abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37945913
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:17 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Met toiletten, koffieautomaat en snackautomaat valt er best een nachtje te overleven. Je kan alleen ook het hele jaar door wat meer doen aan je studie
Nee joh, daar zijn de tentamenperiodes toch voor

Ik heb morgen Internationaal Recht en ik ben nu gezellig de geschillenbeslechtingsprocedure van de WTO aan het doornemen. Zeer boeiend
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:15:01 #52
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37946523
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:57 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Nee joh, daar zijn de tentamenperiodes toch voor

Ik heb morgen Internationaal Recht en ik ben nu gezellig de geschillenbeslechtingsprocedure van de WTO aan het doornemen. Zeer boeiend
Internationaal Recht vond ik echt een geweldig vak en het tentamen viel in mijn jaar ook reuze mee. Het WTO-gedeelte vond ik wel het saaiste stukje. Veel succes in ieder geval!
pi_37946941
Dank je wel!

Het vak is inderdaad heel erg interessant, alleen kwam dat in de colleges niet zo goed over. Ik heb het tentamen van vorig jaar voor me liggen en dat is echt helemaal niet moeilijk: alles heeft hij wel ooit behandeld in de colleges. Heel veel staat gewoon in de wet en de rest is een keer lezen en dan weet je het.

Ik heb de colleges over de WTO en internationaal strafrecht gemist, dus hoop maar dat hij daar niet al te veel over gaat vragen...
pi_37952310
Kan iemand mij vertellen waar de onderwijsplank in de JB is? Op de 1e verdieping en dan? . Ik heb geen zin om te zoeken ....
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:15:39 #55
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37952762
Deze quote uit een ander topic kon ik jullie gewoon niet onthouden:
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:35 schreef wunderbaum het volgende:
Als advocaten wel principes hadden, dan zou het voor de gemiddelde crimineel bijzonder lastig zijn om nog vrij te komen.
pi_37952931
Ha ja leuk! Ik kan er altijd zo van genieten als het 'volk' iets weet te melden over advocaten. Ik ga een chirurg toch ook niet uitleggen hoe ie zijn werk moet doen? Waarom denkt het publiek dan altijd wel te weten hoe advocaten hun werk moeten uitvoeren.

Kanslözisch.

Dan wat anders: Internet & Recht; wat ik hier voorheen toch wat afkraakte, kan ik bij nader inzien toch iedereen aanraden. Niet alleen omdat je het gegarandeerd haalt , maar omdat de werkgroepen puikend zijn. Gewoon lekker discussieren zoals het hoort. Dus geen dooie werkgroepen waar alleen de docent aan het woord is .
pi_37952997
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:21 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ha ja leuk! Ik kan er altijd zo van genieten als het 'volk' iets weet te melden over advocaten. Ik ga een chirurg toch ook niet uitleggen hoe ie zijn werk moet doen? Waarom denkt het publiek dan altijd wel te weten hoe advocaten hun werk moeten uitvoeren.

Kanslözisch.

Dan wat anders: Internet & Recht; wat ik hier voorheen toch wat afkraakte, kan ik bij nader inzien toch iedereen aanraden. Niet alleen omdat je het gegarandeerd haalt , maar omdat de werkgroepen puikend zijn. Gewoon lekker discussieren zoals het hoort. Dus geen dooie werkgroepen waar alleen de docent aan het woord is .
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:59 schreef VoreG het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar de onderwijsplank in de JB is? Op de 1e verdieping en dan? . Ik heb geen zin om te zoeken ....
?
pi_37954744
Onderwijsplank? Weet ik veel . Leonoor weet dat misschien wel. De laatste keer dat ik in de bieb kwam was om een boete te betalen .
pi_37955151
Ik moet het boek Hoofdlijnen Ruimtelijk Bestuursrecht hebben .
pi_37955194
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:28 schreef VoreG het volgende:
Ik moet het boek Hoofdlijnen Ruimtelijk Bestuursrecht hebben .
Als je van beneden komt, door de door bij de pc's. Dan de plank achter die pc's. Hij staat ergens rechts, richting het raam.
pi_37955429
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:29 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Als je van beneden komt, door de door bij de pc's. Dan de plank achter die pc's. Hij staat ergens rechts, richting het raam.
Gelijk links dus tegenover die servicedesk is het toch? Dan kijk ik daar zo even. Ben om 5 uur klaar met werken en ik moet even aan dat verslag werken..
pi_37959761
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:15 schreef Pool het volgende:
Deze quote uit een ander topic kon ik jullie gewoon niet onthouden:
[..]

De nederlandse orde van advocaten zou eens gewoon, uit principe, alle leden moeten verbieden om mensen die dit soort uitspraken doen rechtsbijstand te verlenen...
pi_37960080
Boek gevonden. Erg handig inderdaad. Moet voortaan alleen niet mijn sleutel van het kluisje laten slingeren .
pi_37964280
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:00 schreef Sessy het volgende:

[..]

De nederlandse orde van advocaten zou eens gewoon, uit principe, alle leden moeten verbieden om mensen die dit soort uitspraken doen rechtsbijstand te verlenen...
Als we dan toch aanbevelingen aandragen, dan stel ik een IQ test voor, net zoals bij de RAIO.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_37969728
Hey jongens. Op verzoek van m'n vriend: weten jullie wie John Grisham is? Hebben jullie ooit wat van 'm gelezen?
pi_37969770
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:02 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Als we dan toch aanbevelingen aandragen, dan stel ik een IQ test voor, net zoals bij de RAIO.
Niet alles zo serieus opvatten, sgat.
pi_37969832
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:41 schreef Sessy het volgende:
Hey jongens. Op verzoek van m'n vriend: weten jullie wie John Grisham is? Hebben jullie ooit wat van 'm gelezen?
Grisham is een schrijver . Schrijft wel aardige boeken . Vroeger advocaat geweest dacht ik, al zijn boeken zijn daar ook een soort van gebaseerd.
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:24:43 #68
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37972302
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:41 schreef Sessy het volgende:
Ik verslond die boeken, toen ik nog op de middelbare school zat. Het zijn meestal thrillers over het snelle advocatenwereldje. Niet echt literair, wel spannend.

Veel boeken zijn verfilmd trouwens, heb je er van onderstaande nooit eentje gezien?
-The Firm (met Tom Cruise op mafia-advocatenkantoor)
-The Client
-The Chamber
-The Runaway Jury
-The Rainmaker
-The Pelican Brief
  vrijdag 19 mei 2006 @ 00:11:38 #69
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_37973973
Check deze topictitel: Geneeskunde #12: Alles beter dan rechten (http://forum.fok.nl/topic/858648)
pi_37975753
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:11 schreef Bhai het volgende:
Check deze topictitel: Geneeskunde #12: Alles beter dan rechten (http://forum.fok.nl/topic/858648)
Ik heb al heel stoer mijn beklag gedaan.
pi_37978604
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 01:15 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ik heb al heel stoer mijn beklag gedaan.
Goed beklag hoor

Nog maar 3 uur tot het tentamen en ik moet nog zoveel doen...

Wat doe ik hier in hemelsnaam?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 09:23:24 #72
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37979166
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 08:53 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Goed beklag hoor

Nog maar 3 uur tot het tentamen en ik moet nog zoveel doen...

Wat doe ik hier in hemelsnaam?
Terug naar je Asbestoszaken jij.
pi_37982095
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 09:23 schreef Pool het volgende:

[..]

Terug naar je Asbestoszaken jij.
Asbestos-zaken

(Ik doe het 6-punts vak, dus ik hoef lekker geen arresten te kennen )
  vrijdag 19 mei 2006 @ 11:38:06 #74
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37983357
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:59 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Asbestos-zaken

(Ik doe het 6-punts vak, dus ik hoef lekker geen arresten te kennen )
Bestaat dat ja?
Ik kon volgens mij alleen het 11-punts vak doen. Niet dat het die 11 waard was, maar toch.
pi_37985546
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:11 schreef Bhai het volgende:
Ik stel een lynchpartij voor.
pi_37991200
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:42 schreef VoreG het volgende:

[..]

Grisham is een schrijver . Schrijft wel aardige boeken . Vroeger advocaat geweest dacht ik, al zijn boeken zijn daar ook een soort van gebaseerd.
leuke boeken idd
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_37995621
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:38 schreef Pool het volgende:

[..]

Bestaat dat ja?
Ik kon volgens mij alleen het 11-punts vak doen. Niet dat het die 11 waard was, maar toch.
Het is voor mij niet verplicht, dus ik kon kiezen ovor de 6-punts variant (bedoeld voor doctoraal-studenten en nerds zoals als ik die een extra vak erbij doen )

Tentamen was goed te doen trouwens
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:52:01 #78
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38000420
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:07 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Het is voor mij niet verplicht, dus ik kon kiezen ovor de 6-punts variant (bedoeld voor doctoraal-studenten en nerds zoals als ik die een extra vak erbij doen )

Tentamen was goed te doen trouwens
Mooi dat het goed ging!

Ik was trouwens ook zo'n nerd, maar kon alleen voor het 11-puntsvak kiezen. Ik heb de bachelor Nederlands Recht gedaan, maar mij leek dat ene vak Internationaal Recht gewoon erg leuk.
pi_38000771
Nerd zijn is soms best leuk en leerzaam

Heb woensdag tentamen Inl. Organisatiewetenschap. Geen Rechtenvak, zeer vaag en daarom strontvervelend om te bestuderen...
pi_38002708
Ik ga waarschijnlijk een bestuursjaar doen in het dagelijks bestuur van Magister JFT.

Het leek me altijd al enorm leuk, maar nu de interesse van beide partijen concreet werd, denk ik tóch dat een een leerzame en leuke ervaring zal zijn. Dan gaat m'n studie me alleen wel sowieso 6 jaar kosten (eerste jaar niet veel gehaald).
pi_38006335
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:19 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik ga waarschijnlijk een bestuursjaar doen in het dagelijks bestuur van Magister JFT.

Het leek me altijd al enorm leuk, maar nu de interesse van beide partijen concreet werd, denk ik tóch dat een een leerzame en leuke ervaring zal zijn. Dan gaat m'n studie me alleen wel sowieso 6 jaar kosten (eerste jaar niet veel gehaald).
6 jaar, boeiend! Zo'n kans krijg je nooit weer!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 00:29:15 #82
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_38006831
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:23 schreef addictivebeat het volgende:
wie doet hier bestuursrecht?
Ikkuh ...
Before all else, be armed.
pi_38010205
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:11 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ja dat denk ik dus ook. Ik moet na het weekend m'n brief + CV af hebben, maar ik denk (en weet) dat mijn kansen aanzienlijk zijn.
pi_38011328
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 08:03 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik dus ook. Ik moet na het weekend m'n brief + CV af hebben, maar ik denk (en weet) dat mijn kansen aanzienlijk zijn.

Hartstikke leuk! Gewoon doen, want zo'n kans krijg je nooit meer.

Ik ben het trouwens niet geworden bij Cebojuf, dus dat is wel balen, maar ik ga volgende week kijken of er nog andere functies zijn, want ze willen wel gebruik maken van mijn 'actieve instelling'
pi_38014713
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 10:27 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Hartstikke leuk! Gewoon doen, want zo'n kans krijg je nooit meer.

Ik ben het trouwens niet geworden bij Cebojuf, dus dat is wel balen, maar ik ga volgende week kijken of er nog andere functies zijn, want ze willen wel gebruik maken van mijn 'actieve instelling'
Waar heb je voor gesolliciteerd bij Cebojuf? Voorzitterschap?

Maarre Magister JFT verwelkomt natuurlijk altijd actieve leden. Leuk als je actief lid wordt. Dan ben ik dus waarschijnlijk volgend jaar een onderdeel van je overkoepelende, dagelijkse bestuur.
pi_38014870
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:11 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Met bestuurservaring mag 6 jaar volgens mij ook gewoon.
pi_38015632
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:15 schreef Sessy het volgende:

[..]

Met bestuurservaring mag 6 jaar volgens mij ook gewoon.
Hoezo 'mogen' ?

Je mag er in principe toch zo lang over doen als je wilt?
pi_38017896
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:08 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Waar heb je voor gesolliciteerd bij Cebojuf? Voorzitterschap?

Maarre Magister JFT verwelkomt natuurlijk altijd actieve leden. Leuk als je actief lid wordt. Dan ben ik dus waarschijnlijk volgend jaar een onderdeel van je overkoepelende, dagelijkse bestuur.
Secretaris

Ik zal een beetje gaan oppassen als jij straks de grote Magister-baas wordt
pi_38017995
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:15 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Secretaris

Ik zal een beetje gaan oppassen als jij straks de grote Magister-baas wordt
Hebben ze ook gezegd waarom je het niet geworden bent?
En als 'gewoon' commissie-lid, lijkt je dat niets?

Ik zal niet de grote Magister baas worden hoor; ik ga gewoon het familiegevoel terug brengen.

pi_38018354
Er stond geen reden bij (was een een standaard mail die naar meerdere mensen is gestuurd), maar ze hebben me al wel gevraagd om in de verkoop te komen werken.
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:19 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik zal niet de grote Magister baas worden hoor; ik ga gewoon het familiegevoel terug brengen.

[afbeelding]

Aha, nu zie ik waarom jij in het bestuur terecht gaan komen:

You made them an offer they couldn't refuse

Toch geen arme paardjes mishandeld hč?
pi_38020706
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:44 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Hoezo 'mogen' ?

Je mag er in principe toch zo lang over doen als je wilt?
Je krijgt ook nog een aantal maanden extra studiebeurs omdat je bestuurder bent.

En daarnaast, ja je mag d'r over doen zo lang je wilt, maar na 7 jaar (overigens ook als je een tweede studie doet) gaat je ov je flink kosten en besides, denk je dat er veel bedrijven zijn die je willen als je in 9 jaar met 6jes en zonder bestuurservaring je rechtenstudie maakt?
pi_38021295
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:33 schreef bladibladibla het volgende:
Er stond geen reden bij (was een een standaard mail die naar meerdere mensen is gestuurd), maar ze hebben me al wel gevraagd om in de verkoop te komen werken.
[..]
Toch geen arme paardjes mishandeld hč?
Nee, dat laat ik doen.
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:08 schreef Sessy het volgende:

[..]

Je krijgt ook nog een aantal maanden extra studiebeurs omdat je bestuurder bent.

En daarnaast, ja je mag d'r over doen zo lang je wilt, maar na 7 jaar (overigens ook als je een tweede studie doet) gaat je ov je flink kosten en besides, denk je dat er veel bedrijven zijn die je willen als je in 9 jaar met 6jes en zonder bestuurservaring je rechtenstudie maakt?
Dat is in principe ook zo, maar vergis je niet in die bedrijven. Ik heb met de JBT enorm veel mensen gesproken van de grote bedrijven en ik weet nog van AKD, Houthoff Buruma, Van Benthem & Keulen, Dirkzwager, Pels Rijcken, Banning en Boels Zanders (erg happig op studenten) dat zij allen studenten prefereerden met lagere cijfers en volle CV's dan studenten met een uitmuntende cijferlijst en vrijwel niets op hun CV.

De recruiter van Dirkzwager zei zelfs letterlijk dat wanneer ze moesten kiezen tussen iemand die in vier jaar afstudeerde met goede cijfers en iemand die na acht jaar afstudeerde met zessen en zevens maar een goedgevulde CV bezat, ze voor die tweede zouden kiezen. Houd daar rekening mee.
pi_38022736
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:29 schreef Morrigun99 het volgende:
De recruiter van Dirkzwager zei zelfs letterlijk dat wanneer ze moesten kiezen tussen iemand die in vier jaar afstudeerde met goede cijfers en iemand die na acht jaar afstudeerde met zessen en zevens maar een goedgevulde CV bezat, ze voor die tweede zouden kiezen. Houd daar rekening mee.
Dan zal ik Dirkzwager maar eens gaan bellen
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_38023776
Morrigun je begrijpt me volledig NIET.

Ik zeg dat ALS je een goedgevulde CV hebt, je er rustig 6 jaar over mag doen. Daar ging die hele opmerking om.
pi_38039312
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:15 schreef Sessy het volgende:
Morrigun je begrijpt me volledig NIET.

Ik zeg dat ALS je een goedgevulde CV hebt, je er rustig 6 jaar over mag doen. Daar ging die hele opmerking om.
Ok.
  zondag 21 mei 2006 @ 09:13:56 #96
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_38039323
tvp!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_38063246
Ik leer het ook nooit he.
Regelen, regels stellen, bij of krachtens de wet.

1 daarvan gold alleen als delegatieterminologie als die in de grondwet stond, en niet in een WIFZ, welke ook al weer?
pi_38064009
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:02 schreef Sessy het volgende:
Ik leer het ook nooit he.
Regelen, regels stellen, bij of krachtens de wet.

1 daarvan gold alleen als delegatieterminologie als die in de grondwet stond, en niet in een WIFZ, welke ook al weer?
'bij of krachtens wet' is de formele delegatieterm.
pi_38064766
Eh dus die is alleen in de grondwet geldig, of die is overal geldig?
pi_38065559
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:25 schreef Sessy het volgende:
Eh dus die is alleen in de grondwet geldig, of die is overal geldig?
Overal, als ik 't wel heb. Met 'regelen' wordt de mogelijkheid gecreëerd wettelijke regels te stellen, met 'bij of krachtens' ook delegatie in andere regelgeving dan formele wetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')