jah als je er een paar vergeet kan je idd eisprong krijgen en ben je onveilig bezig als je toch gaat pompe...als je daarna gewoon doorgaat? wordt je in je stopweek gewoon ongesteld toch?quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:10 schreef Jose1986 het volgende:
Als het goed is krijg je geen eisprong als je gewoon de pil slikt toch??
En als je er dan een keer een vergeet, of meerdere in een strip, dan is het
mogelijk dat je wel een eisprong krijgt? En wat gebeurd er dan als je dan wel
weer gewoon de pil slikt?
quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:33 schreef Rhanna het volgende:
Ik zit eraan te denken om te stoppen met de pil, alleen twijfel ik nog.
Bij mij is de pil niet als anticonceptie bedoeld, ik had toen ik ermee begon (14) een hele heftige menstruatie. Gemiddeld 9 dagen lang leed ik pijn
Als ik nu stop, ben ik dan weer 9 dagen en onregelmatig ongesteld? Of zou het gewoon doorgaan zoals toen ik de pil slikte?
Biologie sucksquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:30 schreef wobbel het volgende:
[..]
jah als je er een paar vergeet kan je idd eisprong krijgen en ben je onveilig bezig als je toch gaat pompe...als je daarna gewoon doorgaat? wordt je in je stopweek gewoon ongesteld toch?
Damn...m'n biologie komt weer helemaal terug...9.4 had ik voor dit hoofdstuk![]()
Zelfs ik als jongenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:12 schreef flutterbye het volgende: Maarja, ik heb zo het idee dat wij met z'n allen toch een stuk deskundiger zijn geworden in 5 jaar tijd!
Misschien heb je iets aan dit topic: "aankomen door de pil" ONZIN!quote:Op maandag 15 mei 2006 13:10 schreef Puck1 het volgende:
en dat vocht vasthouden dan?is daar iets aan te doen?kan dat door de pil komen?
quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:51 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Hoezo??
Ik heb veel meer zin in sex met die nieuwe![]()
Ja, over de bescherming heb ik ook geen moment getwijfeld, wat ik doe is gewoon mijn menstruatie uitstellen, inkorten en dergelijke. Dat kan gewoon, staat ook in de gebruiksaanwijzing. Ik vroeg me alleen af of dit goed is voor je lijf (voor zover de pil ueberhaupt goed is voor je), aangezien die uitstellingen natuurlijk maar voor 1 keer zouden zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 22:00 schreef loveli het volgende:
@Twinky: Als het jou zo goed bevalt, waarom niet? Je bent beschermd omdat je de pil lang genoeg slikt en de stopweek kort genoeg houdt.
De enige reden dat de pil-cyclus bestaat uit 3 weken slikken plus een stopweek, is om hem te laten lijken op een normale cyclus. Dan heeft de gemoddelde vrouw het idee dat er niets verandert behalve haar vruchtbaarheid. Als dit voor jou goed werkt, moet je dat gewoon blijven doen.
Je 'periode' met de pil is automatisch vier weken.. Drie weken slikken en een week stopweek waarin je ongesteld wordt. Als je je dus houdt aan de dinges. Dan zou je dus ongeveer houden wat je had.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:16 schreef Kings het volgende:
Wat Twinky doet zou ik ook eigenlijk wel willen! Ik heb echt een prachtig regelmatige menstruatie, bijna eng, want ik word elke maand op exact dezelfde dag ongesteld. Dat is dus altijd standaard 4 weken.Nu ben ik net begonnen met de pil en is het dan slim om ongeveer 3,5 week te slikken om te zorgen dat het altijd standaard dezelfde dag komt aangezien mijn lichaam daaraan gewend is?
Volgens mij niet, je kunt je stopweek alleen maar verkorten, niet verlangen zonder dat de veiligheid verandert. Ik zou de bijsluiter van de pil er even bij pakken, daar staat het wel in.quote:Op zondag 21 mei 2006 20:22 schreef mell.from.hell het volgende:
hoi allemaal
Ik heb net een stopweek gehouden en moest vrijdag weer beginnen met een nieuwe strip, maar kwam er dus achter dat ik geen nieuwe strips meer in huis had
Nu moet ik dus eerst weer naar de apotheek, maar dit houdt dus in dat ik langer dan 7 dagen een stopweek heb gehouden.
wat houdt dit in? als ik nu bijvoorbeeld maandag weer aan de nieuwe strip begin, wanneer ben ik dan weer beschermd?
Dat staat in de bijsluiter, meestal een week na de eerste pil die je weer neemt.quote:Op zondag 21 mei 2006 20:22 schreef mell.from.hell het volgende:
wat houdt dit in? als ik nu bijvoorbeeld maandag weer aan de nieuwe strip begin, wanneer ben ik dan weer beschermd?
idd, je bent nu eigenlijk 7 dagen voor het moment dat je die pil in had moeten nemen onveilig - daar kun je dus eigenlijk niks meer aan doen - en dan weer tot 7 dagen nadat je weer bent begonnen met slikken.quote:Op zondag 21 mei 2006 20:22 schreef mell.from.hell het volgende:
hoi allemaal
Ik heb net een stopweek gehouden en moest vrijdag weer beginnen met een nieuwe strip, maar kwam er dus achter dat ik geen nieuwe strips meer in huis had
Nu moet ik dus eerst weer naar de apotheek, maar dit houdt dus in dat ik langer dan 7 dagen een stopweek heb gehouden.
Lol, grappig foutje wat mij ook bijna was overkomen na de eerste stopweek, omdat ik de nuvaring gewend was, waarbij de begindag dezelfde dag van de week is als de stopdag. Ik zit nu nog iedere keer te tellen om te checken of ik het wel goed heb.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:52 schreef Beaker het volgende:
Vraagje
Ik ben dus onlangs begonnen met de Yasmin ben met de eerste strip begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie daarna stopweek en op dag 7 weer begonnen met een nieuwe strip. Dit herhaalde ik iedere maand.......beetje dom, want opeens bedacht ik me dat ik niet altijd op de zelfde dag ongesteld word en ik slik ook niet mijn laatste pil op de zelfde dag![]()
Ik nog is ff die bijsluiter erbij gepaktmoet dus op de achtste dag weer beginnen met slikken van mijn eerste pil. Dat heb ik nu afgelopen maand gedaan en vanavond mijn laatste pil ingenomen, maar mijn vraag nu is is hij deze maand wel veilig geweest
![]()
Dat verschilt per pil. De ene moet je echt om de 24 uur nemen, de ander heeft een marge van een paar uur. Vaak staat in de bijsluiter hoeveel marge er is en anders weet de huisarts raad.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:24 schreef Kings het volgende:
Owja, ik vraag me af hoe stipt, stipt nou is. Natuurlijk is het het meest veilig als dat je elke dag om 20.00 slikt, maar hoe groot is de marge van stiptheid?
er mag (meestal) gewoon maximaal 36 uur tussen 2 pillen zitten. Als je dus de ene avond om 11 uur slikt en de volgende om 4 uur 's nachts maakt dat echt niet uit, en de pil daarna kan 'gewoon' weer om 11 uur (maar ook om 2 uur of 4 uur)... Het makkelijke van 's avonds slikken is dus ook dat je 's ochtends nog mag als je het vergeet, tenzij je te lang slaapt.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:27 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Dat verschilt per pil. De ene moet je echt om de 24 uur nemen, de ander heeft een marge van een paar uur. Vaak staat in de bijsluiter hoeveel marge er is en anders weet de huisarts raad.
Lijkt mij eigenlijk niet bij correct gebruik. Zoals je zelf al aangeeft is het bij incorrect gebruik een ander verhaal.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:50 schreef Beaker het volgende:
Hoe groot is nou de kans dat je toch een eispring hebt als je de pil correct slikt?
Als je pil slikt heb je die natuurlijk niet, maar toch vroeg ik het me af
Is de kans aanwezig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |