Bijna wel jaquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:57 schreef Re het volgende:
[..]
euj, gaat het je al duizelen dat on topic geleuter?
weer veels te lekker weer ....
Het heeft niets met je focus te maken. Het contrast tussen je onderwerp en je achtergrond (lucht) is te groot. Hier door krijg je dus de overbelichte lucht bij een goed belicht onderwerp. Je kan dit oplossen door in te flisten, Belicht je achtergrond zoals het moet en laat je flitser je onderwerp belichten.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:24 schreef Kleintje het volgende:
Nee, had zeker niet verwacht pro te zijn, maar wat ik ook doe... alles is over of onderbelicht....
zelfs als ik het op auto doe *zucht*
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
beetje brildrager is maar wat blij met AF hoorik heb gewoon niks aan een objectief wat geen AF heeft. En de eerstvolgende teletoeter zal dusdanig lichtsterk moeten zijn dat ie ook met een 2x TC ertussen AF ondersteunt, anders heb ik er alsnog niks aan
Ik weet het, dit heeft met belichting te maken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:58 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Het heeft niets met je focus te maken. Het contrast tussen je onderwerp en je achtergrond (lucht) is te groot. Hier door krijg je dus de overbelichte lucht bij een goed belicht onderwerp. Je kan dit oplossen door in te flisten, Belicht je achtergrond zoals het moet en laat je flitser je onderwerp belichten.
Een simpeler oplossing is om wat vroeger of later op de dag te fotograferen, het contrast verschil is dan ook wat kleiner
Lenzenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:05 schreef Ynske het volgende:
[..]lensjes in je ogen proppen
hier is t zelfs zo triest dat ik niet kan fotograferen als ik mijn bril op heb, dan kom ik altijd in de knoei met mijn bril en camera
dies echt heel leukquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:20 schreef -Marjo- het volgende:
Even wat Simpelveld snapjes...
Onderonsje:
[afbeelding]
euhm... ronald?quote:
Ja moet ook echt op een ladder gaan staan om over onze '3-meter-mod' heen te kunnen fotograferen he??quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:20 schreef -Marjo- het volgende:
Onderonsje:
[afbeelding]
En wie liep er in beeld?:
[afbeelding]
Is het niet schattigquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:20 schreef -Marjo- het volgende:
Onderonsje:
[afbeelding]
hij moet gewoon bukkenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:23 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ja moet ook echt op een ladder gaan staan om over onze '3-meter-mod' heen te kunnen fotograferen he??![]()
![]()
![]()
Ja precies...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
hij moet gewoon bukken
en anders maar achter ons kleintjes langs lopen
Altijd hetzelfde met die blauwen, veel te nadrukkelijk aanwezigquote:
Hij was niet de enige die er steeds voor liep hoorquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde met die blauwen, veel te nadrukkelijk aanwezig
Oh vast nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:31 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Hij was niet de enige die er steeds voor liep hoor
Ben ik dus mooi geen beetje fotograaf. Ik doe alleen zelf wat ik beter kan dan het masjien, en aangezien ik bijna perfect scherp kan stellen en mijn masjien helemaal perfect, mag het masjien dat doen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:30 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Een beetje fotograaf focussed idd met de hand in MF,
formal proof of which:quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:58 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben veel te kippig om handmatig scherp te stellen
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:06 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
formal proof of which:
[afbeelding]
![]()
Simpelveld snapshotje
![]()
![]()
of het Nikon - Canon verhaalquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:17 schreef Re het volgende:
dit is net zo'n oeverloze non discussie als het full frame sensor verhaal
Ow leuk!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:35 schreef Kleintje het volgende:
Argh... besef me nu pas dat het vandaag dinsdag 9 mei is!
Vanmiddag ga ik mijn eerste groepsles geven op de manege!
Jawel... 3 kleine dames gaan leren paardrijden.
Ik ken ze nog niet, maar ze heten Sanne, Tamara en Sophie.
En vandaag gaan ze voor het eerst op paardrijles. Ze zijn 9 en 11 jaar.
Vind het spannend, eng... en ik heb er zin in!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |