Link naar vorige stamtafel:[FOT SC] Ik wist effe geen titel...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:20 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Een deel haalt die software de info uit PS2 en van je PC.
Altijd leuk als je Camera-Owner = OEM-computer ziet staan![]()
maar dat is nu juist t leukequote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:20 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Een deel haalt die software de info uit PS2 en van je PC.
Altijd leuk als je Camera-Owner = OEM-computer ziet staan![]()
ik zou t niet weten, daarom vroeg ik hoe hij dat wist, maar ik ga wel eens op zoek in t weekendquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan je dat niet zelf op de cam instellen bij de betere high-end dingen? Die van Re kan wel zoiets geloof ik
Een Nikon D70quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:32 schreef Ghostbuster het volgende:
Wat heb je nou als hoofdcamera zeg maar?
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:28 schreef Kleintje het volgende:
GEFELICITEERD ESTO!!!!
Esto... gefeliquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:27 schreef Esto het volgende:
Nieuwe camera's... Zeg dat wel![]()
Mag em vanaf vandaag eindelijk écht gebruiken![]()
![]()
Als het goed is, kan je je focus puntnen kiezen via het menu of één van die tig LCD schermpjes.. Dan kan je het beste voor minder focuspuntne kiezen en zo alleen scherpstellen op het Paardquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:26 schreef Kleintje het volgende:
Ik ga een leuke vraag stellen...
Het is weer een blonde vraag.
Het is lekker weer.
Ik heb de zon in mijn rug.
De hemel is erg fel.
Ik wil een grijs paard op de foto zetten. Je ziet een paard op het gras en daarboven dus de lucht.
Fototoestel focust nu op de felle lucht, dus, dat is zwaar overbelicht.
Hoe kan ik dit het beste doen?
"eeehhh, is dat een telelens of ben je blij me te zien?"quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:47 schreef ableton het volgende:
Gefeliciteerd Esto
Even iets heel anders, ik werd net door de Groningse politie prefentief gefouilleerd en moest me verantwoorden hoe ik aan mijn camera kwamlieve politiemensen toch :p
Ja, ik doe dat ook zelf... Ik heb de cam eigenlijk standaard op het middeslte focus-puntje vast gezet.. Dan kan ik makkelijker kiezen wat ik scherp wil.. Soms in meten met alle focus puntne ook wel makkelijk, maar dat is proef-ondervindelijk.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:50 schreef Kleintje het volgende:
Thanks HM,moet dus kiezen voor een enkel veld focus...
of gewoon niet de AF gebruikenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:51 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ja, ik doe dat ook zelf... Ik heb de cam eigenlijk standaard op het middeslte focus-puntje vast gezet.. Dan kan ik makkelijker kiezen wat ik scherp wil.. Soms in meten met alle focus puntne ook wel makkelijk, maar dat is proef-ondervindelijk.
De hardcore oplossing...quote:
probeer een paar verschillende dingen uit, dan kan je ook zien wat een andere focusstand doetquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:51 schreef Kleintje het volgende:
alhoewel, enkel veld lijk me ook moeilijk, gezien het meer voor statische composities is en dat ding van mij staat toch niet stil
goeie term baggerfotograafquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:16 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben echt een baggerfotograaf....
God damn... wat ben ik aan het klooien
Van schade en schande wordt men wijs..quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:16 schreef Kleintje het volgende:
Zijn de foto's vlak na elkaar gemaakt van het zelfde onderwerp???quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:24 schreef Kleintje het volgende:
Nee, had zeker niet verwacht pro te zijn, maar wat ik ook doe... alles is over of onderbelicht....
zelfs als ik het op auto doe *zucht*
Een beetje fotograaf focussed idd met de hand in MF, maar tegenwoordig is het echt intriest gesteld met de viewfinders. zoals een 350d, 20d, d70(s), etc....het kijkgaatje van me voordeur is bijna nog groter en met zulke formaten is het nogal moeilijk inschatten op MFquote:
Heerlijk toch?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:16 schreef Kleintje het volgende:
beetje brildrager is maar wat blij met AF hoorquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:30 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Een beetje fotograaf focussed idd met de hand in MF, maar tegenwoordig is het echt intriest gesteld met de viewfinders. zoals een 350d, 20d, d70(s), etc....het kijkgaatje van me voordeur is bijna nog groter en met zulke formaten is het nogal moeilijk inschatten op MF
euj, gaat het je al duizelen dat on topic geleuter?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:30 schreef SPK het volgende:
Euj
Bijna wel jaquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:57 schreef Re het volgende:
[..]
euj, gaat het je al duizelen dat on topic geleuter?
weer veels te lekker weer ....
Het heeft niets met je focus te maken. Het contrast tussen je onderwerp en je achtergrond (lucht) is te groot. Hier door krijg je dus de overbelichte lucht bij een goed belicht onderwerp. Je kan dit oplossen door in te flisten, Belicht je achtergrond zoals het moet en laat je flitser je onderwerp belichten.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:24 schreef Kleintje het volgende:
Nee, had zeker niet verwacht pro te zijn, maar wat ik ook doe... alles is over of onderbelicht....
zelfs als ik het op auto doe *zucht*
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
beetje brildrager is maar wat blij met AF hoorik heb gewoon niks aan een objectief wat geen AF heeft. En de eerstvolgende teletoeter zal dusdanig lichtsterk moeten zijn dat ie ook met een 2x TC ertussen AF ondersteunt, anders heb ik er alsnog niks aan
Ik weet het, dit heeft met belichting te maken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:58 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Het heeft niets met je focus te maken. Het contrast tussen je onderwerp en je achtergrond (lucht) is te groot. Hier door krijg je dus de overbelichte lucht bij een goed belicht onderwerp. Je kan dit oplossen door in te flisten, Belicht je achtergrond zoals het moet en laat je flitser je onderwerp belichten.
Een simpeler oplossing is om wat vroeger of later op de dag te fotograferen, het contrast verschil is dan ook wat kleiner
Lenzenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:05 schreef Ynske het volgende:
[..]lensjes in je ogen proppen
hier is t zelfs zo triest dat ik niet kan fotograferen als ik mijn bril op heb, dan kom ik altijd in de knoei met mijn bril en camera
dies echt heel leukquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:20 schreef -Marjo- het volgende:
Even wat Simpelveld snapjes...
Onderonsje:
[afbeelding]
euhm... ronald?quote:
Ja moet ook echt op een ladder gaan staan om over onze '3-meter-mod' heen te kunnen fotograferen he??quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:20 schreef -Marjo- het volgende:
Onderonsje:
[afbeelding]
En wie liep er in beeld?:
[afbeelding]
Is het niet schattigquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:20 schreef -Marjo- het volgende:
Onderonsje:
[afbeelding]
hij moet gewoon bukkenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:23 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ja moet ook echt op een ladder gaan staan om over onze '3-meter-mod' heen te kunnen fotograferen he??![]()
![]()
![]()
Ja precies...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
hij moet gewoon bukken
en anders maar achter ons kleintjes langs lopen
Altijd hetzelfde met die blauwen, veel te nadrukkelijk aanwezigquote:
Hij was niet de enige die er steeds voor liep hoorquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde met die blauwen, veel te nadrukkelijk aanwezig
Oh vast nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:31 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Hij was niet de enige die er steeds voor liep hoor
Ben ik dus mooi geen beetje fotograaf. Ik doe alleen zelf wat ik beter kan dan het masjien, en aangezien ik bijna perfect scherp kan stellen en mijn masjien helemaal perfect, mag het masjien dat doen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:30 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Een beetje fotograaf focussed idd met de hand in MF,
formal proof of which:quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:58 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben veel te kippig om handmatig scherp te stellen
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:06 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
formal proof of which:
[afbeelding]
![]()
Simpelveld snapshotje
![]()
![]()
of het Nikon - Canon verhaalquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:17 schreef Re het volgende:
dit is net zo'n oeverloze non discussie als het full frame sensor verhaal
Ow leuk!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:35 schreef Kleintje het volgende:
Argh... besef me nu pas dat het vandaag dinsdag 9 mei is!
Vanmiddag ga ik mijn eerste groepsles geven op de manege!
Jawel... 3 kleine dames gaan leren paardrijden.
Ik ken ze nog niet, maar ze heten Sanne, Tamara en Sophie.
En vandaag gaan ze voor het eerst op paardrijles. Ze zijn 9 en 11 jaar.
Vind het spannend, eng... en ik heb er zin in!
canonkneusquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
of het Nikon - Canon verhaal
Hasta la Canonista victoria siempre!
hmm, mijn opmerking moet je met een korrel zout nemen natuurlijk, maar ik kan genoeg situaties bedenken die gewoon MF vaardigheid vragen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:51 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ben ik dus mooi geen beetje fotograaf. Ik doe alleen zelf wat ik beter kan dan het masjien, en aangezien ik bijna perfect scherp kan stellen en mijn masjien helemaal perfect, mag het masjien dat doen.
Dan maar geen beetje fotograaf.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:52 schreef Ynske het volgende:
Stomme vraag misschien
maar ik heb bij heel veel foto's t gevoel alsof er een softe laag over de gezichten heen zit.
komt dat door de make-up of door belichting?
t komt nl vind ik onnatuurlijk over
kan je een voorbeeld noemen bij welke foto je dat vind?quote:
Te veel foundation op de gezichten om ze zachter en egaler te krijgen denk ik.. De visagisten manier van Noise Ninja of Neat Image zeg maar. Dacht ikquote:
deze bvquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
kan je een voorbeeld noemen bij welke foto je dat vind?
Whoops...ik wou editen...niet quotenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:20 schreef Puckzzz het volgende:
Bij die van mij kan ik het wel uitleggen. BL heeft een hele bleke huid. dit ic.m. met foundation en flitsen krijg je dit.
en ik heb misschien een eigenaardige manier van bewerken, en bij deze foto wou ik juist een heel nep effect neerzetten (maar ik heb niets aan haar huid geretoucheerd)
bij de andere foto's komt het denk ik door een combi van erg veel foundation en fel licht.
Combinatie van foundation en softbox heel dichtbij (kan die ZSLM niet wat grotere treinen kopenquote:
Toeps dr babyhuidjequote:en deze
Die is in mijn ogen overbewerktquote:en bij deze vind ik t wassen overkomen
lees mijn post recht boven je evenquote:
ik zal het origineel nog eens bekijken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:37 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dan is ie overbelicht of ben je uitgeschoten met je levels (=overbewerkt)
Ik had nog zo gevraagd of je die auto eerst ff wou wassenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
en er zit stof op het spatbord en de motorkap, als je dat onder een lage hoek bekijkt is het ook een waas
Inderdaad, dat wassenbeeldeneffect daar wees een fotovriend me ook al op. Maar ik hou nou eenmaal niet zo van uitgebreid in de zon zitten. En als ik dat wel doe, spreken mensen me aan in het spaans/italiaans/turks. Dus ja.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:20 schreef Puckzzz het volgende:
Bij die van mij kan ik het wel uitleggen. BL heeft een hele bleke huid. dit ic.m. met foundation en flitsen krijg je dit.
bij de andere foto's komt het denk ik door een combi van erg veel foundation en fel licht.
Het moet maar es kappe wezen met dat "wij zijn vrouwen, wij krijgen alles gedaan voor een zoensmiley" gedoe van julliequote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:59 schreef Puckzzz het volgende:
Ik had nog zo gevraagd of je die auto eerst ff wou wassen
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het moet maar es kappe wezen met dat "wij zijn vrouwen, wij krijgen alles gedaan voor een zoensmiley" gedoe van jullie
Was die pleurisbak zelf maar
![]()
Oh ja wachtquote:
beterquote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja wachtIk pleurde even uit mijn rol
Nee joh kut, zout op met je kusje, auto wassen g8verd8mme![]()
zo
Hmm ik hou het in het vervolg wel op broccoli en aardappeltjes, of die indische zooi met bamiquote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wacht op een stoommaaltijdItaliaans vandaag: Penne met kip en spercieboontjes, en veel tomatensaus... zal mij benieuwen..
Tis maar te hopen dat de chinees lekker voor mij kooktquote:Op dinsdag 9 mei 2006 20:09 schreef Toeps het volgende:
Hallo!
Ik heb net een partij gore macaroni op zeg! Van Honig, jakkes jakkes wat vies! Het leek wel zout in een pakje.
ga spelen in klaagbaak danquote:Op dinsdag 9 mei 2006 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme wat is fok WEERontzettend HOERES
traag
![]()
top man, veel plezier enzoquote:Op woensdag 10 mei 2006 00:55 schreef Re het volgende:
op naar praag morgen
morgen ochtend maar inpakken, nu geen zin in... iemand nog tips
koffer heb ik geloof ik... maar die is te groot
je moet die post ook niet op zon onmogelijk tijdstip doen, dan slapen mensnequote:Op woensdag 10 mei 2006 07:04 schreef Re het volgende:
[..]
top man, veel plezier enzo
hmja....dus :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |