voorrang is vrij simpel, op een gelijkwaardig kruispunt (geen borden ofzo) heb je alleen te maken met:quote:Op maandag 15 mei 2006 15:46 schreef jorienvdherik het volgende:
Ja zeker, ik heb nog problemen met voorrang vragen. Als je zo plaatje krijgt met 3 objecten die gaan oversteken en elkaar kruisen.
En met wel of niet mag stilstaan op speciale objecten zoals een gehandicapte plaats.
Danku, danku!quote:Op maandag 15 mei 2006 16:36 schreef alwaysthebest het volgende:
Zonnestraaltje!. Wat goed!
.
.
Gefeliciteerd!.
.
Ik zou het eigenlijk vandaag pas gehad hebben, terwijl ik vorige week dinsdag geslaagd ben. Echter heb ik door een telefoontje op woensdag naar het CBR voor elkaar gekregen dat ik donderdag het papiertje op kon halen. Als je dit ook gaat doen wil ik je de volgende tip geven: zeur door totdat je je zin krijgt, het zijn me namelijk toch een stelletje bureaucraten daar bij het CBR...quote:Op maandag 15 mei 2006 16:32 schreef Zonnestraaltje het volgende:
JosvG: Opgeven is niet iets wat in me zit. Heb m'n havo in zes jaar gehaald, m'n rijbewijs in zes keer praktijkexamen, doe nu Hbo, al doe ik er acht jaar over (niet dat ik het zo ver laat komen) ik gá het afmaken!
Verder had ik idd gezien dat het ook al bij jou zo was idd, maar bij mij was alles fout, en niet één letter in m'n achternaam.Hoelang duurde het uiteindelijk voordat jij hem nu hebt? Bij mij een week namelijk..
![]()
Als je belt, zeg dan dat je het ophaalt, opsturen doen ze echt niet eerder want dat kost hun werk! stelletje bureaucratenquote:Op maandag 15 mei 2006 17:18 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Morgen even naar CBR bellen of het niet eerder opgestuurd kan worden.![]()
Niet geschoten is altijd mis.quote:Op maandag 15 mei 2006 17:31 schreef Robin__ het volgende:
Je kan het proberen.. maar dat heeft vaak gewoon geen zin, je krijgt een of andere typmiep aan de lijn die je verteld dat ze 'zo hard werken als ze kunnen'.. als je echt wilt (en instaat bent om het op te halen bij het cbr) kan je het beter ophalen (scheelt je misschien een paar dagen kwa post enzo)
Zonnestraaltje Van harte gefeliciteerdquote:Op maandag 15 mei 2006 16:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik heb hier een tijdlang niet gepost, enkel gelurkt!![]()
Maar na aanleiding van dit bericht van Robin__ zal ik toch even het een en ander updaten.
Ben namelijk helemaal niet gestopt. Ben gewoon doorgegaan. Immers, de aanhouder wint.![]()
Na ongeveer 4 weekjes 'rust' heb ik het weer opgepakt, m'n nieuwe rijexamen was inmiddels aangevraagd (én mijn theoriecertificaat was verlopen).
Heb nog twee rijlesjes gehad, ik heb vorige week maandag (na veel, maar dan ook echt véél aandringen van m'n instructeur) opnieuw mijn theoriecertificaat gehaald
... Twee vingers in de neus trouwens, ik had alles al een jaar toegepast, was weinig leerwerk aan te pas gekomen. Dus Sylvana, zet jezelf niet teveel onder druk, mocht je het niet halen de de 29e van mei als ik het goed heb, je hebt je theorie zó weer gehaald.
En vandaag... vandaag... vandaag... Praktijkexamen!Met succes!
![]()
![]()
GESLAAGD!!!
![]()
![]()
![]()
Los van dat het nog niet tot me door is gedrongen, is er één maar.
Ik kwam daar, bij het café waar de BNOR examens starten, en die man had de papieren voor zich liggen alsof ik een TTT ging doen en niet Examen.
Hij telefoontje plegen, en nog een, en nog een. Nog eens m'n gegevens doorgeven, kandidaatsnummer citeren aan de telefoon. Uiteindelijk besloot ie me te matsen, het examen zou gewoon doorgaan. De papieren zouden dan later geregeld worden.
Na afloop zei hij: Je moet oppassen dat je niet te hard gaat rijden straks (ik te hard rijden?Neeeeeeeee
) maar ik vond het voldoende, je bent geslaagd.
[....]
De papieren worden opgestuurd. Klopt je adres op je uittreksel van het bevolkingsregister nog helemaal?
Ik: ja, dat klopt. Wanneer heb ik de papieren voor het ophalen van m'n rijbewijs dan binnen, over twee dagen ofzo?
Hij: Nee, begin volgende week.
Beetje jammer. Maar het is niet anders. Ben in ieder geval geslaagd, geslaagd, GESLAAGD!!!![]()
Lol, dat is wel een heel kort tijdsverschil tussen je TTT en examenquote:Op maandag 15 mei 2006 17:43 schreef GioStyle het volgende:
Vandaag mijn TTT gedaan. Ik vond dat het beter kon, maar de examinator vond ik lekker ontspannend reed. Ik heb nu vrijstelling van bijzondere verrichtingen en maandag mag ik gaan afrijden.![]()
mooi dat het goed ging en je vrisjtelling hebt en veel succes maandagquote:Op maandag 15 mei 2006 17:43 schreef GioStyle het volgende:
Vandaag mijn TTT gedaan. Ik vond dat het beter kon, maar de examinator vond ik lekker ontspannend reed. Ik heb nu vrijstelling van bijzondere verrichtingen en maandag mag ik gaan afrijden.![]()
Ja, tweede deeltoets was op 1 mei, derde deeltoets (TTT) dus vandaag en volgende week afrijden. Ik vind het allemaal niet erg hoor, hoe eerder, hoe beter.quote:Op maandag 15 mei 2006 17:45 schreef Bhai het volgende:
[..]
Lol, dat is wel een heel kort tijdsverschil tussen je TTT en examen
Dat zeiden ze bij mij dus ook. Ik heb toen gebeld en hij zei dat alles al gewoon klaarlag (dat was een dag later!) en het zou met de andere post meegaan. Dat zou dus pas donderdag zijn, en dan krijg je het vrijdag binnen als het gemeentehuis dicht is -> maandag pas rijbewijs.quote:Op maandag 15 mei 2006 17:28 schreef Zonnestraaltje het volgende:
@ Jos: het wordt sowieso opgestuurt! Dus dan kan ik toch wel vragen of het eerder opgestuurt kan worden? Het is namelijk fout bij rijschool/CBR, niet bij de gemeente.
Dankjewel!quote:Op maandag 15 mei 2006 17:37 schreef randysgz het volgende:
[..]
Zonnestraaltje Van harte gefeliciteerd![]()
Dat hoort bij de nieuwe RIS methode, rijopleiding in stappen. De naam zegt het al, je leert stap voor stap door middel van modules rijden, en aan het einde van elke module krijg je ook toetsen. Ik heb het ook niet gehad, dus het kan zijn dat ik onvolledig ben/fout zit.quote:Op maandag 15 mei 2006 17:52 schreef Bhai het volgende:
Kan iem. mij uitleggen wat deeltoetsen precies inhouden (heb ze nooit gehad...)
De opleiding bestaat uit 4 modules:quote:Op maandag 15 mei 2006 17:57 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dat hoort bij de nieuwe RIS methode, rijopleiding in stappen. De naam zegt het al, je leert stap voor stap door middel van modules rijden, en aan het einde van elke module krijg je ook toetsen. Ik heb het ook niet gehad, dus het kan zijn dat ik onvolledig ben/fout zit.
Hmmm... wel op stad en esch zuideinde gezeten dan?quote:Op maandag 15 mei 2006 18:04 schreef mirrie1986 het volgende:
ik zit nu op de hanze hogeschool, zit dus niet op de NHL...Ik ben 2 jaar geleden geslaagd voor de havo.. Giostyle gefeliciteerd! Nu slagen voor je rijexamen!
Oke, en is dit speciaal voor mensen die meerdere keren gezakt zijn ofzoquote:Op maandag 15 mei 2006 18:05 schreef GioStyle het volgende:
[..]
De opleiding bestaat uit 4 modules:
1.) Voertuigbeheersing
2.) Eenvoudige verkeerssituaties
3.) Moeilijke(re) verkeerssituaties
4.) Gedrag/inzicht (moeilijk te beschrijven)
De eerste module wordt getoetst door je rij-instructeur. De tweede is gewoon een soort kennismaking met het CBR. Je gaat gewoon een stukje rijden en achteraf geeft de examinator een aantal punten, waarop jij je moet verbeteren. De derde deeltoets kan je vrijstelling krijgen voor je bijzondere verrichten. De vierde en tevergeefs de laatste deeltoets is gewoon het 'echte' examen.![]()
Nee, da's voor iedereen.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:26 schreef Bhai het volgende:
[..]
Oke, en is dit speciaal voor mensen die meerdere keren gezakt zijn ofzoLijkt mij nl overbodig om het in zoveel stappen te doen...
nope, is voor iedereen, maar het is (nog) niet verplicht, je kunt het ook nog gewoon op de oude manier doen. Maar het is wel een feit dat mensen die een RIS-opleiding doen sneller slagen en het kan zijn dat het verplicht gaat worden om op deze manier rijlessen te doenquote:Op maandag 15 mei 2006 18:26 schreef Bhai het volgende:
[..]
Oke, en is dit speciaal voor mensen die meerdere keren gezakt zijn ofzoLijkt mij nl overbodig om het in zoveel stappen te doen...
Dan geef ik het op.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:23 schreef mirrie1986 het volgende:
Heb niet op stad & esch gezeten..
Ik check ook weer eens dit topic en zowaar Zonnestraal geslaagd! Ik was afgelopen oktober geslaagd en aan het posten in dit topic, en toen zat jij ook te posten dat je weer gezakt was geloof ik. Feli! Je hebt trouwens echt identieke situatie als ik had. Na menig mislukte poging moest ik mijn theoriecertificaat opnieuw halen. Al mijn motivatie was weg, mede door mijn inmiddels 4e mislukte poging.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik heb hier een tijdlang niet gepost, enkel gelurkt!![]()
Maar na aanleiding van dit bericht van Robin__ zal ik toch even het een en ander updaten.
Ben namelijk helemaal niet gestopt. Ben gewoon doorgegaan. Immers, de aanhouder wint.![]()
Na ongeveer 4 weekjes 'rust' heb ik het weer opgepakt, m'n nieuwe rijexamen was inmiddels aangevraagd (én mijn theoriecertificaat was verlopen).
Heb nog twee rijlesjes gehad, ik heb vorige week maandag (na veel, maar dan ook echt véél aandringen van m'n instructeur) opnieuw mijn theoriecertificaat gehaald
... Twee vingers in de neus trouwens, ik had alles al een jaar toegepast, was weinig leerwerk aan te pas gekomen. Dus Sylvana, zet jezelf niet teveel onder druk, mocht je het niet halen de de 29e van mei als ik het goed heb, je hebt je theorie zó weer gehaald.
En vandaag... vandaag... vandaag... Praktijkexamen!Met succes!
![]()
![]()
GESLAAGD!!!
![]()
![]()
![]()
Los van dat het nog niet tot me door is gedrongen, is er één maar.
Ik kwam daar, bij het café waar de BNOR examens starten, en die man had de papieren voor zich liggen alsof ik een TTT ging doen en niet Examen.
Hij telefoontje plegen, en nog een, en nog een. Nog eens m'n gegevens doorgeven, kandidaatsnummer citeren aan de telefoon. Uiteindelijk besloot ie me te matsen, het examen zou gewoon doorgaan. De papieren zouden dan later geregeld worden.
Na afloop zei hij: Je moet oppassen dat je niet te hard gaat rijden straks (ik te hard rijden?Neeeeeeeee
) maar ik vond het voldoende, je bent geslaagd.
[....]
De papieren worden opgestuurd. Klopt je adres op je uittreksel van het bevolkingsregister nog helemaal?
Ik: ja, dat klopt. Wanneer heb ik de papieren voor het ophalen van m'n rijbewijs dan binnen, over twee dagen ofzo?
Hij: Nee, begin volgende week.
Beetje jammer. Maar het is niet anders. Ben in ieder geval geslaagd, geslaagd, GESLAAGD!!!![]()
Heel veel succes morgen en 3 keer is scheepsrechtquote:Op maandag 15 mei 2006 20:19 schreef Intronic het volgende:
Moet morgen voor de derde keer op.. en hopelijk laatste! Twijfel nog of ik instructeur mee moet nemen.. met alleen de examinator ben ik denk wel rustiger.
Zit de hele dag al in me kop te stampen dat ik consequent en overal moet kijken![]()
Succes!quote:Op maandag 15 mei 2006 20:19 schreef Intronic het volgende:
Moet morgen voor de derde keer op.. en hopelijk laatste! Twijfel nog of ik instructeur mee moet nemen.. met alleen de examinator ben ik denk wel rustiger.
Zit de hele dag al in me kop te stampen dat ik consequent en overal moet kijken![]()
Heel veel succesquote:Op maandag 15 mei 2006 20:48 schreef rena het volgende:
[..]
Succes!
Ik heb morgen mijn TTT, ik ben benieuwd en een klein beetje nerveus, maar ik heb er wel zin inLekker lang rijden
en hopelijk krijg ik vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen, maar dat zal wel niet
![]()
![]()
Voor hetzelfde geld heb je een relaxte examinator die je de betere verrichtingen laat doen. Zo moest ik "een stuk recht achteruit rijden". Ook al parkeer je scheef, goed kijken is de basis! Dus die vrijstelling kan je best verdienenquote:Op maandag 15 mei 2006 20:48 schreef rena het volgende:
[..]
Succes!
Ik heb morgen mijn TTT, ik ben benieuwd en een klein beetje nerveus, maar ik heb er wel zin inLekker lang rijden
en hopelijk krijg ik vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen, maar dat zal wel niet
![]()
![]()
gefeliciteerdquote:Op maandag 15 mei 2006 23:17 schreef TheUnreal het volgende:
Yeahh![]()
Ben ook geslaagd vanmorgen. Ging echt super goed allemaal. Examinator had ook geen opmerkingen, hij vond wel dat ik een voorbeeld was
![]()
Maar wel zwaar relaxed om nu te rijden, alleen, muziek aan, één hand aan het stuur. En heb ook al gemerkt dat je het spiegelen soms ook achterwege laat![]()
Wat jammer!quote:Op maandag 15 mei 2006 22:45 schreef its_me_ het volgende:
Pfff.. heb vandaag dus mijn 2e rijexamen gedaan. Ik was super zenuwachtig, dus dat was al kut. Mijn benen zaten te trillen. Maargoed, ik ging dus rijden en in 1e instantie ging het allemaal aardig. Maar daarna kreeg ik een ingreep. Ik herstelde wel snel van deze ingreep en reed weer door. Vervolgens reed ik op een rotonde en werd ik van rechts afgesneden door een bestelbus. Ik had de bestelbus gezien, maar hij had gene knipperlicht aan, en maakte ook nog niet de beweging om naar links te gaan. Op het moment dat ik in mijn linkerbuitenspiegel keek stuurde hij vol naar links en greep de examinator dus in. Nouja, en toen wist ik het dus wel.
Voor het volgende examen ga ik naar de dokter toe, die misschien wel een middeltje heeft tegen de spanning. En dan ga ik er natuurlijk vanuit dat de 3e keer scheeprecht mag zijn!
Nou, lekker voorbeeld met één hand rijden! Gewoon netjes allebei je handen aan het stuur houden, je leert het niet voor niks zo, en het is gewoon onveiliger.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:17 schreef TheUnreal het volgende:
Yeahh![]()
Ben ook geslaagd vanmorgen. Ging echt super goed allemaal. Examinator had ook geen opmerkingen, hij vond wel dat ik een voorbeeld was
![]()
Maar wel zwaar relaxed om nu te rijden, alleen, muziek aan, één hand aan het stuur. En heb ook al gemerkt dat je het spiegelen soms ook achterwege laat![]()
Dankjequote:Op maandag 15 mei 2006 23:28 schreef Zonnestraaltje het volgende:
@ Theunreal: Gefeliciteerd!We kunnen elkaar de hand schudden!
Hoeveelste keer was het voor jou?
Met die homeopatische dingen moet je minimaal een week van te voren beginnen en ik denk idd dat ik ook gewoon 1 week ga slikken dan en niet langer, zie niet in waarom ik het dan 3/4 weken zou moeten slikkenquote:Op maandag 15 mei 2006 23:34 schreef Shirley het volgende:
[..]
@ Zonnestraaltje: Is dat niet erg lang, 3 weken slikken en nu nog? Ik ben 4 dagen van tevoren begonnen en nam de laatste vlak voor de examens. Teveel is ook niet goed lijkt me.
Vanwege wat rust ook voor studiezaken ed.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Met die homeopatische dingen moet je minimaal een week van te voren beginnen en ik denk idd dat ik ook gewoon 1 week ga slikken dan en niet langer, zie niet in waarom ik het dan 3/4 weken zou moeten slikken
Aha, dan snap ik het, dacht al, 3 weken voor 1 praktijkexamen, vond ik wel beetje overdrevenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:10 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Vanwege wat rust ook voor studiezaken ed.
Maar kan geen kwaad, is homeopatisch. Zat niet al die drie a vier weken op maximale dosering, integendeel.
Feliquote:Op maandag 15 mei 2006 23:17 schreef TheUnreal het volgende:
Yeahh![]()
![]()
Dankjewel!!quote:Op maandag 15 mei 2006 19:40 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik check ook weer eens dit topic en zowaar Zonnestraal geslaagd! Ik was afgelopen oktober geslaagd en aan het posten in dit topic, en toen zat jij ook te posten dat je weer gezakt was geloof ik. Feli! Je hebt trouwens echt identieke situatie als ik had. Na menig mislukte poging moest ik mijn theoriecertificaat opnieuw halen. Al mijn motivatie was weg, mede door mijn inmiddels 4e mislukte poging.
Heb een 4/5 maanden niets meer gedaan maar mede door mijn toenmalige vriendin ben ik weer gestart onder motto aanhouder wint (zonder iemand in te lichten naast mijn vriendin). Een paar lessen, theoriedrempel genomen (al gaat dat onderdeel mij altijd makkelijk af, beide keren 0 fout), nieuwe intructeur, bij BNOR afrijden en toen eindelijk na lange weg had ik het gehaald!
Ben blij voor je het nu ook gehaald heb, en achteraf heb je alleen maar een mooi dramaverhaal op verjaardagen en kan je om de lijdensweg lachen, uit ervaring![]()
Dankjewel!!quote:Op maandag 15 mei 2006 19:50 schreef mirelia het volgende:
ZONNESTRAALTJE!!!!!!!!!!!!!!!!!
Echt super gedaan
Al ben je wel een liegenaar ;-) hahahaa
Ik ben echt blij voor je (uiteraard voor iedereen hier die slaagt maar voor jou in het bijzonder)
Ik vond het zooooo jammer dat je "er mee stopte" omdat ik dat ook gedaan had en dan weer beginnen is lastig
Gefeliciteeeeeeeeeeeeeerd!!!!!!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:03 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Dankjewel!!Ik was idd 31 oktober gezakt.. (voor het eerst overigens).. Na mijn 5e poging was mijn motivatie weg, 'het staatsexamen haal ik ook al niet', maargoed het tweede staatsexamen dus wél!
![]()
M'n ouders wisten het ook niet, ik kwam gister weer terug na 'rijles', er was ook nog visite, ik zo: ik heb m'n rijbewijs gehaald. Iedereen zo:.. M'n moeder zat op 'n stoel, sprong 'n meter de lucht in.
[..]
Dankjewel!!En zullen we er maar leugenaar van maken?
Ik voel me vereerd!![]()
Dankjequote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:41 schreef Fatality het volgende:
Ik ben zowaar geslaagd!
Ga zo m'n rijbewijs ophalen en dan op de bank zitten en blij zijn dat ik nooit meer hoef te lessen.
Zonnestraaltje echt gefeliciteerd trouwens! echt knap van je dat volhouden
Ik heb precies hetzelfde gehadquote:Op maandag 15 mei 2006 23:17 schreef TheUnreal het volgende:
Wat is daar lullig aan. Een medicijn zoals deze zit in mijn ogen toch alleen maar tussen je oren. Als je het slikt word je gewoon rustiger omdat je dat verwacht, placebo of niet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:22 schreef FranticDJ het volgende:
Lekker lullig als t een placebo medicijn is
Als het werkt is het in mijn ogen genoeg, placebo of nietquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:51 schreef FranticDJ het volgende:
@JosvG ik zeg ook niet dat het werkt hoor.. ik bedoel alleen maar te zeggen dat het lullig is dat je x weken iets slikt wat eigenlijk gewoon gebakken lucht is.. Magoed.. dat het werkt voor sommigen is alleen maar mooi..
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:41 schreef Fatality het volgende:
Nou mensen, ik heb me een tijdje uit dit topic gehouden om niet te veel te focussen op het autolessen.
Ik was in Februari begonnen, en geraamd op 30 lessen met de RIS methode. 10 april heb ik mijn praktijkexamen gedaan, waarvoor ik was gezakt. Toen duurde het een maand tot ik weer op mocht, dat was dus vandaag. En driewerf hoera, alaaf etc. Ik ben zowaar geslaagd!
Ga zo m'n rijbewijs ophalen en dan op de bank zitten en blij zijn dat ik nooit meer hoef te lessen.
Zonnestraaltje echt gefeliciteerd trouwens! echt knap van je dat volhouden
en theunreal ook
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:41 schreef Fatality het volgende:
Nou mensen, ik heb me een tijdje uit dit topic gehouden om niet te veel te focussen op het autolessen.
Ik was in Februari begonnen, en geraamd op 30 lessen met de RIS methode. 10 april heb ik mijn praktijkexamen gedaan, waarvoor ik was gezakt. Toen duurde het een maand tot ik weer op mocht, dat was dus vandaag. En driewerf hoera, alaaf etc. Ik ben zowaar geslaagd!
balen zegquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:14 schreef Intronic het volgende:
Godver,, drie keer geen scheepsrecht voor mij.. een paar kleine foutjes gemaakt, stom stom.
Snelheid van een auto niet goed ingeschat, kon er gelukkig net voor.. maar beter was het om te wachten.![]()
Het kijken ging dit keer wel erg goed, maarja.. toch niet gelukt![]()
good luckquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:24 schreef rena het volgende:
Ik heb nu zo TTT![]()
Het komt wel goed
Tot straks
![]()
Balen! Geef het de tijd en ga daarna gewoon weer verder, je komt steeds dichterbij!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:14 schreef Intronic het volgende:
Godver,, drie keer geen scheepsrecht voor mij.. een paar kleine foutjes gemaakt, stom stom.
Snelheid van een auto niet goed ingeschat, kon er gelukkig net voor.. maar beter was het om te wachten.![]()
Het kijken ging dit keer wel erg goed, maarja.. toch niet gelukt![]()
8quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:18 schreef jorienvdherik het volgende:
jammer hoeveel fout
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:08 schreef rena het volgende:
TTT ging best goed![]()
Mijn les er voor ging al lekker en ik zette het door tijdens de TTT. Ik heb wel een flinke ingreep gehad, ik wilde nog voor een auto de rotonde op piepenIk dacht dat het nog wel kon
![]()
Voor de rest had ik een hele aardige examinator, die gelukkig niet zo veel zeiMaar ik moet nog wel flink aan mijn kijkgedrag werken, ik mag nog wel een stuk verder vooruit kijken.
En het remmen en schakelen, ik 'schok' nog te veelMaar voor de rest vond hij het ook wel goed gaan geloof ik
![]()
Ook nog snelweg gepakt, en dat ging helemaal perfect, invoegen, inhalen en weer uitvoegen![]()
En vrijstelling van de bijzondere verrichtingenHet straatje keren ging vrij bagger, ik liet 'm keihard tegen de stoep aanbonken, maar mijn bochtje achteruit was perfect
dus hopelijk heeft dat de doorslag gegeven.
![]()
Ik ben tevreden, hoewel ik niet geslaagd zou zijn als dit een echt examen was denk ik![]()
![]()
heb gister en vandaag nog wat toetsen uit het boek gedaan in totaal 6. geen 1 onvoldoende en had er 1 bij met 0 fout. meeste 3/4 foutquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:27 schreef Thrilled het volgende:
dat snap ik niet hoor, theorie kan je gewoon stampen.. ik bedoel, ik zelf was erg twijfelachtig en heb enorm goed geleerd, en achteraf was het echt een eitje.. door de zenuwen 2 stomme foutjes gemaakt maar als je er even voor gaat zitten heb je je theorie zo...
dan komt het wel goed, op het examen kreeg ik de simpelste vragen eigelijk.. alleen in de eerste 10 vragen ongeveer had ik 3 foutjes van de zenuwen.. ik was té moeilijk aan het nadenken..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:53 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
heb gister en vandaag nog wat toetsen uit het boek gedaan in totaal 6. geen 1 onvoldoende en had er 1 bij met 0 fout. meeste 3/4 fout
maandag is het zover
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:38 schreef Robin__ het volgende:
[..]
![]()
Ik heb m over precies 3 weken, en dan bijna tegelijk met jou examen![]()
[quote="vannelle"]Het kan goed zijn dat ik wat gemist heb.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:32 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Het is super-actueel! Elke praktijk-examinator in Nederland verwerkt zijn gegevens op dit moment twee keer: op het uitslagformulier én in de PDA. De gegevens wordt echter na het vertrek van de kandidaat pas in de PDA gezet, en daarom zie je m vaak nog niet bij de examinator op tafel liggen.
Medio oktober 2006 wordt volledig overgestapt op het papierloos examen. Dan verdwijnen de uitslagformulieren en de Verklaringen van Geschiktheid en Rijvaardigheid. De gegevens worden vanaf dat moment digitaal via het CBR en de RDW doorgegeven aan de gemeente.
en net nog een toets gemaakt 5 foutquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:10 schreef Thrilled het volgende:
[..]
dan komt het wel goed, op het examen kreeg ik de simpelste vragen eigelijk.. alleen in de eerste 10 vragen ongeveer had ik 3 foutjes van de zenuwen.. ik was té moeilijk aan het nadenken..
en als je een cd-rom koopt dan ben je wel bekend met het examen systeem..
Mooi! Vrijstelling, examenervaring en wat punten waar je aan kan werken. Optimaal gebruik gemaakt van je TTT dusquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:08 schreef rena het volgende:
TTT ging best goed![]()
Mijn les er voor ging al lekker en ik zette het door tijdens de TTT. Ik heb wel een flinke ingreep gehad, ik wilde nog voor een auto de rotonde op piepenIk dacht dat het nog wel kon
![]()
Voor de rest had ik een hele aardige examinator, die gelukkig niet zo veel zeiMaar ik moet nog wel flink aan mijn kijkgedrag werken, ik mag nog wel een stuk verder vooruit kijken.
En het remmen en schakelen, ik 'schok' nog te veelMaar voor de rest vond hij het ook wel goed gaan geloof ik
![]()
Ook nog snelweg gepakt, en dat ging helemaal perfect, invoegen, inhalen en weer uitvoegen![]()
En vrijstelling van de bijzondere verrichtingenHet straatje keren ging vrij bagger, ik liet 'm keihard tegen de stoep aanbonken, maar mijn bochtje achteruit was perfect
dus hopelijk heeft dat de doorslag gegeven.
![]()
Ik ben tevreden, hoewel ik niet geslaagd zou zijn als dit een echt examen was denk ik![]()
![]()
Heb je specifieke punten waarvan je het gevoel hebt dat ze minder gaan?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:41 schreef izzypizzy het volgende:
gister ging ik weer 2 uurtjes lessen maar ik heb t idee dat ik veel slechter rij dan toen ik vorige keer examen ging doen...alsof ik 8eruit gegaan ben ofzo...of ik stel te hoge eissen aan mezelf...weet echt niet wat t is...En ik heb nog maar 5 weken voor ik weer af moet rijden!!!!!!
![]()
en ik MOET het halen!!!!!!!![]()
nou het lijkt echt alsof alles opeens slechter gaat, schakelen gaat opeens steeds verkeerd, maar ik rij sinds kort in een andere auto(andere rijschool) dus kan ook daaraan liggen...maar ook gewoon mn gevoel is opeens veel onzekerder terwijl ik dat eerst nauwelijks had...en dat ligt niet aan de instructeur want daarbij voel ik me juist veel meer op mn gemak dan bij mn oude instructeur...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:47 schreef TNA het volgende:
[..]
Heb je specifieke punten waarvan je het gevoel hebt dat ze minder gaan?
Dat schakelen kan ik me wel voorstellen als je al een hoop lessen in een andere auto hebt gehad. Misschien dat je je daardoor ook onzekerder over de rest gaat voelen? Dat schakelen gaat natuurlijk wel de hele les door...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:53 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
nou het lijkt echt alsof alles opeens slechter gaat, schakelen gaat opeens steeds verkeerd, maar ik rij sinds kort in een andere auto(andere rijschool) dus kan ook daaraan liggen...maar ook gewoon mn gevoel is opeens veel onzekerder terwijl ik dat eerst nauwelijks had...en dat ligt niet aan de instructeur want daarbij voel ik me juist veel meer op mn gemak dan bij mn oude instructeur...![]()
Hoe vaak rijd je en hoe lang per les?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:53 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
nou het lijkt echt alsof alles opeens slechter gaat, schakelen gaat opeens steeds verkeerd, maar ik rij sinds kort in een andere auto(andere rijschool) dus kan ook daaraan liggen...maar ook gewoon mn gevoel is opeens veel onzekerder terwijl ik dat eerst nauwelijks had...en dat ligt niet aan de instructeur want daarbij voel ik me juist veel meer op mn gemak dan bij mn oude instructeur...![]()
Ben je dan vermoeid of word je zelf vermoeiend?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:16 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Hoe vaak rijd je en hoe lang per les?
Ik heb net een dubbele les (2x1,5uur) gehad, maar ik merk dat ik slechter rijd aan het eind, omdat je wat vermoeiend bent en de aandacht/concentratie is verslapt.Nu nog donderdag een enkele les en maandag voor het examen een les en dan hoop ik echt mijn rijbewijs te hebben.
![]()
@ TNA: ja misschien komt t idd alleen door het schakelen hoor....dat doe je natuurlijk wel de hele tijd ja...maarja hopelijk ben ik volgende les wel gewoon helemaal gewend hoor want dat mag wel na 6 lessenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:16 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Hoe vaak rijd je en hoe lang per les?
Ik heb net een dubbele les (2x1,5uur) gehad, maar ik merk dat ik slechter rijd aan het eind, omdat je wat vermoeiend bent en de aandacht/concentratie is verslapt.Nu nog donderdag een enkele les en maandag voor het examen een les en dan hoop ik echt mijn rijbewijs te hebben.
![]()
Inderdaad, dat gevoel heb ik ookquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:46 schreef TNA het volgende:
[..]
Mooi! Vrijstelling, examenervaring en wat punten waar je aan kan werken. Optimaal gebruik gemaakt van je TTT dus
hou toch eens op, het is zelfs te halen met het doorlezen van dat theorieboek en evt. nog een toetsje.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:36 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
en net nog een toets gemaakt 5 fout
Grapjasquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:53 schreef Fatality het volgende:
[..]
hou toch eens op, het is zelfs te halen met het doorlezen van dat theorieboek en evt. nog een toetsje.
Je hebt het pas maandag!! Iedereen slaagt
Succes maandag!!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:09 schreef LV het volgende:
Nog 6 dagen en dan mag ik op!
Vandaag m'n laatste dubbele les gehad en het ging redelijk goed.
Ik ben benieuwd hoe lang m'n examen gaat duren want ik hoef geen bijzondere verrichtingen meer te verrichten.![]()
Ik merk bij mezelf wel dat je in een les van 100 minuten af en toe wel de scherpte verliest.
Heeft iemand ervaring met een examen op een maandagochtendje om 9:50?
Net na de spits dus ik denk dat dat wel voordelig is!
Wat hoop ik graag dat ik volgende week om deze tijd m'n roze papiertje op zak heb zeg.![]()
Dankje.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Succes maandag!!
Ik heb ervaring met bijna alle afrijdtijdstippen(09.50 uur, 10.50 uur [2x], 11.05 uur, 13.05 uur, 14.55 uur)...
09.50 uur is een prima tijdstip! Geen schoolkindjes op de fiets, geen spits, helemaal niks!![]()
Maar al zou dat wel zo zijn, don't worrie, je mag laten zien dat je het kunt, onder welke omstandigheid dan ook!
oh nouja, bij mij in de theoriezaal waren er maar een stuk of 8 van de 50 gezakt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Grapjas
Zelf theorie egdaan? Zo'n beetje de helft ( als het niet meer is) zakt de 1e keer hoor, echt heel veel mensen onderschatten het
Ik ben 3 weken ofzo van te voren begonnen, had zo'n boek met 1450 vragen ofzo en dan elke dag een hofodstuk maken en ben in 1 keer geslaagd met 3 foutquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:43 schreef Fatality het volgende:
[..]
oh nouja, bij mij in de theoriezaal waren er maar een stuk of 8 van de 50 gezakt.
Ben zelf ook de avond vantevoren begonnen met het leren ervan, maar het verschilt uiteraard per persoon... maar een week van te voren al fanatiek aan het leren
Dat had ik dus ook, als ik zak kan ik pas 30 juli weer, en dan ben ik op vakantie, dus als ik zak kan ik pas na 21 augustus pas weerquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:56 schreef Shirley het volgende:
Zo...ik heb voor vrijdag weer een lesje gepland en gevraagd of er al een nieuwe datum was.''Voorlopig is de eerstevolgende vrije datum pas in juli'' ''JULI! What the fuck!''
Ik hoop zo dat er eerder een datum vrijkomt....
Ik weet het niet precies, maar was ook wel 2/3 gezakt bij mijquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:06 schreef FranticDJ het volgende:
Bij mij 1e keer theorie zaten we met 12 man.. 8 gezakt..
Bij 2e keer theorie.. van de 32 waren er 20 gezakt..
das kut, ik was eerst nog samen met je gezakt in april en kon in mei weer, vond dat al lang..maar juli had ik wel helemaal vreselijk gevonden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:56 schreef Shirley het volgende:
Zo...ik heb voor vrijdag weer een lesje gepland en gevraagd of er al een nieuwe datum was.''Voorlopig is de eerstevolgende vrije datum pas in juli'' ''JULI! What the fuck!''
Ik hoop zo dat er eerder een datum vrijkomt....
de 2e keer geslaagd? Of ben je voor de lol 2 keer geslaagd?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:24 schreef Grumpey het volgende:
bij mij 2 keer 2/3e gezakt. Ik was zelf 2 keer geslaagd
Dat komt doordat mensen gewoon niet fatsoenlijk voorbereiden. Er zitten genoeg mensen bij die dat boekje 1 keer lezen en dan denken het te gaan halen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Grapjas
Zelf theorie egdaan? Zo'n beetje de helft ( als het niet meer is) zakt de 1e keer hoor, echt heel veel mensen onderschatten het
quote:Bovag stelt gedragscode op voor rijscholen
(Novum) - Een nieuwe gedragscode van de autobrancheorganisatie Bovag moet leerlingen van rijscholen en hun ouders duidelijk maken wat ze van de rijschool mogen verwachten. Alle zevenhonderd bij de Bovag aangesloten rijscholen doen mee. Deze rijscholen hebben ruim veertig procent van alle leerlingen onder hun hoede. In Nederland zijn ongeveer vijfduizend rijscholen.
De regels zijn een vervolg op afspraken in de lesovereenkomsten van Bovag-rijscholen. Door ze in een gedragscode onder te brengen, wil de autobrancheorganisatie haar klanten maximale duidelijkheid bieden. De code wordt gecontroleerd door de buitendienst van de Bovag. Dat gebeurt onder meer door steekproeven.
De regels hebben betrekking op de kwaliteit van de opleiding en de kosten. Zo moet het lestarief door de betrokken rijscholen op uurbasis worden gepubliceerd om onduidelijkheid te voorkomen. In februari waarschuwde de Bovag voor reclames van rijscholen die relatief goedkope lessen aanbieden. De lessen bleken bij navraag vaak korter dan een uur te duren.
Bron
oja inderdaad, daar hield ik even geen rekening meequote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:53 schreef Grumpey het volgende:
als je vaak genoeg je praktijk niet haalt, zal je het gewoon een 2e keer moeten halen. Is maar jaar geldig.
Bij mij hetzelfde!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:24 schreef Grumpey het volgende:
bij mij 2 keer 2/3e gezakt. Ik was zelf 2 keer geslaagd
'quote:
Gewoon een lekker stukje rijden, maak je niet drukquote:
Jammerquote:
Duivels examenquote:Op woensdag 17 mei 2006 07:58 schreef Intronic het volgende:
Ik moet 6 juni weer examen doen, leuke datum. 6-6-6![]()
Ga dan waarschijnlijk wel een pil halen voor de zenuwen, maak soms zulke stomme fouten.. alleen op het examen![]()
Nee, ik deed dat eerst ook niet.. ik was gewend om gewoon bij elk straatje (op de fiets) door de crossenquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:01 schreef Bhai het volgende:
[..]
Jammer![]()
Gewoon elke straat die je tegenkomt inkijken, waar je voorrang moet verlenen gaspedaal loslaten. Komt dat door de zenuwen dat mensen vergeten te kijken?
dat zo snel mogelijk zal denk ik niet lukken met al die wachttijden, hoor van iedereen dat snelste pas weer in juli is ( bij mij als ik zak zelfs na 30 juli pas)quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:53 schreef TNA het volgende:
[..]
Jammer! Daaraan werken en zo snel mogelijk weer afrijden dan
ga JIJ autorijden? Na die blik-op-de-weg afstraffing durf je het nog steeds? Waarschuw me even, dan blijf ik binnenquote:Op woensdag 17 mei 2006 12:53 schreef FritsFluitketel het volgende:
Ik word volgende week vrijdag 18, dus dan kan ik ook beignnen
Heb alleen nog geen rijschool (hoef ook niet persé te beginnen op m'n verjaardag oid, zou alleen wel leuk zijn, maargoed). Nu mijn vraag:
Wie weet er een goede en niet te dure rijschool in Apeldoorn?
dat deed ik nog wel. maar ik moest meer vooruit scannen en vaker dode hoek.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:01 schreef Bhai het volgende:
[..]
Jammer![]()
Gewoon elke straat die je tegenkomt inkijken, waar je voorrang moet verlenen gaspedaal loslaten. Komt dat door de zenuwen dat mensen vergeten te kijken?
huh? vertel ons meerquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:05 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ga JIJ autorijden? Na die blik-op-de-weg afstraffing durf je het nog steeds? Waarschuw me even, dan blijf ik binnen![]()
Inderdaad, vertel, ik ben nieuwsgierigquote:
het is zomertijd, veel examninatoren zijn dan op vakantie, minder examens kunnen er worden afgenomen, dus een grotere wachttijdquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:03 schreef crossover het volgende:
Zitten jullie niet bij zo'n grote rijschool, die kopen gewoon een boel examens in en die worden dan toch wel opgevuld.
wahaha, je begrijpt me wel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:21 schreef TNA het volgende:
[..]
Ben je dan vermoeid of word je zelf vermoeiend?
Bedankt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:52 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
@ TNA: ja misschien komt t idd alleen door het schakelen hoor....dat doe je natuurlijk wel de hele tijd ja...maarja hopelijk ben ik volgende les wel gewoon helemaal gewend hoor want dat mag wel na 6 lessen![]()
@ GioStyle:
ja ik heb gewoon 2 losse lessen van een uur gedaan en 2 keer 2 uur achter elkaar gelest... Maar ik heb juist het idee dat ik aan het begin slechter rijd omdat ik er dan nog in moet komen....Volgens mn instructeur wil ik ook altijd extra goed presteren voor degene die 8erin zit...maar dat doe ik iig niet bewust dan![]()
Suc6 met je examen maandag!!! is het je 1e keer????![]()
Blik op de Weg? Ken ik niet.. Wegmisbruikers was hetquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:05 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ga JIJ autorijden? Na die blik-op-de-weg afstraffing durf je het nog steeds? Waarschuw me even, dan blijf ik binnen![]()
voor mijn gevoel deed ik dat nu ookquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:27 schreef Bhai het volgende:
En dat deed je normaal wel (dus tijdens lessen)? Dan lijkt het me nl extra kut
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |