abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37782729
Vanavond Zembla over Ayaan Hirsi Magan
quote:

zaterdag 13 mei 2006 uur.
Kamerleden willen onderzoek Hirsi Ali
Van onze verslaggevers Michiel Kruijt, Marc Peeperkorn

DEN HAAG - Minister Verdonk (VVD) voor Vreemdelingenzaken moet het VVD-Kamerlid Hirsi Ali het land uitzetten. Dit zegt het Kamerlid Nawijn, die directeur van de immigratiedienst IND was toen Hirsi Ali asiel vroeg in Nederland.

Ook de PvdA stelt zich kritisch op na de bekentenis van Hirsi Ali dat zij bij haar asielaanvraag heeft gelogen over haar vlucht uit Somalië. 'Als blijkt dat iemand misbruik maakt van de asielprocedure dan is dat reden het Nederlanderschap in te trekken', zegt Nawijn. 'Ik kan me een zaak herinneren van iemand die vijftien jaar eerder asiel had gekregen. Nadat was gebleken dat er onjuiste informatie was verstrekt, hebben we die persoon het land uitgezet. Dergelijke besluiten zijn door de rechter goedgekeurd.'

Volgens Nawijn heeft Verdonk geen andere keuze. 'Als je recht door zee bent, moet je dat doen. Bij Salomon Kalou en Taïda Pasic heeft de minister niet toegegeven, en het zou vreemd zijn als zij dat hier wel zou doen.'

Voorzitter Loes Vellenga van de vereniging van asieladvocaten VAJN zegt dat het geregeld voorkomt dat personen het Nederlanderschap kwijtraken omdat zij onder valse voorwendselen asiel hebben gekregen. Dat Hirsi Ali mag blijven noemt zij 'met twee maten meten'.

Nawijn heeft vragen gesteld aan Verdonk. De minister wil niet reageren voordat zij die heeft beantwoord. VVD-fractievoorzitter Van Beek blijft achter Hirsi Ali staan. Hij stelt dat er geen informatie aan het licht is gekomen die Hirsi Ali al niet eerder had gemeld bij de partijleiding. Vice-premier Zalm (VVD) deelt die mening. 'Dit speelde in 1992. Daarbij komt dat Ayaan het zelf naar buiten heeft gebracht'.

De PvdA wil dat het bestuur van de Tweede Kamer een onderzoek instelt. 'De Kamerleden Rozenblad (PvdA), Schwietert (VVD) en Bijlhout (LPF) werden direct uit hun functie gezet nadat duidelijk werd dat zij over hun achtergrond hadden gelogen'
Wat een waanzinnige discussie. Natuurlijk moet ze niet het land worden uitgezet en laat haar lekker haar kamerperiode afmaken. Maar laten mensen zich wel realiseren dat het dus zo gaat en de mensen die zo keihard riepen over Taida vooral een licht blosje van schaamrood op de kaken krijgen
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 11:24:35 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37782751
Waarom leugens tussen aanhalkingstekens. Ze heeft gelogen, heeft ze zelf toegegeven dus die haakjes kunnen wel weg.
pi_37782806
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:24 schreef SunChaser het volgende:
Waarom leugens tussen aanhalkingstekens. Ze heeft gelogen, heeft ze zelf toegegeven dus die haakjes kunnen wel weg.
Het is ook Magan in plaats van Megan, denk dat de TS een beetje ziekjes is

Maar die haakjes staan er om de discussie aan te zwengelenover de betekenis en consequenties van die leugens en om dat ik het persoonlijk heel erg logisch vind dat mensen die geluk zoeken creatief zijn met de waarheid.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:28:22 #4
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_37782818

Ik vind dat Ayaan niet het land uit moet, net zoals ik vond dat Taida niet het land uit hoefde. Maar ik vind dat Verdonk wel consequent moet zijn en haar moet uitzetten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:28:49 #5
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_37782827
Mwa, het gaat zich niet om de leugens. Het gaat zich hier om linkse mensen die Ayaan willen laten ophoepelen omdat ze het utopische beeld van een perfecte samenleving in de weg staat.
De leugens van Ayaan zijn alleen maar een handig middel om haar weg te krijgen zonder een moordaanslag te hoeven plegen.

Persoonlijk gesproken heeft het volk gekozen om haar in de regering te zetten, dat pleit genoeg vrij om haar hier te laten.
I mean no harm
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 11:29:46 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37782844
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:28 schreef pomtiedom het volgende:
. Het gaat zich hier om Linkse mensen die Ayaan willen laten ophoepelen omdat ze het utopische beeld van een perfecte samenleving in de weg staat.
En die rechtse mensen die taida weg wilden hebben?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:30:08 #7
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_37782849
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:29 schreef SunChaser het volgende:

[..]

En die rechtse mensen die taida weg wilden hebben=
Daar hoorde ik gelukkig niet bij.
I mean no harm
pi_37782888
quote:
Het gaat zich hier om linkse mensen die Ayaan willen laten ophoepelen
Hilbrand Nawijn bedoel je?
pi_37782906
quote:
Mwa, het gaat zich niet om de leugens. Het gaat zich hier om linkse mensen die Ayaan willen laten ophoepelen omdat ze het utopische beeld van een perfecte samenleving in de weg staat.
De leugens van Ayaan zijn alleen maar een handig middel om haar weg te krijgen zonder een moordaanslag te hoeven plegen.

Persoonlijk gesproken heeft het volk gekozen om haar in de regering te zetten, dat pleit genoeg vrij om haar hier te laten.
Het gaat wel om een leugen. En het zijn niet "de linkse mensen". En een Utopie zal Nederland nooit worden.

Man, zwijg toch met je kolder.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:32:52 #10
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_37782916
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Hilbrand Nawijn bedoel je?
Je probeerd me monddood te maken?
I mean no harm
pi_37782937
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:30 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Daar hoorde ik gelukkig niet bij.
Goed dat je nu al 2 keer hebt aangegeven dat je rechts bent, kunnen we ook terecht twijfelen aan je objectiviteit.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:33:41 #12
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37782938
natuurlijk moet AHA met biezen en al d'r uit gegooid worden. Ik sta niet achter het beleid van Verdonk, maar adequaat en consequent beleid is een vereiste. Hup..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:34:52 #13
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_37782967
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:32 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Het gaat wel om een leugen. En het zijn niet "de linkse mensen". En een Utopie zal Nederland nooit worden.

Man, zwijg toch met je kolder.
Mwa, darvoor waren er ookal mensen die over het uitzetten van Ayaan zaten te praten. Het is alleen makkelijker geworden door haar leugens. Mwa, inmiddels kan ze niet meer worden uitgezet, want door haar uitspraken hier zou ze in haar thuisland in levensgevaar zijn.
Ze zou waarschijnlijk door een land als Duitsland worden ingenomen aangezien bepaalde EUropese landen haar hoog in schatten.
I mean no harm
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:35:05 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_37782973
quote:

Linkse mensen die allochtonen weg willen hebben? Meestal is toch juist het verwijt dat linkse mensen alles en iedereen binnen laten?

Ik wil Ayaan zeker niet perse weg hebben. Van mij mag ze blijven. Maar ik ga daar niet over, en degene die daar wel over gaat heeft in vergelijkbare gevallen steeds gekozen voor 'wel weg'. Dan vind ik niet dat in dit geval een uitzondering gemaakt moet worden..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 11:35:15 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37782978
Dat Ayaan in mijn ogen nu wegmoet komt btw niet door Ayaan, maar door Verdonk. Als die premier wordt slaan we 'echt een pleefiguur in het buitenland. Dan nog liever Balkenende een derde keer.
pi_37782995
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:32 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Je probeerd me monddood te maken?
Nee hoor. Maar reageer daar eens op. Het zijn de linkse mensen volgens jou maar het gaat dus vooral om Nawijn. Die is links ineens?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:35:57 #17
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_37783000
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:33 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Goed dat je nu al 2 keer hebt aangegeven dat je rechts bent, kunnen we ook terecht twijfelen aan je objectiviteit.
Ik ben centrum. Daarom hoorde ik er ook niet bij. Maar jij dacht natuurlijk dat ik wel rechts was en niet had gezegt dat Taida het land uit moest.
I mean no harm
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:37:08 #18
122357 www.marjol3in.com
Mwa, het gaat zich niet om de leugens. Het gaat zich hier om linkse mensen die Ayaan willen laten ophoepelen ...
Inderdaad.
Van mij mag ze dan ook blijven. Ik vind het nogal overtrokken allemaal
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:37:10 #19
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_37783033
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Linkse mensen die allochtonen weg willen hebben? Meestal is toch juist het verwijt dat linkse mensen alles en iedereen binnen laten?
Wel als diezelfde allochtonen kritiek hebben op allochtonen.
quote:
Ik wil Ayaan zeker niet perse weg hebben. Van mij mag ze blijven. Maar ik ga daar niet over, en degene die daar wel over gaat heeft in vergelijkbare gevallen steeds gekozen voor 'wel weg'. Dan vind ik niet dat in dit geval een uitzondering gemaakt moet worden..
Dat bedoel ik dus...kijk maar op dit forum, ik ben niet de enigste die denkt dat ze erover gaan.
I mean no harm
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 11:37:31 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37783043
De linkse mensen willen Ayaan alleen weg omdat rechts het voor elkaar heeft gekregen dat Taida wegmoest.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:37:42 #21
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_37783049
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar reageer daar eens op. Het zijn de linkse mensen volgens jou maar het gaat dus vooral om Nawijn. Die is links ineens?
Mwa, het zijn voornamelijk linkse mensen.
I mean no harm
pi_37783055
Ik heb een goed idee: laten we van alle asielzoekers sinds .. laten we zeggen 1975 onderzoeken of ze gelogen hebben bij hun aanvraag. En dan iedereen die ook maar enigszins gelogen heeft keihard het land uitflikkeren!!!
pi_37783060
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:35 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Ik ben centrum. Daarom hoorde ik er ook niet bij. Maar jij dacht natuurlijk dat ik wel rechts was en niet had gezegt dat Taida het land uit moest.
quote:
Het gaat zich hier om linkse mensen die Ayaan willen laten ophoepelen
Raar he?
pi_37783061
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:37 schreef SunChaser het volgende:
De linkse mensen willen Ayaan alleen weg omdat rechts het voor elkaar heeft gekregen dat Taida wegmoest.
Ik denk dat de meeste linkse mensen vinden dat ze best kan blijven maar dat duidelijk wordt dat het beleid niet deugt.
pi_37783087
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:37 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Mwa, het zijn voornamelijk linkse mensen.
Dat is gewoon niet waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')