Back from the hospital!!!quote:Op maandag 22 mei 2006 17:39 schreef Rnej het volgende:
http://www.broadbandsports.com/node/862
zit ook een erg hip muziekje onder
en die crash aan t begin is kicke.. anders overshoot je dik een 10m kicker (ik schat dat ie ongeveer 10 is iig)
wel jammer dat het geen snowboarders zijn, maar nog steeds erg cool
Mijn vriendin heeft sinds 2 maanden de Burton Escapades. Hiervoor had ze een Flow-setje, maar de escapade's zaten een heel stuk beter. Lekker strak en direct. Wel prijzig met dik 200 eur, maar zeker de moeite waard.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:39 schreef ingenue het volgende:
Even snel voorstellen:
Ik (meisje) board nu over een periode van 9 jaar bij elkaar ongeveer 6 weken outdoor en een zomertje indoor. Op de berg ben ik voornamelijk op de pistes en off piste te vinden. Mijn nivo is gemiddeld (denk ik), alleen sinds een ongelukje een paar jaar geleden best wel voorzichtig (deukje in mijn zelfvertrouwen opgelopen).
Op het moment wil ik nieuwe bindingen kopen, ik weet al wel dat ik weer straps wil, maar ja welke? Zouden jullie me wat tips kunnen geven waar ik op moet letten en misschien kunnen uitleggen wat nou het grote voordeel is met die nieuwe cap straps van Burton? Bedankt alvast!
(voor het geval dat het uitmaakt, ik weeg 51 kg, ben 1.67 m lang, rij een rossignol zena 148 en draag salomon F20, normale schoenmt 37.5)
Overigens een erg vermakelijk forum!
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:39 schreef ingenue het volgende:
Even snel voorstellen:
Ik (meisje) board nu over een periode van 9 jaar bij elkaar ongeveer 6 weken outdoor en een zomertje indoor. Op de berg ben ik voornamelijk op de pistes en off piste te vinden. Mijn nivo is gemiddeld (denk ik), alleen sinds een ongelukje een paar jaar geleden best wel voorzichtig (deukje in mijn zelfvertrouwen opgelopen).
Op het moment wil ik nieuwe bindingen kopen, ik weet al wel dat ik weer straps wil, maar ja welke? Zouden jullie me wat tips kunnen geven waar ik op moet letten en misschien kunnen uitleggen wat nou het grote voordeel is met die nieuwe cap straps van Burton? Bedankt alvast!
(voor het geval dat het uitmaakt, ik weeg 51 kg, ben 1.67 m lang, rij een rossignol zena 148 en draag salomon F20, normale schoenmt 37.5)
Overigens een erg vermakelijk forum!
hangt er vanaf waar je van houdt, directe respons of niet, en daar de stijfheid van je binding op uitzoekenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:39 schreef ingenue het volgende:
Even snel voorstellen:
Ik (meisje) board nu over een periode van 9 jaar bij elkaar ongeveer 6 weken outdoor en een zomertje indoor. Op de berg ben ik voornamelijk op de pistes en off piste te vinden. Mijn nivo is gemiddeld (denk ik), alleen sinds een ongelukje een paar jaar geleden best wel voorzichtig (deukje in mijn zelfvertrouwen opgelopen).
Op het moment wil ik nieuwe bindingen kopen, ik weet al wel dat ik weer straps wil, maar ja welke? Zouden jullie me wat tips kunnen geven waar ik op moet letten en misschien kunnen uitleggen wat nou het grote voordeel is met die nieuwe cap straps van Burton? Bedankt alvast!
(voor het geval dat het uitmaakt, ik weeg 51 kg, ben 1.67 m lang, rij een rossignol zena 148 en draag salomon F20, normale schoenmt 37.5)
Overigens een erg vermakelijk forum!
Kijk dat klinkt goed, vond het al een stuk prettiger boarden toen ik mn salomon boots had aangeschaft, zaten sowieso beter en een directere respons. Dus die caps zijn zeker de moeite van het overwegen waard. eens uitzoeken of die ergens een keer te testen zijn.quote:Op woensdag 24 mei 2006 01:07 schreef Rnej het volgende:
[..]
Capstraps ontlasten de bovenkant van je voet... vooral als je veel last van slapende tenen hebt wordt dat opgelost.. en je boardje reageert flink wat directer
de winkels bij de indoorbanen laten je wel bindingen testenquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:11 schreef ingenue het volgende:
[..]
Kijk dat klinkt goed, vond het al een stuk prettiger boarden toen ik mn salomon boots had aangeschaft, zaten sowieso beter en een directere respons. Dus die caps zijn zeker de moeite van het overwegen waard. eens uitzoeken of die ergens een keer te testen zijn.
bedankt!
Dude, serieus. Ik denk dat dit meer richting de 20m gaat dan richting de 10. 15m is ie zeker wel.quote:Op maandag 22 mei 2006 17:39 schreef Rnej het volgende:
http://www.broadbandsports.com/node/862
zit ook een erg hip muziekje onder
en die crash aan t begin is kicke.. anders overshoot je dik een 10m kicker (ik schat dat ie ongeveer 10 is iig)
wel jammer dat het geen snowboarders zijn, maar nog steeds erg cool
Je hebt altijd nog de minder dure versie van Burton trouwens. De Lexa is ook een prima bindingquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:11 schreef ingenue het volgende:
[..]
Kijk dat klinkt goed, vond het al een stuk prettiger boarden toen ik mn salomon boots had aangeschaft, zaten sowieso beter en een directere respons. Dus die caps zijn zeker de moeite van het overwegen waard. eens uitzoeken of die ergens een keer te testen zijn.
bedankt!
Zo weinig????quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:27 schreef Rnej het volgende:
[..]
de winkels bij de indoorbanen laten je wel bindingen testen
ik heb er maar heel weinig mensen negatief over gehoord.. (als in.. 2 mensen op de 50 boarders die ik ken die met capstraps rijden ofzo...)
succes![]()
Ik luister eigenlijk altijd Gert en Hermien als ik van de berg af kom.quote:Op zondag 21 mei 2006 17:08 schreef Komakie het volgende:
pff das echt te veel om op te noemen.
Ligt een beetje aan me bui.
Maar het is altijd wel punk, metal, hardrock, alternative dance (Prodigy in die richting) of soms zelfs een beetje hiphop.
:
[lijst]
Soms ook wat oudjes enzo of wat rustigere muziek, maar dit is het wel hoofdzakelijk
Hoi Inge,quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:39 schreef ingenue het volgende:
(voor het geval dat het uitmaakt, ik weeg 51 kg, ben 1.67 m lang, rij een rossignol zena 148 en draag salomon F20, normale schoenmt 37.5)
Overigens een erg vermakelijk forum!
gewicht van je bindingen gaat pas uitmaken als je echt gaat freestylen... pisteknallen maakt geen reet uit (genoeg bindingen die nog met metalen heelcups en baseplates werken...quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:51 schreef XL het volgende:
[..]
Hoi Inge,
(voor het geval dat het uitmaakt: ik weeg 65 kg, ben 1.85 m lang, rij een burton malolo 158 en draag flow transfer schoenen, maat 42. Ik heb blauwe ogen en zit in de laatste fase van mijn studie)
Voor bindingen maakt het waarschijnlijk niet veel uit wat je koopt. Want als je een voorzichtige boarder bent met een gemiddeld (denk ik) niveau en met name op en rond de piste board is het onderscheidend vermogen van bindingen heel klein. Als je echt wil groeien en kritisch naar je materiaal wil kijken dan moet je bij bindingen letten op stijfheid en gewicht.
Ik vind dit forum ook dolletjes.
Beer, als ik een vierde band aan mijn lange rij mocht toevoegen zouden het ook Gert en Hermien zijn
kga de stijfheidsdiscussie niet voeren omdat dat nou juist persoonlijke voorkeur is en dus geen fuck boeit bij je bindingkeuze (maar ik wil mijn persoonlijke mening wel even laten horen.. zie maar wat je ermee doet, hierna reageer ik er niet meer op)quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:42 schreef XL het volgende:
Gewicht is een bekende issue van flow-bindingen, maar ik zeg nergens dat ik daar op let. Vond jou manier van bindingen promoten een beetje zoals Rita politiek campagne voert. Politiek lig ik niet echt op 1 lijn met Rita. Zoals ik laatst tegen Kentaro vertelde, ik grijp in als het nodig is.
Als jij denkt dat flowbindingen minder respons bieden dan andere bindingen mag je het uitleggen, maar voer niet je truc op dat 120 kg op verkeerd afgestelde huurflows niet dezelfde grip hebben als op een stel carbon p1's
Stijfheid is geen persoonlijke voorkeur. Iets is stijf of slap. Het is persoonlijke voorkeur wat voor jou fijn is.quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:55 schreef Rnej het volgende:
[..]
kga de stijfheidsdiscussie niet voeren omdat dat nou juist persoonlijke voorkeur is
Dat doe ik niet, ik zeg juist dat het in haar geval niets uitmaaktquote:maar waarom geef je iemand die zelf zegt dat ze niet gevorderd is de tip om op t gewicht te letten?
Met een hefboom kan ik jou met 1 arm optillen. Met mijn kuiten kan ik jou echt niet wegduwen.quote:en tis altijd zo dat je de highback van de flowbinding op zijn plek moet klappen.. dus zit er enige speling in om de highback daar te krijgen...
quote:Capstraps ontlasten de bovenkant van je voet... vooral als je veel last van slapende tenen hebt wordt dat opgelost.. en je boardje reageert flink wat directer
Ik vind je een beetje fel discussieren XL. Ben ik helemaal niet van jou gewendquote:Op donderdag 25 mei 2006 12:36 schreef XL het volgende:
Triggerde mijn ingreep. Er is iets mis met je schoenen als je straps hinderlijk je voet belasten. Capstraps kopen om je voeten te ontlasten lijkt mij ontzettend dom.
Hij is vrij fel, maar ik kan het me wel voorstellen.. Hij had bij dezelfde opmerking van jou of mij waarschijnlijk anders gereageerdquote:Op donderdag 25 mei 2006 13:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik vind je een beetje fel discussieren XL. Ben ik helemaal niet van jou gewend
Ok de volgende keer dat wij een discussie hebben ga ik er ook fel in...quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:11 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Hij is vrij fel, maar ik kan het me wel voorstellen.. Hij had bij dezelfde opmerking van jou of mij waarschijnlijk anders gereageerd
Iets anders, ik heb een andere baanen daar hoort ook een nieuwe Alpenexpress bij
De Seat was supersnel maar had toch zijn grenzen wat betreft ruimte. Vandaar dat ik morgen de bestelling voor een nieuwe ride ga plaatsen
Dan kan ik wat meer mede-Fokkers richting Oostenrijk lanceren
[afbeelding]
Welke motor? 330D?quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:11 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Hij is vrij fel, maar ik kan het me wel voorstellen.. Hij had bij dezelfde opmerking van jou of mij waarschijnlijk anders gereageerd
Iets anders, ik heb een andere baanen daar hoort ook een nieuwe Alpenexpress bij
De Seat was supersnel maar had toch zijn grenzen wat betreft ruimte. Vandaar dat ik morgen de bestelling voor een nieuwe ride ga plaatsen
Dan kan ik wat meer mede-Fokkers richting Oostenrijk lanceren
[afbeelding]
Nee het is geen Alfaquote:Op donderdag 25 mei 2006 22:57 schreef Thermo het volgende:
[..]
Welke motor? 330D?
Fokking vet man.. nog geen GT maarja
Master auto, leuke baan waar je zoiets erbij krijgt zeg, damnquote:Op donderdag 25 mei 2006 23:46 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Nee het is geen Alfamaar een 320 met 163PK. Sparling Graphite (donker grijs) 17 inch spaakvelgen. Beige leer interieur met alle opties als Navigatie, Climate Controle, Park Distance en wat er verder maar te krijgen is als regen- en licht sensors, verwarmde buitenspiegels - ruitensproeiers enz.
Ik ben er blij mee![]()
ik ga morgen nog een Audi A4 S-line bekijken, maar ik weet bijna zeker dat deze het gaat worden
De auto is natuurlijk leuk maar het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wat hij moet doen voor zijn werkquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:46 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Master auto, leuke baan waar je zoiets erbij krijgt zeg, damn.
quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:46 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Nee het is geen Alfamaar een 320 met 163PK. Sparling Graphite (donker grijs) 17 inch spaakvelgen. Beige leer interieur met alle opties als Navigatie, Climate Controle, Park Distance en wat er verder maar te krijgen is als regen- en licht sensors, verwarmde buitenspiegels - ruitensproeiers enz.
Ik ben er blij mee![]()
ik ga morgen nog een Audi A4 S-line bekijken, maar ik weet bijna zeker dat deze het gaat worden
Behalve een RS4 zou ik er niet eens over denken om een 320D te laten staan voor een audi a4 ( DTM editie is ook wel leuk, maar toch dat is een TFSI )
Heb je de smoked achterlichten of niet? Die zorgen er gelijk voor dat het niet meer op een japanner lijktStaat hem erg goed.
er zit toch nog meer vast aan die kuiten?quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:36 schreef XL het volgende:
[..]
Stijfheid is geen persoonlijke voorkeur. Iets is stijf of slap. Het is persoonlijke voorkeur wat voor jou fijn is.
[..]
Dat doe ik niet, ik zeg juist dat het in haar geval niets uitmaakt
[..]
Met een hefboom kan ik jou met 1 arm optillen. Met mijn kuiten kan ik jou echt niet wegduwen.
ze vroeg naar capstraps en of t wat wasquote:
Of Inge strap of flow koopt zal me worst wezen. Dat advies gaf ik ook nergens. Je gaf antwoord vanuit het capstrap Burton-perspectief en dat ontkrachte ik door alle opties open te laten. Niet omdat het geen goed spul is, gewoon om opties open te laten. Onderstaande quote
dan hebben echt heel veel mensen kutschoenenquote:Triggerde mijn ingreep. Er is iets mis met je schoenen als je straps hinderlijk je voet belasten. Capstraps kopen om je voeten te ontlasten lijkt mij ontzettend dom.
En daarbij komt dat een RS4 een Benzini auto is, en de A4 DTM ook, dus ik denk niet dat dat tot de mogelijkheden hoortquote:
Hey! Forum heeft de "nocrapstrap"quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:57 schreef Rnej het volgende:
[..]
er zit toch nog meer vast aan die kuiten?
[..]
ze vroeg naar capstraps en of t wat wasdan kan ik wel over Forum bindingen gaan praten maar das dan zinloos he.. en k heb zelf geen flux/rome of technine onder mijn voetjes gehad.. maargoed bij deze; das ook een optie
duhquote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:40 schreef ForumGek het volgende:
[..]
En daarbij komt dat een RS4 een Benzini auto is, en de A4 DTM ook, dus ik denk niet dat dat tot de mogelijkheden hoort
Ik zou zeggen, bestellen die hap, lijkt me een erg gave bak
Beetje hetzelfde werk als wat jij doet. Alleen jij leert ze snowboarden en ik leer ze een bedrijf (of deel daarvan) te runnenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
De auto is natuurlijk leuk maar het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wat hij moet doen voor zijn werk
Wat voor baan heb jij eigenlijk Kentaro??? (if I may ask)
Aha we hebben dus hetzelfde vak alleen een ander vakgebiedquote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:23 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde werk als wat jij doet. Alleen jij leert ze snowboarden en ik leer ze een bedrijf (of deel daarvan) te runnen![]()
idd, ik ben ook totaal niet bezig om dezelfde baan te krijgen omdat het een vette kutbaan isquote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Aha we hebben dus hetzelfde vak alleen een ander vakgebied
Heb ik toch het verkeerde gebied gekozen
Ja man, elke dag dat snowboarden, mooie vrouwen lesgeven ondertussen 3 a 4 keer per week uitgaan en btje vakantiegangertjes versieren, btje de bink uithangen en meer van dat soort werk. Live stinksquote:Op zaterdag 27 mei 2006 08:51 schreef Rnej het volgende:
[..]
idd, ik ben ook totaal niet bezig om dezelfde baan te krijgen omdat het een vette kutbaan is![]()
dude, kweet ook wel dat t niet de glamourbaan is die iedereen wilquote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja man, elke dag dat snowboarden, mooie vrouwen lesgeven ondertussen 3 a 4 keer per week uitgaan en btje vakantiegangertjes versieren, btje de bink uithangen en meer van dat soort werk. Live stinks
heerlijk die vooroordelen over een snowboardleraar
We hebben een hele zware en ondankbare taak. Jij hebt nog het bijkomende voordeel dat je ze ook echt wat kan leren. Ik spiegel maar een beetjequote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Aha we hebben dus hetzelfde vak alleen een ander vakgebied
Heb ik toch het verkeerde gebied gekozen
Maar we hebben een zware taak, mensen ze vertellen hoe ze het moeten doen en ze ook nog een keer corrigeren als het mis gaat.
btw heb jij het ook dat je meer gemotiveerd bent bij mooie vrouwen????
hehe ik doe ook maar me best. Sommige mensen is gewoon niets te lerenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:05 schreef Kentaro het volgende:
[..]
We hebben een hele zware en ondankbare taak. Jij hebt nog het bijkomende voordeel dat je ze ook echt wat kan leren. Ik spiegel maar een beetje![]()
Ligt bij mij ook aan het niveau dat ik les geef. Maar als ik mooie vrouwen moet lesgeven, geef dan maar beginners. Kun je tenminste 'close" samenwerkenquote:Sowieso ben ik meer gemotiveerd bij mooie vrouwen. Helaas kom ik die in mijn werk maar weinig tegen. Die hebben waarschijnlijk het glazen plafond al ontmoet
vind het toch t fijnst als ze al kunnen boardenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
hehe ik doe ook maar me best. Sommige mensen is gewoon niets te leren
[..]
Ligt bij mij ook aan het niveau dat ik les geef. Maar als ik mooie vrouwen moet lesgeven, geef dan maar beginners. Kun je tenminste 'close" samenwerken
Om mee te snowboarden wel maar je zult als beginnende leraar niet veel van die lui krijgen waarschijnlijk. Natuurlijk een beetje afhankelijk van de hoeveelheid leraren op je school.quote:Op maandag 29 mei 2006 00:49 schreef Rnej het volgende:
[..]
vind het toch t fijnst als ze al kunnen boarden
dan kan je zelf lekker ook scheuren en dan af en toe wat pointers geven... fun days
![]()
Duale leraren zijn echt zo kut. Ze kunnen eigenlijk maar 1 onderdeel echt goed. Meestal is dat skien. Maar het zijn toch geen echte snowboardleraren vind ik.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:21 schreef ForumGek het volgende:
Ik niet ben ik bang !
Ik heb met de persoon gesproken die over de snowboardleraren ging van de skischool waar ik wil gaan werken. En hij zei dat ze vanaf komend seizoen alleen nog maar duale mensen aannemen. Die dus zowel ski, als snowboardles mogen geven.
Dit is voor mij niet zo'n probleem, ik ga gewoon een paar keer skiën in de vrieskist. Én ik ga 1 á 2 weken voor aanvang van de cursus al naar het gebied toe om met wat lui daar te boarden en te skiën. De ski's voor tijdens de cursus enzo kon ik bij de skischool lenen, dus dat is allemaal wel geregeld.
Nu nog een job zien te vinden voor meer dan 30 uur in de periode weer 33 t/m 44 ofzo. Ik moet geld verdienen. Weet iemand anders nog iets?
ik geef al lesquote:Op maandag 29 mei 2006 15:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Om mee te snowboarden wel maar je zult als beginnende leraar niet veel van die lui krijgen waarschijnlijk. Natuurlijk een beetje afhankelijk van de hoeveelheid leraren op je school.
Daarnaast begrijp je wel wat ik bedoel als je eenmaal les gaat geven
einde discussiequote:Op maandag 29 mei 2006 16:33 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik geef al les
en ik krijg die mensen ook
en ik begrijp wat je bedoelt
en ja, dat is ook leuk
ehm..... nee blijkbaar nietquote:
Het is ook niet wat ik er zelf van gehoopt had, maar reken maar dat deze dude 100% snowboarder is. En dat ik zo nu en dan een skiklasje onder mijn hoede krijg zou mij een zorg weten. Mijn roots liggen in de bergen op een plank, en niet op 2 latten !quote:Op maandag 29 mei 2006 15:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Om mee te snowboarden wel maar je zult als beginnende leraar niet veel van die lui krijgen waarschijnlijk. Natuurlijk een beetje afhankelijk van de hoeveelheid leraren op je school.
Daarnaast begrijp je wel wat ik bedoel als je eenmaal les gaat geven
[..]
Duale leraren zijn echt zo kut. Ze kunnen eigenlijk maar 1 onderdeel echt goed. Meestal is dat skien. Maar het zijn toch geen echte snowboardleraren vind ik.
Ideaal voor een school, slecht voor de sport vind ik zelf...
maarreh, waarom dan niet gewoon eerst je ene anwarter doen (Snowboard) en dan ski een andere keer? .... je moet ze dan toch allebei halen lijkt me?quote:Op maandag 29 mei 2006 19:33 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Het is ook niet wat ik er zelf van gehoopt had, maar reken maar dat deze dude 100% snowboarder is. En dat ik zo nu en dan een skiklasje onder mijn hoede krijg zou mij een zorg weten. Mijn roots liggen in de bergen op een plank, en niet op 2 latten !
En daarbij komt dat die eisen gesteld worden door zijn baas, waar hij verder ook niks aan kan doen. Maar 9/10 zal ik voor snowboarden ingezet worden, want dat ownt gewoon !![]()
ahaaaquote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:35 schreef ForumGek het volgende:
Omdat ik dicht bij het gebied waar ik ga werken beide in 1 keer kan doen. Is 14 dagen ofzo, en betaal je dan ¤1200 voor. Scheelt veel geld dan wanneer ik 2 aparte anwärters moet gaan halen. Dan is het wel zo makkelijk, want ik ga dan 2 weken vantevoren al naar het gebied toe. Dan kan ik eerst 2 weken voor mezelfd boarden/skiën om er zo lekker in te komen
alpin kurz? .. das toch landes?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:18 schreef Komakie het volgende:
Ik heb net gehoord dat me contract bij me nieuwe baan tot 1 december gaat duren. Kortom, vanaf 1 december ben ik vrij om te gaan en staan waar ik wil en ik weet al waar ik wil gaan en staan
Eerst Alpin Kurz halen en daarna gelijk door naar me gebied
Ik zou echt naar St. Anton of Ischgl gaan, echt zo veel vetter dan Gerlos.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:18 schreef Komakie het volgende:
Ik heb net gehoord dat me contract bij me nieuwe baan tot 1 december gaat duren. Kortom, vanaf 1 december ben ik vrij om te gaan en staan waar ik wil en ik weet al waar ik wil gaan en staan
Eerst Alpin Kurz halen en daarna gelijk door naar me gebied
Je had er bij moeten zijn toen we elkaar hier in de haren vlogen over wat voor bindingen we wel en niet moesten gebruiken. Regelrechte oorlog was dat destijds. Feit is dat ik nu gewoon weer oude oorlogswonden openrijt bij sommigen onder onsquote:Op maandag 29 mei 2006 19:06 schreef mixed-up het volgende:
laffe discusie's hier wrom lopen de gemoederen niet wat meer op ?
hehe probeerde de boel btje op te stoken wou alleen niet en die binding discusie is geen discusie puur smaak dikke onzin om daar dik over te gaan rellen !!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:28 schreef beerke het volgende:
[..]
Je had er bij moeten zijn toen we elkaar hier in de haren vlogen over wat voor bindingen we wel en niet moesten gebruiken. Regelrechte oorlog was dat destijds. Feit is dat ik nu gewoon weer oude oorlogswonden openrijt bij sommigen onder ons
Zeker.. Tot hij al 45948543 maal gevoerd isquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:54 schreef mixed-up het volgende:
maar houd niet tegen dat een goeie discusie altijd leuk is !!!
weet je he,quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:17 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Zeker.. Tot hij al 45948543 maal gevoerd isDit topic brengt zowieso niet echt heel veel nieuws meer, maar het is desalniettemin erg vermakelijk

schimmelkaas is best lekkerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:34 schreef XL het volgende:
Hey, daar heb je die schimmel uit de koelkast! [afbeelding]
Dan ligt de sneeuw op het zuidelijk halfrond...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:34 schreef Rnej het volgende:
[..]
schimmelkaas is best lekker![]()
maarreh... snowboard-zomermeet anyone?
zucht...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:35 schreef XL het volgende:
[..]
Dan ligt de sneeuw op het zuidelijk halfrond...
Nope bij de opleiding die ik doe niet, je hebt je Alpin Kurz en je Landes.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:31 schreef Rnej het volgende:
[..]
alpin kurz? .. das toch landes?
offff? snap iktniemeer?
ik heb net mail gehad over de anwarterbijeenkomst next week... voorboarden
(spannend... knieband verrekt dus dat wordt nog wat)
Ben bij die 2 ook al op vakantie geweest. Leuke gebieden maar "there is no place like home".quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:04 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik zou echt naar St. Anton of Ischgl gaan, echt zo veel vetter dan Gerlos.
Prima maar de mooiste zijn top secretquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:12 schreef Steven184 het volgende:
Je mag ons daar wel een keer rondleiden in Gerlos hoor. Paar mooie plekjes spotten
hehequote:Op woensdag 31 mei 2006 17:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Prima maar de mooiste zijn top secret
Bij de eerste meeting aan het begin van het seizoen wordt ook altijd ff de regels van het freeriden uitgelegd.Maar dan echt in de zin van "dit kun je wel en niet doen enzo. Ohwja trouwens. Als je nou gaat poederrijden he. Ga je eerst daar en daar en daar heen, daarna daar en daar en daar en dan pas naar ons eigen gebied want daar is de poeder het langste te rijden
Dat first track gezeik is onzin, of ben jij ook zo'n asociale knakker die altijd als eerste wil? Als we met een groep gaan boeit het me echt niet wie eerst gaat, en of er al een paar spoortjes staan, meestal is het veld toch zo breed dat je allemaal wel je eigen spoor kan rijden.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:24 schreef Rnej het volgende:
[..]
hehe
ook klote als je een goeie spot weet, het dik gedumpt heeft.. en dat je dan in de lift zit boven een prachtig veld.... en dat er dan net een dude is die de lift een minuut eerder heeft gepakt het veld aan t verraggen is![]()
ach, als eerste gaan heeft gewoon wel watquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:58 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dat first track gezeik is onzin, of ben jij ook zo'n asociale knakker die altijd als eerste wil? Als we met een groep gaan boeit het me echt niet wie eerst gaat, en of er al een paar spoortjes staan, meestal is het veld toch zo breed dat je allemaal wel je eigen spoor kan rijden..
En af en toe door een spoortje gaan is zeker handig als het ff wat minder steil is, in Fanningen zeer veel last van gehad, geen zin om weer te hiken dus gewoon plank naar beneden en gas houden, en dan maar hopen dat je de bomen kunt ontwijken zodat je gang houdt.
mazzel, ik heb alleen maar planken die te klein voor me zijn......quote:Op donderdag 1 juni 2006 00:52 schreef Komakie het volgende:
First Tracks zijn gewoon vet
Ik kan er niets aan doen maar ik kan er echt van balen als er iemand me voor is geweest. Vooral omdat de veldjes in Gerlos meestal niet zo breed zijn.
Daarnaast wil ik gewoon de eerste zijn
behalve dan bij 1 spot. Daar moet je gewoon niet als eerste zijn omdat je dan veel moet hiken idd. En dat is wel weer minder. Maar met me Malolo kom ik trouwens wel een heel eind. Iig een stuk verder dan de rest
Als je een stukje moet wrikken is hij ook wel handig trouwens. Door de grote neus blijft hij makkelijker boven
hehe bij ons in de school hangt een Burton 1.79m (weet niet welk type) van een jaar of 10 terugquote:Op donderdag 1 juni 2006 01:01 schreef Rnej het volgende:
[..]
mazzel, ik heb alleen maar planken die te klein voor me zijn......
moet eigenlijk gewoon op een 1m75 unit staan.. maarja... geen zin in
ik zoek nog steeds een supermodel 1m81 .. schijnt dat die krengen echt overal dwars doorheen gaan (ook op de piste) .. uberstabiele units die rijden alsof ze 10 cm korter zijnquote:Op donderdag 1 juni 2006 01:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
hehe bij ons in de school hangt een Burton 1.79m (weet niet welk type) van een jaar of 10 terug
Ik heb een middagje erop mogen poeder rijden. Geweldig haha
Dat ding is echt niet normaal. Zolang je maar op open velden blijft gaat het allemaal prima. Als je tussen een paar bomen door moet is het echt het betere zweetwerk![]()
Hoe gaat fakie poederen met die Malolo?? Niet dat je het heel veel zult doen, maar na een 180 o.i.d.?? Theoretisch gezien zou de vorm dan juist averechts moeten werken..quote:Op donderdag 1 juni 2006 00:52 schreef Komakie het volgende:
Als je een stukje moet wrikken is hij ook wel handig trouwens. Door de grote neus blijft hij makkelijker boven
Mijn ouders wilden misschien naar Gerlos volgende winter, dus als je een leuk hotelletje weet dan heb ik al; een wintersport binnen voor volgend jaar:Dquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Prima maar de mooiste zijn top secret
Bij de eerste meeting aan het begin van het seizoen wordt ook altijd ff de regels van het freeriden uitgelegd.Maar dan echt in de zin van "dit kun je wel en niet doen enzo. Ohwja trouwens. Als je nou gaat poederrijden he. Ga je eerst daar en daar en daar heen, daarna daar en daar en daar en dan pas naar ons eigen gebied want daar is de poeder het langste te rijden
Ik geloof dat die het was. Zou best een 181cm kunnen zijn hoor. Ik dacht 179cm maar weet het niet zeker. Hij was gewoon belachelijk lang en dat merk je ook wel. Maar als hij 170cm is dan is tussen de bomen door ook geen pretjequote:Op donderdag 1 juni 2006 01:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik zoek nog steeds een supermodel 1m81 .. schijnt dat die krengen echt overal dwars doorheen gaan (ook op de piste) .. uberstabiele units die rijden alsof ze 10 cm korter zijn
fakie door de poeder heb ik nog niet geprobeerd maar ik weet bijna zeker dat het bijna niet te doen is. Maar ja, dat is ook niet echt iets wat ik doe. En anders maar doordraaien naar 360 he. Trouwens, wat moet jij met een 180? je nick is 306quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:47 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Hoe gaat fakie poederen met die Malolo?? Niet dat je het heel veel zult doen, maar na een 180 o.i.d.?? Theoretisch gezien zou de vorm dan juist averechts moeten werken..
www.gerlos.atquote:Op donderdag 1 juni 2006 16:38 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Mijn ouders wilden misschien naar Gerlos volgende winter, dus als je een leuk hotelletje weet dan heb ik al; een wintersport binnen voor volgend jaar:D
klinkt heel stom, maar die t6 landt het fijnst als je op je achterste been staat.. dat doe je bijna automatisch als je een paar keer hebt gesprongen met dat ding... echt weird maar t is echt zo...quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:52 schreef Komakie het volgende:
Geen gezeur met ver achterop staan bij de landing enzo. Grote drops worden er gewoon veel fijner door. En die komen nog wel eens voor bij mij
Heb je het nu over poederlandingen of over een gewone kickerquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:17 schreef Rnej het volgende:
[..]
klinkt heel stom, maar die t6 landt het fijnst als je op je achterste been staat.. dat doe je bijna automatisch als je een paar keer hebt gesprongen met dat ding... echt weird maar t is echt zo...
zelfde als de meeste erg stijve planken, maat van me heeft een jussi en landt ook automatisch op zijn achterste been ... is best relext kan k zeggen
kickerquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Heb je het nu over poederlandingen of over een gewone kicker
In de poeder is het natuurlijk logisch dat je achterop landt, op een gewone kicker probeer ik altijd wel in het midden te landen. Lukt niet altijd trouwens
Je moet ook niet op je tenen of hakken landen hequote:Op donderdag 1 juni 2006 18:58 schreef Rnej het volgende:
[..]
kicker
maar op zich vind ik dat wel fijn landen... je gaat niet ineens linksaf enzo
mwoh, op een kleine kicker op je tenen landen is wel chillquote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je moet ook niet op je tenen of hakken landen he
anyway, ik vind persoonljik recht landen wel het lekkerste maar dat lukt ook niet altijd
Ik land iig liever een beetje achterop dan voorop. Voorop landen is helemaal kut
Als je een board gaat testen moet je iets van 25 euro betalen. Aangezien ze niet willen dat mensen zomaar op boards gaan rijden enzo.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:26 schreef ssstef het volgende:
'k Word over een maandje 16 (:o) en ga snowboarden met wat maten in Landgraaf. Zou graag weten of er mogelijkheid is tot testen vn een board, zou graag die Uninc 56 eens testen:P
en weet iem van jullie wanneer dat funpark in aanbouw klaar zal zijn?
seriously? ... in zm is t gratis dacht ik? (of t is omdat ze weten dat ik daar werk en dat ik serieus ben als ik een board ga testen I Guess)quote:Op zondag 4 juni 2006 00:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als je een board gaat testen moet je iets van 25 euro betalen. Aangezien ze niet willen dat mensen zomaar op boards gaan rijden enzo.
De vraag is ff natuurlijk of ze in deze tijd van het jaar een Uninc 56 hebben en dat je hem mag testen. Maar je kunt natuurlijk altijd ff van te voren bellenVraag je ook gelijk of dat funpark al klaar is.
Het zal dat laatste wel zijnquote:Op zondag 4 juni 2006 01:09 schreef Rnej het volgende:
[..]
seriously? ... in zm is t gratis dacht ik? (of t is omdat ze weten dat ik daar werk en dat ik serieus ben als ik een board ga testen I Guess)
maar wist dus echt niet dat daar voor betaald moest worden...
achja... testen kan iig altijd als ze een tester van t board hebben liggen...
ahh, kquote:Op zondag 4 juni 2006 15:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het zal dat laatste wel zijn
Ik heb het gevraagd bij Duijvestein en ze zeiden dat ze dat overal doen. Gewoon omdat ze bang zijn dat anders mensen boards gaan testen ipv huren. (oid)
Ik dacht dat ze dat bij allebij de vestigingen doen maar ik weet het niet zeker. Ik neem aan van wel. Zou btje raar beleid zijn maar ja, zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet
EDIT: je krijgt natuurlijk die 25 euro wel weer terug als je het board daarna koopt
quote:Op maandag 5 juni 2006 12:24 schreef XL het volgende:
Er is fok #irc kanaal: #Sport [ook wij zitten op IRC]
hmmm als je echt door wilt groeien dan is een Royale en een Air misschien iets wat laag gepakt. Maar het zijn verder allebij wel hele goeie boards. Kun je een hele tijd plezier van hebben. Zeker op jou niveau. 161 is misschien iets aan de korte kant (met jou gewicht), maar het zou nog net kunnen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:31 schreef lopen het volgende:
een klein vraagje over een te kiezen board:
ik ben. 1.88 weeg 88 kilo, size 10.5
Ben pas 1 keer op wintersport geweest - 6 uur indoor les gehad - boarden gaat goed (bochtjes + snelheid). Nu ga ik aankomend seizoen een nieuw board kopen. Alleen twijfel ik over model en maat.
shoenen en bindingen die ik al heb:
32 lashed - en Cartel OLS (dit seizoen)
daar moet dus een nieuw board bij. Ik zoek een board waar ik lekker op kan doorgroeien maar die in het begin niet (veeeel) te moeilijk is.
Na zoeken en info aanvragen kom ik bij de volgende boarden:
Burton AIR 161
Burton Royale 161 - 163
graag jullie reactie / bevindingen?
eensch.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm als je echt door wilt groeien dan is een Royale en een Air misschien iets wat laag gepakt. Maar het zijn verder allebij wel hele goeie boards. Kun je een hele tijd plezier van hebben. Zeker op jou niveau. 161 is misschien iets aan de korte kant (met jou gewicht), maar het zou nog net kunnen.
Royale 163 zou perfect zijnnaar mijn mening.
Maar heb je al een idee welke richting je uit wilt? Dit zijn echt cruzers en niet echt freestyle boards bijvoorbeeld. Als je gewoon wilt cruzen zou ik voor de Royale gaan. Als je echt wilt leren freestylen misschien toch iets anders...
Maar je kunt een iets stijver board ook nog wel hebben. Gezien je lengte en je gewicht (je bent bijna net zo lang en zwaar als ikik ben 1.92m en 91kg) kun je dat nog wel hebben.
Anders is misschien een Baron 1.62m een idee? Of een wat langere custom (ivm de breedte van het board)
Het is dat of het wordt een wat meer freeride gericht board of een wat meer freestyle gericht board. Maar de Air, Royale en Baron zitten wel mooi in het midden
ok thnx voor je reply.. alleen heb ik een foutje gemaakt betreft gewicht zie ik nu: het moet 78kg zijn..quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm als je echt door wilt groeien dan is een Royale en een Air misschien iets wat laag gepakt. Maar het zijn verder allebij wel hele goeie boards. Kun je een hele tijd plezier van hebben. Zeker op jou niveau. 161 is misschien iets aan de korte kant (met jou gewicht), maar het zou nog net kunnen.
Royale 163 zou perfect zijnnaar mijn mening.
Maar heb je al een idee welke richting je uit wilt? Dit zijn echt cruzers en niet echt freestyle boards bijvoorbeeld. Als je gewoon wilt cruzen zou ik voor de Royale gaan. Als je echt wilt leren freestylen misschien toch iets anders...
Maar je kunt een iets stijver board ook nog wel hebben. Gezien je lengte en je gewicht (je bent bijna net zo lang en zwaar als ikik ben 1.92m en 91kg) kun je dat nog wel hebben.
Anders is misschien een Baron 1.62m een idee? Of een wat langere custom (ivm de breedte van het board)
Het is dat of het wordt een wat meer freeride gericht board of een wat meer freestyle gericht board. Maar de Air, Royale en Baron zitten wel mooi in het midden
jawelquote:Op woensdag 7 juni 2006 10:07 schreef lopen het volgende:
[..]
ok thnx voor je reply.. alleen heb ik een foutje gemaakt betreft gewicht zie ik nu: het moet 78kg zijn..
maakt dit nog iets uit?
k thnxquote:Op woensdag 7 juni 2006 10:11 schreef Rnej het volgende:
[..]
jawel
10 kg minder betekent dat 160 een mooie lengte voor je is
Dat lijkt me prima.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:17 schreef lopen het volgende:
[..]
k thnx
dus Burton Royale 1.61 - Cartel OLS - 32 Lashed
in combinatie met:
1.88 weegt 78 kilo, size 10.5
Is een goede / "perfecte" combinatie?
(ff over rijgedrag dit was mijn eerste wintersport vooral cruzen + kleine sprongetjes)
royale is een goeie keus voor die maat, pas je hardstikke netjes opquote:Op woensdag 7 juni 2006 10:20 schreef XL het volgende:
[..]
Dat lijkt me prima.
10.5 dat is maat 44 ofzo? Dan moet het denk ik wel passen. Controleer even of je tenen niet boven de plank uitsteken. Als dat niet het geval is: Prima!
Maatje 43.5 om precies te zijnquote:Op woensdag 7 juni 2006 10:20 schreef XL het volgende:
[..]
Dat lijkt me prima.
10.5 dat is maat 44 ofzo? Dan moet het denk ik wel passen. Controleer even of je tenen niet boven de plank uitsteken. Als dat niet het geval is: Prima!
ik pas met mijn driver X maat 12 nog op een lange royale met waist van 258 ...quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maatje 43.5 om precies te zijn
11 is maatje 44.
Tenminste, dat ik bij Burton schoenen zo. Dat wil per merk nog wel eens verschillen. Zeker de omvang van de schoen. Dat zou je ff moeten proberen op het board. Maar normaal gesproken zou het bij de Royale 1.62 (volgens Burton is de Royale of 158 of 162. Niet 151. Maar ik zou voor de 162 gaan omdat de 158 wel wat kort wordt...) echt makkelijk moeten passen.
Die is 256mm breed. Die is dus gemaakt om een 10.5 boot heen dus zelfs als het een schoen is met een iets grotere omvang moet het nog prima passen
dat zeg ikquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:49 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik pas met mijn driver X maat 12 nog op een lange royale met waist van 258 ...
mijn t6 is ook maar 260 en dat past best ok
nu even niet... ben echt toasty.... gisteren dus les gehad ...quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
dat zeg ik
Ik sta met een maat 11 op een Baron ES die even breed is als die T6 van jou.
Fattalyturns met je buik op de sneeuw jongen!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |