abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37619985
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:40 schreef Kleintje het volgende:
Ik denk toch echt dat er genoeg groepen zijn die hem op zullen wachten...

Volkert en een paar ton... dat terwijl ie geen mega baan had.
Toch raar... hoe komt ie daar dan aan?
Misschien is ie toch betaald voor die klus...
Links lullen, rechts vullen?

Beetje net als Rosenmlöller.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37620064
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 22:38 schreef Gorian het volgende:

[..]

Jawel, anders is het doodslag. Moord gaat uit van 'kalm beraad en koel overleg'. Een moment waarop je je had kunnen bezinnen kan al genoeg zijn. De grens tussen moord en doodslag is in de praktijk vaak flinterdun en het verschil uit zich vooral in het vonnis.
Zonder voorbedachte rade kan in principe dus ook moord zijn, wel een kort moment om je je te bezinnen maar geen plannen vooraf om de moord te plegen.
Stel: je wordt overvallen maar je slaat je overvaller KO, vervolgens maak je hem (in enige paniek of woede, maar wel met tijd om even na te denken) dood. Dan is het toch echt moord en van voorbedachte rade is dan niet echt sprake volgens mij.

Doet er verder ook niet echt toe, was bij Pim Fortuyn wel zo en bij een eventuele moord op Volkert van der G. zal dat ook zo zijn.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37620217
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 23:19 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

06-05 is fictie, daar heeft ook v.Gogh nooit een geheim van gemaakt.
Maar het zet je wel aan tot denken: wat als de AIVD er inderdaad achter zat.

En ongeloofwaardig is het verhaal opzich ook niet, maar dat geld voor 100 andere mogelijke verhalen natuurlijk ook.

Toch verschrikkelijk stom dat een heleboel mensen nu achter de partijen aanlopen die er eerst van werden beschuldigd verantwoordelijk te zijn voor de moord.
  zondag 7 mei 2006 @ 03:13:44 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37620897
Het schijnt trouwens dat zo'n huurmoordenaar bijna niks kost.
Voor ¤ 5000 of minder kun je al iemand laten omleggen door een Pool.
Zelfs een paar van die camping gasten kunnen dat betalen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_37621111
quote:
Op zondag 7 mei 2006 03:13 schreef SeLang het volgende:
Het schijnt trouwens dat zo'n huurmoordenaar bijna niks kost.
Voor ¤ 5000 of minder kun je al iemand laten omleggen door een Pool.
Zelfs een paar van die camping gasten kunnen dat betalen.
Ik ken zigeuners die het voor 10 % van dat bedrag doen.
pi_37621116
Hoe vind je zo'n iemand. Onder de H
pi_37621131
Precies gewoon de goudengids.
pi_37621290
quote:
Op zondag 7 mei 2006 01:38 schreef RuL0R het volgende:

Links lullen, rechts vullen?

Beetje net als Rosenmlöller.
Dat geld was niet van Volkert maar van zijn vriendin, die het uit een erfenis had. Als ik me goed herinner ging het om minder dan een ton in euro's.

Ik denk niet dat hij ooit vrij in NL zal rondlopen. Hij zou om de honderd meter in elkaar gerost worden. Bovendien is het laatste woord over hem nog niet gezegd en doet hij er waarschijnlijk sowieso beter aan om maar een anoniem bestaan in een ver buitenland te zoeken. Een andere forumbezoeker zette het eens op een rijtje:
quote:
Wie beschermde Volkert van der Graaf?
Er zijn aanwijzingen, dat Volkert van der Graaf tóch iets te maken heeft met de moord op de Veluwse milieuambtenaar Chris van der Werken in 1996. Van der Graaf zelf is hierbij niet interessant; hij zal zwijgen, want zo staat het in zijn terroristische handboeken. Er zijn belangrijker dingen, zoals de volgende onbeantwoorde vragen:

1. Wie trok in 1996 de BVD (thans AIVD) infiltrant in de groep van milieuradicalen waar van der Graaf deel van uitmaakte terug, zogenaamd "omdat er tot actie zou worden overgegaan" (het standaardmoment waarop infiltranten worden teruggetrokken).
2. Wie blies deze actie echter af, en staakte vervolgens het BVD-onderzoek?
3. Wie plaatste de teruggetrokken infiltrant daarna opeens over naar een ander rayon?
4. Wie besliste na het verhoor van Van der Graaf inzake de zaak Van der Werken, dat Van der Graaf geen verdachte was, hoewel zijn alibi uitsluitend gevormd werd door zijn hoogst dubieuze gedachtegenoten?
5. Wie besliste, dat er "geen motief te vinden was", terwijl het door Van der Werken ontworpen "Ammoniak Reductie Plan" het levenswerk van Van der Graaf (het boeren saboteren aan de hand van in absurdum toegepaste milieuregeltjes) volkomen teniet zou doen?
6. Wie hield de via internet gedane bewering van Van der Graaf, dat "boeren maar kruimelwerk zijn, het gaat om de ambtenaren van de milieudienst" buiten het dossier?
7. Wie moffelde tijdens het onderzoek weg, dat Van der Graaf en zijn "idealen" de enige conflictstof waren in het leven Van van der Werken, een zeer zware recherchetechnische indicatie om zwaar op Van der Graaf te gaan rechercheren?
8. Wie besliste, dat diverse sleutelpersonen in deze zaak niet gehoord zouden worden?
9. Wie besliste, dat het onderzoek na reeds zes maanden gesloten werd?
10. Wie besliste in de moordzaak van Fortuyn in 2002, van Van der Graaf over de zaak Van der Werken niet gehoord zou worden, hoewel motief, werkwijze, patroonkaliber (maar wel een ander wapen) en daderprofiel alle overeenkwamen?
11. Wie besliste dat Van der Graaf niet over Fortuyn gehoord zou worden, hoewel er vlak na de moord op Fortuyn toch bedrijvig door de Techinsche Recherche werd gezocht op het landgoed waar Van der Werken werd vermoord?
12. Wie binnen de recherche, die wél vond dat Van der G. in verband kon worden gebracht met de oude zaak van Van der Werken, werd op die manier monddood gemaakt en buiten spel gezet?
13. Wie negeerde de dringende verzoeken van Kamerleden, boeren en rechercheurs om Van der Graaf wél over de zaak Van der Werken te verhoren?
14. Wie besliste dat de leugens van Van der Graaf over de aanschaf van het moordwapen niet onderzocht mochten worden, zelfs toen bleek dat die aanschaf er van ten tijde van de moord op Van der Werken had plaats gevonden?
15. Wie hield het in radicale activistenkringen veel gebruikte, en bij Van der Graaf thuis aangetroffen handboek buiten het dossier, dat vermeldt dat "áls je eenmaal de grens van moord passeert, je beter meerdere wapens van hetzelfde kaliber tegelijk kunt aanschaffen, omdat je nooit hetzelfde wapen moet gebruiken bij een eventuele volgende moord"? Waarmee het overeenstemmende kaliber, maar de verschillende wapens in de zaken Van der Werken en Fortuyn volkomen helder verklaard kan worden?
16. Wie besliste, dat vóór de politie-inval bij VMO te Wageningen, burgemeester Sala en de Gemeenteraad werden ingelicht over de identiteit van de dader? Terwijl toch door vele ervaringen aannemelijk geacht moest worden, dat één van de extreem-linkse gemeenteraadsleden, ondanks de geheimhoudingsplicht onmiddelijk VMO zou inlichten (hetgeen daadwerkelijk gebeurde door GroenLinks wethouder Bogers. De dag daarop, bij de inval, bleek dat er 200 bestanden waren gewist en zaten er recente stofsporen van tientallen verwijderde mappen in de archiefkasten).
17. Wie besliste, dat hoewel er in het Pieter Baancentrum meerdere stoornissen bij Van der Graaf werden geconstateerd, hij toch toerekingsvatbaar moest worden beschouwd? Zodat een zeer langdurige TBS-detentie onmogelijk zou worden?
18. Wie kwam op het idee, om zowel in de eerste aanleg van het proces tegen Van der Graaf, als in het hoger beroep, die merkwaardige tegenstelling in de aanklacht van het OM (zowel benaming "politiek moord" als "eenling tegen eenling") in te bouwen, zodat het Hof tot tweemaal toe de eis van levenslang kon negeren?

En als het antwoord op al deze nijpende vragen steeds een andere persoon blijkt te zijn, wie of wat was dan de aansturende kracht achter deze zonneklare reeks van beschermende maatregelen voor Van der Graaf? Om nog te geloven in het toeval is werkelijk teveel gevraagd; deze gebreken pakten namelijk zonder één uitzondering uit in het voordeel van Van der Graaf.....
Welke instantie heeft de mogelijkheid om zoveel heimelijke invloed uit te oefenen op politiek, OM en
bestuurlijke instanties? Juist ja, daar is eigenlijk maar één antwoord op mogelijk.....

Is Van der Graaf soms een informant voor de AIVD in het linksradicale milieu, door de AIVD aan de leiband gehouden met de moord op Chris van der Werken? Willen ze hem zo snel mogelijk weer actief hebben? Nu hij in zijn kringen een heiligenstatus heeft verworven door de moord op Fortuyn?
Nog een tandje hoger: heeft de AIVD voldoende pressie kunnen uitoefenen om Van der Graaf de moord op Pim Fortuyn te laten plegen? Er stonden immers wel grotere belangen op het spel als "de zwakkeren in de samenleving", het motief dat Van der Graaf opgaf voor de moord. Het was voorjaar 2002 immers erop of eronder voor de heersende politieke elites van Nederland......

Conclusie.

Het onderzoek naar beide zaken was zeer onzorgvuldig, opzettelijk of niet.
Ook al werden kosten nog moeiten gespaard om het tegengestelde te suggereren.
Zoals bijvoorbeeld het lachwekkende natrekken van de produktiedatum- en plaats van een leeg
pindakaaspotje dat in Van der Graaf's garage werd gevonden.
Er zal van het door politiek, OM en Hof zo felbegeerde "uitsluiten van complottheorieën" (waarmee ze de argwaan van het publiek bedoelen te onderdrukken), dan ook nooit enige sprake zijn.
Om de simpele reden, dat er meer feiten vóór dan tegen zo'n complot spreken.
pi_37623678
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 23:13 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

kijk naar de film 06-05 als je dat ziet denk je er inderdaad zo over
Neem je die film serieus dan?
pi_37623696
quote:
Op zondag 7 mei 2006 04:18 schreef Steijn het volgende:
Hoe vind je zo'n iemand. Onder de H
  zondag 21 mei 2006 @ 12:02:15 #236
112581 kansloze_dertiger
Benedictus XVI
pi_38041474
Volkert is een politieke gevangene. Wilhelm SCHIPPERS, de man die ontsnapte tijdens een TBS verlof en al meerdere dodings- en zedendelicten heeft gepleegd kreeg voor de moord die hij tijdens zijn ontsnapping pleegde 10 jaar, dus 7 jaar en 8 maanden blijven daar van over.
Klassejustitie, het proces moet overnieuw en Volkert moet direct op vrije voeten worden gesteld, hij is nu wel genoeg gestraft.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  zondag 21 mei 2006 @ 12:07:32 #237
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_38041573
quote:
Volkert is een politieke gevangene. [een andere misdadiger in een geheel ander geval krijgt een andere straf..blablab]
Uw ideeën zijn intrigerend; ik wil mij graag aanmelden voor uw nieuwsbrief.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_38042547
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:02 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Volkert is een politieke gevangene. Wilhelm SCHIPPERS, de man die ontsnapte tijdens een TBS verlof en al meerdere dodings- en zedendelicten heeft gepleegd kreeg voor de moord die hij tijdens zijn ontsnapping pleegde 10 jaar, dus 7 jaar en 8 maanden blijven daar van over.
Klassejustitie, het proces moet overnieuw en Volkert moet direct op vrije voeten worden gesteld, hij is nu wel genoeg gestraft.
Arme Volkert Arme Mohammed B. moet ook maar meteen vrij dan
  zondag 21 mei 2006 @ 20:51:14 #239
112581 kansloze_dertiger
Benedictus XVI
pi_38058860
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Arme Volkert Arme Mohammed B. moet ook maar meteen vrij dan
Ik vind ook dat Mo niet zo'n zware straf heeft verdient. Het was een enkelvoudige moord, het is in strijd met onze grondwet om iemand daar zo zwaar voor te straffen.

maar nu wijken we af van het onderwerp.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_38058917
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:51 schreef kansloze_dertiger het volgende:

[..]

Ik vind ook dat Mo niet zo'n zware straf heeft verdient. Het was een enkelvoudige moord, het is in strijd met onze grondwet om iemand daar zo zwaar voor te straffen.

maar nu wijken we af van het onderwerp.
Heeft geen fuck met onze grondwet te maken, maar idd offtopic
  maandag 22 mei 2006 @ 11:47:42 #241
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_38078580
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom dacht ie een paar uur voor zijn dood ineens weer heel anders over de JSF.
Hij fouten toegeven? Man, als hij zich sneed met scheren was het al de schuld van Melkert.
Dan waren het de puinhopen van 100 jaar Frits Philips.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 22 mei 2006 @ 11:56:16 #242
21467 franske19
Hit the deck!
pi_38078849
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:02 schreef kansloze_dertiger het volgende:
- slap gelul -
Kansloos inderdaad, ben ik even blij dat jij niet in de politiek zit.
pi_39609852
quote:
Rapport recherche over moord op milieubeambte Onderzoek Nationale Recherche

'Bewijs tegen Van der G. stapelt zich op'
door Martijn Koolhoven
ZOETERMEER - Uit een geheim rapport van de Nationale Recherche blijkt dat justitie wel degelijk over sterke aanwijzingen beschikt dat Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, ook verantwoordelijk is voor de liquidatie van de 43-jarige milieuambtenaar Chris van der Werken in 1996 op landgoed Welna in Nunspeet.

Klik hier voor fragmenten uit het rapport

Van der Werken werd op 22 december van dat jaar tijdens zijn werk van achteren met drie kogels neergeschoten. Deze brute moord is nooit opgehelderd. Naar nu blijkt heeft de Nationale Recherche ( NR) van het KLPD na de moord op Pim Fortuyn in het diepste geheim onderzoek gedaan naar " feiten waarmee Van der G. buiten de moord op Fortuyn in verband mee is gebracht", maar die onopgehelderd zijn gebleven.

Milieuactivist
Een van deze zaken is de onopgeloste moord op Van der Werken, waarvan al eerder werd vermoed dat de milieuactivist Van der G. ermee te maken zou kunnen hebben.

Van der G. en van der Werken waren in 1995 en 1996 met elkaar in conflict gekomen over de aanpak van het zogenaamde ammoniakreductieplan. Van der Werken was uit hoofde van zijn functie medeverantwoordelijk voor de uitvoering van dit plan, dat voor Van der G. en zijn Vereniging Milieu Offensief (VMO) allemaal niet ver genoeg ging. Uit het onderzoek van de Nationale Recherche blijkt dat:

* Van der Werken kort voor zijn dood tegenover een getuige (boer B.) heeft verklaard dat Volkert van der G. hem met de dood had bedreigd.

* getuigen kort na de liquidatie op landgoed Welna o.a. een rode Opel Kadett hebben waargenomen. Van der G. had, zo blijkt uit het onderzoek van de Nationale Recherche, in 1996 een rode Opel Kadett;

* net als Fortuyn is ook Van der Werken van achteren in de bovenrug neergeschoten;

* de huisbaas van de woning in Amersfoort, waar Van der G. in 1996 woonde, heeft verklaard dat hij in de zomer van 1996 in hun woning in een fruitkistje een vuurwapen had ontdekt. * Van der G. geen sluitend alibi heeft voor de moord op de milieuambtenaar.

De schokkende conclusies hebben niet geleid tot heropening van het onderzoek. Maar "nieuw vervolgonderzoek is niet ondenkbaar", dus de NR.
Telegraaf
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:25:33 #244
78918 SeLang
Black swans matter
pi_39610102
Dat zou wederom een moord met voorbedachte rade zijn --> nog eens 20 jaar de bak in.

Het lijkt me een goed idee als ze ook nog eens zouden door rechercheren op een paar andere linksen.
Ik denk bijvoorbeeld aan enkele GL kamerleden die ook in verband zijn gebracht met terrorisme en (poging tot) moord.
Mijn reisverslagen
pi_39610164
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:25 schreef SeLang het volgende:
Dat zou wederom een moord met voorbedachte rade zijn --> nog eens 20 jaar de bak in.
2 los van elkaar staande politieke moorden lijkt me voldoende grond voor levenslang. (recidive)
Beiroet: de gekste!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:28:36 #246
78918 SeLang
Black swans matter
pi_39610197
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:27 schreef Recovering het volgende:

[..]

2 los van elkaar staande politieke moorden lijkt me voldoende grond voor levenslang. (recidive)
Linksen krijgen nooit levenslang in NL
Mijn reisverslagen
pi_39610227
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Linksen krijgen nooit levenslang
Een leven, dat is wat jij zou moeten krijgen.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:31:31 #248
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39610264
ik denk dat volkert zich een beetje een raf/rara heeft gevoeld, avant la lettre.

lekker wegrotten met die niksnut.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_39610276
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:25 schreef SeLang het volgende:
Ik denk bijvoorbeeld aan enkele GL kamerleden die ook in verband zijn gebracht met terrorisme en (poging tot) moord.
Duijvendak - Kosto is inderdaad ook 1 van die 'gevalletjes'.
Beiroet: de gekste!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:32:01 #250
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39610280
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:29 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Een leven, dat is wat jij zou moeten krijgen.
humor is de andere kant op, kneus.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')