abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7741689
Wat me opvalt is dat de jongeren van nu die van Alternatieve muziek houden, dat als ze in het verleden gaan duiken altijd bij The Cure, Joy Division, Sisters of Mercy.....(meer de >Gothic<bands, zeg maar) uitkomen, maar die zgn. alternatieve muziekliefhebbers schijnen totaal oblivious te zijn van 1 van de belangrijkste bands van de jaren 80: THE SMITHS, how come???

En zijn er nog mensen die in de jaren 80 Smiths-fan waren die nog steeds de solo-albums van Morrissey kopen, en deze ook goed vinden?(ik namelijk niet; vond VIVA HATE zeeer goed, maar daarna )

pi_7741718
De Smiths was een leuk bandje.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7741720
The Who?
  maandag 6 januari 2003 @ 17:25:50 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_7741799
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:21 schreef PHETEP het volgende:
Wat me opvalt is dat de jongeren van nu die van Alternatieve muziek houden, dat als ze in het verleden gaan duiken altijd bij The Cure, Joy Division, Sisters of Mercy.....(meer de >Gothic<bands, zeg maar) uitkomen, maar die zgn. alternatieve muziekliefhebbers schijnen totaal oblivious te zijn van 1 van de belangrijkste bands van de jaren 80: THE SMITHS, how come???
Valt wel mee hoor, maar Smiths valt denk ik wat moeilijker te categoriseren dan Sisters of mercy en Cure

Ik vind Smiths in elk geval erg goed, nog steeds, maar Morissey solo doet me een stuk minder. Ik zou wel een verzamelcd van hem willen ofzo, maar verder... van Smiths heb ik wel inmiddels 4 lp's en 1 cd ofzo.

maandag 6 januari 2003 @ 17:26:59 #5
22259 Fogerty
slapende account
pi_7741829
Ik wel hoor, maar ik hoor misschien niet tot wat jij onder 'jongeren' verstaat

En mijn zusje van 25 heeft zelfs een Morrissey-homepage

Morrissey is nu wat verslapt, maar in het begin maakte hij nummers die Smiths-waardig waren, vind ik (Suedehead, Everyday is like sunday)

Hieperdepiep hoera!
  maandag 6 januari 2003 @ 17:27:36 #6
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_7741845
*knip*
verkeerd gelezen was in de 80's nog niet zo'n fan voorzover ik weet
maar ik vind het nu erg leuke muziek

[Dit bericht is gewijzigd door killar_fairy op 06-01-2003 17:29]

fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
pi_7741857
-edit: offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-01-2003 17:30]

maandag 6 januari 2003 @ 17:29:15 #8
13973 ranja
image means nothing
pi_7741894
Ik zou trouwens eerder X-mal deutschland een vergeten band noemen dan the Smiths...
ik denk ook dat Bigmouth in de weekenden in meer clubs gedraaid wordt dan iets van SoM of JD...
pi_7741904
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:22 schreef Arsenicem het volgende:
The Who?
Nee niet The Who, maar THE SMITHS!!!
Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
pi_7741911
Marillion!!!
I am the assassin, with tongue forged from eloquence
I am the assassin, providing your nemesis
  maandag 6 januari 2003 @ 17:35:09 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_7742067
Joy Division, The Cure e.d. is weinig mis mee, maar dé band van de jaren 80 is voor mij inderdaad The Smiths.
Ik ontdekte ze in 1986, ik was toen 15. Helaas waren ze op dat moment al uit elkaar aan het gaan, dus een concert heb ik nooit gezien. Wel ben ik een paar jaar geleden naar David Bowie geweest omdat Morrissey in het voorprogramma stond, maar die cancelde op het laatste moment
Ach, misschien maar goed ook, zo geweldig is Morrissey solo nou ook weer niet. Het was alleen maar dat ik 'm gewoon eens in het echie wou zien.

Waarom jongeren The Smiths meestal niet kennen? Waarschijnlijk omdat ze te ambivalent en niet Gothic genoeg zijn. Op het eerste gehoor zijn de liedjes gewoon te vrolijk. Dus als een persoon nu 17, 18, 19 oud is, geïnteresseerd is in sombere muziek uit de eighties, en via Kazaa de beschikking heeft over duizenden nummers uit die periode, dan kan ik me voorstellen dat diegene bij The Smiths denkt: 'te vrolijk, laat maar' en eerder bij Joy Division uitkomt.
Jammer wel. Voor mij persoonlijk geldt in elk geval dat de teksten van Morrissey mij door de puberteit hebben heengesleept!

maandag 6 januari 2003 @ 17:37:11 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_7742110
Overigens doet Tatu wel een Smiths-cover op hun album... en erg goed ook durf ik best te zeggen
pi_7742138
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:26 schreef Fogerty het volgende:
Ik wel hoor, maar ik hoor misschien niet tot wat jij onder 'jongeren' verstaat

En mijn zusje van 25 heeft zelfs een Morrissey-homepage

Morrissey is nu wat verslapt, maar in het begin maakte hij nummers die Smiths-waardig waren, vind ik (Suedehead, Everyday is like sunday)

Met jongeren bedoel ik diegenen die vanaf eind jaren 70 zijn geboren!

Suedehead en Everyday etc. komen van VIVA HATE, wat ik dus het eerste en meteen laatste echte goede Morrissey album vindt.

Wie van jullie Smiths-liefhebbers heeft trouwens die 12inch (uit 1984)waarop Sandie Shaw 3 nummers van The Smiths zingt(o.a. Hand in glove) waarop ze begeleid wordt door Johnny Marr, Mike Joyce en die ander (vergeet de naam van die bassist altijd )????

maandag 6 januari 2003 @ 17:58:45 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_7742635
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:38 schreef PHETEP het volgende:

Wie van jullie Smiths-liefhebbers heeft trouwens die 12inch (uit 1984)waarop Sandie Shaw 3 nummers van The Smiths zingt(o.a. Hand in glove) waarop ze begeleid wordt door Johnny Marr, Mike Joyce en die ander (vergeet de naam van die bassist altijd )????

Die wil ik!!
pi_7742651
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:35 schreef Frollo het volgende:
Joy Division, The Cure e.d. is weinig mis mee, maar dé band van de jaren 80 is voor mij inderdaad The Smiths.
Ik ontdekte ze in 1986, ik was toen 15. Helaas waren ze op dat moment al uit elkaar aan het gaan, dus een concert heb ik nooit gezien. Wel ben ik een paar jaar geleden naar David Bowie geweest omdat Morrissey in het voorprogramma stond, maar die cancelde op het laatste moment
Ach, misschien maar goed ook, zo geweldig is Morrissey solo nou ook weer niet. Het was alleen maar dat ik 'm gewoon eens in het echie wou zien.

Waarom jongeren The Smiths meestal niet kennen? Waarschijnlijk omdat ze te ambivalent en niet Gothic genoeg zijn. Op het eerste gehoor zijn de liedjes gewoon te vrolijk. Dus als een persoon nu 17, 18, 19 oud is, geïnteresseerd is in sombere muziek uit de eighties, en via Kazaa de beschikking heeft over duizenden nummers uit die periode, dan kan ik me voorstellen dat diegene bij The Smiths denkt: 'te vrolijk, laat maar' en eerder bij Joy Division uitkomt.
Jammer wel. Voor mij persoonlijk geldt in elk geval dat de teksten van Morrissey mij door de puberteit hebben heengesleept!

Oh ja, ik vond Joy Division en Cure net zo goed als de Smiths, maar ik zou de muziek van The Smiths echt niet >vrolijk< noemen, eerder melancholiek (wat dus ook een vrolijk element in zich kan hebben t.o.v. beklemmende zwaarmoedigheid!)

Interviews met Morrissey vond ik trouwens net zo vermakelijk als zijn muziek/teksten; in die Britse boekjes over >de rock-quotes van het jaar< was Morrissey 1 van de meest gequote artiesten (naast Ian McCulloch van Echo&the Bunnymen en Johnny Lydon van PIL; 2 andere muzikale favorieten van mij uit de Eighties!)
Het boek, MORRISSEY IN HIS OWN WORDS behoorde dan ook tot mijn favoriete >literatuur<

maandag 6 januari 2003 @ 18:32:31 #16
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7743259
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:30 schreef DetectedDestiny het volgende:
Marillion!!!
JAAAA

maar de smiths zijn ook zeer goed.
het mooiste nummer: I know It's over
zelfmoordplaatje

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_7743314
*aanwezig!

Morissey daarentegen trek ik gestaag minder

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_7743898
The Smiths zijn geweldig ... ik heb alleen een singles collection album van ze ...
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_7743913
Ik ben vast niet de enige die dacht dat dit over chips ging
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_7744015
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:00 schreef hp22 het volgende:
geboortedatum: 22 juli 1986

Nee, in jouw geval ben je niet de enige ( the smiths bestonden toen allang niet meer..)

pi_7744086
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:04 schreef kamagurka het volgende:

[..]

geboortedatum: 22 juli 1986

Nee, in jouw geval ben je niet de enige ( the smiths bestonden toen allang niet meer..)

Is niet helemaal waar hoor, The Smiths gingen uit elkaar na het album STRANGEWAYS HERE WE COME, die stamt van midden 1987
pi_7744178
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:07 schreef PHETEP het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar hoor, The Smiths gingen uit elkaar na het album STRANGEWAYS HERE WE COME, die stamt van midden 1987

Damn! zolang nog? Ik dacht dat het toen allemaal al morissey - smiths was, hmmm
pi_7744535
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:07 schreef PHETEP het volgende:

[..]

Och ja, ik was een groot van ze toen ik 1 was
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_7745325
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:00 schreef hp22 het volgende:
Goh, je bent de tweede al.
pi_7745518
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:21 schreef PHETEP het volgende:<i>The Cure</i>, Joy Division, Sisters of Mercy.....(meer de >Gothic<bands, zeg maar)
!?!??!!?

wat is er GOTHIC, aan the cure? van mij mag je the sisters of mercy gothic noemen, maar nee. the cure? nee.

en ik ken behoorlijk wat mensen die wel degelijk naar de smiths luisteren.

en morrissey is ook leuk. lee--uuuk.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')