quote:"Football is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes. And in injury time, Klaas Jan wins."
Ik eigenlijk wel. Vennegoor gooit er wat meer de beuk in en is beter in de combinatie in de lucht. Beter breekijzer. Laat Ruud maar thuis en zet Huntelaar in de basis op 9quote:Op zondag 7 mei 2006 23:38 schreef Pritt het volgende:
Ik snap toch niet dat van Basten VoH boven Huntelaar zou verkiezen (in interview met studio voetbal vandaag)
AJAX!
Van Basten moet hem wel scherp houdenquote:Op zondag 7 mei 2006 23:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Huntelaar gaat toch wel mee naar het wk...
Jammer dat Jaap niet mee wil naar het WKquote:Op zondag 7 mei 2006 23:41 schreef Erwtensoep het volgende:
We hebben ook een goede rechtsback straks. Jaap Stam.
Heitinga speelde echt weergaloos vandaag, die kun je er toch niet uitlaten eigenlijk.
quote:Op zondag 7 mei 2006 22:43 schreef X-fi het volgende:
Weet iemand hoe dat nummertje heet na een doelpunt?
Campione, Campione, Olé, Olé, Olé !!
Welnee, Huntelaar is completer dan VofH, met Huntelaar erin heb je altijd meer dreiging voorin. Huntelaar gaat er 12 scoren dit wk.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:40 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Van Basten moet hem wel scherp houden
En hem een completere voetballer maken in de komende weken
Capionequote:
Nee, want de nationale beker staat er niet opquote:Op zondag 7 mei 2006 23:44 schreef X-fi het volgende:
Trouwens. Moet de banner van dit topic niet vervangen worden?
jaap is geblesseerd lieve schatquote:Op zondag 7 mei 2006 23:41 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Jammer dat Jaap niet mee wil naar het WK![]()
quote:Op zondag 7 mei 2006 23:46 schreef Houniet het volgende:
[..]
Nee, want de nationale beker staat er niet op.
Bedankt, ga het even opzoeken.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:45 schreef 2Drix het volgende:
[..]
E-type - Champione 2000
Deze bedoel je geloof ik
Als we alle prijzen op 1 banner moeten zettenquote:
Ik denk niet dat het goed gaat komen als van Basten hetzelfde gaat roepen tegen hemquote:Op zondag 7 mei 2006 23:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Welnee, Huntelaar is completer dan VofH, met Huntelaar erin heb je altijd meer dreiging voorin. Huntelaar gaat er 12 scoren dit wk.
Ah. Als we bezig zijn, doe het dan goedquote:Op zondag 7 mei 2006 23:47 schreef Houniet het volgende:
[..]
Als we alle prijzen op 1 banner moeten zetten![]()
Voor Ajax zo-wie-zo. Maar het WK is te snel.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:49 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Van basten heeft hem nog wel gebeld(voor de blessure)
En hij is toch weer op tijd fit?
dat moet ik nog afkijken dat staat op de video kan ik lekker in bed kiekequote:Op zondag 7 mei 2006 23:49 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Hij wilt ook niet lieverd.
Zei van Basten net.
heb je je wel gedragen?quote:Op zondag 7 mei 2006 23:52 schreef Jasza het volgende:
Wat foto's van mijn kant, komen ook nog wel wat coole filmpjes:
Vlaggetjeee:
[afbeelding]
Sfeertje:
[afbeelding]
Ook goede morgen:
[afbeelding]
Wel jammer dat de goaltune van F'noord niet weer werd overgenomen.quote:Op maandag 8 mei 2006 00:10 schreef Gelderland het volgende:
nóg mooier: een Kuip gevuld met feestende Ajax-supporters
nóg nóg mooier: Ajax die de beker wint in de Kuip en Feyenoord thuis met lege handen staat![]()
Één ding is zeker. Ajax heeft de beker!quote:Op maandag 8 mei 2006 00:10 schreef Gelderland het volgende:
nóg mooier: een Kuip gevuld met feestende Ajax-supporters
nóg nóg mooier: Ajax die de beker wint in de Kuip en Feyenoord thuis met lege handen staat![]()
11 uur al? Ik stond op 9 uur bij ingang Noord Bquote:Op maandag 8 mei 2006 00:28 schreef Terrorbita het volgende:
Ahhh ben net terug vanuit Rotterdam. Wat een supersfeer echt! En een toepasselijke manier om deze beker te winnenIk was zo zenuwachtig met de laatste aanval gezien de afgelopen wedstrijden waarin we nogal vaak op het eind het alsnog beslissen. En ja hoor! haha.
Maar het was me het dagje wel, vanmorgen 11 uur al bij de Arena. in een dik benauwde trein daarheen. nu pas terug...maar slaap ws wel lekker![]()
kwart voor negen hierquote:Op maandag 8 mei 2006 00:31 schreef devv05 het volgende:
[..]
11 uur al? Ik stond op 9 uur bij ingang Noord B
Inderdaad. Wat verw8 je dan van SBS>?quote:Op maandag 8 mei 2006 01:02 schreef devv05 het volgende:
Wat een kut samenvatting van SBS6! De rode kaart van Galasek komt er niet eens in voor en een heleboel kansen van beide kanten ook niet
Lang Leve SS. Ik hoop echt dat SS de rechten weer krijgt.quote:Op maandag 8 mei 2006 01:09 schreef Jasza het volgende:
devv kijk straks op ned2 naar de herhaling van studio sport, daar komt het gok ik wel in en daar zie je de rode kaarten enzo wel
Is al langsgekomenquote:Op maandag 8 mei 2006 01:18 schreef patrickt38 het volgende:
Ajax inzake berichtgeving SBS 6
Amsterdam, 8 mei 2006
Volgens SBS 6 zou de clubleiding van Ajax hebben gemeld dat besloten is de technische staf te ontslaan. Ook zou door de clubleiding zijn gemeld dat Henk ten Cate bij Ajax getekend heeft als opvolger van Danny Blind. Deze berichten zijn onjuist. Er zijn door de clubleiding geen mededelingen van deze strekking gedaan.
SBS 6 heeft tegenover Ajax verklaard dat deze onjuiste uitlatingen worden betreurd
Bron: www.ajax.nl
Tuurlijk. Afscheid Blind en leuk feestje. 18.45 morgen iedereen aanwezig zijn!quote:Op maandag 8 mei 2006 01:21 schreef Jasza het volgende:
Gaan er nog mensen naar de huldiging morgen, ik ga denk wel al ist natuurlijk een raar gevoel na zo'n seizoen.
Ik kan helaas niet. Moet tot 20:00 werken en dan nog 1,5 uur reizenquote:Op maandag 8 mei 2006 01:21 schreef Jasza het volgende:
Gaan er nog mensen naar de huldiging morgen, ik ga denk wel al ist natuurlijk een raar gevoel na zo'n seizoen.
Jup, tis natuurlijk wel een speciaal feestje door Blindquote:Op maandag 8 mei 2006 01:22 schreef devv05 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Afscheid Blind en leuk feestje. 18.45 morgen iedereen aanwezig zijn!
Sja, ongelukkig moment maar ik ben nog steeds van mening dat Blind niet dé trainer voor ons is op dit moment.quote:Op maandag 8 mei 2006 01:23 schreef TilburgCasual het volgende:
Is Blind net lekker op stoom gekomen , mag hij zijn biezen al weer gaan pakken waarschijnlijk.
De politie haalde ze maar snel wegquote:Op maandag 8 mei 2006 01:26 schreef devv05 het volgende:
[..]
Sja, ongelukkig moment maar ik ben nog steeds van mening dat Blind niet dé trainer voor ons is op dit moment.
Grappig trouwens die psv'ers in het neutrale vak die stonden te juichen na de 1-1 en na een paar nitraatbommen in hun richting heel snel weer ophielden daarmee
Jammert van het nutteloze slopen onderweg. 1 gast had zn hele hand opengehaald en moest gehecht wordensukkel
Ach. Maar je moet een coach wel de tijd geven . Althans dat vind ikkquote:Op maandag 8 mei 2006 01:26 schreef devv05 het volgende:
[..]
Sja, ongelukkig moment maar ik ben nog steeds van mening dat Blind niet dé trainer voor ons is op dit moment.
Grappig trouwens die psv'ers in het neutrale vak die stonden te juichen na de 1-1 en na een paar nitraatbommen in hun richting heel snel weer ophielden daarmee
Jammert van het nutteloze slopen onderweg. 1 gast had zn hele hand opengehaald en moest gehecht wordensukkel
Ik heb jou anders ook niet gezienquote:Op maandag 8 mei 2006 01:33 schreef devv05 het volgende:
En Jasza was weer nergens te bekennen natuurlijk
Hee je zat vlakbij mijquote:Op zondag 7 mei 2006 23:52 schreef Jasza het volgende:
Wat foto's van mijn kant, komen ook nog wel wat coole filmpjes:
Vlaggetjeee:
[afbeelding]
Sfeertje:
[afbeelding]
Ook goede morgen:
[afbeelding]
quote:Op maandag 8 mei 2006 01:21 schreef devv05 het volgende:
Grove fout van Stekelenburg die goal van psv, hij houdt duidelijk in bij het schot van Farfan. Kijk maar eens goed in die samenvatting, je ziet heel duidelijk dat ie zn arm terugtrekt.
Johnny speelde zker lekkerquote:Op maandag 8 mei 2006 01:38 schreef Riro het volgende:
[..]
Hee je zat vlakbij mij![]()
Was een heeeeerlijke dag, geweldig![]()
En Johnny speelde lekker!
Armen strekken en je had hem. Bal ging ongeveer 10 centimeter langs Stek.quote:Op maandag 8 mei 2006 01:38 schreef Radegast het volgende:
[..]
![]()
Vind het helemaal geen fout van Maarten.
Die bal was gewoon onhoudbaar, die bal was echt hard.quote:Op maandag 8 mei 2006 01:40 schreef X-fi het volgende:
[..]
Armen strekken en je had hem. Bal ging ongeveer 10 centimeter langs Stek.
Ik vind het toch wel zwaar beter daar onderin hoor vergeleken bij onze omloop.quote:Op maandag 8 mei 2006 01:59 schreef Tvduijn het volgende:
En waarom al die mensen de kuip beter vinden dan de arena....de tering zeg. Je hebt niet eens een omloop waar je ff wat eten en drinken kan halen of ff kan pissen. Wat een krot, maar eerlijk is eerlijk wel lekker sfeertje te bouwen maar doe mij maar lekker arena
Klopt, hij trekt z'n arm gewoon terug. Geen idee waarom, duidelijk dat 'ie niet over zou gaan.quote:Op maandag 8 mei 2006 01:21 schreef devv05 het volgende:
SS samenvatting is beter ja.
Grove fout van Stekelenburg die goal van psv, hij houdt duidelijk in bij het schot van Farfan. Kijk maar eens goed in die samenvatting, je ziet heel duidelijk dat ie zn arm terugtrekt.
Maar als je erbij kan, moet je een poging waakte. Maarten brak de poging halverwege af en trok z'n hand weer iets terug. Misschien bang dat 'ie iets zou breken?quote:Op maandag 8 mei 2006 02:01 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Die bal was gewoon onhoudbaar, die bal was echt hard.
Hmm tja ik zat 2e ring (Ondanks dat ik treinkaartje hadquote:Op maandag 8 mei 2006 02:05 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel zwaar beter daar onderin hoor vergeleken bij onze omloop.
Na de 1e helft was ik dood. 2 Uur geslapen, 4 droge bolletjes gegeten en verder er gewoon niet aan gedacht de hele dag om iets te eten. En maar baco's achterover slaan.
Heerlijke dag. Dit had alles in zich wat een dagje voetbal in zich moet hebben.
En dan ook nog soms van die boeren kut muziekquote:Op maandag 8 mei 2006 02:18 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Trouwens. Ik ben doof
Die muziek wat een herrie. Net zo erg als in Munchen vorig jaar![]()
edit: ja ik heb t over 1e ring voorste gedeelte onder die stellages.
Moet je beter je best doenquote:Op maandag 8 mei 2006 02:16 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Hmm tja ik zat 2e ring (Ondanks dat ik treinkaartje had![]()
![]()
) Zit liever op 2e ring arena dan in de kuip. Maar misschien dat 1e ring beter is ja maar daar kan ik niet over oordelen.
blind moet ook wel weg, als coach word je afgerekend op de competitie en dan is 4e heel slecht. heb je met gelukt nog kansen op voorronde cl en de beker en die win je dan doet daar niets aan af. Danny is een echte ajacied maar ik vind hem niet geschikt als hoofdcoach. Desalnietteplus moet hij wel behouden blijven voor ajax.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:13 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat blind weggaat is zeker. Maar ik hoop dat SBS ook gelijk krijgt met het feit dat de technische staf op moet stappen. Zou niet meer dan heel erg terecht zijn.
Hij begon anders wel knap bagger ...quote:
Hans Kraay Jr. wekt agressie op, heel gevaarlijk dus in een voetbalstadion, een SV zou uitkomst bieden.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:32 schreef HomerJ het volgende:
En die Hans Kraay Junior vertelde Blind al dat hij officeel was ontslagen
4equote:Op maandag 8 mei 2006 09:29 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
blind moet ook wel weg, als coach word je afgerekend op de competitie en dan is 5e heel slecht. heb je met gelukt nog kansen op voorronde cl en de beker en die win je dan doet daar niets aan af. Danny is een echte ajacied maar ik vind hem niet geschikt als hoofdcoach. Desalnietteplus moet hij wel behouden blijven voor ajax.
Stelling: Danny Blind was dit jaar nog niet klaar om hoofdcoach bij ajax te worden.
Zouden ze al met hem hebben gesproken bij Ajax voordat PSV ermee aan de haal gaatquote:Belgische profs vinden Boussoufa de beste
8/5/2006 9 :21
Mbark Boussoufa is verkozen tot Profvoetballer van het Jaar in België. De Nederlandse Marokkaan van AA Gent kreeg de meeste stemmen van zijn collega’s.
404 spelers uit de Belgische Jupiler League konden een keuze maken uit Boussoufa, Pär Zetterberg en Christian Wilhelmsson (beiden Anderlecht). Boussoufa ging met de prijs aan de haal.
De 21-jarige spelverdeler heeft de uitverkiezing te danken aan zijn sterke spel bij AA Gent. Boussoufa was de animator van het team dat als vierde eindigde en zich plaatste voor het UEFA Cuptoernooi.
Het was de tweede individuele prijs die Boussoufa in de wacht sleepte. Eerder legde hij beslag op de Ebbenhouten Schoen voor de beste speler in België met een Afrikaanse achtergrond. Hij is ook nog in de race voor de titels van Jonge Profvoetballer van het Jaar en de Fairplay-prijs.
Hij gaat niet naar PSV zolang er geen trainer is en dat duurt waarschijnlijk tot half november. Maar Ajax heeft hem niet nodig, dus zal het wel AZ worden.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zouden ze al met hem hebben gesproken bij Ajax voordat PSV ermee aan de haal gaat
PSV wacht niet tot half november, als er per 1 juni 2006 nog altijd niemand wilt, dan wordt Jan Wouters de hoofdtrainer. Schijnt officieel/contractueel vastgelegd te zijn.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:42 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Hij gaat niet naar PSV zolang er geen trainer is en dat duurt waarschijnlijk tot half november. Maar Ajax heeft hem niet nodig, dus zal het wel AZ worden.
Half november was natuurlijk overdreven. Wouters? OMG...quote:Op maandag 8 mei 2006 09:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
PSV wacht niet tot half november, als er per 1 juni 2006 nog altijd niemand wilt, dan wordt Jan Wouters de hoofdtrainer. Schijnt officieel/contractueel vastgelegd te zijn.
Hij gaat zeker niet naar AZquote:Op maandag 8 mei 2006 09:42 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Hij gaat niet naar PSV zolang er geen trainer is en dat duurt waarschijnlijk tot half november. Maar Ajax heeft hem niet nodig, dus zal het wel AZ worden.
quote:Ajax, Feyenoord, PSV en AZ zijn de topclubs van Nederland. De wijze waarop de beleidsbepalers deze clubs runnen is schrijnend en beschamend. Mismanagement, kapitaalsvernietiging, naïef gedrag, liegen en bedriegen, ijdeltuiterij, de eigen club in diskrediet brengen; de heren deinzen nergens voor terug. Na Morten Olsen, Jan Wouters, Co Adriaanse en Ronald Koeman lijkt ook Danny Blind zijn werk als trainer niet te mogen afmaken in De Arena. Gedurende die periode vertrokken Leo Beenhakker en Louis van Gaal ook nog eens als technisch directeur en liet Ajax Marco van Basten en John van ’t Schip naar de KNVB vertrekken. Intussen acteren de huidige technisch directeur Martin van Geel en voorzitter John Smile Jaakke zó onnatuurlijk en geforceerd, dat Blind ook wel snapt dat zijn bazen op zoek zijn naar een geschikte opvolger. Ik krijg zelfs sterk de indruk dat Ajax de trainer met frisse tegenzin heeft benoemd, aangezien er binnen de club weinig mensen waren die vertrouwen hadden in zijn capaciteiten. Hij werd uiteindelijk de verantwoordelijke technische man, omdat Van Gaal hem dat had toegezegd en omdat het in een bijzin in een ooit afgesloten contract stond. Blind heeft slecht gepresteerd met Ajax, maar verdient krediet. Tijdens het bewind van Koeman was bijna geen speler meer gelukkig in Amsterdam. Het veel te vroege vertrek van de echte Ajacied Rafael van der Vaart was het resultaat. Vervolgens moest Blind zich redden met de onevenwichtige selectie die al zijn voorgangers en de niet al te succesvolle scoutinggroep hadden achtergelaten.
Natuurlijk heeft Blind fouten gemaakt en hij realiseert zich heel goed dat je als Ajax-trainer niet ongestraft structureel punten mag inleveren tegen modale clubs. Maar dezelfde Blind is ook verantwoordelijk voor de twee gewonnen prestigeslagen tegen Feyenoord en kan het seizoen zelfs nog als een succescoach afsluiten. Van Geel had graag de ooit in Amsterdam ten onrechte geliquideerde Adriaanse teruggehaald. Daar kreeg hij geen steun voor, omdat Ajax slechte ervaringen had met de rentree van Van Gaal. Daarom probeerde de club wanhopig Martin Jol los te weken bij Tottenham Hotspur, Frank Rijkaard is een droomkandidaat die zelfs het ontslag van Blind zou vergoelijken, maar uiteindelijk lijkt de rechterhand van Rijkaard in Barcelona, Henk ten Cate, de begeerde opvolger van Blind. Waarom Ten Cate nu plotseling de verlosser is begrijp ik niet. Hij is Amsterdammer van geboorte, liet provincieclubs verzorgd voetbal spelen, maar heeft geen enkele ervaring met het leiden van een topclub. Het kan goed uitpakken, maar het is opnieuw een sprong in het duister.
Dit vind ik altijd zo'n onzinnig argument. Alsof je die 2 twee die kans moet ontnemen...quote:liet Ajax Marco van Basten en John van ’t Schip naar de KNVB vertrekken
Eens.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:05 schreef zjroentje het volgende:
Blij toe overigens dat Kone vorig jaar is afgekeurd bij Ajax.
quote:Winnende Danny Blind maakt plaats voor volgende verlosser
Tussen liefde en leegte
ROTTERDAM, maandag
Danny Blind kreeg de beker in zijn handen gedrukt en werd gejonast door de spelers die hij allemaal al had omhelsd. Uitgerekend Nourdin Boukhari moest, als inspirerende feestganger, de coach naar het vak met Ajax-supporters duwen. Het was een vreemd gezicht. Boukhari, die lang tussen verkettering en verafgoding pendelde. En Blind, die het seizoen begon en eindigde met een zege op kampioen PSV, maar moet wijken voor de volgende verlosser. ,,De trein rijdt al een poosje en die stop je niet.”
Ook na de ingetogen wijze waarop hij de triomf vierde, bleef Blind uiterlijk onbewogen. ,,Mijn gevoel ligt nog steeds bij deze wedstrijd, dat meen ik echt. En er komt nog een huldiging op het Leidseplein aan waar we van willen genieten. Alle andere gedachten liggen ergens achterin. Pas over een paar dagen, als bijna iedereen is uitgevlogen, zal er een leegte vallen.”
De directie moet vandaag of morgen met een goed betoog komen om de achterban te kalmeren. Blind is geen overlever, geen diplomaat en ook geen teddybeer met een hoge aaibaarheidsfactor. Het is toch vooral zijn reputatie die hem bijkans onaantastbaar heeft gemaakt. Blind behoort tot het selecte gezelschap van mensen die meer dan vijfhonderd wedstrijden voor Ajax speelde. Ruim twintig jaar trouwe dienst; daar maakt de harde kern graag een uitzondering voor. Meer dan tienduizend fans tekenden al de digitale petitie op het internet.
Die status zorgde er dus voor dat Blind een heel seizoen buiten schot bleef en na de succesvolle eindsprint zelfs werd geslagen tot Ridder in de Orde van het Opportunisme. Het zal de pijn van zijn ontslag verzachten. Of de protesten van de aanhang terecht zijn, moet iedereen maar zelf beoordelen op basis van de bestaande feiten. De coach is in elk geval een realist en laat zich niet verblinden door drie doelpunten van Klaas-Jan Huntelaar in de laatste minuut tegen Roda JC, Vitesse en PSV, waardoor Ajax op twee fronten kon blijven strijden, én kon winnen.
Juist omdat hij een volbloed Ajacied is, beseft Blind dat het in Amsterdam als volgt werkt: de Johan Cruyff Schaal is een monster zonder waarde, de beker een troostprijs en plaatsing voor de Champions League vanzelfsprekend. Het zijn nou net de drie podia waarop Blind zich staande hield. De twee belangrijkste criteria zijn het kampioenschap en attractief, verfijnd voetbal. Ajax wachtte er andermaal vergeefs op, ondanks dat Blind vorig seizoen beterschap beloofde.
Blind mocht, zo zei hij, worden afgerekend op zijn eerste volledige jaargang en dat doet de clubleiding dan ook. De Zeeuw kan zich beroepen op een aantal verzachtende omstandigheden, zoals de vele blessures en aflopende contracten, maar uiteindelijk wegen de andere argumenten iets zwaarder. Blind was bovendien op de hoogte van de haperende huishouding, maar zal gedacht hebben dat hij enkele spelers kon overhalen alsnog bij Ajax te blijven. Hij vergiste zich. Rafael van der Vaart was de eerste die zijn biezen pakte en een heel peloton volgde. Dat moet frustrerend geweest zijn.
Maar ook de clubleiding gaat niet vrijuit, al is het aanbrengen van een nuance noodzakelijk omdat twee van de drie directieleden – Martin van Geel en Maarten Fontein – pas dit seizoen aantraden. Beiden hebben dus ook nooit hoogdravend verkondigd dat Ajax zelf zijn trainers zou opleiden. Dat is iets van jaren geleden.
Een verkeerde inschatting, zo is reeds gebleken. Want er werd makkelijk aan voorbijgegaan dat beginnende trainers ook fouten maken en een door Ajax geschoolde coach is niet meteen een hogepriester. Jan Wouters werd vroegtijdig de nek omgedraaid. Blind is de volgende. Je mag je afvragen wat zoiets doet met een trainer die nog maar aan het begin van zijn trainersloopbaan staat.Wouters had er bijvoorbeeld meteen al tabak van en koos voor een derde leven in de kantlijn.
In de huidige directie zijn de rijen gesloten. Het zijn mensen die niets hebben met een oud, ingekapseld gebruik: het beruchte leugentje om bestwil. De Ajacied Blind zou er, zo zei hij, geen moeite mee gehad hebben als de leiding het de laatste maanden gebruikt zou hebben, om hem daarna de deur te wijzen. Daar wilde men niet aan: liever niets zeggen dan liegen. Een respectabel standpunt, dat echter ook krachtig zou zijn gebleven indien Blind onder vier ogen vroegtijdig duidelijkheid had gekregen.
Eigenlijk is het zoals de tekst gisteren op een enorm spandoek in de Amsterdamse hoek: ‘Twee belevingen, één liefde: Ajax’.
schot van Lamey bedoel je?quote:Op maandag 8 mei 2006 01:21 schreef devv05 het volgende:
SS samenvatting is beter ja.
Die bal scheerde wel erg dicht langs Stekelenburg en het is hem wel kwalijk te nemen dat hij niet eens reageerde op die bal. En zo snoeihard was die bal nu ook weer niet hoor. Het is niet alsof Lamey hem vol raakte. Kon ook niet, gezien de moeilijkheidsgraad van het schot.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:19 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
schot van Lamey bedoel je?
vond het niet echt een fout voorzover ik het gezien heb, die bal is ten eerste snoeihard, ten tweede komt die achter een aantal spelers vandaan en kan hij hem daarom nooit op tijd zien.
Hij maakte trouwens wel een wereldredding op die afgekeurde kopbal van Farfan (waar VoH een overtreding maakte) door de bal nog tegen de bal te tikken.
Leuke wedstrijd verder, 1e helft was matig, maar 2e helft een stuk spannender, met een prachtig einde natuurlijk
Barcelona geen topclub? Van wat ik begrijp is HtC niets minder in rangorde dan Rijkaard en lopen de spelers weg met hem. Matig stukje over het algemeen weer van Derksenquote:Op maandag 8 mei 2006 10:02 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Hij is Amsterdammer van geboorte, liet provincieclubs verzorgd voetbal spelen, maar heeft geen enkele ervaring met het leiden van een topclub. Het kan goed uitpakken, maar het is opnieuw een sprong in het duister.
Kijk maar in de samenvatting terug:quote:Op maandag 8 mei 2006 10:19 schreef mr_cucumber het volgende:
schot van Lamey bedoel je?
vond het niet echt een fout voorzover ik het gezien heb, die bal is ten eerste snoeihard, ten tweede komt die achter een aantal spelers vandaan en kan hij hem daarom nooit op tijd zien.
Precies. Niet mee naar het WK dus.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:32 schreef Chadi het volgende:
Die man had daar nooit zo vrij mogen staan. Was een dekkingsfout van Huntelaar.
quote:Op maandag 8 mei 2006 10:32 schreef Chadi het volgende:
Die man had daar nooit zo vrij mogen staan. Was een dekkingsfout van Huntelaar.
Bron?quote:Op maandag 8 mei 2006 10:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Huntelaar gaat mee naar het Wéékáá!!!
Uiteraard, was meer een reactie op DD... Huntelaar moet gewoon mee... Laat een Kuyt of VofH maar thuisquote:
Gisteren Studio Voetbal gezien? Vennegoor is zo goed als zeker van een plek in de selectie, en Van Basten wil geen 4 spitsen meenemen. De kans is dus redelijk groot dat Huntelaar niet meegaat..quote:
Met dank aan de play-offs, anders was het gewoon uefa cup door een 4e plaats hoor...quote:Op maandag 8 mei 2006 10:38 schreef dVTB het volgende:
Ronald Koeman liet Ajax wanstaltelijk slecht voetballen, maar werd zowaar (tot ieders verbazing) kampioen. Het slechte spel van Ajax had op dat moment geen gevolgen voor de trainer. Dit jaar speelde Ajax opnieuw niet best, maar het wint wel de KNVB-beker en behaalt voorronde Champions League. Nu wordt de trainer WEL geslachtofferd wegens het slechte spel. Aan de ene kant terecht, aan de andere kant wordt er duidelijk met twee maten gemeten.
ach, huntelaar was ook zo goed als zeker... Ik moet zeggen dat VofH mij niet echt overtuigd heeft is de laatste 9-10 wedstrijden...quote:Op maandag 8 mei 2006 10:38 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Gisteren Studio Voetbal gezien? Vennegoor is zo goed als zeker van een plek in de selectie, en Van Basten wil geen 4 spitsen meenemen. De kans is dus redelijk groot dat Huntelaar niet meegaat..![]()
Punt is waarschijnlijk (zoals Borst ook al suggereerd) dat Ajax al voor de play-offs een (mondeling) akkoord het bereikt met Ten Cate.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:38 schreef dVTB het volgende:
Ronald Koeman liet Ajax wanstaltelijk slecht voetballen, maar werd zowaar (tot ieders verbazing) kampioen. Het slechte spel van Ajax had op dat moment geen gevolgen voor de trainer. Dit jaar speelde Ajax opnieuw niet best, maar het wint wel de KNVB-beker en behaalt voorronde Champions League. Nu wordt de trainer WEL geslachtofferd wegens het slechte spel. Aan de ene kant terecht, aan de andere kant wordt er duidelijk met twee maten gemeten.
Het echte wanbeleid is natuurlijk afkomstig van de Ajax-bestuurders. Het is iets dat al jaren aan de gang is (Van Gaal stapte niet zomaar boos op). Blind is voor een slecht functionerende groep spelers gegooid en was daar eigenlijk nog niet aan toe. Ondanks veel blessures, heeft hij Ajax toch nog naar prijzen geleid. Gegeven de omstandigheden bij aanvang van dit seizoen, heeft Blind het dus niet slecht gedaan. Het bestuur zou moeten opstappen, niet Blind.
Ik zie Ten Cate graag als trainer van Ajax, maar eigenlijk zouden de spelers het voor Blind moeten opnemen en de komst van een nieuwe trainer moeten dwarsbomen. De chemie tussen Blind en zijn spelersgroep is overduidelijk nog niet uitgewerkt.
Huntelaar zo goed als zekerquote:Op maandag 8 mei 2006 10:40 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
ach, huntelaar was ook zo goed als zeker... Ik moet zeggen dat VofH mij niet echt overtuigd heeft is de laatste 9-10 wedstrijden...
quote:7/5/2006 - Van Basten: Vennegoor een zekerheidje
(Gepost door RvN)
Jan Vennegoor of Hesselink zal na het zien van het programma Studio Voetbal een mentale boost hebben gehad. Bondscoach Van Basten gaf spontaan aan op de naam van Vennegoor of Hesselink dat de PSV spits 'een zekerheidje' is. Bij doorvragen wilde Van Basten niet helemaal bevestigen dat hij zeker is van een WK-plaats, maar dat leek hij zeker te suggereren. Volgens Van Basten heeft Vennegoor of Hesselink het altijd goed gedaan tijdens de WK kwalificatie als pinchhitter en heeft hij in de selectie zo'n spits nodig.
PSV Netwerk
Toch vindt hij het geen goed idee om vier centrumspitsen mee te nemen. Daardoor lijkt hij toch te twijfelen over het menemen van Huntelaar, die hij buiten de 16 nog niet sterk genoeg vindt
Tsja, jammer genoeg voor Klaas heeft hij geen kans gehad zich te bewijzen in oranje.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:38 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Gisteren Studio Voetbal gezien? Vennegoor is zo goed als zeker van een plek in de selectie, en Van Basten wil geen 4 spitsen meenemen. De kans is dus redelijk groot dat Huntelaar niet meegaat..![]()
De reden dat hij niks (of weinig) doet is volgens mij dat hij die bal te laat aan ziet komen, maar ik zal het nog eens bekijken vanavondquote:Op maandag 8 mei 2006 10:25 schreef devv05 het volgende:
[..]
Kijk maar in de samenvatting terug:
http://www.ultrasuid.com/video/ajaxpsvgetorade0506.rar
Op 5 minuut 20 zie je de view van achter het doel en zie je heel goed dat hij gewoon niks doet en er makkelijk bij had gekund. Dus wel degelijk een fout van Maarten.
Idd, een spits die 1 verdedigingsfout maakt moet je KEIHARD afstraffen, vooral omdat hij de andere 2 goals maaktquote:
quote:Op maandag 8 mei 2006 10:41 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Huntelaar zo goed als zekerDat heeft Van Basten niet gezegd..
[..]
quote:Bondscoach Marco van Basten hield maandag opnieuw een persconferentie, maar wel een merkwaardige dit keer, want alleen kinderen mochten vragen stellen. Een dappere jongen wist uit de bondscoach te krijgen dat Huntelaar mee mag naar het WK in Duitsland.
De persconferentie was speciaal voor kinderen georganiseerd. Zij konden zich via de website van de KNVB aanmelden door drie vragen in te vullen die ze graag aan Marco van Basten zouden willen stellen. Zo kreeg de bondscoach de nodige vragen over zijn hobby's en andere zaken die niet direct met het Nederlands elftal te maken hebben.
Het hoogtepunt was de vraag van een jongetje, die dapper vroeg hoeveel goals Klaas Jan Huntelaar ging maken op het WK. "Twaalf," luidde het antwoord, waarna het jongetje gelijk dapper door vroeg of de Ajax-spits ook mee ging. "Ik denk het wel he," lachte Van Basten. Dit lijkt goed nieuws voor Huntelaar, die al in de voorselectie zit van Oranje, maar nog geen interlands achter zijn naam heeft staan.
quote:André Ooijer is het er niet mee eens dat de bekerfinale pas drie weken na het eind van de competitie wordt gespeeld. Dat meldt hij tegenover FCUpdate.nl. De verdediger van PSV vindt dat er een ‘oneerlijke situatie’ is ontstaan.
Ooijer reageert op de stelling dat PSV geen wedstrijdritme meer zou hebben. "Hoe de uitslag ook wat geweest, het was nooit goed geweest. Nu zegt men dat wij in het nadeel waren omdat we geen wedstrijdritme hadden, maar als wij hadden gewonnen had men geroepen dat Ajax een nadeel had omdat wij lekker uitgerust waren."
In hetzelfde interview met de website rekent de PSV’er ook af met de play-offs. "Nogmaals, dit is geen excuus. Als wij hadden gewonnen, had ik hetzelfde gezegd. Je moet die hele play-off gewoon helemaal afschaffen en de bekerfinale meteen na de laatste competitieronde spelen. Ik ben het met de situatie zoals hij nu is, helemaal niet eens."
Ik vond eigenlijk ook dat Stekelenburg die bal had kunnen hebben, maar waarschijnlijk zag hij hem te laat.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:41 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
De reden dat hij niks (of weinig) doet is volgens mij dat hij die bal te laat aan ziet komen, maar ik zal het nog eens bekijken vanavond
Nep-Amsterdammerquote:Op maandag 8 mei 2006 10:43 schreef Mangoworks2002 het volgende:
eerste huillie reacties uit het PSV kamp zijn er alweer:
[..]
Ach, iedere keeper heeft wel eens zo'n bal die die laat gaan. Het is hem vergeven.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:44 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik vond eigenlijk ook dat Stekelenburg die bal had kunnen hebben, maar waarschijnlijk zag hij hem te laat.
quote:Bondscoach Van Basten gaf spontaan aan op de naam van Vennegoor of Hesselink dat de PSV spits 'een zekerheidje' is. ... Daardoor lijkt hij toch te twijfelen over het menemen van Huntelaar, die hij buiten de 16 nog niet sterk genoeg vindt.
Nuff said.quote:Topscorers,eindstand:
1. Huntelaar (Ajax)................ 33
2. Arveladze (AZ)
Kuyt (Feyenoord)................ 22
4. Farfán (PSV).................... 21
5. Kalou (Feyenoord)............... 15
6. Koné (PSV)...................... 13
7. Rosenberg (Ajax)
N'Kufo (FC Twente)
Hoogendorp (RKC Waalwijk)....... 12
10. Vennegoor (PSV)................. 11
Dat kloptquote:Op maandag 8 mei 2006 10:45 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Ach, iedere keeper heeft wel eens zo'n bal die die laat gaan. Het is hem vergeven.
Hele grote fout van Van Basten jaquote:
Ooijer is gewoon een jankerd...quote:
Walgelijk bezig gisteren idd. Dat soort etters GUN je verlies en vernedering...quote:
En een plek buiten de WK-selectie, hoewel ik hem een goede verdediger vind..quote:Op maandag 8 mei 2006 10:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Walgelijk bezig gisteren idd. Dat soort etters GUN je verlies en vernedering...
Hij deed samen met die kleine van jullie een goede gooi naar de vervelendste van de middag zeg.quote:
Terwijl hij het helemaal niet nodig heeft, want hij is een prima verdediger . . .quote:Op maandag 8 mei 2006 10:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Walgelijk bezig gisteren idd. Dat soort etters GUN je verlies en vernedering...
Onzin zeg,dat je het vuurtje opstookt okee, maar wat ooijer deed was gewoon schandalig. Vermaelen was echt geblesseerd en ooijer pakt hem op alsof het om niets gaat. En dan die actie met Sneijder en gomez..quote:Op maandag 8 mei 2006 10:52 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Hij deed samen met die kleine van jullie een goede gooi naar de vervelendste van de middag zeg.
Mooi om zulke spelers erbij te hebben, evenals Bommel straks op het WK. Die heb je nodig in wedstrijden die ertoe doen, zoals tegen de Argentijnen die ook alles op alles etten. Tegen de Joegos is het helemaal fijn, gewoon zuigen tot ze door het lint gaan.
Opzich wel ja, maar gisteren leek het wel een soort Vreven...quote:Op maandag 8 mei 2006 10:52 schreef Robar het volgende:
[..]
Terwijl hij het helemaal niet nodig heeft, want hij is een prima verdediger . . .
Ik vond sneijder echt een stuk minder vervelend hoor.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:52 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Hij deed samen met die kleine van jullie een goede gooi naar de vervelendste van de middag zeg.
Mooi om zulke spelers erbij te hebben, evenals Bommel straks op het WK. Die heb je nodig in wedstrijden die ertoe doen, zoals tegen de Argentijnen die ook alles op alles etten. Tegen de Joegos is het helemaal fijn, gewoon zuigen tot ze door het lint gaan.
Als Italianen of Argentijnen dat doen, wordt het ineens professioneel genoemd. Zulke spelers heb je gewoon nodig op een WK.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:52 schreef Robar het volgende:
[..]
Terwijl hij het helemaal niet nodig heeft, want hij is een prima verdediger . . .
Dan is het ook gewoon zeiken. En ik kots ook op zulke spelers die aanslagen plkegen op tegenstanders en dan gewoon doen alsof hun neus bloed. Daar heeft ooijer namelijk ook wel een handje van..quote:Op maandag 8 mei 2006 10:56 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Als Italianen of Argentijnen dat doen, wordt het ineens professioneel genoemd. Zulke spelers heb je gewoon nodig op een WK.
Ik vind ook dat we Ooijer nodig hebben op het WK, maar dat oppakken van Vermealen en dat aanvallen van Sneijder, die gewoon echt in zijn gezicht geschopt werd, dat kan niet door de beugel!quote:Op maandag 8 mei 2006 10:56 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Als Italianen of Argentijnen dat doen, wordt het ineens professioneel genoemd. Zulke spelers heb je gewoon nodig op een WK.
Je hoeft het ook niet te accepteren, maar ze doen er wel alles aan om te winnen. Dat heb je gewoon nodig. Wat kan het hem schelen als de supporters van de tegenstander een hekel aan hem hebben.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:58 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik vind ook dat we Ooijer nodig hebben op het WK, maar dat oppakken van Vermealen en dat aanvallen van Sneijder, die gewoon echt in zijn gezicht geschopt werd, dat kan niet door de beugel!
Dat zal ik ook nooit accepteren van een Argentijn of een Italiaan!
quote:Emmanuel Boakye heeft maandag 8 mei zijn contract bij Ajax getekend. Eerder was al overeenstemming bereikt met de verdediger. Het nieuwe contract van de centrale verdediger gaat in op 1 juli 2006 en loopt tot en met 30 juni 2008. Boakye tekende vorig jaar zijn eerste contract bij Ajax, dat liep tot en met 30 juni van dit jaar.
De 21-jarige Boakye speelt sinds de B1 in de jeugdopleiding van Ajax. Hij debuteerde op 24 september 2005 in de Eredivisie in de wedstrijd Ajax - Roda JC (4-1). Tot nu toe speelde Boakye vier maal in de hoofdmacht van Ajax. In het nieuwe seizoen zal Boakye officieel deel uitmaken van het eerste elftal van Ajax.
Heitinga en Boaky strijden om de rb positiequote:Op maandag 8 mei 2006 11:03 schreef Mmzzz het volgende:
Boaky en Heitinga speelden een erg goede wedstrijd!
Wordt een mooie verdediging volgend jaar met stam en vermaelen..!!
Precies. Welkom in de wereld van het moderne voetbal. En tuurlijk, jullie vonden Sneijder minder erg, ik niet. Bij ieder wissewasje ging ie Vink belagen, samen met Boukhari (die echt een bloedhekel aan PSV heeft, kan niet missen).quote:Op maandag 8 mei 2006 11:00 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet te accepteren, maar ze doen er wel alles aan om te winnen. Dat heb je gewoon nodig. Wat kan het hem schelen als de supporters van de tegenstander een hekel aan hem hebben.
welnee, vermaelen gaat op links achter spelen... (en trekt naar binnen als stam naar voren gaat...)quote:Op maandag 8 mei 2006 11:04 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Heitinga en Boaky strijden om de rb positie
De scheids belagen en geblesseerde spelers oppakken zijn 2 totaal verschillende dingen..quote:Op maandag 8 mei 2006 11:06 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Precies. Welkom in de wereld van het moderne voetbal. En tuurlijk, jullie vonden Sneijder minder erg, ik niet. Bij ieder wissewasje ging ie Vink belagen, samen met Boukhari (die echt een bloedhekel aan PSV heeft, kan niet missen).
prestatiecontracten...quote:Op maandag 8 mei 2006 11:07 schreef TimmyAsd het volgende:
Waarom niet Boakye gelijk tot 2010 vraag ik me dan af..
Jij vond echt Sneijder erger?quote:Op maandag 8 mei 2006 11:06 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Precies. Welkom in de wereld van het moderne voetbal. En tuurlijk, jullie vonden Sneijder minder erg, ik niet. Bij ieder wissewasje ging ie Vink belagen, samen met Boukhari (die echt een bloedhekel aan PSV heeft, kan niet missen).
Dan kan je beter Heitinga laten inschuiven.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:04 schreef Mangoworks2002 het volgende:
verdediging word: Boakye Heitinga stam Vermaelen waarbij Stam zal inschuiven
is ook een mooie jaquote:Op maandag 8 mei 2006 11:10 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Dan kan je beter Heitinga laten inschuiven.
Ach, als hij tijdens het WK zo'n jankende Argentijn oppakt, hoor je mij niet klagen.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:10 schreef Robar het volgende:
[..]
Jij vond echt Sneijder erger?
Bikkelharde spelers en aanjagers heb je nodig, maar je pakt gewoon NIET een geblesseerde speler op, klaar, over, dat doe je gewoon niet! Moet je jullie horen wanneer Sneijder dat had gedaan bij bijvoorbeeld Farfan die om elk wissewasje de aarde probeert op te snuiven. Je kan hoog en laag springen, maar zoiets doe je gewoon niet.
Jup op Leidsequote:Op maandag 8 mei 2006 11:21 schreef piertje2 het volgende:
Is er vanavond nog huldiging?
Twee rechtsbenige in het centrum ben ik nooit zo'n fan van. Maar zou een mogelijkheid kunnen zijn. Al denk ik dat Vermaelen een aardig zekerheidje is in het centrum.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:08 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
welnee, vermaelen gaat op links achter spelen... (en trekt naar binnen als stam naar voren gaat...)
hoelaatquote:
Dan heb jij een andere wedstrijd gezien... bij mij, recht voor de cup, was ongeveer 3/5 ajax en 2/5 psv... om me heen zaten zelfs alleen maar psv'ers... Ik vind het een stukkie triester dat men bij ajax zijn supporters niet wat beter controleert op vuurwerk, er is wel een vrouw gewond geraakt met die nitraatbom, net als een kind met schrammen, die later achter ons een plaats heeft gekregen..quote:Op maandag 8 mei 2006 11:49 schreef SoA-Holic het volgende:
Wat een dag gisteren, ik zat in het neutrale vak naast de boertjes. In het neutrale vak zaten eigelijk alleen maar Ajacieden, en dat konden de 18 jarige helden niet hebben. Calimero gevoel kwam weer heerlijk ouderwets naar boven drijven. Hamas hamas zingen, kinderen met Ajax-shirtjes uitdagen, Anti-amsterdam t-shirts dragen. Zie je een Ajacied anti-psv spullen dragen?![]()
![]()
Die 2-1 was dan ook des te heerlijker, hele lange zijde juichde en je zag die gefrustreerde calimero's heerlijk afdruipen.![]()
Tifo zag er echt schitterend uit van Ajax. Bewijst maar weer dat er maar 1 echte club is op Tifo gebied.
Al met al een mooi ouderwets daggie in r'dam. Sfeer was top, en Ajax de verdiende winnaar.
San Marco heeft ook gezegd dat ie alleen spelers selecteert op hun eigen positie en dat ie aanvallend en dominant voetbal wil spelen...quote:Op maandag 8 mei 2006 11:43 schreef M0NTANA het volgende:
San Marco heeft altijd gezegd dat er alleen spelers in aanmerking komen, die bij hun club een basisplaats hebben. In de spits dus Klaas-Jan Huntelaar in plaats van Ruud van Nistelrooij, want KJH is op dit moment de beste Nederlandse spits.
dan stel je V Nistelrooy dus niet op, maar Huntelaar wel..quote:Op maandag 8 mei 2006 11:57 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
San Marco heeft ook gezegd dat ie alleen spelers selecteert op hun eigen positie en dat ie aanvallend en dominant voetbal wil spelen...
En Kuijt niet. En Kromkamp niet.quote:Op maandag 8 mei 2006 12:00 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
dan stel je V Nistelrooy dus niet op, maar Huntelaar wel..
Kuyt kun je over twijfelen, maar kromkamp niet nee... Daar heb je heitinga voor... Voor Kuyt zou Castelen kunnen....quote:
Je hebt gelijk, Marco van Basten heeft wel meer gezegd, maar maakt het niet waar. Ben dan ook absoluut geen fan van de huidige bondscoach. In zijn huidige vorm is KJH in staat om de hele wereld te verrassen, dus wat mij betreft staat hij komende zomer in de basis van Oranje.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:57 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
San Marco heeft ook gezegd dat ie alleen spelers selecteert op hun eigen positie en dat ie aanvallend en dominant voetbal wil spelen...
Hmz, misschien liever niet in het belang van Ajax.quote:Op maandag 8 mei 2006 12:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, Marco van Basten heeft wel meer gezegd, maar maakt het niet waar. Ben dan ook absoluut geen fan van de huidige bondscoach. In zijn huidige vorm is KJH in staat om de hele wereld te verrassen, dus wat mij betreft staat hij komende zomer in de basis van Oranje.
Goals zijn hier te halen (skip intro)quote:Op maandag 8 mei 2006 12:29 schreef Doezelhaar het volgende:
Iemand nog ergens de goals van gisteren ?
Heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien.
kan je net zwemmen, of vind je ze gewoon niet lekker zitten?quote:
als dat waar is noem ik het wel spectaculair.quote:Op maandag 8 mei 2006 12:40 schreef M0NTANA het volgende:
Breaking news of flauw gerucht? Check: http://www.afca.nl/cms/index.php?itemid=1121
Aub laat het zo zijnquote:Op maandag 8 mei 2006 12:40 schreef M0NTANA het volgende:
Breaking news of flauw gerucht? Check: http://www.afca.nl/cms/index.php?itemid=1121
quote:Op maandag 8 mei 2006 12:46 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hopelijk is het niet waar.
Waarom? Jaakke heeft niks te zeggen en word door de supporters als zondebok gebruikt. Van Geel, en Fontein, zijn diegene die Blind weg willen. Jaake kan me niet zoveel schelen maar het zou jammer zijn als Fontein weg gaat aangezien hij samen met Van Geel eindelijk eens een fatsoenlijke directie lijkt te vormen.quote:Op maandag 8 mei 2006 12:46 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Dit zou het beste zijn wat Ajax kan overkomen.
ik klikte...quote:Op maandag 8 mei 2006 12:56 schreef Black-Death het volgende:
[..]
http://www.dannymoetnietblijven.nl
quote:Tomas Galasek had na de gewonnen bekerfinale cynische woorden voor het bestuur van Ajax. De aanvoerder van de Amsterdammers vond het opmerkelijk dat de clubleiding zich na de bekerfinale plotseling wel liet zien in de kleedkamer.
"Het bestuur en de directie zijn toevallig in de kleedkamer geweest dit keer. We hadden ze al verwacht na het halen van de Champions League, maar toen kwamen ze niet. Nu wel, met de pers erbij. Misschien ben ik cynisch, maar ik vind dat ze er in Groningen ook bij hadden moeten zijn", sneerde Galasek in de GPD-dagbladen.
Toch overheerste de blijdschap bij de Tsjech, die komende zomer vrijwel zeker vertrek uit de ArenA: "Dit betekent heel veel voor me, vooral dat ik nu als aanvoerder de prijs in ontvangst mag nemen. Dat ik bij mijn laatste wedstrijd de beker mag optillen, is het mooiste gevoel in zes jaar", besloot Galasek.
quote:Huntelaar,Ball en Lamey geschorst
PSV en Ajax moeten in de eerste bekerwedstrijd van volgend seizoen door schorsingen spelers missen.
Landskampioen PSV moet het doen zonder de verdedigers Michael Ball en Michael Lamey, terwijl bekerwinnaar Ajax KlaasJan Huntelaar niet mag opstellen. Ook Tomas Galasek kreeg een wedstrijd schorsing van de KNVB, maar de Tsjech verlaat Ajax.
Zondag kregen Galasek en Lamey beiden twee keer geel in de bekerfinale tussen Ajax en PSV (2-1). Huntelaar en Ball ontvingen geel, maar stonden voor de wedstrijd al 'op scherp', zodat ze beiden automatisch geschorst zijn.
quote:Ajax-fans eisen opheldering bestuur
Ajax-fans eisen duidelijkheid over het vertrek van trainer Danny Blind. Het Ajax-bestuur weigert al geruime tijd opheldering te geven over het ontslag van de trainer en over zijn opvolger.
De fans van vak 410,423 en de F-side willen maandag tijdens de huldiging van Ajax op het Leidseplein in Amsterdam duidelijkheid van het bestuur. Verder zeggen zij dat de beoogd opvolger van Blind, Henk ten Cate, er wat hen betreft niet in komt.
De bekerfinale tussen Ajax en PSV in de Rotterdamse Kuip werd zondag door ruim 2,6 miljoen tv-kijkers gevolgd. Ajax won in blessuretijd met 2-1 van PSV.
quote:Het is nog steeds niet bekend of Nourdin Boukhari volgend jaar actief zal zijn bij zijn huidige club Ajax. De Marokkaanse middenvelder heeft nog geen nieuw contract getekend en is naar eigen zeggen nog in onderhandeling met de club.
Enkele weken geleden was er sprake van een bijna definitief vertrek van Boukhari bij Ajax. De clubleiding heeft echter laten weten de Marokkaan graag in Amsterdam te houden. Beide partijen zijn nog in gesprek. Boukhari: “We zijn in gesprek, maar ik kan nog niet zeggen of ik blijf. Het is allemaal nog niet zeker, ik heb mijn krabbeltje nog niet onder een nieuw contract gezet. We zien de komende dagen wel verder.”
Genoten hoe die gister aan het feesten was.quote:Het is nog steeds niet bekend of Nourdin Boukhari volgend jaar actief zal zijn bij zijn huidige club Ajax. De Marokkaanse middenvelder heeft nog geen nieuw contract getekend en is naar eigen zeggen nog in onderhandeling met de club.
Enkele weken geleden was er sprake van een bijna definitief vertrek van Boukhari bij Ajax. De clubleiding heeft echter laten weten de Marokkaan graag in Amsterdam te houden. Beide partijen zijn nog in gesprek. Boukhari: “We zijn in gesprek, maar ik kan nog niet zeggen of ik blijf. Het is allemaal nog niet zeker, ik heb mijn krabbeltje nog niet onder een nieuw contract gezet. We zien de komende dagen wel verder.”
Jij bent die met die fakkel hequote:Op maandag 8 mei 2006 13:14 schreef M0NTANA het volgende:
Mooie foto op de voorpagina van de Metro:
[afbeelding]
Als we de beslissing omtrent een contractverlenging daarop baseren, dan Juanfran ook.quote:Op maandag 8 mei 2006 13:25 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Genoten hoe die gister aan het feesten was.
Nope, helaas. Wel wat fakkels beetgehad en rook ingeademd, maar geen foto waard waarschijnlijk.quote:
quote:Op maandag 8 mei 2006 13:30 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Rijkaard op de plek van Jaake, Fontein en van Geel blijven, TenCate nieuwe coach en blind coach van Haarlem
ze moeten toch wat bij mijn cluppie... Ik zelf zou Blind graag behouden bij Ajax. Dus moet je al het mogelijk doen. Blind zal geen functie verlaging willen, dus dan maar een promotie?quote:Op maandag 8 mei 2006 13:37 schreef twi het volgende:
Rijkaard op de plek van JaakkeKom op zeg, dat geloof je zelf toch niet? Hoogstens Keje, maar volgens mij blijft Jaakke gewoon lekker waar 'ie zit. Alsof een advocaat warm of koud wordt van de kritiek op 'm.
En dat berichtje dat Ten Cate er niet in zou komen, wat triest ben je dan zeg
quote:Op maandag 8 mei 2006 13:30 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Rijkaard op de plek van Jaake, Fontein en van Geel blijven, TenCate nieuwe coach en blind coach van Haarlem
Niks mis met Gert Aandewiel he?quote:Op maandag 8 mei 2006 13:40 schreef Robar het volgende:
[..]Van mij mag Blind komen naar het o zo mooie Haarlem
Hebben we eindelijk weer eens een topper in huis
quote:Op maandag 8 mei 2006 13:45 schreef twi het volgende:
[..]
Niks mis met Gert Aandewiel he?
Behalve dat 'ie van Quick Boys komt dan
quote:Radioprogramma Caz! zoekt supporter die naar huldiging gaat
Ga je vanavond naar het Leidseplein voor de huldiging? Voor radiostation Caz! wil ik graag contact met een supporter die vanavond de bekerwinst gaat vieren. Mail me op marc@caz.nl. Veel plezier vanavond!
Marc van Caz!
voor meer info-> www.caz.nl
Dit plaatsten ze zélf op het 410-forum, knap kansloos. Maar goed, je moet wát, als nieuw radiostation.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:52 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
laat ze oprotten.
Die blijven maar mailen dat ze mensen willen spreken.
werk je soms ook voor Caz?quote:
ja ik ben de laatste die in t topic gereageerd heeft ouwequote:Op maandag 8 mei 2006 14:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dit plaatsten ze zélf op het 410-forum, knap kansloos. Maar goed, je moet wát, als nieuw radiostation.
quote:Duizenden verwacht bij Ajax-huldiging
AMSTERDAM - De politie verwacht maandagavond zeker 10.000 voetbalfans bij de huldiging van Ajax op het Leidseplein.
Vreugde bij Ajax tijdens de uitreiking van de Gatorade Cup. Foto ANP
De spelers, die zondag de bekerfinale wonnen van PSV, worden rond 19.45 uur door burgemeester Cohen gehuldigd op het bordes van de Stadsschouwburg.
De politie zet enkele honderden extra agenten in en houdt de mobiele eenheid (ME) achter de hand om de mensenmassa in het gareel te houden. Ze gaat er echter vanuit dat het ,,een groot feest wordt,’’ aldus een woordvoerder. Vooralsnog heeft de politie geen aanwijzingen dat aanhangers van rivaliserende voetbalclubs de boel komen verstieren. ,,Maar we zijn op alles voorbereid.’’
De omliggende horecagelegenheden hebben maandagmiddag de terrassen opgeruimd om het
Bedankt voor de signaturequote:Op zondag 7 mei 2006 23:38 schreef twi het volgende:
Die quote van Lineker kan wel aangepast worden.
[..]
WTFquote:Op maandag 8 mei 2006 14:57 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
[..]
ja ik ben de laatste die in t topic gereageerd heeft ouwe![]()
quote:
Nice onequote:
Niemand die zegt dat wij 2 handen op 1 buik moeten zijn. Ik ben het wel vaker oneens met mensenquote:Op maandag 8 mei 2006 15:19 schreef M0NTANA het volgende:
Dan zijn wij het kort geleden nog een keer ergens (totaal) niet over eens geweest, grappige shit.![]()
quote:Het aandeel van Ajax is vanmorgen op de Amsterdamse beurs met maar liefst vijf procent gestegen. Oorzaak is de toenemende geruchtenstroom over de komst van Henk ten Cate.
Ook de bekerzegde was ongetwijfeld van invloed op de koersstijging. Binnenkort zullen de aandelen van Ajax weer stilgelegd worden als de club het ontslag van Blind bekend gaat maken.
quote:Het Algemeen Dagblad vermoedt dat het bestuur annex directie van Ajax vanavond niet aanwezig zal zijn op het bordes van de Stadsschouwburg in Amsterdam. Vermoedelijk kunnen de spanningen te hoog oplopen.
Het voorprogramma van de huldiging op het Leidseplein begint om 18.45 uur, waar de spelers rond 19.30 aanwezig zullen zijn. Alle Ajax-fans worden verzocht zich netjes te gedragen na afloop, zodat Ajax ook volgend jaar weer haar feestje kan vieren.
quote:Ajax-fans eisen duidelijkheid over het vertrek van trainer Danny Blind. Het Ajax-bestuur weigert al geruime tijd opheldering te geven over het ontslag van de trainer en over zijn opvolger.
Dit meldt RTVNH. De fans van vak 410,423 en de F-side willen maandag tijdens de huldiging van Ajax op het Leidseplein in Amsterdam duidelijkheid van het bestuur. Verder zeggen zij dat de beoogd opvolger van Blind, Henk ten Cate, er wat hen betreft niet in komt.
De bekerfinale tussen Ajax en PSV in de Rotterdamse Kuip werd zondag door ruim 2,6 miljoen tv-kijkers gevolgd. Ajax won in blessuretijd met 2-1 van PSV.
quote:Klaas-Jan Huntelaar komt niet meer in aanmerking voor de Gouden, Zilveren of Bronzen Schoen voor Europees topscorer. Thierry Henry en Samuel Eto'o passeerden de Ajacied op de ranglijst. De Gouden Schoen kan Luca Toni nauwelijks meer ontgaan. De spits van Fiorentina staat vijf doelpunten voor op Barça-aanvaller Eto'o, die nog twee duels te gaan heeft. Toni zelf heeft nog een wedstrijd voor de boeg. Henry staat tweede op drie doelpunten van Toni, maar is uitgespeeld in Engeland.
Huntelaar scoorde dit seizoen 33 doelpunten voor Heerenveen en Ajax. Omdat een doelpunt in de Nederlandse competitie met 1,5 wordt vermenigvuldigd, komt de spits te kort voor een plaats bij de beste drie. Een doelpunt in Italië, Spanje, Engeland, Frankrijk en Duitsland krijgt de factor twee. Toni staat met dertig goals op zestig punten, Huntelaar volgt op de vierde plaats met 49,5 punt.
De ESM Gouden Schoen is een initiatief van European Sports Magazines, waartoe onder meer het Nederlandse Voetbal International, het Spaanse Don Balon en het Duitse Kicker behoren.
beetje triest van 410/423 en de F-side. Blind maakt Ajax niet beter en ik denk dat Ten Cate dat wel doet. Of moet je volgens hun trots zijn op zo'n klote seizoenquote:
Duidelijkheid vragen is prima, maar zo'n bericht geeft gelijk een heel positief signaal naar de nieuwe coachquote:Op maandag 8 mei 2006 15:34 schreef stefmans het volgende:
[..]
beetje triest van 410/423 en de F-side. Blind maakt Ajax niet beter en ik denk dat Ten Cate dat wel doet. Of moet je volgens hun trots zijn op zo'n klote seizoen![]()
Nee hoor, zo kijkt ie altijdquote:
mja wat is vak 423 vraag ik me ineens afquote:Op maandag 8 mei 2006 15:42 schreef twi het volgende:
Sorry hoor, maar die lui zijn echt dom bezig dat ze dit bericht naar buiten laten komen
Iddquote:Op maandag 8 mei 2006 15:48 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
[..]
mja wat is vak 423 vraag ik me ineens af![]()
Opzich wel, maar gewoon voor de spelers die weggaan, en voor Danny is het wel even leuk.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:51 schreef Nywuob het volgende:
Is dat niet een beetje overdreven, zo'n huldiging? Zeker na een dergelijk seizoen.
Ja dat is toch niet echt een speciaal vak ofzo?quote:Op maandag 8 mei 2006 15:48 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
[..]
14.gifquote:Op maandag 8 mei 2006 15:50 schreef Urquhart het volgende:
Ajax groepshoofd bij loting voorronde CL
Ajax speelt op 8 of 9 en 22 of 23 augustus de laatste voorronde van de Champions League. Bij de loting op 28 juli zijn de Amsterdammers groepshoofd. Daardoor ontloopt Ajax de andere groepshoofden Inter, Celtic, CSKA Moskou en Dinamo Kiev. Het is mogelijk dat daar nog bij komen Shakhtar Donetsk en Galatasaray. Mocht Ajax er onverhoopt niet in slagen het hoofdtoernooi te bereiken, is het automatisch geplaatst voor de UEFA Cup.
Tifosi Vak 423, overal te zien!quote:Op maandag 8 mei 2006 15:48 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
[..]
gelul. 2 keer sprintte Babel hem eruit en 2 keer trok 'ie lichtjes aan de noodrem. genoeg voor 2 keer geel.quote:
De betere ploegquote:
Babel zoekte zocht hem de tweede keer gewoon op. Hij was weg, hield in, liet zich daarna heel slim, maar heel makkelijk vallen. Vink tuimelde erin, en gaf 'm dus rood. Mooi voor Ajax, maar natuurlijk veel te zwaar bestraft.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:17 schreef -Wolf- het volgende:
gelul. 2 keer sprintte Babel hem eruit en 2 keer trok 'ie lichtjes aan de noodrem. genoeg voor 2 keer geel.
Jawel, want daar zit ik altijd. Vandaar.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:55 schreef Max-Westerman het volgende:
Ja dat is toch niet echt een speciaal vak ofzo?
PSV is er een aantal keren gevaarlijk uitgekomen, maar verder vond ik Ajax toch echt wel de betere ploeg. Volkomen verdiende overwinning dit.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:19 schreef twi het volgende:
[..]
De betere ploegJa, de vijf minuten voor en na 't rood voor Galasek misschien, maar voor de rest vond ik PSV weer ouderwets laf.
Zo rond het rood van Galasek was dat inderdaad. Voor de rest was het heel erg pover wat PSV liet zien, en overduidelijk gewoon leunend op de eigen verdediging en er snel uit hopen te komen door een combinatie met Farfan of Beasley. Slap, zwak, maar helaas tegenwoordig professioneel.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:21 schreef Robar het volgende:
[..]
PSV is er een aantal keren gevaarlijk uitgekomen, maar verder vond ik Ajax toch echt wel de betere ploeg. Volkomen verdiende overwinning dit.
Ben jij het Dirk?quote:Op maandag 8 mei 2006 16:19 schreef twi het volgende:
[..]
De betere ploegJa, de vijf minuten voor en na 't rood voor Galasek misschien, maar voor de rest vond ik PSV weer ouderwets laf.
[..]
Babel zoekte hem de tweede keer gewoon op. Hij was weg, hield in, liet zich daarna heel slim, maar heel makkelijk vallen. Vink tuimelde erin, en gaf 'm dus rood. Mooi voor Ajax, maar natuurlijk veel te zwaar bestraft.
DIe hebben gister die bling bling van Trabelsi gezien en vragen zich nu af of ie nog vrijgezel isquote:Op maandag 8 mei 2006 16:33 schreef HeatWave het volgende:
Opeens gaan er allemaal meiden mee naar de huldiging.
rare wezens die vrouwen.
quote:Op maandag 8 mei 2006 16:35 schreef jna het volgende:
[..]
DIe hebben gister die bling bling van Trabelsi gezien en vragen zich nu af of ie nog vrijgezel is![]()
quote:Op maandag 8 mei 2006 16:35 schreef jna het volgende:
[..]
DIe hebben gister die bling bling van Trabelsi gezien en vragen zich nu af of ie nog vrijgezel is![]()
Wat je zegt.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:29 schreef Roycoooooo het volgende:
Machtig mooi genoten gisteren na de tweede goal van Huntelaar, werd helemaal gek![]()
Zowel Lamey als Galasek hadden de partij af moeten maken wanneer Vink goed gefloten had. We moeten hier dus niet teveel over zeuren, want over beide rode kaarten viel wat te zeggen.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:19 schreef twi het volgende:
[..]
Babel zoekte zocht hem de tweede keer gewoon op. Hij was weg, hield in, liet zich daarna heel slim, maar heel makkelijk vallen. Vink tuimelde erin, en gaf 'm dus rood. Mooi voor Ajax, maar natuurlijk veel te zwaar bestraft.
Dat zou erg zonde zijnquote:Op maandag 8 mei 2006 16:35 schreef jna het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |