abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40845392
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:02 schreef santax het volgende:
Mijn fout, ik meende ons paterskasteeltje te herkennen in de foto's
Het is wel een soort van paterskasteeltje, maar dan in Boxtel
Erg leuk gebiedje om te fotograferen, moet er eigenlijk binnenkort weer eens heen als het weer meewerkt.... .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40845676

De kwaliteit is alleen een beetje crappy, ik weet niet hoe ik het elke keer flik de kwaliteit te verknallen Zelf vind ik de kerk wel aardig gelukt.

[ Bericht 5% gewijzigd door rena op 15-08-2006 22:44:11 ]
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:25:48 #103
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_40845859
Rena, ik zal het maar meteen zeggen, de maximale breedte van de foto's moet toch echt 580 zijn, anders worden mensen boos enzo.

Maar verder vind ik de kerk ook wel wat hebben, beetje donker misschien . De zwartwit foto vind ik echt leuk, lekker ouderwets sfeertje heb je erop gekregen.

De laatste foto doet me helaas niet zo veel . Maar di is dan ook weggehaald .

[ Bericht 10% gewijzigd door Tha_Erik op 15-08-2006 22:32:35 ]
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:37:53 #104
139394 pleon
vette shizzel
pi_40861612
Ik had een vraagje over de bewerking van een foto en van een website. Ik ben op zoek naar een filter of effect waardoor de foto's ouder lijken. Hiermee doel ik op het maken van een aantal subtiele krasjes op de foto's etc. Als je kijkt naar films van de jaren 20' 30' zie je vaker een aantal verticale lijnen door het beeld lopen die verschuiven. Hoe zou ik dit kunnen namaken om mijn foto's en website te verbeteren?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 augustus 2006 @ 11:42:41 #105
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40861777
Pleon, kijk eens hier [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 2
dat is het topic dat beter is voor deze vragen,
en bij de link kom je uit bij een post waarin ik de plugin opticvervlabs (ofzoiets) aanbeveel voor extra filters in je Photoshop
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:45:38 #106
139394 pleon
vette shizzel
pi_40861864
Ah Ynske, Bedankt. Ik twijfelde al of dit het juiste topic was voor mijn vraag.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:00:31 #107
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_40949477

Situatieschets: vakantie, rondreis. Op een bepaald moment, op een waanzinnig heldere dag kom je bij een bepaald monument. Uiteraard komt het licht van alle kanten en vooral van de verkeerde kant en een paar uur wachten tot de zon sympathiek achter je staat is niet mogelijk. Voor mijn vakantiealbum vind ik bovenstaande foto best wel acceptabel, maar móói is 'ie zeker niet.

Als je in een soortgelijke situatie nou wél een mooie foto wilt maken - hoe pak je dat dan aan?
Een invul-flits klinkt logisch, maar heeft dat zin als het onderwerp op zo'n grote afstand (zeker 20 m) staat?
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:59:48 #108
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_40956849
ff 3-6 belichtingen schieten en er een hdr van fixen?
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:14:31 #109
47279 elmarz
marcelzuurmond.com
pi_40957355
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:00 schreef Phoenixx het volgende:
[afbeelding]

Situatieschets: vakantie, rondreis. Op een bepaald moment, op een waanzinnig heldere dag kom je bij een bepaald monument. Uiteraard komt het licht van alle kanten en vooral van de verkeerde kant en een paar uur wachten tot de zon sympathiek achter je staat is niet mogelijk. Voor mijn vakantiealbum vind ik bovenstaande foto best wel acceptabel, maar móói is 'ie zeker niet.

Als je in een soortgelijke situatie nou wél een mooie foto wilt maken - hoe pak je dat dan aan?
Een invul-flits klinkt logisch, maar heeft dat zin als het onderwerp op zo'n grote afstand (zeker 20 m) staat?
Ik ben bang dat je er dan niet meer van kan maken dan dit. Je hebt je best gedaan en dit is acceptabel en zelfs het beste wat je op dat tijdstip hebt kunnen maken. Invulflits had geen meerwaarde gehad.
Een HDR fixen zoals astridjoh oppert lijkt me een beetje te veel van het goeie tijdens je rondreis-vakantie.
You've done well. Beste uit de (kut)lichtsituatie gehaald!

Grtz,
el Marz.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:30:00 #110
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_40957774
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 00:59 schreef Astridj0h het volgende:
ff 3-6 belichtingen schieten en er een hdr van fixen?
Nou... ff terugvliegen naar Kuala Lumpur gaat wat te ver eigenlijk

Als ik nog eens in een dergelijke situatie kom zal ik het idee van hdr in gedachten houden, maar is er niet een simpelere truc?
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_40970982
Gemaakt met een Nikon coolpix 7900

http://home.versatel.nl/itszooitje/DSCN1123.JPG Origineel

http://home.versatel.nl/itszooitje/DSCN1124.JPG Origineel

http://home.versatel.nl/itszooitje/DSCN1128.JPG Origineel (Deze foto was overrigens door het verkleinen ook een stuk lichter geworden.. )

[ Bericht 26% gewijzigd door S_oepstengel op 19-08-2006 18:36:18 ]
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_40971380
Die fel gekleurde kaders doen echt afbreuk aan je foto's hoor. Jammer dat die vlinder wat overbelicht is geworden.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_40971586
Dankje En die kaders zijn inderdaad niet zo mooi, gelukkig was het ook maar een probeerseltje
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_40974237
http://home.versatel.nl/itszooitje/DSCN1095.JPG
http://home.versatel.nl/itszooitje/DSCN1100.JPG
http://home.versatel.nl/itszooitje/DSCN1104.JPG
http://home.versatel.nl/itszooitje/DSCN1106.JPG

Ik heb ze maar niet verkleind want dat komt ze niet ten goede. Ze zijn wederom gemaakt met de Nikon coolpix 7900. En ik ben gewoon nieuwsgierig of jullie nog tips hebben om mijn foto's te verbeteren
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_40975286
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:46 schreef S_oepstengel het volgende:
http://home.versatel.nl/itszooitje/DSCN1095.JPG
http://home.versatel.nl/itszooitje/DSCN1100.JPG
http://home.versatel.nl/itszooitje/DSCN1104.JPG
http://home.versatel.nl/itszooitje/DSCN1106.JPG

Ik heb ze maar niet verkleind want dat komt ze niet ten goede. Ze zijn wederom gemaakt met de Nikon coolpix 7900. En ik ben gewoon nieuwsgierig of jullie nog tips hebben om mijn foto's te verbeteren
Leuk poesje! (of kat )
Ik zou alleen de volgende keer een lager standpunt nemen, bijvoorbeeld even door je knieën zakken. Nu zie je het beestje van boven af en dat is eigenlijk niet zo leuk... Misschien dat je in PS ook nog wat van de linkerkant eraf kan croppen .
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_40975754
Dankje voor je tips
Ik ga er zeker iets mee doen
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:48:00 #117
140715 Falanx
is best wel een bink
pi_41060395

plaatje die een beetje het ouderwetse gevoel moet geven. ik vind het zelf jammer dat de fiets een gel-zadel heeft. dat doet nogal afbraak. ik heb ook een crop gemaakt zonder dat zadel. wat zouden jullie hier nog anders aan doen ?

Groetjes

Mark
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:57:00 #118
140715 Falanx
is best wel een bink
pi_41086096
joehoe. help.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 23 augustus 2006 @ 10:56:29 #119
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41087662
Jij wéét dat die fiets een gelzadel heeft, ik zie 't niet Gewoon lekker laten staan dus
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:05:01 #120
78150 Astridj0h
pi_41087862
ik vind de rechter kant van je foto te donker (weinig detail meer) maar dat kan aan mijn brakke calibratie liggen

als je voor oude sfeer wilt gaan kan je misschien nog een ruis toevoegen. oid
Foto's
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:07:48 #121
140715 Falanx
is best wel een bink
pi_41121240
ok bedankt. ik had nog een andere foto liggen van dezelfde locatie. daar staat een kleiner stuk van de fiets op. dan is dat donkere ook niet meer zo extreem. dat gel zadel kleur ik alleen nog wel even in. dat je die reflectie niet ziet.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 04:41:44 #122
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_41152925
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:07 schreef Falanx het volgende:
ok bedankt. ik had nog een andere foto liggen van dezelfde locatie. daar staat een kleiner stuk van de fiets op. dan is dat donkere ook niet meer zo extreem.
Laat eens zien. Ik vond namelijk hetzelfde: de linkerkant ziet er mooi uit, en ook met het effect dat je beoogd, maar de rechterkant is te donker.

Wat vinden jullie hiervan:

Ondanks alles wat ermee mis is (onscherpte, afgehakte hand) vind ik het eigenlijk een hele leuke foto, juist omdat hij de beweeglijkheid van dit kleine dansertje goed weergeeft. Of ben ik heel erg veel te bevooroordeeld omdat het gewoon het beste was wat ik uit een onmogelijke situatie kon halen?
pi_41155252
Ik twijfel wat. De kleuren en dynamiek van de foto zijn wel leuk. Een beetje onscherpte moet kunnen in zo'n foto, maar ik vind dit net te veel denk ik. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat dit niet alleen bewegingsonscherpte is. Had je niet kunnen kiezen voor een wat hogere ISO waarde, of desnoods een nog iets donkderdere foto om zo een kortere sluitertijd te hebben? Het afgesneden handje stoort me niet heel erg, maar de leegte achter het dansertje weer wel.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 04:37:47 #124
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_41188762
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:53 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik twijfel wat.
Ik dus ook

ISO.... tja, die stond al op 1600 (300mm focal length, 1/15 sec op F5.6). Sluitertijd had inderdaad korter gekund , hoewel ik bang ben dat dan ook nog die kleuren minder aantrekkelijk waren geweest. En dan nog was de leegte achter hem niet voller geraakt, ben ik bang. Daar was het gewoon..... leeg (en donker).

Helaas! Hij zal op den duur wel een enkeltje prullebak krijgen. Dank voor je hulp!
pi_41282909
Ik vind de donkere achtergrond eigenlijk wel heel juist. Dat zorgt ervoor dat je aandacht puut op de danser is gericht.
Wel erg jammer dat de danser in z'n geheel niet meer naar de rechterkant van de foto stond, want dan stond de hand erop en was de 'richting' van z'n lichaam ook beter t.o.v. het midden van de foto.
Er zit wel dynamiek in, maar het had veel mooier geweest als het gezicht scherp stond en 'de rest' zoals het nu is.
Ach, om zo'n foto goed te krijgen, moet je heeel veel geluk en oefening hebben. (Zie het als vissen: precies op het juiste moment 'aanslaan', maar dan nog kan het een kleintje zijn)
  FOK!fotograaf dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:50:36 #126
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41285394
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:53 schreef Vliegvrager het volgende:
Het afgesneden handje stoort me niet heel erg, maar de leegte achter het dansertje weer wel.
Daar dat om en je hebt mijn mening...
De leegte komt de dynamiek ten goede enz orgt dat de aandacht bij het onderwerp blijft imo.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41319291
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:58 schreef Werewolf het volgende:
Ik ben wat producten aan het fotograferen.
Nu heb ik deze genomen, maar het plastic reflecteert nogal.

Ik heb een 'knutselopstelling' met twee spotjes en een bureaulamp.
Allen met dimmer en papiertje voor de lamp.

Enig idee hoe ik dit kan verbeteren?
Het liefst met huis, tuin en keukenmiddelen.
Weet iemand of en hoe je glans op glimmende voorwerpen zoals deze kunt voorkomen?
pi_41319792
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:42 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Weet iemand of en hoe je glans op glimmende voorwerpen zoals deze kunt voorkomen?
Indirect flitsen (via een muur of plafond) of je licht heel sterk verstrooien.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_41320492
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:57 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Indirect flitsen (via een muur of plafond) of je licht heel sterk verstrooien.
Er is niet geflitst.
Ik heb een zolderkameropstellinkje gemaakt met spotjes met A4tjes ervoor.

Hoe kan ik het licht meer verstrooien (liefst met huis, tuin en keuken middelen) zonder dat
het dan te donker wordt?
pi_41320975
Licht verstrooien is (zeker met huis tuin en keuken middelen) lastiger dan licht reflecteren. Richt die spotjes via muur/plafond/vel wit papier op je onderwerp, en je bent al een heel eind. Verstrooien zou je kunnen doen door een witte doek of een vitrage tussen je lichtbron en je onderwerp te plaatsen, maar dat kost je een groot deel van je lichtopbrengst. In feite heb je dat nu ook al gedaan met A4-tjes. Dan wordt het licht wel diffuser, maar omdat het oppervlak van eenA4-tje beperkt is, blijft het herkenbaar als lichtbron. Als je een wat groter vlak neemt, kun je de afstand tussen lichtbron en diffusie-dinges wat meer variëren.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_41324276
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Licht verstrooien is (zeker met huis tuin en keuken middelen) lastiger dan licht reflecteren. Richt die spotjes via muur/plafond/vel wit papier op je onderwerp, en je bent al een heel eind. Verstrooien zou je kunnen doen door een witte doek of een vitrage tussen je lichtbron en je onderwerp te plaatsen, maar dat kost je een groot deel van je lichtopbrengst. In feite heb je dat nu ook al gedaan met A4-tjes. Dan wordt het licht wel diffuser, maar omdat het oppervlak van eenA4-tje beperkt is, blijft het herkenbaar als lichtbron. Als je een wat groter vlak neemt, kun je de afstand tussen lichtbron en diffusie-dinges wat meer variëren.
A3tjes gebruiken dus...

Ik zal eens wat gaan proberen, bedankt!
  zondag 3 september 2006 @ 01:10:09 #132
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41442020

Zandvoort 1 september 2006 1756

deze is niet bewerkt wat vinden we ervan?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41445418
quote:
Op zondag 3 september 2006 01:10 schreef WEST het volgende:
[afbeelding]
Zandvoort 1 september 2006 1756

deze is niet bewerkt wat vinden we ervan?
Op zich heb je mooi het onderwerp scherp weten te houden en de omgeving wat onscherper, voor zover het op deze grootte te zien is. Wat ik wel jammer vind is dat er zoveel omgeving te zien is, deze voegt imho niet veel toe aan de foto. Het zou al mooier zijn denk ik als je er aan de onderkant en rechts een stuk af haalt, zodat je 'm ergens in het gras afsnijdt. Dan krijg je meer een "wijds" beeld van een rijdende auto, en geef je met het links meer ruimte laten ook extra aan dat de auto in beweging is.
Verder zou de achtergrond nog waziger mogen, maar dat is denk ik erg moeilijk om te doen bij dit soort foto's (pannen).
En als laatste nog even de horizon wat rechter zetten .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  zondag 3 september 2006 @ 12:06:13 #134
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41447554
quote:
Op zondag 3 september 2006 09:39 schreef Elefes het volgende:

[..]

Op zich heb je mooi het onderwerp scherp weten te houden en de omgeving wat onscherper, voor zover het op deze grootte te zien is. Wat ik wel jammer vind is dat er zoveel omgeving te zien is, deze voegt imho niet veel toe aan de foto. Het zou al mooier zijn denk ik als je er aan de onderkant en rechts een stuk af haalt, zodat je 'm ergens in het gras afsnijdt. Dan krijg je meer een "wijds" beeld van een rijdende auto, en geef je met het links meer ruimte laten ook extra aan dat de auto in beweging is.
Verder zou de achtergrond nog waziger mogen, maar dat is denk ik erg moeilijk om te doen bij dit soort foto's (pannen).
En als laatste nog even de horizon wat rechter zetten .
Horizon rechter kan in dit geval niet omdat je schuin boven de baan staat. maar er kan wel wat meer omgeving vanaf ja.
pi_41447815
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:06 schreef WEST het volgende:

[..]

Horizon rechter kan in dit geval niet omdat je schuin boven de baan staat. maar er kan wel wat meer omgeving vanaf ja.
Je kunt je foto ook achteraf recht zetten Het is bijna onmogelijk om altijd een rechte horizon te hebben op je foto's anders.
  zondag 3 september 2006 @ 16:53:32 #136
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41454390
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:16 schreef Elefes het volgende:

[..]

Je kunt je foto ook achteraf recht zetten Het is bijna onmogelijk om altijd een rechte horizon te hebben op je foto's anders.
ok enig idee hoe? in photoshop
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 3 september 2006 @ 17:02:34 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_41454652
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:53 schreef WEST het volgende:

[..]

ok enig idee hoe? in photoshop
Hoe zet ik de horizon van mijn foto recht
Met dank aan Lynx666
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 3 september 2006 @ 17:38:08 #138
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41455591
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:02 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hoe zet ik de horizon van mijn foto recht
Met dank aan Lynx666

zo dus

[ Bericht 22% gewijzigd door WEST op 03-09-2006 17:44:53 ]
pi_41456245
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:38 schreef WEST het volgende:

[..]

[afbeelding]

zo dus
Je foto is een beetje te groot Even verkleinen naar maximaal 580 pixels breed voordat een van de moderators er een link van maakt..

Dit ziet er imho al beter uit ja Ik zou er rechts nog een stuk afhalen (wel de schaduw er bij oplaten van de auto!)
  zondag 3 september 2006 @ 18:01:19 #140
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41456295
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:59 schreef Elefes het volgende:

[..]

Je foto is een beetje te groot Even verkleinen naar maximaal 580 pixels breed voordat een van de moderators er een link van maakt..

Dit ziet er imho al beter uit ja Ik zou er rechts nog een stuk afhalen (wel de schaduw er bij oplaten van de auto!)
done
  maandag 4 september 2006 @ 16:20:47 #141
147091 janeway
live long and prosper
pi_41484047
Oeps heel erg in het verkeerde topic zie ik net.
Ik heb het hele boeltje verplaatst naar photoshop topic.
Mijn excuus..

[ Bericht 22% gewijzigd door janeway op 04-09-2006 21:09:42 ]
pi_41748102
Vanmiddag geprobeerd een foto van mezelf te maken.
Ik vind het verdomd tegenvallen om dat goed scherp te krijgen.
Heb hem zwart wit gemaakt en wat ruis doorheen gegooid. Vond het zelf wel een grappig effect.

Ben benieuwd naar tips etc.

Zelf vind ik het zonde dat mijn knie er niet helemaal opstaat en de schaduw...
pi_41748501
puntje van de knie is niet zo erg en schaduw ook niet. Maar de ruis wel. het had in mijn ogen mooier geweest als het een harscherpe zwartwit was geweest en de zwarte randjes om je oog is niet mooi. te donker. voor het mooie zou ik de bovenlip wat dikker maken met makeup of soepen
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_41748680
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:38 schreef Kleintje het volgende:
Vanmiddag geprobeerd een foto van mezelf te maken.
Ik vind het verdomd tegenvallen om dat goed scherp te krijgen.
Heb hem zwart wit gemaakt en wat ruis doorheen gegooid. Vond het zelf wel een grappig effect.

Ben benieuwd naar tips etc.

[afbeelding]
Zelf vind ik het zonde dat mijn knie er niet helemaal opstaat en de schaduw...
Je hebt bewegings onscherpte langs je linker (kijkers rechts) bovenarm.
Verder wat mijn bovenbuur zegt. Ook vermoed ik stof op je sensor te kunnen zien..

[ Bericht 7% gewijzigd door HMaster-II op 12-09-2006 21:06:15 ]
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_41749018
Ehm, zonder ruis was ie ook niet haarscherp! Niet zo streng, ik moet nog leren goed scherp te stellen als ik zelfportretten maak. Dat blijft kut...

Enne... bovenlip dikker maken? That's not Eefje
pi_41749081
haarscherp is een uitdrukking, niet als kritiek dat de foto niet goed is en een beetje jezelf bewerken mag hoor dat is normaal bij glamour fotos
pi_41749108
ik zal straks wel weer experimenteren...
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:24:57 #148
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_41749685
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:06 schreef Kleintje het volgende:
Ehm, zonder ruis was ie ook niet haarscherp! Niet zo streng, ik moet nog leren goed scherp te stellen als ik zelfportretten maak. Dat blijft kut...

Enne... bovenlip dikker maken? That's not Eefje
Daar moet je ook zeker niet te veel mee overdrijven.... Maar je lippen íets groter maken met een lippenpotlood en dan inkleuren met lippenstift ziet er niet per se onnatuurlijk uit hoor. Ook zou je kunnen proberen je hoofd iets rechter te houden (wat minder naar beneden kijken) en/of je lippen niet stijf op elkaar houden, maar iets van elkaar laten.

Scherpstellen voor een zelfportret is gewoon ontzettend lastig. Het mooiste zou zijn als je iemand hebt die op jouw plaats gaat zitten, camera scherpstellen en dan zelf plaats nemen. En wel je arm stilhouden natuurlijk Als je geen persoon hebt die "dummy" wil zijn, zul je iets anders moeten zoeken wat je kan neerzetten om op scherp te stellen. Lichte onscherpte kan je proberen op te halen met photoshop, maar ik zou het niet "verdoezelen" met een flinke ruis die je er nu overheen hebt gegooid. Dat flatteert je niet...
pi_41760286
Kleintje, is het mischien handig om 'gewoon' precies de maat te nemen tussen camera en jou beoogde zitplaats, zodat je volledig handmatig kunt instellen? Dan kun je een aantal foto's maken zo rond dat scherptegebied met bijv. een grotere of kleinere sluitertijd etc.
Misschien dat je ook iets kunt uitzoomen, zodat je eventueel later een uitsnede van de foto kunt maken. Dan staat wel alles erop.
Oh ja - de schaduwen kun je wel verminderen door ze in photoshop te selecteren en als extra laag te plakken. die laag kun je dan als maskerlaag gebruiken en iets verlichten.

Maar ik vind dit een mooie foto, zeker als zelfportret (uhmm.. zelflichaam of zo). En de korrel past hier wel bij. Zo krijg je toch een beetje oude stijl foto, waarbij wel iets meer schaduw in mag zitten.
  woensdag 13 september 2006 @ 17:23:40 #150
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_41775159
Waarom is deze foto zo donker? (heb het origineel geupload voor de EXIF info).

Ik heb daarna met dezelfde instellingen (nou ja, hij stond op auto) prima belichte foto's gemaakt. Waarom is deze dan zo donker?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_41775677
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:23 schreef wonderer het volgende:

Ik heb daarna met dezelfde instellingen (nou ja, hij stond op auto) prima belichte foto's gemaakt. Waarom is deze dan zo donker?
Ik denk dat je camera heeft scherpgesteld op de lucht; zoals je ziet is die wel heel licht. Het is altijd moeilijk om in die omstandigheden foto's mooi gelijkmatig belicht te krijgen.
pi_41777651
quote:

Je foto is technisch gezien niet donker. Zo ziet je camera het tenminste. De weg is mooi grijs, de lucht net niet helemaal wit en de bomen net niet helemaal zwart.
Het probleem is dat je camera de foto gemiddeld goed belicht wil hebben, terwijl jij de auto, fietser en bomen mooi belicht wil hebben. Je moet je camera dus forceren om over te belichten, zodat je lucht helemaal wit wordt, en de rest netjes belicht.
Je kan niet én de lucht mooi blauw hebben én de schaduwrijke gebieden goed belicht, omdat het verschil in lichtintensiteit gewoon te groot is.

De oplossing was geweest (als je inderdaad een dmc-fz7 hebt):
-Spot-metering aanzetten zodat je camera alleen het licht meet in het midden van je foto
-richten op een donker gedeelte van je foto, zodat dit goed belicht wordt
-je belichting vergrendelen zodat hij deze onthoudt
-je compositie bepalen, dus nu kan je gewoon op de lucht richten, de camera blijft de schaduw goed belichten.

Ik hoop dat je wat snapt van al deze technische termen
  woensdag 13 september 2006 @ 18:53:10 #153
71919 wonderer
pi_41777779
Ja hoor, ik heb me behoorlijk ingelezen voor ik de FZ7 kocht En inderdaad, zowel lucht als bomen goed belicht, kan niet. Ik vond het alleen apart dat de camera deze keer voor de lucht koos.

Die vier stappen die je hebt beschreven ga ik onthouden, alleen zat ik toen ik de foto maakte op de fiets en je wil daar echt niet meer op de camera dan op het verkeer letten

Evengoed bedankt, want k kan het natuurlijk wel zo doen als ik gewoon ergens sta te knippen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_41792520
quote:
Het lijkt erop dat je met tegenlicht gefotografeerd hebt? Aan de lensflares te zien is het midden op de dag en staat de zon op '11 uur'.
Nikon D70 | AF-S Nikkor 18- 70 mm 3.5-4.5G ED DX | Sigma APO 70-300mm DG
pi_41798735
Precies, Shadow. Het probleem hier is de felle zon. Dit is ook te zien door de scherpe en donkere schaduw van de auto. Als die zon dan ook nog eens bijna in de lens schijnt, dan vind de camera het al snel te licht en gaat zich aanpassen.
Misschien was het al voldoende om heel even je hand boven het toestel te houden, dan half-drukken. Als de belichting dan is vergrendeld, kun je je hand weghalen en is het resultaat een te witte lucht en een correcte belichting van 'de rest'.

Tip: maak direct na zo'n foto 'precies' dezelfde foto, maar dan zodat de lucht niet is overbelicht. Nu kun je de lucht van de 2e foto in de 1e foto gebruiken (beetje fotosoepen dus)
  donderdag 14 september 2006 @ 16:32:57 #156
71919 wonderer
pi_41804686
Volgende keer toch mijn lenskap meenemen/gebruiken dan. Het was inderdaad een uur of twee 's middags.
pi_41857931
Deze komen ook uit die negen straatjes serie:

Te hard ingeflitst op de lichte kleding. Dat heb ik al door. Maar kan iemand me mischien vertellen hoe ik het geheel met photoshop een beetje kan uitbalanceren. Alleen de lichste delen zijn overbelicht door de harde reflectie (en ik had mijn mijn lichtmeting al op center-weighted gezet in plaats van de standaard matrix). Maar ik wil ze eigenlijk graag afdrukbaar hebben. Volgens mij dodge/burn functie maar dat heb ik nooit echt begrepen.
pi_41859166
Ik heb een klein vraagje over het aanpassen van de grote in centimeters van foto's. Ik heb een klok met van die fotolijstjes erlangs gekocht en nu probeer ik daar dus mooie foto's in te krijgen. Op de beschrijving staat dat de lijstjes 4x4 cm en 4 grote van 4x6,5 cm. Nu gebruik ik irfanview om foto's te bekijken enz en ben ik een behoorlijke leek op het gebied van foto's aanpassen enz. Maar daar kan je de foto's resizen en toen heb ik dus die gebruikt en de cm's ingevuld. Alleen nu kwamen ze er dus veel kleiner uit dan 4*4 of 4*6,5 cm. Weet iemand een makkelijk en beter programma?
pi_41863905
Een foto heeft op zich geen afmeting in centimeters. Hij heeft alleen een afmeting in pixels (breed en hoog) en je kunt hem op iedere willekeurige grootte afdrukken.

Sommige programma's laten je de grootte wel in cm aanpassen (met Resize of Resample), maar dan gaan ze altijd uit van een bepaalde resolutie. Bijvoorbeeld dat je je foto op 300dpi ('dots per inch') zult willen afdrukken. Als je een foto dan bv 7,62cm breed maakt (wat toevallig 3,00 inch is) dan wordt hij verkleind tot 900 pixels breed. Maar ook die verkleinde foto kun je dan nog steeds op allerlei andere formaten afdrukken; hij is alleen maar optimaal gemaakt voor een afdruk op 300dpi.

Meestal is het het beste om de foto gewoon maar te laten zoals hij is, en pas bij het afdrukken te zeggen hoe groot hij op papier moet komen. Je software en de printer maken er dan een zo goed mogelijke afdruk van, en dat gaat van een grote foto met veel informatie nou eenmaal beter dan van een kleintje.

In de printdialoog van Irvanview staat rechtsonder aangegeven hoe groot je foto op de afdruk wordt. Die grootte kun je in datzelfde venster aanpassen onder Print Size | Custom. Dat is waarschijnlijk de gemakkelijkste manier. Je zou je foto's ook met z'n allen op een A4tje kunnen zetten in Word of een DTP-programma, en daarin hun formaat precies instellen.
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:32:39 #160
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_41866723
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:42 schreef Fixers het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Te hard ingeflitst op de lichte kleding. Dat heb ik al door. Maar kan iemand me mischien vertellen hoe ik het geheel met photoshop een beetje kan uitbalanceren. Alleen de lichste delen zijn overbelicht door de harde reflectie (en ik had mijn mijn lichtmeting al op center-weighted gezet in plaats van de standaard matrix). Maar ik wil ze eigenlijk graag afdrukbaar hebben. Volgens mij dodge/burn functie maar dat heb ik nooit echt begrepen.
Als je niet in RAW hebt geschoten krijg je de echt wit uitgebeten stukken niet meer terug, maar om het geheel een minder overbelichte indruk te geven kan je met levels wat aan het middelste schuifje rommelen, dan worden ze al wat minder flets.

Edit:

of zo, nieuwe laag maken, dan wat spelen met de optie exposure, alle drie de opties die dan tevoorschijn komen wat aangepast, zodat het meisje naar mijn mening er goed op staat, dan met de historiebrush de achtergrond weer tevoorschijn gehaald.

[ Bericht 13% gewijzigd door pea4fun op 16-09-2006 18:44:49 ]
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_41866807
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:32 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Als je niet in RAW hebt geschoten krijg je de echt wit uitgebeten stukken niet meer terug, maar om het geheel een minder overbelichte indruk te geven kan je met levels wat aan het middelste schuifje rommelen, dan worden ze al wat minder flets.
Helaas geen raw, maar jpeg. Maakt dat zo heel veel uit in dit geval dan?
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:45:51 #162
52657 pea4fun
pi_41867057
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:36 schreef Fixers het volgende:

[..]

Helaas geen raw, maar jpeg. Maakt dat zo heel veel uit in dit geval dan?
In Raw blijft veel meer informatie bewaard. Als je dan de exposure aanpast is het witte opeens niet meer wit maar heeft nog doortekening.
pi_41867083
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:45 schreef pea4fun het volgende:

[..]

In Raw blijft veel meer informatie bewaard. Als je dan de exposure aanpast is het witte opeens niet meer wit maar heeft nog doortekening.
Aha ikke snap: de jpeg compressie heeft de weinige details die in het overbelichte witte deel zit nog verder teruggebracht of zelfs verwijderd.
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:49:45 #164
52657 pea4fun
pi_41867153
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Aha ikke snap: de jpeg compressie heeft de weinige details die in het overbelichte witte deel zit nog verder teruggebracht of zelfs verwijderd.
Ja, en de burntool maakt info die er zit beter zichtbaar, zit er geen info, dan wordt het alleen maar grijs als je pech hebt, kijk maar op wat ik heb geprobeerd, daar zit een grijze vlek op de band van haar rechterschouder (voor de kijker links)
pi_41867465
Ik zie jhet .Ik zal zelf nog even proberen met de orignele bestanden uit mijn camera. Deze die je hier ziet zij 60% jpeg exportjes van picasa, die ook nog eens verkleind zijn naar 600 pixels. Maar in iedergeval bedankt voor de uitleg en het proberen.
pi_41869080
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:01 schreef dvr het volgende:
Een foto heeft op zich geen afmeting in centimeters. Hij heeft alleen een afmeting in pixels (breed en hoog) en je kunt hem op iedere willekeurige grootte afdrukken.

Sommige programma's laten je de grootte wel in cm aanpassen (met Resize of Resample), maar dan gaan ze altijd uit van een bepaalde resolutie. Bijvoorbeeld dat je je foto op 300dpi ('dots per inch') zult willen afdrukken. Als je een foto dan bv 7,62cm breed maakt (wat toevallig 3,00 inch is) dan wordt hij verkleind tot 900 pixels breed. Maar ook die verkleinde foto kun je dan nog steeds op allerlei andere formaten afdrukken; hij is alleen maar optimaal gemaakt voor een afdruk op 300dpi.

Meestal is het het beste om de foto gewoon maar te laten zoals hij is, en pas bij het afdrukken te zeggen hoe groot hij op papier moet komen. Je software en de printer maken er dan een zo goed mogelijke afdruk van, en dat gaat van een grote foto met veel informatie nou eenmaal beter dan van een kleintje.

In de printdialoog van Irvanview staat rechtsonder aangegeven hoe groot je foto op de afdruk wordt. Die grootte kun je in datzelfde venster aanpassen onder Print Size | Custom. Dat is waarschijnlijk de gemakkelijkste manier. Je zou je foto's ook met z'n allen op een A4tje kunnen zetten in Word of een DTP-programma, en daarin hun formaat precies instellen.
Bedankt voor de info. Dinsdagavond maar eens mee aan de slag.

Edit: Ik heb al even gekeken en bij de printerinstellingen kan ik het wijzigen in aantal milimeters dus dat werkt perfect denk ik. Super bedankt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stansfield op 17-09-2006 00:17:00 ]
pi_41869312
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

De compressie heeft daar niks mee te maken. Als het een tiff of bitmap bestand was geweest (dus een bestand zonder lossy compressie), dan had je alsnog geen detail terug kunnen halen, want een vlak met 100% witte pixels blijven pixels zonder onderling verschil.

Met een raw bestand werkt dat anders, omdat je achteraf nog zelf kan bepalen wat er met de letterlijke data moet gebeuren die elke sensor heeft opgevangen. Kleine verschillen in naast elkaar gelegen pixels kunnen dan wel tot pixels met een andere kleur gesmeden worden.

Maar JPEG ansich heeft er dus niks mee te maken
  maandag 25 september 2006 @ 22:32:42 #168
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42125602

Graag wil ik een foto van de wagen maken in het donker.
Nou heb ik een sluitertijd van 1.6 seconden gebruikt, zodat er wel wat kleur in zit.
Toch krijg ik veel ruis op m'n foto te zien, wat ik jammer vindt..
Heeft iemand nog een idee om dit te verminderen?
Signature.
  maandag 25 september 2006 @ 22:35:55 #169
71919 wonderer
pi_42125754
Een Eend

ISO naar beneden en sluitertijd omhoog? Ik zeg ook maar wat.
  maandag 25 september 2006 @ 22:58:06 #170
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42126679
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:35 schreef wonderer het volgende:
Een Eend

ISO naar beneden en sluitertijd omhoog? Ik zeg ook maar wat.

Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.
De laatste tijd wilde ik al zo'n soort foto maken, maar dan moet ie wel scherp zijn
Op zich mag er wel íets meer kleur in, verder ben ik wel een soort van tevreden.
Het heeft wel wat mysterieus zo

Edit: ISO staat nu op 100, f op 4.5 en sluitertijd op 1.6"
Signature.
  maandag 25 september 2006 @ 23:02:44 #171
71919 wonderer
pi_42126851
Heb je een statief? Hm, lager dan 100 ISO gaat moeilijk, denk ik...

Ruisfilter eroverheen halen?
pi_42127026
Wat vind je van gewoon overdag schieten en dan flink onderbelicht? Je hebt dan geen ruis en de foto ziet er verder hetzelfde uit, want je hebt nu ook al niet specifiek nachtlicht ofzo.
  maandag 25 september 2006 @ 23:06:07 #173
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42127049
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:02 schreef wonderer het volgende:
Heb je een statief? Hm, lager dan 100 ISO gaat moeilijk, denk ik...

Ruisfilter eroverheen halen?
Ja, genomen met statief
Lager dan 100 is brak ofzo?
Ik heb er ook niet zoveel verstand van hoor...
'k heb net effe zitten zoeken op wikipedia wat ISO nou precies is, maar daar werd het me ook niet echt duidelijker.
Ik begrijp eruit dat het een standaard is wat betreft licht, maar meer begrijp ik er ook niet uit
Ondertussen zoek ik effe verder, morgen weer nieuwe foto maken

Daarbij is alle advies natuurlijk welkom
Signature.
  maandag 25 september 2006 @ 23:07:48 #174
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42127125
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:05 schreef Gizz het volgende:
Wat vind je van gewoon overdag schieten en dan flink onderbelicht? Je hebt dan geen ruis en de foto ziet er verder hetzelfde uit, want je hebt nu ook al niet specifiek nachtlicht ofzo.
hmm,
dat kan ik natuurlijk ook wel proberen.
Nog niet aan gedacht om eerlijk te zijn.
Ik vind altijd dat ie er zo wel mooi bijstaat, met het originele licht, maar ik vind het ook wel verdomde moeilijk om het zo vast te leggen als dat het daadwerkelijk is
Is dat überhaupt wel mogelijk eigenlijk?

Morgen dan maar eens overdag een fototje van 't wagentje knallen, en dan nog 's avonds en later op de avond proberen
Signature.
  maandag 25 september 2006 @ 23:09:09 #175
71919 wonderer
pi_42127188
Hoe hoger de ISO, hoe meer ruis. Maar veel camera's gaan niet lager dan 100.

(wat voor Eend is het? )
  maandag 25 september 2006 @ 23:13:44 #176
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42127400
ik weet niet of de camera lager kan, dadelijk even kijken.
Dan is het dus ook niet verstandig om hem hoger te zetten maak ik hieruit op....

het is een 2cv6 Club S6 uit '87

edit: effe een beetje zitten kutten met photoshop, en op zich ziet ie er zo wel aardig uit, alleen wat wazig enzo

[ Bericht 34% gewijzigd door eer-ik op 25-09-2006 23:52:33 ]
Signature.
  dinsdag 26 september 2006 @ 03:38:47 #177
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_42132482
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:07 schreef eer-ik het volgende:
Morgen dan maar eens overdag een fototje van 't wagentje knallen, en dan nog 's avonds en later op de avond proberen
Ik zou inderdaad gaan experimenteren met de tijd. Als het net donker is, is er een moment waarop je ogen geen -of nauwelijks- kleur waarnemen, maar je camera wel. Daar zou je dus mooi gebruik van kunnen maken om meer kleur te krijgen. Je iso op 100 zetten en je sluitertijd eventueel aanpassen helpt je van je ruis af.
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:46:45 #178
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42145895
ja, het maffe is,
er schijnt precies een lampje op...
Als ik dan de sluitertijd aanpas dat het wat langer duurt, dan wordt ie heel licht.
Je ziet 's avonds dus zeg maar prima het eendje staan, maar ik krijg het nooit zo goed op de foto als dat ik het zelf zie.
Signature.
pi_42160637
Diafragma maximaal open (kleinste f-getal) (hierdoor is het scherpstellen wel nog veel belangrijker geworden, maar kan je de sluitertijd wat verkorten!)

en als je een sluitertijd van een seconde hebt, dan kun je ook nog een foto precies hetzelfde maken maar dan met de lenskap ervoor. Dan heb je alvast een ruisfilter-foto (die 2e foto kun je in Photoshop van de eerste aftrekken, zodat er al wat ruis verdwijnt)

En natuurlijk de foto maken met vertraging, omdat het drukken op het knopje er ook al voor zorgt dat je camera een beetje beweegt. Daardoor krijg je een dubbele opname en dat wordt minder als je pas 10 seconden na de druk op de knop de echte foto maakt.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 21:04:19 #180
147091 janeway
live long and prosper
pi_42402552
Voor het 12,5 jarig huwelijk van mijn broer geven we een foto op canvas kado. Nu levert hij deze foto aan

Origineel vindt je hier
Nu vind ik de foto niet helemaal je dat maar ik weet niet wat ik er niet ok aan vindt.
Scherpte? kleur? ik kan er niet goed de vinger op leggen
Kan iemand me op weg helpen? IIg lijkt het formaat mij niet groot genoeg kan ik dat dan simpel vergroten door het formaat te wijzigen?
Groeten Janeway
pi_42404384
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:42 schreef Fixers het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is een beetje late reactie maar ik zag wat commentaar over de overbelichting van deze beelden dat er geen detail meer in zou zitten. Ook dat het met de burn tool slecht te verbeteren is. Er is alleen wel een ander - heel simpel - trucje.

In photoshop maak je een nieuwe laag met dezelfde foto erin. Vervolgens zet je de laag niet op 'normaal' maar op 'vermenigvuldig'. Vervolgens kun je met een masker delen weghalen die al goed waren. Is het resultaat te veel? Gewoon de transparantie wat lager zetten. Hieronder ff heel snel voorbeeld:

Ik hoop dat je er alsnog wat aan hebt. En anders iemand anders...
pi_42404590
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 21:04 schreef janeway het volgende:
Voor het 12,5 jarig huwelijk van mijn broer geven we een foto op canvas kado. Nu levert hij deze foto aan
[afbeelding]
Origineel vindt je hier
Nu vind ik de foto niet helemaal je dat maar ik weet niet wat ik er niet ok aan vindt.
Kan iemand me op weg helpen? IIg lijkt het formaat mij niet groot genoeg kan ik dat dan simpel vergroten door het formaat te wijzigen?
Groeten Janeway
Volgens mij is idd de scherpte niet helemaal perfect. Verder is de foto een beetje 'plat', hij kan wel wat meer contrast gebruiken. Ik weet niet hoe groot het canvas uiteindelijk moet worden maar veel ruimte heb je niet denk ik. Zodra je gaat vergroten verlies je altijd scherpte en die is al niet optimaal. Ik hoop dat je er wat mee kan.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 23:28:23 #183
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_42408694
quote:
[afbeelding]
Origineel vindt je hier
Groeten Janeway
Heb er een beetje mee zitten spelen, weet niet of je het wat vind.

http://img.photobucket.com/albums/v212/kellyvogel/PICT0018.jpg
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_42414528
quote:
[afbeelding]
Origineel vindt je hier
Groeten Janeway
Hmmm.... Ik vond persoonlijk de bewerking in kleur niet passen op de een of andere manier. Misschien is zwart/wit beter?
Ik heb even iets geprobeerd, klik: http://i12.tinypic.com/2qds61k.jpg

Hoe groot wil je dat canvas hebben? Als het goed is kan je met een 5Mp camera makkelijk tot 20x30.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:18:49 #185
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_42417508
zwart wit vind ik ook mooier.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:21:06 #186
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_42420597
foto van mij zoontje;
http://img176.imageshack.us/img176/9834/dsc02441lw6.jpg
http://xs107.xs.to/xs107/06405/DSC02441.JPG
Doet imageshack het trouwens niet op dit forum?

gemaakt met sony DSC - P52

--- Edit: dit is wel een héél grote foto!! ---
Als je 'm verkleind kan je 'm weer met [img]-tags plaatsen!

[ Bericht 20% gewijzigd door Phoenixx op 07-10-2006 22:43:59 ]
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:29:44 #187
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42420821
nee, probeer ff http://xs.to
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:15:00 #188
78150 Astridj0h
pi_42425596
J****S!!! hoe groot doe je hem??? (500 pixels max breed....)

over je foto uhm, tja... ik mis in ieder geval een stuk lijf, of je had meer moeten zoomen/croppen. De sepia toning is niet mijn ding, maar dat is smaak.

Verder achtergrond niet echt super en uitsnede niet heel goed (maar dat staat hierboven al )
Foto's
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:47:23 #189
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42426550
2 woorden:

groot
croppen

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_42459830
Daar ga ik weer
Vind zwart/wit beter passen dan sepia bij zo'n jong knulletje!!
Gelijk even gecropt...

http://i12.tinypic.com/2hgwtwi.jpg

Zoiets?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:48:10 #191
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42460834
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 19:11 schreef Shadow47 het volgende:
Daar ga ik weer
Vind zwart/wit beter passen dan sepia bij zo'n jong knulletje!!
Gelijk even gecropt...

http://i12.tinypic.com/2hgwtwi.jpg

Zoiets?
Deez is een stuk leuker om naar te kijken
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  zondag 8 oktober 2006 @ 04:08:12 #192
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42472194
HOE kun je het beste door water heen fotograferen en dan ook nog een leuke plaat overhouden??

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_42475678
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 04:08 schreef ElizabethR het volgende:
HOE kun je het beste door water heen fotograferen
Met een polarisatiefilter om schitteringen van het oppervlak te reduceren.
quote:
en dan ook nog een leuke plaat overhouden??
Dat is natuurlijk vers 2
pi_42477342
Ik probeerde gisteren wat te kloten met inflitsen, maar het resultaat vind ik niet echt ok. Heeft iemand tips om een mooier resultaat te krijgen (de foto is onbewerkt)?

Model: Fujifilm S9500
Aperture: 6,4
Exp bias: 0
ISO: 80
Shutterspeed: 1/750
Flitser: 'donkerste' stand
pi_42478198
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:24 schreef Roeni3 het volgende:
Ik probeerde gisteren wat te kloten met inflitsen, maar het resultaat vind ik niet echt ok. Heeft iemand tips om een mooier resultaat te krijgen (de foto is onbewerkt)?

[afbeelding]

Model: Fujifilm S9500
Aperture: 6,4
Exp bias: 0
ISO: 80
Shutterspeed: 1/750
Flitser: 'donkerste' stand
Zou je even moeten proberen of het werkt, maar op Manual zetten, (flitser uit!):
- zet je camera op de laagste ISO waarde
- Aperture helemaal dicht (hoogste getal, meestal f/22)
- Sluitertijd instellen zodat je achtergrond onderbelicht is (2 of 3 stops)
- Flitser aanzetten en de sterkte op -1.7 of -2 zetten
- foto nemen!

Je hebt dan niet echt diepte door vervaging, maar wel door middel van donker/licht.

Hou trouwens ook rekening met de flitsafstand, dat je wel goed je onderwerp belicht. Dit hangt af van je flitser (interne of externe) en kan je meestal wel in het boekje opzoeken. Anders op internet even zoeken of je tabellen kan vinden met de flitsafstanden bij deze ingestelde waarden.

Succes!!
pi_42478852
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:01 schreef Shadow47 het volgende:

[..]

Zou je even moeten proberen of het werkt, maar op Manual zetten, (flitser uit!):
- zet je camera op de laagste ISO waarde
- Aperture helemaal dicht (hoogste getal, meestal f/22)
- Sluitertijd instellen zodat je achtergrond onderbelicht is (2 of 3 stops)
- Flitser aanzetten en de sterkte op -1.7 of -2 zetten
- foto nemen!

Je hebt dan niet echt diepte door vervaging, maar wel door middel van donker/licht.

Hou trouwens ook rekening met de flitsafstand, dat je wel goed je onderwerp belicht. Dit hangt af van je flitser (interne of externe) en kan je meestal wel in het boekje opzoeken. Anders op internet even zoeken of je tabellen kan vinden met de flitsafstanden bij deze ingestelde waarden.

Succes!!
Mn maximale aperture is maar F11 ? W.b. dat onderbelichten: zal ik die referentiewaarden nog eens echt moeten gaan leren ook . Weet nooit hoe welke aperture zich moet verhouden tot welke sluitertijd enzo. Maar ik kan dat neem ik aan ook wel redelijk bepalen aan de hand van de lichtmeter (een horizontaal balkje waarboven een 'streepje' aangeeft hoe je onderwerp belicht is).

Thanks voor de tips iig!
  FOK!fotograaf zondag 8 oktober 2006 @ 15:02:00 #197
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_42479726
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:27 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Mn maximale aperture is maar F11 ? W.b. dat onderbelichten: zal ik die referentiewaarden nog eens echt moeten gaan leren ook . Weet nooit hoe welke aperture zich moet verhouden tot welke sluitertijd enzo. Maar ik kan dat neem ik aan ook wel redelijk bepalen aan de hand van de lichtmeter (een horizontaal balkje waarboven een 'streepje' aangeeft hoe je onderwerp belicht is).

Thanks voor de tips iig!
f/11 is je minimale diafragma

En dat kan best. Compactcamera's hebben vaker een groter minimaaldiafragma dan een objectief van een Dsrl (lang verhaal over scherptediepte en sensorformaat...).

als het goed is geeft je camera in de manuele stand inderdaad aan wanneer een foto goed belicht is. Dus als je je diafragma bepaald (f/11) dan moet je gewoon de sluitertijd dusdanig instellen dat je belichting 2 stops onder het "goed belichtte foto"-streepje is (die zit vaak in het midden).
Als je sluitertijd te lang wordt, moet je we lzorgen voor een statief natuurlijk.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_42483820
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:02 schreef Xilantof het volgende:

[..]

f/11 is je minimale diafragma

En dat kan best. Compactcamera's hebben vaker een groter minimaaldiafragma dan een objectief van een Dsrl (lang verhaal over scherptediepte en sensorformaat...).

als het goed is geeft je camera in de manuele stand inderdaad aan wanneer een foto goed belicht is. Dus als je je diafragma bepaald (f/11) dan moet je gewoon de sluitertijd dusdanig instellen dat je belichting 2 stops onder het "goed belichtte foto"-streepje is (die zit vaak in het midden).
Als je sluitertijd te lang wordt, moet je we lzorgen voor een statief natuurlijk.
Aah, ok . Overigens beschouw ik mijn S9500 niet als een compactcamera, maar dat terzijde.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:18:42 #199
22273 Dizer
Save the beard!
pi_42544043

Kan iemand hier de zwarte achtergrond zwarter (en minder korreliger maken) en de haai zelf ook minder korreliger en eventueel duidelijker qua kleuren?

Thx

[ Bericht 2% gewijzigd door Dizer op 10-10-2006 21:55:05 ]
Friends don't let friends remain beardless...
pi_42544362
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:18 schreef Dizer het volgende:
[afbeelding]

Kan iemand hier de zwarte achtergrond zwarter (en minder korreliger maken) en de haai zelf ook minder korreliger en eventueel duidelijker qua kleuren?

Thx
Ik zie geen plaatje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')