abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37916804
Je denkt toch niet werkelijk dat er iets gaat veranderen he?
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 15:32:56 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37918195
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Je denkt toch niet werkelijk dat er iets gaat veranderen he?
Ach, stranger things have happened.

Als je denkt dat dingen onmogelijk zijn hoef je nergens aan te beginnen.
pi_37920612
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

1. Volgens mij had ik deze video allang gezien in een documentaire

2. Wie ziet er een vliegtuig op die tape?
1. Dan heb jij inderdaad hetzelfde gezien als ik! Volgens mij zelfs redelijk snel na 9/11 is deze 'video/slideshow' al op het Internet te zien geweest.

2. Ik niet, ik zie opeens rechts in beeld een witte veeg een soort van 'in-faden', maar meer niet.....
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 17:07:13 #54
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37921490
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:43 schreef LaSalle het volgende:

[..]

1. Dan heb jij inderdaad hetzelfde gezien als ik! Volgens mij zelfs redelijk snel na 9/11 is deze 'video/slideshow' al op het Internet te zien geweest.

2. Ik niet, ik zie opeens rechts in beeld een witte veeg een soort van 'in-faden', maar meer niet.....
Een stuk of vijf frames zijn idd al een paar jaar terug 'gelekt' door iemand. Eerst wilde het pentagon niet bevestigen dat ze authentiek waren, maar dat hebben ze later wel gedaan geloof ik.

Anyhoe daar zag je idd ook al niks op. Een 'rookspoor', iets vaags en dan een ontploffing.

Al met al nog niks wijzer geworden terwijl er veel meer videomateriaal bestaat.
  woensdag 17 mei 2006 @ 17:48:11 #55
44906 merino
World of Sleepers
pi_37922710
ff iemand van frontpage quoten want het is hier veel fijner discussieren op het forum.
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 @ 11:30 schreef M42 het volgende:

[..]

http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/64792/2/50#2677488

Dat is ook niet vreemd. Het vliegtuig ging met een snelheid van 500KM/h voorbij. De framerate van beveiligingcamera's zijn niet high speed en je mag blij zijn als ze wel 29.97 fps halen. De beeldhoek van de camera laat ongeveer een afstand van 25 meter zien. 500KM/h is 139m/s

Dus niet zo vreemd dat je niets ziet
ik wil hier ff counter bereknening tegen aan gooien.
Camera laat afstand van 25 meter zien. Een vliegtuig wat met 139m/s die afstand aflegt doet er dus ongeveer tussen de 1/5 en 1/6 seconde over (0,18 seconde om precies te zijn).
Die camera is (neem ik aan) 29.97 frames per seconde. Oftewel hij neemt per 0,033 seconde 1 frame op. Er zouden dus minstens 5 a 6 frames (0,033 * 5 = 0,1667 seconde) moeten zijn waar het vliegtuig op staat als die camera 29.97 fps is...

klopt mijn berekening of niet
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:24:10 #56
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_37923799
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:48 schreef merino het volgende:
ff iemand van frontpage quoten want het is hier veel fijner discussieren op het forum.
[..]

Camera laat afstand van 25 meter zien. Een vliegtuig wat met 139m/s die afstand aflegt doet er dus ongeveer tussen de 1/5 en 1/6 seconde over (0,18 seconde om precies te zijn).
Die camera is (neem ik aan) 29.97 frames per seconde. Oftewel hij neemt per 0,033 seconde 1 frame op. Er zouden dus minstens 5 a 6 frames (0,033 * 5 = 0,1667 seconde) moeten zijn waar het vliegtuig op staat als die camera 29.97 fps is...

klopt mijn berekening of niet
Helaas, de camera neemt 1 shot per seconde
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 18:25:06 #57
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37923832
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:48 schreef merino het volgende:
[..]

Camera laat afstand van 25 meter zien.
Veel groter volgens mij

Hier heb je een hele analyse over de eerder vrijgekomen fames: My analysis the Pentagon CCTV frame of the Plane before impact.

nog meer
Five Video Frames
The Five-Sided Fantasy Island
What Do the Five Video Frames Show?

Imho toont dit filmpje wezenlijk niks aan.
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:56:45 #58
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_37924792
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 19:27:10 #59
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37925878
quote:
"The government claims all 84 cameras either didn't capture the impact or that tape in the cameras was mysteriously empty and yet returned as normal to film the cleanup operations."

Hè wat een pech nu weer. In Londen zat het ze ook al zo tegen toen de camera's in de bus die op 7/7 werd opgeblazen het alle vier plotseling lieten afweten. En toen ze die Braziliaan doodschoten bleek er niks op de tapes te staan. Tja, de grillen van vrouwe fortuna, daar doe je niks tegen.
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:33:21 #60
44906 merino
World of Sleepers
pi_37926102
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 18:24 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Helaas, de camera neemt 1 shot per seconde
die camera's bestaan niet meer
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:39:02 #61
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_37926317
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 19:27 schreef NorthernStar het volgende:

"The government claims all 84 cameras either didn't capture the impact or that tape in the cameras was mysteriously empty and yet returned as normal to film the cleanup operations."
  woensdag 17 mei 2006 @ 20:21:58 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37928106
Het feit alleen al dat er mensen zijn die daadwerkelijk geloven dat de Amerikaanse regering zelf gebouwen en vliegtuigen op heeft geblazen is echt een belediging voor de mensen die familieleden hebben verloren.

Een familielid van me in Chicago had een vriendin op Vlucht 77. Die is dus nooit aangekomen op de plaats van bestemming..... mensen die suggereren dat zij is omgekomen door invloed van de Amerikaanse regering, hebben die nou echt niet door wat voor een belediging dat is voor de nabestaanden?

Verder is het zo dat enkele conspiracy theoristen hele mooie berekeningen hebben uitgevoerd over hoe een vliegtuig dan wel precies zou moeten crashen als het zo was gebeurd..... en als de Amerikaanse regering daadwerkelijk verantwoordelijk was hadden ze die berekeningen ook wel zelf kunnen maken.

Er zijn trouwens ook talloze ooggetuigenverslagen van mensen rondom het Pentagon die het vliegtuig zagen aankomen.

Dit topic hoort in TRU thuis wat mij betrefd.... er zit geen nieuwswaarde in, alleen maar theoriën, en dan ook nog eens een hoop vage.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37928825
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:21 schreef maartena het volgende:
Het feit alleen al dat er mensen zijn die daadwerkelijk geloven dat de Amerikaanse regering zelf gebouwen en vliegtuigen op heeft geblazen is echt een belediging voor de mensen die familieleden hebben verloren.
I.m.o is het halfbakken officiele rapport, het handelen van de EPA/FEMA n belediging voor de nabestaanden. Ook voor alle hulpverleners en inwoners van New York die nu met gezondheidsproblemen zitten. Er zijn nabestaanden/hulpverleners die n hele andere visie hebben dan jij hebt.
Waarom liet de us govt nabestaanden na betaling 'n verklaring tekenen om af te zien van verdere juridische stappen ?

En nee, dit zijn geen theorien maar feiten!

Wel s van de uss enterprise gehoord? Die nabestaanden zullen zich pas echt beledigd voelen.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_37928955
quote:
Het is een belediging om klakkeloos de berichtgeving van Fox te geloven, terwijl CNN al melding maakte van "explosies".
Het is ook een belediging aan Jacky om te zeggen dat haar man door een eenling, een eenzame gek is vermoord.
Als het vliegtuig recht van voren kwam had hij tussen twee bomen moet vliegen, volgens de officiele lezing kwam het vliegtuig schuin aanvliegen. Probeer het maar eens met je auto en je huis, rij met 50 je huis in, je rijdt naar binnen. Probeer het nu bij de buren, maar onder een hoek, dan ketst je auto af op het huis.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 20:48:08 #65
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37929147
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:40 schreef Resonancer het volgende:

[..]

I.m.o is het halfbakken officiele rapport, het handelen van de EPA/FEMA n belediging voor de nabestaanden. Ook voor alle hulpverleners en inwoners van New York die nu met gezondheidsproblemen zitten. Er zijn nabestaanden/hulpverleners die n hele andere visie hebben dan jij hebt.
Waarom liet de us govt nabestaanden na betaling 'n verklaring tekenen om af te zien van verdere juridische stappen ?

En nee, dit zijn geen theorien maar feiten!

Wel s van de uss enterprise gehoord? Die nabestaanden zullen zich pas echt beledigd voelen.
Je bedoeld ws. de USS Liberty ?

Verder helemaal met je eens. Tientallen keer zoveel uitgeven aan Clintons blowjob dan aan een 'onderzoek' naar de aanslagen -dat de naam onderzoek niet eens mag dragen- is pas een belediging.
pi_37929652
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:48 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Je bedoeld ws. de USS Liberty ?

Verder helemaal met je eens. Tientallen keer zoveel uitgeven aan Clintons blowjob dan aan een 'onderzoek' naar de aanslagen -dat de naam onderzoek niet eens mag dragen- is pas een belediging.
USS Liberty, of course.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 17 mei 2006 @ 21:13:03 #67
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_37930220
quote:
Kun je dat eens nader toelichten? Waarom is het een belediging voor de mensen die familieleden hebben verloren? Wat is het precies dat dergelijke mensen zich aantrekken?
  woensdag 17 mei 2006 @ 21:29:20 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37930996
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:13 schreef Hallulama het volgende:
Kun je dat eens nader toelichten? Waarom is het een belediging voor de mensen die familieleden hebben verloren? Wat is het precies dat dergelijke mensen zich aantrekken?
Hoe zou jij je voelen als je zoon is omgekomen door een terroristische aanslag, en dan van een of andere conspiracy theory figuur te horen krijgt dat je zoon niet door terroristen is omgekomen, maar dat je eigen regering je zoon heeft opgeblazen. Dergelijke beschuldigingen maken zonder echt aantoonbare feiten is een klap in het gezicht van iemand die familieleden heeft verloren. Zeker aangezien het hier normale burgers betrefd, inclusief vele kinderen.

De Amerikaanse regering heeft sowieso wel een vinger in de pap gehad bij de oorzaak van de aanvallen, maar is niet verantwoordelijk voor de aanvallen zelf. Ik kan er ook niet goed bij waarom er een groep mensen is die daadwerkelijk gelooft dat de Amerikaanse regering haar eigen burgers opblaast.... en voor wat? Irak hadden ze toch wel aangevallen, en Osama Bin Laden hebben ze nog steeds niet gevonden.

Klinkklare onzin in mijn ogen. De Amerikanen doen genoeg fout, maar hun eigen burgers opblazen is daar geen onderdeel van.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 21:30:27 #69
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37931049
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Resonancer het volgende:

[..]

USS Liberty, of course.
Geeft niet, ik schrijf 'Je bedoeld' nog steeds met een d.

USS Liberty is een goed voorbeeld hoeveel de heersende clique om de eigen bevolking geeft idd. Geen ene fuck. En als je ooit een goed voorbeeld van een False Flag wilt hebben (een mislukte, omdat de torpedo's misten), veel beter worden ze niet.
  woensdag 17 mei 2006 @ 21:39:04 #70
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_37931488
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:29 schreef maartena het volgende:

Hoe zou jij je voelen als je zoon is omgekomen door een terroristische aanslag, en dan van een of andere conspiracy theory figuur te horen krijgt dat je zoon niet door terroristen is omgekomen, maar dat je eigen regering je zoon heeft opgeblazen. Dergelijke beschuldigingen maken zonder echt aantoonbare feiten is een klap in het gezicht van iemand die familieleden heeft verloren. Zeker aangezien het hier normale burgers betrefd, inclusief vele kinderen.
Het zou mij volkomen koud laten, ik zou het beslist niet als een klap in mijn gezicht ervaren. Mijn familie of vrienden zullen nooit meer terug komen, wat er ook gezegd wordt, door wie dan ook. Sterker nog, als ik familie of vrienden zou zijn kwijtgeraakt tijdens 9/11, dan zou ik vermoedelijk al reeds gillend gek zijn geworden dankzij de onduidelijkheden en onvolkomenheden betreffende de officiele lezing aangaande de aanslagen op het WTC.

Maar goed, we zijn niet allemaal hetzelfde, je mag vinden wat je wil, dus als jij het beledigend vindt, dan mag dat, maar besef wel: Beledigingen kunnen niet bestaan zonder beledigden.

En nu maar weer ter zake:

"The FBI is withholding at least another 84 surveillance tapes that were seized in the immediate aftermath of the attack on the Pentagon.

There is an ongoing lawsuit to get these tapes released via the Freedom of Information Act. The FBI has admitted in a statement to attorney, Scott Hodes, representative of Mr Scott Bingham who runs the website http://www.flight77.info/, that they have these tapes, that they have already analyzed them and are still keeping them under lock and key."

Met een beetje geluk wordt er meer videomateriaal vrijgegeven.
pi_37932038
Niet alleen het ontbreken van bewijsmateriaal (filmmateriaal Pentagon), de snelheid waarmee WTC 1, WTC 2 en WTC 7 instortten, dat WTC 7 überhaupt na 6 uur is ingestort .... etc
Ook zijn er verdachte aandelentransacties vlak voor de aanslagen gedaan die duiden op voorkennis.
Je hoeft niet 1 enkele bron 100% te vertrouwen, maar zeg nou eerlijk: zonder 9/11 had Sadam nog steeds de president van Iraq geweest, want de oorlog in Iraq was nodig omdat Osama niet gepakt was en Osama moest gepakt worden omdat hij het vermeende brein achter 9/11 was.
Ik geloof zelf niet in RC-vliegtuigen.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:13:15 #72
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37938359
Het was gewoon een vliegtuig.

Hou je nu eens met belangrijke dingen bezig in plaats van een paar frames. Zoals:

- wie financierde de aanslagen?
- wie zorgde ervoor dat de hele Amerikaanse luchtmacht plat lag op 9/11?
- wie zijn er verantwoordelijk voor de campagne tegen Irak en de uiteindelijk inval?

En dan wil ik personen horen, niet "de illumminati", "de NWO", of "Bush" (dat is namelijk geen "persoon", die wordt via afstandsbediening gecontroleerd door het CIA Special Team of Robotics and Artificial Intelligence, bij sommigen ook bekend als STRAI).
---verdwijnt---
pi_37939673
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:22 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Tja, onder die omstandigheden kan het waarnemingsvermogen wel zijn aangetast, denk je niet? Wat zou je ervan denken als ze hadden gezegd dat "het geluid leek op dat van een olifant"? Dat er een olifant het WTC is ingevlogen?

Die conspiracyidioten blijven er toch hardnekkig in geloven wat je ze ook voorlegt.
De geschiedenis heeft ons nu eenmaal geleerd dat conspiracies voorkomen . Welcome to the world of politics !!!!

Jij gooit alle conspiracy theoristen onder één noemer ,het geen weinig realistisch is.
Bewezen is onderhand wel dat de Bush regering in staat is dingen gewoon te verzinnen, zoals bij de rechtvaardiging voor de Invasie van Irak , de zogenaamde Uranium uit Afrika truc .

De Bushregering had nu eenmaal veel baat bij een 9/11 , volstrekt logisch dat mensen hen wantrouwen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 01:37:14 #74
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_37939726
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:32 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft ons nu eenmaal geleerd dat conspiracies voorkomen . Welcome to the world of politics !!!!

Jij gooit alle conspiracy theoristen onder één noemer ,het geen weinig realistisch is.
Bewezen is onderhand wel dat de Bush regering in staat is dingen gewoon te verzinnen, zoals bij de rechtvaardiging voor de Invasie van Irak , de zogenaamde Uranium uit Afrika truc .

De Bushregering had nu eenmaal veel baat bij een 9/11 , volstrekt logisch dat mensen hen wantrouwen.
Oorzaak en gevolg niet door elkaar halen, he.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 18 mei 2006 @ 01:57:34 #75
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37939892
Zijn de Amerikanen nu wel of niet op de maan geland?
-
  † In Memoriam † vrijdag 19 mei 2006 @ 07:28:33 #76
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37977916
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:39 schreef Hallulama het volgende:

[..]

"The FBI is withholding at least another 84 surveillance tapes that were seized in the immediate aftermath of the attack on the Pentagon."

Met een beetje geluk wordt er meer videomateriaal vrijgegeven.
Volgens een antwoord van de FBI laten die andere 84 geen impact zien

- Op 56 tapes is noch het pentagon, noch de crashsite of de impact te zien
- Op 16 tapes is noch de crashsite of de impact te zien
- Op 12 tapes is de crashsite te zien, maar pas na de impact

Is samen 84 tapes.

Volgens de FBI zijn de vrijgegeven beelden de enige waarop de impact te zien is.

http://www.flight77.info/
  † In Memoriam † vrijdag 19 mei 2006 @ 07:43:30 #77
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37977983
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:13 schreef Clourhide het volgende:

Hou je nu eens met belangrijke dingen bezig in plaats van een paar frames. Zoals:

- wie zijn er verantwoordelijk voor de campagne tegen Irak en de uiteindelijk inval?

En dan wil ik personen horen
Helemaal mee eens. Daar zou men zich op moeten richten in plaats van de pentagoncrash.

Dan worden mensen als maartena zichzelf ook niet meer in slaap wiegen met de gedachte dat het er geen substantiele feiten en aanwijzingen bestaan waar niemand omheen kan.
pi_37978923
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:13 schreef Clourhide het volgende:
Het was gewoon een vliegtuig.

En dan wil ik personen horen, niet "de illumminati", "de NWO", of "Bush" (dat is namelijk geen "persoon", die wordt via afstandsbediening gecontroleerd door het CIA Special Team of Robotics and Artificial Intelligence, bij sommigen ook bekend als STRAI).
Wie financierde de aanslagen?: Dan moet je absoluut dit lezen, en er worden heel veel namen genoemd, maar het is te complex om zo even samen te vatten: http://911review.org/Wiki/TruthLiesLegend.shtml
Wat betreft Irak: http://www.globalresearch.ca/articles/OBE305A.html
Nog meer personen: http://post911timeline.org/article006.htm
You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
pi_37983410
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 09:12 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

Wie financierde de aanslagen?: Dan moet je absoluut dit lezen, en er worden heel veel namen genoemd, maar het is te complex om zo even samen te vatten: http://911review.org/Wiki/TruthLiesLegend.shtml
Wat betreft Irak: http://www.globalresearch.ca/articles/OBE305A.html
Nog meer personen: http://post911timeline.org/article006.htm
Mijn god, wat een onoverzichtelijke flut sites, dat kun je inderdaad vertalen naar "complex". Ik zie alleen maar handig geplaatste quotes, aannames en vage theorieen.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_37983913
Waar slaat dat nou weer op: Wat is er onoverzichtelijk aan?? Hoe ver ben je gekomen, 3 alineas ver misschien? Hier staat hetzelfde: http://www.globalresearch.ca/articles/KUP310A.html overzichtelijk genoeg?
Over welke aannames heb je het?? Noem maar op.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
pi_37984233
Ik kom er echt niet door, hoor. Aangezien je het zelf wel helemaal gelezen hebt kun je het misschien in eigen woorden samenvatten.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:33:26 #82
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37985224
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:29 schreef maartena het volgende:

[..]

De Amerikaanse regering heeft sowieso wel een vinger in de pap gehad bij de oorzaak van de aanvallen, maar is niet verantwoordelijk voor de aanvallen zelf. Ik kan er ook niet goed bij waarom er een groep mensen is die daadwerkelijk gelooft dat de Amerikaanse regering haar eigen burgers opblaast.... en voor wat? Irak hadden ze toch wel aangevallen, en Osama Bin Laden hebben ze nog steeds niet gevonden.

Klinkklare onzin in mijn ogen. De Amerikanen doen genoeg fout, maar hun eigen burgers opblazen is daar geen onderdeel van.
sorry vriend maar dan leef jij in je eigen veilige wereldje, regeringen doden hun eigen burgers al eeuwen, wat is er anders aan deze tijd?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_37986927
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:33 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

sorry vriend maar dan leef jij in je eigen veilige wereldje, regeringen doden hun eigen burgers al eeuwen, wat is er anders aan deze tijd?
Puike dooddoeners, BG.

Maar goed, heeft geen een van de conspiracy-aanhangers zich ooit afgevraagd waarom dit nooit in de 'normale' media zal verschijnen( tenzij satirisch)? Waarom het merendeel van de mensen er niet in gelooft?

Ik denk dat het antwoord daarop zich makkelijk laat raden, en dat antwoord is ook meteen de reden waarom het merendeel van de mensen er niet in gelooft. Het is slecht onderbouwd, rammelt aan alle kanten, zijn niet zelden zeer slechte aannames, suggestieve vraagstellingen, vaak twijfelachtige bedenkers ,kortom; het zijn theorieen en nieteens zulke goede.
Dat is het euvel.

Daarnaast zullen de meesten van jullie nauwelijks tot geen vraagtekens zetten bij sommige theorieen of laat staan er kritisch naar kijken. Je wilt er in geloven of niet, hetzelfde met religie. Goden bestaan niet, maar dat maakt voor de gelovige niet uit.

De wereld is doorgrondelijk en kleiner geworden door moderne en nieuwe media en makkelijk van 1 bestemming naar de andere reizen in een oogwenk, in deze wereld is geen plaats meer voor wonderen of onverklaarbare zaken.

Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die dat niet zullen accepteren, en dat lieve mensen, zijn de conspiracy-aanhangers.

Uw makker,

YH.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:24:48 #84
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_37986949
Ik ben niet zo thuis in jullie belevingswereld, maar laatst hoorde ik een theorie die ik best plausibel vond: The Patriots zouden achter de aanslagen zitten, om de bouw van een revolutionair wapensysteem te rechtvaardigen, het zou gaan om "The Most Advanced Weapon Mankind Has Ever Seen". Codenaam Metal Gear.

Iemand meer info hieromtrent?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:32:06 #85
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37987135
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:23 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Puike dooddoeners, BG.

Maar goed, heeft geen een van de conspiracy-aanhangers zich ooit afgevraagd waarom dit nooit in de 'normale' media zal verschijnen( tenzij satirisch)? Waarom het merendeel van de mensen er niet in gelooft?

Ik denk dat het antwoord daarop zich makkelijk laat raden, en dat antwoord is ook meteen de reden waarom het merendeel van de mensen er niet in gelooft. Het is slecht onderbouwd, rammelt aan alle kanten, zijn niet zelden zeer slechte aannames, suggestieve vraagstellingen, vaak twijfelachtige bedenkers ,kortom; het zijn theorieen en nieteens zulke goede.
Dat is het euvel.

Daarnaast zullen de meesten van jullie nauwelijks tot geen vraagtekens zetten bij sommige theorieen of laat staan er kritisch naar kijken. Je wilt er in geloven of niet, hetzelfde met religie. Goden bestaan niet, maar dat maakt voor de gelovige niet uit.

De wereld is doorgrondelijk en kleiner geworden door moderne en nieuwe media en makkelijk van 1 bestemming naar de andere reizen in een oogwenk, in deze wereld is geen plaats meer voor wonderen of onverklaarbare zaken.

Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die dat niet zullen accepteren, en dat lieve mensen, zijn de conspiracy-aanhangers.

Uw makker,

YH.
wat maakt de officiele lezing dan zo geloofwaardig, analyseer dat dan ook.
de reden waarom men het niet geloofd is omdat men vasthoud aan de schijn dat we allemaal gedragen worden door onze groten die ons juist klein houden.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:33:13 #86
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37987174
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:24 schreef JimmyJames het volgende:
Ik ben niet zo thuis in jullie belevingswereld, maar laatst hoorde ik een theorie die ik best plausibel vond: The Patriots zouden achter de aanslagen zitten, om de bouw van een revolutionair wapensysteem te rechtvaardigen, het zou gaan om "The Most Advanced Weapon Mankind Has Ever Seen". Codenaam Metal Gear.

[afbeelding]

Iemand meer info hieromtrent?
het concept vanMGS2 is afgeleid van de MAJ commissie, verder is het fictie.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:39:12 #87
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_37987342
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:33 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

het concept vanMGS2 is afgeleid van de MAJ commissie, verder is het fictie.
Ze hebben het expres in gamevorm gegoten, zodat we denken dat het fictie is, snap het dan!
Edit. Wat is de MAJ commissie?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:51:03 #88
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37987729
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:39 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ze hebben het expres in gamevorm gegoten, zodat we denken dat het fictie is, snap het dan!
Edit. Wat is de MAJ commissie?
de MAJ (Majority12/Majestic) commissie was een groep wetenschappers en hooggeplaatsten die de zogenaamde UFO cases in handen kregen en daar vervolgens een hele media van maakten, als in.. Creamus Veritatem Propruim.

de huidige vorm van deze instelling is een denktank die het web wat monitored en hier en daar bepaalde mensen eruit pikt of invoegd (online) voor hetzelfde circus(media) (oftewel in discussie te houden) of ze aangeeft bij bepaalde diensten. (solicitatie?)
veel politiek actieve figuren kom je tegen in dat web, ook CIA medewerkers, vogeltjes en parlementsleden overigens.
pi_37987808
quote:

[..]

Puike dooddoeners, BG.

Dat is het euvel.

Uw makker,

YH.
Ahum..ik laat jou net een artikel zien en jij reageert daarop met het antwoord dat het vol staat met "handig geplaatste quotes, aannames en vage theorieen". En niet veel later geef je toe dat je het niet eens gelezen hebt. En nu zeg je opnieuw dat 'ons' verhaal "slecht onderbouwd is, rammelt aan alle kanten, zijn niet zelden zeer slechte aannames, suggestieve vraagstellingen, vaak twijfelachtige bedenkers ,kortom; het zijn theorieen en nieteens zulke goede." Ken je de inhoud van deze theorien toch of kwam je daar ook niet doorheen?
Als er ergens over gezegd kan worden dat het slecht onderbouwd is, aan alle kanten rammelt, twijfelachtige bedenkers heeft en een hele slechte theorie is dan is het wel de officiele theorie.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:54:35 #90
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_37987867
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

de MAJ (Majority12/Majestic) commissie was een groep wetenschappers en hooggeplaatsten die de zogenaamde UFO cases in handen kregen en daar vervolgens een hele media van maakten, als in.. Creamus Veritatem Propruim.

de huidige vorm van deze instelling is een denktank die het web wat monitored en hier en daar bepaalde mensen eruit pikt of invoegd (online) voor hetzelfde circus(media) (oftewel in discussie te houden) of ze aangeeft bij bepaalde diensten. (solicitatie?)
veel politiek actieve figuren kom je tegen in dat web, ook CIA medewerkers, vogeltjes en parlementsleden overigens.
Jij moet nodig Deus Ex spelen Echt een synthese van dat hele denken.
pi_37989785
quote:

[..]

Puike dooddoeners, BG.

Dat is het euvel.

YH.
Dit gaat niet op voor de conspiracy versie waarbij het gaat om het bewust niet ingrijpen van de US gov. op 9/11. Daar zijn meerdere dingen over in de Main stream media geweest !!

De invasie van Irak had zonder 9//11 nooit plaats kunnen vinden , dat wil ik indien nodig zeker onderbouwen .
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:59:02 #92
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_37989924
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:54 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

Dit gaat niet op voor de conspiracy versie waarbij het gaat om het bewust niet ingrijpen van de US gov. op 9/11. Daar zijn meerdere dingen over in de Main stream media geweest !!

De invasie van Irak had zonder 9//11 nooit plaats kunnen vinden , dat wil ik indien nodig zeker onderbouwen .
De Russen en de VS hebben Hitler aan de macht geholpen zodat ze daarna konden ingrijpen en zodoende supermachten konden worden. Zelfde redenering.
pi_37993061
Nee , dat is het niet Dit keer is de vijand geen land , en er is geen rivaal zoals Rusland toen was . Bovendien heb ik het helemaal niet over iemand aan de macht helpen .

De plannen voor de invasi evan Irak kwamen voor 9/11 simpelweg niet door de Senaat heen ,pas na 9/11 keurde men de plannen goed . En dat was precies wat men ook verwachtte zo blijkt uit het bekende pre-9/11 document van de neocons.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:47:02 #94
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_37993289
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:39 schreef atmosphere1 het volgende:
Nee , dat is het niet Dit keer is de vijand geen land , en er is geen rivaal zoals Rusland toen was . Bovendien heb ik het helemaal niet over iemand aan de macht helpen .

De plannen voor de invasi evan Irak kwamen voor 9/11 simpelweg niet door de Senaat heen ,pas na 9/11 keurde men de plannen goed . En dat was precies wat men ook verwachtte zo blijkt uit het bekende pre-9/11 document van de neocons.
Dat was ter illustratie. Wat ik probeer aan te tonen is de denkfout die complotdenkers telkens begaan: Oorzaak en gevolg omdraaien.
pi_37994568
De neoconservatieven willen geen hegemonie(die hadden ze namelijk al ), ze willen ongedeelde en onweersproken macht over de hele wereld. Daar zijn we het toch over eens neem ik aan?
pi_37994825
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

wat maakt de officiele lezing dan zo geloofwaardig, analyseer dat dan ook.
de reden waarom men het niet geloofd is omdat men vasthoud aan de schijn dat we allemaal gedragen worden door onze groten die ons juist klein houden.
Gaat me er meer om dat mensen altijd een beetje doorslaan als het op zoiets aan komt. Natuurlijk zijn er onbeantwoorde vragen, maar wat verwacht je van een ramp met zo'n omvang en impact. Dat alles 100% correct verloopt en iedereen bevredigende antwoorden zal vinden?
pi_37994900
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:53 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

Ahum..ik laat jou net een artikel zien en jij reageert daarop met het antwoord dat het vol staat met "handig geplaatste quotes, aannames en vage theorieen". En niet veel later geef je toe dat je het niet eens gelezen hebt. En nu zeg je opnieuw dat 'ons' verhaal "slecht onderbouwd is, rammelt aan alle kanten, zijn niet zelden zeer slechte aannames, suggestieve vraagstellingen, vaak twijfelachtige bedenkers ,kortom; het zijn theorieen en nieteens zulke goede." Ken je de inhoud van deze theorien toch of kwam je daar ook niet doorheen?
Als er ergens over gezegd kan worden dat het slecht onderbouwd is, aan alle kanten rammelt, twijfelachtige bedenkers heeft en een hele slechte theorie is dan is het wel de officiele theorie.
Dat kwam voornamelijk door mijn eerste indruk en door soortgelijke sites die over dit onderwerp gaan.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:54:44 #98
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_37995316
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:29 schreef atmosphere1 het volgende:
De neoconservatieven willen geen hegemonie(die hadden ze namelijk al ), ze willen ongedeelde en onweersproken macht over de hele wereld. Daar zijn we het toch over eens neem ik aan?
Volgens de realisten wil iedereen meer macht, dus dat is louter rationeel. Het is echter niet rationeel om een aantal vliegtuigen je eigen torens in te sturen.
pi_37995735
Zij willen meer dan alleen macht , zij willen een wereld volgens hun normen en waarden . Ideologie komt er dus bij kijken . Het concept van preventieve oorlogsvoering is ook gebaseerd op ideologie , een slecht idee zo blijkt .

Je hoeft de vliegtuigen niet zelf de torens in te vliegen . Je kunt er wel voor zorgen dat je vijand tijdelijk vrij spel heeft omdat je weet dat de rampzalige katastrofale gebeurtenis die hieruit voort zal komen er voor zal zorgen dat je het gewenste beleid (versnelt) kan doorvoeren.

Wat velen niet inzien is dat de huidige VS regering fundamenteel anders is al alle voorgaande.
pi_37996020
Er zijn naar mijn mening zeker conspiracy's die te ver zijn doorgeschoten en te eenzijdig zijn en het grote plaatje uit het oog verliezen. Door dit soort dingen worden sommige sites ongeloofwaardig.

Ik lees liever de mening van specialisten die in het verleden al hebben bewezen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')