Ik ben met de pil begonnen op het moment dat ik regelmatig geslachtsgemeenschap begon te krijgen. Dat ik door strippen achter elkaar door te slikken minder vaak hoef te menstrueren is een leuke bijkomstigheid. Een nog leuker voordeel is dat als je lang achter elkaar doorslikt, het niet uitmaakt als je een keer de pil vergeet.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:13 schreef amaranta het volgende:
Tot mijn grote spijt lees ik veel verhalen van meisjes die allemaal aan het goochelen zijn met de pil.
En dan weer 4 weken en dan slik ik door en dan weer 5 weken en dan weer 2 stopdagen.
En ondertussen ook nog miepen over een mogelijke zwangerschap.
Neuk dan GVD NIET.
De pil,dames, is ( ook) bedoeld om je menstruatie te reguleren. Gewoon 21 dagen die pillen slikken, 7 dagen stoppen en weer van voorafaan beginnen. Is dat nou zo moeilijk??
En wat ik helemaal hypocriet vind is zeggen dat je de pil neemt om je mensturatie te reguleren, en er vervolgens mee gaat spelen, en vervolgens ook nog zonder condoom gaat vrijen. (wat je natuurlijk zelf moet weten).... maar wees dan eerlijk en zeg dan ook gewoon waar je de pil voor neemt...
Wat jij wilt.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:59 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik ben met de pil begonnen op het moment dat ik regelmatig geslachtsgemeenschap begon te krijgen. Dat ik door strippen achter elkaar door te slikken minder vaak hoef te menstrueren is een leuke bijkomstigheid. Een nog leuker voordeel is dat als je lang achter elkaar doorslikt, het niet uitmaakt als je een keer de pil vergeet.
Ik heb ze anders niet gezien.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat jij wilt.
En ik doelde overigens niet op jou. Maar op andere meisejs die letterlijk in dit topic gezegd hebben aan de pil te willen om hun menstruatie te regelen
Ik ga anders ook vrij 'creatief' om met de pil (veel achter elkaar doorslikken), hoe kon ik weten dat je niet op mij doelde?quote:EN vervolgens gaan verkondingen hoe lekker de sex nu wel niet is...en hoe ze creatief omgaan met de pil...
Wat dat betreft ben ik het met Syytön eens: het gebruik van de pil is sowieso al niet erg bevorderend voor je gezondheid.quote:Tkan mi echt niet gezond zijn om zo met de pil en je lichaam te spelen. Maar wie ben ik.....
Over een half jaartje á een jaartje stop ik er mee...quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:15 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik heb ze anders niet gezien.
[..]
Ik wel, anders zou ik het niet zeggen
Ik ga anders ook vrij 'creatief' om met de pil (veel achter elkaar doorslikken), hoe kon ik weten dat je niet op mij doelde?
[..]
Ik bedoel een andere userin...
Wat dat betreft ben ik het met Syytön eens: het gebruik van de pil is sowieso al niet erg bevorderend voor je gezondheid.
Ik slik regelmatig de pil 4 a 5 maanden door en dan meestal 5 stopdagen. Wat is daar mis meequote:Op woensdag 7 juni 2006 19:13 schreef amaranta het volgende:
Tot mijn grote spijt lees ik veel verhalen van meisjes die allemaal aan het goochelen zijn met de pil.
En dan weer 4 weken en dan slik ik door en dan weer 5 weken en dan weer 2 stopdagen.
Neuk dan GVD NIET.
De pil,dames, is ( ook) bedoeld om je menstruatie te reguleren. Gewoon 21 dagen die pillen slikken, 7 dagen stoppen en weer van voorafaan beginnen. Is dat nou zo moeilijk??
En wat ik helemaal hypocriet vind is zeggen dat je de pil neemt om je mensturatie te reguleren, en er vervolgens mee gaat spelen, en vervolgens ook nog zonder condoom gaat vrijen. (wat je natuurlijk zelf moet weten).... maar wees dan eerlijk en zeg dan ook gewoon waar je de pil voor neemt...
Een jaar heeft 12 maanden rekenwonder.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:37 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ik slik regelmatig de pil 4 a 5 maanden door en dan meestal 5 stopdagen. Wat is daar mis meede dokter zei tegen me dat ik 4 a 5 x per jaar ongesteld moet worden. Nou prima. Dat gebeurt meestal ook wel.
Ik slik bijna nooit 21 dagen en stop dan 7![]()
je bent gewoon overspannenreageer eens wat minder heftig
ja,das 1x minder dan eigelijk zou moeten. Net alsof je daaar dood aangaatquote:Op woensdag 7 juni 2006 20:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een jaar heeft 12 maanden rekenwonder.
Als je 4 of 5 maanden achter elkaar de pil doorslikt wordt je 2 hooguit 3 keer ongesteld.
quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:13 schreef amaranta het volgende:
Neuk dan GVD NIET.
Ik ben al een tijd op zoek naar anticonceptie die geen invloed (of een goede) heeft op mijn libido, en veel andere meiden op dit forum ook. Persoonlijk vind ik het altijd interessant als iemand een goeie tip heeft in dat opzicht!quote:EN vervolgens gaan verkondingen hoe lekker de sex nu wel niet is...
Gewoon doorgaan met slikken. Je lichaam is kennelijk van slag geraakt door die ene pil die je vergeten bent, maar als je nu niet slikt, is de pil helemaal niet meer betrouwbaar.quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:55 schreef heaven7 het volgende:
Oke, ik ben ongesteld terwijl ik nog middenin een strip zit! Ik heb de laatste maanden niet doorgeslikt, wel ben ik een weekje terug 1 pil vergeten maar dat gebeurt vaker en dat geeft nooit problemen. Ik heb geen buikpijn verder maar het is vooralsnog een volwaardige ongesteldheid qua hoeveelheid bloed.
Moet ik doorgaan met slikken of wat moet ik doen
Misschien moet je overigens wel even de bijsluiter lezen of de huisarts bellen want iets zegt mij dat een volwaardige ongesteldheid in het midden van een strip toch niet helemaal ok is..quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:17 schreef heaven7 het volgende:
Dat vond ik ook, ik heb in het verleden vaker doorgeslikt en pas na een paar keer achter elkaar kwam er een doorbraakbloeding.. Maar ik slik em wel gewoon door dan, dankje
Tja ik weet niet of het ook zo lang zal duren als een volwaardige ongesteldheid want ik zag het net pas toen ik naar de wc ging, heb een tampon gebruikt en ik zal het wel even aankijken.quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:23 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Misschien moet je overigens wel even de bijsluiter lezen of de huisarts bellen want iets zegt mij dat een volwaardige ongesteldheid in het midden van een strip toch niet helemaal ok is..
Ik bedoelde, dat ik het hypocriet vind.. dat meisjes hier zeggen:quote:Op donderdag 8 juni 2006 08:34 schreef flutterbye het volgende:
[..]
Ik ben al een tijd op zoek naar anticonceptie die geen invloed (of een goede) heeft op mijn libido, en veel andere meiden op dit forum ook. Persoonlijk vind ik het altijd interessant als iemand een goeie tip heeft in dat opzicht!
Sorry, dat had ik zo geïnterpreteerd.quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:55 schreef heaven7 het volgende:
Moet ik doorgaan met slikken of wat moet ik doen
Wordt er niet gerekent van : je neemt de pil op doorgaans donderdag om 18:00 maar vergeet hem. Dan moet je hem vrijdag 12 uur na 18:00 in nemen" of zit ik nu gruwelijk fout?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:20 schreef Beaker het volgende:
Vraag
ik ben in de eerst week van mijn nieuwe strip de pil vergeten, neem hem altijd s'avonds en dat was ik dus vergetenNu hebben jullie het over 36 uur, maar in mijn bijsluiter staat "meer dan 12 uur te laat" Komt dat door de type pil ( Yasmin ) of is dat bij iedere pil zo?
Dat is hetzelfde lieve schat. Tussen twee pillen mag er niet meer dan 36 uur, dat is hetzelfde als 12 uur na de normale tussentijd van 24 uurquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:20 schreef Beaker het volgende:
Vraag
ik ben in de eerst week van mijn nieuwe strip de pil vergeten, neem hem altijd s'avonds en dat was ik dus vergetenNu hebben jullie het over 36 uur, maar in mijn bijsluiter staat "meer dan 12 uur te laat" Komt dat door de type pil ( Yasmin ) of is dat bij iedere pil zo?
zie ik had het goedquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:38 schreef Twinky het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde lieve schat. Tussen twee pillen mag er niet meer dan 36 uur, dat is hetzelfde als 12 uur na de normale tussentijd van 24 uur
nee. Volgens mij niet. Anders zou je hem niet 12 u na de tijd nog in kunnen nemen. Volgens mij is het pas minder als je daarbuiten valtquote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:01 schreef Beaker het volgende:
![]()
Bedankt
Maar de werking van de pil is dan wel al minder?
Het lijkt me het verstandigst dat je je piltijd omgooit samen met de kloktijd. Er zit maar 7 uur tussen, dus dat kan geen kwaad. Dan heb je dus gedurende je vakantie dezelfde piltijd als thuis, alleen moet je er vlak na aankomst even aan wennen dat je je eerst volgende pil zeven uur vroeger inneemt dan je gewend bentquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:55 schreef moon1702 het volgende:
Ik was juist eens aan het bekijken hoe het met mijn pilletje zit ... Ik ga volgende week op reis en het is daar 7 uur vroeger dan hier. Aangezien er in de bijsluiter ook staat dat je ze 12u na de normale inneemtijd nog kan nemen mag ik hem dus gewoon 's avonds voor ik ga slapen blijven nemen geloof ik. Klopt dat volgens de kenners? (even voor de zekerheid)
Voor zo ver ik weet, hoeft dat niet nee, maar wie ben ikquote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:56 schreef moon1702 het volgende:
ok bedankt, dus geen rare berekeningen en pillen midden in de dag... oef ;-)
Datzelfde ding staat in een andere layout ook op www.pilvergeten.nl.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:08 schreef flutterbye het volgende:
Nog even een tip voor het pil vergeten - op www.mijnpil.nl staat een handig linkje waarop je kunt kijken wat de gevolgen zijn van je vergeten pil. Je vult dan je merk pil in, de dag waarop je de pil bent vergeten en hoeveel uur je geleden je hem vergeten bent. Het programma berekent dan of je nog veilig bent of niet. Dan hoef je het zelf niet uit te rekenen.
Het ligt eraan hoe laat je daaraan komt wat het verstandigste is. Ik zou gewoon op mijn gewone piltijd blijven slikken, en dan even kijken wat het handigste is. Slik gewoon de volgende op je normale piltijd, maar let op dat er niet meer dan 36 uur tussenzit, wat onwaarschijnlijk is, want 24+7 is 31. Je kunt dus gewoon de avond dat je aankomt de pil slikken.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:55 schreef moon1702 het volgende:
Ik was juist eens aan het bekijken hoe het met mijn pilletje zit ... Ik ga volgende week op reis en het is daar 7 uur vroeger dan hier. Aangezien er in de bijsluiter ook staat dat je ze 12u na de normale inneemtijd nog kan nemen mag ik hem dus gewoon 's avonds voor ik ga slapen blijven nemen geloof ik. Klopt dat volgens de kenners? (even voor de zekerheid)
Eigenlijk moet je het zo zien: je pil werkt of werkt niet. Als je 'm binnen 36 uur slikt werkt ie, daar buiten heb je een probleem. Dit is niet elke week hetzelfde, maar daar komt het op neer. Natuurlijk komt dit niet op de minuut aan, maar het veiligste is elke 24 uur, aangezien er dan genoeg 'speling' en overlapping is.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:02 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
nee. Volgens mij niet. Anders zou je hem niet 12 u na de tijd nog in kunnen nemen. Volgens mij is het pas minder als je daarbuiten valt
Waarom niet? Ieder lichaam reageert anders op de pil. Als verder gewoon alles regelmatig gaat, zou ik me geen zorgen maken.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:09 schreef _Arual_ het volgende:
Bij mijaltijd een dag of 6, lang dus. ik ga volgende week naar de dokter. Het lijkt me niet goed om pas op het moment dat je aan de volgende strip begint, ongesteld wordt.
Ja maar - jee hoe leg ik dat uit - dat klopt toch niet qua hormonen? Dat je al weer dagen de pil slikt en toch nog ongesteld bent. Ik weet het niet hoor, maar daarom ga ik dus naar de dokter. Eerst duurde het altijd hooguit een dag of drie.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom niet? Ieder lichaam reageert anders op de pil. Als verder gewoon alles regelmatig gaat, zou ik me geen zorgen maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |