abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37838115
Echt grappig inderdaad. Nu ik op de fiets zit kijk ik beter om me heen. Leter beter op de kruispunten en rotondes en ook aan waar ik naar toe ga

Het is echt irritant als je op een rotonde waar fietsers voorrang hebben, maaar het niet aangeven...
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  maandag 15 mei 2006 @ 11:47:09 #127
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_37839942
quote:
Op maandag 15 mei 2006 00:07 schreef Bhai het volgende:

[..]

Ik heb ook die CD's gezien (Verjo, ANWB, Veka noem het op), en ze zijn allemaal moeilijker dan een echt theorie-examen. Hoe ik dat weet? Omdat ik zelf theorie heb gedaan, dat veel makkelijker was én het nationale verkeersexamen was veel makkelijker.

Dus ik zou sowieso het nationale verkeersexamen maken (dat is het echte niveau van het examen )
Dat idee heb ik dus inderdaad ook. Op de 2 CD's die ik gezien heb (en de oefenexamens op www.cbr.nl, niet gratis) is dit ook het geval. Lijkt me eigenlijk ook wel logisch. Als je die examens kunt maken moet je het echte examen zeker kunnen doen.

@Robin__
Kun je niet alsnog veel lessen vooruit gaan plannen, desnoods bij een andere rijschool. Ik weet niet hoeveel lessen je nu gehad hebt, maar bij 20 lessen kun je in mijn ogen nog makkelijk overstappen op een andere auto/instructeur. Maar dit is natuurlijk jouw keuze, of je jouw instructeur al dan niet kwijt wilt.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_37840853
quote:
Op maandag 15 mei 2006 00:07 schreef Bhai het volgende:

[..]

Ik heb ook die CD's gezien (Verjo, ANWB, Veka noem het op), en ze zijn allemaal moeilijker dan een echt theorie-examen. Hoe ik dat weet? Omdat ik zelf theorie heb gedaan, dat veel makkelijker was én het nationale verkeersexamen was veel makkelijker.

Dus ik zou sowieso het nationale verkeersexamen maken (dat is het echte niveau van het examen )
Joh heb je zelf theorie gedaan ja ? Ik heb t wel 2 keer gedaan.. En vond het allebei de keren moeilijker..

Na mn B ga ik gelijk doorlessen voor m'n A denk ik..
  maandag 15 mei 2006 @ 12:29:55 #129
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_37841201
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:19 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Joh heb je zelf theorie gedaan ja ? Ik heb t wel 2 keer gedaan.. En vond het allebei de keren moeilijker..

Na mn B ga ik gelijk doorlessen voor m'n A denk ik..
Ik wil beginnen met mijn C, maar ik kan het echt bijna niet ivm tijd

Je moet voor je rijbewijs C eerst een chauffeursdiploma halen. Dit bestaat uit 3 onderdelen:
-Administratie
-EHBO
-Techniek
Voor die 3 lopen er cursussen van 6 weken, 2 avonden in de week. Oftewel, 18 weken cursus. Hier heb ik simpelweg geen tijd voor omdat ik vanaf na de zomervakantie een zeer intensieve studie ga beginnen, en ik ook al een zaterdagbaan heb. Als je dit chauffeursdiploma hebt moet je ook binnen een jaar je rijbewijs halen. Niet dat dat zo veel werk is dan, maar ik heb er gewoon simpelweg geen tijd voor.

Ik wil het tevens zo snel mogelijk halen, omdat anders straks al mijn theorie is weggezakt, en ik bij praktijk ook al een paar dingen gewend ben die misschien ook niet helemaal kloppen.

Is er iemand hier die advies heeft hoe ik het anders kan gaan doen, met iets minder tijdsdruk (bijvoorbeeld een zelfstudie voor chauffeursdiploma, ipv een cursus)
Ik moet een rijschool hebben in de buurt van Eindhoven, of in de buurt van Driebergen (mijn studentenplaats na de zomervakantie)

[ Bericht 0% gewijzigd door JosvG op 15-05-2006 15:04:12 (C ipv B dus) ]
pi_37842754
Rijbewijs C bedoel je
pi_37843460
quote:
Op zondag 14 mei 2006 10:32 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Het is super-actueel! Elke praktijk-examinator in Nederland verwerkt zijn gegevens op dit moment twee keer: op het uitslagformulier én in de PDA. De gegevens wordt echter na het vertrek van de kandidaat pas in de PDA gezet, en daarom zie je m vaak nog niet bij de examinator op tafel liggen.

Medio oktober 2006 wordt volledig overgestapt op het papierloos examen. Dan verdwijnen de uitslagformulieren en de Verklaringen van Geschiktheid en Rijvaardigheid. De gegevens worden vanaf dat moment digitaal via het CBR en de RDW doorgegeven aan de gemeente.
Het kan goed zijn dat ik wat gemist heb.
Ik zal het morgen eens vragen, dan heb ik nl. weer een examen staan.
  maandag 15 mei 2006 @ 15:03:43 #132
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_37845440
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:23 schreef FranticDJ het volgende:
Rijbewijs C bedoel je
offcourse
  maandag 15 mei 2006 @ 15:34:05 #133
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37846375
Vanmiddag weer 2 toetsen gemaakt vanaf het boek.

3 fout
en 6 fout
  maandag 15 mei 2006 @ 15:35:21 #134
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37846420
Ga je dat nou bij elke toets die je maakt melden?
  maandag 15 mei 2006 @ 15:38:09 #135
139407 jorienvdherik
pi_37846501
ja, want dat deed ik ook bij de fouten van 12 :p
  maandag 15 mei 2006 @ 15:41:06 #136
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37846603
Hou je dan in elk geval ook nog een beetje bij welk type vragen je fout doet? Dan is het niet zo nutteloos
  maandag 15 mei 2006 @ 15:46:42 #137
139407 jorienvdherik
pi_37846785
Ja zeker, ik heb nog problemen met voorrang vragen. Als je zo plaatje krijgt met 3 objecten die gaan oversteken en elkaar kruisen.

En met wel of niet mag stilstaan op speciale objecten zoals een gehandicapte plaats.
pi_37847220
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:32 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Joh, ik al bijna evenlang, vanaf deel 15. .

Ooit gaan we het halen. .
Ik zit hier nu ook bijna een jaar al Ik doe 6 juli pas voor het eerst examen, 2 dagen voor mijn verjaardag Ik hoop echt dat ik het gelijk haal.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_37847501
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:59 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ik had er nog een stukje over jou onder getypt, dat ik het knap vond dat jij (de rest van de namen weet ik allemaal niet zeker hoelang ze hier al posten, maar geld natuurlijk ook voor hun) zo lang gemotiveerd kan blijven om toch vol te houden, ik zou ook wel volhouden denk ik.. maar wel moeizaam ben ik bang

Maargoed dat heb ik dus weggehaald omdat ik het onderwerp voor jou specief niet weer omhoog wou halen (als het nou meer mensen geweest waren oke.. maar wist het van niemand zeker, alleen zonnestraaltje maar die is er uiteindelijk dus ook ff mee gestopt)
Ik heb hier een tijdlang niet gepost, enkel gelurkt!

Maar na aanleiding van dit bericht van Robin__ zal ik toch even het een en ander updaten.

Ben namelijk helemaal niet gestopt. Ben gewoon doorgegaan. Immers, de aanhouder wint.

Na ongeveer 4 weekjes 'rust' heb ik het weer opgepakt, m'n nieuwe rijexamen was inmiddels aangevraagd (én mijn theoriecertificaat was verlopen).

Heb nog twee rijlesjes gehad, ik heb vorige week maandag (na veel, maar dan ook echt véél aandringen van m'n instructeur ) opnieuw mijn theoriecertificaat gehaald ... Twee vingers in de neus trouwens, ik had alles al een jaar toegepast, was weinig leerwerk aan te pas gekomen. Dus Sylvana, zet jezelf niet teveel onder druk, mocht je het niet halen de de 29e van mei als ik het goed heb, je hebt je theorie zó weer gehaald.

En vandaag... vandaag... vandaag... Praktijkexamen!

Met succes!

GESLAAGD!!!

Los van dat het nog niet tot me door is gedrongen , is er één maar.

Ik kwam daar, bij het café waar de BNOR examens starten, en die man had de papieren voor zich liggen alsof ik een TTT ging doen en niet Examen.

Hij telefoontje plegen, en nog een, en nog een. Nog eens m'n gegevens doorgeven, kandidaatsnummer citeren aan de telefoon. Uiteindelijk besloot ie me te matsen, het examen zou gewoon doorgaan. De papieren zouden dan later geregeld worden.

Na afloop zei hij: Je moet oppassen dat je niet te hard gaat rijden straks (ik te hard rijden? Neeeeeeeee ) maar ik vond het voldoende, je bent geslaagd.
[....]
De papieren worden opgestuurd. Klopt je adres op je uittreksel van het bevolkingsregister nog helemaal?
Ik: ja, dat klopt. Wanneer heb ik de papieren voor het ophalen van m'n rijbewijs dan binnen, over twee dagen ofzo?
Hij: Nee, begin volgende week.

Beetje jammer. Maar het is niet anders. Ben in ieder geval geslaagd, geslaagd, GESLAAGD!!!
  maandag 15 mei 2006 @ 16:07:13 #140
139407 jorienvdherik
pi_37847576
gefeliciteerd
pi_37847594
quote:
Op maandag 15 mei 2006 16:07 schreef jorienvdherik het volgende:
gefeliciteerd
Dankje!
pi_37847724
Zonnestraaltje!!!
Wat goed!!!!!! Gefeliciteerd
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_37847818
quote:
Op maandag 15 mei 2006 16:11 schreef rena het volgende:
Zonnestraaltje!!!
Wat goed!!!!!! Gefeliciteerd

Dankjewel! terug!
Jij gaat 't ook halen, twee daagjes voor je verjaardag! Vervroegd cadeau'tje!
  maandag 15 mei 2006 @ 16:19:06 #144
87694 Robin__
letitredno
pi_37847984
Alwaysthebest, rena, ook top dat jullie nog steeds vol houden

En josvg, mijn examen etc is al een tijdje ingepland.. eerst ttt, verwachting was dat dat met 3 weken wel kon en dan 2-3 weken daarna examen. ttt duurde toen 8,5 week (toen was ik zwaar pissig, rijschool gebeld, cbr gebeld, andere rijscholen gebeld etc etc uitkomst was dat er iid zo'n lange wachttijd was en dat ik nergens sneller examen zou kunnen doen, of het ws veel duurder) toen in overleg met mn instructeur besloten toch die ttt te doen en minder te gaan lessen (ipv ttt laten schieten en daar gelijk examen plannen) toen gelijk examen ingepland voor 3 weken na de ttt.. (nu nog 6 weken)

Ik heb om 6 uur weer een les (na 2 weken) heb er best zin in eigenlijk
  maandag 15 mei 2006 @ 16:22:09 #145
87694 Robin__
letitredno
pi_37848087
quote:
Op maandag 15 mei 2006 16:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ik heb hier een tijdlang niet gepost, enkel gelurkt!

Maar na aanleiding van dit bericht van Robin__ zal ik toch even het een en ander updaten.

Ben namelijk helemaal niet gestopt. Ben gewoon doorgegaan. Immers, de aanhouder wint.

En vandaag... vandaag... vandaag... Praktijkexamen!

Met succes!

GESLAAGD!!!

Gefeliciteerd

(tss beetje tegen ons liegen he 'ik stop blabla' )
pi_37848105
Zonnestraaltje, wat ontzettend GAAAAAAAAAAAAAAAAF!!!!!

Van harte gefeliciteerd meid, k ben trots op je dat je het toch gehaald heb

Toppie
  maandag 15 mei 2006 @ 16:23:45 #147
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_37848142
quote:
[KNIP]
Damn, echt GEFELICITEERD!

Ik heb er echt wel respect voor dat je het zo snel weer opgepakt hebt, terwijl je er een tijdje terug zo doorheen zat met je rijbewijs! Heel erg veel plezier met je roze papiertje, en ervaring verteld me dat dit zeker moet gaan lukken!

De aanhouder wint, ik hoop dat dit ook een stimulans is voor Sylvana.

Trouwens, als je meegelurkt hebt zul je ook wel gelezen hebben dat ze bij mij ook een fout in de papieren hadden gemaakt, niks aan te doen maar het wachten de komende week gaat wel heel erg kut worden, daar wil ik je even op voorbereiden
pi_37848388
Robin, Sylvana & JosvG, dankjulliewel!

@ Robin: ja, ik had tegen 'iedereen' gezegd dat ik stop. Ook op school, op tennis, tegen vrienden. Niemand wist 't, er viel daardoor zo ongeveer 20 kg van m'n schouders af, gevoelsmatig. Dus kan wel zeggen dat het het waard is geweest. Dus vandaar. Enkel m'n vriend wist dat ik vandaag af moest rijden! Zelfs m'n ouders niet.

Sylvana: Dankje meid, jij gaat 't binnenkort ook halen. De Bional Nervovit Extra Sterk (nog bedankt voor de tip Shirley ) werkt heeeel goed, moet jij misschien ook gaan proberen?

JosvG: Opgeven is niet iets wat in me zit. Heb m'n havo in zes jaar gehaald, m'n rijbewijs in zes keer praktijkexamen, doe nu Hbo, al doe ik er acht jaar over (niet dat ik het zo ver laat komen ) ik gá het afmaken!
Verder had ik idd gezien dat het ook al bij jou zo was idd, maar bij mij was alles fout, en niet één letter in m'n achternaam. Hoelang duurde het uiteindelijk voordat jij hem nu hebt? Bij mij een week namelijk..
  maandag 15 mei 2006 @ 16:32:49 #149
139330 TNA
For the stars that shine
pi_37848409
quote:
GESLAAGD!!!
Wat fijn! Heel heel hartelijk gefeliciteerd! Echt mooi dat het gelukt is!

En wel af en toe blijven posten om ons te motiveren hè
pi_37848441
quote:
Op maandag 15 mei 2006 16:32 schreef TNA het volgende:

[..]

Wat fijn! Heel heel hartelijk gefeliciteerd! Echt mooi dat het gelukt is!

En wel af en toe blijven posten om ons te motiveren hè
Dankjewel!!
Ja hoor, ik ga hier niet zomaar weg, zo makkelijk komen jullie niet van me af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')