abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:18:53 #251
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38381147
Ik heb net gehoord dat me contract bij me nieuwe baan tot 1 december gaat duren. Kortom, vanaf 1 december ben ik vrij om te gaan en staan waar ik wil en ik weet al waar ik wil gaan en staan

Eerst Alpin Kurz halen en daarna gelijk door naar me gebied
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:31:17 #252
71115 Rnej
I walk the line
pi_38381731
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:18 schreef Komakie het volgende:
Ik heb net gehoord dat me contract bij me nieuwe baan tot 1 december gaat duren. Kortom, vanaf 1 december ben ik vrij om te gaan en staan waar ik wil en ik weet al waar ik wil gaan en staan

alpin kurz? .. das toch landes?

offff? snap iktniemeer?

ik heb net mail gehad over de anwarterbijeenkomst next week... voorboarden
(spannend... knieband verrekt dus dat wordt nog wat )
pi_38386132
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:18 schreef Komakie het volgende:

Ik zou echt naar St. Anton of Ischgl gaan, echt zo veel vetter dan Gerlos.
pi_38387220
quote:
Op maandag 29 mei 2006 19:06 schreef mixed-up het volgende:
laffe discusie's hier wrom lopen de gemoederen niet wat meer op ?
Je had er bij moeten zijn toen we elkaar hier in de haren vlogen over wat voor bindingen we wel en niet moesten gebruiken. Regelrechte oorlog was dat destijds. Feit is dat ik nu gewoon weer oude oorlogswonden openrijt bij sommigen onder ons
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_38388454
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:28 schreef beerke het volgende:

[..]

Je had er bij moeten zijn toen we elkaar hier in de haren vlogen over wat voor bindingen we wel en niet moesten gebruiken. Regelrechte oorlog was dat destijds. Feit is dat ik nu gewoon weer oude oorlogswonden openrijt bij sommigen onder ons
hehe probeerde de boel btje op te stoken wou alleen niet en die binding discusie is geen discusie puur smaak dikke onzin om daar dik over te gaan rellen !!
maar houd niet tegen dat een goeie discusie altijd leuk is !!!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:17:39 #256
72282 360sjors
King of the Hill
pi_38389714
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:54 schreef mixed-up het volgende:

maar houd niet tegen dat een goeie discusie altijd leuk is !!!
Zeker.. Tot hij al 45948543 maal gevoerd is Dit topic brengt zowieso niet echt heel veel nieuws meer, maar het is desalniettemin erg vermakelijk
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:31:57 #257
71115 Rnej
I walk the line
pi_38393649
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:17 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Zeker.. Tot hij al 45948543 maal gevoerd is Dit topic brengt zowieso niet echt heel veel nieuws meer, maar het is desalniettemin erg vermakelijk
weet je he,

flowbindingen zijn echt kut
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:34:04 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38393745
Hey, daar heb je die schimmel uit de koelkast!

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:34:51 #259
71115 Rnej
I walk the line
pi_38393775
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:34 schreef XL het volgende:
Hey, daar heb je die schimmel uit de koelkast! [afbeelding]

schimmelkaas is best lekker

maarreh... snowboard-zomermeet anyone?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:35:30 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38393799
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:34 schreef Rnej het volgende:

[..]

schimmelkaas is best lekker

maarreh... snowboard-zomermeet anyone?
Dan ligt de sneeuw op het zuidelijk halfrond...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:36:26 #261
71115 Rnej
I walk the line
pi_38393836
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:35 schreef XL het volgende:

[..]

Dan ligt de sneeuw op het zuidelijk halfrond...
zucht...

edit: bang voor het funpark zeker
pi_38395043
Zomermeet?

Waar ik veel meer benieuwd naar ben is of er al kaartjes kunnen worden besteld voor de Alpen Express van Kentaro?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 31 mei 2006 @ 02:55:02 #263
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38397486
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:31 schreef Rnej het volgende:

[..]

alpin kurz? .. das toch landes?

offff? snap iktniemeer?

ik heb net mail gehad over de anwarterbijeenkomst next week... voorboarden
(spannend... knieband verrekt dus dat wordt nog wat )
Nope bij de opleiding die ik doe niet, je hebt je Alpin Kurz en je Landes.
Landes heb ik al gehaald en me Alpin Kurz moet ik nog halen.
Als ik ze allebij heb dan ben ik Geprüfde Snowboardlehrer.

Tenminste, dat is bij mijn versie zo. Het wil ook nog wel eens voorkomen dat je een landes 1 en een landes 2 hebt en als je ze allebij hebt ben je dan landes leraar.
Dan ben je hetzelfde als wat ik ben als ik me Alpin Kurz heb. Het heet alleen wat anders
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:04 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik zou echt naar St. Anton of Ischgl gaan, echt zo veel vetter dan Gerlos.
Ben bij die 2 ook al op vakantie geweest. Leuke gebieden maar "there is no place like home".
Je kunt in een geweldige villa wonen maar als jij je beter thuis voelt in een rijtjes huis dan heb je er niets aan.

Daarnaast is the hot zone voor mij iets magisch. Ik kan het niet helemaal uitleggen maar ik zou echt niet voor een andere school willen werken. In een ander gebied misschien wel, maar momenteel nog niet.
Daar komt ook nog bij dat ik in Gerlos echt ieder plekje ken en ik altijd poeder kan rijden zo lang de sneeuw goed is. Mede omdat er weinig goede snowboarders/skiers zijn. En dat is voor mij ook wel een heleboel waard.
Ik heb al van een heleboel mensen gehoord dat je voor poeder in Gerlos goed zit. Als je de goeie plekken weet en omdat je gewoon de ruimte krijgt
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_38415985
Je mag ons daar wel een keer rondleiden in Gerlos hoor. Paar mooie plekjes spotten
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 31 mei 2006 @ 17:19:49 #265
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38416243
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:12 schreef Steven184 het volgende:
Je mag ons daar wel een keer rondleiden in Gerlos hoor. Paar mooie plekjes spotten
Prima maar de mooiste zijn top secret
Bij de eerste meeting aan het begin van het seizoen wordt ook altijd ff de regels van het freeriden uitgelegd.Maar dan echt in de zin van "dit kun je wel en niet doen enzo. Ohwja trouwens. Als je nou gaat poederrijden he. Ga je eerst daar en daar en daar heen, daarna daar en daar en daar en dan pas naar ons eigen gebied want daar is de poeder het langste te rijden
  woensdag 31 mei 2006 @ 17:24:28 #266
71115 Rnej
I walk the line
pi_38416389
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Bij de eerste meeting aan het begin van het seizoen wordt ook altijd ff de regels van het freeriden uitgelegd.Maar dan echt in de zin van "dit kun je wel en niet doen enzo. Ohwja trouwens. Als je nou gaat poederrijden he. Ga je eerst daar en daar en daar heen, daarna daar en daar en daar en dan pas naar ons eigen gebied want daar is de poeder het langste te rijden
hehe

ook klote als je een goeie spot weet, het dik gedumpt heeft.. en dat je dan in de lift zit boven een prachtig veld.... en dat er dan net een dude is die de lift een minuut eerder heeft gepakt het veld aan t verraggen is
pi_38417369
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:24 schreef Rnej het volgende:

[..]

hehe

ook klote als je een goeie spot weet, het dik gedumpt heeft.. en dat je dan in de lift zit boven een prachtig veld.... en dat er dan net een dude is die de lift een minuut eerder heeft gepakt het veld aan t verraggen is
Dat first track gezeik is onzin, of ben jij ook zo'n asociale knakker die altijd als eerste wil? Als we met een groep gaan boeit het me echt niet wie eerst gaat, en of er al een paar spoortjes staan, meestal is het veld toch zo breed dat je allemaal wel je eigen spoor kan rijden. .

En af en toe door een spoortje gaan is zeker handig als het ff wat minder steil is, in Fanningen zeer veel last van gehad, geen zin om weer te hiken dus gewoon plank naar beneden en gas houden, en dan maar hopen dat je de bomen kunt ontwijken zodat je gang houdt .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:09:59 #268
71115 Rnej
I walk the line
pi_38417675
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:58 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Dat first track gezeik is onzin, of ben jij ook zo'n asociale knakker die altijd als eerste wil? Als we met een groep gaan boeit het me echt niet wie eerst gaat, en of er al een paar spoortjes staan, meestal is het veld toch zo breed dat je allemaal wel je eigen spoor kan rijden. .

En af en toe door een spoortje gaan is zeker handig als het ff wat minder steil is, in Fanningen zeer veel last van gehad, geen zin om weer te hiken dus gewoon plank naar beneden en gas houden, en dan maar hopen dat je de bomen kunt ontwijken zodat je gang houdt .
ach, als eerste gaan heeft gewoon wel wat denk dat genoeg mensen t met me eens zijn

op zich boeit t ook weinig, maar ach.. een heerlijke bluebird day met veel sneeuw en dan als eerste is gewoon een ideaal scenario
pi_38417847
first track zetten is gewoon mooi werk dat je achter je kijkt en alleen jou spoortje ziet!
heeft wel wat vind ik maar om nu te gaan janken als je geen first track kan zetten nee dat ook niet !
  donderdag 1 juni 2006 @ 00:52:41 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38422949
First Tracks zijn gewoon vet

Ik kan er niets aan doen maar ik kan er echt van balen als er iemand me voor is geweest. Vooral omdat de veldjes in Gerlos meestal niet zo breed zijn.
Daarnaast wil ik gewoon de eerste zijn

behalve dan bij 1 spot. Daar moet je gewoon niet als eerste zijn omdat je dan veel moet hiken idd. En dat is wel weer minder. Maar met me Malolo kom ik trouwens wel een heel eind. Iig een stuk verder dan de rest
Als je een stukje moet wrikken is hij ook wel handig trouwens. Door de grote neus blijft hij makkelijker boven
  donderdag 1 juni 2006 @ 01:01:20 #271
71115 Rnej
I walk the line
pi_38423136
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 00:52 schreef Komakie het volgende:
First Tracks zijn gewoon vet

Ik kan er niets aan doen maar ik kan er echt van balen als er iemand me voor is geweest. Vooral omdat de veldjes in Gerlos meestal niet zo breed zijn.
Daarnaast wil ik gewoon de eerste zijn

behalve dan bij 1 spot. Daar moet je gewoon niet als eerste zijn omdat je dan veel moet hiken idd. En dat is wel weer minder. Maar met me Malolo kom ik trouwens wel een heel eind. Iig een stuk verder dan de rest
Als je een stukje moet wrikken is hij ook wel handig trouwens. Door de grote neus blijft hij makkelijker boven
mazzel, ik heb alleen maar planken die te klein voor me zijn......

moet eigenlijk gewoon op een 1m75 unit staan.. maarja... geen zin in
  donderdag 1 juni 2006 @ 01:04:42 #272
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38423195
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 01:01 schreef Rnej het volgende:

[..]

mazzel, ik heb alleen maar planken die te klein voor me zijn......

moet eigenlijk gewoon op een 1m75 unit staan.. maarja... geen zin in
hehe bij ons in de school hangt een Burton 1.79m (weet niet welk type) van een jaar of 10 terug
Ik heb een middagje erop mogen poeder rijden. Geweldig haha
Dat ding is echt niet normaal. Zolang je maar op open velden blijft gaat het allemaal prima. Als je tussen een paar bomen door moet is het echt het betere zweetwerk
  donderdag 1 juni 2006 @ 01:10:15 #273
71115 Rnej
I walk the line
pi_38423285
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 01:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

hehe bij ons in de school hangt een Burton 1.79m (weet niet welk type) van een jaar of 10 terug
Ik heb een middagje erop mogen poeder rijden. Geweldig haha
Dat ding is echt niet normaal. Zolang je maar op open velden blijft gaat het allemaal prima. Als je tussen een paar bomen door moet is het echt het betere zweetwerk
ik zoek nog steeds een supermodel 1m81 .. schijnt dat die krengen echt overal dwars doorheen gaan (ook op de piste) .. uberstabiele units die rijden alsof ze 10 cm korter zijn
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:47:12 #274
72282 360sjors
King of the Hill
pi_38435006
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 00:52 schreef Komakie het volgende:

Hoe gaat fakie poederen met die Malolo?? Niet dat je het heel veel zult doen, maar na een 180 o.i.d.?? Theoretisch gezien zou de vorm dan juist averechts moeten werken..
pi_38441692
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mijn ouders wilden misschien naar Gerlos volgende winter, dus als je een leuk hotelletje weet dan heb ik al; een wintersport binnen voor volgend jaar:D
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:52:03 #276
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38444319
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 01:10 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik zoek nog steeds een supermodel 1m81 .. schijnt dat die krengen echt overal dwars doorheen gaan (ook op de piste) .. uberstabiele units die rijden alsof ze 10 cm korter zijn
Ik geloof dat die het was. Zou best een 181cm kunnen zijn hoor. Ik dacht 179cm maar weet het niet zeker. Hij was gewoon belachelijk lang en dat merk je ook wel. Maar als hij 170cm is dan is tussen de bomen door ook geen pretje
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:47 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Hoe gaat fakie poederen met die Malolo?? Niet dat je het heel veel zult doen, maar na een 180 o.i.d.?? Theoretisch gezien zou de vorm dan juist averechts moeten werken..
fakie door de poeder heb ik nog niet geprobeerd maar ik weet bijna zeker dat het bijna niet te doen is. Maar ja, dat is ook niet echt iets wat ik doe. En anders maar doordraaien naar 360 he. Trouwens, wat moet jij met een 180? je nick is 306

Anyway, Je kunt gewoon straight air prima springen en 360 is ook prima te doen. Sterker nog, dan is het in de poeder echt fijn om gewoon grote drops te doen. Geen gezeur met ver achterop staan bij de landing enzo. Grote drops worden er gewoon veel fijner door. En die komen nog wel eens voor bij mij
Maar verder is een Malolo een echt poederboard, niet een freestyleplank en backcountry freestyle is ook freestylen he Als je dat veel doet kun je volgens mij beter een wat breder twintip (directional) board kopen. Heb je meer aan dan een tapered board.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:38 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Mijn ouders wilden misschien naar Gerlos volgende winter, dus als je een leuk hotelletje weet dan heb ik al; een wintersport binnen voor volgend jaar:D
www.gerlos.at
Daar kun je vrij makkelijk aan adressen komen van hotels. Is vast ook wel een plattegrond te vinden van het dorp met alle hotels erop. Ik geloof dat er ook veel info bij staat over hotels enzo
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:17:30 #277
71115 Rnej
I walk the line
pi_38445140
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:52 schreef Komakie het volgende:

Geen gezeur met ver achterop staan bij de landing enzo. Grote drops worden er gewoon veel fijner door. En die komen nog wel eens voor bij mij
klinkt heel stom, maar die t6 landt het fijnst als je op je achterste been staat.. dat doe je bijna automatisch als je een paar keer hebt gesprongen met dat ding... echt weird maar t is echt zo...
zelfde als de meeste erg stijve planken, maat van me heeft een jussi en landt ook automatisch op zijn achterste been ... is best relext kan k zeggen
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:50:42 #278
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38446350
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:17 schreef Rnej het volgende:

[..]

klinkt heel stom, maar die t6 landt het fijnst als je op je achterste been staat.. dat doe je bijna automatisch als je een paar keer hebt gesprongen met dat ding... echt weird maar t is echt zo...
zelfde als de meeste erg stijve planken, maat van me heeft een jussi en landt ook automatisch op zijn achterste been ... is best relext kan k zeggen
Heb je het nu over poederlandingen of over een gewone kicker
In de poeder is het natuurlijk logisch dat je achterop landt, op een gewone kicker probeer ik altijd wel in het midden te landen. Lukt niet altijd trouwens
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:58:48 #279
71115 Rnej
I walk the line
pi_38446698
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Heb je het nu over poederlandingen of over een gewone kicker
In de poeder is het natuurlijk logisch dat je achterop landt, op een gewone kicker probeer ik altijd wel in het midden te landen. Lukt niet altijd trouwens
kicker

maar op zich vind ik dat wel fijn landen... je gaat niet ineens linksaf enzo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:57:46 #280
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38475769
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:58 schreef Rnej het volgende:

[..]

kicker

maar op zich vind ik dat wel fijn landen... je gaat niet ineens linksaf enzo
Je moet ook niet op je tenen of hakken landen he
anyway, ik vind persoonljik recht landen wel het lekkerste maar dat lukt ook niet altijd

Ik land iig liever een beetje achterop dan voorop. Voorop landen is helemaal kut
pi_38476288
360 mute to nosepress is the shit man !
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:45:05 #282
71115 Rnej
I walk the line
pi_38488014
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je moet ook niet op je tenen of hakken landen he
anyway, ik vind persoonljik recht landen wel het lekkerste maar dat lukt ook niet altijd

Ik land iig liever een beetje achterop dan voorop. Voorop landen is helemaal kut
mwoh, op een kleine kicker op je tenen landen is wel chill ... lekker chill wegrijden

net ff geboard en mijn verrekte knieband hield t lekker ...
pi_38513547
'k Word over een maandje 16 (:o) en ga snowboarden met wat maten in Landgraaf. Zou graag weten of er mogelijkheid is tot testen vn een board, zou graag die Uninc 56 eens testen:P

en weet iem van jullie wanneer dat funpark in aanbouw klaar zal zijn?
  zondag 4 juni 2006 @ 00:24:27 #284
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38518388
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:26 schreef ssstef het volgende:
'k Word over een maandje 16 (:o) en ga snowboarden met wat maten in Landgraaf. Zou graag weten of er mogelijkheid is tot testen vn een board, zou graag die Uninc 56 eens testen:P

en weet iem van jullie wanneer dat funpark in aanbouw klaar zal zijn?
Als je een board gaat testen moet je iets van 25 euro betalen. Aangezien ze niet willen dat mensen zomaar op boards gaan rijden enzo.

De vraag is ff natuurlijk of ze in deze tijd van het jaar een Uninc 56 hebben en dat je hem mag testen. Maar je kunt natuurlijk altijd ff van te voren bellen Vraag je ook gelijk of dat funpark al klaar is.
  zondag 4 juni 2006 @ 01:09:23 #285
71115 Rnej
I walk the line
pi_38519528
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je een board gaat testen moet je iets van 25 euro betalen. Aangezien ze niet willen dat mensen zomaar op boards gaan rijden enzo.

De vraag is ff natuurlijk of ze in deze tijd van het jaar een Uninc 56 hebben en dat je hem mag testen. Maar je kunt natuurlijk altijd ff van te voren bellen Vraag je ook gelijk of dat funpark al klaar is.
seriously? ... in zm is t gratis dacht ik? (of t is omdat ze weten dat ik daar werk en dat ik serieus ben als ik een board ga testen I Guess)

maar wist dus echt niet dat daar voor betaald moest worden...

achja... testen kan iig altijd als ze een tester van t board hebben liggen...
  zondag 4 juni 2006 @ 15:02:21 #286
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38529497
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:09 schreef Rnej het volgende:

[..]

seriously? ... in zm is t gratis dacht ik? (of t is omdat ze weten dat ik daar werk en dat ik serieus ben als ik een board ga testen I Guess)

maar wist dus echt niet dat daar voor betaald moest worden...

achja... testen kan iig altijd als ze een tester van t board hebben liggen...
Het zal dat laatste wel zijn

Ik heb het gevraagd bij Duijvestein en ze zeiden dat ze dat overal doen. Gewoon omdat ze bang zijn dat anders mensen boards gaan testen ipv huren. (oid)
Ik dacht dat ze dat bij allebij de vestigingen doen maar ik weet het niet zeker. Ik neem aan van wel. Zou btje raar beleid zijn maar ja, zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet

EDIT: je krijgt natuurlijk die 25 euro wel weer terug als je het board daarna koopt
  zondag 4 juni 2006 @ 15:17:55 #287
71115 Rnej
I walk the line
pi_38529990
quote:
Op zondag 4 juni 2006 15:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het zal dat laatste wel zijn

Ik heb het gevraagd bij Duijvestein en ze zeiden dat ze dat overal doen. Gewoon omdat ze bang zijn dat anders mensen boards gaan testen ipv huren. (oid)
Ik dacht dat ze dat bij allebij de vestigingen doen maar ik weet het niet zeker. Ik neem aan van wel. Zou btje raar beleid zijn maar ja, zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet

EDIT: je krijgt natuurlijk die 25 euro wel weer terug als je het board daarna koopt
ahh, k

nja, ik heb gewoon mee mogen nemen wat ik wilde zonder te dokken... maar heb daar ook echt veeeeel gear al gekocht.... dusja..
  maandag 5 juni 2006 @ 12:24:38 #288
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38555239
Er is fok #irc kanaal: #Sport [ook wij zitten op IRC]
  maandag 5 juni 2006 @ 22:53:16 #289
72282 360sjors
King of the Hill
pi_38576091
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:24 schreef XL het volgende:
Er is fok #irc kanaal: #Sport [ook wij zitten op IRC]
pi_38595326
een klein vraagje over een te kiezen board:

ik ben. 1.88 weeg 78 kilo, size 10.5

Ben pas 1 keer op wintersport geweest - 6 uur indoor les gehad - boarden gaat goed (bochtjes + snelheid). Nu ga ik aankomend seizoen een nieuw board kopen. Alleen twijfel ik over model en maat.

shoenen en bindingen die ik al heb:
32 lashed - en Cartel OLS (dit seizoen)

daar moet dus een nieuw board bij. Ik zoek een board waar ik lekker op kan doorgroeien maar die in het begin niet (veeeel) te moeilijk is.

Na zoeken en info aanvragen kom ik bij de volgende boarden:

Burton AIR 161
Burton Royale 161 - 163

graag jullie reactie / bevindingen?

[ Bericht 0% gewijzigd door lopen op 07-06-2006 10:05:32 ]
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:34:13 #291
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38606458
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 16:31 schreef lopen het volgende:
een klein vraagje over een te kiezen board:

ik ben. 1.88 weeg 88 kilo, size 10.5

Ben pas 1 keer op wintersport geweest - 6 uur indoor les gehad - boarden gaat goed (bochtjes + snelheid). Nu ga ik aankomend seizoen een nieuw board kopen. Alleen twijfel ik over model en maat.

shoenen en bindingen die ik al heb:
32 lashed - en Cartel OLS (dit seizoen)

daar moet dus een nieuw board bij. Ik zoek een board waar ik lekker op kan doorgroeien maar die in het begin niet (veeeel) te moeilijk is.

Na zoeken en info aanvragen kom ik bij de volgende boarden:

Burton AIR 161
Burton Royale 161 - 163

graag jullie reactie / bevindingen?
hmmm als je echt door wilt groeien dan is een Royale en een Air misschien iets wat laag gepakt. Maar het zijn verder allebij wel hele goeie boards. Kun je een hele tijd plezier van hebben. Zeker op jou niveau. 161 is misschien iets aan de korte kant (met jou gewicht), maar het zou nog net kunnen.
Royale 163 zou perfect zijn naar mijn mening.
Maar heb je al een idee welke richting je uit wilt? Dit zijn echt cruzers en niet echt freestyle boards bijvoorbeeld. Als je gewoon wilt cruzen zou ik voor de Royale gaan. Als je echt wilt leren freestylen misschien toch iets anders...

Maar je kunt een iets stijver board ook nog wel hebben. Gezien je lengte en je gewicht (je bent bijna net zo lang en zwaar als ik ik ben 1.92m en 91kg) kun je dat nog wel hebben.
Anders is misschien een Baron 1.62m een idee? Of een wat langere custom (ivm de breedte van het board)

Het is dat of het wordt een wat meer freeride gericht board of een wat meer freestyle gericht board. Maar de Air, Royale en Baron zitten wel mooi in het midden
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:30:00 #292
71115 Rnej
I walk the line
pi_38613540
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

hmmm als je echt door wilt groeien dan is een Royale en een Air misschien iets wat laag gepakt. Maar het zijn verder allebij wel hele goeie boards. Kun je een hele tijd plezier van hebben. Zeker op jou niveau. 161 is misschien iets aan de korte kant (met jou gewicht), maar het zou nog net kunnen.
Maar heb je al een idee welke richting je uit wilt? Dit zijn echt cruzers en niet echt freestyle boards bijvoorbeeld. Als je gewoon wilt cruzen zou ik voor de Royale gaan. Als je echt wilt leren freestylen misschien toch iets anders...

Maar je kunt een iets stijver board ook nog wel hebben. Gezien je lengte en je gewicht (je bent bijna net zo lang en zwaar als ik ik ben 1.92m en 91kg) kun je dat nog wel hebben.
Anders is misschien een Baron 1.62m een idee? Of een wat langere custom (ivm de breedte van het board)

Het is dat of het wordt een wat meer freeride gericht board of een wat meer freestyle gericht board. Maar de Air, Royale en Baron zitten wel mooi in het midden
eensch.

als je door wil groeien zou ik idd iets stijvers kopen, maar royale is nix mis mee

eventjes over mijzelf.. vnadaag dus meeting anwarter gedaan en k ben 'goedgekeurd'
nu effe sparen en dan in oktober naar kaprun
pi_38618016
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

ok thnx voor je reply.. alleen heb ik een foutje gemaakt betreft gewicht zie ik nu: het moet 78kg zijn..

maakt dit nog iets uit? zou de Royale dan een 1.61 of 1.63 logisch zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door lopen op 07-06-2006 10:13:39 ]
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:11:34 #294
71115 Rnej
I walk the line
pi_38618110
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:07 schreef lopen het volgende:

[..]

ok thnx voor je reply.. alleen heb ik een foutje gemaakt betreft gewicht zie ik nu: het moet 78kg zijn..

maakt dit nog iets uit?
jawel

10 kg minder betekent dat 160 een mooie lengte voor je is
pi_38618257
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:11 schreef Rnej het volgende:

[..]

jawel

10 kg minder betekent dat 160 een mooie lengte voor je is
k thnx

dus Burton Royale 1.61 - Cartel OLS - 32 Lashed

in combinatie met:

1.88 weegt 78 kilo, size 10.5

Is een goede / "perfecte" combinatie?

(ff over rijgedrag dit was mijn eerste wintersport vooral cruzen + kleine sprongetjes)
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:20:57 #296
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38618342
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:17 schreef lopen het volgende:

[..]

k thnx

dus Burton Royale 1.61 - Cartel OLS - 32 Lashed

in combinatie met:

1.88 weegt 78 kilo, size 10.5

Is een goede / "perfecte" combinatie?

(ff over rijgedrag dit was mijn eerste wintersport vooral cruzen + kleine sprongetjes)
Dat lijkt me prima.
10.5 dat is maat 44 ofzo? Dan moet het denk ik wel passen. Controleer even of je tenen niet boven de plank uitsteken. Als dat niet het geval is: Prima!
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:21:56 #297
71115 Rnej
I walk the line
pi_38618367
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:20 schreef XL het volgende:

[..]

Dat lijkt me prima.
10.5 dat is maat 44 ofzo? Dan moet het denk ik wel passen. Controleer even of je tenen niet boven de plank uitsteken. Als dat niet het geval is: Prima!
royale is een goeie keus voor die maat, pas je hardstikke netjes op
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:25:42 #298
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38619986
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:20 schreef XL het volgende:

[..]

Dat lijkt me prima.
Maatje 43.5 om precies te zijn
11 is maatje 44.

Tenminste, dat ik bij Burton schoenen zo. Dat wil per merk nog wel eens verschillen. Zeker de omvang van de schoen. Dat zou je ff moeten proberen op het board. Maar normaal gesproken zou het bij de Royale 1.62 (volgens Burton is de Royale of 158 of 162. Niet 151. Maar ik zou voor de 162 gaan omdat de 158 wel wat kort wordt...) echt makkelijk moeten passen.
Die is 256mm breed. Die is dus gemaakt om een 10.5 boot heen dus zelfs als het een schoen is met een iets grotere omvang moet het nog prima passen
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:49:48 #299
71115 Rnej
I walk the line
pi_38620581
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:25 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maatje 43.5 om precies te zijn
11 is maatje 44.

Tenminste, dat ik bij Burton schoenen zo. Dat wil per merk nog wel eens verschillen. Zeker de omvang van de schoen. Dat zou je ff moeten proberen op het board. Maar normaal gesproken zou het bij de Royale 1.62 (volgens Burton is de Royale of 158 of 162. Niet 151. Maar ik zou voor de 162 gaan omdat de 158 wel wat kort wordt...) echt makkelijk moeten passen.
Die is 256mm breed. Die is dus gemaakt om een 10.5 boot heen dus zelfs als het een schoen is met een iets grotere omvang moet het nog prima passen
ik pas met mijn driver X maat 12 nog op een lange royale met waist van 258 ...

mijn t6 is ook maar 260 en dat past best ok
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:33:06 #300
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38621766
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:49 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik pas met mijn driver X maat 12 nog op een lange royale met waist van 258 ...

mijn t6 is ook maar 260 en dat past best ok
dat zeg ik

Ik sta met een maat 11 op een Baron ES die even breed is als die T6 van jou.
Fattalyturns met je buik op de sneeuw jongen!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')