Familie van onze eigen kolonel Henk Morsink???quote:Amerikanen dwingen respect af bij Nederlanders
Maar het kan ook zijn dat soldaten afschuwelijke beslissingen moeten nemen om hun eenheid niet in gevaar te brengen. Het voorbeeld dat de Amerikaanse kolonel Morsink noemt, doet de maag samentrekken. „Wat moet een chauffeur van het eerste voertuig in een konvooi doen als er opzettelijk kinderen voor zijn wielen worden gegooid?”
Bron: De Telegraaf.
nee dat is voor homo's en dat is vies want homo's zijn mietjes.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:44 schreef SCH het volgende:
Geen Unicorn meer dus, dat is immers voor mietjes
quote:Op maandag 15 mei 2006 13:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat is voor homo's en dat is vies want homo's zijn mietjes.
zo heb je nu gehoord wat je wilde horen?
dan kun je nu ergens anders topics om zeep proberen te helpen.
quote:
ik wil het er best met je over hebben maar dan moet je met iets beters komen dan dit soort nietszeggende posts omdat je je zin (en je eigen topic) niet krijgt, dat is pas kinderachtigquote:Op maandag 15 mei 2006 11:44 schreef SCH het volgende:
Geen Unicorn meer dus, dat is immers voor mietjes
imo beetje flauw allemaal er worden voor vrijwel elke militaire term/eenheid wel vunzige grapjes bedacht, meestal door mensen die er nix mee te maken hebben ... als je je daar druk om gaat maken kun je de Gele Rijders ook wel opdoekenquote:De oorspronkelijke naam voor de gevaarlijke Nederlandse missie in het zuiden van Afghanistan, Unicorn, is bij de manschappen slecht gevallen en door Defensie vervangen door de naam Taskforce Uruzgan. Unicorn, het mythische vliegende witte paard eenhoorn, blijkt in de Angelsaksische landen associaties op te roepen met de homoscene.
„De Nederlandse militairen vinden een mythische naam prima, zolang ze maar niet voor mietje worden uitgemaakt”, typeert een adjudant op de Nederlandse logistieke basis bij Kandahar de gevoelens onder de troepen.
De commandant van de 1400 man grote Nederlandse troepenmacht die vanaf augustus veiligheid en stabiliteit in de provincie Uruzgan moet brengen, kolonel Vleugels, had na uitvoerig onderzoek voor de naam gekozen. Unicorn, zo had hij begrepen, is voor moslims een onomstreden naam met een positieve klank.
Het onderzoek had zich echter uitsluitend gericht op de acceptatie van de naam in moslimgebied. Dat de eenhoorn in bij voorbeeld de Verenigde Staten wordt geassocieerd met de Amerikaanse homobelangenvereniging, vergelijkbaar met het Nederlandse COC, was de speurders ontgaan.
Na protesten van manschappen uit Afghanistan besloot het ministerie vorige week van het experiment af te zien en weer terug te vallen op een minder fantasievolle benaming. Over Taskforce Uruzgan kan niemand vallen en de naam valt niet op in het rijtje van nietszeggende namen als SFOR, KFOR, UNMEE en UNPROFOR.
Voor Vleugels die met een aparte naam de anonimiteit van de Nederlandse naamgeving eens wilde doorbreken zal het ongetwijfeld een tegenvaller zijn. De Amerikanen in zijn gebied blijven opvallen met namen als operatie Cobra en Anaconda.
Commandant Henk Morsink, de baas van de opbouwmissie in Kandahar en de basis bij Tarin Kowt in Uruzgan, heeft zich voor de naam van het onderkomen wel verzekerd van een onomstreden naam. Internationaal onderzoek had uitgewezen dat de naam 'Holland' op de vijfde plaats stond van namen die bij niemand negatieve associaties opriep. Per 1 augustus gaat de basis daarom door het leven als Kamp Holland. De kolonel koos daarbij bewust niet voor het Engelse woord Camp. Met 'Kamp' wil hij een kleine hommage brengen aan zijn minister, zonder wie de missie nooit van de grond was gekomen.
www.telegraaf.nl
vaak als ondersteunende eenheid actief????quote:Op maandag 15 mei 2006 15:00 schreef popolon het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat dit wel eens heftig knokken kan gaan worden voor de Nederlanders.
Vaak als ondersteunende eenheid actief in oorlogsgebieden, nu een echte hoofdtaak dus.
Laat maar eens wat zien dan.
Als mod zou je je iets volwassener kunnen gedragen ipv users te bashen.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:39 schreef sp3c het volgende:
en nu weet de rest ook waar je het over hebt want uit jouw nietszeggende posts valt verder nix op te maken
Er zitten ook homo's in dat leger. Daar maak ik me druk over ja.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:48 schreef popolon het volgende:
Ga je ergens anders druk over maken SCHDit is typisch macho gedrag, dat kom je in het leger veel vaker tegen.
En ja, die zijn allergisch voor het woord mietje. Big deal.
Je zou je druk kunnen maken over de Nederlandse doden die gaan vallen. Lijkt me veel belangrijker.
Die homo's kunnen wel een tikkie hebben hoor. Kom op zeg, niet elke homo is van de handtasjes en de verwijfde gebaren. Dat zou jij moeten weten.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zitten ook homo's in dat leger. Daar maak ik me druk over ja.
Jij stelt een beetje van: het is nou eenmaal zo dus leg je er maar bij neer, dat is niet mijn insteek en zal het ook nooit worden.
En over die doden maak ik me ook druk. Ik vrees dat het gigantisch uit de klauwen gaat lopen en dat we voor het eerst echt met body bags te maken krijgen en dat dit hele gebeuren een enorme invloed op de politiek en de verkiezingen gaat krijgen.
ik heb je (nog) niet gebashed, ik geef mijn mening over jouw postsquote:Op maandag 15 mei 2006 16:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Als mod zou je je iets volwassener kunnen gedragen ipv users te bashen.![]()
die homo's zullen ongetwijfeld ook niet voor mietjes uitgemaakt willen worden en dat krijg je natuurlijk wel als je met een titel die schijnbaar synoniem staat voor homosexualiteit.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zitten ook homo's in dat leger. Daar maak ik me druk over ja.
Jij stelt een beetje van: het is nou eenmaal zo dus leg je er maar bij neer, dat is niet mijn insteek en zal het ook nooit worden.
oh ok, never mindquote:Op maandag 15 mei 2006 16:15 schreef popolon het volgende:
Jij doelt op recente missies, ik meer op wat oudere: TBAT, VBAT etc. Dat waren de ondersteunende.
Misverstandje.
Doe je dat bij alle users dan? Daar is volgens mij FB voorquote:Op maandag 15 mei 2006 16:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb je (nog) niet gebashed, ik geef mijn mening over jouw posts
Die smileyquote:Op maandag 15 mei 2006 16:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Die homo's kunnen wel een tikkie hebben hoor. Kom op zeg, niet elke homo is van de handtasjes en de verwijfde gebaren. Dat zou jij moeten weten.
Hell, misschien zijn er wel echt macho rambo homo's. [afbeelding]
Ja, UN signal battalion, zo ook transport.quote:
Ik vind het ook een prachtige naam en een mooi mythisch beest.quote:Op maandag 15 mei 2006 17:07 schreef SCH het volgende:
Unicorn is een prima naam en als het met homoseksualiteit wordt geassocieerd dan lachen ze daar toch om? Man er zijn duizenden clubs die unicorn heten, naar dat malle paard met die hoorn.
Dat zou sowieso een goede zaak zijn. Meer mens, minder machoquote:Op maandag 15 mei 2006 17:14 schreef popolon het volgende:
Dan zul je moeten vechten tegen de vermachoniseringvan het leger.
het is een beetje lastig een discussie voeren via de feedbackquote:Op maandag 15 mei 2006 17:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe je dat bij alle users dan? Daar is volgens mij FB voor![]()
Het is ook geen homonaam. Het is blijkbaar al heel gevoelig om in de verte een beetje met homo's geassocieerd te worden. Wat is daar nou zo erg aan?quote:Op maandag 15 mei 2006 17:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Verder SCH, een hele kleine minderheid binnen defensie is homosexueel. De meerderheid niet. Dus logisch dat de meerderheid een voorkeur heeft voor een andere naam. Dus kwetsend naar de homo hoek wil ik het niet noemen.
Spijker op de kop: Dom maar zo is die cultuur.quote:Op maandag 15 mei 2006 17:37 schreef SCH het volgende:
En om het dan mietjes te noemen, dat is vooral dom maar blijkbaar de cultuur in het leger.
Je zal moeten leren om iets objectiever te modereren en je Panorama-achtige denigrerende toontje er uit laten slijten. Je hebt hier gewoon met mensen te maken, je bent niet in het leger, en hoeft hier niet de stoere vent uit te hangen.quote:Op maandag 15 mei 2006 17:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is een beetje lastig een discussie voeren via de feedback
als ik er iets in had gezien voor de feedback dan had ik ze wel verwijderd, dan ben jij daar snel genoeg om je beklag te doen
Da's toch erg voor mensen die zulke belangrijke en gevoelige dingen gaan doen die met leven en dood te maken hebben?quote:Op maandag 15 mei 2006 17:38 schreef popolon het volgende:
[..]
Spijker op de kop: Dom maar zo is die cultuur.
Weet ik, koekje van eigen deeg heet datquote:Op maandag 15 mei 2006 17:39 schreef popolon het volgende:
SCH, dat zwaai smileyding is natuurlijk niet echt bevorderlijk. [afbeelding]
als ik niet objectief was dan had jij nu niet zo veel posts op je naam staanquote:Op maandag 15 mei 2006 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zal moeten leren om iets objectiever te modereren
moet jij nodig zeggen, jij begint toch al gelijk weer met je standaard 'ja typische militair blablabla' je posts zeiden gewoon nix, niemand kan wat met posts met een enkel woord en een smiley, daar heb ik jouw in het verleden ook wel is op zien reageren dus zeg ik er wat vanquote:en je Panorama-achtige denigrerende toontje er uit laten slijten.
ten eerste ben ik altijd in het leger en kan ik niets anders dan de stoere vent uithangen want het vogeltje zingt zoals hij gebekt isquote:Je hebt hier gewoon met mensen te maken, je bent niet in het leger, en hoeft hier niet de stoere vent uit te hangen.![]()
het zou vooral erg zijn als die mensen vaker met dood dan leven te maken krijgen omdat ze als 'mietjes' te boek staan ... het klinkt raar maar ja reputatie is in zo'n gebied al bijna het halve werk!quote:Op maandag 15 mei 2006 17:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's toch erg voor mensen die zulke belangrijke en gevoelige dingen gaan doen die met leven en dood te maken hebben?
Exact. Het woord was dan ook uitgebreid gecheckt in de moslimwereld.quote:Op maandag 15 mei 2006 17:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
het zou vooral erg zijn als die mensen vaker met dood dan leven te maken krijgen omdat ze als 'mietjes' te boek staan ... het klinkt raar maar ja reputatie is in zo'n gebied al bijna het halve werk!
Bij moslims heeft het die associatie niet.quote:zelfs als het slechts blijft bij een associatie met homoverenigingen is het misschien niet een al te geweldig idee in een dergelijk gebied
In Nederland ook niet toch heeft het niet langer dan een paar weken (samenwerken met Amerikanen?) geduurd tot er dusdanig veel klachten binnenkwamen dat ze de naam terug hebben veranderdquote:Op maandag 15 mei 2006 18:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Exact. Het woord was dan ook uitgebreid gecheckt in de moslimwereld.
[..]
Bij moslims heeft het die associatie niet.
de Taliban zoeken zwakke plekken in de nieuwe ISAF bezetting, als er dan een eenheid die als mietjes (of homo's waar die figuren zowieso niet blij mee zijn) te boek gaat dan kun je er op rekenen dat ze wat meer gaan proberen jaquote:Maar ik zie het verband ook niet zo. Worden ze dan sneller aangevallen ofzo?
Die Braziliaanse hangjongeren met machinegeweren begrijpen het tenminste: Eerste Dodelijke Commando.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:19 schreef sp3c het volgende:
noem het gewoon operate 1 dan stuit je iig niemand tegen de borst
en dan de volgende operatie 2, etc. etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |