Rob Hoeke al eens geprobeerd? Deze oerhollander wordt gezien als een van de beste boogie woogie pianisten ter wereld. Zit een geweldige energie in.quote:Op zondag 7 mei 2006 22:51 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
The Outsiders is tof!
Les Baroques ken ik alleen van een Pebbles verzamelaar(nr 23)
Group 1850 staat op mn must listen lijstje
maar ik ben 18
daar staan 2 tracks van op Pebbles vol 25quote:Op maandag 8 mei 2006 16:36 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Rob Hoeke al eens geprobeerd? Deze oerhollander wordt gezien als een van de beste boogie woogie pianisten ter wereld. Zit een geweldige energie in.
ik wist niet dat jan akkerman daar in speeldequote:Op maandag 8 mei 2006 23:01 schreef Dogbreath het volgende:
Ja geniaal he, Jan Akkerman als 17-jarig jochie op de gitaar! When People talk Van Rob Hoeke is de volgende Beat-speerpunt.
die had ik al eens gelezenquote:Op maandag 8 mei 2006 23:23 schreef Dogbreath het volgende:
Jan Akkerman - meestergitarist. is een bio van een klasgenoot van me.
mag gerust hoorquote:Op woensdag 10 mei 2006 16:56 schreef GLO het volgende:
Wel grappig om jullie zo enthousiast te zien over al die nummers uit mijn jeugd
ik mag dus niet meedoen
Dat zou ik denkenquote:Op woensdag 10 mei 2006 17:24 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
mag gerust hoor![]()
group 1850 heb ik laatst wat van gedownload
was wel tof
ja 't is eerder psych pop/rockquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:46 schreef GLO het volgende:
Overigens werd Groep 1850 in de jaren 60 helemaal niet tot de nederbiet gerekend daar heb je het al, opa begint te zeuren
Dat klopt beter ja, maar die termen werden in de NL scene nauwelijks gebruikt. Alle experimentele hippiemuziek werd underground genoemd, ook door de undergroundpers (Hitweek, later Aloha).quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:50 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
ja 't is eerder psych pop/rock
Pop instutuut zegt:
acidrock
psychedelica
thanks for the infoquote:Op woensdag 10 mei 2006 19:02 schreef GLO het volgende:
[..]
Dat klopt beter ja, maar die termen werden in de NL scene nauwelijks gebruikt. Alle experimentele hippiemuziek werd underground genoemd, ook door de undergroundpers (Hitweek, later Aloha).
Zen was wel een echte beatgroep; die track die jij noemt ken ik niet, maar het zal een uitzondering in hun repertoire geweest zijn. Bekendste undergroundbands naast Groep 1850 en The Zipps waren Dragonfly (met Rudy de Queljoe, later gitarist in tweede versie van Brainbox) en Mother's Love (later Dream, waren te zien op de allereerste Pinkpop). Dragongly en Groep 1850 scoorden trouwens ook hits.quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:26 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
thanks for the info
had nederland nog meer psych bands in die tijd,op The Zipps na die een paar beetje psych achtige songs hebben
enigste wat me te binnen schiet is de track Please Accept My Invitation van Zen(staat op pebbles 23)
ik voeg ze toe aan m'n slsk wishlistquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:10 schreef GLO het volgende:
Ben benieuwd of ze je bevallen.
dat is een gecomprimeerd bestandquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:20 schreef GLO het volgende:
BTW, Uzumaki, ik heb dat Speed, Glue & Shinki-album binnengehaald, maar mijn mediaspelers weten niet wat ze aan moeten met een RAR-bestand (en ik ook niet). Kun je helpen?
OK, thanx!quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:39 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
dat is een gecomprimeerd bestand
http://www.rarlab.com/rar/wrar351nl.exe
daar mee kun je het uitpakken
daar is het password voor nodig wat er bij staat
die Shinki Chen & Friends is ook de moeite waard
en mocht je problemen hebben kun je gewoon emailen naar citiesonflamewithrockandrolll@gmail.com
geen dankquote:
die ken ik alquote:Op donderdag 11 mei 2006 15:00 schreef cafca het volgende:
als je Groep 1850 leuk vind, luister ook eens naar The Electric Prunes (das zeker geen Nederbeat, maar wél leuk!)
De Prunes zijn zeker wel vet! Daarnaast heb je ook nog Blue Cheer, iets minder wazig maar wel leuk.quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:00 schreef cafca het volgende:
als je Groep 1850 leuk vind, luister ook eens naar The Electric Prunes (das zeker geen Nederbeat, maar wél leuk!)
En op LP is hij niet te betalen. Of je moet hééééééél veel geluk hebben op een rommelmarkt ofzo......quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:03 schreef Dogbreath het volgende:
Zo ongeveer bovenaan mijn wishlist staat de tweede LP van de Outsiders. CQ heet ie maar ik kan m echt nergens vinden helaas. Hij is op CD uitgekomen maar vrij weinig te koop volgens mij.
Hier voor $ 16 te koopquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:03 schreef Dogbreath het volgende:
Zo ongeveer bovenaan mijn wishlist staat de tweede LP van de Outsiders. CQ heet ie maar ik kan m echt nergens vinden helaas. Hij is op CD uitgekomen maar vrij weinig te koop volgens mij.
Ja inderdaad, rond de 200 euro doet ie wel volgens mij. Ik ga nadenken over gewoon de CD, das nog wel te betalenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:11 schreef cafca het volgende:
[..]
En op LP is hij niet te betalen. Of je moet hééééééél veel geluk hebben op een rommelmarkt ofzo......
Hier nog wel hoor, voor 14,90quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:58 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
en cosmic dealer is niet op cd te krijgen meer
jammergenoeg
Oe. Da's nie goe. Of misschien ook wel? Wat is het voor muziek?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:37 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
tof!
die Dragonfly die ik gedownload had was een amerikaanse band
ook psych uit 1968quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:50 schreef GLO het volgende:
[..]
Oe. Da's nie goe. Of misschien ook wel? Wat is het voor muziek?
Dat is nou juist waarom je ze leuk vindt...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:19 schreef belsen het volgende:
Ik vind Ro-d-yS erg leuk.
Hoewel het een beetje Kinks-adepten zijn...
Klopt. Twee singles, that's all. Legendarische singles, dat wel. Ze hebben ooit ook een lp opgenomen, maar die is nooit verschenen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:44 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
volgens popinstituut heeft de nederlandse Dragonfly geen albums gemaakt
waarom is die niet uitgekomen?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:08 schreef GLO het volgende:
[..]
Klopt. Twee singles, that's all. Legendarische singles, dat wel. Ze hebben ooit ook een lp opgenomen, maar die is nooit verschenen.
Helaas is deze release niet leverbaar via Fonos. Daar kunnen twee redenen voor zijn: òf de CD ligt gewoon nog in de winkel (c.q. is on-line verkrijgbaar), òf de rechthebbenden hebben Fonos geen toestemming gegeven dit product te verkopen.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:13 schreef belsen het volgende:
[..]
En op Fonos? Niet goedkoop, maar wel een bron voor veel vergeten popklassiekers.
Kweenie. Ik geloof omdat de groep toen al uit elkaar lag. Misschien staat het op de npi-site.quote:
Gefeliciteerd. Nu Celestial Empire nogquote:Op zondag 14 mei 2006 22:09 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
eindelijk de Celestial Dreams single van Dragonfly gevonden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |