abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:37:29 #1
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_37743059
Hier kun je terecht voor al je pilvragen. Ook ervaringen e.d. zijn welkom

[CENTRAAL] De pil #6
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:38:23 #2
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_37743089
Ok, mijn vriendin heeft een vraag...

Stel, donderdag neemt ze de laatste pil van 3 weken....(dus op donderdag neemt ze de allerlaatste dus in)...wanneer moet ze dan weer beginnen na de stopweek?
pi_37744024
7 dagen later
dead
pi_37744195
Vrijdag dus
Niet waf-waf doen!
pi_37744910
En centraal! .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:00:01 #6
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37745089
ik wil mn mycrogynon teruuuug
pi_37747070
Als het goed is krijg je geen eisprong als je gewoon de pil slikt toch??
En als je er dan een keer een vergeet, of meerdere in een strip, dan is het
mogelijk dat je wel een eisprong krijgt? En wat gebeurd er dan als je dan wel
weer gewoon de pil slikt?
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:30:37 #8
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_37747708
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:10 schreef Jose1986 het volgende:
Als het goed is krijg je geen eisprong als je gewoon de pil slikt toch??
En als je er dan een keer een vergeet, of meerdere in een strip, dan is het
mogelijk dat je wel een eisprong krijgt? En wat gebeurd er dan als je dan wel
weer gewoon de pil slikt?
jah als je er een paar vergeet kan je idd eisprong krijgen en ben je onveilig bezig als je toch gaat pompe...als je daarna gewoon doorgaat? wordt je in je stopweek gewoon ongesteld toch?

Damn...m'n biologie komt weer helemaal terug...9.4 had ik voor dit hoofdstuk
pi_37753331
Misschien wel zo aardig om de laatste post van het vorige topic hier te plaatsen... De nieuwe zoekfunctie werkt trouwens voor geen meter - of doe ik iets verkeerd?
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:33 schreef Rhanna het volgende:
Ik zit eraan te denken om te stoppen met de pil, alleen twijfel ik nog.
Bij mij is de pil niet als anticonceptie bedoeld, ik had toen ik ermee begon (14) een hele heftige menstruatie. Gemiddeld 9 dagen lang leed ik pijn
Als ik nu stop, ben ik dan weer 9 dagen en onregelmatig ongesteld? Of zou het gewoon doorgaan zoals toen ik de pil slikte?
pi_37753406
@ Rhanna - daar is niet zoveel over te zeggen. Het kan zijn dat je lichaam zodanig veranderd is ondertussen dat je minder problemen zult hebben met de menstruatie als je nu stopt. Maar het kan ook zijn dat je gewoon weer op de oude voet verder gaat. En er is maar 1 manier om erachter te komen...
Maar stel dat je er net zoveel last van blijkt te hebben, dan kun je toch gewoon weer beginnen? Waarom wil je eigenlijk stoppen?
pi_37759819
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:30 schreef wobbel het volgende:

[..]

jah als je er een paar vergeet kan je idd eisprong krijgen en ben je onveilig bezig als je toch gaat pompe...als je daarna gewoon doorgaat? wordt je in je stopweek gewoon ongesteld toch?

Damn...m'n biologie komt weer helemaal terug...9.4 had ik voor dit hoofdstuk
Biologie sucks

Het staat er ook een beetje vaag idd nu ik het terug lees,
Maar wat ik bedoel ik is eigenlijk wat gebeurd er met die eicel (bevrucht of niet)
als je de pil weer gewoon slikt?
pi_37760332
Onbevrucht wordt die eicel dus gewoon afgevoerd tijdens de menstruatie, zoals dat zou gaan als je geen pil slikt. Bevrucht wordt het een baby, meestal.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:55:45 #13
92409 Twinky
Little star.
pi_37763577
tvp, als dat mag.
pi_37764129
Ik snap de tvp niet. Waarom niet gewoon bookmarken totdat je iets hebt verzonnen om te posten? Niet dat ik het erg vind hoor, ben gewoon nieuwsgierig.

Heb net even wat oude pil topics door zitten lezen, niet de centrale topics maar van die losse topics, tot in 2001! Wat mensen soms toch voor een onzin posten zeg! Maarja, ik heb zo het idee dat wij met z'n allen toch een stuk deskundiger zijn geworden in 5 jaar tijd!

[ Bericht 55% gewijzigd door flutterbye op 12-05-2006 16:57:47 ]
  zaterdag 13 mei 2006 @ 20:42:38 #15
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_37797409
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:12 schreef flutterbye het volgende: Maarja, ik heb zo het idee dat wij met z'n allen toch een stuk deskundiger zijn geworden in 5 jaar tijd!
Zelfs ik als jongen
pi_37831882
Ik heb ook drie jaar lang de Diane-35 geslikt, en ik heb daar nooit enig probleem mee gehad. Omdat het een vrij zware pil is, ben ik toch overgestapt op de Ridgevidon enkele maanden terug.

Nu ben ik de pil vorige week dinsdagavond vergeten, maar ik heb hem binnen de 'twaalf-uur-te-laat' zone ingenomen, dus woensdagochtend. Woensdag ben ik echter naar mijn ouders geweest, ik verwachtte niet te blijven overnachten, maar ben toch een nachtje blijven slapen. Ik heb mijn pil toen (wel weer binnen de twaalf uur) op donderdagochtend ingenomen, en vrijdag had ik last van een beetje spotting.

Ik weet dat je de pil twaalf uur te laat mag innemen, maar als je dat twee dagen na elkaar doet, heeft dat invloed op de betrouwbaarheid?
pi_37838220
Ik slik nu zo'n twee jaar de Microgynon-30 die pasgeleden "veranderd" bleek te zijn naar de Stediril-30 (en ik ben kennelijk niet de enige die dat heeft opgemerkt ). Maar nou is mijn probleem het volgende. Ik slik regelmatig hele strippen achter elkaar door en dat heb ik nu ook gedaan, al weet ik niet meer hoeveel strippen ik achter elkaar heb geslikt voor mijn huidige (in ieder geval minstens 1) en of ik in mijn vorige strip ook een pil ben vergeten. Ik ben nu, voor de eerste keer als ik me niet vergis, twee pillen vergeten in 1 strip. De eerste was, wederom als ik me niet vergis op donderdag in de eerste week van de strip. Ik begin mijn strip op zaterdag. De tweede was op zondag in de derde week van de strip. Beide pillen heb ik de volgende ochtend weer ingenomen samen met de pil die ik dan had moeten innemen. Ze gingen dus ruim boven de 12-uur-zone heen en ik heb in beide weken voorafgaande aan het vergeten van de pil zonder verdere bescherming gemeenschap gehad.

Nou weet ik dat je slechts in de eerste week je zorgen hoeft te maken en dat je bij achter elkaar doorslikken van strippen ook gewoon door kan tellen met het aantal weken, maar mijn vragen zijn dus:

Kan ik dat nog steeds als ik in mijn vorige strip ook al eens een pil ben vergeten?
Hoe veilig is de pil nu ik twee keer in dezelfde strip hem ben vergeten?
Moet ik een MAP gaan halen?

Volgens anticonceptie-online.nl hoeft dat niet en de site pilvergeten.nl geeft geen informatie over weken na de eerste drie, maar raadt wel aan om je arts of apotheek te raadplegen als je meerdere pillen bent vergeten. Een telefonisch consult gaat echter 12 euro kosten en ik kan er uiteindelijk zelf voor gaan dokken, omdat ik nog lang niet door mijn eigen risico heen ben. Ik vind het een beetje lullig om te moeten gaan betalen als later blijkt dat ik me (zoals heel vaak met de pil) onnodig zorgen heb gemaakt. Van de apotheek vraag ik af hoe bereid ze zijn om een simpele pilvraag te beantwoorden Voordat ik verdere maatregelen ga nemen wil ik weten of er Fokkers zijn die hier ervaringen mee hebben

Edit: Ik heb toch maar even de apotheek gebeld, niet geschoten is altijd mis En er is niets aan de hand Ik moet of nu gelijk met de stopweek beginnen of gewoon door blijven slikken en dan mag ik in de eerste zeven dagen er geen meer vergeten

[ Bericht 4% gewijzigd door Black_Tulip op 15-05-2006 11:28:51 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 12:28:14 #18
147726 Puck1
Every day I love you more
pi_37841143
Ik slik nu de Marvelon pil, heb de eerste 3 dagen van m'n ongesteldheid standaard hoofpijn en dat is niet echt leuk.Ook hou ik enorm veel vocht vast,ik heb het idee dat dit door de pil komt(btw ik drink echt liters water) maar weet het niet zeker.Zou het kunnen?En welke andere vormen van anticonceptie zijn ook aan te raden en ook veilig?
weet je wel?
pi_37841547
@ Puck - ik had ook altijd hoofdpijn in de stopweek bij de pil, de nuvaring bleek toen een goed alternatief. Daar kreeg ik echter na 2 jaar weer probleempjes mee, maarja, toch 2 jaar plezier van gehad. Momenteel heb ik de Yasmin pil, tot nu toe nog weinig last van, maar ben pas aan de 2de strip bezig dus kan er nog niet zoveel over zeggen. Deze pil staat er wel om bekend dat de bekende bijwerkingen minder voorkomen.
  maandag 15 mei 2006 @ 12:44:24 #20
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37841592
mn zus had nog 6 strips microgynon 30 :d zelfde als ik. Dus die maak ik eerst op,voordat ik aan de nieuwe rigon oid begin
  maandag 15 mei 2006 @ 13:10:58 #21
147726 Puck1
Every day I love you more
pi_37842359
en dat vocht vasthouden dan?is daar iets aan te doen?kan dat door de pil komen?
weet je wel?
pi_37842991
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:10 schreef Puck1 het volgende:
en dat vocht vasthouden dan?is daar iets aan te doen?kan dat door de pil komen?
Misschien heb je iets aan dit topic: "aankomen door de pil" ONZIN!

Waar het uiteindelijk op neerkomt:
kan het door de pil komen? ja (staat dat niet in de bijsluiter?)
wat is er aan te doen?
a) andere pil of anticonceptie proberen b) stoppen
  maandag 15 mei 2006 @ 20:43:27 #23
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_37855734
Ik heb nog ff een vraagje

Op internet las ik dat als vrouwen aan t ovuleren (is dat een werkwoord?) zijn dat ze extra nat worden.

Mijn vriendin slikt de pil op de juiste manier geen diarree e.d , maar zaterdag was ze dus best nat. het drupte zelfs een beetje op mij... en het was wittig. we hebben het toen wel gewoon gedaan, ben niet klaargekomen in haar.
daarna niks meer gedaan...

Zou dit afscheiding zijn of heeft t iets te maken met ovulatie (dit treedt toch niet op als de pil geslikt word?)

BvD

[ Bericht 10% gewijzigd door dabadbass op 15-05-2006 21:17:24 ]
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  Vis een optie? dinsdag 16 mei 2006 @ 12:21:18 #24
70532 loveli
N
pi_37874542
Ovuleren is een woord en er is in principe geen eisprong bij goed gebruik van de pil. In jullie geval denk ik dat het geen abnormale situatie was en wees blij dat je vriendin van zichzelf goed nat wordt.
Als het dik, gelig is en en het sterk ruikt, moet ze er wel mee naar een dokter gaan.

De pil voorkomt een eisprong. Daarnaast zorgt de pil ervoor dat het slijm in de baarmoedermond een barriere vormt voor sperma. Als derde zorgt de pil ervoor dat als er toch een eicel bevrucht is, het baarmoederslijmvlies minder geschikt is voor innesteling.

Alles wat je ooit wilde weten over slijm:
Zowel in de baarmoederhals als in de vagina wordt slijm aangemaakt. Op die manier wordt het milieu in de vagina op peil gehouden. Dat kan als afscheiding naar buiten komen.

Tijdens de cyclus verandert het slijm van structuur. Na de menstruatie is het slijm niet heel vloeibaar en door de structuur houdt het spema tegen, dat raakt als het ware verstrikt in het slijm. Dit voorkomt dat ten tijde van de eisprong er oud, kwalitatief slecht sperma in de buurt is dat per ongeluk de eicel kan bevruchten.

Een paar dagen voor de eisprong verandert het slijm naar vloeibaar, eiwitachtig en een beetje draderig. In dit slijm zitten stoffen die goed zijn voor sperma, zodat het langer blijft leven en beweeglijker wordt. De structuur van het slijm is een 'snelweg' voor sperma, zodat het snel naar de baarmoeder wordt getransporteerd en daar kan wachten tot de eisprong. Het slijmvlies van de baarmoeder is zo hemaakt, dat sperma daar tijdens de periode voor de eisprong een paar uren tot dagen in leven kan blijven (3 dagen voordat de kwaliteit van sperma slecht wordt).
In deze vruchtbare periode stijgt het libido van de meeste vrouwen en worrden ze vaak ook makkelijker nat.

Na de eisprong (na ongeveer 24 uur is het eitje niet meer succesvol te bevruchten) verandert het slijm weer. Het wordt droger, klonterig en wittig. Zo kan sperma niet meer bij het eitje komen als de kwaliteit daarvan achteruit is gegaan, het slijm vormt weer een barriere voor sperma.
crap in = crap out
pi_37906580
idd, het slijm is rond de ovulatie eerder doorzichtig dan wit. Ook als je de pil slikt kun je soms wat natter worden dan anders. Misschien was ze gewoon erg opgewonden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')