quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:26 schreef kissa het volgende:Het is wel een herder, die zijn nogal van de roedelige
![]()
Kira was een bastaard Labrador
We zijn terug van vakantie, Donna was mee en heeft zich vreselijk uit kunnen leven op het roedelen
We stonden op een camping in het bos en de eerste dagen heeft het Donna 3 melkkiezen gekost, omdat ze de bomen eerst graag wat van dichtbij wilde bekijken
![]()
Veel mensen geloofden me niet dat ze iig aan 1 oog blind is, het tweede oog is nog een wellus/nietus iets, ze ziet er iig niet goed mee. Mevrouw bleek er ontzettend waaks te zijn, er kwam geen onbekende bij te tent zonder eerst helemaal uitgekafferd te worden. Zelfs ik kreeg op mn duvel als ik niet eerst wat zei, maar stil aan kwam lopen
![]()
Rock heeft het heel slecht gehad, zo slecht dat mijn ouders hem meegenomen hebben toen ze op visite waren. We hebben heel slecht weer gehad, veel regen en Rock vond het nodig om op een ochtend (niemand weet hoe laat) de tent uit te glippen en aan de wandel te gaan. Jankend liep ik over het terrein, we zaten in een bos en ik zag het al helemaal voor me, een symbolisch kruisje bij de ingang omdat hij nooit meer gevonden zou worden. Gelukkig trof ik om half 9 een vrouwtje wat al heel vroeg wakker was en die had Rock om 7 uur in de stromende regen zien scharrelen, daarna niet meer.... Nog geen kwartier later gaf haar man een brul dat hij hem zag, inwendig maakte mijn hart drie rondjes en 6 huppeltjes. Snel hebben we rock gevangen en in de tent gedrukt, hij was tot op zijn botten nat. Hij heeft de hele dag voor de 'verwarming' gelegen voor oud vuil, wel onder een deken en met 2 'kruiken' (2 met heet water gevulde cola flessen) hij kwam er maar niet boven op, dus heb ik hem in bed gelegd. Zo is hij weer een beetje op gang gekomen.
Door het klote weer en de vele regen en omdat het gewoon erg koud was had Rock het erg slecht. Op de verjaardag van Cas is hij met mijn ouders mee naar huis gegaan, afgesproken dat hun ook naar de dierenarts zouden gaan... Wij hebben dus in gedachte afscheid genomen en afgesproken dat als hij ingeslapen moest worden we die kant op zouden komen en de tent gewoon achter zouden laten.
Om 18:45 moesten ze bij de DA zijn en om 20:00 was ik nog niet gebeld, mn hart zat in mn strot en we waren bij de vriend van donna voor de tent gedoken met zn alle om te wachten op het telefoontje. 20:15 telefoon, eindelijk, mijn ouders. Rock heeft longemfyseem, er zijn longfoto's gemaakt en zijn longen zaten niet vol vocht, ze waren zelfs erg schoon!! Zijn hartje was iets vergroot, maar dat mocht op deze leeftijd. Oud hondje, oude longetjes. Meneer heeft een prednisoninjectie gekregen en knapte er bij de DA al van op. zoals het er nu uit ziet zal hij de rest van zijn leven aan de prednison moeten, maar zo kon hij nog wel een jaartje mee
![]()
Ook kreeg hij meteen een kuur, omdat er geen longontsteking overheen mocht komen. En nu, nu is hij nog bij mijn ouders, wij zijn thuis en van de week als hij voor de 2de keer bij de DA is geweest gaan we hem ophalen. Mijn DA heeft dus verkeerd gezeten met vocht achter zijn longen en hartklachten en ik ben vreselijk blij dat ik toch gestopt was met die medicatie. Anders had ik zijn nieren en zijn hart zelfs nog kunnen verklooien met die medicijnen. De DA van mijn ouders heeft een verslag gemaakt over Rocky en daar ga ik zodra ik het heb mee naar mijn eigen DA.
Maar goed, eind goed, al goed en zo