OKquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:59 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
maar dan wel een nederlands sixties rock toernooi
anders wordt het te onoverzichtelijk
Eerst mensen laten nomineren, daar een keuze uit maken.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:20 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
wat moet ik me ij zon toernooi voorstellen?
Zoveel mensen, zoveel zinnen. Als wij hier een toernooi gaan houden laaien de emoties misschien ook wel hoog opquote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:17 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
Meest overschatte bands aller tijden. En dan word The beach boys genoemd. Moet ik dat serieus nemen
Nee, daarom beperken we ons tot Nederland (zie topictitelquote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:29 schreef cafca het volgende:
Ik ben bang dat als je een 60's rock toernooi gaat houden, dat je vooral veel Beatles en Stones nummers in je top 10 krijgt..
Lijkt me ook niet echt de bedoeling, of wel?
Gewoon Dream hè. The Dream was een hele andere band...quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:52 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
nog steeds niks gevonden van Mothers Love
wel iets van The Dream,een band die uit Mothers Love is voort gekomen
stond op Pebbles 15 met de track The Doting King
Ik dacht dat jij al 16 was, net als Prep. Of is die ook 14?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:21 schreef BeRightBack het volgende:
Ik ben met mijn 14 jaar een fan van de Nederbeat!
Q65
Cuby
Wat een prachtige muziek.
Die box die in de openingspost staat zag ik liggen maar toen ik hem wou kopen waren ze weg
volgens popinstituut is het The Dreamquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:01 schreef GLO het volgende:
[..]
Gewoon Dream hè. The Dream was een hele andere band...
Ja, staat ook zo op de verzamel-cd uit 1994, maar dat zijn allemaal bronnen van latere datum. In de 60's en 70's heb ik het zelf nooit zo geschreven gezien. Wel soms als De Dream (o.a. op de poster van de eerste Pinkpop). Misschien dat ze het zelf varieerden en ik heb hun singlehoesjes nooit gezien, maar ik heb hun naam 9 van de 10 keer zonder lidwoord zien staan.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:46 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
volgens popinstituut is het The Dream
en Pebbles 15 zegt het zelfde
thanx for the infoquote:Op woensdag 14 juni 2006 21:52 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja, staat ook zo op de verzamel-cd uit 1994, maar dat zijn allemaal bronnen van latere datum. In de 60's en 70's heb ik het zelf nooit zo geschreven gezien. Wel soms als De Dream (o.a. op de poster van de eerste Pinkpop). Misschien dat ze het zelf varieerden en ik heb hun singlehoesjes nooit gezien, maar ik heb hun naam 9 van de 10 keer zonder lidwoord zien staan.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:00 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
thanx for the info
heb jij mischien zelf Mother's Love ?
Nee, niet dat ik weetquote:Op woensdag 14 juni 2006 22:10 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
is zeker niet op cd beschikbaar
Prep is 16, ik 14quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:33 schreef GLO het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij al 16 was, net als Prep. Of is die ook 14?![]()
Oh sjit, dat is 'm natuurlijk, die van de hoes die ik net postte...quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:02 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
Ik heb de single binnen van Dragonfly waar alle 4 de nummers op staan, zal hem zo snel mogelijk omzetten op mp3.
Bedoel je die bootleg, 'Stamping Ground'? Ik weet niet meer of dat een driedubbelaar was, wel dat-ie indertijd (1970) voor een tientje te koop was, maar dat ik 'm om onduidelijke redenen niet gekocht heb. Stom. Wel heb ik de film gezien en daarvan later een slechte versie (kopie) op vhs van iemand gekregen. En ik ben er zelf geweest, laat ik dat vooral niet vergetenquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:52 schreef Dogbreath het volgende:
Kent iemand die elpee van het Kralingen-festival? Als ik me kan herinneren zijn het drie platen, veel te duur en op internet kan ik de opnames niet vinden helaas....
Ow, dit had ik eerst ff moeten lezen dusquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:18 schreef Zanderrr het volgende:
Volgens mij is de 3-lp een bootleg, die zal inmiddels wel vrij zeldzaam zijn. Er is ook een video van Kralingen ("Stamping Ground" heet 'ie, geloof ik), die is ook wel aardig als je 'm kunt vinden. Helaas zit niet van alle bands beeldmateriaal in de film, en van Nederlandse bands helemaal niks. Wel onder meer the Byrds, Family, Santana en Pink Floyd.
Woot!quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:02 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
Ik heb de single binnen van Dragonfly waar alle 4 de nummers op staan, zal hem zo snel mogelijk omzetten op mp3.
lolquote:BTW, dit was dus ver vóór Kiss hè... makes you wonder where they got the mustard from
Ah, had ik er toch eentje goedquote:
Vast nog wel, is pas een paar jaar oud. Heb je al op de veilingsites en vergelijkingssites gekeken? En op www.gemm.com heb je ook nog wel kansquote:ot: Weet iemand waar die box nog te verkrijgen is?
De broers De Queljoe zijn Molukkers, de andere twee komen zo uit de Zeeuwse klei (maar hebben wel Afrokapsels laten knutselen)quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:59 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
Woot!
[..]
lol
zijn het indo's?
of lijkt dat zo door de make-up?
Die uit de OPquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:01 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
welke boxset?
Oei dat is inderdaad niet om te vergeten.quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:54 schreef GLO het volgende:
[..]
En ik ben er zelf geweest, laat ik dat vooral niet vergeten![]()
Tja, de hoes komt me niet bekend voor. Ik zou in m'n ouwe schriften moeten zoeken, naar m'n oude eigen hit- en albumlijsten, om te kijken of dat de plaat is die ik bedoel. Maar daar heb ik nu geen tijd voor. We zouden er trouwens niks mee opschieten ookquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:32 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Oei dat is inderdaad niet om te vergeten.
Hier is de LP. 66,50EUR is ie op ebay, op de voorkant staat de prijs in die tijd vermeld. Volgens mij geen bootleg en ik ben echt benieuwd naar de opnames...
Wow! dat ziet er gaaf uit!quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:32 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Oei dat is inderdaad niet om te vergeten.
Hier is de LP. 66,50EUR is ie op ebay, op de voorkant staat de prijs in die tijd vermeld. Volgens mij geen bootleg en ik ben echt benieuwd naar de opnames...
ik zelf heb toch wel enkele live opnames uit de jaren 60quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:48 schreef GLO het volgende:
[..]
Tja, de hoes komt me niet bekend voor. Ik zou in m'n ouwe schriften moeten zoeken, naar m'n oude eigen hit- en albumlijsten, om te kijken of dat de plaat is die ik bedoel. Maar daar heb ik nu geen tijd voor. We zouden er trouwens niks mee opschieten ook
Maar de buiten- en binnenhoes zien er wel degelijk als van een bootleg uit. Zowel qua 'ontwerp' (zwart/wit protopunkstijl) als qua opschrift (dat 'deze drie platen kosten samen vijftien gulden', dat zou ondenkbaar geweest zijn op een reguliere release). Dat belooft niet veel goeds voor de opnamekwaliteit (bootlegs uit de 60's + vroege 70's -overigens 'witte platen' geheten toen- waren berucht om hun slechte geluid).
Misschien dat die van de mengtafel is opgenomen? Ik heb 'm nooit gehoord. Maar ik kan je verzekeren dat goed bootleggeluid toen echt een uitzondering was. De bewijzen (Beatles, Dylan, Neil Young etc.) staan hier in mijn kast.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:10 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
ik zelf heb toch wel enkele live opnames uit de jaren 60
van pink floyd(concerthall amsterdam? '69 ook wel beken als The Man And The Journey),en die zijn kwa kwaliteit erg goed
Ja, maar dat was AFAIK de soundtrack van de film. Illegaal op de markt gebracht, maar met de geluidsband van de film als opnamebron, inclusief de interviews. Correct me if I'm wrong, maar dat het paparazzi-achtige veldopnames tijdens de filmset zijn geweest kan ik me niet voorstellen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:20 schreef cafca het volgende:
Pink Floyd - Live at Pompei was toch ook een "witte LP"? die is ook goed aan te horen
Ja, daar heb je gelijk in. Veld/Zaal-opnames zijn nooit goed geweest, vaak hoor je het publike beter dan de band ( al zijn opmerkingen als "hee geef die waterpijp eens door" tussen de muziek door wel weer grappigquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:04 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja, maar dat was AFAIK de soundtrack van de film. Illegaal op de markt gebracht, maar met de geluidsband van de film als opnamebron, inclusief de interviews. Correct me if I'm wrong, maar dat het paparazzi-achtige veldopnames tijdens de filmset zijn geweest kan ik me niet voorstellen.
Exact. En daar kwam in de 60's dan nog bij dat de persingen haast per definitie slecht waren.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Veld/Zaal-opnames zijn nooit goed geweest, vaak hoor je het publike beter dan de band
quote:( al zijn opmerkingen als "hee geef die waterpijp eens door" tussen de muziek door wel weer grappig)
hij is ook eens door de vpro? uitgezonden rond die tijdquote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:50 schreef GLO het volgende:
[..]
Misschien dat die van de mengtafel is opgenomen? Ik heb 'm nooit gehoord. Maar ik kan je verzekeren dat goed bootleggeluid toen echt een uitzondering was. De bewijzen (Beatles, Dylan, Neil Young etc.) staan hier in mijn kast.
Ah, kijk, een professionele radio-opname rechtstreeks van de mengtafel. Ja, dan heb je wat. Wat ik zeg, een uitzondering. Het is dus voor en door de VPRO opgenomen en wschlk vervolgens gebootlegged vanaf de radio.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:13 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
hij is ook eens door de vpro? uitgezonden rond die tijd
Pink Floyd - Complete Concertgebouw 1969 live at Concertgebouw, Amsterdam, The Netherlands, Sept 17 1969. This is the complete soundboard source as recorded by Hilversum 3 Radio in the Netherlands. Pink Floyd play The Man & The Journey [complete and uncut]. Slightly over 81 mins. Ex FM stereo.
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |