quote:Op maandag 15 mei 2006 19:27 schreef Rewimo het volgende:
Jessie, als hij 6 weken ouder was, was er helemaal geen sprake van nog een jaar kleuteren. Dàt is wat me dwars zit. Officieel is die grens van 1 oktober afgeschaft, maar in de praktijk blijkt hij nog gewoon te bestaan.
Ik ben bang dat hij zich gaat vervelen. Ik heb me een rotje verveeld op school (was een "normale" leerling, d.w.z. met 6 naar de eerste klas). En dat wil ik hem graag besparen.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:56 schreef jessie het volgende:
Ja maar even los van alle regels. Is er verder iets op tegen om Christan een jaar langer te laten kleuteren. Wat zie je als nadeel?
Wil jij mij ff mailen hierover, ik heb ook een pestobject, gelukkig is dat nu overquote:Op zaterdag 20 mei 2006 06:19 schreef Stout het volgende:
Wie van jullie heeft ervaring met het pesten van zijn/haar kind ?
Hoe heb je je kind geholpen over dit trauma (want dat is het ) heen tekomen ?
zou je me willen mailen ? Het is allemaal nogal gevoelig
absoluut, ze heeft na het gesprek niet meer na hoeven blijven bij de juf!quote:Op maandag 22 mei 2006 13:22 schreef Rewimo het volgende:
Mous, gaat het nu ook beter op school met René?
ik dacht van de week nog aan je hoe het precies afgelopen was met je dochter en d'r school.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:34 schreef moussy het volgende:
[..]
absoluut, ze heeft na het gesprek niet meer na hoeven blijven bij de juf!
Het gaat er tegenwoordig op school gelukkig heel anders aan toe dan vroeger, Rewimo. Natuurlijk verschilt het wel per school, maar Wouter kan bijvoorbeeld in zijn eigen groep 4 toch stof uit groep 5 krijgen. Hij loopt dus in feite een jaar voor, maar sociaal-emotioneel gezien past ie perfect bij zijn leeftijdsgenoten. In zijn klas zitten nog 2 kinderen die net zo zijn als Wouter, hij is dus niet zo geïsoleerd als 't misschien klinkt. En de andere kinderen accepteren dat helemaal. Er wordt tegenwoordig echt veel beter gekeken of een kind zich verveelt, hoe dat komt, wat bij een kind past. Dan doet het er in feite niet toe in welke groep hij zit, hij krijgt wel de stof aangeboden waar hij aan toe is. En ik begrijp uit jouw verhalen dat Christan er inderdaad nog niet aan toe is om naar groep 3 te gaan. Misschien versnelt hij op den duur op taalkundig gebied zo, dat er wordt besloten dat hij toch een jaartje vooruit gaat, maar zo te lezen is hij goed op zijn plek in groep 2 aankomend jaar.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik ben bang dat hij zich gaat vervelen. Ik heb me een rotje verveeld op school (was een "normale" leerling, d.w.z. met 6 naar de eerste klas). En dat wil ik hem graag besparen.
Waarom denk je dat hij nog niet aan groep 3 toe is dan? Wat haal je uit mijn verhalen waardoor je dat denkt? Ben ik erg benieuwd naarquote:Op zondag 28 mei 2006 22:48 schreef Spuuglokje het volgende:
En ik begrijp uit jouw verhalen dat Christan er inderdaad nog niet aan toe is om naar groep 3 te gaan. Misschien versnelt hij op den duur op taalkundig gebied zo, dat er wordt besloten dat hij toch een jaartje vooruit gaat, maar zo te lezen is hij goed op zijn plek in groep 2 aankomend jaar.
En jij met jouw zoon hè!quote:Op zondag 28 mei 2006 22:54 schreef babyfeet het volgende:
komen eraan jessie maar dan post ik ze inhet fototopic
Moralia gefeliciteerd met zoe
Allereerst wil ik zeggen dat ik het niet vervelend bedoel (en ik denk dat jij dat ook niet zo opvat, gezien jequote:Op maandag 29 mei 2006 07:26 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij nog niet aan groep 3 toe is dan? Wat haal je uit mijn verhalen waardoor je dat denkt? Ben ik erg benieuwd naar
Ik heb hieronder nog een paar dingen die je noemde op een rijtje gezet:quote:Op maandag 15 mei 2006 22:07 schreef Rewimo het volgende:
Volgens de school bieden ze extra materiaal aan.
quote:Op maandag 15 mei 2006 18:54 schreef Rewimo het volgende:
Hij is bekeken door het hele team en ze vinden hem erg jong voor zijn leeftijd, hij maakt zijn taakjes niet af (hij speelt liever - kan ik hem niet kwalijk nemen maar ja, er moet ook gewerkt worden)
quote:Op maandag 15 mei 2006 18:54 schreef Rewimo het volgende:
Hij is sociaal-emotioneel nog niet op het niveau van de oudste kleuters.
Dat zijn heel belangrijke argumenten om hem nog een jaartje in groep 2 te laten. Op rekennivau zou hij duidelijk al naar groep 3 kunnen, maar op de rest van zijn ontwikkelingsgebieden past hij beter in groep 2. Natuurlijk is het een afweging die gemaakt wordt, voors en tegens, maar wat ik dus uit jouw berichten opmaakte is het een weloverwogen beslissing om Christan volgend jaar naar groep 2 te laten gaan in plaats van naar groep 3.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:07 schreef Rewimo het volgende:
Christan is niet zo geïnteresseerd in letters, al wil hij wel woordjes naschrijven.
Ech waar? Waarom dan? Wordt er dan aangenomen dat het emotionele aspect sneller bijtrekt?quote:Op maandag 29 mei 2006 11:31 schreef Troel het volgende:
Toch wel grappig dat je op de PABO leert dat deze kinderen JUIST overmoeten naar groep 3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |