En of moorden?? Die overstap snap ik even niet.quote:Op woensdag 10 mei 2006 01:22 schreef DeepThought het volgende:
Ik heb nog lang niet alles gezien, maar zal morgen een betere samenvatting proberen te maken.
Het principe is geloof ik dat recessies kunstmatig gecreëerd worden door geld aan de samenleving te onttreken middels het opeisen van staatsschuld. Nu schijnt het daarbij wel van belang te zijn of de federale bank in private handen is of niet, hetgeen dan weeer een belangrijke leidraad is voor presidentiële verkiezingen en/of moorden. Ook de europese geschiedenis komt echter ruimschoots aan de orde, waardoor het geen moment saai wordt en hetzelfde verhaal gaat terug tot aan 'the dark ages'.
Nu![]()
Tussen de honderden conspiracy theorieën, zit er ook een die stelt dat Kennedy door de FED wordt vermoord omdat hij deze minder macht zou hebben willen geven. Ook eerdere aanslagen op presidenten proberen ze dezelfde reden toe te dichten.quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:32 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
En of moorden?? Die overstap snap ik even niet.
Ik ookquote:Op woensdag 10 mei 2006 01:25 schreef Speedski het volgende:
tvp .. en ik ben erg benieuwd naar de samenvatting van TS !
Theoretisch imo niet onmogelijk.quote:1. Pay of the national debt with debt-free U.S. Notes (or Treasury department credits convertible to U.S. Notes). As Thomas Edison put it, if the U.S. can issue a dollar bond, it can issue a dollar bill. They both rest purely on the good faith and credit of the U.S. This amounts to a simple substitution of one type of government obligation for another. One bears interest, the other doesn't. Federal Reserve Notes could be used for this as well, but could not be printed after the Fed is abolished, as we propose, so we suggest using U.S. Notes instead, as Lincoln did.
2. Abolish Fractional Reserve Banking. As the debt is paid off, the reserve requirements of all banks and financial institutions would be raised proportionally at the same time to absorb the new U.S. Notes and prevent infiation, which would be deposited and become the banks' increased reserves. At the end of the first year, or so, all of the national debt would be paid, and we could start enjoying the benefits of full-reserve banking. The Fed would be obsolete, an anachronism. This same approach would work equally well in Canada, England and in virtually all debt-based, central bank controlled economies.
3. Repeal of the Federal Reserve Act of 1913 and the National Banking Act of 1864. These acts delegate the money power to a private banking monopoly. They must be repealed and the monetary power handed back to the govemment (in the U.S., the Department of the Treasury), where they were initially, under President Abraham Lincoln. No banker or person in any way afflliated with financial institutions should be allow to regulate banking. After the first two reforms, these Acts would serve no useful purpose anyway, since they relate to a fractional reserve banking system.
4. Withdraw the U.S. from tbe IMF, the BIS and the World Bank. These institutions, like the Federal Reserve, are designed to further centralize the power of the international bankers over the world's economy and the U.S. must withdraw from them or lose its sovereignty and independence. Their harmless, useful functions such as currency exchange can be accomplished either nationally, or in new organizations 1imited to those functions. ...
In de aanbevolen documentaire komt dan ook juist naar voren dat de staatschuld gigantisch is, en daarom wel eens tot een grote depressie zou kunnen leiden in de nabije toekomst. Temeer omdat de bankiers die deze schulden beheren, in het verleden meermaals hebben bewezen dat ze een land in een ijzeren wurggreep kunnen nemen door geld aan een sameleving te onttrekken. Dit doen zij eenvoudigweg door geen nieuwe "leningen" meer te verstrekken, maar nog slechts te incasseren (staatsschuld plus rente). Vergeet dus het artikel op Niburu, want de staatsschuld bestaat wel degelijk, daar raakt iedereen wel van doordrongen, wanneer hij ons straks als een molensteen om de nek hangt.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:00 schreef Integrity het volgende:
Wat een dikke vette onzin. We hebben een staatsschuld bij de wereldbank. De wereldbank valt in het beheer van de VS. Toen ik het artikel op Niburu las, wist ik meteen dat die kerel niet weet waar hij over lult. Wanneer je in je betoog zegt dat Nederland geen geld kan lenen van de VN, omdat ze zelf schulden hebben... dan is jouw economische kennis zo beperkt en ben je in mijn ogen gewoon een wannabe die graag meepraat over economie en politiek. Doorgedraafde gedachten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldbank
Ow vergeet ik de staatsobligaties, da's dom.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatsobligatie
Gelukkig verdwijnt geld dat aan de banken betaald wordt niet. Er zijn mensen die de staatsschuldrente zien als een simpele herverdeling van inkomen ten gunste van kapitaal verstrekkers. In deze zou je je dus meoten afvragen wie de eigenaren van de banken zijn? Aandeelhoudende pensioenfondsen?quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:28 schreef Musketeer het volgende:
Het komt er eigenlijk op neer dat de rente die door de bevolking aan de banken betaald wordt elk jaar een groter percentage van het BNP gaat worden, omdat de hoeveelheid geld constant toeneemt en er over elke euro die er in de economie bijkomt rente betaald moet worden.
Dit geeft mij voldoende materiaal om mij hierin te verdiepen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:54 schreef DeepThought het volgende:
[..]
In de aanbevolen documentaire komt dan ook juist naar voren dat de staatschuld gigantisch is, en daarom wel eens tot een grote depressie zou kunnen leiden in de nabije toekomst. Temeer omdat de bankiers die deze schulden beheren, in het verleden meermaals hebben bewezen dat ze een land in een ijzeren wurggreep kunnen nemen door geld aan een sameleving te onttrekken. Dit doen zij eenvoudigweg door geen nieuwe "leningen" meer te verstrekken, maar nog slechts te incasseren (staatsschuld plus rente). Vergeet dus het artikel op Niburu, want de staatsschuld bestaat wel degelijk, daar raakt iedereen wel van doordrongen, wanneer hij ons straks als een molensteen om de nek hangt.
De kritiek van de tegenstanders van de wereldbank (achter je eerste link), komt overeen met de kritiek die geuit wordt in deze documentaire, alleen gaat men nog een stapje verder en wordt de bankiers vertweten er kwade bedoelingen op na te houden, inplaats van positieve, coöperative, democratische principes, waar veel mensen nu eenmaal nog steeds in geloven. Kwade bedoelingen die uitgevoerd kunnen worden dankzij kleine details in de wetgeving en dankzij de enorme staatschuld die veel landen hebben opgebouwd. Het meest recente voorbeeld van een dergelijke politiek was wellicht de depressie in Argentinië,dat inmiddels wordt getransformeerd tot één grote genetisch gemanipuleerde sojaplantage.
Jawel hoor dat geld verdwijnt wel, kijk maar hoe het boekhoudkundig werkt. Het is tegen intuitief, maar het is wel zo.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:02 schreef Napalm het volgende:
[..]
Gelukkig verdwijnt geld dat aan de banken betaald wordt niet. Er zijn mensen die de staatsschuldrente zien als een simpele herverdeling van inkomen ten gunste van kapitaal verstrekkers. In deze zou je je dus meoten afvragen wie de eigenaren van de banken zijn? Aandeelhoudende pensioenfondsen?
De bankiers beheren de staatsschuld? Wat een onzin is dat. Wat is er aan te beheren?quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:54 schreef DeepThought het volgende:
[..]
In de aanbevolen documentaire komt dan ook juist naar voren dat de staatschuld gigantisch is, en daarom wel eens tot een grote depressie zou kunnen leiden in de nabije toekomst. Temeer omdat de bankiers die deze schulden beheren, in het verleden meermaals hebben bewezen dat ze een land in een ijzeren wurggreep kunnen nemen door geld aan een sameleving te onttrekken. Dit doen zij eenvoudigweg door geen nieuwe "leningen" meer te verstrekken, maar nog slechts te incasseren (staatsschuld plus rente).
Bankiers die de wereldbank beheren? Banken hebben geen fuck met de wereldbank te maken. Het geld komt rechtstreeks van de leden (landen dus). De wereldbank financiert dan ook niet een deel van de Nederlandse staatsschuld. Dat gebeurt enkel voor ontwikkelingslanden. Nederland financiert een deel van de werkingskosten + projecten.quote:De kritiek van de tegenstanders van de wereldbank (achter je eerste link), komt overeen met de kritiek die geuit wordt in deze documentaire, alleen gaat men nog een stapje verder en wordt de bankiers vertweten er kwade bedoelingen op na te houden, inplaats van positieve, coöperative, democratische principes, waar veel mensen nu eenmaal nog steeds in geloven. Kwade bedoelingen die uitgevoerd kunnen worden dankzij kleine details in de wetgeving en dankzij de enorme staatschuld die veel landen hebben opgebouwd. Het meest recente voorbeeld van een dergelijke politiek was wellicht de depressie in Argentinië,dat inmiddels wordt getransformeerd tot één grote genetisch gemanipuleerde sojaplantage.
Staatsobligatie.quote:Halverwege 2005 bedroeg de schuld van de Staat der Nederlanden 228 miljard euro. Vergeleken met medio 2004 betekent dit een stijging met 13 miljard euro, wat neerkomt op 6 procent.
Ten opzichte van medio 2003 was de toename 14 procent, ofwel 28 miljard euro. Deze stijging van de staatsschuld houdt direct verband met de tekorten bij het Rijk en de instellingen van de overheid die via de schatkist bankieren, zoals de wettelijke sociale verzekeraars. In de periode 2000 tot 2002 vertoonde de staatsschuld, dankzij enkele overschotten, een licht dalende trend.
De totale staatsschuld is opgebouwd uit een lang- en kortlopend deel. De langlopende staatsschuld, opgebouwd uit (vooral) staatsobligaties en de onderhandse leningen met een oorspronkelijke looptijd van langer dan een jaar, bedroeg eind juni dit jaar 210 miljard euro. Het nominale bedrag van de obligatieschuld was halverwege dit jaar 209 miljard euro. Gerekend met de toen actuele koersen op de effectenmarkt vertegenwoordigde dit een marktwaarde van 226 miljard euro. De langlopende staatsschuld is in twee jaar tijd met 42 miljard euro toegenomen, waardoor het aandeel van de lange schulden in de staatsschuld is gegroeid.
De kortlopende schuld van het Rijk bedroeg eind juni dit jaar 17 miljard euro. Deze schuld bestaat uit schatkistpapier en de geleende kasgelden. Het saldo van de schatkist wordt dagelijks gereguleerd tussen de 0 en 50 miljoen euro. Het bedrag van het geleende kasgeld is vaak nog geen half miljard euro. De kortlopende staatsschuld is in twee jaar tijd met 14 miljard euro gedaald.
De overheid is dus inderdaad zelfmoord aan het plegen, en ik kijk er niet eens meer echt van op. Ik vraag me eigenlijk alleen nog maar af of het misschien toch alleen maar uit oeverloze domheid is, of dat hier in NL inderdaad een vuil en vunzig spel gespeeld wordt.quote:Het buitenland is tegenwoordig de belangrijkste financier van de overheidsschuld. Het aandeel van het buitenland in de overheidsschuld is toegenomen van 16,4 procent in 1997 tot 53,5 procent in 2004.
Rol institutionele beleggers loopt terug
De rol van institutionele beleggers als verschaffer van kapitaal aan de overheid is de laatste jaren flink verminderd. In 1997 financierden institutionele beleggers nog 52,1 procent van de overheidsschuld, in 2004 is dat nog maar 20,6 procent. De rol van belangrijkste financier van de overheid is overgenomen door het buitenland.
Er wordt in Nederland, en niet alleen in Nederland hoor, inderdaad een vuil spel gespeeld. Democratie bestaat niet, diegene die dat nog gelooft is naïef.quote:vraag me eigenlijk alleen nog maar af of het misschien toch alleen maar uit oeverloze domheid is, of dat hier in NL inderdaad een vuil en vunzig spel gespeeld wordt.
Is niet logisch wat je zegt. De inleg van je obligatie krijg je terug, de inleg van aandelen... da's veel risicovoller. Daarom is het ROI op aandelen ook hoger dan obligaties. -Extra kantekening: meer dan 90 % van de obligaties in de handel zijn staatsleningen-quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:57 schreef DeepThought het volgende:
Cijfers van het CBS over de staatsschuld.
[..]
Staatsobligatie.
Kapitaalmarkt.
De staatsschuld is dus in (onbekende) particuliere handen, en In theorie is het dus mogelijk dat hij in de verkeerde handen terecht komt of terecht gekomen is, en dat het doomscenario uit de documentaire van de moedwillig gecreeerde grote crisis, bewaarheid wordt.
Natuurlijk willen wij allen het liefst geloven dat de staatsobligaties in handen zijn van de pensioenfondsen, zodat van de rente op de staatsschuld de pensioenen (mede) betaald worden. Maar volgens mij beleggen pensioenfondsen vooral in aandelen, daar zij erg veel geld verloren hebben tijdens de laatste crash (2003?). Een zeer onverstandig beleid, als je er eens over nadenkt.
En de vrijemarkt werking dan?quote:Om het doemscenario uit de Money Masters te voorkomen en om de pensioenen toch enigzins veilig te stellen (staatsleningen bieden meer veiligheid dan aandelen), lijkt het mij dan ook het slimst om de oplopende staatsschuld nog slechts via de pensioenfondsen te financieren. Het (tot nu toe gevolgde) alternatief heeft namelijk erg veel weg van een zelfmoordscenario begrijp ik nu wel, na deze verhelderende documentaire over de economie (ik begrijp nu ook de term flitskapitaal veel beter bijvoorbeeld).
dat komt omdat Nederland overgeschakeld is op de euro, en nog wat regels soepeler heeft gemaakt zoals obligaties in waarde groter gemaakt oid., dat maakt dat buitenlandse investeerders (volgens mij vooral vd eurolanden) Nederland aantrekkelijker vinden om in te investeren in bv. staatsobligatiesquote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:26 schreef DeepThought het volgende:
Nog even rondgekeken op de site van het CBS:
Buitenland belangrijkste financier overheid
[..]
De overheid is dus inderdaad zelfmoord aan het plegen, en ik kijk er niet eens meer echt van op. Ik vraag me eigenlijk alleen nog maar af of het misschien toch alleen maar uit oeverloze domheid is, of dat hier in NL inderdaad een vuil en vunzig spel gespeeld wordt.
We hebben D'66 harder nodig dan ooit mensen, denk daar maar eens over na!
Neuh, waarom? heb je dat hele ding gekeken?quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:59 schreef zoalshetis het volgende:
sorry dat ik het zegt, maar is het misschien geen beter topic voor onz tru?
ja, daarom. heb al heel vaak over deze 'leugen van de staatschuld' gelezen. google echt een uitvinding. ook voor jouquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Neuh, waarom? heb je dat hele ding gekeken?
Ik wordt wel gehinderd door enig gebrek aan kennis hoor, maar volgens mij is het systeem goed omdat het werkt. Een systeem die mensen aan het werk krijgt is een goed systeem omdat werk produktie genereert en W= Y.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:00 schreef jogy het volgende:
Ik heb de film gekeken, duurde ff maar dan heb je ook wat! klinkt mij niet onwaarschijnlijk in de oren. Het komt er in het kort op neer dat een paar rijke mensen op een hele slimme manier het zo hebben geregeld dat ze de financieën van een land gingen regelen. Ze startte met een kapitaaltje en leende het 10voudig uit op papier. 10% was terug te vorderen in goud en de rest bestond niet. maar op dat geld waar geen waarde achter zit trekken ze wel rente, die dan weer naar de banken gaat wat ze dus weer uit kunnen lenen. Was ook iets wat hier op neer kwam, elke euro die ze in echte waarde ontvangen, namelijk goud kunnen ze 10 keer uitlenen. Als ze daar 8% op vangen per uitgegeven euro verdienen ze dus 80% van elke euro per jaar weer terug, omdat het dan10 keer in de circulatie is. Tja, en het groepje die daar mee begonnen is zit er nog steeds achter en kunnen zonder problemen depressies veroorzaken door geen nieuwe leningen uit te geven maar wel te ontvangen!
Ah well, je moet het maar gewoon kijken en je eigen conclusie trekken
Naja, mij klonk het best helder in de oren, ik ben dan ook niet gehinderd door enige kennis. Eerlijk gezegd kan het me ook niet echt heel veel boeienquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, daarom. heb al heel vaak over deze 'leugen van de staatschuld' gelezen. google echt een uitvinding. ook voor jou![]()
Die mensen in dat filmpje zouden de geldstroom kunnen controleren van een land die bij hun in de schuld zit. Depressies veroorzaken enzo. Dat is best een probleem.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:29 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Ik wordt wel gehinderd door enig gebrek aan kennis hoor, maar volgens mij is het systeem goed omdat het werkt. Een systeem die mensen aan het werk krijgt is een goed systeem omdat werk produktie genereert en W= Y.
De welvaart in de wereld is veel hoger dan 100 jaar geleden. Wat is het probleem eigenlijk ?
Het probleem is dat een kleine groep mensen kan bepalen welke landen met elkaar in oorlog gaan. Een kleine groep mensen kan bepalen waar de welvaart in de wereld komt te liggen. Daarnaast natuurlijk wat Yogy zegt: ze kunnen bepalen wanneer een land met een hoge werkloosheid komt te zitten, wanneer ze meer leningen gaan weigeren. Dat is best verontrustend, omdat de "gewone burger" voor de gek word gehouden. Ik zie dat is een zeer reeel scenario.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:29 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Ik wordt wel gehinderd door enig gebrek aan kennis hoor, maar volgens mij is het systeem goed omdat het werkt. Een systeem die mensen aan het werk krijgt is een goed systeem omdat werk produktie genereert en W= Y.
De welvaart in de wereld is veel hoger dan 100 jaar geleden. Wat is het probleem eigenlijk ?
Kun je nagaan over hoeveel geld wij het dan hebben, naar die kleine groep toe. Ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing, omdat ik niet geloof dat jouw opmerking uit de lucht komt vallen. Ik zou wel wat cijfers willen zien, waarop je uitspraak gebaseerd is. Geeft een stuk meer duidelijkheid dit verhaal.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:51 schreef zoalshetis het volgende:
wat er beschreven wordt over dat seculiere groepje staat toch juist haaks op de gigantische hoeveelheid sterk toenemende particuliere aandeelhouders, grondbezitters, kapitaalkrachtigen, miljonairs en miljardairs, waar het vaak ook om 'geld op papier' gaat ?
Ik weet niet of je dit nu allemaal kunt zeggen. Het lijkt me verstandiger om het nu bij het onderwerp te houden en er niet vanalles en nog wat bij te halen. Ik vind het een mooi BIODIESEL verhaal hoor, maar je hebt er behoorlijk wat bij aan geplakt. Niet alle olie komt uit "moslim" landen. Olie is idd een probleem, maar betrek nu een geloof en Iran nu niet in een kwestie, terwijl het onderwerp zich nu verdiept in Rothshield en de geldwisselaars.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:34 schreef DeepThought het volgende:
Een ander groot probleem, misschien nog wel acuter dan de staatsschuld, is onze afhankelijkheid van olie, in combinatie met de veel te hoge olieprijs van dit moment, die onze economie binnen afzienbare tijd zou kunnen doen doodbloeden wanneer zij nog verder stijgt, door de gebeurtenissen in Iran bijvoorbeeld.
Maar de overheid doet totaal NIETS om het gebruik van biodiesel (uit koolzaadolie bijv) te bevorderen, zodat onze boeren ook weer eens wat nuttigs te doen zouden hebben, inplaats van afhankelijk te zijn van EU quota en -subsidies ed.
Wanneer enkele grote landen hiertoe alleen nog maar INITIATIEVEN zouden ondernemen, dan zou deze olieprijs direct al flink inzakken,zodanig laag dat er al weer stemmen zullen opgaan om de plannen omtrent biodiesel weer in de kast te zetten ....infrastruktuur kost veel geld ... bla bla blaat.
Maar dat moet je niet doen, want je kUnt dit soort dingen namelijk niet aan de oliemaatschappijen overlaten, want die verkopen je namelijk het liefst hun EIgen olie ...tegen welke prijs ook!!
Als we namelijk niet heel erg oppassen, dan hebben de boeren straks plotseling geen diesel meer, om hun gigantische akkers mee te overwinnen, en dan krijg je dus uit het niets, zomaar een hongerwinter op je dak, want alles zal namelijk schreeuwend duur zijn geworden.
Een en ander leert ons dat we, en in ieder geval de boeren zelf, zo snel mogelijk zelfvoorzienend moeten worden mbv biodiesel, en ik vrees dat we hiervoor ook niet op Europa hoeven te rekenen (of kunnen wachten) dus dat we het ZELF moeten doen!
En wel zsm, want als 911 (en haar nasleep) jullie allemaal IETS heeft geleerd, dan is het natuurlijk dat moslims onberekenbaar zijn, dus dat ook onze eerste levensbehoefte (olie) eigenlijk niet in veilige handen is en dat we "de vijand" nu feitenlijk sponsoren door maar in hun olie te blijven geloven en er zelfs grof geld voor te willen betalen.![]()
Zelf denk ik overigens dat "de moslims zelf" niet echt rijker worden van hun olie hoor, want ware dit het geval dan zou het Westen al haar macht aanwenden om de olieprijs naar beneden te krijgen ...hetgeen zij dus geheel nalaat, bijvoorbeeld door niets te doen met BIODIESEL.
![]()
Het kabinet valt niet, of zoals Zalm ongeveer zei: "iedereen heeft wel eens een kutdag". De belangenverstrengeling in dit verhaal is groots, maar over 2 maand is dit ook weer oud nieuws. Hou het ontopic joh, dit onderwerp is veel te leuk (ook in economisch opzicht) om zoveel complottheorien erbij te halen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 01:24 schreef DeepThought het volgende:
Tja, ik kan nu eenmaal niet anders dan de dingen in het grote geheel te bekijken en te plaatsen, en dus rekening te houden met onzichtbare machten achter de democratie, zoals in de documentaire ook uit en te na beschreven wordt. Daarbij is de oliehandel altijd al een vrij smerige business geweest, belust op monepolyposities en vooral op het weren van alternatieve brandstoffen als ethanol (liever deed zij lood in de benzine dan ethanol) en dus waarschijnlijk ook biodiesel!
De documentaire vertelt ook duidelijk dat we ons lot in eigen hand moeten nemen, omdat we nu eenmaal niet kunnen verwachten dat de grote maatschappijen van deze wereld het het beste met ons voor zullen hebben en ons zullen beschermen Eerder zullen zij namelijk trachten om onze politiek te bespelen (of over te nemen) om ons zo kaal te kunnen plukken en de situatie naar hun hand te kunnen zetten.
Zo zie ik dus ook het negeren van BIODIESEL, bij de huidige olieprijzen, inderdaad als onderdeel van de conspiracy waarin wij leven....
(nu echt offtopic)
Zo heb Ik heb bijvoorbeeld (in tegenstelling tot velen blijkbaar) gisternacht wèl de derde termijn gezien, waarin de democratie (het argument, de redelijkheid en het vrije woord) toch wel erg aan het wankelen werd gebracht door vrijwel de voltallige kamer, bij monde van "het stalen gemoed" van Maxime Verhagen, dat de term "IJzeren Rita" deed verbleken.
Dit kabinet zou hoe dan ook zijn gevallen (alleen daarom was Donner erbij), als niet HILBRAND NAWIJN de democratie (ternauwernood) had gered door Maxime een lesje in fundamentele staatskunde voor te schotelen, over de trias politica enzo. Dit overigens net nadat de eerste spreker de mond was gesnoerd, omdat die al te veel kritische vragen begon te stellen ...Hij kon nog net zeggen: "ik word hier gehinderd in het debat" alvorens zijn interuptiemicrofoon dicht ging.
En wie had nou ooit durven dromen dat de LPF, op het gebied van staatkundige kennis, de rollen nog eens geheel zou omkeren tov het almachtige CDA.![]()
Ferry Mingelen daarentegen had hele andere dingen gezien, of heeft waarschijnlijk helemaal niets gezien en las gewoon trouw voor wat er op de autocew stond. Een autocew die overigens de hele avond al verkeerd gestemde berichten leek te bevatten, waardoor zich in de studio al die gezellige ouderwetse crisissfeer begon te ontwikkelen. Overigens geheel in tune met de sfeer in de kamer, waar het iedereen leek te ontgaan dat Verdonk feitenlijk een ijzersterk argument in handen had en waarin iedereen ook even leek vergeten te zijn dat de minister (slechts) verantwoording aflegt voor het (eventueeel merkwaardig snelle) gedrag van haar ambtenaren, maar zelf uiteraard gaarne bereid was om alles in het werk te stellen om zsm een verblijfsstatus te regelen voor Ayaan.
Maar het kabinet moest nu eenmaal vallen, en wel over de rug van Rita Verdonk. En uiteindelijk waren er maar 3 mensen die dit vuile spelletje, dat erg veel weg had van een showproces, niet meespeelden, of onderweg afhaakten: Rita, Hilbrand en een mij onbekende spreker, die overigens de enige was die Donner ondervroeg over het standpunt van het kabinet in deze zaak. Dat Rita hier echter wel degelijk een kabinetsstandpunt stond te verdedigen, moest hij toen wel toegeven .... anders was het nooit iemand opgevallen, tot aan het moment dat de motie van wantrouwen er door is en hij vaststelt dat ook het kabinet hiermee dus gevallen is.
Ik schrijf het allemaal maar hier in dit conspiracy topic, want ik wil de democratische droom waarin NL kennelijk nog steeds lijkt te verkeren, nu eenmaal niet al te wreed verstoren..... met mijn kutverhalen
Maar wie zit daar op te wachten. Het bedrijfsleven is er tegen recessies de politiek en de burgerij.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:21 schreef Integrity het volgende:
[..]
Het probleem is dat een kleine groep mensen kan bepalen welke landen met elkaar in oorlog gaan. Een kleine groep mensen kan bepalen waar de welvaart in de wereld komt te liggen. Daarnaast natuurlijk wat Yogy zegt: ze kunnen bepalen wanneer een land met een hoge werkloosheid komt te zitten, wanneer ze meer leningen gaan weigeren. Dat is best verontrustend, omdat de "gewone burger" voor de gek word gehouden. Ik zie dat is een zeer reeel scenario.
Oja, the subject...quote:
Ik heb daarop 2 vragende reacties:quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:33 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Maar wie zit daar op te wachten. Het bedrijfsleven is er tegen recessies de politiek en de burgerij.
Bedrijfsleven+politici+ burgers= veel macht
Daar kunnen die bankiers toch nooit tegenop.
(Lijkt me dat als ze het te gek zouden maken, dan worden ze toch wel aangepakt, niet ?)
Je zult met iets meer moeten aankomen, om me hierin duidelijk te maken wat je me wilt duidelijk maken. Ik vind het iets te suggestief en lastig te volgen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:31 schreef DeepThought het volgende:
[..]
Oja, the subject...
In de afgelopen dagen heeft zich een enorme wereldwijde koersval van aandelen voorgedaan, die alle koerswinst van de afgelopen jaren weer teniet heeft gedaan ...kijk bijvoorbeeld even hier voor een actueel beeld.
En dan de rente natuurlijk ...omdat het nu eenmaal erg belangrijk is dat leningen beschikbaar en betaalbaar blijven, in landen met een (hoge) staatsschuld. Zo niet, dan zal er vanzelf geld aan de sameleving onttrokken gaan worden via de aflossing van de staatsschuld en haar rente.
Want eigenlijk zijn we met zo veel schulden gewoon al bijna een derde wereld land natuurlijk, alleen valt het niet op, omdat we nog steeds geld (bij) kunnen lenen. Maar oweej als DAT stopt!
Je lult maar wat. Zoveel was het ook weer niet. Bovendien zijn alleen sinds een jaar of anderhalf de beurskoersen weer gaan stijgen. Ongeveer een jaar of anderhalf jaar geleden was AEX nog zo'n 350, nu nog steeds 430 plusminus. Op het momenteel zijn aandelen niet hot. Wat wel? Commodities -> bijvoorbeeld Olie.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:31 schreef DeepThought het volgende:
[..]
Oja, the subject...
In de afgelopen dagen heeft zich een enorme wereldwijde koersval van aandelen voorgedaan, die alle koerswinst van de afgelopen jaren weer teniet heeft gedaan ...kijk bijvoorbeeld even hier voor een actueel beeld.
[
Hoorde zoiets vanmiddag op radio 1 van een econoom, maar hij zal wel wat overdreven hebben zeker?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:07 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Je lult maar wat. Zoveel was het ook weer niet. Bovendien zijn alleen sinds een jaar of anderhalf de beurskoersen weer gaan stijgen. Ongeveer een jaar of anderhalf jaar geleden was AEX nog zo'n 350, nu nog steeds 430 plusminus. Op het momenteel zijn aandelen niet hot. Wat wel? Commodities -> bijvoorbeeld Olie.
Je focus klinkt gezond maar dit soort dingen zijn zo gelaagd, er lopen natuurlijk zat belangen door en naast het elkaar, het een sluit het ander niet perse uit. Al neig ik er naar het met je eens te zijn.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:14 schreef zoalshetis het volgende:
nogmaals: als je ziet hoeveel mensen miljardair of miljonair zijn, of anderzijds een goed leven lijden. als je dat tegen de kosten van de wereld afzet, dan zul je zien dat die zogenaamde kleine groep maar weinig in de melk te brokkelen heeft. cijfers heb ik niet, sorry... wel een verstand.
democratie, zelfs in de nederlandse vorm, wordt op dit moment aan de kaak gesteld door mensen die liever een maatschappij zien volgens communistische of extreemgelovige denkwijze. of laten we het een ongelijkheid door gelijkheid noemen.
dát zijn de duistere krachten. dát zijn de krachten die het individualisme ondermijnen. dát zijn de krachten die ons op dit moment verhinderen door te groeien naar een zelfstandig en daardoor verstandig mens.
jammer. het is namelijk niet zo eng. en erg dichtbij.
Euh, je zit nu de CPB af te kraken, maar je maak zelf een voorspelling zonder enige wetenschappelijke bevindingen. Dus jij beweert dat je het beter kan?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:41 schreef DeepThought het volgende:
[..]
Hoorde zoiets vanmiddag op radio 1 van een econoom, maar hij zal wel wat overdreven hebben zeker?
Waarbij we overigens niet weten natuurlijk waar deze daling uiteindelijk zal stoppen, nu hij is ingezet.
Economie kan zo grillig en onvoorspelbaar zijn ....net als de economische voorspellingen van het CPB.![]()
Heb jij de video in de OP gezien? Zo nee, dan stel ik voor dat je dat doet en vervolgens meedoet aan deze discussie. De logica achter de video is zeker een discussie waard, maar dan zul je wel moeten begrijpen waar deze discussie over gaat.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:14 schreef zoalshetis het volgende:
nogmaals: als je ziet hoeveel mensen miljardair of miljonair zijn, of anderzijds een goed leven lijden. als je dat tegen de kosten van de wereld afzet, dan zul je zien dat die zogenaamde kleine groep maar weinig in de melk te brokkelen heeft. cijfers heb ik niet, sorry... wel een verstand.
democratie, zelfs in de nederlandse vorm, wordt op dit moment aan de kaak gesteld door mensen die liever een maatschappij zien volgens communistische of extreemgelovige denkwijze. of laten we het een ongelijkheid door gelijkheid noemen.
dát zijn de duistere krachten. dát zijn de krachten die het individualisme ondermijnen. dát zijn de krachten die ons op dit moment verhinderen door te groeien naar een zelfstandig en daardoor verstandig mens.
jammer. het is namelijk niet zo eng. en erg dichtbij.
Nou bekijk dan de video maarquote:Op vrijdag 19 mei 2006 03:16 schreef Manono het volgende:
[..]
Je focus klinkt gezond maar dit soort dingen zijn zo gelaagd, er lopen natuurlijk zat belangen door en naast het elkaar, het een sluit het ander niet perse uit. Al neig ik er naar het met je eens te zijn.
Ik ben zo'n geschoolde econoom en ik heb ook al ondervonden dat jij dat niet bent. Economie is niet zo complex, maar de verbanden die jij hebt gelegd zijn niet logisch. Je uitspraken hebben geen fundament, daar je onderbouwingen ontbreken.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:33 schreef DeepThought het volgende:
Ik probeer ook niet echt iets te suggereren ofzo, maar denk eindelijk een beetje te weten hoe economie in elkaar zit en waar je op moet letten, dus heb ik de situatie even gemonitort..
Maar trek het je niet te veel aan, want hoe groot denk je nou dat de kans is dat ik, of die film gelijk heeft? Terwijl er daarbuiten honderdduizenden geschoolde economen rondlopen die zeer tevreden lijken te zijn met het huidige systeem, of tenminste de alarmbel onaangeroerd laten in ieder geval.![]()
Of zouden die ons zoiets noooooit vertellen als het waar was?
Je weet het gewoon niet, dus is iedereen overgeleverd aan zijn eigen oordeel
...en zoals je weet is mijn wereldbeeld wel erg pessimistisch en negatief te noemen (of paranoïde, zoals sommige mensen zeggen), zodat deze film bij mij in een wel erg vruchtbare bodem viel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |