Nee, je kunt ervoor kiezen om dat te doen. Het is geen plicht, je kunt er niet voor opgepakt en/of beboet worden. Het is een persoonlijke keuze die je maakt, omdat JIJ het belangrijk vindt. Een ander is volledig vrij om daar anders over te denken.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:28 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Het gaat erom dat men stil staat bij wat er is gebeurd. Dan mag je toch wel ff het fatsoen hebben om geen muziek te maken IMHO
Hij had het niet over 2e wereldoorlog, maar over de aanslagen in Londen en de oorlog in Irak/Afghanistan.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:29 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ten eerste toonde deze knul een totaal onrespect voor 'onze gebruiken', ten tweede vraag ik me af welke slachtingen plaats vonden in de moslimlanden in die tijd, moslims streden aan beide kanten mee...
Ik oordeel er niet over, is niet mijn plaats.. niemand kan hem dwingen om ook stil te blijven, wel vond ik het onbeschoft dat hij zijn muziek hard op zette, hij had moeten weg lopen en zich idd respectvol uiten tegen "onze gebruiken"quote:Ik neem aan dat jij geen enkel begrip kon tonen voor dit walgelijk ventje.
Ik dacht dat we in een 'multiculturele samenleving' leven waar respect voor elkaar bovenop staat, maar dat houdt blijkbaar op bij gebruiken die voortkomen uit de nederlandse traditie.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:30 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ze zijn te gast in jouw land? Waar haal je dat? Ze zijn hoogstwaarschijnlijk net als jij in nederland geboren, maar jouw ouders waren blank, dus vind jij maar dat je meer recht hebt om hier te zijn?
Ik vind het eveneens volstrekt belachelijk van 2 minuten stil te zijn, alsof dat dat een reet uitmaakt. Voor mij maakt dat niks uit, voor die doden maakt dat niets uit, en ik ga het niet doen opdat anderen zich beter zouden voelen.
Rot toch op met je absolutisme "wij zijn nu stil, moeten jullie het ook maar doen". Laat iedereen doen wat hij wil, als jij je doden wilt herkennen (wat waarschijnlijk zelfs niet is, je doet gewoon mee omdat de massa het doet) doe jij dat maar, maar je moet die eventuele drang niet opdringen.
Lijkt me idd wel een goed voorbeeld voor mensen die denken anderen de mogelijkheid te moeten ontnemen om hun respect te betuigen.quote:
En daarom mag je iemand niet corrigeren op een normale manier? Want ook dat ben jij, en jij bent de maatschappij. Sociale controle, of iets wat daar op lijkt, is helemaal niet verkeerd hoor..quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:27 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het gaat er toch om dat JIJ stil bent. Omdat JIJ dat wil? Toch niet om wat anderen doen?
Uit je maar sarcastisch zoals je wenst, maar zulke dingen oplossen met geweld, maakt men geen haar beter dan hem.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:30 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Correctie:
ik zal vriendelijk naar de jongeman toelopen en beleefd vragen of hij zijn mp3 speler uit wil zetten.![]()
Domme reactie van hem, op zijn teentjes getrapt dus.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:31 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik zou dan inderdaad gaan dreigen met hoofden kapot te maken![]()
Wat hij deed is onbeschoft, absoluut daar zal een "normaal" persoon niet over twijfelen, maar om het op te lossen met geweld is ook niet echt beschaafd te noemen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Lijkt me idd wel een goed voorbeeld voor mensen die denken anderen de mogelijkheid te moeten ontnemen om hun respect te betuigen.
Applaus voor de persoon die het snapt!quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik dacht dat we in een 'multiculturele samenleving' leven waar respect voor elkaar bovenop staat, maar dat houdt blijkbaar op bij gebruiken die voortkomen uit de nederlandse traditie.
Maar hem er op aanspreken en duidelijk maken dat jij dat niet vindt kunnen gaat je te ver? Damm, het eind is echt nabij, hé?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij had het niet over 2e wereldoorlog, maar over de aanslagen in Londen en de oorlog in Irak/Afghanistan.
[..]
Ik oordeel er niet over, is niet mijn plaats.. niemand kan hem dwingen om ook stil te blijven, wel vond ik het onbeschoft dat hij zijn muziek hard op zette, hij had moeten weg lopen en zich idd respectvol uiten tegen "onze gebruiken"
Een jaar heeft maar 525.600 minuten en 31.536.000 seconden. Bovendien vind ik dat iedereen zelf mag bepalen of hij stil is of niet.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:05 schreef Catch22- het volgende:
Wij zaten dus bij mijn huisgenoot op de kamer om gezamelijk 2 minuten stil te zijn. Stonden er 2 jonge bezoekers van de moskee voor het raam die gewoon stonden te praten. Vlak er na zeiden wij er wat van.
Daarna zaten wij in de tuin en mijn huisgenoot zag die gast staan en ging even met hem praten en ik stond er bij.
Hij zei: " Ik wil geen ruzie ofzo, maar je kan het toch wel op brengen om stil te zijn" . En ik zei "Het zijn maar 2 minuten".
Die turk zo "Ja jij hebt nederland niet bevrijd en ik hoef dat van jou niet te leren. moet je je kop kapot ofzo. Kwam er nog een kerel bij (ook turks) en die wou ons ook wel ff klappen geven"
Djeez. Je bent te gast in ons land, je wil deelnemen aan de maatschappij en je kan het niet opbrengen om 2 van 31.536.000 minuten in een jaar stil te zijn?
Jammer, erg jammer..
Heb jij um genomen?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld!![]()
Een Turkse vereniging heeft ook een krans gelegd hier in Rotterdam bij De Gevallen Ruiter in Rotterdam.
Er niets mee hebben? Wat is dat, er niets mee hebben. Beseft die lullo wel wat voor consequenties het voor hem en z'n voorvaderen had gehad als die mensen niet in landsbelang gesneuveld waren?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:15 schreef djenneke het volgende:
Mijn vriend heeft er ook niets mee. En dus? Ik snap het probleem niet zo. Het gaat er toch om dat jij persoonlijk ergens bij wil stilstaan? Dan doe je dat toch? Dat andere mensen doorlopen en/of praten, ja, jammer dan...
Ah dat verklaart een hoop, qua 11/9 etc. ben ik dat wel gewend van bepaalde groeperingen binnen de samenleving, zonder dat ik het ook maar enigzins goedkeur, begrijp ik het wel. Hieruit kan men wel concluderen dat men ook in deze samenlevingen elkaar als vijanden ziet en in geval van een oorlog mogelijk loodrecht tegenover elkaar staat, ondanks dat ieder 'nederlander' is.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij had het niet over 2e wereldoorlog, maar over de aanslagen in Londen en de oorlog in Irak/Afghanistan.
[..]
Ik oordeel er niet over, is niet mijn plaats.. niemand kan hem dwingen om ook stil te blijven, wel vond ik het onbeschoft dat hij zijn muziek hard op zette, hij had moeten weg lopen en zich idd respectvol uiten tegen "onze gebruiken"
Het niet belangrijk vinden is voor DOMME mensen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, je kunt ervoor kiezen om dat te doen. Het is geen plicht, je kunt er niet voor opgepakt en/of beboet worden. Het is een persoonlijke keuze die je maakt, omdat JIJ het belangrijk vindt. Een ander is volledig vrij om daar anders over te denken.
Denk jij dat ze hem in de aula hebben gelaten?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:34 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Maar hem er op aanspreken en duidelijk maken dat jij dat niet vindt kunnen gaat je te ver? Damm, het eind is echt nabij, hé?
Jezus, wat kan jij overdrijven zeg.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik dacht dat we in een 'multiculturele samenleving' leven waar respect voor elkaar bovenop staat, maar dat houdt blijkbaar op bij gebruiken die voortkomen uit de nederlandse traditie.
Onder de moskee, ze zijn al schuilkelders aan het bouwenquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:09 schreef djenneke het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af hoe jij weet dat het moskeegangers zijn... Dit vond plaats voor de moskee? In de moskee? Achter de moskee? Wellicht op de moskee?
Wat verklaart precies "een hoop" uit mijn stukje?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:35 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ah dat verklaart een hoop, qua 11/9 etc. ben ik dat wel gewend van bepaalde groeperingen binnen de samenleving, zonder dat ik het ook maar enigzins goedkeur, begrijp ik het wel. Hieruit kan men wel concluderen dat men ook in deze samenlevingen elkaar als vijanden ziet en in geval van een oorlog mogelijk loodrecht tegenover elkaar staat, ondanks dat ieder 'nederlander' is.
Je hebt gelijk, respect en aanvaarding.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nogmaals, want je begrijpt het niet: Als iemand geen behoefte heeft aan stil te zijn tijdens de dodenherdenking, dan is diegene dat niet. En wat mij betreft hoeft niemand dat te zijn. Dus waarom iemand aanspreken op iets, waar hij niets voor voelt?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:33 schreef Tarabass het volgende:
[..]
En daarom mag je iemand niet corrigeren op een normale manier? Want ook dat ben jij, en jij bent de maatschappij. Sociale controle, of iets wat daar op lijkt, is helemaal niet verkeerd hoor..
Het is juist een probleem dat mensen elkaar niet meer (durfen) aanspreken op hun gedrag. Dat sadam hoessein nu aangesproken wordt op zijn gedrag vindt je zeker ook overtrokken. Hij mag toch doen wat HIJ wil, het gaat toch niet om wat jij wilt dat HIJ doet (of juist niet doet)?
Helder fotoquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
De foto? Nee joh, van internet geplukt.
Maar een uurtje geleden was ik daar nog.
Ik reageer louter op die user en Djenneke, genoeg Turken etc. tonen wel het respect dat zij zouden moeten tonen, mij is alleen complete verbazing ten dele dat figuren zoals eerder genoemde nu opeens het totaal disrespect aan dit soort gebruiken verdedigen met een compleet egocentrische wereldbeeld waar de verantwoordelijkheid ophoudt bij de deurdrempel.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jezus, wat kan jij overdrijven zeg.
Alsof alle herdenkingen in Nederland nu worden verstoord door allochtonen. Bovendien zijn maar 81% van de Nederlanders zelf stil, dus de rest past zich niet goed aan vind jij?
En ik ga niet nog een keer zeggen hoeveel allochtonen (waaronder veel Turken) wel stil waren en zelfs naar herdenkingen gingen en daarbovenop ook nog een krans legen.
Dan was hij nu Japanner geweest, olé. Hij leeft in het nu, en wat mij betreft is dat zijn goed recht.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:35 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Er niets mee hebben? Wat is dat, er niets mee hebben. Beseft die lullo wel wat voor consequenties het voor hem en z'n voorvaderen had gehad als die mensen niet in landsbelang gesneuveld waren?
Het heeft helemaal niet te maken met behoeftes. Het heeft te maken met FATSOEN en RESPECT. Het gaat om mensen, helden, die in 's lands belang gestorven zijn. Voor de vrijheid van hun kinderen, zoals die snotaap van een vriend van jou.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:38 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nogmaals, want je begrijpt het niet: Als iemand geen behoefte heeft aan stil te zijn tijdens de dodenherdenking, dan is diegene dat niet. En wat mij betreft hoeft niemand dat te zijn. Dus waarom iemand aanspreken op iets, waar hij niets voor voelt?
Welk gedeelte daarvan is sociale controle?
Als Irak was ingevallen om de juiste redenen dan had ik daar minder moeite mee gehad ja. Maar onder het mom van een vredesoperatie een land tot op de grond slopen, inclusief behoorlijk wat burgers voor een voorraad olie, vind ik hetzelfde als een topic opdragen aan Turken vanwege het niet houden van 2 minuten stilte, maar daar eigenlijk gewoon gal willen spuwen op moskee-gangers.
Begrijp jij niet dat elk jaar twee minuten je mond houden daar geen enkel invloed op heeft? Dat jij misschien denkt dat je op een bepaalde manier aan de kant van de gesneuvelden staat, maar dat zij dood zijn en hier niks van merken? Dat jij dit ENKEL VOOR JEZELF doet?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:35 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Er niets mee hebben? Wat is dat, er niets mee hebben. Beseft die lullo wel wat voor consequenties het voor hem en z'n voorvaderen had gehad als die mensen niet in landsbelang gesneuveld waren?
Dat het niet de 2e Wereldoorlog betreft.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat verklaart precies "een hoop" uit mijn stukje?
Ok, leuke zin trouwens!quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik reageer louter op die user en Djenneke, genoeg Turken etc. tonen wel het respect dat zij zouden moeten tonen, mij is alleen complete verbazing ten dele dat figuren zoals eerder genoemde nu opeens het totaal disrespect aan dit soort gebruiken verdedigen met een compleet egocentrische wereldbeeld waar de verantwoordelijkheid ophoudt bij de deurdrempel.
Hij leeft in het nu.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dan was hij nu Japanner geweest, olé. Hij leeft in het nu, en wat mij betreft is dat zijn goed recht.
Ik vind het niet belangrijk, en ik betwijfel ten zeerste of jij intelligenter bent dan mij.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:36 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Het niet belangrijk vinden is voor DOMME mensen.![]()
Lieve schat, mijn vriend heeft geen enkel maar dan ook geen enkel belang gehad bij de gevallen Nederlandse militairen. En dat hij er niets bij voelt om dat dan te gaan herdenken, is dus zijn goed recht.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:40 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niet te maken met behoeftes. Het heeft te maken met FATSOEN en RESPECT. Het gaat om mensen, helden, die in 's lands belang gestorven zijn. Voor de vrijheid van hun kinderen, zoals die snotaap van een vriend van jou.
En dat argument wat je aandraagt is werkelijk te dom voor woorden.
Jammer, daar ga je onderuit.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:41 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik vind het niet belangrijk, en ik betwijfel ten zeerste of jij intelligenter bent dan ik.
En op z'n minst ben ik niet dom.
Dus jouw stelling slaagt op niks.
Ik denk dat je nu idd wel een helder beeld hebt geschapen over je vriend, hij bedreigd mensen in bepaalde gevallen, hij geeft niet om het verleden, om de mensen die streden voor onze vrijheid etc.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dan was hij nu Japanner geweest, olé. Hij leeft in het nu, en wat mij betreft is dat zijn goed recht.
OMGquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:40 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Begrijp jij niet dat elk jaar twee minuten je mond houden daar geen enkel invloed op heeft? Dat jij misschien denkt dat je op een bepaalde manier aan de kant van de gesneuvelden staat, maar dat zij dood zijn en hier niks van merken? Dat jij dit ENKEL VOOR JEZELF doet?
Nee, inderdaad niet. Eerder van 2001 tot heden en alle doden en bedreigingen rondom "the war on terror"quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:41 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat het niet de 2e Wereldoorlog betreft.
Hij geeft niets om het verleden nee. Daar maak ik inderdaad van: Hij leeft in het nu. Hijzelf zou zeggen: "ik leef nu", in plaats van het in ertussen. En nu?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:41 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Hij leeft in het nu.![]()
Je schudt ze zo uit je mouwtje hè?
Behalve dat hij hier nu ook woont en dezelfde vrijheid geniet als wij. Diezelfde vrijheid waar die soldaten dus voor gestorven zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Lieve schat, mijn vriend heeft geen enkel maar dan ook geen enkel belang gehad bij de gevallen Nederlandse militairen. En dat hij er niets bij voelt om dat dan te gaan herdenken, is dus zijn goed recht.
Nou, need I say more dan dit prietpraat?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:41 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik vind het niet belangrijk, en ik betwijfel ten zeerste of jij intelligenter bent dan mij.
En op z'n minst ben ik niet dom.
Dus jouw stelling slaagt op niks.
Wat je zegt. Je kan ervoor kiezen om te doen. Je hoeft er niet bij stil te staan wat er toendertijd is gebeurd. Je kan je nagels lakken, in je neus peuteren, wat je wilt. Het FATSOEN om stil te zijn. Daar gaat het om.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, je kunt ervoor kiezen om dat te doen. Het is geen plicht, je kunt er niet voor opgepakt en/of beboet worden. Het is een persoonlijke keuze die je maakt, omdat JIJ het belangrijk vindt. Een ander is volledig vrij om daar anders over te denken.
Ik geloof dat jou het principe van herdenkingen etc. ook totaal ontgaat.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:40 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Begrijp jij niet dat elk jaar twee minuten je mond houden daar geen enkel invloed op heeft? Dat jij misschien denkt dat je op een bepaalde manier aan de kant van de gesneuvelden staat, maar dat zij dood zijn en hier niks van merken? Dat jij dit ENKEL VOOR JEZELF doet?
Geen belang bij gehad? Hij heeft er wel degelijk belang bij gehad. Hij leeft toch in onze maatschappij?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Lieve schat, mijn vriend heeft geen enkel maar dan ook geen enkel belang gehad bij de gevallen Nederlandse militairen. En dat hij er niets bij voelt om dat dan te gaan herdenken, is dus zijn goed recht.
hoezo is het een duitser dan ?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jij verwart "mensen moeten mij respecteren" met "mensen moeten de dingen die ik respecteer ook respecteren".quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik reageer louter op die user en Djenneke, genoeg Turken etc. tonen wel het respect dat zij zouden moeten tonen, mij is alleen complete verbazing ten dele dat figuren zoals eerder genoemde nu opeens het totaal disrespect aan dit soort gebruiken verdedigen met een compleet egocentrische wereldbeeld waar de verantwoordelijkheid ophoudt bij de deurdrempel.
Nu wel ja. En als heel Nederland onder de Duitsers, of Communisten was gevallen, had hij ergens anders gewoond. Maar dat is als. En hij heeft een hekel aan "als".quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:45 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Geen belang bij gehad? Hij heeft er wel degelijk belang bij gehad. Hij leeft toch in onze maatschappij?![]()
Wat is de etnische achtergrond van onze gast?quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nu wel ja. En als heel Nederland onder de Duitsers, of Communisten was gevallen, had hij ergens anders gewoond. Maar dat is als. En hij heeft een hekel aan "als".
Het antwoord hierop is duidelijk nee.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:43 schreef Bombardier het volgende:
[..]
OMG
Jij bent zeker dat vriendje van Djenneke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |