"Hang the DJ" zal het wel moeten zijn?quote:Op maandag 8 mei 2006 14:55 schreef IdlersDream het volgende:
Waar slaat dat "And the DJ..."op....???
Over stomme fouten gesproken...quote:Op maandag 8 mei 2006 14:55 schreef IdlersDream het volgende:
Waar slaat dat "And the DJ..."op....???
Hang the Sammy, hang the Sammy, hang the Sammy!!!quote:Op maandag 8 mei 2006 20:30 schreef Sammy3000 het volgende:
[..]
Over stomme fouten gesproken...
Vroeger blerde ik altijd al mee met Panic "...And the DJ, and the DJ, and the DJ...".
Daarna werd ik op mijn vingers getikt en nu doe ik het wéér fout!
Heb Beathoven gemailed of hij de titel kan aanpassen...
Sorry! Ik ben heeeel dom geweest.![]()
Geeft niet, je bent niet de enige. Er is een hele site met misheard lyrics.quote:Op maandag 8 mei 2006 20:30 schreef Sammy3000 het volgende:
[..]
Over stomme fouten gesproken...
Vroeger blerde ik altijd al mee met Panic "...And the DJ, and the DJ, and the DJ...".
Daarna werd ik op mijn vingers getikt en nu doe ik het wéér fout!
Heb Beathoven gemailed of hij de titel kan aanpassen...
Sorry! Ik ben heeeel dom geweest.![]()
Ik geloof niet dat het veel uitmaakt of je de DJ nou ophangt of verbrandt.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:06 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Geeft niet, je bent niet de enige. Er is een hele site met misheard lyrics.
"Burn down the disco, and the blessed DJ". Hmm, beetje drastisch, maar het kan![]()
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 20:09 schreef Neleos het volgende:
Ik luister al de hele dag The Smiths vandaag, zelfs op momenten dat ik ook in de zon had kunnen zitten.
Misschien begrijp ik het nummer totaal verkeerd, maar Cemetry Gates vind ik wel het ultieme "gothic-bash" nummer. Maar ik ben dan ook niet helemaal nuchter nu.quote:
Oef. Jij op hetzelfde moment je favoriete nummer posten als ik. Maar This Charming Man is ook erg in orde als muziek-liedje. The Smithsquote:Op woensdag 10 mei 2006 00:19 schreef bigshadow het volgende:
Die lagen, het cynisme![]()
Na een paar goede luisterbeurten vind ik het ringleaders ook echt een fijne plaat. Daarnaast doe ik nog steeds aan mijn wekelijkse portie Smiths, ik ben zelfs bang dat This charming man nu mijn nieuwe favoriet is
Nee, ik ben ook blij.quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:29 schreef bigshadow het volgende:
Ach, wees blij dat we een andere keuze hebben.
Nee. Maar welke het wel is, weet ik nog even niet. Daar denk ik eens over na.quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:20 schreef Neleos het volgende:
Is jullie favoriete Smiths nummer ook "There Is A Light That Never Goes Out"? Van mij wel!
Een van dé, ja. Samen met onder andere 'You just haven't earned it yet, baby', 'Unloveable', 'Rusholme ruffians', 'The boy with the thorn in his side', 'Well I wonder' en 'Nowhere fast'.quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:20 schreef Neleos het volgende:
Is jullie favoriete Smiths nummer ook "There Is A Light That Never Goes Out"? Van mij wel!
Mijn Smiths Top 10 (licht gewijzigd t.o.v. die uit topic 1)quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:20 schreef Neleos het volgende:
quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:34 schreef Frollo het volgende:
Brahimow, hoewel ik compleet andere nummers genoemd heb, kan ik ook jouw top 10 met gemak tot mijn favoriete Smiths-tracks rekenen.
Eigenlijk hebben ze alleen maar goede nummers gemaakt, al spreekt hun eerste album mij het minst aan.
http://www.last.fm/user/_midnight_/quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:35 schreef Foxxy het volgende:
Ik wil nú the Smiths luisteren maar er staat niets op mijn laptop. Dan maar Morrissey.
Na 20x klikken eindelijk een nummer van the smithsquote:Op donderdag 11 mei 2006 08:38 schreef cafca het volgende:
[..]
http://www.last.fm/user/_midnight_/
en klik op _midnight_'s radio. Zit vast een hoop Smiths tussen
Die heet meneer Smith volgens Bob Fosko van de Raggende Mannenquote:Op donderdag 11 mei 2006 08:35 schreef Foxxy het volgende:
Ik wil nú the Smiths luisteren maar er staat niets op mijn laptop. Dan maar Morrissey.
Ben wel benieuwd naar je nummer 5!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:09 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Moeilijk om keuzes maken. Here goes
1. I Know It's Over
2. Meat Is Murder
3. Shoplifters Of The World
4. Nowhere Fast
6. Last Night I Dreamed That Somebody Loved Me
7. Rubber Ring
8. Handsome Devil
9. Bigmouth
10. Girlfriend in a coma
Mooie lijstquote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:45 schreef Burdie het volgende:
Woei, een nieuw Smiths-topic. Mag ik even zeggen dat ik ze GE-NI-AAL vind?
Een top-10 is echt té lastig, ik vind alle nummers zo goed... maar als ik moet kiezen, denk ik:
1. This charming man
2. Heaven knows I'm miserable now
3. How soon is now
4. Panic
5. Bigmouth strikes again
6. William, it was really nothing
7. There is a light
8. Frankly Mr. Shankly
9. A rush and a push and the land is ours
10. I know it's over
Maar eigenlijk zijn sowieso de eerste zes nummers van mijn lijstje onderling inwisselbaar, ik kan gewoon niet kiezen welke de beste is...
Dat heb ik met Miserable Liequote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:19 schreef Burdie het volgende:
Er is trouwens één nummer van The Smiths waar ik niet met plezier naar kan luisteren. Still Ill. Ik vind het echt het vreselijkste nummer van The Smiths wat ik ooit gehoord heb. Toch raar, gezien ik vrijwel alle andere nummers van ze écht geniaal vind. Maar Still Ill trek ik gewoon niet zo heel erg.
The boy with the thorn in his side vind ik mateloos irritant, vooral het begin van de zang.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:21 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Dat heb ik met Miserable Lie. Golden lights is ook niet je dat, maar dat irriteert toch minder.
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:56 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
The boy with the thorn in his side vind ik mateloos irritant, vooral het begin van de zang.
Laat geworden gisteren..............How Soon Is Now.......dacht al.........ik mis er 'wat'........quote:
Dat laatste nummer heeft natuurlijk een ontzettend funky gitaarloopje. Prima nummer als je het mij vraagt. Death Of a Disco Dancer 'sleept' wat teveel. Het is wel een uniek nummer, omdat het het enige nummer van The Smiths is waarbij Morrissey ook een instrument 'bespeelt'.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:28 schreef Brahimov het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van Death Of A Disco Dancer? Ik heb het hier meen ik nog niet voorbij zien komen. Ik hinkel steeds op 2 gedachten mbt dit nummer: enerzijds magistraal, anderzijds te lang.
Ander nummer waar ik dat -zij het in mindere mate- bij heb is Barbarism Begins At Home
Nieuw Smiths-topic en ik had het niet eens gemerkt! Welk instrument bedoel je eigenlijk, nozem?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:37 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat laatste nummer heeft natuurlijk een ontzettend funky gitaarloopje. Prima nummer als je het mij vraagt. Death Of a Disco Dancer 'sleept' wat teveel. Het is wel een uniek nummer, omdat het het enige nummer van The Smiths is waarbij Morrissey ook een instrument 'bespeelt'.
Hij speelt op een soort van piano:quote:Op zondag 14 mei 2006 01:35 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
[..]
Nieuw Smiths-topic en ik had het niet eens gemerkt! Welk instrument bedoel je eigenlijk, nozem?
Barbarism begins at home vind ik geweldig; funky gitaar en bas en lekker losse jam aan het einde van het nummer, wat inderdaad wel lang doorgaat, maar ik niet hinderlijk vind.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:28 schreef Brahimov het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van Death Of A Disco Dancer? Ik heb het hier meen ik nog niet voorbij zien komen. Ik hinkel steeds op 2 gedachten mbt dit nummer: enerzijds magistraal, anderzijds te lang.
Ander nummer waar ik dat -zij het in mindere mate- bij heb is Barbarism Begins At Home
Ik ben inderdaad niet kapot van "Meat Is Murder". Althans, niet van het nummer. Wel van het album.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:40 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Barbarism begins at home vind ik geweldig; funky gitaar en bas en lekker losse jam aan het einde van het nummer, wat inderdaad wel lang doorgaat, maar ik niet hinderlijk vind.
Een nummer als Meat is murder vind ik wel te lang duren want saai.
Mwoh, ik vind het een geval 'hammering the point home'. Beetje te, dus. Niet mijn favoriete nummer van dat album.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:50 schreef methodmich het volgende:
Ik vind die jammerende dieren wel erg indrukwekkend hoor. Je hoort zo'n koe gewoon lijden en dan is je biefstukje echt niet smaakvol en lekker. Dan is het dood zonder reden. En dood zonder reden is moord.
On the newly-revealed cover for his forthcoming album Ringleader of the Tormentors, Morrissey has cast himself as an impassioned concertmaster, yin to You Are the Quarry's gangster yang. Debonair, I dare say.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:02 schreef =HellFire= het volgende:
Morrissey is toch een violist?
Ik denk dat het onwetendheid is. Het is een fotoshoot, geen speelfilm. Even een pak aan, zo'n ding (no offencequote:Op maandag 15 mei 2006 21:44 schreef Burdie het volgende:
Ik denk het niet. Voor mensen die zelf geen viool spelen, is het gigantisch lastig om dat ding goed vast te houden. Maar in principe had hij ook wel eventjes les kunnen krijgen ofzo, om in elk geval fatsoenlijk op de cover te staan. Misschien was het dan wel expres ja.
Dat ook niet, maar ook zeker niet vervelend vind ik.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:58 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Mwoh, ik vind het een geval 'hammering the point home'. Beetje te, dus. Niet mijn favoriete nummer van dat album.
En dan gaan er Russische lesbiennes mee aan de haal. Had Morrissey dat ooit voor ogen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
How soon is now is misschien wel hun meest afwijkende nummer. Sowieso een popklassieker die enig in zijn soort is.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:59 schreef methodmich het volgende:
[..]
En dan gaan er Russische lesbiennes mee aan de haal. Had Morrissey dat ooit voor ogen?
Ik zag in All The Lazy Dykes eigenlijk een subtiele vingerwijzing naar die cover.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:27 schreef Brahimov het volgende:
[..]
![]()
Het is ook nog eens de themetune van Charmed...![]()
Nou ja, het levert iig geld op voor M&M
Eens kijken, wat missen we aan singles?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:16 schreef Burdie het volgende:
Dit is trouwens de top tien van meest gedraaide The Smiths nummers op Last.fm:
(het getal achter de titel staat voor hoe vaak het gedraaid is)
1 This Charming Man 20574
2 Bigmouth Strikes Again 18797
3 There Is a Light That Never Goes Out 16778
4 Hand in Glove 15136
5 Heaven Knows I'm Miserable Now 14895
6 Panic 14328
7 How Soon Is Now? 13870
8 William, It Was Really Nothing 13688
9 The Boy With the Thorn in His Side 13327
10 Ask 13102
Je kan hier kijken voor de volledige statsquote:Op zondag 21 mei 2006 01:07 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Eens kijken, wat missen we aan singles?
- Shakespeare's sister
- Shoplifters of the world unite
maar vooral:
- What difference does it make?
Ik ken dat, vooral als ik net veel tijd heb besteed om een compilatie te maken... Heb ik zo vaak naar de artiest/ nummers geluisterd dat ik er meteen flauw van benquote:Op zondag 21 mei 2006 14:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je kan hier kijken voor de volledige stats.
Ik had het gisteren trouwens in één keer *patsboem* helemaal gehad met The Smiths en Morrissey. Soms heb je dat, zo raar... maargoed, dan maar even een tijdje naar andere muziek luisteren..
Nouja, echt flauw ben ik er niet van, ze blijven geniaal... maar ik ben er gewoon ineens niet meer voor in de stemming. Dan denk ik bij het horen van zo'n nummer ineens: "mens, zeik eens niet zo!".quote:Op zondag 21 mei 2006 14:36 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ik ken dat, vooral als ik net veel tijd heb besteed om een compilatie te maken... Heb ik zo vaak naar de artiest/ nummers geluisterd dat ik er meteen flauw van ben![]()
Ik bedoelde ook tijdelijk flauwquote:Op zondag 21 mei 2006 14:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nouja, echt flauw ben ik er niet van, ze blijven geniaal... maar ik ben er gewoon ineens niet meer voor in de stemming. Dan denk ik bij het horen van zo'n nummer ineens: "mens, zeik eens niet zo!"..
Maar het komt wel weer.
Beelden toevallig?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:14 schreef keeden het volgende:
Morrissey is 2 juni te gast bij Jools Holland.
Afgelopen vrijdag was Mowissey bij Jonathan Ross samen met Wobbie Williams(wie het gezien heeft snapt het wel )
Smerig, die introduction.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:43 schreef keeden het volgende:
Green room introduction...
http://www.megaupload.com/?d=4VZF47H1
The Youngest Was The Most Loved...
http://www.megaupload.com/?d=2TNYUSMH
Zodra ik Morrissey hoor, is het herfst, winter, zomer en lente tegelijk!quote:Op zondag 4 juni 2006 15:17 schreef spacemangraig het volgende:
Ik heb met dit weer nooit echt zin om naar The Smiths te luisteren, tijd dat het weer herfst wordt.
Bij Bigmouth en Still ill is de zang van Morrissey erg grappig.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:55 schreef Christine het volgende:
Zaterdag heb ik "Rank" gekocht. Wat een geweldig album zeg... ik heb hem nu al grijs gedraaid geloof ik. Ik ben echt weer helemaal in een The Smiths-stemming.
Morrissey vind ik geniaal, maar op Rank valt me weer eens extra op hoe geniaal en bijna onmisbaar Marr is/was voor de muziek. Moz. Marr..
Jezus Nozem wat een heerlijk nummer dat '20 easy payments'. Van die band wil ik meer horen. Bedankt voor de tip man!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 07:55 schreef nozem het volgende:
Uiteraard kenden jullie deze 'coverboy' al..
http://www.youtube.com/user/danielearwicker
Zitten geniale dingen tussen. Zo'n Rickenbacker klinkt heerlijk...
Wtf!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:52 schreef Felixa het volgende:
Inderdaad: herfst=Smiths=Morrissey.![]()
Vandaar dat deze dame morgen naar New York vliegt voor "slechts" 5 concerten van Moz!![]()
Dan kan ik er de hele herfst en winter weer tegenaan.![]()
Dat van Kristeen Young klopt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 01:21 schreef parselmouth het volgende:
Ik hoorde dat Moz Kristeen Young uit z'n tour heeft geknald omdat ze iets 'vulgairs' over hem zei tijdens haar voorprogramma?
Vaag verhaal, volg het niet helemaal geloof ik.
Ik wil 'm ook nog steeds eens live ziennn.
Hoezeer ik de man ook waardeer, zelf is het een Bigmouth (hence the song), maar als iemand anders het doet, is het ineens verkeerd?quote:
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:12 schreef Iamdamosuzuki het volgende:
Morrissey betichten van heteroseksualiteit is inderdaad not-done.
Wow, ik ben jaloers! Die setlist nu is ZO goed: Interesting Drug, Death Of A Disco Dancer, Stretch Out And Wait, Why Don't You Find Out, The Boy With The Thorn...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:42 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat van Kristeen Young klopt.
Ze was geïrriteerd door de publieksreacties en riep opeens zoiets als: What do you guys want me to say? Ok, Morrissey gives great head, o no, I mean cunnilingus.
Sommige mensen om me heen zeiden al meteen: die zien we niet meer terug. En inderdaad.
Ze is voor de rest van de tournee vervangen door Girls in a Coma, drie meiden uit Texas. Beetje huppel-punk-muziek. Het schijnt dat Moz' gitartist (Boz Boorer) ze produceert.
De concerten waren trouwens (op één wat mindere dag na) allemaal fa-bu-lous.
Echt?quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:15 schreef Houdini72 het volgende:
[..]
Wow, ik ben jaloers! Die setlist nu is ZO goed: Interesting Drug, Death Of A Disco Dancer, Stretch Out And Wait, Why Don't You Find Out, The Boy With The Thorn...
Gelukkig komt hij in januari weer naar Europa...
Ik ben bijzonderquote:Op zaterdag 3 november 2007 18:00 schreef Iamdamosuzuki het volgende:
Bijzonder ook om als je The Smiths ondekt hebt nog bij Arrow te blijven hangen.
Laat even weten hoe het is geweest!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:52 schreef Felixa het volgende:
Inderdaad: herfst=Smiths=Morrissey.![]()
Vandaar dat deze dame morgen naar New York vliegt voor "slechts" 5 concerten van Moz!![]()
Dan kan ik er de hele herfst en winter weer tegenaan.![]()
Diep in zijn hartje is Moz ook een echte punkrocker he, met z'n Ramones-kreet.quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:30 schreef Felixa het volgende:
Elke avond was weer anders, zowel de liedjes als de kleding.
De ene dag droeg Moz een denimshirt en een spijkerbroeken de andere dag weer een smoking
.
De dinsdag viel wat tegen (iedereen heeft wel eens een mindere dag natuurlijk) maar voor de rest echt superrrrr. Elke dag een andere setlist (de laatste dag werd Interesting Drug gespeeld, echt een verrassing!) en behalve de maandag bij de toegift heel veel stage-invaders.
2x heeft hij Last Night I Dreamt... gespeeld, dus 2x tranen met tuiten, wat een prachtig lied is dat toch.
Tijdens Irish Blood, English Heart veranderde hij de tekst I've been dreaming of a time when, the English are sick to death of Labour and Tories... in: Americans are sick to death of Republicans, wat hem elke avond veel gejuich opleverde. Hij speelde echt een soort Greatest Hits setlist.
Er waren echt heel veel niet-Amerikanen, er waren mensen uit o.a. Finland, Zweden, Ierland, UK, Frankrijk, Italie, Oostenrijk, Duitsland, Australie, Brazilie, Canada enneh... Nederland. En dat zijn dan alleen nog maar de mensen die ik heb gesproken.
Dat Girl in a Coma het voorprogramma van "Krijs"teen Young overnam, was echt een verademing.
Niet dat ze nou de sterren van de hemel speelden, maar Miss Young hadden we nou wel vaak genoeg gezien.
De Amerikanen vond ik wat rustiger dan het gemiddelde Engelse publiek.
Alleen dus tijdens de toegift sprongen ze massaal het podium op, maar ik had wel het idee dat ze dat deden (de meeste althans) just for the sake of it. Omdat dat "traditie" is of zo.
Al met al een heerlijk weekje, overdag lekker shoppen en sightsee-en en eind vd middag richting de zaal, die echt pal in het centrum lag.
En wat ik een van de leukste dingen vond was dat Moz de laatste avond (in het donker!) opende door heel hard in de microfoon te schreeuwen: HEY HO LET'S GO!!![]()
Ook naar Nederland?quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:15 schreef Houdini72 het volgende:
Gelukkig komt hij in januari weer naar Europa...
Leuk.quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:34 schreef Houdini72 het volgende:
Na Arcade Fire covert nu ook Radiohead The Smiths, en nog wel een van mijn favoriete nummers:
http://www.youtube.com/watch?v=OI_XKiZL4JM
Vind m wel beduidend minder dan het origineel, vooral vanwege de stem. Maargoed ik vind Radiohead ook niet echt boeiend.quote:
Uiteraard, ik heb het na 2 minuten ook wel gehoord maar de wijze waarop ze het doen laat zien dat ze "respect" betuigen naar het werk van The smiths. Tenminste, zo zie ik het.quote:Op zondag 11 november 2007 22:45 schreef Magereheinus het volgende:
[..]
Vind m wel beduidend minder dan het origineel, vooral vanwege de stem. Maargoed ik vind Radiohead ook niet echt boeiend.
sterf.quote:Op dinsdag 13 november 2007 00:34 schreef Iamdamosuzuki het volgende:
Eigenlijk is Morrissey maar een kniesoor met een bananenhoofd.
Een bananenhoofd. Een beetje net als John Cleese. Kin-deuk-voorhoofd.quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:07 schreef =HellFire= het volgende:
LOL, het is ook wel een kniesoor. Waar je dat bananenhoofd op baseert, geen idee. Maar tis wel een markant persoon. Maar daarom houden we allemaal van hem.
Weet je dat ik mijn nick vernoemd heb naar Bigmouth. Echt waar :-) en nu terug in het Smiths topic. Cirkeltje is weer rond. So now I know how Jeanne Darc felt....quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:57 schreef Iamdamosuzuki het volgende:
[..]
Hee Jeanne, hoe voelde je je nu toen die walkman begon te smelten?
Hé, ik ook!quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:51 schreef Houdini72 het volgende:
Net kaartjes gekocht voor Lille!
Jammer, niet in Nederland.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:44 schreef Felixa het volgende:
Moz in concert, januari 2008:
January 16 - Clermont Ferrand - La Cooperative de Mai
January 18 - Strasbourg - La Laiterie
January 19 - Lille - Aeronef
January 21, 22, 23, 25, 26 and 27 - London - Roundhouse
Suede hedendaagsquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:50 schreef Kolkus het volgende:
Wel worden zij nog steeds gezien als invloedrijke band voor hedendaagse Britpopgroepen als Oasis, Suede en Radiohead.
Ik vind dat Morrissey de nieuwe zanger van Modest Mouse moet worden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:54 schreef Felixa het volgende:
Nee hoor:
http://www.nme.com/news/the-smiths/40643
Ik geloof er ook geen drol van dat het ooit nog ervan zou komenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:54 schreef Felixa het volgende:
Nee hoor:
http://www.nme.com/news/the-smiths/40643
Elk jaar is er ditzelfde gerucht...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik geloof er ook geen drol van dat het ooit nog ervan zou komen.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:44 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ik vind dat Morrissey de nieuwe zanger van Modest Mouse moet worden.
Goh, echt? Met Marr toevallig?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:47 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Morrissey heeft volgens mij een doorlopende ruzie met een van de bandleden. Die kan moeilijk terugkeren als hij meedoet.
En voor het geld hoeft Morrissey het echt niet meer te doen.
Heb je The Sound Of The Smiths ook? Daar staan ook nog wat versies op die je nu nog niet hebt meen ik.quote:
Jammer dat ik niet in Eindhoven woon.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:16 schreef Houdini72 het volgende:
Dance your legs down to the knees!
De Effenaar met een avondje alleen maar Morrissey en The Smiths!!
[ afbeelding ]
wat is dat voor verhaal dan?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:43 schreef tjoptjop het volgende:
Vaag verhaal trouwens tussen Morrissey en die gast van Morrissey fansite
Op het forum van die site werden wel eens zaken besproken als artistieke richting van de zanger e.d. en daar was Morrissey het niet mee eens. Dus heeft de eigenaar een lifetime ban gekregen voor concerten van Morrisseyquote:
Grappig, dat is net mijn minst favoriete album. Nog steeds ijzersterk maar zet veel nummers op dat album nooit individueel op, maar als album zelf werkt het wel erg goed ja.quote:Op zondag 25 november 2012 21:14 schreef IAmKloot het volgende:
was altijd al liefhebber van the smiths maar sinds enkele maanden ben ik versllaafd aan deze band. Favoriet album op dit moment is Meat Is Murder...werkelijk briljant van de eerste tot de laatste song
toen ik aan the smiths begon was dat ook mijn minst favoriete en strangeways mijn favoriet. Nu is dat andersom maar kan over een paar weken zo weer anders zijn hoorquote:Op zondag 25 november 2012 21:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Grappig, dat is net mijn minst favoriete album. Nog steeds ijzersterk maar zet veel nummers op dat album nooit individueel op, maar als album zelf werkt het wel erg goed ja.
Zekerquote:Op maandag 26 november 2012 10:07 schreef Beathoven het volgende:
Volgend jaar maar eens een nummertje erin proberen te pushen
Ik mis de stem van Morrisey dan toch echt wel.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:53 schreef Arn0 het volgende:
26 jaar na het laatste wapenfeit van The Smiths is het er dan toch echt: het eerste echte soloalbum van Johnny Marr. Het klinkt erg goedCatchy songs met geweldig gitaarwerk, precies wat je zou verwachten. Vooralsnog zijn de nummers die al eerder verschenen mijn favorieten, maar dat kan zo veranderen.
Sowieso een goed album maar ik denk dat het nog beter was geweest moest het album rond de 40 minuten afklokken ipv 48, dat is toch net iets te lang voor dit soort albums. Maar welke nummers er geschrapt moeten worden, daar ben ik nog niet over uit.
Ik heb het zojuist beluisterd. Eerste impressie is wel een 7. En daarnaast, na minuutje 38 keek ik ook al of het bijna afgelopen was. De laatste 2 nummers hadden op het volgende album gemogen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:41 schreef Arn0 het volgende:
Methodmich, het soloalbum van Johnny Marr al beluisterd? Het is echt goed. Oké, Morrissey is afwezig maar ik kan Marr's stem wel waarderen en het gitaarwerk is zó goed. Heel catchy allemaal.
Ik ben altijd Tame Impala aan het promoten.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 23:26 schreef Arn0 het volgende:
Grappig, eerst vond ik het album ook te lang maar nu ben ik om, ik vind het helemaal goed. En zeker ken ik die band, al luister ik niet dagelijks naarVind ze niet echt op Marr's solowerk lijken om eerlijk te zijn? Of bedoel je iets anders?
snap wel waarom Johnny nooit mocht zingen...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:19 schreef Arn0 het volgende:
http://www.nme.com/nme-vi(...)s-2013/2193979213001
Pete Wylie in elk geval welquote:Op maandag 8 april 2013 14:23 schreef Arn0 het volgende:
Ben benieuwd of Morrissey hier nog een statement aan wijdt.
niet dat dat iets met de Smiths te maken heeft maar bij gebrek aan Wylie/Mighty Wah topic...quote:"Margaret Thatcher is dead. No doubt now we'll have to deal with people claiming she made Britain. She didn't, and we should all turn our backs on her funeral cortege in silence as it drives by..."
Misschien eens een Crucial Three topic maken?quote:Op maandag 8 april 2013 15:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Pete Wylie in elk geval wel
[..]
niet dat dat iets met de Smiths te maken heeft maar bij gebrek aan Wylie/Mighty Wah topic...
En jawel hoor!quote:Op maandag 8 april 2013 14:23 schreef Arn0 het volgende:
Ben benieuwd of Morrissey hier nog een statement aan wijdt.
bronquote:Morrissey: ‘Thatcher Was a Terror Without an Atom of Humanity’
by Morrissey Apr 8, 2013 1:59 PM EDT
Singer Morrissey, of the seminal 1980s band The Smiths, reacts to news of the death of former U.K. Prime Minister Margaret Thatcher.
Thatcher is remembered as The Iron Lady only because she possessed completely negative traits such as persistent stubbornness and a determined refusal to listen to others.
Every move she made was charged by negativity; she destroyed the British manufacturing industry, she hated the miners, she hated the arts, she hated the Irish Freedom Fighters and allowed them to die, she hated the English poor and did nothing at all to help them, she hated Greenpeace and environmental protectionists, she was the only European political leader who opposed a ban on the ivory trade, she had no wit and no warmth and even her own cabinet booted her out. She gave the order to blow up The Belgrano even though it was outside of the Malvinas Exclusion Zone—and was sailing AWAY from the islands! When the young Argentinean boys aboard The Belgrano had suffered a most appalling and unjust death, Thatcher gave the thumbs-up sign for the British press.
Iron? No. Barbaric? Yes. She hated feminists even though it was largely due to the progression of the women's movement that the British people allowed themselves to accept that a prime minister could actually be female. But because of Thatcher, there will never again be another woman in power in British politics, and rather than opening that particular door for other women, she closed it.
Thatcher will only be fondly remembered by sentimentalists who did not suffer under her leadership, but the majority of British working people have forgotten her already, and the people of Argentina will be celebrating her death. As a matter of recorded fact, Thatcher was a terror without an atom of humanity.
MORRISSEY.
quote:The difficulty with giving a comment on Margaret Thatcher's death to the British tabloids is that, no matter how calmly and measuredly you speak, the comment must be reported as an "outburst" or an "explosive attack" if your view is not pro-establishment. If you reference "the Malvinas", it will be switched to "the Falklands", and your "Thatcher" will be softened to a "Maggie." This is generally how things are structured in a non-democratic society. Thatcher's name must be protected not because of all the wrong that she had done, but because the people around her allowed her to do it, and therefore any criticism of Thatcher throws a dangerously absurd light on the entire machinery of British politics. Thatcher was not a strong or formidable leader. She simply did not give a shit about people, and this coarseness has been neatly transformed into bravery by the British press who are attempting to re-write history in order to protect patriotism. As a result, any opposing view is stifled or ridiculed, whereas we must all endure the obligatory praise for Thatcher from David Cameron without any suggestion from the BBC that his praise just might be an outburst of pro-Thatcher extremism from someone whose praise might possibly protect his own current interests. The fact that Thatcher ignited the British public into street-riots, violent demonstrations and a social disorder previously unseen in British history is completely ignored by David Cameron in 2013. In truth, of course, no British politician has ever been more despised by the British people than Margaret Thatcher. Thatcher's funeral on Wednesday will be heavily policed for fear that the British tax-payer will want to finally express their view of Thatcher. They are certain to be tear-gassed out of sight by the police.
United Kingdom? Syria? China? What's the difference?
Manchesterquote:De waan van de dag staat niet op de gastenlijst vanavond. Tijdens dit gloednieuwe initiatief van Tivoli eren we de helden die levens veranderen met hun muziek. We vieren elke editie een ander iconisch artiest en alles waar hij of zij voor staat. Voor iedere muzikale held wordt een specifieke redactie samengesteld waarmee de avond wordt vormgegeven. Dj St. Paul is de gastheer en draait samen met een (per editie wisselende) notoire fan platen van de Held, aangevuld met flink wat vrije associaties.
Op de eerste No More Heroes is het podium én de vloer voor The Smiths. De band die alles zegt over jouw leven. En als je nu denkt 'echt niet over mijn leven!' dan blijf je gewoon lekker thuis. Het deurbeleid bestaat maar uit één woord vanavond. Liefhebber. Überfan Gijsbert Kamer is gastdj en zal tevens een college over The Smiths geven waarvoor hij ook weer bijzondere gasten uitnodigt. Verder zal het artwork van The Smiths door het hele pand terugkomen, verandert de foyer in een Engelse pub en ruiken de draaitafels naar Manchester. Om met Tony Wilson (Factory Records/ 24 Hour Party People) te spreken:
Most of all, I love Manchester. The crumbling warehouses, the railway arches, the cheap abundant drugs. That's what did it in the end. Not the money, not the music, not even the guns. That is my heroic flaw: my excess of civic pride.
Tony zou The Smiths nooit tekenen. Wij wel. Voor één avond. En niemand doet het licht uit. Want... There is a light that never goes out.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |