Heb ik ook wel eens, heb je een spiekbriefje gemaakt ken je het alquote:Op zondag 7 mei 2006 12:39 schreef MaGNeT het volgende:
Het maken van spiekbriefjes op zich is eigenlijk al samenvatten van lesstof en daardoor zéér leerzaam.
dat doe ik altijd bij aardrijkskunde hij merkt dat helemaal nietquote:Op zondag 7 mei 2006 12:42 schreef Bob-B het volgende:
De beste spiekbriefjes verstop je niet, maar schrijf je op proefwerk papier van je school en leg je tussen je andere blaadjes, valt niet op tussen die meuk en je bent ook niet opvallend krampachtig sneaky bezig...
quote:Op zondag 7 mei 2006 13:07 schreef Prof.Sprokkelhout het volgende:
Zo, stelletje spiekerds.
Dit ga ik eens even netjes melden bij mijn collega-docenten in het land, en dan zijn de rapen gaar! Van spieken leer je niets, spieken leidt tot verder wangedrag en uiteindelijk tot criminaliteit! Willen jullie soms voor galg en rad opgroeien? Vlegels!!!
Hoogachtend,
Professor Siebe Sprokkelhout.
Precies, een echte kennerquote:Op zondag 7 mei 2006 12:42 schreef Bob-B het volgende:
De beste spiekbriefjes verstop je niet, maar schrijf je op proefwerk papier van je school en leg je tussen je andere blaadjes, valt niet op tussen die meuk en je bent ook niet opvallend krampachtig sneaky bezig...
Tegenwoordig zet je al de stof in je GRquote:Op zondag 7 mei 2006 14:27 schreef The_NiteAngyl het volgende:
We hadden toendertijd van die grote grafische rekenmachines, mét een afschuifbare klep. Die klep was groot genoeg om een heel hoofdstuk met potlood in te schrijven.Als je die klep gewoon op tafel legde, zag je niks. Pas als er sprake was van lichtopval, dan pas kon je de potloodlijntjes zien.
Juist.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:42 schreef Bob-B het volgende:
durf te lezen ouwequote:Op maandag 8 mei 2006 13:45 schreef xNightElf het volgende:
gewoon een blaadje pakken van school waarop je ook de toetsantwoorden zet, dan onder je papier leggen die je krijgt en klaar is kees, daarna het "klad" papiertje wegflikkeren.
Precies, in de meeste grafische rekenmachines kan je komplete teksten en programma's inprogrameren. Kwestie van kunnen, natuurlijk.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:20 schreef timbastiaansen het volgende:
[..]
Tegenwoordig zet je al de stof in je GR
Niet iedereen komt uit een tijd waarin grafische rekenmachines en boekverslagen op internet ingeburgerd zijn. Valsspelen is niet langer een kunst.quote:Op maandag 8 mei 2006 20:44 schreef timbastiaansen het volgende:
OMG wat doen jullie allemaal moeilijk, met je passer je geodriekhoek volkrassen, in de kant van GR schrijven, je binas volzetten. Zet het gewoon in je GR dat mag zelfs![]()
Geboortedatum: 1989-07-20quote:Op maandag 8 mei 2006 20:44 schreef timbastiaansen het volgende:
OMG wat doen jullie allemaal moeilijk, met je passer je geodriekhoek volkrassen, in de kant van GR schrijven, je binas volzetten. Zet het gewoon in je GR dat mag zelfs![]()
Bij serieuze toetsen moet je je kladblaadjes ook inleveren.quote:Op zondag 7 mei 2006 19:49 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Juist.
"En dat vel lever je dat niet in?"
"Nee, dat is mijn kladvel"
Maar het zijn wel de geweldigste spiekmethodes van tegenwoordig, moeilijk doen terwijl het makkelijk kan.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:29 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Niet iedereen komt uit een tijd waarin grafische rekenmachines en boekverslagen op internet ingeburgerd zijn. Valsspelen is niet langer een kunst.
oepsquote:Op maandag 8 mei 2006 22:01 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
We zitten hier in het Puber & Tienertalk forum he.![]()
Leuke username!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:56 schreef Honingdrop het volgende:
De atlas was natuurlijk dé favoriet bij Aardrijkskunde. Ik schreef altijd alles (maar dan ook echt alles) wat ik moest weten op in die atlas. Maar niet op de witte paginas, nee, ik schreef alles met potlood ín die kaarten. Vooral gebergtes waren erg populair omdat je dat echt niet zag, behalve als je heel goed keek. En aangezien de controles altijd erg oppervlakkig waren (en zich voornamelijk op de witte pagina's van de atlas focusten) kwam ik er altijd mee weg....zelfs op mn eindexamen...![]()
Ja, jij doet er ook zo veel mee de laatste tijd.quote:
HAHA jij bent gebruikt door je klas, over het algemeen gaan daar alleen de grootste wanker mee akkoord.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:40 schreef Borkydude het volgende:
Ik ben zo kankergoed in Engels he, net hadden we luistertoets, we hadden zo afgesproken met de klas iedereen kijkt naar mij, als ik hand links onder op tafel leg is het kortste antwoord, linksboven middelste en rechtsboven op tafel is het langste antwoord
Nee, ik bouw krediet op zodat ik hun volgende keer kan gebruiken.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:26 schreef vruitig het volgende:
[..]
HAHA jij bent gebruikt door je klas, over het algemeen gaan daar alleen de grootste wanker mee akkoord.
Yupsquote:Op zondag 7 mei 2006 13:04 schreef Dragonetti het volgende:
vraag me af of er intussen ook docenten mee zitten te lezen....
Wij moesten altijd ruilen van atlas met medeleerlingen. En nee we mochten niet zelf kiezen wie met wie ruildequote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:56 schreef Honingdrop het volgende:
De atlas was natuurlijk dé favoriet bij Aardrijkskunde. Ik schreef altijd alles (maar dan ook echt alles) wat ik moest weten op in die atlas. Maar niet op de witte paginas, nee, ik schreef alles met potlood ín die kaarten. Vooral gebergtes waren erg populair omdat je dat echt niet zag, behalve als je heel goed keek. En aangezien de controles altijd erg oppervlakkig waren (en zich voornamelijk op de witte pagina's van de atlas focusten) kwam ik er altijd mee weg....zelfs op mn eindexamen...![]()
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:15 schreef fiekster het volgende:
je proefwerk op internet vinden
Zo'n lang verhaal en dan is alleen de laatste zin relevantquote:Op zondag 11 juni 2006 21:24 schreef Sessy het volgende:
Wij hebben gewoon open boek tentamens... Ik doe WO rechten.![]()
Ohja wat ik wel weleens doe is dat ik de dag voor het tentamen de dingen die ik dan nog niet kan onthouden op mijn handen schrijf, dan zie je het een paar keer gedurende die dag en zo leer je het.
Handig voor de arresten die je maar niet kunt onthouden. Je hebt namelijk wel open boek tentamen, maar als je een lijst van 120 arresten hebt moet je wel weten welke de goede is (elk arrest is rond de 5 pagina's, soms meer dus je leest ze niet op tentamen)
Vroeger, ach vooral de grafische rekenmachine, ik deed NT profiel dus dan had je toch vooral die formules en die scheikundige dingen die je nooit kon onthouden. Maar daar is die GR tenslotte voor.
Was klote toen ik van school ging om staatsexamens te doen, oude stijl staatsexamens moest voor een deel zonder GR! Shiiit. Daarentegen had je daar wel de mondelinge examens waar ik me allemaal met 8en en 9ens uit heb geluld terwijl we het bij mijn examen Duits bijvoorbeeld niet eens over mijn literatuurlijst hebben gehad maar alleen over mijn Duitse exvriend en onderwerpen van afwasborstels tot politiek en de gezondheidszorg varierend, resultaat: 9,0. De andere talen gingen ook zo, bij Engels had ik zelfs een leeslijst die voor geen meter aan de vereisten voldeed en nog heb ik een 9,5 op mijn eindlijst gekregen voor dat vak. Gewoon gezellig babbelen met de examinatoren en ze vergeten alle officiele vereistes glad. En op school ging het eigenlijk ook zo, allerlei mondelinge examens en werkstukken haalden alles dik op.
Verder had ik eigenlijk nooit spiekbriefjes nodig, op het vwo testen ze toch vooral of je iets begrijpt en kunt gebruiken en dan heb je aan spiekbriefjes niks. Ja behalve als je het over SO's hebt bij de talen of zo, maar dat waren altijd van die simpele woordjes, die kende ik toch al.
Nooit spiekbriefjes gebruikt dus...
Tweede passage ook, plus check mijn volgende post...quote:Op zondag 11 juni 2006 21:26 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Zo'n lang verhaal en dan is alleen de laatste zin relevant.
Dat is de beste die ik tot nu toe heb gehoord.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:44 schreef eucalyptus het volgende:
Deze is god!
Bierviltje doormidden breken, je shit erop zetten (of briefje erop plakken, whatever)
punaise in de rechte kant in het midden .
onder je tafel prikken,
kun je 'm zo onder de tafel en eronder vandaan draaien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |