Ja, een pedo verdient echt crimineel geld als ie aan z'n driften toegeeft. Als je dit soort voorbeelden gebruikt bewijfel ik of je toch niet liever zou pleiten voor algehele afschaffing van het recht op een advocaat.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:11 schreef TechXP het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat kan, maar wanneer een advocaat zich schuldig maakt aan deze praktijken, terwijl die het weet, dan moet dat strafbaar zijn. We moeten niet hebben dat topcriminelen zomaar weer op straat komen omdat ze een goede advocaat hebben die met veel crimineel geld betaald word. Of wat te denken van pedo's.. nee liever achter tralies... niet vrij doordat een slimme advocaat zo iemand vrij krijgt.
Als die wat filmpjes maakt voor zijn mede-pedo's, dan kan die daar vast op verdienen.quote:Op woensdag 20 september 2006 12:19 schreef Petera het volgende:
Ja, een pedo verdient echt crimineel geld als ie aan z'n driften toegeeft.
Nou dat ook weer niet, maar ik vind ook wel dat criminelen niet overal onderuit moeten kunnen komen doordat ze goede advocaten hebben die overal tussen door kunnen glippen enzo.quote:Als je dit soort voorbeelden gebruikt bewijfel ik of je toch niet liever zou pleiten voor algehele afschaffing van het recht op een advocaat.
Weet niet precies. Ik heb dat punt niet bedacht. Kan me er wel invinden. Maar o.a. Marianne Thieme is meester in de rechten, dus die zal daar wel meer over weten denk ik.quote:Maar verder: waar komt toch het idee vandaan dat het momenteel voor advocaten niet strafbaar is om willens en wetens crimineel geld aan te pakken? Ik geloof werkelijk niet dat er ergens in de wet iets staat als: aannemen van crimineel geld is strafbaar behalve voor advocaten.
Okee, die pedo's zag ik over het hoofd; ik denk overigens niet dat er onder zulke "filmproducenten" overdreven veel echte pedo's zitten. Iedereen die geld wil verdienen en lak heeft aan de wet kan immers op hetzelfde idee komen.quote:Op woensdag 20 september 2006 12:46 schreef TechXP het volgende:
[..]
Als die wat filmpjes maakt voor zijn mede-pedo's, dan kan die daar vast op verdienen.
In ieder geval vind ook ik het onrechtvaardig dat schuld of onschuld vaak afhankelijk lijkt van de advocaat die je je kunt veroorloven. Maar je kunt mensen toch moeilijk gaan verbieden om een goede advocaat te nemen en je kunt een verdachte moeilijk voordat ie schuldig is bevonden het geld afnemen waarmee die z'n advocaat zou betalen. Het enige wat je dan nog kan doen is advocaten wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid. Maar daarmee komen we er natuurlijk niet.quote:
[..]
Nou dat ook weer niet, maar ik vind ook wel dat criminelen niet overal onderuit moeten kunnen komen doordat ze goede advocaten hebben die overal tussen door kunnen glippen enzo.
Dan zal ik er voorlopig niet op doorgaan. Ik ken de wet zelf ook niet uit m'n hoofd namelijkquote:[..]
Weet niet precies. Ik heb dat punt niet bedacht. Kan me er wel invinden. Maar o.a. Marianne Thieme is meester in de rechten, dus die zal daar wel meer over weten denk ik.
Het is mij bekend dat Marianne Thieme verstand van rechten heeft, dus ik geloof best dat er een goede uitleg is. Maar met jouw uitleg neem ik geen genoegen, omdat jij 'criminelen' bij voorbaat al wilt opzadelen met een slechte advocaat. Dit gaat naar mijn weten in tegen het recht op een eerlijk proces.quote:Op woensdag 20 september 2006 12:46 schreef TechXP het volgende:
Nou dat ook weer niet, maar ik vind ook wel dat criminelen niet overal onderuit moeten kunnen komen doordat ze goede advocaten hebben die overal tussen door kunnen glippen enzo.
[..]
Weet niet precies. Ik heb dat punt niet bedacht. Kan me er wel invinden. Maar o.a. Marianne Thieme is meester in de rechten, dus die zal daar wel meer over weten denk ik.
Tsja ik ben niet de PvdD, dus weet niet of ik de goede uitleg geef en hoe ze het bedoelen. Ik geef alleen aan hoe ik het zie en hoe ik dat punt opvat. Heb je al een e-mail gestuurd naar de partij?quote:Op woensdag 20 september 2006 13:17 schreef Wolfje het volgende:
Het is mij bekend dat Marianne Thieme verstand van rechten heeft, dus ik geloof best dat er een goede uitleg is. Maar met jouw uitleg neem ik geen genoegen, omdat jij 'criminelen' bij voorbaat al wilt opzadelen met een slechte advocaat. Dit gaat naar mijn weten in tegen het recht op een eerlijk proces.
Kan iemand me uitleggen wat de Partij voor de Dieren biedt dat men niet bij GroenLinks ook kan hebben?quote:Dierenrechten moeten worden opgenomen in de Grondwet. GroenLinks start vandaag, op Dierendag, een actie voor de rechten voor dieren. Iedereen die dieren een warm hart toedraagt, wordt opgeroepen het manifest voor dierenrechten in de Grondwet te ondertekenen.
GroenLinks vindt al lang dat dieren recht hebben op een plek in de Grondwet. Hiermee wordt aan dieren het basale recht gegeven op zorg van de overheid. Elke nieuwe én bestaande wet moet dan worden getoetst op diervriendelijkheid. Dat is de strekking van het manifest voor dierenrechten. Het manifest is te lezen en ondertekenen op http://www.groenlinks.nl/dierenrechten
Nederland moet net als Duitsland in de Grondwet vastleggen dat dieren worden beschermd. Dit kan door aan artikel 21, dat gaat over de zorg voor het milieu, de zorg voor het welzijn van dieren toe te voegen. Door opname in de Grondwet is het duidelijk dat dieren rechten hebben. Deze toevoeging geeft de overheid een zorgplicht voor het welzijn voor dieren.
Als de Grondwet op deze manier wordt aangepast, dan moeten we ook daadwerkelijk anders omgaan met dieren. De Gezondheid- en welzijnswet voor Dieren, de Wet op de dierproeven en de Flora- en Faunawet moeten kritisch worden bekeken. Het is de hoogste tijd dat er een einde komt aan het lijden van dieren in de bio-industrie, bij dierproeven, tijdens veetransporten en bij de jacht. Legbatterijen, onverdoofde castratie en aangeschoten wild moeten worden uitgebannen. We hebben naast strengere wetten voor dierenwelzijn ook een veel beter toezicht nodig om te zorgen dat de wetten worden nageleefd.
Ieder dier het basale recht op zorg van de overheid?quote:GroenLinks vindt al lang dat dieren recht hebben op een plek in de Grondwet. Hiermee wordt aan dieren het basale recht gegeven op zorg van de overheid. Elke nieuwe én bestaande wet moet dan worden getoetst op diervriendelijkheid. Dat is de strekking van het manifest voor dierenrechten. Het manifest is te lezen en ondertekenen op http://www.groenlinks.nl/dierenrechten
GroenLinks komt niet meer zo op voor dieren. In hun top 10 van belangrijke punten stond wederom geen dierenwelzijnspunt.. die top 10 ging over wat ze komende jaren willen bereiken. Deden ze vorige keer ook. Toen kwam de PvdD er en toen gingen ze snel weer even wat aandacht besteden aan dieren. En zie weer.. doen ze het weer.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:48 schreef mariatrepp het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat de Partij voor de Dieren biedt dat men niet bij GroenLinks ook kan hebben?
Mensenwelzijn en dierenwelzijn is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het is niet voor niets dat uit mensenrechtenbewegingen dierenrechten/welzijnsorganisaties zijn ontstaan. En ook andersoms.. vanuit dierenbescherming is bijvoorbeeld kinderbeschermingsorganisaties ontstaan.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:36 schreef mariatrepp het volgende:
Vind je niet dat er enige balans moet zijn tussen dierenwelzijn en mensenwelzijn?
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:57 schreef TechXP het volgende:
[..]
Wanneer men beschaafd is tegenover dieren, dan is men ook beschaafd tegenover mensen.
PnvD? Dat is de pedopartij. Die mag van mij verboden worden..quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:17 schreef Fir3fly het volgende:
Wat verstaat de PnvD dan onder het begrip 'dieren'? Zijn dat alleen mooie beesten als katten en honden of krijgen kakkerlakken ook dezelfde rechten als mensen?
Shit, domme typoquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:35 schreef TechXP het volgende:
[..]
PnvD? Dat is de pedopartij. Die mag van mij verboden worden..
Ik heb de website doorgelezen, maar mijn indruk is dat we dus ook aardig moeten zijn tegen kakkerlakken...quote:Als je de PvdD bedoeld... misschien moet je hun website eens doorlezen, met name de beginselverklaring, de toespraken die marianne gegeven heeft, de opinieartikelen, de uitgangspunten en partijprogramma. Dan vind je duidelijk wat de partij wil.
En nee de PvdD is geen honden/katten-only partij. Misschien ook interessant om eens Marianne Thieme haar boek te lezen. Dan snap je waar het om gaat, waarom er een Partij voor de Dieren is opgericht etc.
Nee dat is niet automatisch zo. Het beste voorbeeld is Paul Cliteur ( Partij vd Dieren) die het opneemt voor het konijn ( Volkskrant-artikel : Konijnen lijden in eenzaamheid in de week toen Abu Ghraib bekend werd) maar zich nooit heeft gekeerd tegen de mensenrechtschendingen van de VS.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:57 schreef TechXP het volgende:
[..]
Wanneer men beschaafd is tegenover dieren, dan is men ook beschaafd tegenover mensen.
De partij zegt meer op hun site dat je zo respectvol moet omgaan met dieren als je kan. Waar je zelf de grens legt moet je zelf weten natuurlijk. De ene zal de mug niet doodslaan en de andere wel.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb de website doorgelezen, maar mijn indruk is dat we dus ook aardig moeten zijn tegen kakkerlakken...
quote:PvdA-kamerlid Harm Evert Waalkens blijft 'Dierenbeschermer van het Jaar'. Vorig jaar kreeg hij deze titel van de Dierenbescherming vanwege zijn verdiensten voor dierenwelzijn, als Kamerlid én als biologisch veehouder. Waalkens is vereerd dat hij de titel langer mag voeren, maar hoopt vooral dat er hierdoor meer aandacht komt voor dierenwelzijn.
Vier oktober werelddierendag, een moment waarop er wereldwijd extra aandacht aan het dierenwelzijn besteed wordt. Als het aan de PvdA ligt, staat dierenwelzijn echter het hele jaar hoog op de agenda. Waalkens: 'Wij vinden het onze dure en gezamenlijke plicht om dieren respectvol te behandelen. Dat geldt voor commercieel gehouden dieren, voor gezelschapsdieren en voor dieren in het wild. De verantwoordelijkheid voor dierenwelzijn ligt zowel bij de overheid, als bij het bedrijfsleven en de consument. De overheid moet normen vaststellen en toezien op de naleving.'
Afgelopen weekend is er door het congres een amendement aangenomen dat het mogelijk moet maken veelplegers van dierenmishandeling te vervolgen. Waalkens hoopt dat ook de Tweede Kamer dit mogelijk wil maken. Lastig is dat wel. Waalkens: 'Goede voorstellen zijn de laatste jaren keer op keer gesneuveld doordat CDA, VVD en LPF elke keer vóór de bio-industrie en tegen het dier stemden.’
http://www.pvda.nl/render(...)10/instanceId/37907/quote:In de komende regeerperiode worden als het aan de PvdA ligt dierenbeulen strenger gestraft. Nertsenfokkerij en dierproeven voor de cosmetica wil de PvdA helemaal verbieden en de landbouw dient over te schakelen van bio-industrie naar diervriendelijke veehouderij.
Heel veel mensen zijn het niet eens met dat Harm Evert Waalkens dat is geworden. Net als vorig jaar.quote:Op maandag 9 oktober 2006 23:55 schreef mariatrepp het volgende:
Jongens, jullie hebben de Partij voor de Dieren echt niet nodg. Stem GroenLinks of PvdA:
Harm Evert Waalkens blijft dierenbeschermer van het jaar
GroenLinks heeft dierenwelzijn en mensenwelzijn nooit met elkaar verbonden. Het zijn aparte dingen bij hun. En dieren zakken daar steeds verder weg.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:13 schreef mariatrepp het volgende:
Maar ik ben het wel eens met je dat mensenwelzijn en dierenwelzijn onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. En daarvoor doet GroenLinks veel meer dan de Partij voor de Dieren. Alles wat leeft is met elkaar verbonden. Maar iemand als Paul Cliteur heeft deze houding niet , en dat zegt hij zelf.
toe maar, 1 hele zetelquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:06 schreef EgelPrik het volgende:
PvdD staat in de peiling op 1 zetel!!!!
We gaan voor de 3 tot 5quote:
dat moet ook wel ljkt me zo. Van die eenmansfracties, daar heb je echt geen ene reet aan. Stel je voor, ondanks al die lijstduwers wordt er maar 1 zetel gehaald. Is het dan misschien niet slim om tot de conclusie te komen dat Nederland niet op de PvdD zit te wachten?quote:
Dat is zo. Maar als de PvdD 1 zetel heeft is dat wel totaal anders dan maar weer een eenmansfractie. De PvdD kan veel meer bereiken al met die ene zetel. Politiek wordt niet graag afgeschilderd als dieronvriendelijk, niet opkomend voor milieu etc. Dat zie je nu al als de PvdD weer mee doet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:04 schreef kollie het volgende:
dat moet ook wel ljkt me zo. Van die eenmansfracties, daar heb je echt geen ene reet aan.
Alle nieuwe partijen die er ooit zijn gekomen zijn vaak via minder zetels er binnen gekomen. Onze partij heeft een bereik van 150.000 stemmers. Afgelopen eu-verkeizingen waren er zoveel die op ons stemden (nu zorgen dat die nog eens op ons gaan stemmenquote:Stel je voor, ondanks al die lijstduwers wordt er maar 1 zetel gehaald. Is het dan misschien niet slim om tot de conclusie te komen dat Nederland niet op de PvdD zit te wachten?
Hangt af van het aantal zetels dat ze behalen. Met 1 of 2 zijn ze denk ik de gekke henkie van de kamer, en dit is denk ik waar het op uitdraait.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:26 schreef Lollifant het volgende:
Het zou dus logisch zijn om dus daarop te stemmen... maar ja. Hebben ze wel genoeg vingers in de pap in de 2e kamer?!
Het voordeel van de PvdD is dat ze niet links of rechts zijn, maar een partij waar in principe zowel links of rechts in mee kan gaan zonder gezichtsverlies. Rechts of links kunnen nog weleens stelling nemen tegen om de andere dwars te zitten.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:26 schreef Lollifant het volgende:
Ik zit al weken te twijfelen tussen PvdD, SP en GroenLinks.
Ik kan me in de standpunten van SP en GroenLinks redelijk goed vinden. Maar bij de PvdD ben ik het echt met élk standpunt eens. Het zou dus logisch zijn om dus daarop te stemmen... maar ja. Hebben ze wel genoeg vingers in de pap in de 2e kamer?!
Strategisch stemmen kan wel degelijk in je voordeel zijn, maar als je strategisch stemt met de bedoeling een specifieke premier of een bepaalde coalitie af te dwingen, kan het zich ook tegen je keren. Een CDA-er die VVD stemt om CDA-VVD af te dwingen, komt natuurlijk van een koude kermis thuis als het CDA-PvdA wordt. Dan had ie er meer aan gehad als CDA een sterkere onderhandelingspositie had.quote:Op zondag 15 oktober 2006 01:02 schreef hp38guser het volgende:
Ook met 1 zetel in de kamer kan je al wat betekenen. Als andere partijen je standpunten willen ridiculiseren, moeten ze wel met een goede beargumentering komen. Ikzelf twijfel nog tussen de Partij voor de Dieren en een andere nieuwe partij.
Ik raad in ieder geval iedereen aan goed mee te werken aan de democratie door te stemmen op de partij die jouw belangen het best wil vertegenwoordigen. Met strategisch stemmen doe je jezelf altijd tekort![]()
Zo dacht ik dus ook, na het gelezen hebben van de website, en het verkiezingsprogramma. Dus maar meteen lid geworden, en binnenkort eens stemmen. Ik hoop dat er wel een stuk of 3-5 zetels bij zitten voor deze partij... Het is naar mijn idee echter niet de bedoeling, dat deze partij té groot wordt, want we hebben naast dierenwelzijn, ook nog een land te besturen. Hiermee vertrouw ik liever de andere partijen, totdat deze partij zich daarin heeft bewezen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:17 schreef Lollifant het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Ik denk dat ik er nu wel uit ben. Waarom zou ik ook op iets anders stemmen waar ik het niet 100% mee eens ben?!
PvdD it will be.![]()
Je bedoelt dat jíj er niet op zit te wachten? Jij bent Nederland niet! (al denk je blijkbaar van wel)quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:04 schreef kollie het volgende:
[..]
. Is het dan misschien niet slim om tot de conclusie te komen dat Nederland niet op de PvdD zit te wachten?
Sado!quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:03 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Zo dacht ik dus ook, na het gelezen hebben van de website, en het verkiezingsprogramma. Dus maar meteen lid geworden, en binnenkort eens stemmen. Ik hoop dat er wel een stuk of 3-5 zetels bij zitten voor deze partij... Het is naar mijn idee echter niet de bedoeling, dat deze partij té groot wordt, want we hebben naast dierenwelzijn, ook nog een land te besturen. Hiermee vertrouw ik liever de andere partijen, totdat deze partij zich daarin heeft bewezen.
Uit Trouwquote:De Partij voor de Dieren gaat bij de Raad van State in beroep tegen de weigering van stembureaus Mensje van Keulen en Gerti Bierenbroodspot te plaatsen op de kandidatenlijst voor de Kamerverkiezingen van november. Dat meldt de Partij voor de Dieren woensdag.
Zestien van de negentien hoofdstembureaus weigeren schrijfster Mensje van Keulen op de lijst te zetten met de naam waaronder ze bekend is. Haar echte achternaam is die van haar ex-partner. Volgens de stembureaus zou ze alleen op de kandidatenlijst mogen staan onder de naam Van der Staat. Maar volgens de partij is Van Keulen wel als Van Keulen geplaatst op de kandidatenlijst voor de Europese verkiezingen van 2004.
Het hoofdstembureau van Maastricht heeft kunstenaar Bierenbroodspot geweigerd. Het hoofd van dit stembureau vond dat de handtekening op haar zogenoemde instemmingsverklaring niet genoeg lijkt op die op haar legitimatiebewijs. De zitting is vrijdag.
Volgens mij zat het iets anders... weet er ook niet het fijne meer van. In ieder geval had men toen geen afdeling overijsselquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:04 schreef freako het volgende:
Bij de Tweede Kamerverkiezingen 2003 meende de afdeling Overijssel dat het inleveren van de lijsten best per fax kon. De Kiesraad vond van niet, dus mochten ze daar niet meedoen.
Wat is dit voor een zieke redenering? Tot die tijd passen we Ockam's Razor toe? Omdat we nog niet weten in hoeverre dieren bewust lijden onder de wijze waarop ze door de mens worden behandeld? Ik zou zeggen: zolang we het niet weten, laten we de dieren met rust! Tjonge jonge, "ach ja, dat geestelijk gehandicapte mokkel kan het waarschijnlijk toch niet bevatten, dus jongens, misbruik haar maar zoveel jullie willen!" Walgelijke instellingquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er is helemaal niets bewezen. Tot die tijd passen we Ockam's Razor toe, dus dieren hebben geen bewustzijn.
Leuk, een partij die wetenschappelijke onwaarheden verspreidt![]()
Waar concludeer jij uit dat ze beweren dat mensen geen dieren zijn? En hoezo kom jij er bij dat dieren geen bewustzijn hebben? Onder andere is uit onderzoek gebleken dat chimpansee's een zelfbewustzijn bezitten en zichzelf herkennen in een spiegel bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:38 schreef Fir3fly het volgende:
Van de website:
[..]
Dit standpunt slaat op stront. Hoezo is de mens ineens geen dier meer? En hoezo hebben dieren bewustzijn
Katten niet, bepaalde apensoorten wel en ook dolfijnen. Over het verspreiden van wetenschappelijke onwaarheden gesprokenquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ie dus niet doet. Meestal vallen katten hun spiegelbeeld aan....
Denk dat het meevalt. Meer bij het VVD.quote:Op zondag 22 oktober 2006 08:59 schreef Jurgen21 het volgende:
Enigste voordeel van die kulpartij is dat men stemmen weghaalt bij Wouter B.
Nou ja, de lokale contactpersoon dan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:37 schreef TechXP het volgende:
[..]
Volgens mij zat het iets anders... weet er ook niet het fijne meer van. In ieder geval had men toen geen afdeling overijssel
. Bronquote:Het Zwolse hoofdstembureau sloot de Partij voor de Dieren uit voor deelname in de provincie Overijssel aan de Tweede Kamerverkiezingen van 22 januari aanstaande, omdat de kieslijst destijds per fax is aangeboden.
In de stemhokjes van deze provincie ontbreekt daarom de PvdD Lijst 15 op het toetsenbord. Het blijkt uit veel reacties, dat een aanzienlijk aantal inwoners van Overijssel op de PvdD wil stemmen. Met de kiezersuittocht -actie wil de partij aan kiezers de mogelijkheid geven om buiten de provincie Overijssel toch hun gewenste stem uit te brengen op de Partij voor de Dieren Lijst 15.
Wat een nonsens.quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:14 schreef TechXP het volgende:
[..]
Denk dat het meevalt. Meer bij het VVD.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |