volgens mij zijn daar twee versie's van in de omloopquote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:25 schreef GLO het volgende:
[..]
Ah, kijk, een professionele radio-opname rechtstreeks van de mengtafel. Ja, dan heb je wat. Wat ik zeg, een uitzondering. Het is dus voor en door de VPRO opgenomen en wschlk vervolgens gebootlegged vanaf de radio.
volgens mij deed de vpro dat wel meerquote:De meeste bootleggers stonden met een monomicrofoontje uit het jaar nul in de zaal, puur hobbyisme was dat nog. Het kwam ook maar weinig voor überhaupt, vergeleken met tegenwoordig.
Ach het gaat zo'n beetje nog steeds over Dreamquote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:47 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
volgens mij zijn daar twee versie's van in de omloop
die van de mengtafel en een een radio opname
ik zelf heb de eerste
op de 2de(die had ik incompleet,en weggegooit) hoor je iemand van de radio het aankondigen
en op de eerste een klein meisje die het aankondigd(op het podium?)
[..]
volgens mij deed de vpro dat wel meer
want ik heb ook een vpro opname van het First European International Pop Festival, Piper Club, Rome, Italy. (May 6th, 1968)
waar pink floyd ook speelde
btw 't is nu wel verschrikelijk oftopic![]()
ik had wel gekeken voor de lpquote:
Mijn moeder heeft die CD box...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:30 schreef Dogbreath het volgende:
[afbeelding]
Ik ben benieuwd of ik nu echt ongeveer de enige persoon van in de twintig ben die deze muziek nog een warm hart toedraagt. De bekendere Nederbeat (Golden Earrings, Outsiders, Q65 en Cuby) zal iedereen nog wel iets zeggen. Maar hoe is het met bands als de Rob Hoeke R&B group, Group 1850 en Les Baroques? Toch fantastische muziek, post hier je favoriete nummer/album.
Beste band volgens mij: Group 1850 met de LP Paradise now
Beste nummer: Russian spy and i van The Hunters
ja,mooie winkelquote:Op zaterdag 17 juni 2006 05:23 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
King Kong Records in Leeuwarden?
Die LP vindt je niet zo snel voor 4,50quote:
ze hebben daar veel lp's oud en nieuwquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:41 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Die LP vindt je niet zo snel voor 4,50![]()
Mijn favoriete platenzaak is King Willow in Deventer. Iemand mee bekend? Nog nooit in Leeuwarden geweest voor LP's is dat de moeite waard? Ik hoor heel veel moois over Antwerpen...
Nee, daarom dacht ik ook: wat een koopje. Maar niet dus. Al is 4,50 voor de cd natuurlijk ook niet veel.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:41 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Die LP vindt je niet zo snel voor 4,50![]()
Geen idee. Komen jullie wel 's in de Randstad? De tweedehandswinkel De Plaatboef (o.a. in Rotterdam en Leiden) heeft vaak leuke dingen staan. Zelf hou ik het bij de Platenbeurs in Utrecht. Veel dingen heb ik natuurlijk al, dat scheeltquote:Mijn favoriete platenzaak is King Willow in Deventer. Iemand mee bekend? Nog nooit in Leeuwarden geweest voor LP's is dat de moeite waard? Ik hoor heel veel moois over Antwerpen...
en ik nooit in het noorden... behalve dan op Eurosonic/Noorderslag, 1 x per jaarquote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:42 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ik kom nooit in de randstad
De platenbeurs is inderdaad fantastisch, kwam daar voor het eerst en wist niet welke kant ik op moest. Ik ga vaak naar Utrecht, voor de Plaatboef maar vooral voor Da Capo. En in Den Haag zit een leuke, in een zijstraatje vlakbij de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:49 schreef GLO het volgende:
Geen idee. Komen jullie wel 's in de Randstad? De tweedehandswinkel De Plaatboef (o.a. in Rotterdam en Leiden) heeft vaak leuke dingen staan. Zelf hou ik het bij de Platenbeurs in Utrecht. Veel dingen heb ik natuurlijk al, dat scheeltHoeveel was die Names And Faces-single nou waard, Dogbreath?
Zeker. Wel een hele andere band toen: ruige blues en rhythm & blues in een beatjasje. De Kjoe waren de Nederlandse Stones of liever nog de Nederlandse Pretty Things, ook qua uiterlijk. Hun hit The Live I Live vind ik persoonlijk de beste Nedersingle aller tijden, hun debuutalbum Revolution is legendarisch. Afghanistan is uit een veel latere periode van de band, die toen ook in een andere bezetting opereerde.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:21 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
een tijdje geleden Afghanistan van Q65 gedownload
is hun oudere werk ook goed?
Good buy!quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:06 schreef BeRightBack het volgende:
Laatst nog revolution gekocht voor ¤4,95..
Met 4 Bonustracks.
Na The Life I Live, dat verzamelalbumpje, was ik verkocht.
en ja 4,95!
The Live I Live ken ik welquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:47 schreef GLO het volgende:
[..]
Zeker. Wel een hele andere band toen: ruige blues en rhythm & blues in een beatjasje. De Kjoe waren de Nederlandse Stones of liever nog de Nederlandse Pretty Things, ook qua uiterlijk. Hun hit The Live I Live vind ik persoonlijk de beste Nedersingle aller tijden, hun debuutalbum Revolution is legendarisch. Afghanistan is uit een veel latere periode van de band, die toen ook in een andere bezetting opereerde.
Ik heb Revolution op vinyl, maar dan een van de vele herpersingen. Ik begon toen met verzamelen en dacht met mijn domme hoofd dat ik een geweldige slag had geslagenquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:13 schreef GLO het volgende:
[..]
Good buy!
Ik heb Revolution nog gewoon op vinyl, maar beslist niet zo goedkoop.
Tuurlijk niet. 't Gaat tenslotte om de muziek. Je hebt zeker een stereoversie? Wel met de originele hoes?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:36 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Ik heb Revolution op vinyl, maar dan een van de vele herpersingen. Ik begon toen met verzamelen en dacht met mijn domme hoofd dat ik een geweldige slag had geslagen. Toch geen spijt van natuurlijk.
Ja, ik ken het verhaal, kan het me ook nog wel herinneren van toen. Maar met Revolution heeft het niks te maken. Hoe bedoel je dat het 't verhaal achter Revolution is?quote:En het verhaal erachter is geniaal:
[knip verhaal]
Een lp die de single Top 10 binnenkomt?quote:Van Revolution worden binnen drie maanden 25.000 exemplaren verkocht en in oktober komt de plaat zelfs de Haagse single Top 10 binnen
Nu ik dat zo lees zie ik idd enige overeenkomst jaquote:met als enige concurrentie hun eigen single I Despise You / Ann. Dit laatste, met Jay op
piano, was een persiflage op Jungen Komm Bald Wieder van de Duitse schlagerzanger Freddie.
(bron: www.popinstituut.nl)
Geen idee. Misschien op Youtube? Of de Polygoonbeelden van de "versteek" naar Engeland. En van de Haagse Beatnach uit 1980 wellicht ook wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:20 schreef BeRightBack het volgende:
Zijn er eigenlijk filmbeelden van de kjoe?
(op internet)
Ja, beatnach zeker!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:51 schreef GLO het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien op Youtube? Of de Polygoonbeelden van de "versteek" naar Engeland. En van de Haagse Beatnach uit 1980 wellicht ook wel.
Ik ben van mening dat dit wel het meest klassieke album van de nederbeatperiode is. De band die voor mij het meest tot de verbeelding spreekt is Rob Hoeke's R&B group en met name de LP's Sae our souls en Celciusquote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:49 schreef GLO het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. 't Gaat tenslotte om de muziek. Je hebt zeker een stereoversie? Wel met de originele hoes?
[..]
Jep stereo met de hoes.
Ja, ik ken het verhaal, kan het me ook nog wel herinneren van toen. Maar met Revolution heeft het niks te maken. Hoe bedoel je dat het 't verhaal achter Revolution is?
[..]
Ja het gaat over de single, die ook op het album staat volgens mij...
Nu ik dat zo lees zie ik idd enige overeenkomst ja
Maar Ann is wel een prachtig nummer vind ik.
Ann inderdaad![]()
Een van de, ja. 'Desolation' en 'Groeten Uit Grollo' van C+B en 'Winter-Harvest' van The Golden Earrings horen daar zeker ook bij.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:29 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat dit wel het meest klassieke album van de nederbeatperiode is.
Die lp's heb ik nooit gehoord, maar de hoezen kan ik dromen. Die stonden altijd afgebeeld op de singlehoesjesquote:De band die voor mij het meest tot de verbeelding spreekt is Rob Hoeke's R&B group en met name de LP's Sae our souls en Celcius![]()
Ro-d-ys rule OK !quote:Op zondag 25 juni 2006 13:55 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
youtube is tof
Ro-d-y-s - Take Her Home (1967)
http://www.youtube.com/watch?v=aelEOLACGtU
Heb je het dan wel over de originele persing?quote:Op maandag 26 juni 2006 23:23 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
een vriend van mij heeft revoluton van q65 3 keer op lp. die plaat is niet echt moeilijk om aan te komen.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:03 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
laatst Revolution van Q65 gedownload
erg goed
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |