abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:54:01 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37786696
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, uh, voor Ali geldt dan toch hetzelfde ? Ze heeft nog steeds een dubbele nationaliteit, namelijk ook de Nigeriaanse.
Hoe komt zij aan een Nigeriaans pas?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:54:55 #177
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37786723
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Nogal krampachtig pleidooi om Hirsi Ali vrij te pleiten. Wees nou gewoon consequent en wring je niet in zoveel bochten. AHAM is gewoon 1 van die 26001 gezichten
Wanneer Zembla elke week zo'n docu uitzendt en we weer iemand 'buiten kunnen gooien' ben ik het wel met je eens
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:55:17 #178
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_37786731
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:50 schreef Slayage het volgende:
We willen gewoon, dat Verdonk consequent is in haar beleid is en niet aan vriendjespolitiek gaat doen.

Deze discussie gaat om hoe onze rechtstaat functioneert. Hoezo onzin?
Omdat een hoop mensen die het pertinent oneens zijn met Verdonks beleid, nu ineens het hardst roepen dat ze consequent moet zijn.

Plus dat e.e.a. wordt aangegrepen om Hirsi Ali van haar plek te stoten.

Hirsi Ali

Niks mis met liegen als je daarmee je doel kan verwezenlijken. Gebeurt bij sollicitaties, en ook bij immigratieprocedures. Zo zijn wij mensen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:55:21 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37786732
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je bedoelt Keniaanse
Geweldig hoe je op de hoogte bent.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37786749
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Omdat Taïda wegmoest moet AHA ook weg is een redenatie waarin jij je vergist.
Je hoeft Taïda er niet eens bij te slepen, er is jurisprudentie en er zijn uitspraken bij vergelijkbare gevallen, gevallen waarbij het paspoort werd afgenomen en betreffende personen het land werden uitgezet. Regels zijn regels, toch ? Op frauderen bij een naturalisatieaanvraag staat uitzetting. Veel moeilijker is het niet. Ben ik het daarmee eens ? Niet echt, maar als je consequent wil zijn, en dat zegt Verdonk te zijn. ..Dan is er toch maar 1 mogelijkheid ?
pi_37786760
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

http://www.rtl.nl/(vm=/sh(...)erdonk.avi_plain.xml

hopelijk werkt ie zo. Kijk anders even op de hoofdpagina: http://www.rtl.nl/shows/jensen/home/
Thanks! Ik had je post bijna over het hoofd gezien. Gaat wel snel hier
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:56:27 #182
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_37786769
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Of Somalische. Maar Keniaanse idd
Volgens mij heeft ze alleen een Nederlands paspoort.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_37786789
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, uh, voor Ali geldt dan toch hetzelfde ? Ze heeft nog steeds een dubbele nationaliteit, namelijk ook de Nigeriaanse.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ze die nog heeft.
pi_37786797
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe komt zij aan een Nigeriaans pas?
Daar heeft ze gewoond he... Zelfde procedure als willekeurig elke andere asielzoeker die zonder documenten bij ons de grens overkomt en terug gestuurd wordt... Moet dat ook terug gedraaid worden ?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:58:35 #185
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37786817
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Je hoeft Taïda er niet eens bij te slepen, er is jurisprudentie en er zijn uitspraken bij vergelijkbare gevallen, gevallen waarbij het paspoort werd afgenomen en betreffende personen het land werden uitgezet. Regels zijn regels, toch ? Op frauderen bij een naturalisatieaanvraag staat uitzetting. Veel moeilijker is het niet. Ben ik het daarmee eens ? Niet echt, maar als je consequent wil zijn, en dat zegt Verdonk te zijn. ..Dan is er toch maar 1 mogelijkheid ?
Ik was het ook beslist oneens met het gebruiken van haar als argument om AHA het Nederlanderse staatsburgerschap af te pakken. Voor de rest ben ik het eens. Het gaat immers over principes.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_37786837
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Nogal krampachtig pleidooi om Hirsi Ali vrij te pleiten. Wees nou gewoon consequent en wring je niet in zoveel bochten. AHAM is gewoon 1 van die 26001 gezichten
Je bedoelt de groep waarvan de helft (of zelfs meer) uiteindelijk door het ruimhartige beleid van Verdonk toch nog een verblijfsvergunning heeft gekregen.

Oeh, sterk argument.
pi_37786861
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Omdat een hoop mensen die het pertinent oneens zijn met Verdonks beleid, nu ineens het hardst roepen dat ze consequent moet zijn.

Plus dat e.e.a. wordt aangegrepen om Hirsi Ali van haar plek te stoten.

Hirsi Ali

Niks mis met liegen als je daarmee je doel kan verwezenlijken. Gebeurt bij sollicitaties, en ook bij immigratieprocedures. Zo zijn wij mensen.
Tuurlijk liegen we allemaal, maar hoe geloofwaardig ben je als minister als de Hoge Raad identiteitsfraude een reden vind on je nationaliteit te ontnemen en dat je bij voorbaat al zegt tegen AHM "Je hebt niets te vrezen". Daarom vind ik dat het onderzocht moet worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37786932
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 14:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Tuurlijk liegen we allemaal, maar hoe geloofwaardig ben je als minister als de Hoge Raad identiteitsfraude een reden vind on je nationaliteit te ontnemen en dat je bij voorbaat al zegt tegen AHM "Je hebt niets te vrezen". Daarom vind ik dat het onderzocht moet worden.
Sja, het lijkt mode te zijn in het kabinet.. Net zoals vlak na de brand op Schiphol gelijk roepen dat alles in orde was zonder dat er ook maar iets onderzocht was. Dan ben je niet echt minister waardig..
pi_37787029
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 14:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja, het lijkt mode te zijn in het kabinet.. Net zoals vlak na de brand op Schiphol gelijk roepen dat alles in orde was zonder dat er ook maar iets onderzocht was. Dan ben je niet echt minister waardig..
Dit kabinet heeft zijn geloofwaardigheid allang verloren, maar ze blijven volharden om hun termijn uit te zitten. Wetende wat hun te wachten staat
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:09:00 #190
16715 Mylene
*schatje*
pi_37787092
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, en de mensen die het normaal gesproken van harte eens zijn met dat beleid, nu opeens oneens roepen.

Ook niet erg consequent .

Van mij mag Hirsi Ali gewoon blijven. Maar dan ook geen gemiep als een Taïda hier in Nederland haar examen wilt doen.
pi_37787226
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:15 schreef Knarf het volgende:
Welke andere asielzoekers, die uitgezet zijn, waren geneuteraliseerd tot Nederlander?
Kalou niet, Taida niet, die 26000 gezichten niet.

Dus waar hebben we het nu over?
Iemand die een Nederlands paspoort heeft statenloos maken, volgens mij kan dat niet eens. Dat kan alleen als iemand bewezen oorlogsmisdadiger of terrorist is.

En Verdonk heeft gezegt dat ze Hirsi het land uitgezet had, als zij minister was geweest in 1992. Maar dat is ook logisch, want toen was Hirsi nog geen Nederlandse en was ze dus een soort Taida.
Eh het gaat hier om iemand die ooit een somalische was vervolgens door te liegen nederlander werd. De beslissing om een verblijfsvergunning te verstrekken is genomen op basis van een gelogen verklaring van hirshi ali. En ik weet niet wat de verjaringstermijn is bij dit soort zaken maar je kan dus die beslissing terug draaien als blijkt dat ze gelogen heeft.

En Verdonk had haar inderdaad in 92 uitgezet. Maar toen was dat ook niet zo moeilijk toen was het nog een anonieme somalische vluchteling. Nu gaat het om een wereldberoemde "ahum" voorvechter van vrouwenrechten in de islamitische wereld. Waarbij ze niet schroomt haar eigen verzonnen levensloop erbij te halen om haar argumenten kracht bij te zetten. En deze heldin is ook nog eens nederlands parlementarier en lid van de VVD.

Nou maar eens kijken over mevrouw Verdonk ook zoveel karakter heeft om nu ook standvastig te zijn.
pi_37787351
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 14:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het moet inderdaad onderzocht worden ja. Als ik een formulier invul en opstuur naar de belastingdienst en ik geef doelbewust verkeerde gegevens op en de belastingdienst komt daar later achter dan krijg ik en een boete en een eerdere beslissing van de belastingdienst wordt herroepen.

De correcte methode zou nu ook moeten zijn mevrouw Ali haar verblijfsvergunning intrekken, vervolgens mag ze een nieuwe aanvragen. En die wordt dan afgewezen omdat het hier duidelijk een economische vluchteling betreft.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:19:36 #193
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_37787387
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 14:09 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, en de mensen die het normaal gesproken van harte eens zijn met dat beleid, nu opeens oneens roepen.

Ook niet erg consequent .

Van mij mag Hirsi Ali gewoon blijven. Maar dan ook geen gemiep als een Taïda hier in Nederland haar examen wilt doen.
Kruideniersopstootjes, beide gevallen.

We zouden ons sowieso rot moeten schamen, zoveel bureaucratisch volksoproer om niks.

Héb je immigranten in huis die duidelijk hun best doen er iets van te maken (VWO-examen, 2de kamer-lid), zit je ze nog het land uit te staren.

Stelletje polderkoeien hier ook
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_37787410
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 14:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Kruideniersopstootjes, beide gevallen.

We zouden ons sowieso rot moeten schamen, zoveel bureaucratisch volksoproer om niks.

Héb je immigranten in huis die duidelijk hun best doen er iets van te maken (VWO-examen, 2de kamer-lid), zit je ze nog het land uit te staren.

Stelletje polderkoeien hier ook
Moet je toch echt bij de rechtse partijen zijn.
pi_37787444
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Je bedoelt de groep waarvan de helft (of zelfs meer) uiteindelijk door het ruimhartige beleid van Verdonk toch nog een verblijfsvergunning heeft gekregen.

Oeh, sterk argument.
Je bedoelt die groep waarvan mensen nog steeds in tergende onzekerheid afwachten over hun toekomst?
pi_37787457
Dit soort halstarrig beleid gaat ons idd nog wel opbreken.. Gelukkig is het rechtse feestje volgend jaar voorbij en kunnen we weer over naar de orde van de dag.
pi_37787467
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Omdat Taïda wegmoest moet AHA ook weg is een redenatie waarin jij je vergist.
Omdat er niet gelogen mag worden, dat is het principe dat Verdonk zegt te hanteren.
pi_37787552
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

Trouwens, wat heeft Ayaam Hirsi Magan nou zo veel gepresteerd?? Ze heeft een behoorlijke makkelijke studie gedaan, terwijl ze al in Kenya goed opgeleid was en al engels sprak. In de 2e kamer komen is veel meer een gevolg van het imago als ''voorbeeld van geintegreerde asielzoeker' en van veel lief en aardig zijn tegen allerlei partijpersonen. Dus echt heel intelligent hoef je daar ook weer niet voor te zijn.
Ze heeft inderdaad helemaal niks gepresteerd en dat is ook zo storend hier aan. Ik heb net weer die zembla docu gezien en het beeld van Ali wat daar uit naar voren komt is er een van een haaibaai. Een golddigger die perse carriere wilde maken en daarvoor bereid was mensen te gebruiken en voor te liegen. Als je dan ook ziet hoe ze zelfs in de VS gezien wordt als een heldin dan zie je weer hoe ver bedriegers soms kunnen komen.

Want laten we even verder gaan. Dit gaat niet slechts over een asielzoekster die wat leugentjes voor eigen best wil gebruikte om nederlandse te worden. Nee ze heeft diezelfde leugens gebruikt bij haar verdere carriere. Als dat gehuil over de onderdrukte moslimas was gebasseerd op haar eigen zogenaamde slechte jeugd. Mevrouw Ali heeft geen oorlogen meegemaakt, ze is niet gedwongen uitgehuwlijkt, sterker nog het lijkt sterk op dat zij zelf die somalische Canadees gebruikt heeft om een verblijfsvergunning te krijgen in het westen. Ze heeft gewoon de hele boel bij elkaar gelogen en daar carriere op gemaakt.
pi_37787671
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 14:13 schreef dazzle123 het volgende:

En ik weet niet wat de verjaringstermijn is bij dit soort zaken maar je kan dus die beslissing terug draaien als blijkt dat ze gelogen heeft.
Dat zou wel eens best lang kunnen zijn. Abu Jahjah bv. (wel is waar een Belgische situatie) laat zich nog steeds niet uit over de manier waarop hij naar Belgie is gekomen. Er wordt namelijk regelmatig gesuggereerd dat het om een scheinhuwelijk ging itt AHM, die het van de daken schreeuwt en waarvan de de VVD zegt geen probleem joh kom er lekker bij jij bent een lekkere stemmentrekker
-Rabia Al-Basri
pi_37787748
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 14:22 schreef gelly het volgende:
Dit soort halstarrig beleid gaat ons idd nog wel opbreken.. Gelukkig is het rechtse feestje volgend jaar voorbij en kunnen we weer over naar de orde van de dag.
Ik zou niet al te vroeg juigen hoor, want ik zie eerder dat de PvdA een paars kabinet met de VVD gaat vormen dan dat we iets links krijgen, ook al is er een linkse meerderheid in het parlement. Ik zie ze dan ook echt niet regeren met het CDA, die hen 3 jaar terug keihard heeft gedumpt.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')