abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:09:44 #201
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_41285872
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:59 schreef spacemangraig het volgende:
en Madmaster, niet zeiken, gewoon die zooi op internet gooien!
Zie mijn sig. hieronder...
pi_41286126
Alsof je dat tegen kan houden? Bootlegs worden altijd wel in MP3's omgezet, jij kan zelf toch gewoon naar je eigen format luisteren? Wil je dan alles voor je zelf houden?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:26:23 #203
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41286333
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:05 schreef Z het volgende:
Goedzo Peaceman! Deerhoof dient verdedigd te worden! Het is wel 100% acquired taste overigens
Vrienden van mij, die de band totaal niet kenden vonden het ook best leuk en ik geloof dat Diaan zich ook niet echt gestoord heeft aan ze.. wel vond ze de zang niet al te best.. maar ja, dat hoort nu eenmaal bij Deerhoof...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:27:20 #204
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41286357
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:19 schreef spacemangraig het volgende:
Alsof je dat tegen kan houden? Bootlegs worden altijd wel in MP3's omgezet, jij kan zelf toch gewoon naar je eigen format luisteren? Wil je dan alles voor je zelf houden?
Het is zijn keus toch? Het gaat MM om het principe en ik kan dat heel goed begrijpen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:32:14 #205
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41286498
Foto's... niet allemaal even goed van kwaliteit, maar het gaat om het idee...

dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:34:20 #206
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_41286565
Nee, ik wil niet alles voor mezelf houden, tot nu toe heb ik al mijn opname's geshared.
Ik ben alleen wel degene die de tijd, moeite en investering heeft genomen/gedaan om mijn opname te maken en dus meen ik te kunnen beslissen wat ik met mijn opname doe.

Ik hoop (misschien ijdele hoop, eigenlijk wel zeker helaas...) dat mensen eens inzien dat het beschikbaar stellen van een opname niet meteen betekent dat je er daarna maar alles mee kan doen (omzetten naar crappy MP3 en die MP3's dan sharen via sites als megaupload.com e.d.), ondanks dat de wens van degene die de opname gemaakt heeft anders is.

Enne... opname's maken en sharen is wat anders dan bootlegging. Bootlegging is de commerciële uitbating van opname's en dat is wat ik dus principieel niet doe. Ik stel eventueel iets voor nul ,nop, niks beschikbaar en het enige wat ik dan vraag is mijn wens te respecteren.
Is niet te veel gevraagd, toch?

Maar wacht even af tot vanavond of iets later deze week, misschien vind je de opname dan op de welbekende plek...
pi_41288182
Hoe heet dat nieuwe nummer waar Thom dat mini drumstelletje gebruikt?
Sowieso alle nieuwe nummers klinken veel belovend...
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:31:32 #208
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41288295
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:27 schreef Longmen het volgende:
De setlist staat in dit topic.....
pi_41288319
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:31 schreef peaceman het volgende:

[..]

De setlist staat in dit topic.....
I know die is ook heel intressant maar t is me even ontgaan wanneer die precies gespeeld werd...
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:32:35 #210
128220 Peter6000
pi_41288326
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:27 schreef Longmen het volgende:
Bangers N Mash [Thom: "Nice to see your faces." afterwards, Thom: "That's Colin's sons' drumkit", Colin: "He's three and wants it back

Sommige nieuwe nummers heb ik al zovaak gehoord, dat ik ze niet eens meer als nieuw zie
Bijvoorbeeld Bodysnatchers.
Thom maakte er zelf ook nog een opmerking over: dat alles al op de unofficial sites te vinden is.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:33:30 #211
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41288364
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:32 schreef Longmen het volgende:

[..]

I know die is ook heel intressant maar t is me even ontgaan wanneer die precies gespeeld werd...
Moet je minder drinken/blowen/snuiven..
pi_41288418
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:33 schreef peaceman het volgende:

[..]

Moet je minder drinken/blowen/snuiven..
sterker nog ik was wat ziekjes.. waardoor ik een tijdje op de tribune (1e verdieping) heb gezeten. Wel prima overzicht daar overigens....
pi_41288429
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:34 schreef MadMaster het volgende:
Nee, ik wil niet alles voor mezelf houden, tot nu toe heb ik al mijn opname's geshared.
Ik ben alleen wel degene die de tijd, moeite en investering heeft genomen/gedaan om mijn opname te maken en dus meen ik te kunnen beslissen wat ik met mijn opname doe.

Ik hoop (misschien ijdele hoop, eigenlijk wel zeker helaas...) dat mensen eens inzien dat het beschikbaar stellen van een opname niet meteen betekent dat je er daarna maar alles mee kan doen (omzetten naar crappy MP3 en die MP3's dan sharen via sites als megaupload.com e.d.), ondanks dat de wens van degene die de opname gemaakt heeft anders is.

Enne... opname's maken en sharen is wat anders dan bootlegging. Bootlegging is de commerciële uitbating van opname's en dat is wat ik dus principieel niet doe. Ik stel eventueel iets voor nul ,nop, niks beschikbaar en het enige wat ik dan vraag is mijn wens te respecteren.
Is niet te veel gevraagd, toch?

Maar wacht even af tot vanavond of iets later deze week, misschien vind je de opname dan op de welbekende plek...
nahja ik zal het wel gewoon niet begrijpen dan. Ik zie niet in waarom het jou zoveel kan schelen dat er versies met mindere geluidskwaliteit beschikbaar komen, des te meer mensen kunnen ze horen toch? Het is niet voor iedereen mogelijk zulke grote bestanden te downloaden.. Ik hoop dat je ze in ieder geval voor ons beschikbaar wilt stellen, je vorige opnames waren subliem
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
pi_41288444
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:32 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Bangers N Mash [Thom: "Nice to see your faces." afterwards, Thom: "That's Colin's sons' drumkit", Colin: "He's three and wants it back

Sommige nieuwe nummers heb ik al zovaak gehoord, dat ik ze niet eens meer als nieuw zie
Bijvoorbeeld Bodysnatchers.
Thom maakte er zelf ook nog een opmerking over: dat alles al op de unofficial sites te vinden is.
Oh ja de quote van Thom is logisch eigenlijk...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:36:18 #215
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_41288450
Tja mn eerste Radioheadconcert en wat vind ik ervan?

Laat ik beginnen bij Deerhoof.... de muziek klinkt best lekker, apart, maar toch wel goed. Het gezang van het mevrouwtje vond ik niet best, soms wel grappig en op zich er ook wel bijhoren. Al met al een beetje vreemd, maar wel lekker.

En dan Radiohead...ik ben nog niet zo lang ingewijde (ong. 2 jaar) in het hele Radiohead gebeuren, dus mijn kennis van de nummers laat ook nog wel te wensen over. En dat heb ik gisteren ook wel duidelijk gemerkt. Wat mij betreft, is niet alleen de kwaliteit van de muziek de graadmeter voor hoe je een concert vindt, maar ook hoe je de nummers beleeft.
De nummers die ik wel kende (toch nog ong. 12), vond ik geweldig zowel muzikaal als beleving, de één wat meer dan de ander maar toch heel erg goed. De nieuwe nummers of nummers die ik niet kende, vond ik muzikaal wel goed, maar qua beleving een stuk minder.

Bij het volgende concert wil ik meer nummers kennen, zodat het hele concert geweldig wordt voor mij. Ik moet gewoon nog eventjes wat wennen aan de nieuwe nummers.
Make love, not war ☮
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:37:33 #216
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41288482
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:36 schreef Diaan73 het volgende:

Laat ik beginnen bij Deerhoof.... de muziek klinkt best lekker, apart, maar toch wel goed. Het gezang van het mevrouwtje vond ik niet best, soms wel grappig en op zich er ook wel bijhoren. Al met al een beetje vreemd, maar wel lekker.

En dan Radiohead...ik ben nog niet zo lang ingewijde (ong. 2 jaar) in het hele Radiohead gebeuren, dus mijn kennis van de nummers laat ook nog wel te wensen over. En dat heb ik gisteren ook wel duidelijk gemerkt. Wat mij betreft, is niet alleen de kwaliteit van de muziek de graadmeter voor hoe je een concert vindt, maar ook hoe je de nummers beleeft.
De nummers die ik wel kende, vond ik geweldig zowel muzikaal als beleving, de één wat meer dan de ander maar toch heel erg goed. De nieuwe nummers of nummers die ik niet kende, vond ik muzikaal wel goed, maar qua beleving een stuk minder.

Bij het volgende concert wil ik meer nummers kennen, zodat het hele concert geweldig wordt voor mij.
Komt goed, trust me...
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:40:36 #217
128220 Peter6000
pi_41288587
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:36 schreef Diaan73 het volgende:

De nummers die ik wel kende, vond ik geweldig zowel muzikaal als beleving, de één wat meer dan de ander maar toch heel erg goed. De nieuwe nummers of nummers die ik niet kende, vond ik muzikaal wel goed, maar qua beleving een stuk minder.
Dat is wel herkenbaar, ik weet nog dat ik een lichte teleurstelling had in Arnhem in 2003, omdat ik ze toen voor het eerst zag, en ze speelden heel veel van Hail to the Thief, terwijl ik juist kwam voor de oude hits van vorige albums, die ik nog nooit live gezien had.
Wel grappig, want na een aantal keer live, zijn de nieuwere nummers juist even interessant.
pi_41288948
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:40 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Dat is wel herkenbaar, ik weet nog dat ik een lichte teleurstelling had in Arnhem in 2003, omdat ik ze toen voor het eerst zag, en ze speelden heel veel van Hail to the Thief, terwijl ik juist kwam voor de oude hits van vorige albums, die ik nog nooit live gezien had.
Wel grappig, want na een aantal keer live, zijn de nieuwere nummers juist even interessant.
Persoonlijk vind ik juist het nieuwere werk (het "electronische werk") zelfs het beste. Nummers als Everything in... , Idiotheque, Like spinning plates zijn geweldig om naar te kijken en te luisteren die mogen van mij achter elkaar doorgaan.
Ook mooi (de andere kant) De totale stilte bij Exit music in de zaal!
pi_41289320
Het was echt geweldig!
Voor mij veel beter dan Pukkelpop en die van 9 mei. En ik heb Morning Bell en Dollars & Cents eindelijk eens live gehoord, dat wilde ik heel erg graag.

Je kon idd merken dat ze er heel veel zin in hadden. Bijna alle nieuwe liedjes die ze de hele tour gespeeld hebben. Hopelijk krijgt het zoontje van Colin wel zijn drumkit nog terug haha.
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:24:18 #220
128220 Peter6000
pi_41289859
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:53 schreef Longmen het volgende:

Ook mooi (de andere kant) De totale stilte bij Exit music in de zaal!
Ja, dat maakte het ook beter dan 9 mei, toen was er een enthousiaster extraverter publiek, veel meer gespring enzo, en lawaai, maar dus ook minder concentratie om echt te genieten van de genialiteit.

Bij Exit Music was het idd fantastisch, was bij Pukkelpop ook al.
Toen hoorde je wel gejuich uit een andere tent, maar op het veld was het stil, en dat hoort gewoon echt bij dat nummer.

Kid A en Amnesiac vind ik zelf (ook) het beste wat ze tot nu toe gemaakt hebben.
Ben ook benieuwd naar de stijl van het nieuwe album, of er iets meer van die invloeden inzitten, of dat ze wat meer voortborduren op Hail To The Thief.
Eerst dacht ik dat ze dat laatste zouden doen, nu weet ik het niet zeker meer.
pi_41290227
Prachtig concert was het....
Heb alleen nog nooit zoveel mensen flauw zien vallen..
4 stuks ofzo.. wel apart..
pi_41290252
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:24 schreef Peter6000 het volgende:

Ben ook benieuwd naar de stijl van het nieuwe album, of er iets meer van die invloeden inzitten, of dat ze wat meer voortborduren op Hail To The Thief.
Eerst dacht ik dat ze dat laatste zouden doen, nu weet ik het niet zeker meer.
De nieuwe nummers aanhorend lijkt het weer wat anders te worden dan voorheen (prima!) en een combi van Kid A en Hail to the thief?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:56:21 #223
141482 Q.
JurassiQ
pi_41290802
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:35 schreef TheTh1ng het volgende:
Smashing Pumpkins in 2001, aan de lopende band. Was perfect, ik stond destijds eerst 5 rijen van het podium, maar iedereen viel flauw waardoor ik op een gegeven moment helemaal vooraan stond.
For great justice!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:57:49 #224
52513 whosvegas
The Trickster
pi_41290854
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:35 schreef TheTh1ng het volgende:
Ja, ik zag ook iemand afgevoerd worden.
Die mensen die vooraan staan, drinken die te weinig ofzo?

Blijft een gevaarlijke onderneming, concerten bezoeken
Are you nuts??
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:47:39 #225
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_41294435
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:09 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Zie mijn sig. hieronder...
Toffe sig!!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:53:23 #226
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41294591
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:57 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Die mensen die vooraan staan, drinken die te weinig ofzo?
Als je vooraan staat, valt het niet mee om even drinken te halen. Vooral omdat men bepaald niet van zins is om eventjes je erdoor te laten.
Wat dat betreft wel even iets anders als festivalpubliek..
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:54:13 #227
141482 Q.
JurassiQ
pi_41294609
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:53 schreef peaceman het volgende:

[..]

Als je vooraan staat, valt het niet mee om even drinken te halen. Vooral omdat men bepaald niet van zins is om eventjes je erdoor te laten.
Wat dat betreft wel even iets anders als festivalpubliek..
Ook wel terecht, als je ziet hoeveel mensen voorkruipen...
For great justice!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:55:10 #228
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41294635
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:54 schreef Q. het volgende:

[..]

Tja ik weet t niet.. zo erg als gisteren heb ik het nog niet meegemaakt...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:02:14 #229
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_41294844
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:54 schreef Q. het volgende:

[..]

Het blijft verbazingwekkend hoeveel mensen toch maar stoppen met douwen als ze zien dat je 1m96 bent en bijna tegen de 100 kilo tegengewicht hebt...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_41295467
Ik heb zo'n hekel aan die idioten die dwars door iedereen heen nog even proberen zo ver mogelijk naar voren te komen Kom op tijd, of neem genoegen met een plekje iets verder naar achter denk ik dan..
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:37:50 #231
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41295792
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:27 schreef spacemangraig het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan die idioten die dwars door iedereen heen nog even proberen zo ver mogelijk naar voren te komen Kom op tijd, of neem genoegen met een plekje iets verder naar achter denk ik dan..
Wij stonden rond kwart voor zeven ongeveer in het midden, 3 meter van het podium.... dit betekent dus dat je ALS je al drinken wilt hebben dit op zijn laatst voor het voorprogramma moet doen. Daarna laat niemand je er meer door. DAT is dus wat ik bedoelde en dat vind ik ongekend. Nog nooit meegemaakt.

Bovendien is het makkelijk lullen als je in A'dam woont natuurlijk..
pi_41296145
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:37 schreef peaceman het volgende:

Indeed. Ik was dik op tijd vertrekken vanuit het zuiden maar dankzij een kijkfile bij Tilburg (waar ik nog iemand moest oppikken) kwamen we pas om 19:30 de zaal binnen. No way dat je nog ver naar voren kwam, en terecht. Maar wel jammer, zeker als je planning was om om half zes al in de rij te gaan staan.................
pi_41296242
Hm, ik kwam tijdens deerhoof de zaal binnen en ben toch nog redelijk schuin/rechtsvooraan gekomen..
Heb er niet eens echt moeite voor hoeven doen...
Maar als je precies in het midden vooraan zou willen staan zou dat wel bijna onmogelijk worden..
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:56:42 #234
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41296371
Hmm het ging niet zozeer om vooraan belanden, maar om drinken als je vooraan staat. Helaas heeft de ervaring dus geleerd dat je in de HMH als je vooraan staat gelijk een lading drinken moet gaan halen of dat je dus maar niet drinkt...
Het zal wel met de zaal te maken hebben.... Maar in een grotere zaal als Ahoy (ballentent, daar niet van) kom je gemakkelijk weer terug op je plek en hier word je gewoon niet meer doorgelaten.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:01:56 #235
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_41296551
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:24 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Ja, dat maakte het ook beter dan 9 mei, toen was er een enthousiaster extraverter publiek, veel meer gespring enzo, en lawaai, maar dus ook minder concentratie om echt te genieten van de genialiteit.
Viel mij toen 9 mei juist op dat het publiek niet zo heel erg uit zijn dak ging, maargoed ik zat er dan ook niet midden in maar op het rolstoelpodium altijd relaxed
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:36 schreef Longmen het volgende:

[..]

De nieuwe nummers aanhorend lijkt het weer wat anders te worden dan voorheen (prima!) en een combi van Kid A en Hail to the thief?
Ja dat is een hel goede omschrijving ook ik noemde het toen meer een combi van het oude en het nieuwe Radiohead
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:06:19 #236
52513 whosvegas
The Trickster
pi_41296700
Daarom neem ik altijd genoegen met een plekje wat meer naar achteren en aan de zijkanten
Are you nuts??
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:12:32 #237
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41296900
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:06 schreef whosvegas het volgende:
Daarom neem ik altijd genoegen met een plekje wat meer naar achteren en aan de zijkanten
Vanwege die ondoordringbaarheid van het publiek in de HMH?
Tja ik was voor het eerst in de HMH, meestal sta ik bij optredens in kleinere zalen en daar is het allemaal wat gemoedelijker. Vaak sta ik dan ook wel wat verder naar achteren trouwens, maar ik was er nu al zo vroeg en ik had perfect zicht. Maar die ondoordringbaarheid viel mij tegen.
En op zich is het reuze gezellig dat ze die lui met de Heineken dingen rond hebben lopen, maar die komen niet eens in de buurt van het midden..., die komen alleen bij de mensen die er nog wel makkelijk in en uit kunnen
pi_41297123
als ik bij een concert eenmaal een plek heb dan ga ik er gewoon maar niet meer weg
bij zalen waar je geen drinken zelf mag mee nemen komt dit er dus op neer dat ik dan tijdens het concert niks drink maarja dat overleef ik wel
al ben ik wel 1 keer weg gelopen, na het voorprogramma van de Kaiser chiefs.. stond bijna helemaal vooraan.. maar moest dus naar de wc dus ja dat of erheen gaan, of het concert laten verpesten
heeft me heel erg veel moeite gekost, en ik vond het echt gruwelijk om te doen, maar ik ben uiteindelijk weer op m'n plek beland!
gelukkig kon ik m'n gezelschap nog weer vinden in de mensen massa .. 1 persoon dus

maar ik vond het verschrikkelijk om me overal door heen te moeten worstelen, wetende dat mensen dachten dat ik voor wou kruipen

dus ik blijf gewoon waar ik sta
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_41298551
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:37 schreef peaceman het volgende:

[..]

Wij stonden rond kwart voor zeven ongeveer in het midden, 3 meter van het podium.... dit betekent dus dat je ALS je al drinken wilt hebben dit op zijn laatst voor het voorprogramma moet doen. Daarna laat niemand je er meer door. DAT is dus wat ik bedoelde en dat vind ik ongekend. Nog nooit meegemaakt.

Ja en? Ik heb vanaf het moment dat ik buiten in de rij stond tot na het concert ook niks gedronken, dat moet je er dan misschien maar voor over hebben. Je kan toch moeilijk iedereen met een glas drinken voor laten gaan, dan sta je uiteindelijk zelf achteraan of heb je ineens een of ander te lang persoon voor je Sympathieke mensen laat ik sowieso wel passeren hoor
pi_41298734
YAY! Ze hebben myxomatosis gespeeld...en the gloaming, wat was dat weer een gave versie zeg! Ik vond deze show vele malen beter dan op 9 mei! We waren rond 1915 naar binnen gegaan, en hadden een prima plek linksvooraan op de 6e rij ofzo..daar stonden allemaal hele kleine mensjes waar ik precies overheen kon kijken prachtig uitgekiend, al zeg ik het zelf.
(:
pi_41298772
Deerhoof is toch helemaal niet vaag of ontoegankelijk? Zo'n weirde muziek vond ik het niet....ik geloof er dus ook niets van dat het 'een kwestie van wennen' is, je vindt dat kindvrouwtje irritant of je vindt het niet. Ik vond haar act hemeltergend irritant

Helaas stond ik kennelijk net op dat ene plekje in de zaal waar wel iemand luid meende te moeten meebrullen bij Exit Music. Maar goed ik ben toch niet zo van de oude nummers, dus ik zat er niet zo mee. Paranoid Android vind ik fantastisch maar als ik naar een liveconcert ga heb ik veel liever de nieuwere nummers. Heb ook de indruk dat ze daar meer bij experimenteren.

Mijn hoogtepunt was een nr dat geloof ik hier nog niet als hoogtepunt is genoemd: Myxomatosis.
The Gloaming vond ik ook erg tof gedaan.
pi_41299047
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:17 schreef thaleia het volgende:

Mijn hoogtepunt was een nr dat geloof ik hier nog niet als hoogtepunt is genoemd: Myxomatosis.
The Gloaming vond ik ook erg tof gedaan.
Grappig precies de 2 nummers die ik hierboven noemde
(:
pi_41299400
Ja en dat had ik dus nog niet gelezen

Ben wel benieuwd naar het nieuwe album. Vriend van me die superfan is heeft het gevoel dat het het laatste album gaat worden. Als dat zo is mogen ze van mij wel met iets ultiem geweldigs komen
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:54:59 #244
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_41299703
Gisteren ruim 2 uur als een paspop in de houding gebleven, geen drank, geen sigaretten, geen toiletbezoek (en ik voelde na een uur toch wel mijn blaas...), helemaal niks.

Het oorzaak van dit alles is vanavond op een welbekende plek te vinden, ik gok over 1,5 à 2 uur...
pi_41299761
The Gloaming was heerlijk ja, zoals die bassen aan het begin de zaal in rolden

En met How to Disappear Morning Bell en Dollars and Cents was ik ook erg blij.
Van de nieuwe nummers had ik nog gehoopt op House Of Cards. Maar helaas.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:57:19 #246
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_41299767
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:54 schreef MadMaster het volgende:
Gisteren ruim 2 uur als een paspop in de houding gebleven, geen drank, geen sigaretten, geen toiletbezoek (en ik voelde na een uur toch wel mijn blaas...), helemaal niks.

Het oorzaak van dit alles is vanavond op een welbekende plek te vinden, ik gok over 1,5 à 2 uur...

Held!
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:42:37 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41301259
Gisterenavond was mijn eerste radiohead concert en het was echt Ik heb in trance zitten kijken naar Thom en consorten, zo mooi vond ik het Helaas kende ik heel veel van de nummers niet (ken eigenlijk alleen the Bends en O.K. Computer) maar die nummers (inclusief de nieuwe) klonken veelbelovend. Hoogtepunten waren voor mij toch wel Paranoid Android en Street Spirit, en Exit Music was ook super. Van de nummers die ik niet (goed) kende Everything in its right place en There There. Ik ga me de komende tijd meer in de muziek verdiepen zodat ik de volgende keer ook alles mee kan neuriën. Ik ben in ieder geval zeker: ik ben fan
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:48:04 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41301491
Oh en Deerhoof vond ik best leuk eigenlijk! Ja de zangeres is totaal gestoord, maar de gitaarpartijen en vooral de drum klonken super! De zang had wel wat anders gekund, maar ik vond het ook wel wat hebben

En die mensen die je niet meer terug laten als je naar de wc bent geweest zijn vet irritant Ik stond dus samen met Peaceman en Diaan al om kwart voor zeven bijna helemaal vooraan en moest dus plassen twee uur later. Dan kun je wel zeggen dat je het best twee uur op kunt houden maar dat is onzin. Het heeft me heel wat moeite gekost om weer terug naar voren te komen en kreeg veel boze blikken, maar ik heb toch niet voor niets vanaf half zes zitten wachten!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:48:54 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41301531
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:57 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Held!
Ik weet niet waar die welbekende plek is Maar ben wel erg benieuwd!
pi_41301732
Ik wil ook bekend worden met die plek

Ik gok dime..?

[ Bericht 31% gewijzigd door TheTh1ng op 29-08-2006 20:01:57 ]
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:54:12 #251
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_41301762
quote:

Master
!

edit: here we go

[ Bericht 8% gewijzigd door soul114 op 29-08-2006 20:38:52 ]
pi_41301994
Tja, als je zelf al twee uur hebt staan wachten om vooraan te kunnen staan en er komt zo'n figuur op het allerlaatste moment binnen en dringt zich helemaal naar voren....da's gewoon irritant. En aan iemands neus kun je niet zien of het er zo een betreft of iemand die er allang was en alleen maar effe naar de plee was.

Overigens was er voorafgaand aan het concert wel drinken te krijgen in het publiek; er liep tenminste 1 jongen met zo'n Heinekentank op zijn rug rond.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:21:05 #253
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_41302920
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:53 schreef TheTh1ng het volgende:
Ik wil ook bekend worden met die plek

Ik gok dime..?

Nog 2,5 uur en ik kan ook herbeleven!
pi_41303011
Nu nog een account
Vorige keer had ik de opname van purelivegigs...

Maja.. geduld hebben enzo..
-

Hm, 't F5'en heeft deze keer meer succes dan de vorige keer.. eindelijk een account..

[ Bericht 18% gewijzigd door TheTh1ng op 29-08-2006 21:10:43 ]
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:00:57 #255
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_41310038
Verse pica's!

Goed en voor de fanzzz van Deerhoof (ja zo heten ze)
BUNNY BUNNY BUNNY

pi_41312166
Deerhoof was schattig. Ik weet niet of ze echt goed waren, maar ze waren ronduit schattig
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:39 schreef VixenFromHell het volgende:
was thom weer sexy?
Altijd toch?

Geweldig concert! Het eerste half uur midden in de zaal, daarna ben ik naar de tribune op de 1e verdieping verhuisd, waar ik een verrekijkertje van m'n buren mocht lenen.
M'n persoonlijke hoogtepunten waren toch wel Exit Music (For a Film), The Gloaming, Street Spirit, en Myxamatosis. De nieuwe nummers klonken veel belovend en.. kwilnumeteennogeenkeer!

Wat me inderdaad opviel was het voorkruipen van mensen. Ik stond netjes op tijd in de zaal, 8 uur, en ik had een redelijk uitzicht, tot ik door een jongen van +- 2 meter werd opgetild en twee rijen naar achter werd gezet
Voor de rest, Radiohead is blijft übergaaf en supermooi!
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 00:35:53 #257
52513 whosvegas
The Trickster
pi_41313622
Pearl jam
was ook goed
Are you nuts??
  woensdag 30 augustus 2006 @ 00:50:19 #258
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41314016
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:08 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Ja en? Ik heb vanaf het moment dat ik buiten in de rij stond tot na het concert ook niks gedronken, dat moet je er dan misschien maar voor over hebben. Je kan toch moeilijk iedereen met een glas drinken voor laten gaan, dan sta je uiteindelijk zelf achteraan of heb je ineens een of ander te lang persoon voor je Sympathieke mensen laat ik sowieso wel passeren hoor
Flauwekul. Ik heb dit nog nooit ergens meegemaakt, althans niet in deze mate. Gisteren dus wel en dat maakt het opvallend (en irritant). Dat jij dan zegt dat je dat voor lief moet nemen is dan blijkbaar van toepassing op de HMH. Jammer...
  woensdag 30 augustus 2006 @ 00:52:07 #259
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41314063
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:59 schreef thaleia het volgende:
Tja, als je zelf al twee uur hebt staan wachten om vooraan te kunnen staan en er komt zo'n figuur op het allerlaatste moment binnen en dringt zich helemaal naar voren....da's gewoon irritant. En aan iemands neus kun je niet zien of het er zo een betreft of iemand die er allang was en alleen maar effe naar de plee was.
Natuurlijk snap ik dat wel, dat mensen zo denken, maar ik vind het dus opvallend dat het hier zo erg was.
quote:
Overigens was er voorafgaand aan het concert wel drinken te krijgen in het publiek; er liep tenminste 1 jongen met zo'n Heinekentank op zijn rug rond.
Die liep toch zeker een meter of 10 van het midden.. en verder kwam ie ook niet
  woensdag 30 augustus 2006 @ 00:52:56 #260
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41314087
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 00:35 schreef whosvegas het volgende:
Pearl jam
was ook goed
inderdaad!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 07:57:00 #261
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_41316754
quote:

Vanochtend heerlijk mee wakker geworden in de bus! Top gedaan! Bedankt
pi_41317784
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 23:00 schreef Taigurrr het volgende:
Verse pica's!

Goed en voor de fanzzz van Deerhoof (ja zo heten ze)
BUNNY BUNNY BUNNY

[afbeelding]
Prachtige foto's. mijn complimenten!
pi_41318357
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 00:52 schreef peaceman het volgende:
Natuurlijk snap ik dat wel, dat mensen zo denken, maar ik vind het dus opvallend dat het hier zo erg was.
Ik heb bij concerten inmiddels iets te vaak meegemaakt dat ik met mijn 1m65 iemand doorliet die dan vervolgens recht voor m'n neus stil bleef staan. De laatste keer heb ik die toen op de schouder getikt en mocht voor hem gaan staan, maar het liefst laat ik mensen nu dus gewoon niet meer passeren. Als ze per se voorbij willen, mogen ze achter me langs. Voorlangs echt niet meer!

(en dit geldt dus algemeen, niet alleen in HMH)
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:09:35 #264
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41318582
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:00 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik heb bij concerten inmiddels iets te vaak meegemaakt dat ik met mijn 1m65 iemand doorliet die dan vervolgens recht voor m'n neus stil bleef staan. De laatste keer heb ik die toen op de schouder getikt en mocht voor hem gaan staan, maar het liefst laat ik mensen nu dus gewoon niet meer passeren. Als ze per se voorbij willen, mogen ze achter me langs. Voorlangs echt niet meer!

(en dit geldt dus algemeen, niet alleen in HMH)
Vanuit dat opzicht snap ik het ook wel... maar als dat tijdens het voorprogramma al begint... nee, dat is echt totaal nieuw voor mij en ik heb toch ook echt al veel gezien de afgelopen 5 jaar.... In behoorlijk wat verschillende zalen in Nederland.... Dat men tijdens het hoofdprogramma niet zo happig is om je er langs te laten is in mijn ogen dan weer wel logisch.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:55:29 #265
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:00:07 #266
114177 Diaan73
pi_41321853
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:55 schreef Taigurrr het volgende:
Deel II van m'n pica's

[afbeelding]
wow die is mooi zeg!
Make love, not war ☮
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:09:48 #267
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_41328375
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:55 schreef Taigurrr het volgende:
Deel II van m'n pica's

[afbeelding]
Heb je (gisteren) een mail gezonden via het mailadres dat in je profiel hier staat...
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:55:25 #268
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41352713
Iemand eigenlijk ergens nog een recensie gelezen?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:24:01 #269
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_41354454
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 08:55 schreef peaceman het volgende:
Iemand eigenlijk ergens nog een recensie gelezen?
Geen officiële, alleen van aanwezige fans en die waren allemaal lovend.
Vaak zegt dat meer dan een vage recensie van een omhoog gevallen recensist.
pi_41355237
Of juist niet . Fans zijn nou niet bepaald de meest objectieve recensenten....
  donderdag 31 augustus 2006 @ 13:49:08 #271
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_41360916
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:57 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Of juist niet . Fans zijn nou niet bepaald de meest objectieve recensenten....
OK, maar ze kunnen vaak wel het best een vergelijking maken met voorgaande concerten.
Zo wordt het concert van afgelopen maandag door velen beter genoemd dan vele andere concerten en heel veel beter dan het concert van 9 mei.
pi_41361799
Ik lees ook liever een objectieve (al dan niet omhoog gevallen) recensent dan een verhaal van een lyrische fan. Of eigenlijk het liefst een negatief verhaal van een die-hard fan.
Aldus.
pi_41372081
Ben eindelijk het concert aan't downloaden met behulp van de inloggegevens van een vriend, gaat lekker snel ook. Heel erg bedankt MadMaster, ik zal ze in ieder geval niet naar mp3 converteren
pi_41375016
Naar mp3 converteren mag toch gewoon? Mits voor persoonlijk gebruik enzo..
Op atease en finemusic staan ze ook alweer in mp3 zo te zien...

Maar iig bedankt voor de opname!
  vrijdag 1 september 2006 @ 01:05:08 #275
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_41382829
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:42 schreef spacemangraig het volgende:
Ben eindelijk het concert aan't downloaden met behulp van de inloggegevens van een vriend, gaat lekker snel ook. Heel erg bedankt MadMaster, ik zal ze in ieder geval niet naar mp3 converteren
hoe wat waar?
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:05:12 #276
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_41387776
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 01:05 schreef Asmodean het volgende:

[..]

hoe wat waar?
Kijk even wat postings terug...

Hier zijn wel de covers (met dank aan Taigurrr voor de foto's)...:

vrijdag 1 september 2006 @ 11:05:42 #277
114177 Diaan73
pi_41390154
MadMaster.... ik was met mn collega aan het kletsen over audio-opnames van het concert etc. het blijkt dat hij jouw opnames heeft. En hij is zeer zeer tevreden en vindt de kwaliteit van de opnames klasse. Ik moest je een grote compliment maken, bij deze!!!

Wat is de formaat van het hoesje? Als ik deze print, krijg ik een groter formaat en heb hier geen hoesje bij de hand om te checken.
Make love, not war ☮
  vrijdag 1 september 2006 @ 12:04:29 #278
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_41391398
Diaan, dank...

De formaten van de covers zijn 12,1 x 12,1 cm voor de frontcover en 15,1 x 11,8 cm voor de backcover en ze zijn op 150DPI gemaakt. Met een grafisch pakket moet je ze zonder iets aan te hoeven passen kunnen printen, rechtstreeks vanaf het internet of met een Image Viewer zal dat waarschijnlijk niet lukken .
  vrijdag 1 september 2006 @ 12:17:01 #279
114177 Diaan73
pi_41391547
You're welcome

Ow grafisch pakket heb ik niet, dus ik ga ze in word kopiëren en aanpassen... beetje omslachtig misschien maar het werkt wel.

Thnx!
Make love, not war ☮
pi_41391865
Ja de opnames zijn weer uitstekend! Maar een vraagje, kan je die FLAC bestanden zo op een CDR branden en dan afspelen op normale audioapparatuur of moet ik ze eerst omzetten?
  vrijdag 1 september 2006 @ 12:57:12 #281
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_41392018
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 12:49 schreef spacemangraig het volgende:
Ja de opnames zijn weer uitstekend! Maar een vraagje, kan je die FLAC bestanden zo op een CDR branden en dan afspelen op normale audioapparatuur of moet ik ze eerst omzetten?
Er is een flac plugin voor Nero.
Anders moet je ze even omzetten naar wav en dan branden.
pi_41399018
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 12:57 schreef soul114 het volgende:

[..]

Er is een flac plugin voor Nero.
Anders moet je ze even omzetten naar wav en dan branden.
ok het is gelukt heeft iemand nog het artwork van de eerste Amsterdam? Dan ga ik die ook meteen even op cd zetten.
  vrijdag 1 september 2006 @ 17:21:01 #283
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_41399305
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 17:10 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

ok het is gelukt heeft iemand nog het artwork van de eerste Amsterdam? Dan ga ik die ook meteen even op cd zetten.
Staat op dime, maar voor de mensen die daar geen account hebben:

edit, nog wat alternatief artwork:

[ Bericht 49% gewijzigd door soul114 op 01-09-2006 18:27:26 ]
pi_41404216
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:38:37 #285
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_41405004
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:38 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Zo, dat is een goede opname...
Je hebt geloof ik mail...
  Moderator zondag 3 september 2006 @ 15:21:56 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41452077
Kan ik de opnames ook ergens anders vinden? Zou het concert ook graag herbeleven, maar kan geen account aanmaken bij dime Exit Music klinkt trouwens

Mail staat in mijn profiel.
  † In Memoriam † zondag 3 september 2006 @ 15:35:30 #288
128220 Peter6000
pi_41452440
Is er iemand die me (tegen bescheiden betaling) een cd kan sturen van 2808?
Ben dit jaar 3 keer naar Radiohead geweest, en wel behoefte aan een herinnering eraan.

Mail staat in mijn profiel.
In dit topic hoeft er verder niet op deze post gereageerd te worden
  zondag 3 september 2006 @ 16:30:07 #289
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  Moderator zondag 3 september 2006 @ 16:47:41 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41454212
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:30 schreef MadMaster het volgende:
Mail is onderweg naar Majo en Peter
Thanks
pi_41454795
En waar zijn die goede opnames van MadMaster te verkrijgen dan?
Ik heb wat opname's van iemand anders, maar die zijn ruk...
  zondag 3 september 2006 @ 18:27:18 #292
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_41456773
ik zou ook graag opnames willen, maar kan geen Dime-account maken...
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  zondag 3 september 2006 @ 19:25:30 #293
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
  zondag 3 september 2006 @ 20:00:59 #294
52513 whosvegas
The Trickster
pi_41459246
ga ze binnenkort ook downloaden
Are you nuts??
pi_41459444
torrent gedownload, hartelijk bedankt
pi_41472020
Draai hem al paar dagen in de auto!
15 Step en Arpeggi zijn echt te briljant voor woorden.
  dinsdag 5 september 2006 @ 07:00:39 #297
52513 whosvegas
The Trickster
pi_41506037
MadMaster bedankt
Are you nuts??
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:56:42 #298
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_41719945
pi_45390384
Schopje.

Even terugkijken (naast de CD van Madmaster)
http://finefinemusic.com/radiohead-all-i-need-amsterdam-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')