abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37872918
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:28 schreef MadScientist het volgende:
volgens mij is deze topicreeks alweer (ruim) 2,5 jaar oud
Z - donderdag 23 oktober 2003 @ 22:06

pi_37872919
The Wrens in de Melkweg! Leuk! En Elf Power, maar dan moet je een kaartje voor TPOTUSA kopen ...
Aldus.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:30:13 #103
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:30:53 #104
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_37872973
In de categorie techno is de nieuwe plaat van Ellen Allien & Apparat, Orchestra of Bubbles, ook erg de moeite waard. Voor liefhebbers van Alliens vorige werk en pakweg Isolée. Floating Points en Jet zijn de persoonlijke hoogtepunten tot dusver.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:32:24 #105
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_37873018
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:29 schreef Z het volgende:
En Elf Power, maar dan moet je een kaartje voor TPOTUSA kopen ...
En die heb ik al. Ga met een groep van 6 man, al zullen die Elf Power ongetwijfeld niet veel aan vinden. En, in alle eerlijkheid, zelf vind ik Elf Power ook niet zo fantastisch. Ach ja, ben wel benieuwd naar hun liveshow.
En die laatste plaat van The Presidents viel op zich wel mee, hoor. Stonden een paar leuke singles tussen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:36:37 #106
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37873172
Ook errug tof is Murmurs van de Japans/Amerkiaanse Caroline. Ik kwam haar tegen toen ik op Mono's Temporary Residence Limited-label bands aan het tsjecken was. Erg fijne plaat bestaande uit minimalistische pop, folk, electro. Met een beetje fantasie kun je CocoRosie ook nog noemen.

Nummertje
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:42:54 #107
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37873362
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:30 schreef Grobbel het volgende:
In de categorie techno is de nieuwe plaat van Ellen Allien & Apparat, Orchestra of Bubbles, ook erg de moeite waard. Voor liefhebbers van Alliens vorige werk en pakweg Isolée. Floating Points en Jet zijn de persoonlijke hoogtepunten tot dusver.
Ja, toffe plaat, zorgt bij mij voor de nodige lentekriebels. In een rechtvaardige wereld zou bovendien een nummer als Do Not Break een kneiter van een zomerhit worden!

En The Wrens komen dit jaar ook op Metropolis, Z. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:46:32 #108
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_37873479
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:36 schreef pfaf het volgende:
Ook errug tof is Murmurs van de Japans/Amerkiaanse Caroline. Ik kwam haar tegen toen ik op Mono's Temporary Residence Limited-label bands aan het tsjecken was. Erg fijne plaat bestaande uit minimalistische pop, folk, electro. Met een beetje fantasie kun je CocoRosie ook nog noemen.

Nummertje
Klinkt lieflijk en kil tegelijk, doet me ook een beetje denken aan Dntel. Bedankt voor de link, ik zal nog eens wat gaan beluisteren van Caroline.
pi_37873588
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:42 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Ja, toffe plaat, zorgt bij mij voor de nodige lentekriebels. In een rechtvaardige wereld zou bovendien een nummer als Do Not Break een kneiter van een zomerhit worden!
Leuke plaat maar haalt het niet bij Berlinette.
quote:
En The Wrens komen dit jaar ook op Metropolis, Z. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Dat wist ik nog niet Ga nu het Metropolis-programma even bestuderen. Komen ze ook met een nieuwe plaat?
Aldus.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:59:54 #110
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_37873876
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:50 schreef Z het volgende:

[..]

Leuke plaat maar haalt het niet bij Berlinette.
[..]

Dat wist ik nog niet Ga nu het Metropolis-programma even bestuderen. Komen ze ook met een nieuwe plaat?
Onlangs hebben ze Hopeless nog als single uitgebracht in Europa, dus ik vrees dat ze vooralsnog The Meadowlands voor het vierde achtereenvolgende jaar aan het uitmelken zijn.

edit: Ah, toch nog nieuws.
quote:
New Jersey-based rock quartet the Wrens is at work on its next studio album, which it hopes to release by the end of the year via Absolutely
Kosher. Also in the work is a remastered edition of the 1997 EP
"Abbott 1135," due in the fall.

The as-yet-untitled new full-length will be the follow-up to 2003's
"Meadowlands," which was the best-selling record in the Wrens' 16 year
history.

"Most bands that have gotten to that point in their career hurry up
and put something out within those three years, like a split EP or
side project stuff," singer/guitarist Charles Bissell tells
Billboard.com. "I guess it just takes us that long to do the next
thing. We've used the time to tend to some personal stuff that we put
off for many years."

Though writing for the record isn't yet complete, Bissell estimates
some material will address an unlikely and unfortunate coincidence
that transpired right before the release of "Meadowlands": every
member lost a parent within a two-month span of time.

"I think we've taken the time to put important things into
perspective. I feel like, for the first time in 15 years, that I can
tell when a song's working and when it's not," Bissell says. "At least
this time it may go a bit faster."

The group released "Meadowlands" overseas this February and have
"weekend toured" in Europe within the past few months. The Wrens will
play tonight (April 2 and tomorrow in Chicago and have spot dates on
tap this summer in Austria, Holland and Germany.

"It's nice to have that separation, where we had to take care of the
record in the U.S. first and now can take our time touring with it in
Europe," Bissell says.

In addition, Bissell says the group is planning on posting old
material and unreleased tracks on its Web site later this year,
though, due to time constraints, they won't necessarily get the
remastering treatment. "We'd just like for people to hear what else
we've done," he says.
http://www.wrens.com/board/viewtopic.php?t=268
pi_37874130
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:19 schreef Grobbel het volgende:
De eerste Lowlands namen zijn vandaag overigens bekend gemaakt, ziet er al best interessant uit tot dusver. Bloc Party, !!!, Yeah Yeah Yeahs, Urban Dance Squad, Pete Philly, Broken Social Scene, Spinvis, The Shins...

http://www.lowlands.nl/programma.asp
niet gek idd.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:27:24 #112
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_37878515
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:08 schreef peaceman het volgende:
Die plaat van Guillemots is fraai.
Bij vlagen kabbelt het iets te veel naar niks, maar er staat ook een aantal bloedmooie nummers op die plaat, vooral Trains to Brazil.
pi_37881631
Er is een nieuwe van The Futureheads
Aldus.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:18:49 #114
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37895066
Iemand trouwens al een mening over het definitieve album van Grandaddy? Ik heb 'm nog niet beluisterd en aangezien ik nog niemand anders er over heb gehoord jullie ook niet?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:21:53 #115
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37895222
Wel hoor, pfaf: Grandaddy

Ben er net als Z en Grobbel niet positief over. Een uiterst matige plaat, 't is goed dat ze er mee kappen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:25:15 #116
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37895406
Oh ja, we doen aan topics tegenwoordig.
Ik zal 'm zo beluisteren, al heb je m'n enthousiasme wel weten te temperen.

Overigens één van de positieve verrassingen van dit jaar: http://www.stylusmagazine(...)/acapulco-roughs.htm Erg fraaie plaat.
pi_37915479
Wou ik hier een potje enthousiast komen doen over Lily Allen, rest mij niks anders dan een gigantische open deur in te trappen. . Heerlijk zomers ! Ik krijg alleen wel een beetje epileptie van die MySpace pagina van d'r. Ophoeren met die stippen.

En Beirut ! Ook leuk !

Zit alleen een beetje in dubio, ik zie dat vrijdag Silver Mt. Zion in Paradiso speelt, maar ik zou eigenlijk die avond naar GEM in de Melkweg. . (Iets met wederhelften gelukkig houden.)
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_37915500
GEM heb je toch al honderden keren gezien ...
Aldus.
pi_37915600
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:12 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wou ik hier een potje enthousiast komen doen over Lily Allen, rest mij niks anders dan een gigantische open deur in te trappen. . Heerlijk zomers ! Ik krijg alleen wel een beetje epileptie van die MySpace pagina van d'r. Ophoeren met die stippen.
helemaal mee eens
pi_37915605
Oh, en The Pipettes waar iemand hier net mee kwam: TOF !
pi_37915740
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:13 schreef Z het volgende:
GEM heb je toch al honderden keren gezien ...
. Dagelijks, om precies te zijn. . Mijn vriend speelt in GEM, en ik zou bij hem komen kijken omdat hij dit weekend naar Engeland gaat om in Brighton te spelen en god mag weten wat nog meer en ik zie hem een tijdje niet. Dus vandaar dat ik vrijdag mee zou gaan naar Amsterdam.

Maargoed, ik zou muziektechnisch denk ik dus liever bij Silver Mt. Zion zitten.
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:23:52 #122
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37915802
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:12 schreef AudreyHepburn het volgende:

Zit alleen een beetje in dubio, ik zie dat vrijdag Silver Mt. Zion in Paradiso speelt, maar ik zou eigenlijk die avond naar GEM in de Melkweg. . (Iets met wederhelften gelukkig houden.)
Ik zie de dubio niet helemaal.
pi_37917601
De afstand Melkweg <=> Paradiso is toch dermate groot dat je gedurende de lawaaiprodcutie best even bij Silver Mt. Zion kunt kijken, en vervolgens weer op tijd kan terug zijn, niet?
pi_37917664
Morgen maar weer eens wat leuks kopen. Kijken of de nieuwe Fiery Furnaces al binnen is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37918585
Vanavond weer een leuk avondje in de Paradiso.
  • Fiery Furnaces
  • Centro-Matic
  • Spoon
  • Xiu Xiu

Ik ben van de partij.
  • Aldus.
      woensdag 17 mei 2006 @ 15:47:50 #126
    56690 DaisyDuke
    In Coffee We Trust!
    pi_37918734
    Leuk!

Maar deze Indie-nerd kijkt toch liever de Champions League finale....
      woensdag 17 mei 2006 @ 15:50:45 #127
    63598 bigshadow
    Fan van iedereen
    pi_37918838
    * werkt gewoon en mist beide
    pi_37918892
    quote:
    Op woensdag 17 mei 2006 15:47 schreef DaisyDuke het volgende:
    Leuk!

Maar deze Indie-nerd kijkt toch liever de Champions League finale....
    O ja. Hmmm, als ik het bij de Fiery Furnaces en Cento-Matic hou kan ik nog een stukje wedstijd zien.
    Aldus.
    pi_37921640
    .

Ik ga naar Opgezwolle in Tivoli. Geheel on-indieverantwoord, en ook ik ga het voetbal missen.
      woensdag 17 mei 2006 @ 17:32:54 #130
    56690 DaisyDuke
    In Coffee We Trust!
    pi_37922219
    Ik vind Opgezwolle ook de shit hoor. Vooral de beats van Delic zijn ziekkkk! Alleen trekken hun liveshows iets te veel beukende pubertjes, naar mijn smaak....
      woensdag 17 mei 2006 @ 17:36:35 #131
    63598 bigshadow
    Fan van iedereen
    pi_37922356
    quote:
    Op woensdag 17 mei 2006 17:32 schreef DaisyDuke het volgende:
    Ik vind Opgezwolle ook de shit hoor. Vooral de beats van Delic zijn ziekkkk! Alleen trekken hun liveshows iets te veel beukende pubertjes, naar mijn smaak....
    * aansluit!

Have fun!
      woensdag 17 mei 2006 @ 18:56:47 #132
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_37924794
    Opgezwolle heb ik al vaak gezien, maar blijft tof. Hoewel het erg van de geluidskwaliteit afhangt, als het niet te verstaan is ben ik zo weg..

Maar verdomme mensen, ik zeg het nogmaals: COLOSSAL YES - ACAPULCO ROUGHS! Luisteren, geweldige plaat!
    pi_37932400
    hey opgezwolle staat zelfs op dour! best ok
    en voor mij is het champions league en daarna snel naar xiu xiu waarschijnlijk
    "As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
    Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
    pi_37938555
    quote:
    Op woensdag 17 mei 2006 15:43 schreef Z het volgende:
    Vanavond weer een leuk avondje in de Paradiso.
  • Fiery Furnaces
  • Centro-Matic
  • Spoon
  • Xiu Xiu

Ik ben van de partij.
  • je vergeet Delays!
    pi_37942079
    Ik ken de Delays alleen van naam, ik heb ze ook niet gezien...

Centro-Matic was erg leuk, de FF waren leuker dan op de plaat maar ik vond het nog steeds niet echt leuk. Het is een soort 'indie-prog', kan dat eigenlijk? En ik heb nog een stukje Spoon gezien, dat was wel aardig. En de tweede helft Championsleage gezien, een top avond dus.
    Aldus.
    pi_37942315
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 09:44 schreef Z het volgende:
    Ik ken de Delays alleen van naam, ik heb ze ook niet gezien...
    ah, oké. Ik liep gisteren lang Paradiso en toen zag ik een poster met al die namen en +Delays. Heel veel heb je ook niet gemist hoor.
      donderdag 18 mei 2006 @ 10:06:22 #137
    56690 DaisyDuke
    In Coffee We Trust!
    pi_37942538
    Fiery Furnaces vind ik live toch vaak iets te geforceerd rocken, waardoor alle details van de plaat ruw teniet worden gedaan. Overigens, Martijn van Thinksmall zet een groot deel van z'n collectie te koop!

Luister nu naar de door Pitchfork bejubelde nieuwe plaat van Danielson. Voorlopig oordeel: 'interessant, maar vermoeiend'. Meer luisterbeurten zijn nodig.
      donderdag 18 mei 2006 @ 10:09:03 #138
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_37942590
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 10:06 schreef DaisyDuke het volgende:
    Fiery Furnaces vind ik live toch vaak iets te geforceerd rocken, waardoor alle details van de plaat ruw teniet worden gedaan. Overigens, Martijn van Thinksmall zet een groot deel van z'n collectie te koop!
    Aah, dat las ik een tijdje terug al. Zal de boel eens doorspitten.
    quote:
    Luister nu naar de door Pitchfork bejubelde nieuwe plaat van Danielson. Voorlopig oordeel: 'interessant, maar vermoeiend'. Meer luisterbeurten zijn nodig.
    Die wilde ik gisteren al belusiteren inderdaad. Interessant, maar vermoeiend klinkt niet echt enthousiast.
      donderdag 18 mei 2006 @ 10:12:23 #139
    28030 Grobbel
    In Toffee We Crust!
    pi_37942647
    quote:
    Oe, interessant! En ik woon toch al in Nijmegen, dus ik ga die lijst eens uitvierig doorspitten.

En Danielson, tja. Deze plaat heb ik nog niet gehoord, maar bij mijn eerste kennismaking met zijn werk in de dagen van Napster vond ik 'm al vermoeiend, en dat was een paar jaar terug bij zijn vorige plaat al niet veel anders. Weet niet of het wel zin heeft om deze nog een kans te geven, ik zie wel.
    pi_37942895
    Ik heb Danielson ook beluisterd en vermoeiend is het goede woord denk ik.

En dat rocken van de Fiery Furnaces sprak mij juist wel aan, dan hoor je dat gepriegel tenminste niet.
    Aldus.
    pi_37943111
    quote:
    Je kan in 1 keer je collectie Hood compleet maken, mocht je dat willen. Hoeveel cd's zal die Martijn wel niet hebben ...
    Aldus.
      donderdag 18 mei 2006 @ 13:20:26 #142
    63598 bigshadow
    Fan van iedereen
    pi_37948793
    Iets te lezen voor je Z, klik hier

En geen verkeerd aanbod van martijn, zitten veel mooie platen tussen.
    pi_37959903
    Wel allemaal tweedehands, ben ik zelf nooit zo'n voorstander van. Al lijkt Martijn me iemand die zuinig is op zijn platen.

Vandaag nieuwe Fiery Furnaces gekocht, uiteraard weer erg leuk. Verder Wrinkle Neck Mules, nieuwe Ron Sexsmith en de plaat van Mercelis. Een Belg, ooit deelnemer aan dezelfde Rock Rally als dEUS.
    www.thuisuiteten.nl
    pi_37960271
    quote:
    Op woensdag 17 mei 2006 17:32 schreef DaisyDuke het volgende:
    Inderdaad. Naast me stond een ontzettend klein fragiel mooi meisje die veel te tuttig uitgedost was voor de gelegenheid, met mooie schoentjes enzo, kettingen en armbandjes. Ik heb heel manhaftig de beukende pubers voor haar weggebeukt. Ik ging vroeger wel naar hardcore concerten, en daar had je weleens dat mensen opeens besloten om met z'n vijven in te haken en de hele zaal van rechts naar links door te vegen waardoor iedereen over de volle breedte van de zaal begon te struikelen en om te vallen, dus ik ben wel wat gewend. Maar wat jij ook al zegt, ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet altijd even lekker vond. Mensen waren ook gewoon niet erg op aan het letten wat ze aanrichten met hun gebeuk. Als je nou alleen direct voor het podium gaat beuken, dan weet ik dat ik daar niet moet gaan staan. Maar als mensen met hun armen in de lucht staan te zwaaien en niet zien dat ze daarmee dat meisje en mij een elleboog in ons gezicht hengsten, dan vind ik dat wat jammer.

Concert was wel erg vet trouwens. De dakpannen rinkelden. Zoals wij altijd tegen elkaar roepen na een geslaagd concert "Het was nog lang onrustig in Utrecht".
    pi_37964178
    Ik ben net op een leuke site uitgekomen: http://www.tunespoon.tv/ Een muziekzender a la TMF of MTV, maar met vooral alternatieve muziek! (maar ook Duitse rockmuziek, ook best goed) In die 5 minuten die ik nu kijk Dresden Dolls al gehoord Dat is nu echt zo van die muziek waarvan je niet zou verwachten dat er een clip zou worden opgenomen... die weten in feite toch dat ze niet worden uitgezonden...
      donderdag 18 mei 2006 @ 23:03:41 #146
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_37971043
    Potverdrie, wat was dat fijn zeg: Decemberists live. Loepzuiver gespeeld, met ongelooflijk veel energie. Op een gegeven moment vielen de bandleden een voor een om waarna de zanger verklaart: "ssst...they are sleeping". Heel apart moment. Dat we daarna nog een hippie moment kregen waarbij iedereen op de grond moest zitten, ach. Stiekem was dat ook nog best leuk.
    Maar het was echt tof. de zaal was ook voller dan ik verwacht had
    Genoten!
    xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
    pi_37972737
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 23:03 schreef Wepeel2 het volgende:
    Potverdrie, wat was dat fijn zeg: Decemberists live. Loepzuiver gespeeld, met ongelooflijk veel energie. Op een gegeven moment vielen de bandleden een voor een om waarna de zanger verklaart: "ssst...they are sleeping". Heel apart moment. Dat we daarna nog een hippie moment kregen waarbij iedereen op de grond moest zitten, ach. Stiekem was dat ook nog best leuk.
    Genoten!
    Doet me denken aan een Do Make Say Think concert van een paar jaar geleden. Dat was ook echt een ontzettend hippieconcert met moeie mensen die allemaal op de grond zaten en toen stuk voor stuk opstonden om echt ontzettend hippie heen en weer te gaan zwaaien. .
      vrijdag 19 mei 2006 @ 01:25:27 #148
    63598 bigshadow
    Fan van iedereen
    pi_37976013
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 23:03 schreef Wepeel2 het volgende:
    Genoten!
    Het was zeker erg goed, ik heb ook staan genieten, redelijk vooraan en zeer zuiver ook. En niks mis met een beetje hippie gehalte!
    pi_37978898
    You fucking Tree huggers!
    Aldus.
    pi_37980987
    Hippies zijn hip man..
      vrijdag 19 mei 2006 @ 11:03:41 #151
    63598 bigshadow
    Fan van iedereen
    pi_37982289
    Vooral het geluid was echt waanzinnig, met zulke afstellingen knuffel ik iedere boom

Drugs are bad m'kay
    pi_37982357
    Ik was toch maar niet gegaan, maar ik heb kennelijk wat gemist.
    Aldus.
      vrijdag 19 mei 2006 @ 11:18:13 #153
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_37982740
    Aangezien we ook gezien worden als Britpop on speed volgens kranten leek het me wel leuk om hier een linkje te posten:

http://myspace.com/thegirlsnl

http://www.the-girls.nl

Op myspace site kun je direct muziek beluisteren
    GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
      vrijdag 19 mei 2006 @ 11:21:52 #154
    28030 Grobbel
    In Toffee We Crust!
    pi_37982859
    quote:
    Op vrijdag 19 mei 2006 11:18 schreef dazzled het volgende:
    Aangezien we ook gezien worden als Britpop on speed volgens kranten leek het me wel leuk om hier een linkje te posten:

http://myspace.com/thegirlsnl

http://www.the-girls.nl

Op myspace site kun je direct muziek beluisteren
    Krijg op AMG 7 hits op die bandnaam. Hebben jullie dat zelf ook door dat de bandnaam lang niet zo uniek is?
      vrijdag 19 mei 2006 @ 11:24:16 #155
    14149 MadScientist
    i was there
    pi_37982943
    quote:
    Op vrijdag 19 mei 2006 09:10 schreef Z het volgende:
    You fucking Tree huggers!
    we prefer the term 'leaf people'

anyway de enige keer dat ik met een heel publiek op de grond ben gaan zitten was bij Limp Bizkit volgens mij (long time ago, op pinkpop, jaja)
    "As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
    Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
      vrijdag 19 mei 2006 @ 11:27:24 #156
    122919 dazzled
    Net zo makkelijk
    pi_37983044
    quote:
    Op vrijdag 19 mei 2006 11:21 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Krijg op AMG 7 hits op die bandnaam. Hebben jullie dat zelf ook door dat de bandnaam lang niet zo uniek is?
    Jah dat hebben we allang door, maar de nederlandse media denkt daar anders over.. mooi zo laten jah
    GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
    pi_37997107
    Hoe vinden de mannen hier het kopje bittere thee van Matt & Eleanor?

Overigens is die plaat van Mercelis echt akelig sterk. www.mercelis.net
    www.thuisuiteten.nl
    pi_37997815
    Een echte groeier als je het mij vraagt!

Wat heeft ze toch een mooie stem <3
      vrijdag 19 mei 2006 @ 20:03:44 #159
    56690 DaisyDuke
    In Coffee We Trust!
    pi_37998871
    quote:
    Op vrijdag 19 mei 2006 19:03 schreef methodmich het volgende:

Overigens is die plaat van Mercelis echt akelig sterk. www.mercelis.net
    FF vanmiddag voor de eerste keer beluisterd, kan er dus nog niet over oordelen.

Die Mercelis, da's een singer-songwriter toch?
    pi_37999338
    Jazeker. Deed mee aan dezelfde Rock Rally als dEUS, maakte een mooie plaat in 1996 en daarna nooit meer wat van de man gehoord. Nu ineens weer terug. Een sombere man, bij vlagen.
    www.thuisuiteten.nl
      vrijdag 19 mei 2006 @ 20:21:59 #161
    56690 DaisyDuke
    In Coffee We Trust!
    pi_37999444
    quote:
    Op vrijdag 19 mei 2006 20:18 schreef methodmich het volgende:
    Jazeker. Deed mee aan dezelfde Rock Rally als dEUS, maakte een mooie plaat in 1996 en daarna nooit meer wat van de man gehoord. Nu ineens weer terug. Een sombere man, bij vlagen.
    Moet eerlijk bekennen dat ik er nog nooit iets van heb gehoord. Ga het eens beluisteren!
    pi_37999666
    Okee. Af en toe best wat Sukilove-achtig.
    www.thuisuiteten.nl
      vrijdag 19 mei 2006 @ 20:56:52 #163
    28030 Grobbel
    In Toffee We Crust!
    pi_38000534
    quote:
    Overigens, Martijn van Thinksmall zet een groot deel van z'n collectie te koop!
    Net bij Martijn langs geweest, heb een mooi stapeltje CDs weten te scoren, plus nog wat Pavementvinyl. Goede kerel, kreeg er meteen nog een promo bij van Volcano, I'm Still Excited!!.

[ Bericht 12% gewijzigd door Grobbel op 19-05-2006 21:05:25 ]
      vrijdag 19 mei 2006 @ 22:13:08 #164
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_38002494
    quote:
    Op vrijdag 19 mei 2006 19:03 schreef methodmich het volgende:
    Aardig. Vele malen beter dan dat luisterboek, maar ze kunnen natuurlijk veel beter.
      vrijdag 19 mei 2006 @ 23:39:14 #165
    10123 dr_diablos
    a most unpleasant man
    pi_38005232
    Gaaf, ik zie uit de eerste post dat de Deadly Snakes volgende week in Paradiso staan. Dat wist ik niet, maar ga er zeker naar toe. De dag erna trouwens de Black Lips in Swaf, Hoorn. Black Lips hadden het beste album van 2005. En het optreden is gratis!
    pi_38010680
    Imogen heap - Hallelujah. Wat een mooie cover
    pi_38012396
    quote:
    Op vrijdag 19 mei 2006 22:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

Aardig. Vele malen beter dan dat luisterboek, maar ze kunnen natuurlijk veel beter.
    En die plaat met oma was al zo goed, kan je nagaan.
    www.thuisuiteten.nl
      zaterdag 20 mei 2006 @ 11:52:55 #168
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_38012986
    quote:
    Op zaterdag 20 mei 2006 11:28 schreef methodmich het volgende:

[..]

En die plaat met oma was al zo goed, kan je nagaan.
    Maar mag de voeten nog niet kussen van EP, en in mindere mate BBB.
    pi_38016571
    Ben gisteren dus toch naar GEM geweest en niet naar Silver Mount Zion, maar daar heb ik absoluut geen spijt van. Ik heb ze nu een keer of 4 gezien, maar dit was echt heel goed. Een bult energie. Tijdens de toegift sprong Maurits op een gegeven moment in het drumstel, om er vervolgens doodleuk onderuit te krabbelen met twee drumstokken in zijn handen om mee te gaan drummen. Op het laatst was het zo'n hyper-chaos dat het me niks verbaasd zou hebben als ie in de podiumgordijnen was geklommen of aan het plafond was gaan hangen.

Dit klinkt een beetje gekunsteld, en aanstellerig, maar dat was absoluut niet zo. Het was juist pure energie en rock'n roll en wat niet meer. En ja, dat klinkt misschien raar en partijdig uit mijn mond (vanwege Gitaarspelende Wederhelft) maar zelfs mijn Gerard Arninkhof/Prins Charles/andere stijve mensen zouden meteen om zijn geweest als ze dit concert hadden gezien. Verliefdheid en toleratie van andermans hobbies binnen een relatie reiken maar tot een bepaald niveau. Dit ging verder. Dit was verdomme gewoon een van de beste concerten die ik dit jaar gezien heb.
      zondag 21 mei 2006 @ 20:22:56 #170
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_38057260
    Overigens staat de nieuwe Starlight Mints al een tijdje in goede rotatie hier. Erg fijne, feestelijke plaat weer, beter dan de vorige.
    pi_38083239
    quote:
    Op zaterdag 20 mei 2006 09:12 schreef tonks het volgende:
    Imogen heap - Hallelujah. Wat een mooie cover
    Zeker weer naar The OC gekeken

Ik vind er echt niets aan overigens (het nummer).
    Aldus.
      maandag 22 mei 2006 @ 18:46:33 #173
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_38093765
    CD: Psapp - The Only Thing I Ever Wanted

In men review namedrop ik: CocoRosie, Architecture in Helsinki, Animal Collective en Patrick Wolf. Voor elk wat wils dus.
    pi_38094914
    De plaat van Mercelis is toch wel een zeer sterke. Ongelooflijk dat die man zo lang niet in beeld is geweest... Eigenlijk staat er geen zwak nummer op. Review zal spoedig volgen, daar schreeuwt die plaat gewoon om.
    www.thuisuiteten.nl
    pi_38095166
    Is er hier nog iemand naar Architecture in Helsinki geweest op 12 mei in de EKKO ? Ik moest ergens anders heen anders was ik ook gegaan. Maar, was het wat ?
    pi_38121616
    Ik heb ze in de Paradiso gezien, was leuk. Ze keken er alleen een beetje te serieus bij wat mij betreft.
    Aldus.
    pi_38121881
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 14:04 schreef Z het volgende:
    Ik heb ze in de Paradiso gezien, was leuk. Ze keken er alleen een beetje te serieus bij wat mij betreft.
    En het is nog wel zulke blije muziek. .

Vriend van me bleek er ook bij te zijn geweest. Klik hier voor de foto's. Hij fotografeert zo ontzettend gaaf. .

Hier enkele van zijn foto's van Metric. En The New Pornographers. Ook zeer de moeite waard.
      dinsdag 23 mei 2006 @ 17:54:22 #178
    56690 DaisyDuke
    In Coffee We Trust!
    pi_38130325
    Architecture in Helsinki is live toch zeer vermakelijk. Een gezellige chaos met helaas vaak wel een overdosis aan koortjes. Maar dat gooien we maar op jeugdige overmoed...

Morgen maar eens kijken hoe Lou, Murph en J. het maken: Dinosaur Jr. in Tivoli!
    pi_38152598
    De bassist is weg bij Deerhoof, en als troost hebben ze een gratis EP-tje op de site staan, met wat covers en live-spul, vooral dat live-spul is erg leuk.

http://deerhoof.killrockstars.com/EP.mp3
    Aldus.
      woensdag 24 mei 2006 @ 10:08:10 #180
    28030 Grobbel
    In Toffee We Crust!
    pi_38153015
    quote:
    Op woensdag 24 mei 2006 09:54 schreef Z het volgende:
    De bassist is weg bij Deerhoof, en als troost hebben ze een gratis EP-tje op de site staan, met wat covers en live-spul, vooral dat live-spul is erg leuk.

http://deerhoof.killrockstars.com/EP.mp3
    Cool, dank!
    pi_38153864
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 19:24 schreef AudreyHepburn het volgende:
    Is er hier nog iemand naar Architecture in Helsinki geweest op 12 mei in de EKKO ? Ik moest ergens anders heen anders was ik ook gegaan. Maar, was het wat ?
    Ik was daar... was wel tof, kwam live toch wel iets 'ruiger' over dan op cd, maar me toch erg vermaakt... Maar was toch vooral verrast door het voorprogramma 'Tilly and the Wall'..
      woensdag 24 mei 2006 @ 10:41:45 #182
    63598 bigshadow
    Fan van iedereen
    pi_38153935
    Als deerhoof-toefje op de koffie, een My bloody valentine cover!

Hier dus
    pi_38153950
    Tilly and The Wall vond ik ook leuker (waren ook in de Paradiso).
    Aldus.
      woensdag 24 mei 2006 @ 10:42:46 #184
    63598 bigshadow
    Fan van iedereen
    pi_38153965
    quote:
    Op woensdag 24 mei 2006 10:42 schreef Z het volgende:
    Tilly and The Wall vond ik ook leuker (waren ook in de Paradiso).
    Ik ook trouwens (ik heb ze in de Rotown gezien)
    pi_38161151
    Leuk leuk leuk.
      woensdag 24 mei 2006 @ 15:49:51 #186
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_38165678
    quote:
    Op woensdag 24 mei 2006 10:41 schreef bigshadow het volgende:
    Als deerhoof-toefje op de koffie, een My bloody valentine cover!

Hier dus
    Tof!

[lichtelijk country-offtopic]
    Overigens, door alle drukte de laatste tijd, kwam ik er vanmiddag in Plato pas achter dat Smutfish een nieuwe plaat heeft! Na 2 luisterbeurten klinkt het weer tof.
    [/lichtelijk countty-offtopic]
      donderdag 25 mei 2006 @ 11:21:34 #187
    149818 ClapYourHandsSayYeah
    ClapYourHandsSayYeah
    pi_38192039
    Hier voel ik me wel thuis
    Sigh,A little die,No more a child,Goodbye!
      donderdag 25 mei 2006 @ 11:23:13 #188
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_38192081
    Gister de nieuwe Grandaddy geluisterd, puike plaat hoor
      donderdag 25 mei 2006 @ 11:31:16 #189
    28030 Grobbel
    In Toffee We Crust!
    pi_38192309
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 11:21 schreef ClapYourHandsSayYeah het volgende:
    Hier voel ik me wel thuis
    Cool, welkom op Fok! Er is trouwens ook een speciaal CYHSY-topic:
    Clap your hands say yeah
    pi_38200998
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 11:23 schreef peaceman het volgende:
    Gister de nieuwe Grandaddy geluisterd, puike plaat hoor
    Afscheidsplaat toch?
    www.thuisuiteten.nl
      donderdag 25 mei 2006 @ 16:14:28 #191
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_38201589
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 15:53 schreef methodmich het volgende:

[..]

Afscheidsplaat toch?
    Klopt. Wel een fraaie!
    pi_38201671
    Ik vind het een totaal overbodige plaat. Er is niets spannends aan, alles kan je op de vorige platen horen, en dan nog beter.
    Aldus.
      vrijdag 26 mei 2006 @ 00:15:07 #193
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_38217966
    Is elke Grandaddy plaat niet overbodig, op een paar leuke nummers na?
    Live is het nog saaier overigens.
    Ik zal ze niet missen.
    xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
      vrijdag 26 mei 2006 @ 00:22:15 #194
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_38218236
    quote:
    Op vrijdag 26 mei 2006 00:15 schreef Wepeel2 het volgende:
    Is elke Grandaddy plaat niet overbodig, op een paar leuke nummers na?
    Live is het nog saaier overigens.
    Ik zal ze niet missen.
    Sumday bevat echt pareltjes, als je maar de moeite doet om verder te luisteren dan de eerste zeven nummers. This warming sun bijvoorbeeld. Maar ik ben het met Z eens, de nieuwe is maar een doorslagjje. Maar dat betekent niet dat ik niet geïnteresseerd ben in de komende projecten van Lytle.
      vrijdag 26 mei 2006 @ 01:03:31 #195
    28030 Grobbel
    In Toffee We Crust!
    pi_38219352
    Persoonlijk vind ik vooral The Sophtware Slump echt de moeite. De rest van de albums weet me niet over de volledige lengte te boeien, en die nieuwe plaat kom ik al helemaal niet meer doorheen. Ze hebben het gewoon allemaal al vaker gedaan, en beter ook.
    Juweeltjes als The Crystal Lake en He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot zullen me altijd bijblijven, maar ze zijn gewoon een beetje blijven steken qua ontwikkeling in de laatste paar jaar. Of mijn smaak is teveel veranderd in die tijd en wellicht stel ik wel gewoon oneerlijk hoge eisen aan het werk van één van mijn favoriete bandjes van vroeger, dat kan natuurlijk ook.
    pi_38220009
    Ik vind zowel The Sophtware Slump als Sumday prima platen de eerste draai ik nog redelijk vaak.
    Aldus.
      vrijdag 26 mei 2006 @ 10:44:22 #197
    56690 DaisyDuke
    In Coffee We Trust!
    pi_38224620
    The Sophtware Slump is inderdaad wel hun magnum opus. Het gepolijste Sumday vond ik niet zo goed, een beetje 'te Alan Parsons Project', dan luister ik liever naar het geweldige Under the Western Freeway. Just Like the Fambly Cat is een herhalingsoefening, niets meer en niets minder.
      vrijdag 26 mei 2006 @ 11:48:23 #198
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_38226136
    Maar dat neemt zeker niet weg dat er pareltjes op staan.
    Ik vind het gewoon een superplaat.
    pi_38226333
    Phoenix heeft een leuke plaat gemaakt, lekker hip ook, het is het favotiete bandje van Sofia Coppola.
    quote:
    Maybe it's the French heritage, or their collaborations with new-age dabblers Air, but Phoenix has proven itself a band in touch enough with its feminine side to embrace the dulcet tones and oxymoronic world of soft rock.
    Wat een 'mallerds' af en toe toch daar bij PF. Maar goed, Phoenix, 'in touch met hun feminine side', en een leuke plaat.
    Aldus.
      vrijdag 26 mei 2006 @ 11:57:24 #200
    56690 DaisyDuke
    In Coffee We Trust!
    pi_38226440
    Las inderdaad al tot m'n grote verbazing de lovende woorden van Pitchfork voor die nieuwe Phoenix. Wellicht een nieuwe fetisj voor laffe Europese bandjes? Uiterst magere plaat, maar dat heb ik hier al eens gezegd...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')