quote:
Op maandag 8 mei 2006 06:11 schreef Stout het volgende:Grijs, met merijn gaat het op zich goed op school, hij verveelt zich alleen te pletter. Ze juf heeft het te druk met de 'probleem' kinderen in de klas. Timo (bijna 5) verveelt zich ook maar dan omdat hij groep 1/2 wel gehad heeft maar niet naar 3 kan (sociaal emotioneel nog niet aan toe) Gelukkig pakt die juf het beter op door hem wel groep 3 materiaal aan te bieden. Hij kan nu dus aardig lezen en schrijven
![]()
Gaat Timo volgend schooljaar wel naar groep 3? Lijkt me wel teveel als hij nog een jaar moet kleuteren als hij groep 3 materiaal doet...
Daan gaat volgend schooljaar iig wel naar groep 3, hoewel ik het best spannend vind hoe dat zal gaan. Iets nieuws zal hij er niet leren, alleen het schrijven. Motorisch is hij gewoon een kind van 5.
Is Timo op soc. em. vlak niet verder dan zijn klasgenootjes? Vaak kunnen ze dan niet goed overweg met de klasgenootjes en bestempelen de leerkrachten dat als sociaal-emotioneel zwak, terwijl ze juist verder zijn...
Dat zie ik bijvoorbeeld heel duidelijk bij Daan. Hij dacht dat hij door een jongetje bij hem in de klas geplaagd werd, terwijl dat jongetje met hem wilde spelen. Dat liet dat jongetje aan Daan merken door aan hem te gaan trekken en weg te rennen (Daan moest hem pakken). Terwijl Daan dat soort dingen gewoon vraagt. Ik stond erbij en zag het gebeuren (ik had pleinwacht) en heb zo aan Daan uitgelegd dat sommige kinderen beginnen te spelen en niet eerst vragen of hij mee wil doen.
Is er voor Merijn geen verrijkingsmateriaal aanwezig waar hij zich (zelfstandig) mee kan vermaken? Of is dat niet voldoende? Wel fijn dat het op zich wel goed met hem gaat.
@SeaOfLove: wat verschrikkelijk eng zeg! Gelukkig was er niets gebeurd...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
-
[i]Rikkert Zuiderveld[/i]