Daar dat om en je hebt mijn mening...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:53 schreef Vliegvrager het volgende:
Het afgesneden handje stoort me niet heel erg, maar de leegte achter het dansertje weer wel.
Weet iemand of en hoe je glans op glimmende voorwerpen zoals deze kunt voorkomen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:58 schreef Werewolf het volgende:
Ik ben wat producten aan het fotograferen.
Nu heb ik deze genomen, maar het plastic reflecteert nogal.
Ik heb een 'knutselopstelling' met twee spotjes en een bureaulamp.
Allen met dimmer en papiertje voor de lamp.
Enig idee hoe ik dit kan verbeteren?
Het liefst met huis, tuin en keukenmiddelen.
Indirect flitsen (via een muur of plafond) of je licht heel sterk verstrooien.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:42 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Weet iemand of en hoe je glans op glimmende voorwerpen zoals deze kunt voorkomen?
Er is niet geflitst.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:57 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Indirect flitsen (via een muur of plafond) of je licht heel sterk verstrooien.
A3tjes gebruiken dus...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Licht verstrooien is (zeker met huis tuin en keuken middelen) lastiger dan licht reflecteren. Richt die spotjes via muur/plafond/vel wit papier op je onderwerp, en je bent al een heel eind. Verstrooien zou je kunnen doen door een witte doek of een vitrage tussen je lichtbron en je onderwerp te plaatsen, maar dat kost je een groot deel van je lichtopbrengst. In feite heb je dat nu ook al gedaan met A4-tjes. Dan wordt het licht wel diffuser, maar omdat het oppervlak van eenA4-tje beperkt is, blijft het herkenbaar als lichtbron. Als je een wat groter vlak neemt, kun je de afstand tussen lichtbron en diffusie-dinges wat meer variėren.
Op zich heb je mooi het onderwerp scherp weten te houden en de omgeving wat onscherper, voor zover het op deze grootte te zien is. Wat ik wel jammer vind is dat er zoveel omgeving te zien is, deze voegt imho niet veel toe aan de foto. Het zou al mooier zijn denk ik als je er aan de onderkant en rechts een stuk af haalt, zodat je 'm ergens in het gras afsnijdt. Dan krijg je meer een "wijds" beeld van een rijdende auto, en geef je met het links meer ruimte laten ook extra aan dat de auto in beweging is.quote:Op zondag 3 september 2006 01:10 schreef WEST het volgende:
[afbeelding]
Zandvoort 1 september 2006 1756
deze is niet bewerktwat vinden we ervan?
Horizon rechter kan in dit geval niet omdat je schuin boven de baan staat. maar er kan wel wat meer omgeving vanaf ja.quote:Op zondag 3 september 2006 09:39 schreef Elefes het volgende:
[..]
Op zich heb je mooi het onderwerp scherp weten te houden en de omgeving wat onscherper, voor zover het op deze grootte te zien is. Wat ik wel jammer vind is dat er zoveel omgeving te zien is, deze voegt imho niet veel toe aan de foto. Het zou al mooier zijn denk ik als je er aan de onderkant en rechts een stuk af haalt, zodat je 'm ergens in het gras afsnijdt. Dan krijg je meer een "wijds" beeld van een rijdende auto, en geef je met het links meer ruimte laten ook extra aan dat de auto in beweging is.
Verder zou de achtergrond nog waziger mogen, maar dat is denk ik erg moeilijk om te doen bij dit soort foto's (pannen).
En als laatste nog even de horizon wat rechter zetten.
Je kunt je foto ook achteraf recht zettenquote:Op zondag 3 september 2006 12:06 schreef WEST het volgende:
[..]
Horizon rechter kan in dit geval niet omdat je schuin boven de baan staat. maar er kan wel wat meer omgeving vanaf ja.
ok enig idee hoe? in photoshopquote:Op zondag 3 september 2006 12:16 schreef Elefes het volgende:
[..]
Je kunt je foto ook achteraf recht zettenHet is bijna onmogelijk om altijd een rechte horizon te hebben op je foto's anders.
quote:Op zondag 3 september 2006 17:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hoe zet ik de horizon van mijn foto recht
Met dank aan Lynx666
Je foto is een beetje te grootquote:
donequote:Op zondag 3 september 2006 17:59 schreef Elefes het volgende:
[..]
Je foto is een beetje te grootEven verkleinen naar maximaal 580 pixels breed voordat een van de moderators er een link van maakt..
Dit ziet er imho al beter uit jaIk zou er rechts nog een stuk afhalen (wel de schaduw er bij oplaten van de auto!)
Je hebt bewegings onscherpte langs je linker (kijkers rechts) bovenarm.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:38 schreef Kleintje het volgende:
Vanmiddag geprobeerd een foto van mezelf te maken.
Ik vind het verdomd tegenvallen om dat goed scherp te krijgen.
Heb hem zwart wit gemaakt en wat ruis doorheen gegooid. Vond het zelf wel een grappig effect.
Ben benieuwd naar tips etc.
[afbeelding]
Zelf vind ik het zonde dat mijn knie er niet helemaal opstaat en de schaduw...
Daar moet je ook zeker niet te veel mee overdrijven.... Maar je lippen ķets groter maken met een lippenpotlood en dan inkleuren met lippenstift ziet er niet per se onnatuurlijk uit hoor. Ook zou je kunnen proberen je hoofd iets rechter te houden (wat minder naar beneden kijken) en/of je lippen niet stijf op elkaar houden, maar iets van elkaar laten.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:06 schreef Kleintje het volgende:
Ehm, zonder ruis was ie ook niet haarscherp! Niet zo streng, ik moet nog leren goed scherp te stellen als ik zelfportretten maak. Dat blijft kut...
Enne... bovenlip dikker maken? That's not Eefje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |