Ik zou weleens willen weten waarom het onderzoek naar de moord op een ambtenaar destijds is gestopt. Nu, 10 jaar na dato zijn er opeens wel 'sterke aanwijzingen/ernstige verdenkingen'.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat volkert zich een beetje een raf/rara heeft gevoeld, avant la lettre.
Eens.quote:lekker wegrotten met die niksnut.
Dat hij regelmatig iets te dikke jonge Chinese meisjes grijpt?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:35 schreef Croupouque het volgende:
Nee, maar lees zijn posts eens, joh. Dat is toch niet serieus te nemen?
Enkele kamerleden zelfs? Welke dan zoal, want zoveel kamerleden heeft GL nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:25 schreef SeLang het volgende:
Het lijkt me een goed idee als ze ook nog eens zouden door rechercheren op een paar andere linksen.
Ik denk bijvoorbeeld aan enkele GL kamerleden die ook in verband zijn gebracht met terrorisme en (poging tot) moord.
kan, maar ik word een beetje moe van je uitstapjes naar nws/pol met persoonlijk geteinte one-liners. kan je me een beetje volgen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:35 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Linksaf?
Nee, maar lees zijn posts eens, joh. Dat is toch niet serieus te nemen?
lees eens terug.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Enkele kamerleden zelfs? Welke dan zoal, want zoveel kamerleden heeft GL nou ook weer niet.
Jawel, sinds zondag 19 oktober 2003 rond een uurtje of 7.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
oh shit, ik zit toch niet toevallig als hoofdrolspeler in "the truman show"?
Het vreemde is dat hij dan al voor de tweede moord is verooordeeld, maar voor de eerste nog niet. Normaalgesproken krijg je voor je eerste moord hooguit 20 jaar, voor de tweede keer soms wel levenslang. Dus waar kijkt men dan naar? Of dit zijn eerste moord was? Of dat dit al de tweede keer is dat ie voor moord veroordeeld wordt?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:27 schreef Recovering het volgende:
[..]
2 los van elkaar staande politieke moorden lijkt me voldoende grond voor levenslang. (recidive)
Ja, dat kan ook.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:40 schreef devv05 het volgende:
Laat maar lekker vrijkomen dan.
Er is ongetwijfeld een proleet die dat als zijn levenstaak beschouwt ja.quote:Hij is echt nog niet vergeten en ik denk dat zn echte straf nog moet komen.
Ik niet maar iemand anders ongetwijfeld wel. En ik zou er geen traan om laten.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:43 schreef Recovering het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook.
Maar dat soort dingetjes deden 'wij' in nederland toch niet?
Je hebt helemaal gelijk, daarom heb ik het eerst gewist maar toen werd het gequote en heb ik het teruggeplaatst. Het is wel een vorm van recidivisme doh, maar dan juridisch anders.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:42 schreef k_man het volgende:
Het vreemde is dat hij dan al voor de tweede moord is verooordeeld, maar voor de eerste nog niet.
Check vriend Mo B.quote:Normaalgesproken krijg je voor je eerste moord hooguit 20 jaar,
Geen idee, jouw gok is as good as mine.quote:
voor de tweede keer soms wel levenslang. Dus waar kijkt men dan naar? Of dit zijn eerste moord was? Of dat dit al de tweede keer is dat ie voor moord veroordeeld wordt?
Dito.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:45 schreef devv05 het volgende:
Ik niet maar iemand anders ongetwijfeld wel. En ik zou er geen traan om laten.
Op zo'n moment is het 'wel leuk' dat er pulpjournalistiek bestaat.quote:Maar hij zal wel meteen onderduiken enzo als ie vrijkomt.
Die is niet alleen op moord veroordeeld.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:46 schreef Recovering het volgende:
Check vriend Mo B.
Zoals Ferdy E. werd opgewacht door Frequin en later nog geschaduwd door de Telegraaf (of was het AD)? "Ferdy doet boodschappen bij AH"quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:48 schreef Recovering het volgende:
Op zo'n moment is het 'wel leuk' dat er pulpjournalistiek bestaat.
Ja, de 'politieke' lading speelde ernstig mee.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:50 schreef k_man het volgende:
Die is niet alleen op moord veroordeeld.
Toen Volkert veroordeeld werd was nog niet de terrorisme wetgeving van kracht op basis waarvan Mo veroordeeld is. De moord op Fortuyn vormde juist een aanleiding voor die wetgeving. Op het moment dat Volkert (mogelijk) zijn eerste moord pleegde was die wetgeving er natuurlijk nog helemaal niet. Bovendien vraag ik me ernstig af of je een moord vanwege een 'zakelijk conflict' als terrorisme kunt zien.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:56 schreef Recovering het volgende:
[..]
Ja, de 'politieke' lading speelde ernstig mee.
Volkert wilde niets meer of minder: het democratische systeem opblazen/om zeep helpen/ ondermijnen.
Hetzelfde met Mo B., alleen dat er bij Mo B. allerlei 'rare' teksten, plaatjes, videos etc. zijn gevonden.
Ze zullen bij Volkert ook wel gezocht hebben maar op de 1 of andere manier niet goed genoeg. Bovendien was de aanklager destijds zwak en de rechtbank een stel watjes.
Ik was toen ook al verrast over die 18 jaar. Maar goed.
* offtopic, naam en plaatsgegevens verwijdert. *quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:52 schreef k_man het volgende:
Zoals Ferdy E. werd opgewacht door Frequin en later nog geschaduwd door de Telegraaf (of was het AD)? "Ferdy doet boodschappen bij AH"
Ronduit walgelijke 'journalistiek' vind ik dat.
Ja hoor. Doei.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:59 schreef k_man het volgende:
'zakelijk conflict'
Ja, want zijn slachtoffer(s?) leeft ook weerquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:07 schreef k_man het volgende:
Ik vind het ook niet netjes om dat hier zo te melden. Laat die man toch met rust, hij heeft z'n straf gehad.
Niet dan? Volkert werkte voor een milieuclub en had een zakelijk conflict met die ambtenaar. Dat hij vervolgens kennelijk (?) niet in staat is dat te relativeren en zijn toevlucht zoekt tot idiote oplossingen als moord, neemt niet weg dat het geen terroristische aanslag was, maar een moord op een ambtenaar die hem in zijn werk tegenwerkte.quote:
Sorry hoor, maar meneer E. heeft de straf voor zijn misdaad uitgezeten volgens de regels die we als samenleving hebben afgesproken. Dan ga je zo'n man niet nog eens extra natrappen door op een openbaar forum volledige naam en woonplaats te noemen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, want zijn slachtoffer(s?) leeft ook weer.
Wettelijk gezien heb je gelijk, maar ik kan er voor geen seconde mee zitten hoorquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar meneer E. heeft de straf voor zijn misdaad uitgezeten volgens de regels die we als samenleving hebben afgesproken. Dan ga je zo'n man niet nog eens extra natrappen door op een openbaar forum volledige naam en woonplaats te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |