abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37858450
Je kunt het ze moeilijk kwalijk nemen, hoor.

Moderator maandag 15 mei 2006 @ 22:33:42 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37860910
aaawwwwwww

anyways
quote:
Onder Canadees commando vertrok gisteren (11 mei) het eerste konvooi met daarin Nederlandse voertuigen van het 100 Bevoorradings- en Transportbataljon richting Uruzgan. Het eindpunt van de reis was een Canadese basis in opbouw langs de route naar Tarin Kowt .

Dit is de locatie waar Nederland in augustus een Provinciaal Reconstructie Team gaat starten. Het steunpunt vormt een van de safe havens voor strijdkrachten van de coalitie in Kandahar en Uruzgan. In het kader van wederzijdse hulp tussen de coalitiepartners is het materiaal tijdelijk aan de Canadese compagnie uitgeleend.

Tijdens het konvooi over de zogenoemde TK-road vloog een formatie van twee Cougar transporthelikopters, geėscorteerd door een Apache gevechtshelikopter, het personeel naar de Canadese basis.

Konvooioperaties tussen Kandahar en Tarin Kowt worden de komende maanden een belangrijke taak voor de Nederlandse eenheden van de Deployment Task Force.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 15 mei 2006 @ 22:36:49 #103
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37861047
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:42 schreef Monidique het volgende:
Je kunt het ze moeilijk kwalijk nemen, hoor.

[afbeelding]
Och, hele stoere beesten hoor, da's niks voor mietjes.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 17 mei 2006 @ 17:35:24 #104
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_37922306
Hopelijk schiet het een beetje op in Kabul zodat we niet nog jaren lang die Taliban bezig moeten houden in die bergen.
pi_37932858
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Exact. Het woord was dan ook uitgebreid gecheckt in de moslimwereld.
[..]

Bij moslims heeft het die associatie niet.

Maar ik zie het verband ook niet zo. Worden ze dan sneller aangevallen ofzo?
Waarom loop jij toch zo ontzettend te janken ? Omdat jij homo bent, betekent dat dat een militaire naam ook maar met homos geasscoieerd moet worden ? Wat een onzin, dat je homo wilt zijn moet jij weten, maar er zijn zat mensen die daar niet mee geasscocieerd willen worden. Gewoon hetros dus, en dat soldaten een beetje machos zijn, tja je moet zoizo wel lef hebben als je je leven op het spel zet en naar zo'n land gaat, hebben dat soort mensen dan niet een beetje het recht op een mening ? Serieus, steun de Nederlandse troepen ipv dat je moeilijk doet dat ze niet met homos geassocieerd willen worden, ga weer naar je homo bar, daar zullen vast wel mensen zijn die met jou missies willen doen onder die naam. Ik heb niks tegen homos, meesten schijnen er niks aan te kunnen doen maar ga alsjeblieft niet overal zo janken. Dit is oorlog, er staan levens op het spel.
  † In Memoriam † vrijdag 19 mei 2006 @ 04:54:34 #106
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37977586
Where the Taliban Rules (Again)

Government authority in parts of southern Afghanistan has been eclipsed by a resurgent Taliban. And the insurgents are gaining momentum.

[...]

The Taliban certainly acts as if it is the only authority that matters on the ground. Its fighters move around increasingly brazenly, and engage local security forces in fierce battles.

Also, in some parts of the region, the Taliban has set up its own local justice system. Many people in Uruzgan province had long since given up taking their complaints to the official courts, but the Taliban has proved it has the ability to enforce its rulings. After a murder victim's family took their complaint to the Taliban, one of its courts in Uruzgan last week ordered the execution of Pacha Khan, accused of killing a man from the area; the Taliban had apprehended the suspect and extracted a confession before ordering the death penalty. Similar cases of intervention in remote areas have made locals put greater trust in the insurgent movement than in the government's justice system, which is widely viewed among locals as corrupt.

hele artikel-> Time
  vrijdag 19 mei 2006 @ 07:42:07 #107
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37977977
De Afghaanse strijdkrachten en de coalitie hebben woensdag en donderdag, twee maanden voordat de NAVO eind juli het bevel over de zone overneemt, circa 90 vermoede Taliban-rebellen gedood in het zuiden van Afghanistan.

Zuiveringsoperatie
In de provincie Kandahar voeren de Afghaanse troepen, gesteund door Canadese manschappen en Britse helikopters, sedert woensdag een grootscheepse zuiveringsoperatie. Na 24 uur van sporadische gevechten in het district Panjwai werden 18 rebellen gedood en 35 aangehouden, aldus de coalitie. De Afghaanse autoriteiten spraken van 45 arrestaties.

Donderdag werd de operatie voortgezet, aldus een woordvoerder van de coalitie, de Canadese bevelhebber Scott Lundy. Woensdag is een vrouwelijke Canadese militair gedood bij schotenwisselingen tijdens die operatie.

Donderdagmorgen zette de coalitie in het noorden van de provincie een tweede operatie in. Zeven Taliban zijn zeker gedood en tijdens een luchtaanval zijn "tussen vijftien en twintig anderen waarschijnlijk ook gedood", aldus de Amerikaanse adjudant Chris Miller, woordvoerder van de coalitie in Kaboel.

In de aangrenzende provincie Helmand heeft de Afghaanse politie bij een zwaar treffen in de nacht van woensdag op donderdag 40 Taliban gedood, aldus het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken. Daarbij kwamen ook vijftien politiemannen om. Sedert eind maart zijn in deze regio meer dan 200 rebellen gedood, aldus uiteenlopende bronnen.

Vervolg
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 07:52:02 #108
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37978023
quote:
De veiligheidssituatie in Afghanistan blijft verslechteren. Dramatisch is de situatie in het zuiden. En niet alleen het geweld neemt toe, maar ook de ontevredenheid onder de Afghaanse bevolking.

Hydra
Hoewel bij botsingen met de coalitietroepen het aantal slachtoffers bij de taliban steeds aanzienlijk hoger ligt dan bij de coalitie, lijken de offensieven en de bombardementen als een gevecht met de hydra, de veelkoppige slang uit de Griekse oudheid, waarbij er bij elke afgehouwen kop weer twee nieuwe koppen ontstaan. De rebellen lijken voorlopig geen gebrek te hebben aan nieuwe rekruten ter vervanging van de gevallen strijders. Zij geven niet op, maar zijn wel van tactiek veranderd
quote:
(Novum/AP) - Op islamitische scholen in Pakistan worden leerlingen ertoe aangezet om in Afghanistan scholen en ziekenhuizen in brand te steken. Dat heeft de Afghaanse president Hamid Karzai donderdag gezegd tijdens een bezoek aan de provincie Kunar, aan de grens met Pakistan. Karzai suggereerde ook dat terreuraanslagen in Afghanistan worden beraamd in de wetteloze Pakistaanse stammenregio's in het bergachtige grensgebied tussen de twee landen. Het Pakistaanse ministerie van buitenlandse zaken deed de beschuldigingen af als ongegrond.

De religieuze scholen in Pakistan hebben banden met invloedrijke religieuze en politieke groeperingen en geven les aan zo'n miljoen leerlingen. Ze staan nauwelijks onder overheidstoezicht.
  Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 09:05:47 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37978808
quote:

Vandaag heeft de Deployment Task Force (DTF) zijn eerste bevoorradingskonvooi naar Tarin Kowt in de provincie Uruzgan (Afghanistan) succesvol afgesloten. Het konvooi vertrok vroeg in de ochtend van de thuisbasis in Kandahar. Aan het einde van de middag bereikte het zonder noemenswaardige incidenten de eindbestemming.

Het betrof een konvooi met materieel dat benodigd is voor de opbouw van de kampementen in Uruzgan. Naast logistieke voertuigen, waren verschillende beschermingseenheden aan toegevoegd, zoals Apache gevechtshelikopters en F-16 jachtvliegtuigen.

http://www.mindef.nl/actu(...)8_eerstekonvooi.aspx
pi_37981718
Die onderste foto is best mooi, ook nederland heeft nog erg mooie tanks !
* kwijlt verder op mooie fotos *
  Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 10:54:12 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37981879
tanks

ik zie trouwens een woestijnkleurtje op de Patria's, iemand daar al wat grotere foto's van?
pi_37982091

Deze is ook cute :$
Met watvoor wapens vecht de DTF eigenlijk ? En maken ze gebruik van deze Apache ?
  Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 11:15:01 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37982637
ja maar zonder de longbow radar op het dak want die is te duur daar komt men liever kruisraketten voor ofzo, wel hangen er bij ons aan de zijkanten van de vleugels gondels met een zelfverdedigingssysteem tegen luchtdoelraketten

de DTF heeft verder ook F16's direct beschikbaar (dus niet als voorheen dat die onder het bevel van iemand anders staan maar zodra de commandant vind dat ze ingezet moeten worden beginnen ze in Kabul op te stijgen), de genoemde Patria's met .50 machinegeweren, ypr765 met 25mm snelvuurkanonnen en allerhande mortieren, antitankwapens en kleinkaliberwapens.

en natuurlijk de vertrouwde mercedes Benz met machinegeweren, alles behalve gevechtstanks eigenlijk
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:26:40 #114
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37984969
Donderdag 18/05 heeft de Deployment Task Force (DTF) zijn eerste bevoorradingskonvooi naar Tarin Kowt in de provincie Uruzgan (Afghanistan) succesvol afgesloten. Het konvooi vertrok vroeg in de ochtend van de thuisbasis in Kandahar. Aan het einde van de middag bereikte het konvooi zonder noemenswaardige incidenten de eindbestemming.

Het betrof een logistiek konvooi met materieel dat benodigd is voor de opbouw van de kampementen in Uruzgan. Naast logisitieke voertuigen, waren verschillende beschermingseenheden aan het konvooi toegevoegd zoals Apache gevechtshelikopters en F-16 jachtvliegtuigen.

Bron: www.mindef.nl
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:37:02 #115
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_37985364
Waarom worden er eigenlijk geen Panzerhaubitze's en Leo's meegestuurd? Te offensief?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:43:52 #116
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37985628
quote:
dus niet als voorheen dat die onder het bevel van iemand anders staan maar zodra de commandant vind dat ze ingezet moeten worden beginnen ze in Kabul op te stijgen
Mooi! Dat was langs me heengegaan
Vampire Romance O+
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:57:53 #117
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37986119
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:37 schreef AgLarrr het volgende:
Waarom worden er eigenlijk geen Panzerhaubitze's en Leo's meegestuurd? Te offensief?
Schrale troost, maar er worden wel Gill MRAT's meegenomen.

Complete opbouw Force Protection,
Eenheden:
De Charlie-Compagnie bestaat uit 5 pelotons en Staf van het 44 Pantser Infanterie Bataljon, Regiment Johan Willem Friso te Havelte.
Elk peloton bestaat organiek uit 38 militairen. De staf uit bestaat 32 militairen. In totaal bestaat de eenheid uit 220 militairen.
Materieel:
• PATRIA, pantserwielvoertuig bewapend met zware mitrailleur, kaliber .50 inch., voor onder meer het troepentransport
• YPR, pantserrupsgevechtsvoertuig, bewapend met een 25 mm snelvuurkanon en een coaxiaal liggend mitrailleur MAG 7.62 mm.
• Mercedes Benz terrein auto bewapend met een mitrailleur MAG 7.62 op affuit.
Iedere militair is getraind in het bedienen en afvuren van een anti tank wapen – type M136. welk in elk voertuig aanwezig is en een effectieve dracht heeft van 400 meter.
  Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 15:12:45 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37990391
quote:
uiteindelijk zullen er wel pzh2000 heen gaan om de kampen te beschermen maar niet tijdens de opbouwfase.

waarom leopard2 niet meegaat weet ik niet, het is denk ik gewoon geen tankland.
maar het lijkt me toch slim om er een paar mee te sturen gewoon 1 of 2 bij elk wederopbouw project parkeren en dan kunnen de badguys het ook s'nachts niet in de fk steken
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:01:36 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_37991874
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Schrale troost, maar er worden wel Gill MRAT's meegenomen.

Iedere militair is getraind in het bedienen en afvuren van een anti tank wapen – type M136. welk in elk voertuig aanwezig is en een effectieve dracht heeft van 400 meter.
De M136 is geen Gill. De M136 is de AT4.

AT4
pi_37993786
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:15 schreef sp3c het volgende:
ja maar zonder de longbow radar op het dak want die is te duur daar komt men liever kruisraketten voor ofzo, wel hangen er bij ons aan de zijkanten van de vleugels gondels met een zelfverdedigingssysteem tegen luchtdoelraketten

de DTF heeft verder ook F16's direct beschikbaar (dus niet als voorheen dat die onder het bevel van iemand anders staan maar zodra de commandant vind dat ze ingezet moeten worden beginnen ze in Kabul op te stijgen), de genoemde Patria's met .50 machinegeweren, ypr765 met 25mm snelvuurkanonnen en allerhande mortieren, antitankwapens en kleinkaliberwapens.

en natuurlijk de vertrouwde mercedes Benz met machinegeweren, alles behalve gevechtstanks eigenlijk
Die tanks zijn nog nooit ingezet (ook die van bv. Duitsland niet.), ik denk dat ze voor dit soort taken toch nuttiger zijn dan Pzh2000's...
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37993945
quote:
Er gingen toch een paar Pzh2000's mee?

Maar een handjevol Leo's zou wel beter zijn... kunnen we meteen zien of die dingen het een beetje volhouden in zo'n missie.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37994027
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:15 schreef sp3c het volgende:

Er zouden toch een paar apaches longbow's krijgen (ze hoeven er niet allemaal 1 te hebben omdat het radarbeeld gedeeld kan worden)?
Anyway: zo heel veel voegt die Longbow ook weer niet toe heb ik van een vlieger gehoord, zeker in een kale woestijn schiet je er meer mee op als je beter om kan gaan met de IR en optische sensoren.
  Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 17:44:59 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37995066
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:03 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Die tanks zijn nog nooit ingezet (ook die van bv. Duitsland niet.), ik denk dat ze voor dit soort taken toch nuttiger zijn dan Pzh2000's...
nou dat denk ik toch niet, de pzh2000 is een scherpschutter met een hoge vuursnelheid (en flinke kogels ) gekoppeld aan grondradarsystemen kun je hier een kamp in een straal van 40 kilometer mee verdedigen tegen mortier en raketaanvallen en dan hebben we het nog niet over de wat grootschaligere aanvallen van 100+ taliban tegelijk die de laatste tijd in het zuiden hebben plaatsgevonden ... niet dat tanks niet bruikbaar zouden zijn maar echt niet bruikbaarder dan artillerie zeker niet in die regio

ze zijn verder wel degenlijk ingezet, zowel door de Duitsers als door ons

KFOR in Kosovo
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:12 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Er zouden toch een paar apaches longbow's krijgen (ze hoeven er niet allemaal 1 te hebben omdat het radarbeeld gedeeld kan worden)?
Anyway: zo heel veel voegt die Longbow ook weer niet toe heb ik van een vlieger gehoord, zeker in een kale woestijn schiet je er meer mee op als je beter om kan gaan met de IR en optische sensoren.
ja daar is al sinds de aanschaf sprake van ja maar er is nog nix van gekomen.
en het voegt zeker wel veel toe aan het wapensysteem maar het beperkt de vliegkarakteristieken en de bemanning heeft weer wat extra's om op te letten, beter zou zijn om een verkenningsheli aan te schaffen en daar een longbow radar op te schroeven

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 19-05-2006 17:51:51 ]
  vrijdag 19 mei 2006 @ 19:37:44 #124
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_37998059
wat grootschaligere aanvallen van 100+ taliban tegelijk die de laatste tijd in het zuiden hebben plaatsgevonden ...

Massaal aan de MAG 7.62 al dan niet coaxiaal.
  Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 19:47:21 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37998326
daar heb je geen tank voor nodig natuurlijk
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:35:16 #126
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_38001489
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 19:47 schreef sp3c het volgende:
daar heb je geen tank voor nodig natuurlijk
tuurlijk wel je kunt met zulke aantallen kun je er beter overheen gaan rijden dan te schieten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 21:39:48 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38001584
ja en dan duikt hij opzij en staat hij achter je maar je kanon kan niet draaien in de nauwe straatjes en dan wat?

je voelt je volgens mij best stom als je door je hoofd geschoten wordt terwijl je het machinegeweer op het dak van 65 ton pantser staat te draaien den ik
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:47:26 #128
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_38001791
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:39 schreef sp3c het volgende:
ja en dan duikt hij opzij en staat hij achter je maar je kanon kan niet draaien in de nauwe straatjes en dan wat?

je voelt je volgens mij best stom als je door je hoofd geschoten wordt terwijl je het machinegeweer op het dak van 65 ton pantser staat te draaien den ik
nee ik bedoelde de woestijn en gewoon in je ding blijven zitten en niet schieten puur walsen.

(het was trouwens ook sarcastisch bedoeld)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator zaterdag 20 mei 2006 @ 01:10:40 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38007727
teveel command 'n conquer gespeelt zie ik

anyways
http://www.rtl.nl/(channe(...)vi_plain.xml/805.wvx
pi_38008163
mooie reportage Nederlandse leger heeft toch wel skils
pi_38011874
Ik ben helemaal tegen de oorlog , maar dat materiaal is allemaal schitterend !! ( heb zelf ook aan de bouw van een fregat meegeholpen , ook mooi spul)
  zaterdag 20 mei 2006 @ 13:02:26 #132
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38014553
Hmm. Toch vreemd dan, ik zou toch zeker Leo's meesturen als het er daar zo aan toe gaat. Al was het alleen maar als afschrikmiddel. Aan de andere kant, een tank is toch met name bedoeld om pantser voertuigen uit te schakelen....die bezitten de tali's niet toch? Pzh's zouden dan toch logischer zijn.

Mooie reportage trouwens.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_38015153
Leopards zullen het niet lang in de woestijn uithouden ben ik bang.
  Moderator zaterdag 20 mei 2006 @ 14:51:28 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38017299
even lang als de pzh2000

anyways
quote:
KABUL (Reuters) - Heavy fighting erupted in southern Afghanistan on Saturday and both international and Afghan government forces suffered casualties, military officials said.

Fighting in recent days has been some of the fiercest since the Taliban were overthrown in 2001, and it comes as thousands of NATO peacekeepers are arriving in the south.

The violence on Saturday erupted in the Sangin district of the southern province of Helmand.

"There has been some heavy fighting in Sangin and there have been coalition and ANA casualties," said Major Scott Lundy, a spokesman for international forces, referring to the Afghan National Army.

He declined to provide more details saying the situation was "fluid".

General Rahmatullah Raufi, the Afghan army's southern commander, said more than 10 Taliban had been killed and Afghan forces had suffered losses but he could not say how many.

A spokesman for the Taliban, who are fighting to oust foreign forces and defeat the Western-backed government, said the Taliban ambushed a convoy of Afghan police and soldiers in the district.

The spokesman, Qari Mohammad Yousuf, said many police and soldiers had been killed and some had been captured. Five Taliban were also killed, he said by telephone.

Taliban spokesmen regularly exaggerate their enemies' losses and play down their own.

The Taliban have stepped up attacks on foreign and government forces in recent months as NATO is expanding its peacekeeping force from 9,000 to 16,000 in preparation for taking over security responsibilities in the south from U.S.-led forces.

A U.S. soldier was killed and six wounded during a battle with insurgents in the southern province of Uruzgan on Friday, the U.S. military said. Twenty-four U.S. troops have been killed in Afghanistan this year.
nog een dode in Uruzgan
pi_38017536
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:51 schreef sp3c het volgende:
even lang als de pzh2000
Leopards zijn zover ik weet nog nooit in een dergelijke omgeving ingezet. Britse Challenger tanks hadden hetzelfde probleem, fijnstof in de luchtinlaten waardoor de hele motor vastliep. Er was simpelweg geen rekening mee gehouden bij het ontwerp aangezien centraal Europa het strijdtoneel zou zijn.
  Moderator zaterdag 20 mei 2006 @ 15:32:46 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38018329
afaik zijn de leopards door Zuid Afrika getest zonder al te veel problemen

punt wat ik probeerde te maken is dat leopard2 op ongeveer dezelfde techniek is gebaseert als pzh2000 afaik
  zondag 21 mei 2006 @ 11:28:31 #137
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_38040820
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:32 schreef sp3c het volgende:
afaik zijn de leopards door Zuid Afrika getest zonder al te veel problemen

punt wat ik probeerde te maken is dat leopard2 op ongeveer dezelfde techniek is gebaseert als pzh2000 afaik
duitse techniek
  zondag 21 mei 2006 @ 15:30:49 #138
21467 franske19
Hit the deck!
pi_38047071
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

duitse techniek
Duitse degelijkheid geldt ook voor tanks.

Maar goed de Duitsers zijn altijd al goede tankbouwers geweest.
pi_38075909
Afghanistan: Drug Addiction Lucrative for Neolib Banksters, CIA
quote:
[.......]

Making sure heroin addiction continues unabated is such a lucrative business for the CIA and Wall Street investors, Bush decided "not to destroy the opium crop in Afghanistan. President Bush, who previously linked the Afghan drug trade directly to terrorism, has now decided not to destroy the Afghan opium crop," Charles R. Smith reported for NewsMax on March 28, 2002, as Bush's illegal invasion of the country was well underway. "Several sources inside Capitol Hill noted that the CIA opposes the destruction of the Afghan opium supply because to do so might destabilize the Pakistani government of Gen. Pervez Musharraf. ... The threat to overthrow Musharraf is motivated in part by Islamic radical groups linked to the Pakistani intelligence service, Inter-Services Intelligence (ISI). The radical groups reportedly obtain their primary funding through opium production and trade." In fact, destroying the opium crop would have put a terrible financial squeeze on the agency and angered financiers who routinely trade in misery and death.

Naturally, the Times did not bother to mention the fact the Taliban attempted to eradicate opium production and this was likely one of the reasons Bush the Junior invaded Afghanistan. "Although the Taliban had virtually stamped out poppy production, the country now accounts for two-third of the world's heroin. As hard as it may be to believe, there is compelling evidence that the US (via the CIA) may be directly involved in narco-trafficing," notes Mike Whitney, who cites the following from Portland Independent Media:

Before 1980, Afghanistan produced 0% of the world's opium. But then the CIA moved in, and by 1986 they were producing 40% of the world's heroin supply. By 1999, they were churning out 3,200 TONS of heroin a year--nearly 80% of the total market supply. But then something unexpected happened. The Taliban rose to power, and by 2000 they had destroyed nearly all of the opium fields. Production dropped from 3,000+ tons to only 185 tons, a 94% reduction! This enormous drop in revenue subsequently hurt not only the CIA's Black Budget projects, but also the free-flow of laundered money in and out of the Controller's banks.

It also put a pinch on the criminals and gangsters in Pakistan. "The Taliban's actions ... (destroying the opium crop) severed the ruling military junta in Pakistan from its primary source of foreign revenues and made bin Laden and the Taliban completely expendable in the eyes of the Pakistani government. It also cut off billions of dollars in revenues that had been previously laundered through western banks and Russian financial institutions connected to them," explains From the Wilderness. "Prior to the WTC attacks, credible sources, including the U.S. government, the IMF, Le Monde and the U.S. Senate placed the amount of drug cash flowing into Wall Street and U.S. banks at around $250-$300 billion a year," not exactly small potatoes.

[..........]
You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
  maandag 22 mei 2006 @ 12:07:19 #140
21467 franske19
Hit the deck!
pi_38079160
Leuk weer zo'n conspiracy theory stuk maar wat heeft het met Nederland (in Afghanistan) te maken?
  † In Memoriam † maandag 22 mei 2006 @ 12:35:47 #141
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38080017
quote:
De boeren was toegezegd dat ze compensatie van de Amerikanen en Britten zouden krijgen als ze geen papaver meer zouden verbouwen. Dat was overigens maar een kwart van hun normale inkomen, wat al niet veel was, maar ze zijn er toch mee akkoord gegaan. Het geld is alleen nooit gekomen.
pi_38082650
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:07 schreef franske19 het volgende:
Leuk weer zo'n conspiracy theory stuk maar wat heeft het met Nederland (in Afghanistan) te maken?
Nou je zou kunnen beginnen met je af te vrangen of dit: Drugsjacht speerpunt Uruzgan-missie wel de echte reden van de missie is gezien het feit dat 'onze' economien sterk afhankelijk zijn van drugsgeld:
“Prior to the WTC attacks, credible sources, including the U.S. government, the IMF, Le Monde and the U.S. Senate placed the amount of drug cash flowing into Wall Street and U.S. banks at around $250-$300 billion a year,” not exactly small potatoes.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
  Moderator maandag 22 mei 2006 @ 14:19:21 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38083510
De echte reden van de missie is de uitbreiding van ISAF naar het Zuiden, dat is de reden dat we ernaar toe gaan ... je moet niet overal complotten achter willen zoeken
pi_38084817
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:19 schreef sp3c het volgende:
De echte reden van de missie is de uitbreiding van ISAF naar het Zuiden, dat is de reden dat we ernaar toe gaan ... je moet niet overal complotten achter willen zoeken
Ok, dat is de reden, maar de drugsjacht zou een 'speerpunt' zijn. Dat lijkt mij grote onzin als je ziet dat er (volgens serieuze bronnen) ten minste 250 miljard dollar (!!) drugsgeld per jaar witgewassen wordt via Wall Street. Als dat drugsgeld wegvalt is dat schadelijk voor de economie en wie heeft daar nu baat bij?
  Moderator maandag 22 mei 2006 @ 14:58:56 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38084914
een speerpunt ja, zo zijn er wel meer
pi_38084998
Ik weet niet of serieuze bronnen het beweren en dat maakt ook niet uit. Dat witwassen van 250 miljard dollar, zal toch wel niet gebeuren door dezelfde personen die beslissen dat de troepenmacht in zuid-Afhanistan uitgebreid moet worden, of wel?
  Moderator maandag 22 mei 2006 @ 15:09:42 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38085339
of wat de taakverdeling moet zijn.

besides, het lijkt me uberhaupt niet waarschijnlijk dat dat witwassen afhankelijk is van de drugsoogsten in Afghanistan
pi_38086525
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:00 schreef Monidique het volgende:
Ik weet niet of serieuze bronnen het beweren en dat maakt ook niet uit. Dat witwassen van 250 miljard dollar, zal toch wel niet gebeuren door dezelfde personen die beslissen dat de troepenmacht in zuid-Afhanistan uitgebreid moet worden, of wel?
Nou ja het gaat hier om bedrijven als Ford, General Motors, HP, Phillip Morris en Halliburton niet om de plaatselijke groenteboer dus. Hoever de macht van zulke bedrijven rijkt weet ik niet.
ps: de bronnen zijn: De Regering van de VS, het IMF, en Le Monde zoals je hierboven kunt zien.
pi_38086702
quote:
Prior to the WTC attacks, credible sources, including the U.S. government, the IMF, Le Monde and the U.S. Senate placed the amount of drug cash flowing into Wall Street and U.S. banks at around $250-$300 billion a year,” not exactly small potatoes.
Die bronnen worden overigens gewoon niet gegeven. Maar stel dat het waar is, dan gaat het om het witwassen van drugsgeld. Afghanistan heeft er niet per definitie iets mee te maken! En Ford al helemaal niet...
pi_38088287
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die bronnen worden overigens gewoon niet gegeven. Maar stel dat het waar is, dan gaat het om het witwassen van drugsgeld. Afghanistan heeft er niet per definitie iets mee te maken! En Ford al helemaal niet...
Ik kan het zo snel niet on-line vinden, maar deze bronnen staan in ieder geval vermeld in Crossing the Rubicon van Michael C. Ruppert.
Het gaat hier om het witwassen van drugsgeld ja. En dan hebben we het wel degelijk ook over drugsgeld uit Afghanistan. Afghanistan produceert nu weer ongeveer 90% van alle opium ter wereld. Een aantal jaar geleden liep dat witwassen nog grotendeels via de corrupte BCCI-bank, maar die is inmiddels failliet gegaan (dit echt heel uitvoerig gedocumenteerd).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')