abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37749481
....ik ben een beetje onzeker vwb mijn vriend.

Hij sport 2x in de week met een vriendin van hem (Thai/kickboksen).
Prima verders, maar nu wilden ze op de dagen dat ze elkaar niet neermeppen gaan hardlopen.
Dat betekent dus dat ze 5 dagen in de week samen zouden gaan sporten.

En daar word ik dus niet zo blij van. Ik vind het iets teveel van het goede.
Dat heb ik hem ook verteld maar hij vindt dat ik overtrokken reageer eigenlijk.

Wat nu te doen?
  donderdag 11 mei 2006 @ 23:10:55 #2
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_37749514
Ga mee hardlopen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_37749526
Gewoon vertrouwen hebben in je vriend dat er niets gebeurt?
Of heb je een reden om hem niet te vertrouwen?
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  donderdag 11 mei 2006 @ 23:12:57 #4
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_37749534
Probeer d'r neer te slaan
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  donderdag 11 mei 2006 @ 23:30:23 #5
95093 -tammie-
STFU n00b! :P
pi_37749757
zeg tegen hem dat je wel houd van een klein bierbuikje
pi_37749891
Geboortedatum: 1975-07-06

Die 30-ers van tegenwoordig
pi_37750208
Neerslaan geen optie dus,,,,
Netals hardlopen, dan zou ik er maar een beetje achteraansukkelen
Bierbuikje ben ik voorstander van, lekker zacht, maarja vriendlief sport niet voor niets zo vaak, hij is van het strak-strakker-en nog strakker-type.
@t Beroepsgokker....kweetut...30 sucks helemaal als vriendlief jonger is en veeeeeeeeeeeels te sportief....
pi_37751419
heb je zelf niks te doen in plaats van elke dag op hem zitten wachten?
If you are searching, lost is where you will find me.
pi_37751444
met 'een goede vriend' vijf keer per week klaverjassen
pi_37751461
Zoek zelf een leuke kerel voor erbij..
pi_37751462
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 04:26 schreef JoPiDo het volgende:
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 05:09:31 #12
84524 Morwen
I got life
pi_37751528
Gewoon stalken die handel, heb je ook nog wat om handen zelf
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_37751908
Terwijl ik toch redelijk meegaand ben en zelf ook veel vrienden heb, vind ik 5 keer per week met elkaar sporten ook wel een beetje overdreven. Tenzij het hardlopen niet meer is als een uurtje een rondje lopen en that's it... dan zal het echt wel om de conditie etc gaan... maar als hij echt vijf avonden pleitos is met haar... zou ik daar ook voor passen!

Sterkte!
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_37751913
Nou ik zou hem dumpen vette onzin wel 5 x per week
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 07:49:58 #15
136780 Nosh
hurpdurp
pi_37751996
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 07:31 schreef Ghostbuster het volgende:
Nou ik zou hem dumpen vette onzin wel 5 x per week

5 keer per week de deur uit is wel erg veel. Misschien een idee om je zelf in te schrijven voor een fitnesscentrum/beginnerscursus thaiboksen, zodat hij je een paar avonden instructies kan geven? En anders gewoon eens aangeven of hij misschien niet eens z'n trainingsschema kan aanpassen ofzo. Ja.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_37752009
het is toch wel heel duidelijk dat hij iets wilt of heeft met dat meisje of niet
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_37752144
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 07:52 schreef Ghostbuster het volgende:
het is toch wel heel duidelijk dat hij iets wilt of heeft met dat meisje of niet
pi_37752166
"je hoeft je geen zorgen te maken, schat, zij is zóóó mijn type niet"

dat idee, inderdaad
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37752244
quote:
Duidelijk. Slotje.
pi_37752371
Ik baal er gewoon van dat ik van die jaloezie-gevoelens heb, nog nooit eerder gehad. Ik geloof echt wel dat ze alleen maar gaan hardlopen, maar ik vind het gewoon een beetje teveel van het goede.
Aan de andere kant wil ik hem ook niet beperken.

Qua sportiviteit zijn we gewoon tegenovergesteld. Misschien ga ik volgende week maar gewoon een keer mee als hij Pilatus doet. Ben alleen bang dat ik zo erg voor lul sta tusssen al die fitte, strakke lui.

Zijn er meer mensen die zo het tegenovergestelde van hun partner zijn?

pi_37752390
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 08:15 schreef milagro het volgende:

dat idee, inderdaad
Lol, zei hij dat maar, dan ben ik tenminste terecht jaloers.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 08:45:06 #22
136780 Nosh
hurpdurp
pi_37752437
quote:
Jup. Dat dan weer wel.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_37752439
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 08:39 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik baal er gewoon van dat ik van die jaloezie-gevoelens heb, nog nooit eerder gehad. Ik geloof echt wel dat ze alleen maar gaan hardlopen, maar ik vind het gewoon een beetje teveel van het goede.

Ga mee hardlopen en dan totdat je er bij neevalt.
pi_37752448
quote:

Qua sportiviteit zijn we gewoon tegenovergesteld. Misschien ga ik volgende week maar gewoon een keer mee als hij Pilatus doet. Ben alleen bang dat ik zo erg voor lul sta tusssen al die fitte, strakke lui.

ik vind dit niet eens echt (redeloze) jaloezie, hoor.

het is voor hem natuurlijk erg makkelijk om jouw bezwaar daarop te gooien, voel jij je schuldig, en kun je niets meer zeggen "want je wil hem niet beperken"..

kom op, zeg, hij is gewoon overdreven bezig met zijn 5 avonden in de week sporten persé met haar omdat ze "zo lekker levelen"

"nee, nee, nee, schat, ja okay ze is een lekker wijf, maar als ik zeg dat ze me zo heerlijk uitdaagt, dan bedoel ik qua sporten, uithoudingsvermogen!!!!, djeeezus, moet je nu echt achter alles iets zoeken!!!!!!!"
  vrijdag 12 mei 2006 @ 08:47:16 #25
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_37752463
quote:
Misschien ga ik volgende week maar gewoon een keer mee als hij Pilatus doet. Ben alleen bang dat ik zo erg voor lul sta tusssen al die fitte, strakke lui.
Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor... er lopen genoeg mensen rond die er niet veel van bakken (ik ook). Je moet dus gewoon gaan.

Onlangs ben ik gaan bodypumpen. Ik leek wel één van de muppets die alles precies in tegenovergestelde richting deed. Dit weerhoudt me niet om nogmaals te gaan. Ik vond het tenslotte erg leuk.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_37752577
quote:
ja wel hoor.

ik ben ook niet zo sportief als mijn vriend >> hij bb 2 keer in de week en meestal nog een wedstrijd. Terwijl ik liever wat fiets of zo (met een doel he)

ik ga meestal wel naar een wedstrijd en dan ben ik de ploegmascotte ( )

OT: een jongen die vijf keer per week met hetzelfde meisje gaat trainen is wel ERG verdacht. En op het moment dat een gozer gaat reageren van doe niet zo overtrokken dan is het eigenlijk ook heel verdacht. De enige echte goede reden kan nog zijn dat ie extra moet trainen om op wedstrijdniveau te komen???? Want dan moest mijn broer altijd meer hardlopen en zelfs touwtje springen. Voor de conditie en voetenwerk. etc..

Blijf erbij dat je beter een goed gesprek met hem moet voeren. >>>>> De meeste sportfanaten die ik ken trainen bijna allemaal met hetzelfde geslacht (geen afleiding enzo) Of het moet de machtsverhouding>>> trainer-leerling zijn dan komt gemixt wel voor. Maar dan zal dat meisje de trainer moeten zijn eigenlijk
pi_37752691
5 keer per week vind ik wel érg veel hoor.

Waarom stel je niet voor om iets sámen te gaan doen.
Hoe vaak zien jullie elkaar per week, of wonen jullie samen?
Anders ziet hij dat wicht nog vaker dan dat hij jou ziet.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:06:54 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_37752722
TT even lading dekkend gemaakt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_37753171
Ken je die vriendin dan?

Ik zou als ik een vriendin had niet zo met m'n vriendin omgaan, ik weet dat die dat niet zo leuk zou vinden en daar houd ik dan rekening mee. Als er geen andere optie is ok maar dan laat ik het wel weten en ben ik er eerlijk over!
pi_37753838
Je reageert heel terecht. Misschien moet je het omdraaien en vragen wat hij ervan zou vinden als jij 5 dagen per week iets anders ging doen met een leuke man.

Als hij van je houdt zou hij er niet moeilijk over moeten doen.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:02:05 #31
142772 Yolli
Being just me...
pi_37753921
Ik heb er een raar gevoel bij....
It takes wings to discover the sky
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:04:25 #32
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_37753968
Praat erover, moet toch kunnen in een relatie?
pi_37753969
5 keer per week iets gaan doen met een of andere kerel. en dan kijken hoe leuk hij dat vindt.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:08:50 #34
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_37754051
Ik kan me je jaloezie wel voorstellen eigenlijk. Maar toch zal je hem wel moeten vertrouwen denk ik. Kijk het gewoon even aan...
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:13:08 #35
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37754153
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:04 schreef Byte_Me het volgende:
5 keer per week iets gaan doen met een of andere kerel. en dan kijken hoe leuk hij dat vindt.
precies.

Ik ben geen bezitterig tiepje ofzo, maar ik vind dat je in dit geval absoluut niet onredelijk jaloers bent, en laat je dat ook niet wijsmaken.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_37754289
Ben ik dan de enige die (misschien naïef) het niet vreemd vind om 4 per week te sporten en als dat met een trainingspartner is ook goed? Ik zie het echt niet hoor... Vinden jullie het ook allemaal heel erg als het 5x in de week met een vriend was geweest? Of gaat het nu echt om het feit dat dit een vrouw is en je dus vrouw + man = neuken krijgt of iets soortgelijks platvloers.

En als je mijn partner was geweest had ik ook gewoon gezegd: ga je toch mee, lieverd?

Kom op zeg, we zijn allemaal volwassen en je partner een beetje in zijn vrijheid beperken wat sporten betreft past daar niet bij.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37754353
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:08 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik kan me je jaloezie wel voorstellen eigenlijk. Maar toch zal je hem wel moeten vertrouwen denk ik. Kijk het gewoon even aan...
Hoelang? Totdat ie zegt: "schat, ik moet je iets vertellen?..."
Kan gewoon onschuldig zijn maar 5 keer in de week sporten vind ik gewoon overdreven, tenzij hij mnaar een kampioenschap toe werkt of zo, anders is hij gewoon adrenalineverslaafd. Vindt hij het thuis niet gezellig of zo? Heeft die meid zelf een vaste relatie? Dat zal haar vriend toch ook niet leuk vinden.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_37754354
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:18 schreef Isabeau het volgende:
Ben ik dan de enige die (misschien naïef) het niet vreemd vind om 4 per week te sporten en als dat met een trainingspartner is ook goed? Ik zie het echt niet hoor... Vinden jullie het ook allemaal heel erg als het 5x in de week met een vriend was geweest? Of gaat het nu echt om het feit dat dit een vrouw is en je dus vrouw + man = neuken krijgt of iets soortgelijks platvloers.

En als je mijn partner was geweest had ik ook gewoon gezegd: ga je toch mee, lieverd?

Kom op zeg, we zijn allemaal volwassen en je partner een beetje in zijn vrijheid beperken wat sporten betreft past daar niet bij.
natuurlijk maakt het verschil dat het een vrouw is, duh!!!!!!!!!
als je vent een weekendje weg wil met een vriend is het toch ook anders, als hij datzelfde wil met een vriendin, ook als het voor een seminar kitesurfen is?

bij mij wel, iig, als ik de dame in kwestie niet ken en het geen vriendin van jaren is, voor mijn tijd al.

neem dat kind dan eens mee naar huis, na het sporten.
als je iemand 5 dagen in de week ziet, lijkt het me onderhand wel eens tijd die persoon eens thuis voor te stellen.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:21:39 #39
98135 TeleluvR
pi_37754366
quote:

Nee, je bent niet de enige...
Ik zou het zelfs anders willen stellen. Het feit dat je je erover druk maakt ("jaloers bent") is toch eerder een reden om je druk te maken over de huidige staat van je relatie...
pi_37754368
Geloof me, zodra je dit toelaat, is het hek van de dam en ik kan het weten.

Als je niet tijdig met je vuist op tafel slaat en het toelaat, dan zul je zien dat er een dag komt en dat hij zegt dat hij verder wil met haar...
♥ K, N, R en F ♥
pi_37754388
quote:
Ik vind het niet echt jalouzie hoor. Ik zou het al niet erg leuk vinden als mjin partner elke avond de hort op was al was het met vrienden.

'k Zou het gewoon zeggen. Jullie hebben toch samen een relatie. Prima als hij wil sporten, maar als hij zijn gewoontes niet wil veranderen, moet hij misschien niet een relatie willen. Ik doe dingen niet omdat mijn partner dat niet leuk vind, en andersom ook.
pi_37754410
Laatst heb ik in een blad een artikel gelezen over, let op, geestelijk vreemdgaan. Dan is er (nog) geen sprake van seks, maar dan deelt je partner zijn emoties, gevoelens en gedachten meer met die ene collega, het sportmaatje of de beste vriend(in) dan met jou.

Ik denk dat internet ook meewerkt aan dit verschijnsel. Het is makkelijker praten met iemand bij wie je verder "onafhankelijk" bent en als het je niet meer zint dan ga je weg/sluit je af.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_37754455
kwa interesses en leefstijl klinkt het alsof ze elkaar gevonden hebben.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_37754456
Als die muts 5x per week haar energie zinloos loopt te gebruiken dan zou ik d'r dumpen.
pi_37754459
quote:

Je bent niet de enige . Ik vind dat de vriend van TS groot gelijk heeft dat TS beetje overdreven reageert. Ik bedoel ik zelf heb ook een vriendin waar ik veel mee sport. Ik ga er zelfs mee uit etc. Maar mijn huidige vriendin heeft daar echt geen problemen mee
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:25:50 #46
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37754467
quote:
wat is er dan teveel van het goede dan?

zou je er problemen mee hebben als hij alleen ging lopen?
zo nee dan vertrouw je hem gewoon niet.

een relatie is gebaseerd op vertrouwen.
mijn vriendin (stijl)danst ook 2 a 3x per week met der ex.
en ik heb daar echt geen problemen mee. op het moment dat ik me vriendin niet vertouw kan ik er beter een einde aan maken
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:26:54 #47
98135 TeleluvR
pi_37754489
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:
op het moment dat ik me vriendin niet vertouw kan ik er beter een einde aan maken
Ik hoop dat je het nu over je relatie hebt...
pi_37754523
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 08:15 schreef milagro het volgende:

dat idee, inderdaad
idem ken die verhalen ook!
Er zelfs stiekum mee op vakantie gaan en nog zeggen,
ik heb niks met haar hoor!
of met een vrouw met kids naar het strand gaan,
duhuh, ik mag haar niet hoor
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:29:37 #49
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_37754557
quote:
Na het sporten samen onder de douche
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:32:00 #50
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_37754616
Als hij de hele avond weg is, doen ze vast meer dan alleen hardlopen?!
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_37754642
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

wat is er dan teveel van het goede dan?

zou je er problemen mee hebben als hij alleen ging lopen?
zo nee dan vertrouw je hem gewoon niet.

een relatie is gebaseerd op vertrouwen.
mijn vriendin (stijl)danst ook 2 a 3x per week met der ex.
en ik heb daar echt geen problemen mee. op het moment dat ik me vriendin niet vertouw kan ik er beter een einde aan maken
jij kent die ex neem ik aan.

als ze nu jou vertelt dat ze iemand heeft leren kennen, met wie ze vanaf nu vijf keer per week gaat trainen?

iemand die jij niet kent, nooit gezien hebt, en ook ws nooit zal zien?
ik vind dat best wel iets om toch je vraagtekens bij te zetten.

als mijn vriend een gewone vriendin heeft, die hij al had voor mijn tijd, en haar af en toe ziet, zonder mij, maar ook wel eens met mij, prima, maar iemand die hij tijdens mijn tijd opduikelt en dan vervolgens 5 keer per week mee gaat sporten, maar die ik nooit te zien krijg, tja....

als je alles op "je moet elkaar gewoon vertrouwen" gooit, kan een ander dus altijd maar zijn gang gaan, en jij nooit eens aan de bel trekken, want dan word je per definitie dus voor de voeten geworpen dat jij de ander beperkt, en bezitterig bent.

er zijn gewoon situaties waar je best eens aan de bel mag trekken, op een normale manier.
pi_37754645
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:32 schreef Jo0Lz het volgende:
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37754724
hmm, ik meng me er ook maar eens in.

Ik kan je jaloerzie voorstellen, nou moet ik zeggen dat ik het niet leuk zou vinden als ik mijn gozer 5 avonden per week moet missen.. dat ook omdat ik em al lang genoeg moet missen alstie naar zijn werk is overdag (hoezo verliefd? )

Maar..
ik heb een tijd lang ook 5 keer per week gesport en niet mals ook, 5 keer per week 2 uren in de sportschool.
En ja, steeds met dezelfde vriendin.. maar ik ben een vrouw, dus niet raar dan..
detail: 1) vrouwen douchen samen in de sportschool
2) ik ben hartstikke bi
Toch had mijn (inmiddels) ex daar niets van te vrezen en was het gewoon een fijn sportmaatje, soms heb je dat wel eens.
Je kan moeilijk even als topiclezer hier beoordelen of het van jouw vriend al dan niet onschuldig is, maar als jullie samenwonen (weet ik ook niet) en je elkaar overdag ook al weinig ziet ivm werk, vind ik het niet raar dat je hem niet ook nog eens 5 keer per week savonds wilt missen.
Misschien kan je het beter over die boeg gooien als je er met hem over praat, zonder het jaloerzie stukje er teveel bij te gooien, kijken hoe hij dan reageert? Misschien kan je met hem afspreken dat hij 3 of 4 keer per week gaat sporten inplaats van 5 keer?

Dan nog 1 ding.. als je zelf wilt gaan sporten, vooral doen, helemaal leuk, MAAR je moet jezelf niet naar de sportschool gaan sleuren omwille van hem terwijl je het zelf eigenlijk helemaal niet ziet zitten... ik ben er sowieso principieel zwaar op tegen om jezelf te veranderen voor een partner als je zelf eigenlijk niet achter de verandering staat... think about it.

sterkte!
pi_37754782
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:21 schreef milagro het volgende:
natuurlijk maakt het verschil dat het een vrouw is, duh!!!!!!!!!
als je vent een weekendje weg wil met een vriend is het toch ook anders, als hij datzelfde wil met een vriendin, ook als het voor een seminar kitesurfen is?

bij mij wel, iig, als ik de dame in kwestie niet ken en het geen vriendin van jaren is, voor mijn tijd al.
Nee hoor, voor mij maakt man of vrouw niets uit. Alletwee mensen. Daarbij moet ik je wel 100% gelijk geven dat hij de dame in kwestie binnenkort moet komen voorstellen. Ik zou ook graag willen weten met wie hij dan al die tijd aan het sporten is geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:40:20 #55
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37754833
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:36 schreef MarMar het volgende:
hmm, ik meng me er ook maar eens in.

Ik kan je jaloerzie voorstellen, nou moet ik zeggen dat ik het niet leuk zou vinden als ik mijn gozer 5 avonden per week moet missen.. dat ook omdat ik em al lang genoeg moet missen alstie naar zijn werk is overdag (hoezo verliefd? )

Maar..
ik heb een tijd lang ook 5 keer per week gesport en niet mals ook, 5 keer per week 2 uren in de sportschool.
En ja, steeds met dezelfde vriendin.. maar ik ben een vrouw, dus niet raar dan..
detail: 1) vrouwen douchen samen in de sportschool
2) ik ben hartstikke bi
Toch had mijn (inmiddels) ex daar niets van te vrezen en was het gewoon een fijn sportmaatje, soms heb je dat wel eens.
Je kan moeilijk even als topiclezer hier beoordelen of het van jouw vriend al dan niet onschuldig is, maar als jullie samenwonen (weet ik ook niet) en je elkaar overdag ook al weinig ziet ivm werk, vind ik het niet raar dat je hem niet ook nog eens 5 keer per week savonds wilt missen.
Misschien kan je het beter over die boeg gooien als je er met hem over praat, zonder het jaloerzie stukje er teveel bij te gooien, kijken hoe hij dan reageert? Misschien kan je met hem afspreken dat hij 3 of 4 keer per week gaat sporten inplaats van 5 keer?

Dan nog 1 ding.. als je zelf wilt gaan sporten, vooral doen, helemaal leuk, MAAR je moet jezelf niet naar de sportschool gaan sleuren omwille van hem terwijl je het zelf eigenlijk helemaal niet ziet zitten... ik ben er sowieso principieel zwaar op tegen om jezelf te veranderen voor een partner als je zelf eigenlijk niet achter de verandering staat... think about it.

sterkte!
agreed. ik heb ook een tijdje 6x per week gesport. het is dan hardstikke moeilijk om iemand te vinden die ook zo gediciplineerd bezig is met de sport.

een maat van mij (met wie ik o.a. altijd ga fitnessen) had een jaloerse ex.. niet normaal.. toen ze nog een relatie hadden is zij op fitness gegaan om hem in de gate te houden (zie je het voor je een klein tenger donker meisje (45kg) op de sportschool.) geen worden dat dat kapot is gegaan.
stay frosty
pi_37754879
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:21 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Nee, je bent niet de enige...
Ik zou het zelfs anders willen stellen. Het feit dat je je erover druk maakt ("jaloers bent") is toch eerder een reden om je druk te maken over de huidige staat van je relatie...
Dat denk ik ook. Als je man liever 5 dagen in de week sport met iemand anders dan dat hij tijd met jou doorbrengt is er in mijn optiek iets structureel verkeerd in jullie relatie. Gevalletje 'uit elkaar gegroeid' denk ik...
pi_37754938
Nou als hij al zoveel sport en dus al best afwezig is en dan ook nog samen wilt gaan lopen,vind ik beetje te veel van het goede..ook niet zo gezellig voor jou vind ik.

Maar hoe lang blijven ze dan weg? Tsja jou jaloers zijn snap ik best.. ze delen best veel ,want ze kunnen waarschijnlijk ook goed met elkaar overweg..

Maar je kan op zijn minst aangeven dat je het niet leuk vind dat hij zoveel weg gaat..
Ik vind het wel een moelijke situatie want misschien is jou vriend gewoon erg met zijn sport bezig
En ja logisch dat je dan liever zou hebbend dat zijn sportmaatje een man zou zijn.
Salsa Española
pi_37754944
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee hoor, voor mij maakt man of vrouw niets uit. Alletwee mensen. Daarbij moet ik je wel 100% gelijk geven dat hij de dame in kwestie binnenkort moet komen voorstellen. Ik zou ook graag willen weten met wie hij dan al die tijd aan het sporten is geweest.
hmm.. kijk in mijn geval klopt het misschien dat het geen reet uitmaakt of het een man of een vrouw is, maar als je gozer hetero is, is het toch reeel om er vanuit te gaan dat de kans dat hij uberhaupt ooit iets krijgt met een man zo ongeveer nihil is, dat lijkt me toch minder snel vraagtekens oproepen.. niet meer dan logisch toch?

wat ook nog eens zo is.. heb ik wel eens gehad met mijn man, dat hij veel met een meid omging, leuk, prima, ik vertrouw hem volledig.. maar dat ik ging merken dat zij meer wilde van hem. Hij merkte dat zelf niet eens, tot ik hem er eens voorzichtig op wees of het niet zo zou kunnen zijn dat ze nogal gecharmeerd van hem was.. heb hem ook gewoon gezegd waaruit ik dat had opgemaakt.

Oke, echt jaloers was ik niet, het vertrouwen zit wel goed.. maar toch voelt het niet prettig als een andere vrouw achter je vent aan zit.. beetje kwestie van te weinig respect voor onze relatie wat mij betreft.

nuances nuances... als we die toch eens allemaal haarfijn konden weergeven in topics pff.. ow well
pi_37754970
Dank allemaal voor de reactie's.

Ik heb die vriendin een half jaar geleden 1x gezien met uitgaan, voor de rest nooit meer.
Voor de rest spreken ze buiten het sporten nooit af met elkaar en na het trainen kleppen ze nog even na en gaan ieder hun eigen weg.

We wonen trouwens niet samen, hebben een relatie van bijna 4 jaar, zijn wel een jaar uit elkaar geweest. Nu inmiddels alweer een maand of 8 samen. Toen we uitelkaar waren heeft hij haar leren kennen, grietje woont zelf samen, maar zij gaat altijd alleen uit, haar vriend geeft daar niet om.

Idd zou ik er dus minder moeite mee hebben als hij dat hardlopen met een vriend zou gaan doen of alleen.
Heb hem ookal gezegd hoe hij het zou vinden als ik 5x in de week iets met een man zou ondernemen, daar werd hij dus niet vrolijk van. Hij heeft er zowiezo al moeite mee dat ik mannelijke vrienden heb.

Nouja ik ga gewoon mee volgende week naar Pilatus, wie weet vind ik het wel helmaal geweldig (of ik stoot vriend juist af als hij ziet wat voor kneus ik ben ).
pi_37755014
Mijn vriendin had toch een slight probleem als ze met een man/jongen zoveel zou gaan sporten... dat weet ik wel.

Steek er een stokje voor.
JOHNNY HEITINGA
pi_37755042
gezien de reacties hier in dit topic verbaas ik me er niet over dat relaties zo vaak op de klippen lopen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_37755077
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:45 schreef SeaOfLove het volgende:

Heb hem ookal gezegd hoe hij het zou vinden als ik 5x in de week iets met een man zou ondernemen, daar werd hij dus niet vrolijk van. Hij heeft er zowiezo al moeite mee dat ik mannelijke vrienden heb.
Hij mag dus wel maar jij niet. Kansloos.
Is die vriend van haar niks voor jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door BertV op 12-05-2006 11:03:31 ]
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_37755092
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:41 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Als je man liever 5 dagen in de week sport met iemand anders dan dat hij tijd met jou doorbrengt is er in mijn optiek iets structureel verkeerd in jullie relatie. Gevalletje 'uit elkaar gegroeid' denk ik...
poe, dat vind ik ook weer kort door de bocht..
moet een partner altijd liever bij jou zijn dan iets anders te doen? I don't know..
Ieder zijn passie, als je partner een passionele sporter is, zal die dat waarschijnlijk ook blijven..
Zo heb ik mijn muziek.. dat is ook iets wat ik niet opgeef voor een relatie.. al kan ik dat dan weer wel goed delen met mijn man omdat hij gewoon vaak meegaat, maar een groot deel ervan, vooral van de beleving, is toch echt van mij en de bandleden (allemaal mannen overigens )
Iets wat echt een passie is moet je denk ik niet zomaar opgeven voor een relatie.. dat is toch iets wat bij jou als persoon hoort.. en dus ook bij die persoon waarvoor je partner destijds gevallen is..

wederom.. nuances..
pi_37755118
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

voor mij maakt het wel uit, als ik de vrouw in kwestie niet te zien krijg en niets weet van haar intenties

dat je je vriend vertrouwt, okay, maar het betekent niet dat je alles hoeft te vertrouwen, dus niet perse de intenties van die ander.

en iedereen, ook een persoon die van jou houdt , is gevoelig voor de interesse van een ander, die jezelf ook graag ziet.
wil niet zeggen dat je dan dus vreemd zal gaan, maar als het kontakt wel erg frequent wordt, en jij als partner daar moeite mee hebt, en erover "klaagt", kan die ander zomaar ineens juist daarom opeens aantrekkelijker worden.

dat betekent niet, dat je zoals marmar terecht zegt, jezelf moet gaan forceren door ineens ook te gaan sporten, maar het betekent ook niet dat je jezelf moet inhouden om maar niet "die jaloerse zeur" te zijn.
pi_37755134
Ik kan alleen maar zeggen dat die vriend het "goed" voor elkaar heeft. Vriendin onder de duim en het zo weten te brengen dat hij 5x in de week met een andere meid kan gaan sporten.
Zonder bijbedoelingen natuurlijk. Het is natuurlijk niet alsof ze niet aan een contactsport doen en naar elkaars zweterige lichaam kunnen kijken.
pi_37755140
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:48 schreef sitting_elfling het volgende:
gezien de reacties hier in dit topic verbaas ik me er niet over dat relaties zo vaak op de klippen lopen
Bedoel je dan de jaloerse reacties of de tolerante (in sommige ogen naïeve) reacties?
pi_37755194
Een echte kerel die houdt van zijn vriendin weet iig dat hij dit niet kan maken en zal van zichzelf ook wel het benul op kunnen brengen om dit niet te doen.
pi_37755203
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:40 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

agreed. ik heb ook een tijdje 6x per week gesport. het is dan hardstikke moeilijk om iemand te vinden die ook zo gediciplineerd bezig is met de sport.

een maat van mij (met wie ik o.a. altijd ga fitnessen) had een jaloerse ex.. niet normaal.. toen ze nog een relatie hadden is zij op fitness gegaan om hem in de gate te houden (zie je het voor je een klein tenger donker meisje (45kg) op de sportschool.) geen worden dat dat kapot is gegaan.
BCC ik denk dat dat het inderdaad is, grietje is net zo fanatiek en gediciplineerd als hij is.
Als ik dus meega als hij Pilatus doet dan ga ik dus niet om hem te controleren, gewoon kijken of het ook iets voor mij is dat we iig iets van sport kunnen delen.
Thaiboksen zal bijv. nooit doen, ik kan kapot nl
pi_37755216
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:45 schreef SeaOfLove het volgende:

dit is wel heel kinderachtig. Hij heeft moeite met jouw mannelijke vrienden, maar ondertussen moet jij wel accepteren dat hij vijf dagen per week aan het sporten is met een of andere onbekende.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_37755244
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:50 schreef milagro het volgende:
dat je je vriend vertrouwt, okay, maar het betekent niet dat je alles hoeft te vertrouwen, dus niet perse de intenties van die ander.
Je hebt absoluut een goed punt, milagro. Maar de essentie 'partner wil een aantal keer per week sporten met andere vrouw' blijft voor mij geen enkel probleem. Net als jij zou ik wel willen weten wie ze dan is en of ze in hem geïnteresseerd is. Dat zou ik namelijk ook niet prettig vinden. En als je je er niet fijn bij voelt dan ben ik van mening dat je daar ook gewoon rustig over kan praten, zonder dat de ander je een jaloerse zeur vindt. Ik heb zelf ooit een keer met iets gezeten wat mijn jaloezie behoorlijk aanwakkerde en durvde dat eerst niet te vertellen. Toen ik dat wel deed was zijn reactie zo verschrikkelijk lief dat ik me ook nooit een jaloerze zeur heb hoeven voelen

Moet wel even zeggen dat er iets niet klopt aan het plaatje "vriendin mag niet met mannen sporten en hij gaat wel 5x in de week met onbekende vrouw sporten". Dat is gewoon domweg verkeerd.
pi_37755249
Hij is trouwens al voordat ik hem kende zo fanatiek met sporten. Eerder was het altijd 5x in de week fitness, maar dat deed hij overdag destijds.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:57:16 #72
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_37755302
Je kan ook gewoon op het fietsje meegaan hardlopen, doet mijn vriendin ook wel eens....
pi_37755330
Het is ook gewoon niet leuk als je partner altijd met een ander bezig is, en nooit met jou. Het gaat niet alleen om vertrouwen.
Maybe
pi_37755389
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:58 schreef R_ON het volgende:
Het is ook gewoon niet leuk als je partner altijd met een ander bezig is, en nooit met jou. Het gaat niet alleen om vertrouwen.
Daarom. je vraagt je toch af hoevaak in de week die er overheen is geweest.
pi_37755443
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:57 schreef Duracell het volgende:
Je kan ook gewoon op het fietsje meegaan hardlopen, doet mijn vriendin ook wel eens....
wheheehehehe
nou dat lijkt me niks zeg, stel die andere griet is een concurente oid, schaam je je toch kapot als je ernaast gaat meefietsen,... zo van:
ff controleren wat hij doet?
pi_37755455
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bedoel je dan de jaloerse reacties of de tolerante (in sommige ogen naïeve) reacties?
beide. Tis allemaal zo strict. Dat mensen er direct van uit gaan dat als je huidige vriend of vriendin vaak met iemand anders omgaat er direct wat speelt tussen die 2, dat is van de zotte. Ik bedoel je vertrouwd elkaar of je doet het niet. Maar je gaat niet zitten twijfelen.
pi_37755473
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:02 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

wheheehehehe
nou dat lijkt me niks zeg, stel die andere griet is een concurente oid, schaam je je toch kapot als je ernaast gaat meefietsen,... zo van:
En wie mag er dan in het midden rijden, ook al zo'n big issue. .
Maybe
pi_37755477
quote:
Lol, doen ook wel veel samen hoor gelukkig. Weekenden zijn zowiezo van ons.
pi_37755510
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:03 schreef R_ON het volgende:

[..]

pi_37755550
quote:

[..]

Dat is zowiezo een aandachtshoer.
pi_37755559
Nee, dat zou ik niet gezellig vinden. Ook niet als het met een man is, trouwens. Een of twee avonden per week apart, oké, maar vijf? Ga dan geen relatie aan. Of met je hardlooppartner...
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_37755574
quote:
wat is er mis mee met het feit dat je soms meer aandacht aan een ander iemand besteed dan aan je huidige vriend of vriendin? Tis geen gehandicapt huisdier wat continu verzorging nodig heeft hoor
pi_37755618
Is het wel leuk om verkering te hebben met zo'n overdreven healthfreak? Klinkt allemaal haast dwangmatig.
pi_37755638
Whehe. "Sporten" ja. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_37755679
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

wat is er mis mee met het feit dat je soms meer aandacht aan een ander iemand besteed dan aan je huidige vriend of vriendin? Tis geen gehandicapt huisdier wat continu verzorging nodig heeft hoor
Nee maar wel op tijd een goeie beurt en vraag me af of daar na zulke intensieve sport nog wat van terecht komt?
pi_37755687
quote:
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 04:26 schreef JoPiDo het volgende:
ik kan klaverjassen TS ik hoor het wel
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37755693
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk, maar ik zou het niet prettig vinden. Goh, leuk dat ik je ook nog eens zie . Het liefste heb ik zelfs dat mijn partner staat te kwispelen als een hond bij mijn thuiskomst .
Maybe
pi_37755696
Ja zeg gewoon van 5x in de week sexen val je ook af.
en als hij dan zegt: dat weet ik
nou dan weet je wel hoe laat het is
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:13:02 #89
33189 RM-rf
1/998001
pi_37755715
Ik ben eigenlijk ook een beetje benieuwd naar die andere vrouw?

Hoe kent hij die, hoe lang? Hoe is het ontstaan dat ze samen zijn gaan kickboxen...
Heeft die andere vrouw een relatie? Hoe goed ken je haar, spreken jullie ook wel gewoon met elkaar?

Ik zou hierbij ook wel een vermoeden hebben dat die andere vrouw mogelijk een intersse in die man zou kunnen hebben .. sowieso zou zij in een prima situatie zitten om te ervaren of de huidige relatie wat 'stroef' loopt en daar dan opeens vanuit een veel 'aardigere' situatie misbruik van kunnen maken (op de klassieke manier van, 'ík doe helemaal niet zo moeilijk als je huidige partner, wij hebben veel meer 'samen'')...

Maar de enige manier er tegen op te treden is wel door geheel eerlijk te zijn tegen je vriend, iig te zorgen dat hij je angst kent, maar het ook aan hem over te laten of hij dan die volle 5 dagen per week met haar wil sporten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37755718
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Nee maar wel op tijd een goeie beurt en vraag me af of daar na zulke intensieve sport nog wat van terecht komt?
oh zeker wel
pi_37755781
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:09 schreef kriele het volgende:
Is het wel leuk om verkering te hebben met zo'n overdreven healthfreak? Klinkt allemaal haast dwangmatig.
Is het ook in mijn ogen, maar dat komt meer omdat ik me er gewoon niets bij voor kan stellen dat het leuk is om zo fanatiek te sporten.

Enige leuke eraan: het afgetrainde lichaam van vriendlief, alhoewel ik hem ookal mooi vond toen we net met elkaar hadden en toen was hij best een beetje dikkig. Hij was na een periode van anderhalf jaar revalideren net weer voorzichtig aan begonnen met fitness toen.
pi_37755824
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:02 schreef sitting_elfling het volgende:
beide. Tis allemaal zo strict. Dat mensen er direct van uit gaan dat als je huidige vriend of vriendin vaak met iemand anders omgaat er direct wat speelt tussen die 2, dat is van de zotte. Ik bedoel je vertrouwd elkaar of je doet het niet. Maar je gaat niet zitten twijfelen.
Het gaat ook om vertrouwen Ik zou mijn partner in deze 100% vertrouwen (nou ja, ik lieg, want ik heb hem al tig keer meegevraagd om te gaan sporten en het zou wel héél erg verdacht zijn als hij nu plots wèl gaat sporten met een andere vrouw )

Maar ik vertrouw mijn partner voor 100% en als hij liever bij een andere vrouw is dan bij mij (op relatievlak dus) dan heb ik graag dat hij me dat vertelt. Kan ik de relatie verbreken, kunnen we alletwee verder met ons leven.
pi_37755832
Ms komt mijn lichte argwaan ook omdat ikzelf geen enkele vent vijf keer per week wil zien, tenzij ik een wel heel bijzondere interesse in die persoon hebt

Never trust anyone, who bleeds for 5 days and does not die, of zoiets, toch
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:18:07 #94
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_37755855
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:02 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

wheheehehehe
Onzin, meer gezellig en motiverend, zij ook buiten en toch nog een beetje bewegen. Allemaal blij, je gaat er nu al vanuit dat het fout zit. Als hij het geen goed idee vind weet je waarschijnlijk genoeg ja. Maar het zal me niets verbazen als hij positief reageerd en dit allemaal een storm in een glas water is.
pi_37755856
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:12 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

[..]

ik kan klaverjassen TS ik hoor het wel
ben dol op klaverjassen, jammergenoeg kan niemand het in mijn omgeving... Dus als je zorgt voor nog twee leuke vrienden hebben we een leuk team bij elkaar
pi_37755872
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

oh zeker wel
Ok dat scheelt alweer.
pi_37755899
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:16 schreef Isabeau het volgende:
Kan ik de relatie verbreken, kunnen we alletwee verder met ons leven.
Je hebt het er maar moeilijk mee.
pi_37755903
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:17 schreef milagro het volgende:
Ms komt mijn lichte argwaan ook omdat ikzelf geen enkele vent vijf keer per week wil zien, tenzij ik een wel heel bijzondere interesse in die persoon hebt

Never trust anyone, who bleeds for 5 days and does not die, of zoiets, toch
Nou ja, het is wel zo dat als je fanatiek bent met sporten dan is het gewoon leuk om dat met iemand samen te doen. Het is verdomd moeilijk om iemand te vinden die ook 5x per week wel wil sporten. En dat dat toevallig een vrouw is: tsja.

Nou vind ik 'is de hele avond weg' ook wel wat overdreven, een uur hardlopen hoeft geen hele avond te kosten. En ze zijn vast niet voor aan marathon aan het oefenen. De sportschool kost meestal wel vrij veel tijd (bij mij is dat tenminste zo).
pi_37755935
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:18 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

ben dol op klaverjassen, jammergenoeg kan niemand het in mijn omgeving... Dus als je zorgt voor nog twee leuke vrienden hebben we een leuk team bij elkaar
dit zou je inderdaad eens moeten doen.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_37755951
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:19 schreef Vitalogy het volgende:
Je hebt het er maar moeilijk mee.
Been there, done that, verspild verdriet. Dat is het gewoon niet waard.
En daarbij zie ik het nut niet in van het bij elkaar blijven omwille van de goudvis als mijn partner (of ik) liever bij een ander is.
pi_37755995
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou ja, het is wel zo dat als je fanatiek bent met sporten dan is het gewoon leuk om dat met iemand samen te doen. Het is verdomd moeilijk om iemand te vinden die ook 5x per week wel wil sporten. En dat dat toevallig een vrouw is: tsja.

Nou vind ik 'is de hele avond weg' ook wel wat overdreven, een uur hardlopen hoeft geen hele avond te kosten. En ze zijn vast niet voor aan marathon aan het oefenen. De sportschool kost meestal wel vrij veel tijd (bij mij is dat tenminste zo).
Oh nu ja, de echt fanatieke sporters die ik ken doen sporten juist meer alleen, de meer gezellige sporters willen er perse iemand bij hebben, om te "kletsen" .
pi_37756029
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Been there, done that, verspild verdriet. Dat is het gewoon niet waard.
En daarbij zie ik het nut niet in van het bij elkaar blijven omwille van de goudvis als mijn partner (of ik) liever bij een ander is.
Een goudvis kan zo 't riool in.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:25:41 #103
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_37756082
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:22 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh nu ja, de echt fanatieke sporters die ik ken doen sporten juist meer alleen, de meer gezellige sporters willen er perse iemand bij hebben, om te "kletsen" .
De echt fanatieke sporters die ik ken doen het juist vooral samen . Zo ervaar je namelijk die druk dat je niet minder wil zijn dan de ander.
pi_37756183
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De echt fanatieke sporters die ik ken doen het juist vooral samen . Zo ervaar je namelijk die druk dat je niet minder wil zijn dan de ander.
zo zie je maar, dé echte sporter bestaat niet

maar goed, vrouwen kunnen gewoon heel sneaky zijn, en mannen de compleet naieveling, worden op subtiele wijze verleid, stapje voor stapje, en ze zien het niet "welnee, ze is totaal niet in mij geinteresseerd, joh, echt, zegt ze zelf trouwens ook, dus...".

niet dat het hier zo zal zijn of gaan, maar het is echt niet zo ziekelijk jaloers of bezitterig om enige twijfels te hebben oner zeer frequent kontakt met een potentieel neukmeubel, dat jij niet aangeschaft hebt en ook totaal niet in je interieur past
pi_37756214
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:29 schreef milagro het volgende:

[..]

niet dat het hier zo zal zijn of gaan, maar het is echt niet zo ziekelijk jaloers of bezitterig om enige twijfels te hebben oner zeer frequent kontakt met een potentieel neukmeubel, dat jij niet aangeschaft hebt en ook totaal niet in je interieur past
.
Maybe
pi_37756236
quote:

[..]

krijg je van die laurel en hardy toestanden
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:33:07 #107
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_37756275
De hamvraag is natuurlijk:

- TS neuken jullie nog wel regelmatig?
I'm getting too old for this....
pi_37756303
quote:
Hehe, ja, het was iets met calorieën verbranden

Nee maar ik denk dat elke vriend toch minimaal het inlevingsvermogen moet kunnen opbrengen om te snappen dat iets als dit niet grappig is voor vriendin.

Heeft iemand dat inlevingsvermogen niet dan is het niet goed, maar heeft iemand het normaal wel dan wordt het gewoon aan de kant gezet... En een hele goede man/vrouw vriendschap zonder relatie is zo goed als onmogelijk volgens mij...

[ Bericht 94% gewijzigd door BE op 12-05-2006 11:54:38 ]
pi_37756327
quote:
Jep. Desnoods voor de nep. Ik vind het een raar verhaal. Laat hem maar eens twijfelen.
En hou alvast wat afstand, dit klinkt gewoon niet erg goed. Gaat de seks ook achteruit?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:37:13 #110
37769 erodome
Zweefteef
pi_37756369
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Na intensief sporten ben ik altijd zo geil als maar kan en ken dat van meer vrouwen
Ik heb nog nooit overgeslagen direct na sporten, de volgende dag weleens omdat ik krom liep van de spierpijn

Ontopic....

5 dagen per week met een ander doorbrengen vind ik erg veel, vooral als je die ander zo goed als niet kent.
Vind dat ook altijd zo raar, je hebt samen een relatie, maar stel je voor dat je de mensen die de ander kent en veel mee omgaat kent zeg...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:41:53 #111
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_37756494
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:18 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Dan wordt het eerder "kwartetten"

klaverjassen is leuk met aas maat en verplicht gaan
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_37756511
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 23:05 schreef SeaOfLove het volgende:
....ik ben een beetje onzeker vwb mijn vriend.

Hij sport 2x in de week met een vriendin van hem (Thai/kickboksen).
Prima verders, maar nu wilden ze op de dagen dat ze elkaar niet neermeppen gaan hardlopen.
Dat betekent dus dat ze 5 dagen in de week samen zouden gaan sporten.

En daar word ik dus niet zo blij van. Ik vind het iets teveel van het goede.
Dat heb ik hem ook verteld maar hij vindt dat ik overtrokken reageer eigenlijk.

Wat nu te doen?
you're fucked.
uitmaken en verder met je eigen ding. hier heb je helemaal niets uit en zelfs als er op dit moment niet tussen hun speelt, speelt bij je vriend dus wel de behoefte 5 dagen per week weg bij jou te zijn en met anderen vrouwen iets te doen.
eigenlijk weet je het zelf ook wel toch?
Dick Schaffa
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:43:29 #113
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_37756534
test verdomme
topic, waar ben je!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_37756542
quote:
test
pi_37756615
Hmm, ik kan het hele topic niet meer zien.
pi_37756633
PS: TS, ik zoek nog een schaakmaatje, voor vijf keer in de week. Ik doe ook aan hardlopen en doe dat 4 keer in de week maar wil het best voor een tijdje opvoeren naar 5 ritjes.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:55:24 #117
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_37756821
De verwijderde reactie van wietse-cc:
quote:

Nee maar ik denk dat elke vriend toch minimaal het inlevingsvermogen moet kunnen opbrengen om te snappen dat iets als dit niet grappig is voor vriendin.

Heeft iemand dat inlevingsvermogen niet dan is het niet goed, maar heeft iemand het normaal wel dan wordt het gewoon aan de kant gezet... En een hele goede man/vrouw vriendschap zonder relatie is zo goed als onmogelijk volgens mij...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_37756867
We zijn weer in beeld. wij wel .
Maybe
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:57:39 #119
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_37756870
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:42 schreef Dick-Schaffa het volgende:

[..]

you're fucked.
uitmaken en verder met je eigen ding. hier heb je helemaal niets uit en zelfs als er op dit moment niet tussen hun speelt, speelt bij je vriend dus wel de behoefte 5 dagen per week weg bij jou te zijn en met anderen vrouwen iets te doen.
eigenlijk weet je het zelf ook wel toch?
zie je wel! ik had wel gelijk! Verbaast me niks dat er zoveel relaties op de klippen lopen nadat ik de reacties in dit topic heb gelezen
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:57:50 #120
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_37756876
Hehe 5x per week een hele avond weg

Of ze trainen voor een driedubbele triathlon, of ze trekken elkaar helemaal uit elkaar in de sauna na een uurtje gesport te hebben. Choose one!
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_37756939
Sporten met een vrouw is toch synoniem voor sex hebben met die vrouw?

Serieus:
5 maal per week is wel erg veel, maar ik neem aandat je je vriend vertrouwt????
En als er echt wat gebeurt, dan weet je tenminste wat je aan hem hebt.
pi_37757011
Hoi, schat, ik moet overwerken vanavond.
- Maar de winkel sluit toch altijd om 6 uur?
Ik doe nog wat administratie. Dat heb ik er bij gekregen in mijn takenpakket.

.
Maybe
pi_37757422
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:57 schreef Robocock het volgende:
Hehe 5x per week een hele avond weg

Of ze trainen voor een driedubbele triathlon, of ze trekken elkaar helemaal uit elkaar in de sauna na een uurtje gesport te hebben. Choose one!
Heb niet gezegd dat hij heel de avond weg zal zijn
pi_37757506
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Na intensief sporten ben ik altijd zo geil als maar kan en ken dat van meer vrouwen
Ik heb nog nooit overgeslagen direct na sporten, de volgende dag weleens omdat ik krom liep van de spierpijn

Ontopic....

5 dagen per week met een ander doorbrengen vind ik erg veel, vooral als je die ander zo goed als niet kent.
Vind dat ook altijd zo raar, je hebt samen een relatie, maar stel je voor dat je de mensen die de ander kent en veel mee omgaat kent zeg...
Heeft vriend ook zo...liggen meestal vroeg in bed als hij gesport heeft
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:32:40 #125
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_37757730
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:37 schreef erodome het volgende:

[..]
uh.. wat is daar mis mee ?
  Moderator vrijdag 12 mei 2006 @ 13:23:51 #126
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_37759091
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:21 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Hoelang? Totdat ie zegt: "schat, ik moet je iets vertellen?..."
Kan gewoon onschuldig zijn maar 5 keer in de week sporten vind ik gewoon overdreven, tenzij hij mnaar een kampioenschap toe werkt of zo, anders is hij gewoon adrenalineverslaafd. Vindt hij het thuis niet gezellig of zo? Heeft die meid zelf een vaste relatie? Dat zal haar vriend toch ook niet leuk vinden.
Hoezo, ik train 4 tot 5x per week 1.5 uur, en daar is mijn vriendin nooit bij want die is absoluut niet sportief. Ik ga altijd met wat vrienden. Ik ben gewoon verslaafd aan trainen. Als ik een keer niet kan dan word ik daar geirriteerd van. Maar ik train niet vanwege de mensen die daar rondlopen, want als die er niet lopen ga ik net zo goed trainen, ik 'moet' gewoon trainen.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:32:47 #127
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37759338
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoezo, ik train 4 tot 5x per week 1.5 uur, en daar is mijn vriendin nooit bij want die is absoluut niet sportief. Ik ga altijd met wat vrienden. Ik ben gewoon verslaafd aan trainen. Als ik een keer niet kan dan word ik daar geirriteerd van. Maar ik train niet vanwege de mensen die daar rondlopen, want als die er niet lopen ga ik net zo goed trainen, ik 'moet' gewoon trainen.
same here.. ik train nu maar 3x per week ipv 5 omdat ik de tijd niet heb. maar ik heb ook een tijd 6x per week getraind.

en om nou te zeggen "5x per week is overdreven" vind ik helemaal een kortzichtige opmerking. ik ken mensen die 6 avonden per week voor de tv hangen... het is gewoon een bezigheid die je voor je plezier doet!
stay frosty
pi_37759361
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:23 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

kortom door de weeks lig je elke avond vroeg op bed
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:33:55 #129
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37759375
Ik ben geen jaloers type, maar ik zou het toch echt niet prettig vinden als mijn vriend iedere doordeweekse avond met een ander doorbrengt. En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat het een vrouw is, want al was het een vent: ik wil ook wel eens een avondje met m'n vriend.

Dat 't in het geval van de TS een vrouw is: vertrouwen hebben a la, maar je mag wel zeggen dat je 't geen prettig idee vindt, right? Ik zou het iig wel doen. Je mag er toch vanuit gaan dat je vriend ook graag bij jou wil zijn en niet 5 avonden per week bij een ander wil zitten, of ligt dat aan mij?
(Un)masking for the greater good.
pi_37759463
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

vind ik toch wat anders dan als een vent diezelfde tijd doorbrengt met 1 en dezelfde dame, week in week uit, en niet met een groepje of nu eens met die, dan weer die.

het gaat niet om die anderhalf uur sporten per dag an sich, zonder zijn partner en eventueel met anderen.
logisch dat als sporten belangrijk voor je is, dat je dat gewoon kan blijven doen.
pi_37759467
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:33 schreef Natalie het volgende:
Ik ben geen jaloers type, maar ik zou het toch echt niet prettig vinden als mijn vriend iedere doordeweekse avond met een ander doorbrengt. En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat het een vrouw is, want al was het een vent: ik wil ook wel eens een avondje met m'n vriend.
Sorry hoor, maar ik blijf 'de hele avond' behoorlijk overtrokken vinden. Om 19:00 gaat hij hardlopen, om een uur of 20:00 weer terug om samen geheel nuttig het journaal te kijken. Rest van de avond breng je dus samen door.

Ik sport ook 6x in de week en ik heb mijn vriend nog niet horen klagen. Misschien omdat ik het alleen doe?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:39:17 #132
37769 erodome
Zweefteef
pi_37759503
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

uh.. wat is daar mis mee ?
Dat het raar is om mensen met wie je zo intensief omgaat weg te houden bij je partner, je hebt toch samen een leven, het plan om oud te worden samen, lijkt me logisch dat je de mensen die voor jou wat waard zijn graag voorsteld aan je partner en het leuk vindt als die ook goed met elkaar op kunnen schieten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:39:55 #133
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_37759521
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:33 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kortom door de weeks lig je elke avond vroeg op bed
Maar van slapen komt dan nog niet veel als ik de stille hint begrijp. En da's dan weer wel positief in de relatie van TS
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:40:06 #134
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37759527
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik blijf 'de hele avond' behoorlijk overtrokken vinden. Om 19:00 gaat hij hardlopen, om een uur of 20:00 weer terug om samen geheel nuttig het journaal te kijken. Rest van de avond breng je dus samen door.

Ik sport ook 6x in de week en ik heb mijn vriend nog niet horen klagen. Misschien omdat ik het alleen doe?
Dan laat je dat 'de hele avond' weg.
Ik kan me vooralsnog goed voorstellen dat de TS er wat onzeker van wordt.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:40:24 #135
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37759537
quote:

[..]

ik zou ook niet gaan klagen hoor
stay frosty
pi_37759553
quote:

[..]

probeer het eens uit.

het is natuurlijk altijd makkelijk redeneren vanuit een positie waarin het jou niet gebeurt.

ms zou ook jij wel anders dan je nu denkt reageren als het sporten van je vriend met Meike van 2 keer per week ineens persé naar 5 keer gaat, en later ms ook nog eens een zaterdagje erbij gepikt wordt, ook al is het maar voor een uur of 2.

mensen zijn altijd heel tolerant als er geen beroep gedaan wordt op die tolerantie
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:42:35 #137
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37759595
't Is voor iedereen anders. De een heeft er totaal geen problemen mee, de ander vind het toch geen prettig idee. Echt vastpinnen op iets kun je dat toch niet. Ieder mens is anders en heeft andere ervaringen waardoor hij of zij zich op een bepaalde manier voelt in een bepaalde situatie. 't Is niet alsof je dat zomaar 'uit' kunt zetten.
pi_37759979
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:40 schreef milagro het volgende:
mensen zijn altijd heel tolerant als er geen beroep gedaan wordt op die tolerantie
Dat gaat bij mij ook niet op. Mijn partner is al regelmatig bij klasgenoten (vrouwelijk) blijven slapen. Ik ken de dames in kwestie niet, maar ik vertrouw mijn vriend 100%.

En ook 'wacht maar tot je een keer wordt bedonderd' gaat ook al niet op Maar daar heeft mijn huidige partner natuurlijk niets mee te maken en krijgt hij van mij gewoon weer 100% vertrouwen tot hij dat schaadt. En dat is nog nooit zo geweest.
pi_37760117
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:23 schreef R_ON het volgende:
Laatst heb ik in een blad een artikel gelezen over, let op, geestelijk vreemdgaan. Dan is er (nog) geen sprake van seks, maar dan deelt je partner zijn emoties, gevoelens en gedachten meer met die ene collega, het sportmaatje of de beste vriend(in) dan met jou.
Jij leest de psychologie, het huis tuin en keuken blaadje voor de amateurpsycholoog. Mn moeder heeft dat blad ook, ik zou er niet teveel waarde aan hechten.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_37760122
quote:

[..]

Nouja, ik heb ook een blauwe maandag hardgelopen en het heeft toch meer impact dan dat. Je moet rekening houden met je eten (ga je ervoor op een lege of erna op een (te?) volle?), je moet je omkleden en warming uppen, als je terugkomt uithijgen en wat drinken, douchen, etc. Dat je binnen een uur én hardgelopen hebt én weer samen op de bank zit is wat positief denk ik.

(of misschien is mijn vriendin gewoon een treuzel)
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_37760251
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat gaat bij mij ook niet op. Mijn partner is al regelmatig bij klasgenoten (vrouwelijk) blijven slapen. Ik ken de dames in kwestie niet, maar ik vertrouw mijn vriend 100%.

En ook 'wacht maar tot je een keer wordt bedonderd' gaat ook al niet op Maar daar heeft mijn huidige partner natuurlijk niets mee te maken en krijgt hij van mij gewoon weer 100% vertrouwen tot hij dat schaadt. En dat is nog nooit zo geweest.
Sommige dames vormen een bedreiging anderen weer helemaal niet.

Ik vind het te makkelijk om zoiets als redeloze jaloezie af te doen (doe jij niet dus, he, maar die vent eventueel).

De tolerantie waar ik op doelde was meer die van de man eigenlijk.
Mannen willen nog weleens tekort schieten wb inlevingsvermogen, en kunnen zich bepaalde dingen alleen voorstellen (hoe iets voelt) als het hen zelf overkomt.

Een vriend van mij kwam bv zelf steevast midden in de nacht (zeg maar 's ochtend) thuis als hij zei "even" wat te gaan drinken.
Boeide me verder niet, want ik lag toch te pitten en je weet tenslotte hoe dat gaat, niet waar, nog 1 biertje, nou, nog 1 dan , dan ga ik echt... etc etc.

Maar de ene keer dat ik zei om hooguit 12 uur, 1 uur terug te zijn, om vervolgens ook pas om 4 uur thuis te komen , was meneer over de zeik
"ja, ik was ongerust, en dit en dat, en had je niet kunnen bellen en zus en zo en zeik"

Hetzelfde met bepaalde interesse van andere heren, hoe platonisch ook.
Niet zelden gunnen ze zichzelf 'vrijheden' die ze jou verwijten.

Ik kreeg zelfs een keer te horen " Ja maar als een vrouw (lees : jij) dat doet, dan steekt er wat achter, want vrouwen doen nooit iets zomaar"
pi_37760264
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:23 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

In dat geval zou ik me misschien iets minder zorgen gaan maken

Natalie heeft iig wel een goed punt, wat een ander er van vindt is niet de issue... het is simpelweg zo dat als je ergens mee zit, je het moet oplossen.. zeker in een relatie.
Of iemand anders er nou wel of niet mee zou zitten.. (hangt ook heel erg van de situatie af, maar nogmaals, die nuances he... moelijk voor sommige mensen) ey, je hebt geen relatie met die iemand anders, dus boeiend!

Verder lees ik verschillende reacties als "ik zou het raar vinden als mijn partner 5 keer per week met iemand anders om zou gaan"
Ook weer zoiets.. ik kan soms avonden besteden met een goede vriend van me om nummers te schrijven.. nou is het van een totaal andere orde dan intimiteit in een relatie, maar dat we als muzikanten onderling erg close zijn op die momenten is gewoon zo.
Raar? Ik vind van niet, gewoon een gedeelde passie waar we tamelijk serieus mee bezig zijn.
Nogmaals, vanuit dat standpunt gezien, kan ik me ook best indenken dat wat muziek voor mij is, sporten is voor iemand anders...

Dessalniettemin.. stel ik het op prijs als mijn partner tijd voor me maakt als hij vrij is en wil ik toch ook zoveel mogelijk tijd aan hem spenderen als hij thuis is..

Dualiteit i know..
pi_37760428
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:07 schreef milagro het volgende:

De tolerantie waar ik op doelde was meer die van de man eigenlijk.
Mannen willen nog weleens tekort schieten wb inlevingsvermogen, en kunnen zich bepaalde dingen alleen voorstellen (hoe iets voelt) als het hen zelf overkomt.
Goed, feit blijft dat TS het onaangenaam vindt dat hij 5x in de week met een andere dame gaat sporten. Ik kan wel blijven roepen dat ìk daar totaal geen moeite mee zou hebben, maar dat doet niets af aan háár gevoel. Daarbij aangevuld met het feitje dat haar partner het zelf helemaal niet zou willen als zij 5x per week met een sportieve vriend gaat sporten.

Hij moet eigenlijk inzien dat dat een beetje krom is en hij moet niet aan haar gevoelens voorbij lopen. Ik zou er dus wel degelijk een gesprek over beginnen met de partner en als hij een beetje inlevingsvermogen heeft dan gaat hij er serieus op in. Natuurlijk geen gesprek op hoge poten of druipend van jaloezie, maar een redelijk gesprek waarin zij kan aangeven dat ze er domweg een onaangenaam gevoel bij krijgt. Jaloezie hoeft niet verkeerd te zijn, geeft ook aan dat je veel om iemand geeft. Maar zoals jij al terech topmerkt: mannen ontbreekt het wel eens aan dat soort inlevingsvermogen.
quote:
Ik kreeg zelfs een keer te horen " Ja maar als een vrouw (lees : jij) dat doet, dan steekt er wat achter, want vrouwen doen nooit iets zomaar"
pi_37760482
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:34 schreef wietse.cc het volgende:

[..]

quote:
En een hele goede man/vrouw vriendschap zonder relatie is zo goed als onmogelijk volgens mij...
Even afgezien van het hele verhaal hoor. Dit is echt je reinste bullshit. Ik heb ook voornamelijk mannelijke vrienden die ik veel zie. Mijn vriend zit daar echt niet mee, die gasten komen ook vaak genoeg bij ons thuis en hij kent ze dus ook goed. Hij weet wel dat het gewoon (hele goede) vrienden zijn, waar ik verder geen vlindertjes van krijg.

Wat betreft het verhaal van TS.
Ik kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Maar ik kan me ook voorstellen dat het inderdaad een storm in een glas water is. Daarom is de enige oplossing die ik kan bedenken erover praten (zoals al gezegd is natuurlijk). Leg hem goed en eerlijk uit waarom je er mee zit (ga dat dus ook eerst goed voor jezelf na). En dan kunnen jullie vast wel tot een compromis komen waar jullie allebei tevreden mee zijn. (bv hij gaat iets minder sporten, of hij neem haar wat vaker mee naar huis na/voor het sporten zodat jij haar ook kan leren kennen. Wie weet is ze onwijs aardig en houd je er een leuke vriendin aan over)
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:19:03 #145
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37760585
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:13 schreef Isabeau het volgende:

Goed, feit blijft dat TS het onaangenaam vindt dat hij 5x in de week met een andere dame gaat sporten. Ik kan wel blijven roepen dat ìk daar totaal geen moeite mee zou hebben, maar dat doet niets af aan háár gevoel. Daarbij aangevuld met het feitje dat haar partner het zelf helemaal niet zou willen als zij 5x per week met een sportieve vriend gaat sporten.

Hij moet eigenlijk inzien dat dat een beetje krom is en hij moet niet aan haar gevoelens voorbij lopen. Ik zou er dus wel degelijk een gesprek over beginnen met de partner en als hij een beetje inlevingsvermogen heeft dan gaat hij er serieus op in. Natuurlijk geen gesprek op hoge poten of druipend van jaloezie, maar een redelijk gesprek waarin zij kan aangeven dat ze er domweg een onaangenaam gevoel bij krijgt. Jaloezie hoeft niet verkeerd te zijn, geeft ook aan dat je veel om iemand geeft. Maar zoals jij al terech topmerkt: mannen ontbreekt het wel eens aan dat soort inlevingsvermogen.
Helemaal mee eens, Isa
pi_37760690
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:13 schreef Isabeau het volgende:
mannen ontbreekt het wel eens aan dat soort inlevingsvermogen.
Je kan het ook omdraaien. Hij vindt sport heel belangrijk en heeft toevallig een sport 'buddy' die een vrouw is. Dit wist de TS wel toen ze een relatie met hem aanging. Zou hij nu moeten minderen om haar gevoel te verminderen? Zou hij moeten zeggen: 'maar schatje, ik snap dat je het erg vindt, ik stop er wel mee.'

Nee, dat natuurlijk weer niet. Is het enige wat de TS wil dat hij begrijpt dat ze er jaloers om wordt of wil ze dat hij meer naar haar wil leeft?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_37760693
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:22 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik sport vrijwel mn hele leven al minstens 3x per week en het is niet alleen gezellig met zn 2en (of meer), maar ook kun je elkaar motiveren, en je krijgt een beetje competitie gevoel. Dus onzin dat fanatieke sporters liever alleen sporten.
pi_37760754
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:07 schreef milagro het volgende:

Maar de ene keer dat ik zei om hooguit 12 uur, 1 uur terug te zijn, om vervolgens ook pas om 4 uur thuis te komen , was meneer over de zeik
"ja, ik was ongerust, en dit en dat, en had je niet kunnen bellen en zus en zo en zeik"

Hetzelfde met bepaalde interesse van andere heren, hoe platonisch ook.
Niet zelden gunnen ze zichzelf 'vrijheden' die ze jou verwijten.

dat werd wel een ex mag ik hopen? omg wat erg!!!

Maar idd sommige mannen denken/spreken zo..

Ik krijg dan snel de neiging om te denken aan het spreekwoord "Zo de waard zijn gasten vertrouwt..."
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:27:50 #149
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37760831
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:23 schreef WeirdMicky het volgende:

Je kan het ook omdraaien. Hij vindt sport heel belangrijk en heeft toevallig een sport 'buddy' die een vrouw is. Dit wist de TS wel toen ze een relatie met hem aanging. Zou hij nu moeten minderen om haar gevoel te verminderen? Zou hij moeten zeggen: 'maar schatje, ik snap dat je het erg vindt, ik stop er wel mee.'

Nee, dat natuurlijk weer niet. Is het enige wat de TS wil dat hij begrijpt dat ze er jaloers om wordt of wil ze dat hij meer naar haar wil leeft?
Da's weer erg kortzichtig. Als de TS niet 5 keer zou mogen sporten met een man, omdat haar vriend dat niet prettig vindt, maar hij wél 5 keer mag sporten met een vrouw, en daar moet ze maar begrip voor hebben? Dat is natuurlijk niet gelijkwaardig.

Tuurlijk in een relatie vertrouw je elkaar, maar dat wil nog niet zeggen dat je je bek moeten houden als iets je dwarszit. Dat staat verder los van 'naar iemands wil leven.'
Je kunt toch rekening met elkaar houden? Of zie ik dat verkeerd?
pi_37761017
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:25 schreef MarMar het volgende:

[..]

dat werd wel een ex mag ik hopen? omg wat erg!!!

Maar idd sommige mannen denken/spreken zo..

Ik krijg dan snel de neiging om te denken aan het spreekwoord "Zo de waard zijn gasten vertrouwt..."
Ja uiteraard een ex

En natuurlijk het zijn mijn persoonlijke ervaringen, maar ik merk echt dat mannen, in mijn leven dan, pas begrijpen wat ik voel en bedoel als ze het zélf ondervinden, inzake klagen over iets te close contact, en lichte jaloezie.
Ze zijn zelf, volgens eigen zeggen, heel makkelijk en tolerant "het zou mij niets uitmaken, hoor, als jij met een ander etc" omdat hun tolerantie tot dan toe op geen enkele wijze op de proef is gesteld.

Hoe vaak ik niet hoor van mannen : ik ben nooit jaloers, dat is echt een vrouwending, ik snap dat niet zo, waarom zou je etc etc.
Maar oh wee, áls er dan aanleiding is en de "pijn" ligt bij hen, dan is het huis te klein
En ik altijd maar het aankaarten van mijn enigzins jaloerse gevoelens keurig en voorzichtig inpakken om maar niet als die onekere zeikerd over te komen en niet meteen te beschuldigen
Hun jaloezie echter komt oningepakt en recht zo die gaat en jouw vermeende dubieuze intenties zijn zowat een feit
pi_37761022
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:25 schreef MarMar het volgende:Ik krijg dan snel de neiging om te denken aan het spreekwoord "Zo de waard zijn gasten vertrouwt..."
Mijn meest jaloerse partner heeft me bedrogen met mijn beste vriendin Nadat ik dat had ontdekt en zo naïef was om te denken dat we er wel samen uit zouden komen was er met hem niet meer te leven omdat hij constant héél erg jaloers was. Bang dat ik hem 'terug zou pakken' oid stupide. Legendarisch jaloerse uitspraak "En, nog leuke jongens gezien?" Ik was naar college
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')