Nou, van mij hoef je niet te blijven, maar dat is niet aan mij he. Dat wil je zelf of je wilt het niet.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Nah.. denk 't niet. Wil je me graag weghebben, Tafkahs?
Niets echt boeiends vermoed ikquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:25 schreef MrX1982 het volgende:
Zo eens kijken wat peter r de vries te melden heeft over JFK.
Zou een keer tijd worden ookquote:PvdA dreigt akkoord over JSF op te zeggen
ANP
DEN HAAG - De PvdA wil niet dat het huidige kabinet een akkoord sluit over de aanschaf van het Amerikaanse gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter (JSF). Zo'n overeenkomst wordt opgezegd als de PvdA volgend jaar toetreedt tot een nieuwe regering, zegt PvdA-Tweede Kamerlid Luuk Blom in het blad Intermediair.
De Nederlandse regering sloot ook eerder een akkoord over de JSF met de Amerikanen. Nederland draagt bij aan de ontwikkeling van de JSF en kan daarvan later de vruchten plukken. Volgens dit akkoord maken Nederlandse bedrijven kans op orders om te helpen bij de ontwikkeling van de JSF en krijgt Nederland korting als de regering besluit de JSF-toestellen aan te schaffen voor de Nederlandse krijgsmacht.
Dat laatste besluit wordt dit najaar verwacht, hoewel PvdA, GroenLinks en SP steeds uitermate kritisch zijn geweest over de aanschaf van de JSF. Onderzoek door de Amerikaanse Rekenkamer heeft uitgewezen dat de ontwikkeling van het gevechtsvliegtuig 23 maanden achter ligt op schema en dat het 30 procent duurder uitpakt dan geraamd.
[Advertentie]
Dit laatste was eerder voor de PvdA reden om te bepleiten het hele JSF-akkoord opnieuw tegen het licht te houden. GroenLinks heeft altijd bepleit nieuwe gevechtsvliegtuigen, die de F16's moeten vervangen, gewoon 'van de plank' te kopen. De SP pleit voor modernisering van de F16 in plaats van de aanschaf van een nieuw type vliegtuig.
PvdA-er Blom zegt dat bijna alle Amerikaanse JSF-orders in Nederland terecht zijn gekomen bij Stork en dat het in feite gaat om verkapte steun van de overheid aan dit bedrijf. Blom zegt geen ‘6 miljard euro in de sloot te willen gooien’.
Ja als ze een minder rendabele zuiderzeelijn al schrappenquote:
Misschien valt er wat te combineren met de Betuwelijnquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja als ze een minder rendabele zuiderzeelijn al schrappen.
quote:wordt dan alweer een nagel aan de doodskist van de NAVO
het is eigenlijk ook geen idee van de PvdA, de nieuwe Noorse regering (met dezelfde politieke kleur als Wouter Bos) kwam hier al eerder meequote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:01 schreef MrX1982 het volgende:
De regering moet gewoon akkoord gaan. Lijkt me sterk dat Woutertje zo'n order cancelled mocht hij MP worden.
Ik zie het al voor me.
uuuh sir Bush *smile* *smile* I would like to cancel this deal.*smile *smile*
Bush: What?!
Wouter: Did I say cancel I mean support.*smile* *smile*
Ik begrijp de angst van de PvdA wel. Zo'n deal cancel je niet even. Zelfs niet met de namaak lach van Wouter Bos.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:04 schreef zakjapannertje het volgende:
het is eigenlijk ook geen idee van de PvdA, de nieuwe Noorse regering (met dezelfde politieke kleur als Wouter Bos) kwam hier al eerder mee
quote:511 Teletekst di 02 mei
Heineken in Indiase bierbrouwerij
` Heineken betreedt de biermarkt in
India.Via de joint venture Asia Pacific
Breweries neemt Heineken een belang van
76% in Aurangabad Breweries Ltd (AUBL).
Met de transactie is ongeveer 14,5
miljoen euro gemoeid.
De joint venture,waarin Heineken voor
42% deelneemt,heeft het recht om het
belang in AUBL de komende jaren uit te
breiden tot 100%.Het Indiase bedrijf
heeft twee brouwerijen,in de deelstaten
Maharashtra en Goa.Die brouwen samen
250.000 hectoliter bier per jaar.
Volgens gegevens van Heineken wordt nu
in India 8 miljoen hectoliter bier per
jaar op de markt gebracht.
Lacht Kamp soms beter? Met z'n verhaaltje in buitenhof dat er een heli van 15 mln euri even uit de lucht geschoten wordt in Afghanistan? (heb ik van Pberends)quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik begrijp de angst van de PvdA wel. Zo'n deal cancel je niet even. Zelfs niet met de namaak lach van Wouter Bos.
Er is alleen toegezegd mee te werken in de ontwikkeling. Er is indertijd expliciet afgesproken dat er nog niets besteld zou worden..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:01 schreef MrX1982 het volgende:
De regering moet gewoon akkoord gaan. Lijkt me sterk dat Woutertje zo'n order cancelled mocht hij MP worden.
Ik zie het al voor me.
uuuh sir Bush *smile* *smile* I would like to cancel this deal.*smile *smile*
Bush: What?!
Wouter: Did I say cancel I mean support.*smile* *smile*
haha tja die ligt er onderhand alquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:56 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Misschien valt er wat te combineren met de Betuwelijn
ze willen gewoon niet langer geassocieerd worden met losersquote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik begrijp de angst van de PvdA wel. Zo'n deal cancel je niet even. Zelfs niet met de namaak lach van Wouter Bos.
http://www.demorgen.be/telex/?news=B316936quote:Populariteit Bush blijft dalen
De populariteit van de Amerikaanse president George W. Bush blijft afglijden. Dat blijkt uit een peiling van USA Today/Gallup. De daling is zo erg dat ze dreigt een weerslag te hebben op het resultaat van zijn partij bij de Congresverkiezingen in november.
De populariteit van de Amerikaanse president is gezakt naar 34 procent, tegenover 36 procent begin maart en 43 procent begin dit jaar. Vooral de appreciatie van het economisch, het buitenlands en het energiebeleid zijn bijzonder laag.
Slechts 26 procent van de ondervraagden kan zich vinden in de manier waarop Bush de actuele kwestie rond migratie aanpakt. Als er nu Congresverkiezingen waren, zou 54 procent van de kiezers Democratisch stemmen en 39 procent Republikeins. (Belga/AG 17:49)
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:18 schreef du_ke het volgende:
Er is alleen toegezegd mee te werken in de ontwikkeling. Er is indertijd expliciet afgesproken dat er nog niets besteld zou worden..
De PvdA zit de bui al hangen.quote:De PvdA wil niet dat het huidige kabinet een akkoord sluit over de aanschaf van het Amerikaanse gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter (JSF).
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF02052006_053quote:Verhuizen binnen EU wordt makkelijker
BRUSSEL - Verhuizen van België naar een ander land in de Europese Unie moet voortaan even makkelijk worden als verhuizen binnen de eigen landsgrenzen. Dat is de filosofie achter een nieuwe Europese richtlijn die gisteren van kracht is geworden. Zo hoeven inwoners van andere lidstaten niet langer een verblijfsvergunning aan te vragen.
Momenteel wonen ongeveer zeven miljoen EU-burgers in een andere lidstaat. Met eenvoudiger en duidelijkere regels hoopt de Europese Commissie mogelijke drempelvrees weg te nemen en de mobiliteit binnen Europa gevoelig te versterken. ,,De inwerkingtreding van deze richtlijn is een mijlpaal die het pad effent voor een echt Europees burgerschap'', zo verklaarde eurocommissaris voor Justitie en Binnenlandse Zaken Franco Frattini.
Dankzij de nieuwe richtlijn hoeven EU-burgers niet langer een verblijfsvergunning aan te vragen wanneer ze meer dan drie maand in een andere lidstaat willen verblijven. Een eenvoudige registratie volstaat voortaan. Wel moeten ze nog steeds bewijzen dat ze een economische activiteit uitvoeren of over voldoende bestaansmiddelen en een ziekteverzekering beschikken. Na een verblijf van vijf jaar vallen ook deze voorwaarden weg en krijgen EU-burgers uit andere landen een permanent recht om in het land te wonen.
Ook de voorwaarden voor partners en familieleden worden versoepeld. Zo kunnen ze genieten van een automatisch verblijfsrecht indien de EU-burger overlijdt of een einde maakt aan een huwelijk of partnerschapsregeling. Voor niet-gehuwde partners en homoseksuele paren geldt nog steeds het familierecht van de Europese lidstaat in kwestie.
Hoewel de richtlijn van kracht is geworden, zijn enkel Oostenrijk, Slovakije en Slovenië volledig klaar met de omzetting van de regels. Het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Frankrijk en Spanje leggen de laatste hand aan de wetgeving. Maar ook in de landen waar de regelgeving nog niet in orde is, kunnen Europeanen die rechten al afdwingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |