abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:50:36 #126
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41285394
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:53 schreef Vliegvrager het volgende:
Het afgesneden handje stoort me niet heel erg, maar de leegte achter het dansertje weer wel.
Daar dat om en je hebt mijn mening...
De leegte komt de dynamiek ten goede enz orgt dat de aandacht bij het onderwerp blijft imo.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41319291
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:58 schreef Werewolf het volgende:
Ik ben wat producten aan het fotograferen.
Nu heb ik deze genomen, maar het plastic reflecteert nogal.

Ik heb een 'knutselopstelling' met twee spotjes en een bureaulamp.
Allen met dimmer en papiertje voor de lamp.

Enig idee hoe ik dit kan verbeteren?
Het liefst met huis, tuin en keukenmiddelen.
Weet iemand of en hoe je glans op glimmende voorwerpen zoals deze kunt voorkomen?
pi_41319792
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:42 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Weet iemand of en hoe je glans op glimmende voorwerpen zoals deze kunt voorkomen?
Indirect flitsen (via een muur of plafond) of je licht heel sterk verstrooien.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_41320492
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:57 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Indirect flitsen (via een muur of plafond) of je licht heel sterk verstrooien.
Er is niet geflitst.
Ik heb een zolderkameropstellinkje gemaakt met spotjes met A4tjes ervoor.

Hoe kan ik het licht meer verstrooien (liefst met huis, tuin en keuken middelen) zonder dat
het dan te donker wordt?
pi_41320975
Licht verstrooien is (zeker met huis tuin en keuken middelen) lastiger dan licht reflecteren. Richt die spotjes via muur/plafond/vel wit papier op je onderwerp, en je bent al een heel eind. Verstrooien zou je kunnen doen door een witte doek of een vitrage tussen je lichtbron en je onderwerp te plaatsen, maar dat kost je een groot deel van je lichtopbrengst. In feite heb je dat nu ook al gedaan met A4-tjes. Dan wordt het licht wel diffuser, maar omdat het oppervlak van eenA4-tje beperkt is, blijft het herkenbaar als lichtbron. Als je een wat groter vlak neemt, kun je de afstand tussen lichtbron en diffusie-dinges wat meer variėren.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_41324276
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Licht verstrooien is (zeker met huis tuin en keuken middelen) lastiger dan licht reflecteren. Richt die spotjes via muur/plafond/vel wit papier op je onderwerp, en je bent al een heel eind. Verstrooien zou je kunnen doen door een witte doek of een vitrage tussen je lichtbron en je onderwerp te plaatsen, maar dat kost je een groot deel van je lichtopbrengst. In feite heb je dat nu ook al gedaan met A4-tjes. Dan wordt het licht wel diffuser, maar omdat het oppervlak van eenA4-tje beperkt is, blijft het herkenbaar als lichtbron. Als je een wat groter vlak neemt, kun je de afstand tussen lichtbron en diffusie-dinges wat meer variėren.
A3tjes gebruiken dus...

Ik zal eens wat gaan proberen, bedankt!
  zondag 3 september 2006 @ 01:10:09 #132
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41442020

Zandvoort 1 september 2006 1756

deze is niet bewerkt wat vinden we ervan?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41445418
quote:
Op zondag 3 september 2006 01:10 schreef WEST het volgende:
[afbeelding]
Zandvoort 1 september 2006 1756

deze is niet bewerkt wat vinden we ervan?
Op zich heb je mooi het onderwerp scherp weten te houden en de omgeving wat onscherper, voor zover het op deze grootte te zien is. Wat ik wel jammer vind is dat er zoveel omgeving te zien is, deze voegt imho niet veel toe aan de foto. Het zou al mooier zijn denk ik als je er aan de onderkant en rechts een stuk af haalt, zodat je 'm ergens in het gras afsnijdt. Dan krijg je meer een "wijds" beeld van een rijdende auto, en geef je met het links meer ruimte laten ook extra aan dat de auto in beweging is.
Verder zou de achtergrond nog waziger mogen, maar dat is denk ik erg moeilijk om te doen bij dit soort foto's (pannen).
En als laatste nog even de horizon wat rechter zetten .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zondag 3 september 2006 @ 12:06:13 #134
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41447554
quote:
Op zondag 3 september 2006 09:39 schreef Elefes het volgende:

[..]

Op zich heb je mooi het onderwerp scherp weten te houden en de omgeving wat onscherper, voor zover het op deze grootte te zien is. Wat ik wel jammer vind is dat er zoveel omgeving te zien is, deze voegt imho niet veel toe aan de foto. Het zou al mooier zijn denk ik als je er aan de onderkant en rechts een stuk af haalt, zodat je 'm ergens in het gras afsnijdt. Dan krijg je meer een "wijds" beeld van een rijdende auto, en geef je met het links meer ruimte laten ook extra aan dat de auto in beweging is.
Verder zou de achtergrond nog waziger mogen, maar dat is denk ik erg moeilijk om te doen bij dit soort foto's (pannen).
En als laatste nog even de horizon wat rechter zetten .
Horizon rechter kan in dit geval niet omdat je schuin boven de baan staat. maar er kan wel wat meer omgeving vanaf ja.
pi_41447815
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:06 schreef WEST het volgende:

[..]

Horizon rechter kan in dit geval niet omdat je schuin boven de baan staat. maar er kan wel wat meer omgeving vanaf ja.
Je kunt je foto ook achteraf recht zetten Het is bijna onmogelijk om altijd een rechte horizon te hebben op je foto's anders.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  zondag 3 september 2006 @ 16:53:32 #136
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41454390
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:16 schreef Elefes het volgende:

[..]

Je kunt je foto ook achteraf recht zetten Het is bijna onmogelijk om altijd een rechte horizon te hebben op je foto's anders.
ok enig idee hoe? in photoshop
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 3 september 2006 @ 17:02:34 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_41454652
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:53 schreef WEST het volgende:

[..]

ok enig idee hoe? in photoshop
Hoe zet ik de horizon van mijn foto recht
Met dank aan Lynx666
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 3 september 2006 @ 17:38:08 #138
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41455591
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:02 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hoe zet ik de horizon van mijn foto recht
Met dank aan Lynx666

zo dus

[ Bericht 22% gewijzigd door WEST op 03-09-2006 17:44:53 ]
pi_41456245
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:38 schreef WEST het volgende:

[..]

[afbeelding]

zo dus
Je foto is een beetje te groot Even verkleinen naar maximaal 580 pixels breed voordat een van de moderators er een link van maakt..

Dit ziet er imho al beter uit ja Ik zou er rechts nog een stuk afhalen (wel de schaduw er bij oplaten van de auto!)
  zondag 3 september 2006 @ 18:01:19 #140
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41456295
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:59 schreef Elefes het volgende:

[..]

Je foto is een beetje te groot Even verkleinen naar maximaal 580 pixels breed voordat een van de moderators er een link van maakt..

Dit ziet er imho al beter uit ja Ik zou er rechts nog een stuk afhalen (wel de schaduw er bij oplaten van de auto!)
done
  maandag 4 september 2006 @ 16:20:47 #141
147091 janeway
live long and prosper
pi_41484047
Oeps heel erg in het verkeerde topic zie ik net.
Ik heb het hele boeltje verplaatst naar photoshop topic.
Mijn excuus..

[ Bericht 22% gewijzigd door janeway op 04-09-2006 21:09:42 ]
pi_41748102
Vanmiddag geprobeerd een foto van mezelf te maken.
Ik vind het verdomd tegenvallen om dat goed scherp te krijgen.
Heb hem zwart wit gemaakt en wat ruis doorheen gegooid. Vond het zelf wel een grappig effect.

Ben benieuwd naar tips etc.

Zelf vind ik het zonde dat mijn knie er niet helemaal opstaat en de schaduw...
pi_41748501
puntje van de knie is niet zo erg en schaduw ook niet. Maar de ruis wel. het had in mijn ogen mooier geweest als het een harscherpe zwartwit was geweest en de zwarte randjes om je oog is niet mooi. te donker. voor het mooie zou ik de bovenlip wat dikker maken met makeup of soepen
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_41748680
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:38 schreef Kleintje het volgende:
Vanmiddag geprobeerd een foto van mezelf te maken.
Ik vind het verdomd tegenvallen om dat goed scherp te krijgen.
Heb hem zwart wit gemaakt en wat ruis doorheen gegooid. Vond het zelf wel een grappig effect.

Ben benieuwd naar tips etc.

[afbeelding]
Zelf vind ik het zonde dat mijn knie er niet helemaal opstaat en de schaduw...
Je hebt bewegings onscherpte langs je linker (kijkers rechts) bovenarm.
Verder wat mijn bovenbuur zegt. Ook vermoed ik stof op je sensor te kunnen zien..

[ Bericht 7% gewijzigd door HMaster-II op 12-09-2006 21:06:15 ]
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_41749018
Ehm, zonder ruis was ie ook niet haarscherp! Niet zo streng, ik moet nog leren goed scherp te stellen als ik zelfportretten maak. Dat blijft kut...

Enne... bovenlip dikker maken? That's not Eefje
pi_41749081
haarscherp is een uitdrukking, niet als kritiek dat de foto niet goed is en een beetje jezelf bewerken mag hoor dat is normaal bij glamour fotos
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_41749108
ik zal straks wel weer experimenteren...
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:24:57 #148
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_41749685
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:06 schreef Kleintje het volgende:
Ehm, zonder ruis was ie ook niet haarscherp! Niet zo streng, ik moet nog leren goed scherp te stellen als ik zelfportretten maak. Dat blijft kut...

Enne... bovenlip dikker maken? That's not Eefje
Daar moet je ook zeker niet te veel mee overdrijven.... Maar je lippen ķets groter maken met een lippenpotlood en dan inkleuren met lippenstift ziet er niet per se onnatuurlijk uit hoor. Ook zou je kunnen proberen je hoofd iets rechter te houden (wat minder naar beneden kijken) en/of je lippen niet stijf op elkaar houden, maar iets van elkaar laten.

Scherpstellen voor een zelfportret is gewoon ontzettend lastig. Het mooiste zou zijn als je iemand hebt die op jouw plaats gaat zitten, camera scherpstellen en dan zelf plaats nemen. En wel je arm stilhouden natuurlijk Als je geen persoon hebt die "dummy" wil zijn, zul je iets anders moeten zoeken wat je kan neerzetten om op scherp te stellen. Lichte onscherpte kan je proberen op te halen met photoshop, maar ik zou het niet "verdoezelen" met een flinke ruis die je er nu overheen hebt gegooid. Dat flatteert je niet...
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_41760286
Kleintje, is het mischien handig om 'gewoon' precies de maat te nemen tussen camera en jou beoogde zitplaats, zodat je volledig handmatig kunt instellen? Dan kun je een aantal foto's maken zo rond dat scherptegebied met bijv. een grotere of kleinere sluitertijd etc.
Misschien dat je ook iets kunt uitzoomen, zodat je eventueel later een uitsnede van de foto kunt maken. Dan staat wel alles erop.
Oh ja - de schaduwen kun je wel verminderen door ze in photoshop te selecteren en als extra laag te plakken. die laag kun je dan als maskerlaag gebruiken en iets verlichten.

Maar ik vind dit een mooie foto, zeker als zelfportret (uhmm.. zelflichaam of zo). En de korrel past hier wel bij. Zo krijg je toch een beetje oude stijl foto, waarbij wel iets meer schaduw in mag zitten.
  woensdag 13 september 2006 @ 17:23:40 #150
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_41775159
Waarom is deze foto zo donker? (heb het origineel geupload voor de EXIF info).

Ik heb daarna met dezelfde instellingen (nou ja, hij stond op auto) prima belichte foto's gemaakt. Waarom is deze dan zo donker?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')