abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39117396
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:28 schreef Syytön het volgende:
Als je in de stopweek zit, ik slik dus vanavond mijn laatste pil, hoe lang duurt het dan ongeveer voordat je menstruatie begint?
Drie dagen bij mij.
  Vis een optie? donderdag 22 juni 2006 @ 17:43:35 #152
70532 loveli
N
pi_39118488
Als er dingen veranderen is het inderdaad wel verstandig om even te checken.
crap in = crap out
pi_39138215
Ik heb tot 7 jaar terug altijd microgynon 30 geslikt, dus toen ik afgelopen maand besloot weer aan de pil te gaan was het rij logisch dat ik weer met microgynon zou gaan starten. Nooit superveel klachten erover gehad, maar zit nu toch met een aantal vraagjes en onderbuikgevoelens.

Ben 12 dagen geleden begonnen op de eerste dag van ongesteldheid, en tot op vandaag ben ik jammergenoeg nog steeds ongesteld (al is sinds gisteren het vloeien enorm verminderd), wat nog vervelender is dan die stomme ongesteldheid is dat ik beneden sterker ruik en alles erg dik en opgezwollen is (ook lijkt het dat ik sinds ik weer begonnen ben vermoeiender ben en weer meer hoofdpijn heb, maar durf dat nu nog niet aan de pil toe te schrijven, aangezien ik hem nog maar weer zo kort slik) Iemand die de klachten herkent ? Of iemand die denkt dat het toch beter is nu al weer terug te gaan naar de ha ipv even aanzien gezien de korte periode die nog maar verstreken is van het opnieuw starten ?
pi_39150477
Ik slik sinds kort ook weer de pil en ik had ook die klachten! die gaan opzich vanzelf wel weer over
Het "sterk" ruiken had ik niet en ben ook niet zo lang ongesteld geweest, ik zou dus zeker even bellen met de ha!
Overigens slok in de Yasmin

Succes!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 23 juni 2006 @ 19:36:38 #155
92409 Twinky
Little star.
pi_39157984
Hey knorretje, die reacties zijn heel normaal. Je lichaam moet in het begin nog erg wennen aan de hormonen. Zo'n lange menstruatie komt bij veel beginnende pilsliksters voor. Dit had je eventueel kunnen voorkomen door niet op de eerste dag te beginnen, dat schijnt te werken. De menstruatie kan best nog een maand doorgaan.
Waarschijnlijk gaan de klachten vanzelf weer over. Dit kan echter wel drie maanden duren, en dat is best lastig. Als ik jou was zou ik de eerste twee of drie stopweken afwachten en dan kijken hoe het gaat. Als het nog niet beter geworden is kun je even langs gaan bij de ha.
Ook de vermoeidheid en hoofdpijn kunnen heel goed bijwerkingen zijn van de pil. Denk maar eens aan pms of een zwangerschap, dan krijg je dat ook en dat heeft alles te maken met hormonen.
Het gaat allemaal vanzelf over, maar als je je echt zorgen maakt kun je altijd langs bij de ha.
pi_39245936
Ben door vlek voor m'n oog, hoofdpijn en duizeligheid toch maar weer naar de dokter gegaan, en ze heeft geadviseerd te stoppen met de Yasmin en te kijken of de klachten dan verdwijnen. Ik heb zelf het idee dat dat wel gaat gebeuren, aangezien ik ze daarvoor ook niet echt had...
Eerste twee strips van de Yasmin gingen dus redelijk goed, de 3e helaas niet...
  maandag 26 juni 2006 @ 14:09:55 #157
108412 elsepels
toedeledokie!
pi_39248792
Hoi!

Iemand ervaring met microgynon 20? Dat is een laag gedoseerde variant op microgynon 30 (die ik nu gebruik)dat volgens mij net op de markt is.Ik wil graag weten of er duidelijke verschillen zijn qua bijwerkigen enz.

>http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=nieuwtje&id=10477

Het is trouwens bestelbaar op pilonline.nl
pi_39253552
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_39259989
Flutterbye wat balen

Knorretje hoe gaat het met jou nu?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_39315526
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:10 schreef Beaker het volgende:
Flutterbye wat balen

Knorretje hoe gaat het met jou nu?
met wat extra spoelingen kan ik de geur beperken, maar nog steeds opgezwollen. Vloeien is gelukkig wel gestopt, maar ja nog 4 pillen en de stopweek komt er alweer aan
pi_39322578
Zo jeutje, dat heeft inderdaad lang geduurt! en dan moet je al bijna weer
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_39337013
vraagje over de yasmin: ik slik die sinds twee maanden , alles gaat prima ermee, weinig klachten alleen 1 ding en die vind ik erg vervelend: ik ben zooooo moe

iemand ervaring hiermee en gaat dit nog over ? als dat niet zo is denk ik dat ik misschien toch maar weer de mercilon moet gaan nemen. Minder hormonen slikken is prima maar die continue vermoeidheid erbij hoeft voor mij niet zo.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Vis een optie? donderdag 29 juni 2006 @ 00:59:29 #163
70532 loveli
N
pi_39341713
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:56 schreef flutterbye het volgende:
Ben door vlek voor m'n oog, hoofdpijn en duizeligheid toch maar weer naar de dokter gegaan, en ze heeft geadviseerd te stoppen met de Yasmin en te kijken of de klachten dan verdwijnen. Ik heb zelf het idee dat dat wel gaat gebeuren, aangezien ik ze daarvoor ook niet echt had...
Eerste twee strips van de Yasmin gingen dus redelijk goed, de 3e helaas niet...
Daar moet je dus heel voorzichtig mee zijn, ivm trombose. De hoofdpijn en vlek voor je oog zijn zeker het vermelden waard als een arts je medische geschiedenis wil weten.
crap in = crap out
pi_39352135
Ja, daarom ben ik dus ook maar naar de dokter gegaan, en ze zei dat er op dit moment absoluut geen aanwijzingen zjin dat het iets ernstigs is. Ze heeft wat van die testjes gedaan waarbij ik haar vinger moest volgen met m'n ogen enzo, en ze kon constateren dat ik geen gedeelte van mijn zicht kwijt was (dat wist ik zelf ook wel, maarja...) en het feit dat ik er al jaren last van had was ook een geruststelling volgens haar. Ik heb die vlek altijd als ik heel erg moe ben. Maar als ik dus niet moe ben, dan heb ik hem dus ook niet. Nu had ik hem dus al 3 weken lang zonder dat ik het idee had dat ik extreem moe was, dus vandaar maar even naar de dok.
Ik voel me wel moe de laatste tijd (Darkelf, let even op ) maar niet extreem ofzo, maar misschien is het gewoon omdat ik me zo lang moe heb gevoeld. Bij mij is de moeheid tijdens 3 strips Yasmin eigenlijk alleen maar steeds erger geworden. Maar het was dus niet zo dat ik er heel erg last van had, alleen had ik wel het idee dat ik er gewoon niet meer tegenop kon slapen zeg maar. Dus als ik in het weekend een paar uurtjes uit had geslapen voelde ik me nog steeds niet uitgerust.

Ik ben nu dus een week pilvrij, maar de hoofdpijn en vlek zijn er nog steeds. Aan de ene kant begin ik een beetje bang te worden dat het ergens anders aan ligt, aan de andere kant zit ik nu in principe in mijn stopweek, en ik heb deze week ook heel slecht geslapen, dus ben wel erg moe.
Ik heb wel het één en ander opgezocht over trombose, het schijnt dat je dan echt een blinde vlek krijgt, bij mij is het gewoon een soort wazig, niet echt zwart ofzo.
Ook gaat het 's ochtends vaak wel redelijk, maar hoe langer ik naar mijn scherm zit te turen op het werk, hoe meer last ik ervan krijg. Ik heb morgen dan ook maar even vrij genomen, miscchien kan ik er dan een beetje bovenop komen...
pi_39364454
Ik heb een vraag.

Ik slik nu sinds 2 weken de pil en heb sindsdien pijnlijke en gevoelige borsten. Nu heb ik gelezen dat dit een tijdelijke bijwerking kan zijn.. maar wat is tijdelijk? Een paar weken? Maanden? Het is echt irritant, want ik slaap altijd op mijn buik en dat gaat nu niet
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_39364692
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:03 schreef flutterbye het volgende:

Ik voel me wel moe de laatste tijd (Darkelf, let even op ) maar niet extreem ofzo, maar misschien is het gewoon omdat ik me zo lang moe heb gevoeld. Bij mij is de moeheid tijdens 3 strips Yasmin eigenlijk alleen maar steeds erger geworden. Maar het was dus niet zo dat ik er heel erg last van had, alleen had ik wel het idee dat ik er gewoon niet meer tegenop kon slapen zeg maar. Dus als ik in het weekend een paar uurtjes uit had geslapen voelde ik me nog steeds niet uitgerust.
ja dat is wel herkenbaar, als ik lekker geslapen heb kan ik rustig een paar uur later weer helemaal diep slapen, dat was voor de yasmin wel wat anders denk ik. Maar het is ook meer het algehele moeheidsgevoel buiten het slapen. energieloos...

ik geef het nog een strip de kans en als het niet verbetert ga ik wel verder met de mercilon, meer hormonen maar iig niet die moeheid.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39373694
ik heb het farmacotherapeutisch compas erbij gepakt, maar de 20 staat er nog niet in. nou betekent dit dat er 20 microgram ehtinylestradiol inzit. aangezien tussen 50 en 30 microgram al erg weinig verschil te zien is tussen bijwerkingen, denk ik dat dit verschil tussen de 20 en 30 nog veel kleiner is. ik zou niet weten waarom je van je pil af zou willen naar een andere als deze goed bevalt. groetjes
pi_39374695
staat er inderdaad niet in. Maar er staat wel in dat een sub30 pil een grotere kans heeft op falen.
En net wat jUsTmE13o2 zegt, waarom van de pil afstappen als de huidige goed bevalt?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:47:27 #169
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_39377290
Is dan wel ERG net op de markt. Ik werk bij een farmaceutische groothandel en die ben ik nog niet tegen gekomen.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:13:19 #170
108412 elsepels
toedeledokie!
pi_39385384
Ik heb helemaal niet gezegd of de pil (microgynon30)mij bevalt. Want integendeel,hij valt me erg tegen. Ik zit er nu iets meer dan 3 jaar aan en erg last van stemmingswisselingen,laag libido,enorme dipjes e.d. gehad. En ik wilde er dus mee stoppen of overstappen op een lichtere pil.
Maar ik ben nu dus al een aantal dagen gestopt,eerst ff kijken hoe ik me zo voel.Dus vandaar deze vraag over,wat ik dacht,een lichtere pil te zijn. Ik had het er wat duidelijker bij moeten zetten misschien,maar dat komt omdat ik in een andere topic ook al over de pil en zijn bijwerlingen op mij heb verteld..vandaar...

maar iig bedankt voor de reacties!
pi_39434602
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:15 schreef Beach het volgende:
[CENTRAAL] De pil #7
Deze twee gaan gemerged worden.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_39436111
Ik snap echt niet dat iedereen zoveel problemen met de pil heeft, volgens mij is een heleboel wat je jezelf aanpraat en inbeeldt. Opgezette borsten kan ik wel begrijpen op zich heur. Maarja.
pi_39436245
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 23:07 schreef Syytön het volgende:
Ik snap echt niet dat iedereen zoveel problemen met de pil heeft, volgens mij is een heleboel wat je jezelf aanpraat en inbeeldt. Opgezette borsten kan ik wel begrijpen op zich heur. Maarja.
Dan mag je me toch uitleggen hoe je jezelf bepaalde klachten kan inbeelden.
Ben van mijn 13e tot mijn 18e aan de pil geweest, daarna Mirena-spiraal en al die jaren heb ik last gehad van de meest vage klachten. Hoofdpijn (van lichte zeurpijn tot heftige migraine aanvallen), misselijk, ziek, lamlendig, gewichtsschommelingen, moodswings, flauwvallen, huidproblemen en hardnekkige schimmelinfecties. Toen ik verhuisde naar een andere stad en een nieuwe huisarts kreeg, was het voor hem overduidelijk dat ik simpelweg nietgoed reageer op hormonen! Sindsdien ben ik hormoonvrij (gebruik nu de Persona als anticonceptie) en ben van al m'n klachten af! Zelfs vande migraine! En m'n libido is nu veel groter!

Aangepraat en ingebeeld?
Echte liefde!
pi_39436602
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 23:12 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Aangepraat en ingebeeld?
Ik zeg niet dat iedereen of jij dat doet, maar het zou best kunnen inderdaad. Je moest eens weten hoeveel psychisch is.
pi_39436831
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 23:23 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat iedereen of jij dat doet, maar het zou best kunnen inderdaad. Je moest eens weten hoeveel psychisch is.
In je vorige post noem je volgens mij juist wel iedereen. . Ik voel me ook niet aangesproken, maar ik vraag of je het iets meer wilt/kunt toelichten.
Echte liefde!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')