abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37557354
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij had het niet over 2e wereldoorlog, maar over de aanslagen in Londen en de oorlog in Irak/Afghanistan.
[..]

Ik oordeel er niet over, is niet mijn plaats.. niemand kan hem dwingen om ook stil te blijven, wel vond ik het onbeschoft dat hij zijn muziek hard op zette, hij had moeten weg lopen en zich idd respectvol uiten tegen "onze gebruiken"
Maar hem er op aanspreken en duidelijk maken dat jij dat niet vindt kunnen gaat je te ver? Damm, het eind is echt nabij, hé?
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:35:23 #62
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_37557371
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:05 schreef Catch22- het volgende:
Wij zaten dus bij mijn huisgenoot op de kamer om gezamelijk 2 minuten stil te zijn. Stonden er 2 jonge bezoekers van de moskee voor het raam die gewoon stonden te praten. Vlak er na zeiden wij er wat van.

Daarna zaten wij in de tuin en mijn huisgenoot zag die gast staan en ging even met hem praten en ik stond er bij.

Hij zei: " Ik wil geen ruzie ofzo, maar je kan het toch wel op brengen om stil te zijn" . En ik zei "Het zijn maar 2 minuten".

Die turk zo "Ja jij hebt nederland niet bevrijd en ik hoef dat van jou niet te leren. moet je je kop kapot ofzo. Kwam er nog een kerel bij (ook turks) en die wou ons ook wel ff klappen geven"

Djeez. Je bent te gast in ons land, je wil deelnemen aan de maatschappij en je kan het niet opbrengen om 2 van 31.536.000 minuten in een jaar stil te zijn?

Jammer, erg jammer..
Een jaar heeft maar 525.600 minuten en 31.536.000 seconden. Bovendien vind ik dat iedereen zelf mag bepalen of hij stil is of niet.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_37557375
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:31 schreef IHVK het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld!

Een Turkse vereniging heeft ook een krans gelegd hier in Rotterdam bij De Gevallen Ruiter in Rotterdam.
Heb jij um genomen?
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:35:34 #64
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37557384
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:15 schreef djenneke het volgende:
Mijn vriend heeft er ook niets mee. En dus? Ik snap het probleem niet zo. Het gaat er toch om dat jij persoonlijk ergens bij wil stilstaan? Dan doe je dat toch? Dat andere mensen doorlopen en/of praten, ja, jammer dan...
Er niets mee hebben? Wat is dat, er niets mee hebben. Beseft die lullo wel wat voor consequenties het voor hem en z'n voorvaderen had gehad als die mensen niet in landsbelang gesneuveld waren?
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:35:50 #65
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_37557392
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij had het niet over 2e wereldoorlog, maar over de aanslagen in Londen en de oorlog in Irak/Afghanistan.
[..]

Ik oordeel er niet over, is niet mijn plaats.. niemand kan hem dwingen om ook stil te blijven, wel vond ik het onbeschoft dat hij zijn muziek hard op zette, hij had moeten weg lopen en zich idd respectvol uiten tegen "onze gebruiken"
Ah dat verklaart een hoop, qua 11/9 etc. ben ik dat wel gewend van bepaalde groeperingen binnen de samenleving, zonder dat ik het ook maar enigzins goedkeur, begrijp ik het wel. Hieruit kan men wel concluderen dat men ook in deze samenlevingen elkaar als vijanden ziet en in geval van een oorlog mogelijk loodrecht tegenover elkaar staat, ondanks dat ieder 'nederlander' is.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:36:11 #66
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37557406
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:31 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee, je kunt ervoor kiezen om dat te doen. Het is geen plicht, je kunt er niet voor opgepakt en/of beboet worden. Het is een persoonlijke keuze die je maakt, omdat JIJ het belangrijk vindt. Een ander is volledig vrij om daar anders over te denken.
Het niet belangrijk vinden is voor DOMME mensen.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
pi_37557427
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:34 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Maar hem er op aanspreken en duidelijk maken dat jij dat niet vindt kunnen gaat je te ver? Damm, het eind is echt nabij, hé?
Denk jij dat ze hem in de aula hebben gelaten?
pi_37557438
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik dacht dat we in een 'multiculturele samenleving' leven waar respect voor elkaar bovenop staat, maar dat houdt blijkbaar op bij gebruiken die voortkomen uit de nederlandse traditie.
Jezus, wat kan jij overdrijven zeg.

Alsof alle herdenkingen in Nederland nu worden verstoord door allochtonen. Bovendien zijn maar 81% van de Nederlanders zelf stil, dus de rest past zich niet goed aan vind jij?

En ik ga niet nog een keer zeggen hoeveel allochtonen (waaronder veel Turken) wel stil waren en zelfs naar herdenkingen gingen en daarbovenop ook nog een krans legen.
pi_37557440
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:09 schreef djenneke het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af hoe jij weet dat het moskeegangers zijn... Dit vond plaats voor de moskee? In de moskee? Achter de moskee? Wellicht op de moskee?
Onder de moskee, ze zijn al schuilkelders aan het bouwen
pi_37557466
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb jij um genomen?
De foto? Nee joh, van internet geplukt.

Maar een uurtje geleden was ik daar nog.
pi_37557470
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:35 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ah dat verklaart een hoop, qua 11/9 etc. ben ik dat wel gewend van bepaalde groeperingen binnen de samenleving, zonder dat ik het ook maar enigzins goedkeur, begrijp ik het wel. Hieruit kan men wel concluderen dat men ook in deze samenlevingen elkaar als vijanden ziet en in geval van een oorlog mogelijk loodrecht tegenover elkaar staat, ondanks dat ieder 'nederlander' is.
Wat verklaart precies "een hoop" uit mijn stukje?
pi_37557475
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik dacht dat we in een 'multiculturele samenleving' leven waar respect voor elkaar bovenop staat, maar dat houdt blijkbaar op bij gebruiken die voortkomen uit de nederlandse traditie.
Je hebt gelijk, respect en aanvaarding.
Dat betekent dat iedereen de keuzes van de andere aanvaardt, zolang die binnen de afgesproken spelregels (die we voor de gemakkelijkheid wetten noemen) vallen.
Ga je beweren dat die turken er problemen mee hadden dat anderen stil waren? Nee toch. Het waren anderen die er problemen mee hadden dat die turken niet stil waren.
Jij vindt dat respect voor elkaar betekent dat anderen zich aan jou verlangens moeten aanpassen. Zelf toon je absoluut geen enkel respect voor de beslissing van anderen om niet mee te doen aan deze manier van dodenherdenking.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_37557481
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:33 schreef Tarabass het volgende:

[..]

En daarom mag je iemand niet corrigeren op een normale manier? Want ook dat ben jij, en jij bent de maatschappij. Sociale controle, of iets wat daar op lijkt, is helemaal niet verkeerd hoor..

Het is juist een probleem dat mensen elkaar niet meer (durfen) aanspreken op hun gedrag. Dat sadam hoessein nu aangesproken wordt op zijn gedrag vindt je zeker ook overtrokken. Hij mag toch doen wat HIJ wil, het gaat toch niet om wat jij wilt dat HIJ doet (of juist niet doet)?
Nogmaals, want je begrijpt het niet: Als iemand geen behoefte heeft aan stil te zijn tijdens de dodenherdenking, dan is diegene dat niet. En wat mij betreft hoeft niemand dat te zijn. Dus waarom iemand aanspreken op iets, waar hij niets voor voelt?
Welk gedeelte daarvan is sociale controle?

Als Irak was ingevallen om de juiste redenen dan had ik daar minder moeite mee gehad ja. Maar onder het mom van een vredesoperatie een land tot op de grond slopen, inclusief behoorlijk wat burgers voor een voorraad olie, vind ik hetzelfde als een topic opdragen aan Turken vanwege het niet houden van 2 minuten stilte, maar daar eigenlijk gewoon gal willen spuwen op moskee-gangers.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_37557490
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:37 schreef IHVK het volgende:

[..]

De foto? Nee joh, van internet geplukt.

Maar een uurtje geleden was ik daar nog.
Helder foto
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:39:45 #75
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_37557536
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:36 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jezus, wat kan jij overdrijven zeg.

Alsof alle herdenkingen in Nederland nu worden verstoord door allochtonen. Bovendien zijn maar 81% van de Nederlanders zelf stil, dus de rest past zich niet goed aan vind jij?

En ik ga niet nog een keer zeggen hoeveel allochtonen (waaronder veel Turken) wel stil waren en zelfs naar herdenkingen gingen en daarbovenop ook nog een krans legen.
Ik reageer louter op die user en Djenneke, genoeg Turken etc. tonen wel het respect dat zij zouden moeten tonen, mij is alleen complete verbazing ten dele dat figuren zoals eerder genoemde nu opeens het totaal disrespect aan dit soort gebruiken verdedigen met een compleet egocentrische wereldbeeld waar de verantwoordelijkheid ophoudt bij de deurdrempel.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_37557538
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:35 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Er niets mee hebben? Wat is dat, er niets mee hebben. Beseft die lullo wel wat voor consequenties het voor hem en z'n voorvaderen had gehad als die mensen niet in landsbelang gesneuveld waren?
Dan was hij nu Japanner geweest, olé. Hij leeft in het nu, en wat mij betreft is dat zijn goed recht.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:40:04 #77
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_37557548
Wat zijn hier weer een stelletje racisten
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:40:17 #78
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37557553
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:38 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nogmaals, want je begrijpt het niet: Als iemand geen behoefte heeft aan stil te zijn tijdens de dodenherdenking, dan is diegene dat niet. En wat mij betreft hoeft niemand dat te zijn. Dus waarom iemand aanspreken op iets, waar hij niets voor voelt?

Als Irak was ingevallen om de juiste redenen dan had ik daar minder moeite mee gehad ja. Maar onder het mom van een vredesoperatie een land tot op de grond slopen, inclusief behoorlijk wat burgers voor een voorraad olie, vind ik hetzelfde als een topic opdragen aan Turken vanwege het niet houden van 2 minuten stilte, maar daar eigenlijk gewoon gal willen spuwen op moskee-gangers.
Het heeft helemaal niet te maken met behoeftes. Het heeft te maken met FATSOEN en RESPECT. Het gaat om mensen, helden, die in 's lands belang gestorven zijn. Voor de vrijheid van hun kinderen, zoals die snotaap van een vriend van jou.
En dat argument wat je aandraagt is werkelijk te dom voor woorden.
pi_37557566
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:35 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Begrijp jij niet dat elk jaar twee minuten je mond houden daar geen enkel invloed op heeft? Dat jij misschien denkt dat je op een bepaalde manier aan de kant van de gesneuvelden staat, maar dat zij dood zijn en hier niks van merken? Dat jij dit ENKEL VOOR JEZELF doet?
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:41:02 #80
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_37557582
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat verklaart precies "een hoop" uit mijn stukje?
Dat het niet de 2e Wereldoorlog betreft.
pi_37557589
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik reageer louter op die user en Djenneke, genoeg Turken etc. tonen wel het respect dat zij zouden moeten tonen, mij is alleen complete verbazing ten dele dat figuren zoals eerder genoemde nu opeens het totaal disrespect aan dit soort gebruiken verdedigen met een compleet egocentrische wereldbeeld waar de verantwoordelijkheid ophoudt bij de deurdrempel.
Ok, leuke zin trouwens!

(ben ff te lui om inhoudelijk te reageren)
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:41:24 #82
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37557593
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dan was hij nu Japanner geweest, olé. Hij leeft in het nu, en wat mij betreft is dat zijn goed recht.
Hij leeft in het nu.

Je schudt ze zo uit je mouwtje hè?
pi_37557599
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:36 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Het niet belangrijk vinden is voor DOMME mensen.
Ik vind het niet belangrijk, en ik betwijfel ten zeerste of jij intelligenter bent dan mij.
En op z'n minst ben ik niet dom.
Dus jouw stelling slaagt op niks.
pi_37557632
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:40 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niet te maken met behoeftes. Het heeft te maken met FATSOEN en RESPECT. Het gaat om mensen, helden, die in 's lands belang gestorven zijn. Voor de vrijheid van hun kinderen, zoals die snotaap van een vriend van jou.
Lieve schat, mijn vriend heeft geen enkel maar dan ook geen enkel belang gehad bij de gevallen Nederlandse militairen. En dat hij er niets bij voelt om dat dan te gaan herdenken, is dus zijn goed recht.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:42:34 #85
69994 seto
-|||--------|||-
pi_37557634
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:41 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Ik vind het niet belangrijk, en ik betwijfel ten zeerste of jij intelligenter bent dan ik.
Jammer, daar ga je onderuit.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:42:46 #86
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_37557642
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu idd wel een helder beeld hebt geschapen over je vriend, hij bedreigd mensen in bepaalde gevallen, hij geeft niet om het verleden, om de mensen die streden voor onze vrijheid etc.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:43:29 #87
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37557666
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:40 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Begrijp jij niet dat elk jaar twee minuten je mond houden daar geen enkel invloed op heeft? Dat jij misschien denkt dat je op een bepaalde manier aan de kant van de gesneuvelden staat, maar dat zij dood zijn en hier niks van merken? Dat jij dit ENKEL VOOR JEZELF doet?
OMG

Jij bent zeker dat vriendje van Djenneke.
pi_37557668
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:41 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dat het niet de 2e Wereldoorlog betreft.
Nee, inderdaad niet. Eerder van 2001 tot heden en alle doden en bedreigingen rondom "the war on terror"
pi_37557675
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:41 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Hij leeft in het nu.

Je schudt ze zo uit je mouwtje hè?
Hij geeft niets om het verleden nee. Daar maak ik inderdaad van: Hij leeft in het nu. Hijzelf zou zeggen: "ik leef nu", in plaats van het in ertussen. En nu?
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:43:58 #90
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_37557688
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:42 schreef djenneke het volgende:

[..]

Lieve schat, mijn vriend heeft geen enkel maar dan ook geen enkel belang gehad bij de gevallen Nederlandse militairen. En dat hij er niets bij voelt om dat dan te gaan herdenken, is dus zijn goed recht.
Behalve dat hij hier nu ook woont en dezelfde vrijheid geniet als wij. Diezelfde vrijheid waar die soldaten dus voor gestorven zijn.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:43:59 #91
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37557691
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:41 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Ik vind het niet belangrijk, en ik betwijfel ten zeerste of jij intelligenter bent dan mij.
Nou, need I say more dan dit prietpraat?
pi_37557693
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:31 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee, je kunt ervoor kiezen om dat te doen. Het is geen plicht, je kunt er niet voor opgepakt en/of beboet worden. Het is een persoonlijke keuze die je maakt, omdat JIJ het belangrijk vindt. Een ander is volledig vrij om daar anders over te denken.
Wat je zegt. Je kan ervoor kiezen om te doen. Je hoeft er niet bij stil te staan wat er toendertijd is gebeurd. Je kan je nagels lakken, in je neus peuteren, wat je wilt. Het FATSOEN om stil te zijn. Daar gaat het om.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:44:56 #93
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_37557734
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:40 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Ik geloof dat jou het principe van herdenkingen etc. ook totaal ontgaat.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:45:11 #94
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37557744
quote:

[..]

Geen belang bij gehad? Hij heeft er wel degelijk belang bij gehad. Hij leeft toch in onze maatschappij?
pi_37557749
quote:

[..]

hoezo is het een duitser dan ?
pi_37557769
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Jij verwart "mensen moeten mij respecteren" met "mensen moeten de dingen die ik respecteer ook respecteren".
In het eerste geval aanvaard je van elkaar dat je verschillende standpunten hebt, belang hecht aan verschillende dingen, en je respecteert dat.
In het tweede geval moet iedereen jouw levensstijl overnemen, jouw tradities, de dingen die jij belangrijk vindt.
Je snapt het niet.
pi_37557837
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:45 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Geen belang bij gehad? Hij heeft er wel degelijk belang bij gehad. Hij leeft toch in onze maatschappij?
Nu wel ja. En als heel Nederland onder de Duitsers, of Communisten was gevallen, had hij ergens anders gewoond. Maar dat is als. En hij heeft een hekel aan "als".
pi_37557859
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:45 schreef Repeat het volgende:

[..]

hoezo is het een duitser dan ?
Geboren en getogen Bredanaar.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:47:49 #99
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37557867
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:47 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nu wel ja. En als heel Nederland onder de Duitsers, of Communisten was gevallen, had hij ergens anders gewoond. Maar dat is als. En hij heeft een hekel aan "als".
Wat is de etnische achtergrond van onze gast?
pi_37557880
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:43 schreef Bombardier het volgende:

[..]

OMG

Jij bent zeker dat vriendje van Djenneke.
Het antwoord hierop is duidelijk nee.
pi_37557885
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:40 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Je hebt gelijk over hoe belangrijk ze zijn geweest e.d., waar je geen gelijk in hebt is dat jij schijnt te denken dat elk jaar 2 minuten je mond houden iets uitmaakt. "Respect tonen", wat, door twee minuten je mond houden? Wie heeft daar wat aan? Niemand. Die doden denken heus niet "oh, kijk, ze zijn weer 2 minuten stil uit respect voor ons, wat voelt dit goed hé".
Het is een belachelijk ritueel waar niemand iets aan heeft, waar mensen enkel aan deelnemen om zichzelf beter te voelen.
pi_37557891
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:38 schreef djenneke het volgende:

[..]

Maar dan behoor je wel respect te hebben voor die mensen die dat wel willen en ga je niet midden op straat gewoon door praten, en dan ook nog zo reageren.. En als iemand geen respect heeft of kan tonen voor jouw gedachtegangen dan moet je daar iemand op aan (kunnen) spreken, en niet denken; Ach, als hij dat wil..

Als iemand door rood rijdt en jou aanrijdt, zeg je dan ook 'moet 'ie zelf weten, als hij dat wil'? Nee, want dan heb je er last van, net zoals TS nu last heeft van andere mensen die maar gewoon doen wat ze willen. Misschie moet je de OP nog eens lezen, want verblindt worden door het woordje moskeegangers en turk leest niet erg makkelijk denk ik..
quote:
Jij maakt er een moskeegangers verhaal van, het ging de TS er volgens mij meer om dat als je ze er op aanspreekt je nog bedreigt wordt ook. Iets waar ik ook op reageer.. Sorry hoor!
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:48:53 #103
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37557910
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:47 schreef djenneke het volgende:

[..]

Geboren en getogen Bredanaar.
En dan NOG zeggen dat hij geen belang gehad bij de gestorvenen tijdens de bevrijding van ons land? Wat een enorme domkop zeg. Alsjeblieft zeg.
pi_37557916
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:42 schreef seto het volgende:

[..]

Jammer, daar ga je onderuit.
Je hebt gelijk, een taalfout bewijst alles.
pi_37557918
quote:

[..]

Wat is er met je vriend? Begrijp ik goed dat het om een moskeeganger gaat? Of laat ik het zo zeggen: iemand die niet het FATSOEN heeft om twee minuten per jaar zijn bek kan houden, omdat 80% van de mensen in zijn omgeving dat wel graag willen?
pi_37557939
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:47 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Wat is de etnische achtergrond van onze gast?
Och, en dan vertel ik dat, en dan ga je een leuk verhaal ophangen over dat als "onze" Hollandse jongens niet voor hem hadden gestreden hij nu Japanner was geweest. En dan?
pi_37557954
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:42 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu idd wel een helder beeld hebt geschapen over je vriend, hij bedreigd mensen in bepaalde gevallen, hij geeft niet om het verleden, om de mensen die streden voor onze vrijheid etc.
Daar ga je dik de mist in. Jij gaat er vanuit dat omdat mensen weigeren deel te nemen aan een belachelijk ritueel, ze hun respect niet willen tonen op dezelfde manier als jij, ze ook geen respect hebben. Wat in mijn geval zeker niet zo is.
pi_37557962
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:48 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Je hebt gelijk over hoe belangrijk ze zijn geweest e.d., waar je geen gelijk in hebt is dat jij schijnt te denken dat elk jaar 2 minuten je mond houden iets uitmaakt. "Respect tonen", wat, door twee minuten je mond houden? Wie heeft daar wat aan? Niemand. Die doden denken heus niet "oh, kijk, ze zijn weer 2 minuten stil uit respect voor ons, wat voelt dit goed hé".
Het is een belachelijk ritueel waar niemand iets aan heeft, waar mensen enkel aan deelnemen om zichzelf beter te voelen.
Tja, waarom zou je mensen begraven. Ook zo'n belachlijk 'ritueel'. Kunnen toch gewoon in de prullenbak. Als ze er dan eenmaal liggen soms heengaan en kijken naar een steen. Wat een onzin.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:50:38 #109
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37557973
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:48 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Alsof altijd iemand er rechtstreeks iets aan moet hebben. Jongen, je bent duidelijk te jong en onwetend hier het belang van in te zien. Ik staak de discussie verder. Denk er op z'n minst nog eens goed over na.
pi_37557979
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:48 schreef Bombardier het volgende:

[..]

En dan NOG zeggen dat hij geen belang gehad bij de gestorvenen tijdens de bevrijding van ons land? Wat een enorme domkop zeg. Alsjeblieft zeg.
Hij was dus in dat geval geen geboren en getogen Bredanaar geweest. Moeilijk he?
pi_37557993
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:49 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Wat is er met je vriend? Begrijp ik goed dat het om een moskeeganger gaat? Of laat ik het zo zeggen: iemand die niet het FATSOEN heeft om twee minuten per jaar zijn bek kan houden, omdat 80% van de mensen in zijn omgeving dat wel graag willen?
1. Dat begrijp je inderdaad verkeerd
2. Ook dat begrijp je verkeerd
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:52:34 #112
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_37558029
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:45 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Jij verwart "mensen moeten mij respecteren" met "mensen moeten de dingen die ik respecteer ook respecteren".
In het eerste geval aanvaard je van elkaar dat je verschillende standpunten hebt, belang hecht aan verschillende dingen, en je respecteert dat.
In het tweede geval moet iedereen jouw levensstijl overnemen, jouw tradities, de dingen die jij belangrijk vindt.
Je snapt het niet.
Nee, jij snapt het niet. Uiteindelijk moet niemand wat, behalve belasting betalen. Het gaat erom dat mensen in deze samenleving wonen die is gebouwd op enkele principes en de daaruit voortkomende normen en waarden onstaan uit de historie van ons land. Wanneer wij een land willen zijn met allemaal 'nederlanders', zal men ook respect moeten tonen voor de tradities die ons land kent, je hoeft er niet persé aan mee te doen, maar je gaat niet herdenkingen frustreren omdat jij er niks mee hebt. Als je daar niks mee hebt, heb je blijkbaar ook niks met ons land, want onze historie en het burgerschap zijn direct met elkaar verbonden.
pi_37558058
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:50 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Tja, waarom zou je mensen begraven. Ook zo'n belachlijk 'ritueel'. Kunnen toch gewoon in de prullenbak. Als ze er dan eenmaal liggen soms heengaan en kijken naar een steen. Wat een onzin.
Nochmaals: als jij de behoefte voelt van 2 minuten je mond te houden per jaar, als jij denkt dat dat een verschil uitmaakt, als jij je daar beter bij voelt, be my guest. Maar ik vind het een belachelijk, zinloos, nutteloos ritueel, dus kies ik ervoor daar niet aan deel te nemen.
En het is de groep die er WEL aan deelneemt die hun wil willen opleggen, niet andersom. De rest moet maar meedoen aan jullie ritueel.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:54:37 #114
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37558101
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:53 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Nochmaals: als jij de behoefte voelt van 2 minuten je mond te houden per jaar, als jij denkt dat dat een verschil uitmaakt, als jij je daar beter bij voelt, be my guest. Maar ik vind het een belachelijk, zinloos, nutteloos ritueel, dus kies ik ervoor daar niet aan deel te nemen.
En het is de groep die er WEL aan deelneemt die hun wil willen opleggen, niet andersom. De rest moet maar meedoen aan jullie ritueel.
Ik ben benieuwd wat jij doet als je vader komt te overlijden. Direct maar dumpen in zee dacht ik? Hij heeft er verder toch niks aan, want hij is overleden.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:54:43 #115
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_37558108
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:50 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Daar ga je dik de mist in. Jij gaat er vanuit dat omdat mensen weigeren deel te nemen aan een belachelijk ritueel, ze hun respect niet willen tonen op dezelfde manier als jij, ze ook geen respect hebben. Wat in mijn geval zeker niet zo is.
Het probleem is meer dat het storend werkt voor de mensen die wel hun respect willen tonen op die manier. Die 2 minuten stilte zijn bedoeld voor bezinning, om te overdenken over hoe we nu van onze vrijheid genieten, en niet om een of ander viswijf op de achtergrond te horen blehren over d'r kat.

Kijk, van mij hoeven ze zelf geen twee minuten stil te zijn, maar probeer dan iig de beleefdheid op te brengen om anderen niet te storen op dat moment.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_37558128
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:51 schreef djenneke het volgende:

[..]

1. Dat begrijp je inderdaad verkeerd
2. Ook dat begrijp je verkeerd
Zeg dan niet 'out of the blue' mijn vriend is zus of zo. Blijkbaar heeft je vriend een andere etnische achtergrond. Geeft niet, is prima. Zorg jij voor een beetje inburgeringscursus voor hem en denk er ff aan wat er al die jaren terug is gebeurd. Denk ook aan je familieleden die gesneuveld zijn of er mee te maken hebben gehad.

Of heb je geen respect voor je familie?
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:55:24 #117
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_37558136
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:50 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Alsof altijd iemand er rechtstreeks iets aan moet hebben. Jongen, je bent duidelijk te jong en onwetend hier het belang van in te zien. Ik staak de discussie verder. Denk er op z'n minst nog eens goed over na.
Je hebt gelijk, waarom zou ik reageren op mensen die het belang van een herdenking sowieso niet inzien. Materialist in opta forma.
pi_37558137
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:53 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Dus als er een familielid of bekende van jou begraven wordt, en een ander persoon gaat dit ritueel frustreren door geluiden te maken of iets dergelijks, dan maakt dit geen verschil uit? Je moet diegene immers niet de wil opleggen...
pi_37558153
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:50 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Sorry, ik weiger te buigen voor de wil van de massa.
Ik ben rationeel genoeg om in te zien dat dit een volledig nutteloos ritueel is.
Jij bent emotioneel genoeg om te denken... Ik weet eigenlijk niet wat jij denkt; je hebt nog geen enkel argument aangehaald om het ritueel te verdedigen, laat staan om het opdringen van het ritueel aan anderen te verdedigen, behalve over en over roepen "HET GETUIGT VAN RESPECT!!"
Maar wie ben jij om daar over te oordelen? Ik vind twee minuten je mond houden niks, maar dan ook niks met respect te maken hebben.
Ik hoop dat je nog veel vreugde en gemoedsrust kan scheppen uit je stille minuten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')