abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38131364
Die crash is echt hard...
pi_38133985
Even snel voorstellen:
Ik (meisje) board nu over een periode van 9 jaar bij elkaar ongeveer 6 weken outdoor en een zomertje indoor. Op de berg ben ik voornamelijk op de pistes en off piste te vinden. Mijn nivo is gemiddeld (denk ik), alleen sinds een ongelukje een paar jaar geleden best wel voorzichtig (deukje in mijn zelfvertrouwen opgelopen).

Op het moment wil ik nieuwe bindingen kopen, ik weet al wel dat ik weer straps wil, maar ja welke? Zouden jullie me wat tips kunnen geven waar ik op moet letten en misschien kunnen uitleggen wat nou het grote voordeel is met die nieuwe cap straps van Burton? Bedankt alvast!
(voor het geval dat het uitmaakt, ik weeg 51 kg, ben 1.67 m lang, rij een rossignol zena 148 en draag salomon F20, normale schoenmt 37.5)

Overigens een erg vermakelijk forum!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:12:22 #203
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_38135343
quote:
Op maandag 22 mei 2006 17:39 schreef Rnej het volgende:
http://www.broadbandsports.com/node/862

zit ook een erg hip muziekje onder

en die crash aan t begin is kicke.. anders overshoot je dik een 10m kicker (ik schat dat ie ongeveer 10 is iig)

wel jammer dat het geen snowboarders zijn, maar nog steeds erg cool
Back from the hospital!!!

Is wel meer als 10 meter lijkt mij hoor.
Wel heel vet om te zien.

ze dragen wel Grenade
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_38145168
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 19:39 schreef ingenue het volgende:
Even snel voorstellen:
Ik (meisje) board nu over een periode van 9 jaar bij elkaar ongeveer 6 weken outdoor en een zomertje indoor. Op de berg ben ik voornamelijk op de pistes en off piste te vinden. Mijn nivo is gemiddeld (denk ik), alleen sinds een ongelukje een paar jaar geleden best wel voorzichtig (deukje in mijn zelfvertrouwen opgelopen).

Op het moment wil ik nieuwe bindingen kopen, ik weet al wel dat ik weer straps wil, maar ja welke? Zouden jullie me wat tips kunnen geven waar ik op moet letten en misschien kunnen uitleggen wat nou het grote voordeel is met die nieuwe cap straps van Burton? Bedankt alvast!
(voor het geval dat het uitmaakt, ik weeg 51 kg, ben 1.67 m lang, rij een rossignol zena 148 en draag salomon F20, normale schoenmt 37.5)

Mijn vriendin heeft sinds 2 maanden de Burton Escapades. Hiervoor had ze een Flow-setje, maar de escapade's zaten een heel stuk beter. Lekker strak en direct. Wel prijzig met dik 200 eur, maar zeker de moeite waard.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_38146703
quote:
Even snel voorstellen:

woensdag 24 mei 2006 @ 01:07:02 #206
71115 Rnej
I walk the line
pi_38147496
quote:
Even snel voorstellen:

hangt er vanaf waar je van houdt, directe respons of niet, en daar de stijfheid van je binding op uitzoeken

voor de rest wil je bindingen waar je boots goed in passen (hoeft niet perse tzelfde merk te zijn)

Capstraps ontlasten de bovenkant van je voet... vooral als je veel last van slapende tenen hebt wordt dat opgelost.. en je boardje reageert flink wat directer

en blijf vooral in dit topic.. tis een veel te groot sausagefest

(meeting iemand? )
pi_38150541
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 01:07 schreef Rnej het volgende:

[..]

Capstraps ontlasten de bovenkant van je voet... vooral als je veel last van slapende tenen hebt wordt dat opgelost.. en je boardje reageert flink wat directer
Kijk dat klinkt goed, vond het al een stuk prettiger boarden toen ik mn salomon boots had aangeschaft, zaten sowieso beter en een directere respons. Dus die caps zijn zeker de moeite van het overwegen waard. eens uitzoeken of die ergens een keer te testen zijn.
bedankt!
  woensdag 24 mei 2006 @ 08:27:26 #208
71115 Rnej
I walk the line
pi_38150747
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 08:11 schreef ingenue het volgende:

[..]

Kijk dat klinkt goed, vond het al een stuk prettiger boarden toen ik mn salomon boots had aangeschaft, zaten sowieso beter en een directere respons. Dus die caps zijn zeker de moeite van het overwegen waard. eens uitzoeken of die ergens een keer te testen zijn.
bedankt!
de winkels bij de indoorbanen laten je wel bindingen testen

ik heb er maar heel weinig mensen negatief over gehoord.. (als in.. 2 mensen op de 50 boarders die ik ken die met capstraps rijden ofzo...)

succes
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:09:21 #209
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38161416
quote:
Op maandag 22 mei 2006 17:39 schreef Rnej het volgende:
http://www.broadbandsports.com/node/862

zit ook een erg hip muziekje onder

en die crash aan t begin is kicke.. anders overshoot je dik een 10m kicker (ik schat dat ie ongeveer 10 is iig)

wel jammer dat het geen snowboarders zijn, maar nog steeds erg cool
Dude, serieus. Ik denk dat dit meer richting de 20m gaat dan richting de 10. 15m is ie zeker wel.
Wel vet filmpje trouwens. Volgens mij deed die crash echt fuckin zeer
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 08:11 schreef ingenue het volgende:

[..]

bedankt!
Je hebt altijd nog de minder dure versie van Burton trouwens. De Lexa is ook een prima binding
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 08:27 schreef Rnej het volgende:

[..]

de winkels bij de indoorbanen laten je wel bindingen testen

ik heb er maar heel weinig mensen negatief over gehoord.. (als in.. 2 mensen op de 50 boarders die ik ken die met capstraps rijden ofzo...)

succes
Zo weinig????
Bijna iedereen die ik ken rijdt tegenwoordig met capstraps. Nou moet ik zeggen dat bij ons in de school zeker een voorkeur voor Burton heerst
Maar ik heb er nog weinig tot geen negatieve berichten over gehoord.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_38164716
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:08 schreef Komakie het volgende:
pff das echt te veel om op te noemen.
Ligt een beetje aan me bui.
Maar het is altijd wel punk, metal, hardrock, alternative dance (Prodigy in die richting) of soms zelfs een beetje hiphop.
:
[lijst]

Soms ook wat oudjes enzo of wat rustigere muziek, maar dit is het wel hoofdzakelijk
Ik luister eigenlijk altijd Gert en Hermien als ik van de berg af kom.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 24 mei 2006 @ 15:51:37 #211
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38165738
quote:

Hoi Inge,

(voor het geval dat het uitmaakt: ik weeg 65 kg, ben 1.85 m lang, rij een burton malolo 158 en draag flow transfer schoenen, maat 42. Ik heb blauwe ogen en zit in de laatste fase van mijn studie)

Voor bindingen maakt het waarschijnlijk niet veel uit wat je koopt. Want als je een voorzichtige boarder bent met een gemiddeld (denk ik) niveau en met name op en rond de piste board is het onderscheidend vermogen van bindingen heel klein. Als je echt wil groeien en kritisch naar je materiaal wil kijken dan moet je bij bindingen letten op stijfheid en gewicht.

Ik vind dit forum ook dolletjes.

Beer, als ik een vierde band aan mijn lange rij mocht toevoegen zouden het ook Gert en Hermien zijn
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:32:38 #212
71115 Rnej
I walk the line
pi_38184057
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:51 schreef XL het volgende:

[..]

Hoi Inge,

(voor het geval dat het uitmaakt: ik weeg 65 kg, ben 1.85 m lang, rij een burton malolo 158 en draag flow transfer schoenen, maat 42. Ik heb blauwe ogen en zit in de laatste fase van mijn studie)

Voor bindingen maakt het waarschijnlijk niet veel uit wat je koopt. Want als je een voorzichtige boarder bent met een gemiddeld (denk ik) niveau en met name op en rond de piste board is het onderscheidend vermogen van bindingen heel klein. Als je echt wil groeien en kritisch naar je materiaal wil kijken dan moet je bij bindingen letten op stijfheid en gewicht.

Ik vind dit forum ook dolletjes.

Beer, als ik een vierde band aan mijn lange rij mocht toevoegen zouden het ook Gert en Hermien zijn
gewicht van je bindingen gaat pas uitmaken als je echt gaat freestylen... pisteknallen maakt geen reet uit (genoeg bindingen die nog met metalen heelcups en baseplates werken...

enne, zonder lullig te willen klinken, als je op gewicht van bindingen let,... waarom rij je dan flows? ...
de stijfheidsdiscussie ga ik dan maar niet voeren.. maargoed...

ik zou zeggen, comfort en beoogde respons zijn de 2 factoren waar je het meeste van merkt... zodra je echt veel van je materiaal gaat eisen zou ik naar gewicht gaan kijken t.o.v. stijfheid en prijs..

hoe dan ook, burton is dan wel duur enzo, slechte bindingen maken ze sowieso niet... (heb nog nooit mensen erover horen klagen en denk dat minstens 60% van de mensen burton bindingen rijdt..)
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:42:51 #213
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38184462
Gewicht is een bekende issue van flow-bindingen, maar ik zeg nergens dat ik daar op let. Vond jou manier van bindingen promoten een beetje zoals Rita politiek campagne voert. Politiek lig ik niet echt op 1 lijn met Rita. Zoals ik laatst tegen Kentaro vertelde, ik grijp in als het nodig is.

Als jij denkt dat flowbindingen minder respons bieden dan andere bindingen mag je het uitleggen, maar voer niet je truc op dat 120 kg op verkeerd afgestelde huurflows niet dezelfde grip hebben als op een stel carbon p1's
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 25 mei 2006 @ 00:35:54 #214
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38186321
Laten we het nou niet over politiek gaan hebben.
Behalve dan als er een politicus is die een berg met sneeuw in nederland neer willen leggen of alle nederlanders gratis naar frankrijk wil sturen om te gaan boarden (blijf ik lekker in oostenrijk want daar is dan niemand... whooohooo poeder!!! )

En alsjeblieft niet de Flow vs strap discussie
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 25 mei 2006 @ 11:55:10 #215
71115 Rnej
I walk the line
pi_38193083
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:42 schreef XL het volgende:
Gewicht is een bekende issue van flow-bindingen, maar ik zeg nergens dat ik daar op let. Vond jou manier van bindingen promoten een beetje zoals Rita politiek campagne voert. Politiek lig ik niet echt op 1 lijn met Rita. Zoals ik laatst tegen Kentaro vertelde, ik grijp in als het nodig is.

Als jij denkt dat flowbindingen minder respons bieden dan andere bindingen mag je het uitleggen, maar voer niet je truc op dat 120 kg op verkeerd afgestelde huurflows niet dezelfde grip hebben als op een stel carbon p1's
kga de stijfheidsdiscussie niet voeren omdat dat nou juist persoonlijke voorkeur is en dus geen fuck boeit bij je bindingkeuze (maar ik wil mijn persoonlijke mening wel even laten horen.. zie maar wat je ermee doet, hierna reageer ik er niet meer op)

maar waarom geef je iemand die zelf zegt dat ze niet gevorderd is de tip om op t gewicht te letten?

en tis altijd zo dat je de highback van de flowbinding op zijn plek moet klappen.. dus zit er enige speling in om de highback daar te krijgen... en die heb je niet met een vaste highback... maar die is verwaarloosbaar voor de meeste mensen..

(die huurflows waren btw niet verkeerd afgesteld... zaten erg, ERG strak)

edit:
ik zeg btw niet dat alle flows te slap voor me zijn oid, als ik een van de duurdere series zal hebben zal het een hoop schelen, maar dat geldt net zo voor strapbindingen als ik op slappe strapbindingen ga staan (ook nog een tijdje gehad) dan heb ik ook t gevoel alsof ik met wat verpakkingstape aan mijn board vast zit

punt is dus dat je voor 200 euro kenkerstijve strapbindingen hebt... en dat flows nog in de midrange zitten.... en om no9u 400 euro uit te geven voor dezelfde stijfheid als ik geen moeite heb met die 5 seconden dat t langer duurt om bindingen dicht te klikken?

[ Bericht 11% gewijzigd door Rnej op 25-05-2006 12:01:50 ]
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:36:57 #216
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38194445
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 11:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

kga de stijfheidsdiscussie niet voeren omdat dat nou juist persoonlijke voorkeur is
Stijfheid is geen persoonlijke voorkeur. Iets is stijf of slap. Het is persoonlijke voorkeur wat voor jou fijn is.
quote:
maar waarom geef je iemand die zelf zegt dat ze niet gevorderd is de tip om op t gewicht te letten?
Dat doe ik niet, ik zeg juist dat het in haar geval niets uitmaakt
quote:
en tis altijd zo dat je de highback van de flowbinding op zijn plek moet klappen.. dus zit er enige speling in om de highback daar te krijgen...
Met een hefboom kan ik jou met 1 arm optillen. Met mijn kuiten kan ik jou echt niet wegduwen.

Of Inge strap of flow koopt zal me worst wezen. Dat advies gaf ik ook nergens. Je gaf antwoord vanuit het capstrap Burton-perspectief en dat ontkrachte ik door alle opties open te laten. Niet omdat het geen goed spul is, gewoon om opties open te laten. Onderstaande quote
quote:

Triggerde mijn ingreep. Er is iets mis met je schoenen als je straps hinderlijk je voet belasten. Capstraps kopen om je voeten te ontlasten lijkt mij ontzettend dom.
  donderdag 25 mei 2006 @ 13:13:58 #217
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38195812
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:36 schreef XL het volgende:
Triggerde mijn ingreep. Er is iets mis met je schoenen als je straps hinderlijk je voet belasten. Capstraps kopen om je voeten te ontlasten lijkt mij ontzettend dom.
Ik vind je een beetje fel discussieren XL. Ben ik helemaal niet van jou gewend

anyway, op het hele flow verhaal ga ik niet reageren dat is persoonlijke voorkeur en boeit me niet zo veel. Alleen dit laatste stukje wil ik wel ff op reageren.

Als jij je straps echt goed vast wilt hebben (en dan bedoel ik vooral ook de voorste strap) dan voel je bijna altijd die voorste strap wel zitten. Zeker als je niet echt stijve schoenen hebt. En als je niet hele stijve schoenen wilt hebben, dan heb je daar dus last van.

Het is gewoon zo dat je de voorste strap altijd zo strak kunt aantrekken dat je hem voelt (als je een "ouderwetse" normale hebt). Wat voor schoen je ook hebt. Bij de ene schoen zul je hem veel strakker moeten aantrekken dan bij de andere schoen maar dat is ff bijzaak.Als je dat vrij snel voelt dan wil niet zeggen dat je dan gelijk slechte schoenen hebt.
De capstrap kun je echt zo strak als je zelf wilt aantrekken en als hij goed afgesteld is zul je hem nooit voelen zitten. Voel je hem wel, dan heb je of de verkeerde schoenen (in vorm bedoel ik. niet elke schoen past er heel goed op. Net als dat niet elke schoen even goed past op Flow. Dit is trouwens bij elke schoen zo) of je hebt de strap dus gewoon niet goed afgesteld.

Te ontlasten is misschien niet helemaal de goeie bewoording maar het is zeker wel zo dat je minder snel last van je tenen zult hebben en je toch de voorste strap echt goed vast kunt maken.

Voor mij echt niets anders meer totdat ze iets uitvinden wat nog beter zit

De vergelijkbare capstraps van andere fabrikanten vind ik trouwens niets. Zitten toch minder comfortabel voor mijn gevoel....

Capstraps
pi_38211389
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 13:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind je een beetje fel discussieren XL. Ben ik helemaal niet van jou gewend
Hij is vrij fel, maar ik kan het me wel voorstellen.. Hij had bij dezelfde opmerking van jou of mij waarschijnlijk anders gereageerd

Iets anders, ik heb een andere baan en daar hoort ook een nieuwe Alpenexpress bij De Seat was supersnel maar had toch zijn grenzen wat betreft ruimte. Vandaar dat ik morgen de bestelling voor een nieuwe ride ga plaatsen Dan kan ik wat meer mede-Fokkers richting Oostenrijk lanceren

donderdag 25 mei 2006 @ 22:51:27 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38214694
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:11 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Hij is vrij fel, maar ik kan het me wel voorstellen.. Hij had bij dezelfde opmerking van jou of mij waarschijnlijk anders gereageerd

Iets anders, ik heb een andere baan en daar hoort ook een nieuwe Alpenexpress bij De Seat was supersnel maar had toch zijn grenzen wat betreft ruimte. Vandaar dat ik morgen de bestelling voor een nieuwe ride ga plaatsen Dan kan ik wat meer mede-Fokkers richting Oostenrijk lanceren

[afbeelding]
Ok de volgende keer dat wij een discussie hebben ga ik er ook fel in...

* Komakie is jaloers op je
pi_38214962
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:11 schreef Kentaro het volgende:

[..]

[afbeelding]
Welke motor? 330D?

Fokking vet man.. nog geen GT maarja
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_38216996
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:57 schreef Thermo het volgende:

[..]

Welke motor? 330D?

Fokking vet man.. nog geen GT maarja
Nee het is geen Alfa maar een 320 met 163PK. Sparling Graphite (donker grijs) 17 inch spaakvelgen. Beige leer interieur met alle opties als Navigatie, Climate Controle, Park Distance en wat er verder maar te krijgen is als regen- en licht sensors, verwarmde buitenspiegels - ruitensproeiers enz.

Ik ben er blij mee

ik ga morgen nog een Audi A4 S-line bekijken, maar ik weet bijna zeker dat deze het gaat worden
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:22:05 #222
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38218230
Dit is toch een BMW of niet??? (sorry ben niet echt autokenner)

Ziet er wel sjeik uit
pi_38218886
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:46 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Nee het is geen Alfa maar een 320 met 163PK. Sparling Graphite (donker grijs) 17 inch spaakvelgen. Beige leer interieur met alle opties als Navigatie, Climate Controle, Park Distance en wat er verder maar te krijgen is als regen- en licht sensors, verwarmde buitenspiegels - ruitensproeiers enz.

Ik ben er blij mee

ik ga morgen nog een Audi A4 S-line bekijken, maar ik weet bijna zeker dat deze het gaat worden
Master auto, leuke baan waar je zoiets erbij krijgt zeg, damn .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 26 mei 2006 @ 05:57:11 #224
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38222507
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 00:46 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Master auto, leuke baan waar je zoiets erbij krijgt zeg, damn .
De auto is natuurlijk leuk maar het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wat hij moet doen voor zijn werk

Wat voor baan heb jij eigenlijk Kentaro??? (if I may ask)
pi_38223868
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:46 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik ben er blij mee

Behalve een RS4 zou ik er niet eens over denken om een 320D te laten staan voor een audi a4 ( DTM editie is ook wel leuk, maar toch dat is een TFSI )

Heb je de smoked achterlichten of niet? Die zorgen er gelijk voor dat het niet meer op een japanner lijkt Staat hem erg goed.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')