die grens is al 20 jaar afgeschaft ja.
pi_38331682
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:32 schreef Rewimo het volgende:
Klopt. De oudste kleuters krijgen muziekles en Christan niet. Toen ik vroeg waarom niet werd al gezegd dat hij een middelste kleuter was en dat die volgend jaar muziekles krijgen als ze oudste kleuters zijn. Overigens mocht halverwege het jaar Christans boezemvriendje (5 dagen ouder) ineens wèl naar muziekles. Hij heeft geweigerd omdat Christan niet meemocht Boezemvriendje gaat ook niet over dus. Jongetje uit hun klas dat vele malen speelser is, maar geboren op 1 oktober (!) gaat wel over...
tjonge, er wordt daar dus echt naar het kind gekeken . als je er zelf vertrouwen in hebt, en je hebt meerdere mensen achter je staan die er ook verstand van hebben en wél geïnteresseerd zijn in Christan zelf, dan zou ik naar andere scholen gaan en kijken of hij daar naar groep 3 kan, en niet eens meer proberen of het op deze school kan.
pi_38339555
Rewimo, vraag om een test, hier hebben ze bij Timo een speciale test gedaan die zowel vaardigheden als soc.-emo ontwikkeling test. Conclusie : ver vooruit met vaardigheden (ruim 1,5 jr), soc emotioneel gelijk aan biolo. leeftijd.
School wilde hem naar 3 hebben, wij niet (hij is dan echt net 5) ivm sociale ontwikkeling. Hij blijft nu in 1/2 met extra uitdaging
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 18:29:17 #79
7074 moussy
kuttekop
pi_38339911
Ik heb net met een hoop pijn en moeite te horen gekregen dat René godzijdank over is naar groep 4 maar wel met extra begeleiding. eigenlijk mocht ik dit nog niet weten, ik vroeg net voor de start vand e avondvierdaagse waarom ze me om 15:15 gebeld hadden (ik stond bij school ) voor een gesprek. Oh zei ik, 10-minutengesprek. Nee er waren maar een paa ouders uitgenodigd. Dus ik vroeg of ze dan bleef zitten, nou dat zou ik wel tijdens het gesprek horen Ik zei dat ik dat dan nú wel wilde weten Ook al is ze met dr hakken over de sloot over, met volgens de juf een enórme achterstand, ik denk dat het voor René juist wel goed is om bij deze juf weg te zijn.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 19:01:44 #80
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38340995
mooi toch? en wat houdt die achterstand volgens juf in?

luca gaat zoals het nu gaat gewoon over naar groep 4. qua lezen en rekenen heeft hij het niveau dat hij moet hebben voor groep 4 al bereikt.
wel is er sprake van wat aanpassingen vanwege zijn nog steeds afwijkende gedrag.
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 19:25:59 #81
7074 moussy
kuttekop
pi_38341938
Ze zou een achterstand hebben met lezen, maar ik vraag het me af, ze leest namelijk mee op fok als ze naast me staat Volgens de juf heeft René afwijkend ADHD gedrag.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 19:42:13 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38342507
heeft ze avi-toetsen gehad?
adhd gedrag nog wel en hoe omschreef juf dr eigen gedrag?
pi_38344196
Rewimo eigenlijk ben jij het dus totaal niet eens met het beeld wat school heeft van zijn taal beheersing/begrip en alles wat er mee te maken heeft? Heb je daarover al gesproken met de school? En ze geven toch aan extra matriaal te hebben. zoals de school, alles verteld kan ik me er prima in vinden. Maar wat er nu naar voren komt is dat je eigenlijk niet zo het vertrouwen hebt wat de school verteld?

Ik zelf vind het best een gedoe hoor. Aan de ene kant denk ik (even heel plat gezegd zoals t in me opkomt) jezus wat een gezeik over zo'n jaartje. Laat dat kind lekker nog een jaartje spelen. Zou hij zich nu echt zo gaan rotvervelen door dat jaartje langer op de kleuterschool waardoor hij nooit meer leert te leren?
Aan de andere kant als je nu al aan hem ziet dat hij het eigenlijk niet meer zo leuk vind op de kleuterschool en meer wilt en dus niet met plezier naar school gaat, kan ik me je zorgen ook voorstellen.

Wat voor aanpassingen krijgt Luca?

Fijn Moussy dat ze van die juf af is straks!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 21:24:38 #84
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38346083
quote:
Op maandag 29 mei 2006 20:36 schreef jessie het volgende:

Wat voor aanpassingen krijgt Luca?
in ieder geval gaat er een beetje ingespeeld worden op hoe hij denkt en doet en hij gaat zijn eigen picto's krijgen voor de struktuur.
pi_38346207
Denk je niet dat hij zich dan een uitzondering gaat voelen? Gebruiken ze geen picto's voor de hele klas bijvoorbeeld? Zodat hij houvast heeft aan de dag maar dan niet de enige is die ze gebruikt.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 21:28:07 #86
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38346279
ik heb geen idee. ik wacht het wel af. en aan de andere kant : waarom zouden ze het niet doen als het voor luca houvast biedt?
pi_38346950
Nee hoor ik zeg niet dat ze het niet moeten doen, ik bedoel meer dat het voor Luca ook zo kan zijn dat hij zich dan een uitzondering voelt. Dat hij de houvast wel fijn vind maar het stom vind dat hij zoiets nodig heeft. Ik vind dat niet, juist niet. Maar als hij dus alleen die picto's heeft kan hij dat wel zo voelen, dat bedoel ik.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 22:08:19 #88
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38348286
nee hoor, hij vindt het wel fijn om houvast te hebben.
het is me aangeraden om thuis ook iets dergelijks te maken omdat luca absoluut geen inzicht heeft in tijd. om de haverklap vragen of hij naar school moet terwijl ik iedere keer zeg dat hij een week vrij heeft. elk weekend vragen hoeveel nachtjes naar zijn vader, terwijl dat iedere keer gewoon 2 zijn.
ik wil het voor hem zo overzichtelijk mogelijk maken en ook op school willen ze het zo voor hem doen. juist omdat ze gezien hebben hoe erg hij in de war kan raken als er maar iets anders gaat dan hij gewend is. dan is het toch juist fijn als hij iets heeft waar hij houvast aan heeft?
en uitzondering zijn vindt hij af en toe best stoer.
vanavond moesten ze bij kickboksen allemaal een X-aantal keer opdrukken (hoe ouder hoe meer)
luca moest 30x . hij deed het met een hand en het lukte nog ook. (dat heeftie gezien van die reclame van tele2 ) en vervolgens luid roepend : haha dat kunnen jullie niet he
pi_38348433
Fijn dat de school zo met hem meedenkt!
En wat knap op 1 hand
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 22:18:32 #90
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38348874
als je luca nu ziet, moet ik altijd denken aan dat mopje van dat jongetje dat aan het fietsen is: kijk eens mama zonder handen. en even later: kijk eens mama, zonder tanden !
t is net een konijn: hij heeft nog 1 snijtand voor (een nieuwe) en de rest er omheen is helemaal weg.
t ziet er werkelijk niet uit.
zijn stiefbroer heeft er dit weekend een uitgeslagen (die hing al op half 7 hoor ) tijdens het spelen en vorige week sloeg een mede kickbokser er al een andere tand uit.
dus het lijkt nu wel herfst in luca's mond.
gelukkig zitten er al witte puntjes van zijn nieuwe aankomende gebit, dus met een beetje mazzel is hij over een maand weer compleet.
ik vind het zo'n vreselijk gezicht dat fietsenrek
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 22:19:44 #91
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38348964
oeps, ik zou vanavond verder gaan met naaien. ik ben wat voor luca in elkaar aan het frutselen
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:52:25 #92
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_38391577
Rewimo, naar welke groep wil Christan het liefst (en waarom)?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 mei 2006 @ 07:38:59 #93
13151 crew  Rewimo
pi_38398028
Christan wil graag naar groep 3. Hij beschouwt zichzelf als oudste kleuter, omdat hij al twee jaar op school zit. Overigens zou hij bij een andere school hier in de buurt gewoon naar groep 3 gaan (even geïnformeerd).
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:43:50 #94
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_38412211
En wat Christan wil speelt voor de school niet mee?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Jubileum moderator donderdag 1 juni 2006 @ 21:25:13 #95
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38452983
Bij Eva op school kwamen vandaag de Cliniclowns. Eva vond het geweldig spannend, maar ook ontzettend leuk. "ze gingen muziek maken mama! echt leuk!"
Ze heeft enorm genoten van de clowns, en toen ik vroeg wat ze nou het allerleukste vond aan de clowns "het dag zeggen mama" en ze deed het zwaaien na
Het was gewoon te spannend allemaal denk ik
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:26:31 #96
24188 Belana
kloon van belana
pi_38453037
"het dag zeggen mama" Evaatje schatje ben je toch!
stormy waters...
sailin'
pi_38453039
Wat leuk dat Eva zo genoten heeft.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:29:08 #98
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_38453153
Heerlijk dat Eva zo genoten heeft, Lois!
pi_38468215
*komt even binnenvallen*

Gisteren kregen we doodleuk de mededeling dat Jillian na de grote schoolvakantie niet meer naar haar huidige school kan!! Er is te weinig instroom van nieuwe kleuters wat betekent dat er nu 5 peuters in groep 1 zijn en de rest zit dus in groep 2. Groep 2 wordt nu samengevoegd met groep 3 en groep 1 wordt dus in zijn geheel opgeheven. Ik wist niet wat ik hoorde en ben er erg ontdaan over. Jillian heeft het er zo ontzettend naar haar zin en is al zo gewend aan de school, de juffen en natuurlijk aan haar klasgenootjes Ook qua afstand was dit de meest ideale situatie, de school zit schuin tegenover ons huis. Nu zijn we als de wiedeweerga een andere school aan het zoeken en het ziet er naar uit dat we die gevonden hebben. Ze hadden echter nog maar plek voor 2 nieuwe leerlingen, dus we zijn echt net op tijd! Haar huidige school bood aan om haar op een van hun andere lokaties onder te brengen, maar dat is helaas geen optie voor ons vanwege de afstand. Pffff wat een kl*te toestand

[ Bericht 1% gewijzigd door Meaghan op 02-06-2006 11:28:21 (duh kleuters natuurlijk) ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 juni 2006 @ 11:32:15 #100
13151 crew  Rewimo
pi_38468708
Dat is ook balen zeg. Wat vreemd eigenlijk dat een school te weinig leerlingen heeft, dat hoor je maar zelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')